تشکیل جلسه محرمانه برای قانونی کردن تخلفات ملک جماران

اجتماعی،   3991002111 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

در حالی‌که چندی پیش ساخت و ساز غیرقانونی ملک جماران با افشاگری رسانه‌ها و مخالفت برخی دستگاه‌های مرتبط متوقف شده بود، قائم مقام سازمان دیده‌بان شفافیت از صورتجلسه محرمانه شورایعالی شهرسازی در این زمینه خبر داد.

تشکیل جلسه محرمانه برای قانونی کردن تخلفات ملک جماران

خبرگزاری آنا نوشت: ماجرای ملک معروف جماران و ساخت و ساز غیرقانونی در آن ابتدا در توئیتر خبرساز شد؛ در توییتی به این شرح به نقل از یک خبرنگار: «روحانی (رئیس‌جمهور) و ساخت چهار هزار متر بنای غیرقانونی در نیاوران! قبل‌تر گفته بودم، روحانی قصد مهاجرت به جماران دارد؛ اما او اینک در حال ساخت چهار هزار متر بنا بدون اخذ جواز از شهرداری و در زمینی دارای کاربری باغ است، آن‌هم بدون رعایت ضوابط و مقررات و صد درصد سطح اشغال!»

در ادامه هم محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر، با انتشار عکسی که تعدادی از نیروهای شهرداری را در حال تخریب یک بنا نشان می‌داد، نوشت: «این خبر را بررسی کردم، متأسفانه حقیقت دارد. دو نفر از اعضای شورا از محل بازدید کردند، با تذکری که داده شد پروانه به تاریخ ۲۹ خرداد صادر شد. وجود برخی تخلفات محرز است»

اگرچه در ادامه شهردار منطقه ۱ تهران، عنوان کرد ساخت این ملک با هماهنگی کامل با شهرداری تهران انجام شده و موضوع تخلف و ساخت خارج از روابط نیز کاملا فاقد حقیقت است اما حجت نظری، دیگر عضو شورا نیز با انتشار عکس‌هایی هوایی از محل ساخته‌شدن این ملک، به ابعاد دیگری از ماجرا اشاره کرد و نوشت: «تصاویر هوایی ملک نهاد ریاست‌جمهوری در جماران نشان می‌دهد که علاوه بر تخلف ساخت‌وساز، به درختان هم آسیب جدی وارد شده و از ۳۹ درخت داخل و مجاور ملک، تنها شش اصله درخت سبز مانده و مابقی از بین رفته است. گرچه این تخلف مربوط به سال ۹۲ و مدیریت شهری قبلی است، اما پیگیری آن وظیفه ماست»

به غیر از این، کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی به این موضوع پرداختند و به موضوع واکنش نشان دادند. برخی مشخصا حتی با وجود این توضیحات قانع نشده‌اند و برخی اصل داستان را فارغ از اینکه ملک متعلق به نهاد باشد یا شخص رئیس‌جمهور، به دلیل تخلف رخ‌داده واجد اهمیت می‌دانند و نسبت به اصل تخلف اعتراض کرده‌اند.

ماجرای راه ندادن شهردار تهران به هیئت دولت

غائله ملک جماران که تنشی میان شهرداری و نهاد ریاست جمهوری بود مبنی بر رعایت قوانین از جمله  محدودیت ساخت و ساز با ارتفاع  حداکثر تا سقف ۲ طبقه در منطقه جماران و اصرار دولت مبنی بر بی قانونی و ساخت طبقات اضافی روی ملک مذکور که البته با تخریب نیز مواجه شد، به هیئت دولت نیز کشیده شد تا جاییکه به گفته یک عضو شورای شهر تهران، پیرو این اتفاقات پیروز حناچی شهردار تهران را به هیئت دولت راه ندادند که حکایت  از عصبانیت حسن روحانی از پیروز حناچی در غائله ملک جماران داشت.

البته طبق اخبار واصله، بیش از ۷۰ ملک اطراف ملک مورد نظر رئیس جمهور نیز توسط طیف خاصی خریداری شده است.

در همین خصوص امروز محسن جلواتی قائم مقام دیده‌بان شفافیت گفت: اگر چه ساخت و ساز غیر قانونی ملک جماران در چند ماه گذشته متوقف شده بود اما اخبار رسیده به سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت حکایت از تحرکاتی برای تنظیم صورتجلسه‌ای محرمانه در شورایعالی شهرسازی به منظور قانونی کردن تخلفات مدنظر نهاد ریاست جمهوری در ملک جماران دارد.

وی افزود: به همین منظور امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت با وزیر راه و شهرسازی تلفنی صحبت ولی وی موضوع فوق الذکر را تکذیب کرد.

جلواتی ادامه داد: به دنبال این تکذیب، منابع مطلع و مورد اعتماد سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت مجددا بر صدور دستور ویژه مبنی بر تنظیم چنین صورتجلسه ای با قید محرمانه بودن در شورایعالی شهرسازی  خبر داده و بر این مهم صحه گذاشتند.

قائم مقام سازمان دیده‌بان شفایت و عدالت افزود: در همین زمینه همچنین مقرر شده است که امضای این صورتجلسه توسط وزرای مرتبط به طور دست گردان در هیئت دولت صورت بگیرد تا صورتجلسه محرمانه بماند.

جلواتی ادامه داد: به همین منظور امیر آبادی طی نامه‌ای در تاریخ ۹ آذرماه سال جاری خطاب به وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید به این نکته که هیچکدام از جلسات و صورتجلسات شورایعالی شهرسازی محرمانه نیست، با قید فوریت خواستار ارسال یک نسخه از صورتجلسه فوق الذکر به مجلس شورای اسلامی شده است که با گذشت بیش از سه هفته، درخواست مذکور بی‌پاسخ مانده است و می‌تواند گویای صحت وجود چنین صورتجلسه ای باشد چرا که اگر چنین چیزی نبود با یک نامه تکذیبیه ساده موضوع ختم می‌.

وی گفت: متاسفانه نوع واکنش وزیر محترم به درخواست آقای امیرآبادی حکایت از صحت وجود چنین صورتجلسه ای دارد که به دور از اطلاع  مردم تنظیم شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۴۵۹۳۰۱۷:۰۱:۳۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲
آقای روحانی داره اون ساختمان غیر قانونی رو میسازه که بعد از پایان ریاست جمهوری در 1400 دفتر کاری خود را در آنجا مستقر کند؟؟؟!!!
ناشناس۱۷۴۵۹۳۵۱۷:۰۵:۳۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲
ریاست محترم دیده بان شفافیت و عدالت جناب آقای دکتر توکلی خارج از اینکه تخلفات ساختمانی محرز است بررسی فرمایید از چه محلی برای ساخت این ساختمان استفاده میشود و مگر رییس جمهوری که چند ماه بیشتر به پایان زمامداریش باقی نمانده برای خود می خواهد دفتر و دستک ثابت داشته باشد در ضمن پیگیر باشید هیچکی از اعضا این دولت را در پایان دولت به مجمع تشخیص مصلحت .. ندهند و آن مجمع را .. به افراد نا..
ناشناس۱۷۴۵۹۵۶۱۷:۲۳:۳۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲
مدیون هستید اگر در پایان این دولت دادگاه ویژه برای تمامی اعضا این دولت جهت عملکردشان تشکیل ندهید
ناشناس۱۷۴۵۹۸۵۱۷:۴۹:۵۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲
رانت خواری
ناشناس۱۷۴۶۰۵۱۱۹:۰۵:۳۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲
شما فکر کردی این دولت به فکر مردمه واقعا؟!!
ناشناس۱۷۴۶۰۸۶۱۹:۳۴:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲
دزدی آشکار.
حسین۱۷۴۶۰۹۴۱۹:۴۰:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲
عجب واقعامملکت حسن قلی خانی اداره میشه خدابیامرز ه کدخداهای قدیم ده رو
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین