روحانی: در بودجه ۱۴۰۰ توجه ویژه‌ای به مردم شده/ کسی نمی‌تواند برای دولت خط مشی تعیین کند/ مجلس سونامی طرح‌ها را به راه انداخته است

گروه سیاسی الف،   3990919044 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور یکی از پیام‌های بودجه سال ۱۴۰۰ را نگاه حمایتی به معیشت مردم و اقشار کم‌درآمد دانست و گفت: در این بودجه توجه خاص و ویژه‌ای به مردم و اقشار کم‌درآمد شده است.

روحانی: در بودجه ۱۴۰۰ توجه ویژه‌ای به مردم شده/ کسی نمی‌تواند برای دولت خط مشی تعیین کند/ مجلس سونامی طرح‌ها را به راه انداخته است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در نشست هیات وزیران با اشاره به ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش از موعد مقرر به مجلس گفت: بودجه امسال به اعتقاد من یک بودجه راهبردی است و با همه بودجه‌های  ۷ سال قبلی که دولت آنها را تقدیم کرده، تا حدی متفاوت است.

وی با تاکید بر این که این بودجه پیام‌های بسیار مهمی دارد، افزود: اولین پیام  بودجه این است که یک چشم انداز بسیار روشن و امید بخشی برای ۱۴۰۰ داریم. این نه بر مبنای این است که می‌خواهیم با کسی مذاکره کنیم.

 رییس جمهوری یادآورشد: ما امروز در این شرایط جنگ اقتصادی شرایط ما در کشاورزی، صنعت هم در ۶ ماهه اول نسبت به ۶ ماهه سال گذشته و هم ۳ماهه دوم تابستان نسبت به ۳ ماهه دوم سال گذشته کاملا مسیر امیدوار کننده است.

روحانی با بیان اینکه  اساس این بودجه اعلام شرایط مناسبتر اقتصادی برای سال ۱۴۰۰ است، خاطرنشان کرد: ما این پیام را از طریق اینکه دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت خواهیم فروخت، اعلام کردیم. سال آینده هم قدرت تولید داریم که دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت تولید کنیم و هم قدرت فروش داریم یعنی تولید می‌کنیم و خواهیم فروخت.  

 شرایط تولید و فروش نفت ایران با دو سال قبل کاملا متفاوت خواهد بود

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: دنیا این پیام را به خوبی دریافت کند که ایران شرایط تولید و فروش نفتش با دو سال قبل کاملا متفاوت خواهد بود. البته ممکن است کاسبان تحریم از این علامت خوشحال نشوند اما این چراغ امیدی برای ملت برای سال آینده است.  

وی دومین پیام بودجه سال آینده را نگاه حمایتی به معیشت مردم و اقشار کم‌درآمد دانست و اظهار داشت: در این بودجه توجه خاص و ویژه‌ای به مردم و اقشار کم‌درآمد شده است. امروز هم دولت دو مصوبه درباره‌ آب و گاز دارد. این دو مصوبه مشابه مصوبه‌ای است که برای برق داشتیم. در برق امید مردم را به کم‌مصرفی دعوت کردیم و پاداشی برای آن اعلام کردیم که اگر از حد مصارفی که اعلام کرده‌ایم، وجهی دریافت نمی‌شود یعنی برق کاملا مجانی.  

روحانی با اشاره به گزارش امروز وزیر نیرو تصریح کرد: بر اساس گزارش وزیر نیرو مصرف برق آبان نسبت به آبان سال قبل شاهد کاهش هستیم و تعداد کسانی که کم‌مصرف هستند، بیشتر شده و تعداد مصرف پرمصرف‌ها هم ۱۳ درصد کاهش یافته است. این ترویج خوب مصرفی برای صنعتی است که گران برای دولت ایجاد می‌شود.  

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه هم در آخر امسال و هم سال آینده ۳۰ درصد مردم پول برق پرداخت نخواهند کرد، خاطرنشان کرد: در گاز هم اینچنین خواهد بود. در محاسبه اول دی پرداخت سال آینده، ۳۰ درصد مردم مجانی گاز  مصرف خواهند کرد. آب هم این گونه است و برای تعداد زیادی از مردم، آب برای آنها مجانی می‌شود.  این مسئله یک افتخار بزرگ برای دولت است که برای اقشار کم‌درآمد آب، برق و گاز را مجانی کرده و در رشد و توسعه مردم مطمئن باشند که خودکفا هستیم.

رییس جمهوری یادآور شد: گاز را برای افراد تحت فشار مجانی کردیم اما قبل از این کار در تولید گاز خودکفا شدیم طوری که در فصل زمستان بتوانیم پاسخگو بوده و حتی بتوانیم صادرات داشته باشیم و نیاز به واردات نداشته باشیم.  

وی اضافه کرد: نخست در زمینه  برق رشد فوق العاده پیدا کردیم یعنی رشد ۱۷۰۰ مگاواتی به طور متوسط در سال را به ۲۵۰۰ مگاوات در سال رساندیم، نیروگاه‌های مجازی را اضافه کردیم تا مردم با فرهنگ بهره‌برداری از آن، مصرف را کاهش دهند؛ یعنی اول نیروگاه، اضافه و بعد برق را رایگان شد.  

روحانی با اشاره به رشد بخش آب اظهار کرد: در معادن، تصفیه سازی، مهار آب، کاهش تلفات اقدامات اساسی انجام دادیم و بعد آب را مجانی کردیم. این دولت شعاری عمل نکرد بلکه هفت سال در مسیر خوداتکایی و خودکفایی حرکت کرد و بعد برای حمایت از مردم کم درآمد جامعه تلاش کرد.

نگاه حمایتی دولت به اقشار کم درآمد در لایحه بودجه ۱۴۰۰

رییس جمهوری با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۰ نگاه حمایتی به اقشار کم درآمد و معیشت مردم دیده شده است، گفت: حقوق کارمندان و بازنشستگان را برای حمایت از این اقشار ۲۵ درصد افزایش دادیم. ۷۳ هزار میلیارد تومان در سال آینده برای حمایت از مردم به صورت یارانه یا کمک معیشتی پرداخت و ۱۸ هزار میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق مصرف می‌شود. برای کالاهای اساسی ارز ۴۲۰۰ تومانی پیش بینی شده است و اگر دولت بعدا تصمیم دیگری بگیرد، این نخست به خود مردم برمی‌گردد.

رییس دولت تدبیر و امید یکی از پیام‌های اصلی بودجه ۱۴۰۰ را توجه به اقشار کم درآمد عنوان و تصریح کرد: می‌خواهیم به اقشار کم درآمد پیام دهیم که شما تنها نیستید و دولت با همه توان و قدرت در کنار شماست.

وی ادامه داد: بگذریم از اینکه در کشور ما آموزش مجانی است و در زمینه خدمت بهداشتی با طرح تحول سلامت، دولت کار بسیار بزرگی انجام داده است. بگذریم از اینکه دولت در فضای مجازی و کسب و کار اینترنتی کار بسیار بزرگی انجام داده است و در همین کرونا کسب و کارها مجازی انجام می‌شود. تلاش دولت همیشه این بوده که به معیشت مردم و درآمد اقشار کم درآمد توجه خاص داشته باشد.

باید در سطح جهانی به عنوان یک قدرت صادر کننده باشیم

روحانی پیام دیگر لایحه بودجه ۱۴۰۰ را متکی نبودن به نفت عنوان کرد و گفت: این پیام به این معنا نیست که نفت نفروشیم. نفت استخراج می‌کنیم و می‌فروشیم اما مهم این است که بودجه جاری ما بودجه نفت نباشد. برای توسعه کشور از نفت حتما استفاده می‌شود.  

وی اضافه کرد: باید در سطح جهانی به‌عنوان یک قدرت صادر کننده باشیم و بدون این، تضعیف قدرت ملی است. اگر ایران می‌توانست در سال ۹۰، ۹۱ حدود ۱۰ میلیون بشکه نفت صادر کند، ما را نمی‌توانستند تحریم کنند و قدرت تحریم ما را نداشتند.

رییس دولت تدبیر وامید اضافه کرد: اگر قدرت صادرات پتروشیمی و بازار محصولات غذایی دو برابر امروز بود، اگر صادرات صنایع و تولیدات معدنی سه برابر امروز باشد، قدرت تحریم شما را نداشتند.  بازار دنیا دست شما است و شما در جهان حضور دارید و نمی‌توانند شما را حذف کنند.

پیش بینی قیمت ۱۱ هزار تومانی برای دلار

 روحانی تصریح کرد: باید کاری کنیم که قدرت‌های بزرگ در آینده نتوانند ما را تحریم کنند و این نتوانستن با شعار درست نمی‌شود بلکه با قدرت درست می‌شود. این قدرت با اقتصاد، علم، تولید و جهش تولید درست شدنی‌است. با جهش تولد باید قدرتمند و توانمند باشیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه یکی از مسائل بسیار مهم اصلاح نرخ ارز بود، اظهار داشت: ما در این بودجه اعلام کردیم قیمت امروز ارز کاهش خواهد یافت و این یکی از پیام‌های مهم بودجه ما است و این یعنی ارزش پول ملی. یکی از اهداف ما ارزش پول ملی است و لذا ارز را بر مبنای ۱۱ هزار و ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان مدنظر قرار دادیم که ارزش پول ملی ما بالا برود در یک شرایطی در سال آینده این کار شدنی و امکان‌پذیر است. هیچ‌کدام اینها آرزو نیست. دولت کاملاً محاسبه کرده و با محاسبه دقیق این کار را انجام داده است و حاضر است برای مردم توضیح دهد و روشن کند که همه اینها بر مبنای یک محاسبات دقیق انجام گرفته است.  

مجلس سونامی طرح‌ها را به راه انداخته و لوایح دولت را به بایگانی برده است

رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: کوچک کردن دولت، فروش سهام دولت در بورس یا در بازار با مزایده، از کارهای مهمی است که دولت چابک شود و اقتصاد را به مردم واگذار کند یعنی مردمی کردن اقتصاد یکی از پیام‌های مهم بودجه ما است.

روحانی گفت: تقاضای من از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است این بودجه اولین کار مشترک مجلس یازدهم و دولت دوازدهم است. متاسفانه در این چند ماه نشده که ما کار مشترک انجام بدهیم زیرا مجلس لوایح ما را در یک اتاق بایگانی برده و سونامی طرح‌ها را شروع کرده و هر روز یک طرحی ارائه می‌دهد.  

رییس جمهوری بیان کرد: خب اشکالی ندارد به هرحال خودشان می‌دانند ولی این برخلاف اهداف بلند کشور و توسعه کشور است. ما با همکاری بهتر می‌توانیم پیش برویم. اگر نمایندگان می‌خواهند طرح ارائه کنند خودشان می‌دانند ولی همکاری در لایحه ما را سریع‌تر پیش می‌برد تا اینکه نمایندگان طرح ارائه کنند.

وی یادآورشد: ما قبل از اینکه دولتی باشیم مجلسی هستیم. اگر من هفت سال در دولت هستم، ۲۰ سال در مجلس بودم. ما مجلسی هستیم و بیش از خیلی‌های دیگر مجلسی هستیم و به نفع مجلس صحبت می‌کنیم. راه‌حل، لوایح است مخصوصا اینکه ما لوایحی با ۵ دقیقه و یک جمله مجلس داریم. یعنی لایحه ما تصویب شده به شورای نگهبان هم رفته، شورای نگهبان یک ایرادی گرفته، و این یک کلمه است که می‌توان حذف و یا اصلاح کرد تا تبدیل به قانون شود.

روحانی اضافه کرد: از اول مجلس یازدهم منتظر بودیم لااقل لوایحی که با ۵ دقیقه و با یک جمله تغییر نظر  شورای نگهبان هم تامین می شود، انجام بگیرد. بنابراین از مجلس شورای اسلامی خواهش می‌کنم بودجه را به عنوان نماد همکاری دولت و نمایندگان تصویب کنیم و به موقع اعلام شود تا در سال آخر این دولت و آغاز سال دولت بعدی، دولت سیزدهم بتوانند با یک بودجه مطمئن کار خود را آغاز کنند.

رییس جمهوری در ادامه گفت: فضای فرصت نه تنها برای صنعت و کشاورزی بهتر از ماه‌های گذشته است، فضای فرصت برای دیپلماسی و حرکت‌های وزارت امورخارجه، فضایی است که بهتر می‌توانیم با دنیا و منطقه و همسایگان و غرب و شرق کار کنیم و بهتر می‌توانیم برای منافع ملی تحرک پیدا کنیم. 

وی افزود: البته مقداری این مسیر پرفراز و نشیب هموارتر می شود و دیپلمات‌های ما سریعتر می توانند گام‌های خود را بردارند. روشن است که اگر در دیپلماسی بخواهیم پیشرفت کنیم و به نتیجه برسیم نیاز داریم که از این کشور صدای واحد شنیده شود. نمی‌خواهم بگویم سلیقه‌ها را یکی کنیم. نمی‌خواهم بگویم مجلس تابع دولت باشد، مجلس نظر خودش را دارد ، دولت هم نظر خود را دارد و نمی‌خواهیم بگوییم دولت نظر خود را کنار بگذارد. 

برنامه دولت جزو اختیارات خاص رییس جمهوری است/ کسی نمی‌خواهد قانون ستیزی کند

روحانی ادامه داد: رییس جمهور و دولت اختیاراتی دارد. خط مشی در دولت جزو اختیارات خاص رییس جمهور است. برنامه دولت طبق اصل ۱۳۴ قانون اساسی جزو اختیارات خاص رییس جمهوری است. این اختیارات، اختیارات قانون اساسی است. هیچ‌کس نمی‌خواهد قانون ستیزی کند، زمانی که می گوییم قانون؛ اول قانون خداست، بعد قانون اساسی و بعد از آن قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است. ما باید قانون‌های بالادستی یعنی اسلام و بعد قانون اساسی به عنوان قوانین مهم و اساسی و مورد توجه مردم را مبنا قرار دهیم.

رییس جمهور با طرح این سوال که خط مشی برعهده کیست، تاکید کرد: کسی نمی‌تواند برای دولت خط مشی تعیین کند. خط مشی را فقط رییس جمهور می‌تواند تعیین کند. کسی نمی‌تواند برای دولت برنامهت عیین کند برنامه را رییس جمهور تعیین می‌کند به همین دلیل مردم پای صندوق‌های آرا می‌آیند و به شخص رییس جمهور و به برنامه‌ آن رای می‌دهند. 

ملت و ایران برای ما اصل باشد نه انتخابات۱۴۰۰

وی یادآور شد: البته دفعات پیش هم بود اما این دفعه خوشبختانه صدا و سیما خیلی خوب ترویج کرد که مردم شمایی که پای صندوق می‌آیید به فرد رای نمی‌دهید به برنامه رای می‌دهید و مردم هم همین کار را کردند و به برنامه رای دادند. برنامه‌ای که ۲۴ میلیون نفر به آن رای دادند نمی‌شود کم یا زیاد کرد باید تمام چهار سال به آن عمل کرد. 

روحانی تاکید کرد: مردم یک روز رای می‌دهند و چهارسال عمل می‌خواهند. تمام چهار سال باید دنبال نظر و رای مردم و اجرای آن بدویم. بنابراین باید صدای ما در سیاست خارجی واحد باشد. رفتار ما هرچه پخته‌تر، سنجیده‌تر، با دوراندیشی بیشتر  و در یک کلمه منافع ملی برای ما اصل باشد.

رییس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: باید منافع جناحی را کنار بگذاریم. ملت و ایران برای ما اصل باشد نه انتخابات ۱۴۰۰، بگذارید ملت شادمان و فعال باشند. انتخابات هم خودش درست می شود و مردم پای صندوق می‌آیند و  هرکس را خواستند انتخاب می‌کنند و او سکاندار دولت بعدی و سیزدهم خواهد بود.

وی در ادامه به کاهش تعهدات برجام اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برمبنای آنچه در سال ۹۸ اعلام کرد و با صراحت به دنیا گفت کاهش تعهدات در برابر کاهش تعهدات. آنها شروع کردند و تقریبا تعهدات خود را کنار گذاشتند. نه فقط آمریکا که از برجام خارج شد، همان‌هایی هم که ماندند متاسفانه به تعهدات خود درست عمل نکردند و یا خیلی اندک عمل کردند. 

رییس جمهوری افزود: ما مدتی صبر کردیم و به آنها فرصت دادیم و بعد رسما اعلام کردیم. گفتیم کاهش تعهدات در برابر کاهش تعهدات. در سال ۹۸ در ۵ مرحله ۲ ماه ۲ ماه کاهش تعهدات دادیم. آنچه که اعلام شد در نطنز اجرا شود و آن نصب سانتریفیوژهای مدرن و جدید IR۲Mاست چیز جدیدی نیست که عده ای از اروپایی‌ها نوحه و عزا به پا کردند و سینه زنی می کنند، در حالی که جای سینه‌زنی نیست. ما قبلا به شما گفتیم و اعلام کردیم . گفتیم کاهش تعهدات. 

وی ادامه داد: بنابراین آن کاری که امروز ما در نطنز  انجام می‌دهیم دقیقا بر مبنای اعلام رسمی شخص من و دولت و مسوولین بوده است. اما همیشه گفتیم کاری میکنیم که قابل بازگشت باشد. ممکن است ۱۰ هزار سانتریفوژ هم راه بیفتد اگر روزی دلمان خواست این خیلی راه این ۱۰ هزار را خاموش می کنیم.

برگشتن به برجام و انجام تعهدات نیاز به زمان و مذاکره ندارد

روحانی اظهار داشت: هر زمان ۱+۵ یا ۱+۴ به همه تعهداتش عمل کرد، ما هم به تمام تعهدات خود عمل خواهیم کرد. برگشتن به تعهدات‌مان زمان نمی‌برد، بلکه به اراده است. چگونه برجام پایش لنگ شد. آن فرد کم‌سواد تاجر مسلک کاغذی را خط خطی کرد و گفت از برجام خارج شویم. نفر بعد کاغذ را بردارد و آن را امضا کند. برگشتن به برجام و انجام به تعهدات نیاز به زمان و مذاکره ندارد. هر دو برگردیم. هر دو یعنی ۱+۴ به تعهداتش عمل کند. نیاز به آمریکا نیست. آمریکا هم برگردد ما هم برمی‌گردیم. 

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: دولتی که روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، کاری کرد که به ضرر دنیا، به ضرر اعتماد دنیا به آمریکا، انزوای آمریکا، به ضرر منطقه، به ضرر ایران و آمریکا بود. براساس آنچه اعلام کردیم، شما به تعهدات‌تان عمل نکردید، ما هم تعهدات‌مان را کاهش دادیم. هر وقت به راه اصلی برگشتند، ما هم آماده‌ایم به شرایط قبلی برگردیم. 

رئیس‌جمهور با اشاره به شرایط باران‌های سیل‌آسا در جنوب کشور به ویژه خوزستان و بوشهر خاطرنشان کرد: از سال گذشته، در فروردین ۹۸ اعلام کردم برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات دولت براساس تغییرات اقلیم باشد و حتی اعلام کردیم بر مبنای باران‌های شدید برنامه‌ریزی کنیم. از سازمان برنامه خواستم گزارشی درباره خوزستان دهد و دیدم دو هزار و ۵۴۵ میلیارد تومان برای آب و فاضلاب و بارش‌های شدید پرداخت شده است. 

روحانی با بیان اینکه من هیات علمی بزرگی در موضوع سیل تعیین کردم، ابراز داشت: ۷۰۰ استاد و کارشناس علمی بررسی کردند و گزارش جامعی را ارائه کردند. این گزارش باید مبنای عمل ما باشد. این گزارش به ۱۵ دستگاه ابلاغ شده که براساس آن تحقیقات برنامه‌ریزی و عمل کنند. 

وی با اشاره به تغییرات اقلیمی  گفت: ممکن است با ترسالی شدید و یا خشکسالی شدید مواجه شویم یا ممکن است در منطقه‌ای باران شدید داشته، یا باران نبارد و آنجایی که باران نداشته، باران شدید ببارد. امروز در دولت، بودجه‌ای برای حل مشکلات به وجود آمده تصویب شد تا مشکلات حل شود و اگر سکونتگاه‌ها آسیب دید، خسارت داده شود.

رییس دولت تدبیر و امید با قدردانی از استانداران و فرمانداران، نیروهای امدادی و همچنین وزارتخانه‌های مختلف،اظهار کرد: باید خودمان را برای این شرایط آماده کنیم و در هر حال آماده باشیم.

روحانی با اشاره به بودجه‌ای که امروز در هیات دولت برای حل مشکل سکونت‌گاه‌های مردم سیل‌زده وخسارت‌های وارده به آنان تصویب شد، گفت: سازمان برنامه و بودجه، وزارتخانه‌های راه، نیرو، کشاورزی و وزارت کشور تلاش می‌کنند. اینها را حل و فصل خواهیم کرد و نمی‌گذاریم مردم در مشکل باشند اما این مسائل پیش می‌آید و باید پیشگیری شود.

وی با ذکر مثالی ادامه داد: در سیل سال ۹۸ یک استاندار برای لایروبی رودخانه درست کار کرده بود،‌ در آن استان سیل نیامده بود و استان دیگر درست کار نشده بود و متحمل خسارت‌های زیادی شد. به هرحال در این مقطع دستگاه‌ها و بنیاد مسکن تلاش می‌کنند اگر خسارتی است از این مساله عبور کنیم.

به زودی واکسیناسیون را از افراد پر ریسک شروع می‌کنیم

رییس جمهوری درباره تامین  واکسن کرونا گفت: در شرایطی هستیم که برخی کشورها واکسن ساختند؛ - نمی‌خواهم بگویم سازمان بهداشت جهانی واکسن ساخته شده را تایید کرده یا نه و نمی‌خواهم بگوییم واکسن ۱۰۰درصد ایده آل است یا نه؛ چون ممکن است اثر واکسنی ۷۰ یا ۸۰ درصد باشد- . با وزیر بهداشت درباره واکسن تولید شده در یک کشور بحث می‌کردیم و روز گذشته هم در جلسه ستاد کرونا از او پرسیدم و وزیر بهداشت آن را قابل قبول دانست و همین دیشب دستور دادم از آن کشور واکسن خریداری شود تا واکسیناسیون را به زودی از افراد پرریسک شروع کنیم. 

وی با بیان اینکه شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان هم که در حال تلاش برای ساخت واکسن هستند را یاری می‌کنیم، یادآورشد: مرجع ما وزارت بهداشت و درمان است هر وقت واکسن تولید شده داخلی مورد تایید این وزارت‌خانه بود از آن استفاده می‌کنیم. جاهای دیگر هم سفارش دادیم.

روحانی با بیان اینکه بانک مرکزی برای وارد کردن واکسن کرونا فعال است،گفت: مردم ما بدانند هر اقدامی می‌خواهیم انجام دهیم و دارو، واکسن و تجهیزات وارد کشور کنیم، باید همان‌جا صد لعن و نفرین بر ترامپ بفرستیم. چون به‌قدری مشکلات درست کردند و ما را اذیت می‌کنند که کار ساده ای که با یک تلفن، ارسال پیام و سوئیفت می‌توانست حل و فصل شود، امروز همه کشور هفته‌ها و گاهی ماه‌ها باید درگیر شود تا پولی را از جایی به جای دیگر منتقل کنیم و دارو بخریم.

رییس دولت دوازدهم تصریح کرد: این جماعتی که در کاخ سفید بودند و روزهای پایانی عمر نحس خود را می‌گذرانند تا این حد خبیث بودند که به بهداشت مردم، پیرمردها و معلولان و به مساله کرونا هم رحم نکردند و فاسدترین و سبعانه‌ترین رفتارها را نسبت به مردم کشورهای منطقه و ملت بزرگ ایران انجام  دادند.  

کسانی که می‌گویند چند درصد مشکلات ما داخلی است بیایند ببینند چه خبر است

وی خاطرنشان کرد: می‌دانم سخت است و کار پیچ می‌خورد. آنانی که می‌گویند چند درصد مشکلات ما داخلی و خارجی است و برخی حتی نمی‌دانند چه خبر است، بیایند ببینند همین واکسنی که می‌خواهیم بخریم چند درصد مشکلات آن داخلی و چند درصد  خارجی است. پول واکسن آماده و اراده، تصمیم و دستور هم است اما آمریکا مانع می‌شود. 

رییس جمهوری گفت: با وجود اینکه پول داریم و منابع ما موجود است اما به هر کشور و بانکی مراجعه می‌کنیم به‌خاطر مانع‌تراشی آمریکا به مشکل می‌خوریم. اما این‌ها به این معنا نیست که مردم فکر کنند واکسن به دست آنان نمی‌رسد؛ به هر قیمتی باشد از این مشکلات عبور می‌کنیم. می‌دانم بانک مرکزی و وزارت بهداشت با چه مشکلاتی مواجه است. این قدم‌ها را به ‌زودی برمی‌داریم هم واکسن خارجی به زودی وارد می‌شود و هم به تولید واکسن داخلی کمک می‌کنیم تا به بهره برداری برسد.

روحانی در ادامه گفت: دیروز تصمیم مهمی درباره کرونا گرفته شد که این تصمیم در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا روز شنبه بحث و درصورت تصویب، اجرایی‌ می‌شود. 

وی اضافه کرد: این تصمیم برای حمل و نقل درون شهری است. ایراد این روزها این است که شهرداری‌ها از انجام مسافرت درون شهری ناتوانند. برنامه ریزی ضعیف است اما قطعا یکی از موارد مورد نیاز تولید اتوبوس واگن و خرید اینهاست.در این زمینه دیروز تصمیم خوبی بین وزارت نفت و وزارت کشور برای خرید قطعات و اتوبوس، اتخاذ شد.

رییس جمهوری همچنین با اشاره به افتتاح راه آهن خواف - هرات گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم و همچنین در بودجه ۱۴۰۰ توجه ویژه‌ای به ریل شده است. هر گاه خدمت مقام معظم رهبری می‌رسم همیشه به سرمایه گذاری ویژه روی ریل تاکید داشتند.

وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم برای خودکفایی در زمینه تولید ریل گفت: قبل از آن باید از خارج می‌خریدیم و امکانات و دانش فنی در کشور برای تولید نبود. امروز ریل داخل کشور تولید میشود و ممکن است حتی در مدت کوتاهی در ماه‌های بعد صادرات هم داشته باشیم. 

روحانی خاطرنشان کرد: فردا راه آهن ما برای نخستین بار به افغانستان متصل و این راه آهن وارد خاک افغانستان می‌شود. این راه آهن از خواف تا هرات در ایستگاه بین‌راهی به نام روزنک توسط رییس جمهور دو کشور فردا افتتاح خواهد شد و این یکی از افتخارات دولت دوازدهم خواهد بود.

وی اضافه کرد: در زمینه ریل طرح‌های مهم دیگری هم در پیش داریم که تا پایان دولت دوازهم به بهره برداری می‌رسد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۲۴۷۸۳۱۱:۱۷:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۱۹
یادمون نرفته وعده انتخاباتی دلار تو که میگفتید اگه رغیب رای بیاره دلار میشه ۸ هزار تومان اما خودت شدی رئیس جمهور دلار تا ۳۰ هزارتومان هم رفت و الان هم ۲۶ هزار تومان واقعا من موندم چه رویی دارید شما
ناشناس۱۷۲۴۹۰۰۱۲:۰۴:۱۴ ۱۳۹۹/۹/۱۹
به جای لجبازی با مجلس به داد خوزستان برسید
شهرامی اذین۱۷۲۴۹۱۳۱۲:۰۸:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۱۹
۴تامرغ یخ زده و ۲۵درصد افزایش حقوق در مقابل گرانباری تورم سال های پیش و امسال یعنی هیچ......
ناشناس۱۷۲۴۹۱۹۱۲:۰۹:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۱۹
لطفا برو
ناشناس۱۷۲۴۹۲۱۱۲:۱۰:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۱۹
خخخخه این ها را برای کی می گوید؟ بچه فرض کرده مخاطبینش را؟
بهنام۱۷۲۴۹۶۶۱۲:۲۷:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۱۹
کدوم نگاه حمایتی به قشر کم در آمد همان مبلغی که پارسال بود رو نوشتین. با توجه به تورم و افزایش تمام قیمت ها مثلا یارانه همونه که 15 سال پیش بود. بلدم بلدم راه انداختین.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. به تنهایی نمی توانست

  17. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  18. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  19. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  20. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  21. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  22. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  23. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  24. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  25. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

آخرین عناوین