قوانین جدید اینستاگرام ۲۰۲۰

گزارش بازرگانی،   3991009038

اینستاگرام را می‌توان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر دنیا دانست، مدیران این شرکت همواره سعی در بهبود عملکرد این برنامه دارند و همین امر باعث شده تا در طی سالیان اخیر ویژگی‌های مختلفی به اینستاگرام اضافه و کم شود.

این شبکه اجتماعی به نظرات کاربران خود اهمیت زیادی می‌دهد و از نظر آن‌ها برای بهبود کارکرد اینستاگرام به خوبی استفاده می‌کند. تلویزیون اینستاگرام (IGTV)، لایو، استوری، بخش خرید (Shop) از جمله قابلیت‌های معروفی هستند که در عرض این چند سال به اینستاگرام اضافه شدند و به همین خاطر است که در صدر سرگرم‌کننده‌ترین شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده در کشور ما و بسیاری از کشورهای دنیا قرار دارد.

البته که همیشه تغییرات ایجاد شده از سوی این شرکت با استقبال همراه نبوده است، اما می‌توان روند کلی آن را صعودی دانست. سیاست کلی اینستاگرام برای ایجاد آپدیت‌ها و اعمال تغییرات این است که تا حد امکان فضا را برای استفاده از کاربران راحت و جذاب و حضور ربات‌ها و محتواهای بیهوده را کمرنگ کند. راهی که این شبکه اجتماعی در پیش‌رو دارد، راه درستی است که در ادامه می‌تواند توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند.

آخرین قوانین اینستاگرام؛ افزایش محدودیت و آزادی عمل

در قوانینی که اینستاگرام در سال 2020 منتشر کرد، علاوه بر اضافه شدن امکانات، محدودیت‌هایی هم به این عملکرد کاربران این شبکه اجتماعی افزوده شد تا حضور ربات‌ها کمرنگ‌تر از گذشته شود. این محدودیت‌ها شامل تعداد فالو، آنفالو، لایک و کامنت در یک روز برای هر اکانت می‌شود، بدین صورت که هر اکانت در طول 24 ساعت فقط مجاز به انجام تعداد مشخصی از این اعمال است و اگر بیشتر از آن انجام دهد، اینستاگرام آن اکانت را به عنوان ربات شناسایی می‌کند و فعالیت را برای آن محدود می‌کند.

اما علاوه بر محدودیت‌هایی که درباره آن صحبت شد، اینستاگرام در سال 2020 نسبت به قوانین کپی‌رایت و محتوای غیراخلاقی حساس‌تر شده و برخورد جدی‌تری را نسبت به گذشته در دستورکار خود قرار داده است. سوای این محدودیت‌ها، اینستاگرام تغییرات دیگری را نیز در سال 2020 آغاز و اجرایی کرده است که برخی از آن‌ها به صورت آزمایشی و برخی دیگر به صورت رسمی‌اعمال شده‌اند.

قابلیت‌های جدید اینستاگرام

اینستاگرام به طور میانگین هر سال یک قابلیت جدید به خود اضافه می‌کند. این قابلیت‌ها به رشد اینستاگرام و افزایش تعامل با مخاطبان کمک بسیاری می‌کند. در سال 2020 هم چند قابلیت جدید در راستای بهبود عملکرد این شبکه اجتماعی به صورت آزمایشی در صفحه کاربری برخی از مخاطبان اجرایی شده است تا پس از رضایت کاربران و رفع ایرادات جزئی، آن را به صورت رسمی‌معرفی و به تمامی‌اکانت‌ها اضافه کنند.

Reels 

Reels شما را به ایجاد فیلم‌های سرگرم‌کننده برای به اشتراک گذاشتن با دوستان خود یا هر کسی در اینستاگرام دعوت می‌کند. فیلم‎های چند کلیپی 15 ثانیه‌ای را با صدا، جلوه‌ها و ابزارهای خلاقانه جدید ضبط و ویرایش کنید. می‌توانید  Reelsرا با دنبال کنندگان خود در Feed به اشتراک بگذارید، و اگر حساب عمومی‌دارید، آنها را از طریق فضای جدیدی در Explore در دسترس جامعه گسترده اینستاگرام قرار دهید. Reels in Explore به هرکسی این فرصت را می‌دهد تا خالق این نوع محتوای اینستاگرام شود و مخاطبان جدیدی را در صحنه جهانی جذب کند. Reels در واقع بسیار مشابه فضای تیک‌تاک را به وجود آورده است تا افرادی که به این فضا و ساختن کلیپ‌های کوتاه و جذاب علاقه دارند، بتوانند در اینستاگرام به راحتی به فعالیت خود ادامه دهند.

Reels را در پایین دوربین اینستاگرام انتخاب کنید. انواع ابزارهای ویرایش خلاقانه را در سمت چپ صفحه خود برای کمک به ایجاد Reels را مشاهده خواهید کرد، از جمله:

صوتی: آهنگی را از کتابخانه موسیقی اینستاگرام جستجو کنید. شما می‌توانید به سادگی با ضبط یک Reels از صدای اصلی خود استفاده کنید. وقتی یک Reels را با صدای اصلی به اشتراک می‌گذارید، صدا به شما نسبت داده می‌شود و اگر یک حساب عمومی‌دارید، مردم می‌توانند با انتخاب "استفاده از صدا" از Reels شما و با استفاده از صدای شما Reels ایجاد کنند.

جلوه‌های AR: یکی از جلوه‌های موجود در گالری اینستاگرام را که توسط سازندگان مختلف در سراسر جهان ایجاد شده است، انتخاب کنید تا چند کلیپ با جلوه‌های مختلف ضبط کنید.

تایمر و شمارش معکوس: تایمر را تنظیم کنید تا هر یک از کلیپ‌های شما را بصورت هندزفری ضبط کند. هنگامی‌که ضبط را فشار دهید، قبل از شروع ضبط برای مدت زمان انتخاب شده، یک شمارش معکوس 3-2-1 خواهید دید که می‌تواند به شما در آمادگی بیشتر کمک کند.

سرعت: برای سرعت بخشیدن یا کاهش آن، بخشی از فیلم یا صوتی که آماده کردید را، انتخاب کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تا ریتم خود را تنظیم کنید یا فیلم‌های آهسته بسازید.

Reels را می‌توان در یک سری کلیپ‌هایی که بداهه ضبط می‌شوند یا از گالری شما انتخاب شده‌اند، پخش و منتشر کرد. با فشار دادن و نگه داشتن دکمه ضبط، اولین کلیپ را ضبط کنید. هنگام ضبط، یک شاخص پیشرفت در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد. برای پایان دادن به هر کلیپ هم فقط کافیست که ضبط را متوقف کنید.

قابلیت Reels به تازگی در اینستاگرام منتشر شده و هم‌اکنون برای برخی از اکانت‌های فعال و به صورت آزمایشی در حال اجراست، اما به گفته مدیران این شبکه اجتماعی به زودی به صورت رسمی و سراسری در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

قابلیت Guide

یکی دیگر از قابلیت‌های جدیدی که اینستاگرام در حال آزمایش آن بر روی برخی از صفحات کاربران خود است، با نام Guide شناخته می‌شود. این قابلیت را با راهنمای اینستاگرام اشتباه نگیرید. Guide به منظور دسته‌بندی پست‌های مشابه به وجود آمده است و با استفاده از این قابلیت می‌توانید پست‌های مرتبط خود را در یک دسته‌بندی مشخص قرار دهید و آن دسته‌بندی را برای دیگران ارسال کنید یا در استوری‌های خود قرار دهید. این قابلیت جدید باعث می‌شود که اگر با موضوع خاصی محتوا منتشر کردید، دیگر در بین محتواهای دیگر گم نشود و مخاطبان شما می‌توانند به راحتی تمام پست‌های مربوط به یک موضوع خاص را در یک‌جا ببینند.

 هم Guide و هم قابلیت Reels در صفحه پروفایل شما در زبانه‌های مجزا قرار خواهند گرفت. وجود این قابلیت‌ها باعث می‌شود که در تهیه تقویم محتوایی خود دست بازتری داشته باشید و با تنوع بیشتری استراتژی تولید محتوای اینستاگرام را بچینید.

آیا الگوریتم اینستاگرام تغییری کرده است؟

یکی دیگر از مواردی که دائم درحال تغییر و بهبود است، الگوریتم ‌‌های اینستاگرام هستند. الگوریتم‌ها به سمتی پیش می‌روند که محتواهای مورد علاقه مخاطبان بیشتر به آن‌ها نشان داده شوند و این علاقه را اینستاگرام از میزان تعامل هر کاربر با صفحاتی که دنبال می‌کند، می‌یابند. الگوریتم اینستاگرام در سال‌های گذشته تغییرات زیادی داشته و به صورت خیلی محسوس بهبود یافته‌اند. تاثیر هشتگ‌ها و محتواهای مفید و غیرکپی نسبت به سال‌های گذشته خیلی بیشتر شده است و تعداد لایک و کامنت جای خود را به میزان تعامل با مخاطبان برای اعتبار بخشیدن به هرصفحه اینستاگرام داده است. الگوریتم اینستاگرام به صورت کامل مشخص نیست و روند قابل پیش‌بینی نمی‌توان برای آن تعیین کرد، اما طبق گفته مدیران اینستاگرام و کارشناسانی که در این حوزه تخصص دارند، در سال 2020 محتوای خاص و مفید و تعامل با مخاطبان از همه فاکتورهای دیگر اهمیت بیشتری دارد و می‌تواند اعتبار صفحه شما را بالا ببرد.

مورد مهمی که در الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۰ به چشم می‌خورد، اهمیت آن به تقویم محتوایی است. برای این که بتوانید الگوریتم اینستاگرام را شکست بدهید باید به صورت مرتب محتوا منتشر کنید و این کار با کمک تقویم محتوا امکان‌پذیر است.

به گفته وبلاگ آکادمی اینفوگرام، داشتن تقویم محتوایی باعث صرفه‌جویی در زمان، افزایش تعامل با کاربر و جلب اعتماد الگوریتم‌های شبکه‌ّهای اجتماعی می‌شود.

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام، برای کسب و کارها در واقع همان نقشه راه و برنامه ریزی متناسب با هدف است. تعیین استراتژی کمک می‌کند تا یک کسب و کار بتواند به هدف مورد نظر خود برسد و حتی در راه رسیدن به هدف زمان و منابع کمتری خرج کند.

 

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم درباره قوانین جدید اینستاگرام صحبت کنیم. چرا که تنها با دانستن این قوانین است که می‌توانید در اینستاگرام مارکتینگ موفق شوید. برای اطلاعات بیشتر و مطالعه کامل درباره اینستاگرام می‌توانید به وبلاگ آکادمی اینفوگرام مراجعه کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین