رئیس سازمان اداری و استخدامی: هفته آینده اصل بر تعطیلی ادارات است

گروه اجتماعی الف،   3990907021 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: اصل بر این است که ادارات در هفته آینده تعطیل هستند مگر کارکنانی که حضور آن‌ها به تشخیص بالاترین مقام دستگاه، ضروری تشخیص داده شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی: هفته آینده اصل بر تعطیلی ادارات است

به گزارش تسنیم، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما گفت: امیدوارم طرح جامع مدیریت هوشمند شیوع بیماری کرونا بتواند موفقیت های لازم را بدست بیاورد.

جمشید انصاری ادامه داد: طرحی که در ستاد ملی کرونا تصویب و از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شده است برای هر سه وضعیت زرد و نارنجی و قرمز, حد نصاب هایی از کاهش نیرو را پیش بینی کرده است و اصلا بحث دورکاری مطرح نیست.

انصاری اضافه کرد: به اداراتی که زیرساخت های لازم در آن ها مستقر شده است و کارکنان آن ها می توانند کار خود را از راه دور انجام دهند, اجازه داده و تکلیف کرده ایم که از دورکاری استفاده کنند اما چون این اواخر شرایط, خیلی پیچیده شد و آمار مبتلایان و فوتی ها بالا رفت، ستاد ملی کرونا برای قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا، این تصمیم را گرفت که اساساً خدمات ضروری را جدا کنیم و خدمات غیر ضروری را به عقب بیاندازیم.

او ادامه داد: بنابراین صرفاً دستگاه هایی که خدمات ضروری را ارائه می کنند و نمی شود آن خدمات را تعطیل کرد و دستگاه هایی که مأموریت های اساسی دارند مانند استانداری ها و فرمانداری ها لازم است کارکنانشان در اداره حضور یابند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: بنا بر این بود که در شرایط قرمز, حداکثر تا یک سوم کارکنان در محل کار حضور داشته باشند و مدیران می توانند کمتر از یک سوم از کارکنان خود را هم سامازندهی و بکارگیری کنند.

انصاری افزود: با توجه به توفیقاتی که در هفته نخست، پیش آمد و نگرانی هایی که همکاران ما در وزارت بهداشت و درمان و وزارت کشور از تردد وسایل حمل ونقل عمومی به ویژه مترو در صبح ها داشتند رئیس جمهور دستور داد برای کمک به اجرای این طرح, فقط کارکنانی در اداره حضور یابند که بالاترین مقام دستگاه، حضور آن ها را ضروری تشخیص دهد.

وی گفت: اصل بر این است که هفته آینده ادارات تعطیل هستند مگر کارکنانی که حضور آن ها با تشخیص بالاترین مقام دستگاه، ضروری تشخیص داده شود.

انصاری ادامه داد: این تصمیم در جلسه چهارشنبه هیئت دولت گرفته و توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.
وی همچنین از مردم خواست از مراجعه حضوری به ادارات خودداری کنند و کارهای اداری خود را برای حدود دو هفته عقب بیاندازند.

معاون اجتماعی پلیس ناجا نیز با قدردانی از مردم برای رعایت مقررات محدودیت‌های ویژه کرونایی گفت: بر اساس آمارها، بیش از 85 درصد مردم، این مقررات و محدودیت را رعایت می‌کنند.

سرهنگ عین الله جهانی با اشاره به اینکه تعداد کمی این مقررات را رعایت نمی کنند, افزود: کسانی که پلاک وسیله نقلیه خود را مخدوش می کنند مرتکب جرم می شوند و بر اساس ماده 720 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی, وسیله نقلیه این افراد, توقیف و خودشان به مراجع قضایی معرفی می شوند و مجازات حبس از 6 ماه تا یکسال را در پی دارد.

جهانی افزود: در تهران دادسرای ناحیه 36 ویژه راهنمایی و رانندگی به این تخلفات رسیدگی می کند.

وی اضافه کرد: آزادراه تهران قم در این هفته در مقایسه با هفته پیش از آغاز اجرای طرح محدودیت های ویژه کرونایی، 82 درصد کاهش تردد داشته است.

جهانی ادامه داد: در آزاد راه رشت قزوین 78 درصد، جاده هراز 50 درصد ، جاده چالوس 83 درصد و در مجموع در سطح کشور، 40 درصد کاهش تردد داریم.
معاون اجتماعی پلیس ناجا با بیان اینکه حدود 10 هزار و 169 نفر در کل مجموع نیروی انتظامی از جمله راهور و نیروی انتظامی در حال اجرای این طرح هستند, گفت: 2 هزار و 64 گروه گشتی در حال گشت زنی و نظارت بر اجرای این طرح هستند و در 1799 نقطه هم نیروی انتظامی مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه این رعایت ها به کاهش 48 درصدی فوتی های ناشی از تصادفات منجر شده است, افزود: 31 درصد تصادفات جرحی و 64 درصد تصادفات خساراتی کاهش یافته است.

سرهنگ جهانی اضافه کرد: این موضوع ناشی از کاهش ترددها و افزایش نظارت ها و اجرای طرح محدودیت های ویژه کرونایی است.

حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: در روزهای نخست اجرای طرح محدودیت های ویژه کرونایی شاهد کاهش تردد حدود 200 هزار نفری در مترو و اتوبوس بودیم.

وی ادامه داد: تعداد مسافران روزانه مترو از 700 هزار به 500 هزار مسافر و تعداد مسافران روزانه اتوبوس هم از 550 هزار به 350 هزار نفر کاهش یافته است.

قاسمی افزود: یکی ازویژگی های این طرح، کاهش تقاضا برای سفرهای روزانه بود که این موضوع با تمهیدات اندیشیده شده در حوزه های اداری، تجاری، بازرگانی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی, محقق شد.

وی با بیان اینکه مشکل زیرساختی اساسی در حوزه حمل و نقل عمومی داریم، اضافه کرد: زیرساخت ها با تقاضاهای حوزه حمل و نقل عمومی, متناسب نیست و عقب ماندگی در طول این سال ها وجود داشته است.

دبیرکمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: این ستاد پیگیر آن است تا با اتخاذ تمهیداتی و با استفاده از اتوبوس هایی که در حوزه غیر شهرداری حضور دارند و با اتوبوس های جاده ای که در اختیار وزارت راه و شهرسازی و دیگر سازمان ها هستند و با افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی، این تناسب سازی را ایجاد کند.

قاسمی افزود: هماهنگی های نخست, برای این موضوع انجام شده است و هماهنگی های نهایی با وزارت راه و شهرسازی، شهرداری و ستاد کل نیروهای مسلح در حال پیگیری است.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در ارتباط تلفنی با این برنامه با اشاره به اجرای طرح محدودیت های ویژه کرونایی گفت: مشابه این طرح را در آبان در دو مرحله برای 89 شهرستان انجام دادیم که تاثیر به سزایی داشت.

ایرج حریرچی ادامه داد: با این که شدت محدودیت ها از محدودیت های کنونی، کمتر بود منجر به این شد که تا سه روز پیش, 69 شهرستان از این 89 شهرستان، از وضعیت قرمز خارج و به وضعیت نارنجی و زرد تبدیل شوند و تعداد موارد بستری و مرگ هم به طرز قابل توجهی کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه در برخی از استان ها روند صعودی داریم و تعداد مرگ در کشور در حدود 25 روز گذشته به رقم های روزانه 460، 470 و 480 مورد رسیده است, گفت: با کاهش تردد در اثر اجرای طرح محدودیت های ویژه کرونایی و با افزایش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، اطمینان داریم در آینده نزدیک, موارد سرپایی و بستری و مرگ و کاهش یابد.

حریرچی افزود: با افزایش آزمایش ها، موارد کشف بیماران کرونایی بیشتر می شود اما موارد بستری از حدود 2 هفته دیگر و موارد مرگ از حدود یک ماه دیگر کاهش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: با توجه به سرد شدن هوا و تجمع مردم در فضاهای بسته، گام نخست، کنترل افزایش مبتلایان است و سپس کاهش را شاهد خواهیم بود.
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به میزان کاهش موارد بستری و مرگ درباره ادامه اجرایی این طرح، تصمیم گیری می شود و این موضوع به رفتار مردم بستگی دارد که فعلاً مردم رفتار بسیار خوبی داشته اند.

حریرچی افزود: عامل اصلی افزایش تعداد مبتلایان، فعلا دورهمی هاست که به این تعطیلات ربط ندارد و اثر روانی و ثانویه است.
وی اضافه کرد: ستاد ملی کرونا با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی و شرایط ابتلا درباره ادامه محدودیت تردد از ساعت 21 تا 4 صبح، تصمیم خواهد گرفت.

طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا تا کنترل این بیماری ادامه می یابد

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: طرح جامع مدیریت هوشمند تا زمانی که کرونا در کشور بصورت بیماری واگیر وجود دارد دنبال خواهد شد.

جمشید انصاری در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: درحال حاضر بیش از 450 شهر وضع زرد، نارنجی و یا قرمز دارند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: مقرر شد دوشنبه هر هفته، وزارت بهداشت متناسب با نسبت مبتلایان در هر صد هزار نفر، وضع هر شهر را مشخص می کند و با توجه به وضع اعلامی شهرها، محدودیت ها از روز شنبه با وضع جدید این شهرها تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه محدودیت ها تا زمانی که شهر به وضع سفید برسد ادامه خواهد داشت افزود: زمانی که شهر به وضع سفید رسید کسب و کارها به روال عادی خود بر می گردند.

انصاری ادامه داد: کاری ارزشمند در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری وزارت بهداشت انجام شده که براساس آن کلیه افرادی که بعنوان مبتلا شناسایی می شوند با شماره ملی فرد رهگیری خواهند شد و همچنین ارتباط این سامانه با تمام محل های تجمع از قبیل فرودگاه ها، پایانه ها و راه آهن برقرار می شود و از هفته آینده دستگاه ها هم می توانند به این سامانه متصل شوند و کارکنان و مراجعه کنندگان را کنترل کنند.

وی گفت: در مرحله بعد مراقبت و خدماتی است که وزارت بهداشت با همکاری شورای های محل و بسیج به مبتلایان می دهد تا آنها کمتر ازخانه خارج شوند.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره میزان کارکرد کارکنان شرکتی و حق الزحمه ادارات هم گفت: براساس تصمیم دولت دستگاه ها مکلف هستند در این طرح کلیه افرادی که در دستگاه های دولتی اعم از نیروهای رسمی، پیمانی و قراردادی شاغل هستند و همچنین افرادی که از طریق شرکت ها بکار گرفته شده اند کاهش نیرو را درتمام این رده ها انجام دهند و تفاوتی میان کارکنان شاغل در ادارات و شرکت های طرف قرارداد با ادارات وجود ندارد.

وی افزود: از زمانی که کرونا در کشور شیوع پیدا کرد برنامه های مختلفی را برای مراقبت از کارکنان دولت و رعایت دستورالعمل ها در دستگاه های دولتی تدوین و ابلاغ کردیم.

انصاری گفت: تقریبا در بیشتر دستگاه های دولتی، کارکنان بصورت عمومی و یا برای افرادی که احتمال ابتلا به کرونا را داشتند آزمایش های لازم و تست های کرونا انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کارکنان دولت از سیستم درمانی خوبی برخوردار هستند و بیشتر دستگاه ها بیمه مکمل دارند هزینه انجام تست و آزمایش کرونا برای کارکنان دولت جای نگرانی ندارد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: در حال حاضر کلیه افرادی که به کرونا مبتلا می شوند دولت هزینه درمان آنها را توسط وزارت بهداشت بصورت رایگان انجام میدهد.

وی ادامه داد: مدیران ادارات باید باحداقل کارکنان به مردم ارائه خدمت دهند.

مجتبی صفایی، سخنگو و نایب رئیس اتاق اصناف ایران درباره همکاری صنوف در این طرح گفت: در بیشتر شهرهای کشور، بازارها تعطیل هستند و اصناف هم همکاری لازم را داشته اند.

وی ادامه داد: در سراسرکشور گشت های مشترک به همراه نماینده دادستان برای نظارت بر اصناف حضور دارند.

صفایی با اشاره به اینکه هر واحد صنفی که مشمول گروه قرمز است باید تعطیل باشد افزود: در صورت نیمه باز و باز بودن این مغازه ها با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی درباره صنف شیرینی و آجیل هم گفت: طبق دستورالعمل های ابلاغی این صنف جزو گروه 2 هستند و در شهرهای قرمز تحت هیچ شرایطی حق فعالیت ندارند و مردم در صورت مشاهده می توانند با شماره 190 وزارت بهداشت و 124 وزارت صمت گزارش دهند و گروه های نظارتی در هر ساعتی از شبانه روز با آنها برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: اجرای این دستورالعمل ها ، همراهی با دولت و سلامت کشور در جهت کاهش شیوع بیماری کرونا است.

صفایی درباره تسهیلات به اصناف در اجرای طرح محدودیت های کرونایی گفت: همین طور که اصناف در این شرایط همراهی می کنند دولت هم منطبق با همکاری آنها بسته های تشویقی برای آنها در نظر بگیرد.

حسین قاسمی، دبیرکمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره زمان محدودیت ها در شهرهای قرمز گفت: دوشنبه هر هفته وضع شهرها در ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می شود و متناسب با وضع شهرها محدودیت های پیش بینی شده اعمال می شود.

وی با بیان اینکه این طرح بصورت جامع و هوشمند دیده شده است ادامه داد: هر زمان وضع شهرها تغییر پیدا کند محدودیت ها متناسب با وضع شهرها اعمال می شود و یکی از دلایلی که موجب برنامه ریزی این طرح شده، مزمن شدن وضع بیماری کرونا در کشور است .

دبیرکمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستادملی مقابله با کرونا گفت: با توجه به اینکه در بسیاری از شهرها با وضع قرمز روبرو هستیم پیش بینی شده تا این طرح ادامه پیدا کند.

سرهنگ جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در ادامه برنامه درباره تردد خودروهای غیر بومی در شهرها گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، خودروهایی که غیر بومی هستند ممنوعیت تردد داشته و جریمه خواهند شد ولی اگر افراد با خودروهای غیر بومی، اسنادی را مبنی بر سکونت و یا اشتغال را ارائه دهند پلیس جریمه نخواهد کرد و همچنین اگر افرادی با دوربین جریمه شده باشند حتما بعد از پایان طرح محدودیت ها با ارائه اسناد به واحد اجرائیات راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند و اعتراض آنها بررسی و در صورت اثبات ، جریمه اصلاح و حذف خواهد شد.

وی ادامه داد: درحال حاضر حدود 60 درصد مراجعه کنندگان مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک افراد با وکالتنامه هستند.

سرهنگ جهانی افزود: روزانه حدود 20 هزار مراجعه کننده در مراکز شماره گذاری داریم که در حال حاضر این مراکز براساس مقررات تعطیل هستند ولی مقرر شد افراد دارای وکالتنامه در صورتی که اعتبار مدت وکالت آنها بعد از 99/9/1 منقضی شود دقیقا همان مدت به وکالتنامه آنها اضافه خواهد شد و جای نگرانی نیست.
وی گفت: البته افراد باید قبل از مراجعه به مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک نوبت دهی اینترنتی را انجام دهند.

سرهنگ جهانی درباره احتمال تصادف در ساعات 21 تا 4 صبح هم گفت: در صورت بروز تصادف در این ساعات هم پلیس مراجعه و در صورت نیاز کروکی را ترسیم می کند و شرکت های بیمه هم مسئولیت خود را انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: خودروهایی که معاینه فنی آنها به اتمام رسیده با توجه به تعطیلی مراکز معاینه فنی شامل استثناءمی شوند و از طریق دوربین جریمه نخواهند شد و همچنین مرکز شماره گذاری اینترنتی در مرکز تعویض پلاک میثم فعال شده است

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۰۴۷۰۰۱۰:۱۲:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۷
در این طرح مدیریت هوشمند کرونا به این فکر کردید که کاهش کارمندان معادل افزایش ازدحام است ؟
ناشناس۱۷۰۴۷۴۲۱۰:۵۷:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۷
کرونای سیاسی. جنس ها و کالاها کی ارزون میشه مردم منتظر هستند
ناشناس۱۷۰۴۷۶۹۱۱:۱۴:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۷
در تهران، شرکتهای خصوصی حتی حاضر به کاهش یک نفر از نیروهایشان نیستند. !!!!!!
ناشناس۱۷۰۵۱۷۹۱۷:۵۷:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۷
علاوه بر آن مدیران دولتی هم اصرار به جلسات حضوری آنهم با افرادی که سابقا دارای کرونا بودند دارند!!.
م۱۷۰۴۸۰۱۱۱:۳۶:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۷
برای پزشکان پرستاران آتش نشانی پلیس و..که کارشون در ایام کرونا چند برابر شده هم مزایایی در نظر بگیرید
ناشناس۱۷۰۴۸۰۴۱۱:۳۷:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۷
مسخره کردن خودشون را عوض آنکه کل کشور را قرنطینه کنند بازی با جان مردم
ناشناس۱۷۰۴۸۲۳۱۱:۵۱:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۷
ما در یک شرکت خصوصی با ۲۰۰ نفر پرسنل هستیم. شرکت را در این دو هفته تعطیل کرده اند ولی با احتساب مرخصی! اگر هم کسی مرخصی اش تمام شده باشد، مشمول کسر کار می شود. آیا این روش قانونی است؟ چرا به طور واضح دولت در این خصوص اظهار نظر نمی کند؟
جعفر۱۷۰۴۸۵۸۱۲:۲۲:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۷
ما در شرکت توزیع نیروی برق همه هر روز سر کار هستیم. از قضا کارمون هم این روزها بیشتر هم شده است
علی۱۷۰۴۹۶۷۱۴:۱۳:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۷
جسارتا حرف الکی زدن. توی استان همدان که جزو استان های قرمزه دیروز به کل کارکنان بانک کشاورزی پیامک زدن که از شنبه باید با تمام نیرو سرکار باشید. در صورتی که توی هفته های گذشته خیلی از شعب ما حتی تمام کارکنانشون کرونا گرفته بودن..
ناشناس۱۷۰۵۰۷۹۱۶:۱۷:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۷
شاید در دوران کرونا تعطیل کنید ولی گران نکنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین