۱۰ نکته انفجاری نحوه نوشتن و ساخت رزومه انگلیسی

گزارش بازرگانی،   3991022038

چقدر با تریکهای نحوه نوشتن رزومه انگلیسی آشنا هستید؟ در این مقاله ده ترفند موثر در ساخت رزومه انگلیسی را برای شما بازگو میکنیم.

این نکات انفجاری را فقط رزومه نویسان باتجربه میدانند و در هیچ کجای اینترنت این نکات را پیدا نخواهید کرد. این نکات توسط رزومه نویسان متخصص مرکز رزومه نگاری Resumepro که خدمات ساخت رزومه انگلیسی به شاغلین، مدیران کسبوکارها، دانشجوهای ارشد و دکترا، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و... ارائه میکنند جمع آوری شده است. رزومه ای که نگارش میکنید در واقع برگ برنده شما در مصاحبه های استخدامی خواهد بود پس میبایست اهمیت ویژه ای برای آن قائل باشید. این ده نکته عبارتند از :



1- رنگهای مناسبی برای رزومه تان انتخاب کنید.

رنگهایی که دررزومه تان انتخاب می کنید میتواند باعث موفقیت یا رد درخواستتان شود. اگر برای استخدام در مشاغل سنتی و رسمی مانند ارگانهای دولتی، واحد حسابداری و... اقدام به ساخت رزومه انگلیسی میکنید دقت کنید که از هیچ رنگی در رزومه تان استفاده نکنید یا فقط از یک رنگ خاص مثل آبی تیره یا سبز در رزومه تان استفاده کنید. چنانچه درخواست شغلی در یک بخش پیشرفته و مدرن مانند دپارتمان های طراحی گرافیک، برنامه نویسی، فنی مهندسی، بازاریابی یا مُد را می دهید، می توانید از رنگهای خلاقانه تری در رزومه بین المللی خود استفاده کنید اما توجه داشته باشید که رزومه تان را آکنده از رنگهای متفاوت نکنید. فقط از یک یا دو رنگ کمکی برای مرزها و سربرگ ها استفاده کنید. محتوای متن تان بایستی سیاه رنگ باشد.



2- از دکمه CAPS LOCK در تیترها استفاده کنید.

این مورد مهمترین جزء در ریزه کاری های ساخت یا نوشتن رزومه انگلیسی میباشد. اگر در عناوین داخلی رزومه از حروف انگلیسی بزرگ استفاده کنید می تواند تأکید بیشتری برای کافرما به همراه داشته باشد.



3- رزومه CV نیست!

CV یا curriculum vitae به زبان لاتین به معنای شرح دوره های زندگی فرد است و ترجیحا به معنای سندی کاربردی در فضای دانشگاهی است. CV بیشتر اسنادی پر حجم با صفحات زیاد است که به زبان عمومی تری نوشته شده اند. رزومه ها، اسنادی کوتاه تر و فشرده تر بوده و معمولا به یک یا نهایتا دو صفحه محدود می شوند. بنابراین تفاوت های زیاد بین CV و رزومه شما را وادار می کند که سراغ مورد مرتبط تر بروید. بطور مثال اگر قصد تحصیل در دانشگاه های آلمان را دارید میبایست یک CV استاندارد نگارش کنید اما اگر میخواهید در این کشور در پی شغلی باشید باید بدنبال رزومه نویسی باشید. کاربرد سی وی و رزومه در اروپا، استرالیا و امریکا متفاوت از یکدیگر میباشد و توصیه میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این موضوع مقاله تفاوت رزومه و cv را مطالعه کنید.



4- هیچ عکسی را به رزومه اضافه نکنید.

مدیران منابع انسانی بلافاصله رزومه های عکس دار را به سطل آشغال می اندازند. مگر اینکه رزومه تان در زمینه مدل سازی یا بازیگری باشد. به ندرت قالب های رزومه شغلی دارای فضایی برای جا دادن عکس است، زیرا این کار باعث اختلال در فرایندهای رسمی استخدام در کمپانی های خارجی و یا بین المللی می گردد.



5- از ساختن رزومه های هدف دار با استفاده مکرر پرهیز کنید.

اگر چندسال تجربه کاری دارید، از یک خلاصه رزومه برای نشان دادن تجربیات شغلی تان استفاده کنید بسیار بهتر است تا اینکه بخواهید آنرا عریض و طویل کنید. بهتر است رزومه شغلی خود را برای هر آگهی استخدامی سفارشی سازی کنید و در کنار نوشتن و ساخت رزومه انگلیسی، حتما کاورلتر نیز بنویسید. توصیه میکنیم که از متخصصان رزومه نویس باتجربه در اینباره حتما مشاوره بگیرید.



6- به گذشته دور سفر نکنید.

مدیران منابع انسانی مایلند در خصوص مسیر شغلی اخیرتان مطلع شوند و از پیشرفت شغلی تان آگاهی پیدا کنند. برای همین مورد است که قالب زمانی معکوس، امروزه بصورت استاندارد درآمده است. قاعده کلی شامل سابقه کاری تا 15 سال است. هرچیزی که تا قبل از آن رخ داده به هیچ وجه مهم نیست غیر از اینکه شامل دستاورد قابل توجه بوده یا به شغل اخیر شما مرتبط باشد. بهتر است محتوای رزومه تان را بروز کنید چرا که کسی توجه نمی کند که شما سی سال پیش از دبیرستان فارغ التحصیل شدید! کارفرماها صرفا به چیزهایی توجه می کنند که اخیرا در شغلتان انجام داده اید.



7- شخصیت کاری شما مجموعه مهارت های شماست

بسیاری از مهاجران و متقاضیان استخدام در کشورهای خارجی مهارت های فردی را عادی تصور میکنند و عمدتا از بیان آن در هنگام نوشتن و ساخت رزومه انگلیسی خود غفلت می ورزند. از افزودن مهارت های بین فردی در رزومه از قبیل توانایی رهبری، کار گروهی، نظم و پشتکار، صبرو شکیبایی و اعتمادبنفس نهراسید.



8- پروفایلهای خود در شبکه های اجتماعی را عاقلانه انتخاب کنید.

برای اغلب متقاضیان استخدامی وارد کردن پروفایلهای رسانه اجماعی چندان ضروری نیست اما بهرحال درج لینک پروفایلتان در رسانه های اجتماعی میتواند کمی در کیفیت بخشی به رزومه شما مثمر ثمر باشد. مدیران منابع انسانی با مراجعه به لینکدین شما درک عمیقتری در مورد سوابق حرفه ایتان پیدا میکنند اما درج صفحه توئیتر برای زمانی افزودنش مفید است که شما برای سمتهای های کاری در محیط وب و بیان اشتیاق کار در رسانه های اجتماعی، درخواست دهید.



9- اگر دغدغه سن دارید!

اگر زیر 23 سال دارید و درباره تبعیض سنی نگرانید، پس نیاز است که اقداماتی در هنگام نوشتن و ساخت رزومه انگلیسی خود در راستای ابهام سازی سن خود بردارید! بعنوان مثال همیشه لازم نیست تاریخ فراغت از تحصیل را ذکر کنید. معمولا افرادی که جوانتر هستند درخطر تجربه تبعیض سنی هستند زیرا کارفرمایان ممکن است فرض کنند که شما تازه کار، غیرقابل اعتماد یا خیلی بی تجربه هستید ولو اینکه آن چیزها دروغی ساده باشد.

10- سیستم های ردیابی داوطلبان کنکور(ATS)

امروزه بسیاری از شرکت های بزرگ خارجی برای مرتب سازی اسامی صدها داوطلبی که رزومه ارسال میکنند از سیستم ATS استفاده می کنند. این سیستم ها واژه ها و عبارت های کلیدی مربوط به موقعیت آنهایی که استخدام می شوند را جستجو کرده وداوطلبانی که از لغات درست استفاده نمی کنند را فیلتر می کنند. اغلب مهاجرانی که موفق به اخذ ویزا میشوند، عمدتا بعلت عدم استاندارد بودن رزومه انگلیسی خود در مرحله جاب آفر شکست میخورند و به کشور برمی گردند. اکیدا توصیه میکنیم که از رزومه نویسان باتجربه کمک بگیرید؛ مرکز رزومه نگاری «رزومه پرو» به این هدف در ایران تاسیس شده است. با مراجعه به صفحه نحوه نوشتن رزومه انگلیسی میتوانید به مقالات این مرکز دسترسی رایگان داشته باشید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

آخرین عناوین