چرا عربستان به صلح مجانی با اشغالگران تن داد؟

علی عباسی، گروه جهان الف،   3990905054 ۷۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

بسیاری از کارشناسان دیدار نتانیاهو با محمد بن سلمان در خاک عربستان را یک هدیه رایگان از جانب سعودی‌ها به صهیونیست‌ها در آستانه خروج ترامپ از کاخ سفید می‌دانند.

چرا عربستان به صلح مجانی با اشغالگران تن داد؟

به گزارش الف به نقل از پایگاه خبری خلیج‌الجدید با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رزیم صهیونیستی در خاک عربستان سعودی و دیدار با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی موج بزرگ کمپین عربی علیه مسئله فلسطین آغاز شد.

الخلیج الجدید نوشت: درواقع نشست سه جانبه نتانیاهو و محمد بن سلمان و «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا یک هدیه رایگان از جانب عربستان به صهیونیست‌ها بود. اطلاعات فاش شده از نشست نتانیاهو و محمد بن سلمان نشان می‌دهد که ممکن است چندین موضوع در این اجلاس مورد بررسی قرار گرفته باشد:

-   دونالد ترامپ در آستانه خروج از کاخ سفید قصد دارد با عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی خدمات چهارساله خود به نتانیاهو را تکمیل کند. دولت ترامپ در این میان اهرم فشارهای زیاد علیه محمد بن‌سلمان دارد که از جمله آنها می‌تواند به افشای اطلاعات نقش گسترده ولیعهد سعودی در ترور «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی و جنایت‌های بن سلمان در جنگ یمن اشاره کرد.

-درحال حاضر به نظر می‌رسد که ملک‌سلمان، پادشاه عربستان اداره امور این کشور را به محمد بن سلمان واگذار کرده و درحالی که پادشاه سعودی در آستانه مرگ قرار دارد، پسرش تصمیم گرفته تا یک تحول اساسی در تاریخ سیاست‌های عربستان در برابر رژیم صهیونیستی و مسئله فلسطین ایجاد کند.

 البته پیش از این نیز سعودی‌ها از خلال رسانه‌ها و یا اظهارات جنجالی بندربن سلطان، سفیر سابق عربستان در آمریکا علیه فلسطینی‌ها درحال زمینه‌سازی برای اعلام علنی توافق با رژیم صهیونیستی بودند.

-موضوع دیگری که ممکن است در این نشست مورد بررسی قرار گرفته باشد بحث حمله نظامی ترامپ علیه ایران است. احتمال دارد پامپئو و نتانیاهو در این جلسه محمد بن سلمان را فریب داده و برای کمک به آنها در اقدام علیه ایران متقاعد کرده باشند. با توجه به سیاست‌های بی‌پروای ولیعهد سعودی بعید نیست که فریب هم خورده باشد، اما در نهایت خود او و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی مسئول عواقب هرنوع بی احتیاطی در قبال ایران هستند.

-فضای داخلی رژیم صهیونیستی برای نتانیاهو بسیار خطرناک است، «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رقیب سیاسی وی تصمیم گرفته تا پرونده فساد نزدیکان نتانیاهو در معامله خرید زیردریایی‌ها از آلمان به ارزش 2 میلیارد دلار را فاش کند. بنابراین یک دستاورد همچون عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی کمک زیادی به نتانیاهو در جلب افکار عمومی خواهد کرد.

-در سایه دیدار نتانیاهو و محمدبن سلمان و مخالفت‌هایی که از سوی فعالان و شاهزادگان سعودی در رابطه با آن صورت خواهد گرفت، با موجی از سرکوبگری‌های جدید ولیعهد در عربستان مواجه خواهیم بود.

علت امر آن است که طبق نظرسنجی‌ها 89 درصد از مردم عربستان به مسئله فلسطین پایبند هستند و آن را یک مسئله عربی می‌دانند و 65 درصد از آنها نیز عادی‌سازی با صهیونیست‌ها را رد می‌کنند.

از سوی دیگر المیادین گزارش داد: «بن کاسپیت» نویسنده اسرائیلی در مقاله ای در سایت المانیتور نوشت: نشست محرمانه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و « محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در « نئوم» عربستان در خصوص تهدید مشترک « ایران» بوده و پیشرفتی در جهت عادی‌سازی روابط حاصل نشده است.

به گزارش المیادین، کاسپیت تأکید کرد  که وقتی ساعاتی پس از اعلام خبر، از نتانیاهو در این زمینه سوال شد ، وی  پاسخی نداد. به دنبال آن چندین تحول در محور ریاض و واشنگتن ، تل‌آویو اتفاق افتاد که هراس و نگرانی نتانیاهو  را در این نشست  به وضوح نشان می‌دهد. نویسنده اسرائیلی اظهار داشت که سعودی‌ها ممکن است از درز اطلاعات در خصوص دیدار محرمانه دو طرف ناراضی باشند یا ممکن است هر دو طرف بر دیداری بدون هیاهوی رسانه‌ای توافق کرده‌اند.اما یک چیز مسلم است که رهبری عربستان اکنون آماده عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیست.

طبق اطلاعات المیادین وی خاطرنشان کرد: سعودی‌ها قبل از تغییر دولت در کاخ سفید در تلاشند تا از طریق ایجاد یک ائتلاف گسترده علیه ایران ، اتحاد با نتانیاهو را به دست آورند. اگرچه نتانیاهو واقعاً ترامپ را از دست خواهد داد ، اما اسرائیل همچنان از حمایت  واشنگتن برخوردار است ، سعودی‌ها بر این باورند که قرار گرفتن در کنار اسرائیلی‌ها در برابر دولت «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا ممکن است به آن‌ها احساس امنیت یا قدرت دهد. در ادامه این مطلب آمده است نتانیاهو  در کارزارهای انتخابی خود از هم‌پیمانی با سعودی‌ها سود خواهد برد؛ اما ایجاد روابط دیپلماتیک با عربستان همچنان یک هدف دور برای اسرائیل است.

به نوشته پایگاه خبری شبکه المیادین، کاسپیت خاطرنشان کرد که نتانیاهو بار دیگر از شریک ائتلافی خود «بنی گانتس» وزیر جنگ اسرائیل  سبقت و کانون توجه رسانه‌ها قرار گرفت. بنی گانتس و «گابی اشکنازی» ، وزیر امور خارجه ،  از سفر برنامه ریزی شده اسرائیل به عربستان سعودی با هواپیمای متعلق به تاجران ثروتمند اسرائیلی مطلع نبودند. حتی نتانیاهو نیز « افیف کوخافی» رئیس ستاد ارتش صهیونیستی، همراه با یکی از زیردستانش « آفی بالوت»  دبیر  کل دفتر نخست‌وزیری در امورنظامی  صهیونیستی را مطلع نکرد.

 در این مقاله آمده است که منابع دیپلماتیک اسرائیلی و سعودی اشاره کردند که دیدار نتانیاهو با بن سلمان خوب پیش رفته است و در مورد ایران ، ممکن است این دو شخصیت با هم توافق کرده باشند. سعودی‌ها بیش از اسرائیلی‌ها نگران هستند که جو بایدن آنها را به روزهای دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا بازگرداند و تحریم‌های ایران را کاهش دهد.

وی تأکید کرد: اسرائیل  می‌خواهد که ایالات متحده درباره بازگشت به توافق هسته‌ای که دو سال پیش آن را رها کرد ، فکر نکند ، توافقی که نتانیاهو آن را یک «فاجعه تاریخی» برای امنیت ملی اسرائیل و امنیت کل خاورمیانه می‌داند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۰۳۸۰۹۱۶:۰۴:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۶
سیاست خارجی ما کاری کرد که اعراب به دامن آمریکا و اسراییل غش کنند.
ناشناس۱۷۰۳۹۹۸۱۷:۵۸:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۶
سعودی خصوصا بن سلمان ماهیت واقعی شان را نشان میدهند تعجبی ندارد
ناشناس۱۷۰۵۰۴۸۱۵:۳۰:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۷
عربستان و امارات از اول گاو شیرده امریکا بودند و این به ایران مربوط نیست.
ناشناس۱۷۰۴۰۵۲۱۸:۳۸:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۶
ساعت خواب برو اوایل انقلاب و هنوز هیچی نشده دشمنی کردن با ما و تازه داریم مماشات می کنیم با آنها
ناشناس۱۷۰۴۰۵۷۱۸:۴۱:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۶
آنها قبل از انقلاب ایران هم همین بودند این از حماقتشان است و ربطی به سیاست ما ندارد
ناشناس۱۷۰۵۰۳۴۱۵:۰۷:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۷
قبل انقلاب .. از ما می ترسیدند
ناشناس۱۷۰۴۰۶۰۱۸:۴۲:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۶
این عربستان که داشت گروهک های تجزیه طلب را پشتیبانی می کرد و مردم را می کشتند کجا بودی که الان مدعی می شوید؟
ناشناس۱۷۰۴۰۸۳۱۸:۵۱:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۶
همه میدونن وهابیت ریشه فکری گروه های داعشی هستش.
تبریزی۱۷۰۴۱۰۹۱۹:۱۱:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۶
چون حاکم عربستان برای کشور و مردم خودش ارزش قائله. اجنبی پرست نیست، واقع بینه و می دونه فقر که از در وارد بشه ایمان هم از اون یکی در می ره بیرون. الان دیگه اکثر مردم ایران نه رفاه دارن .. نه ایمانی براشون مونده. با هرکسی هم که حرف می زنی به همین نتیجه می رسی.
ناشناس۱۷۰۵۶۱۸۲۲:۴۹:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۷
قطیف که یکی از استانهای عربستانه، اگر برای مردم خودش ارزش قائله پس چرا آنها را میکشد و مانند یک زندان سیاسی کرده است
ناشناس۱۷۰۴۱۳۵۱۹:۲۹:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۶
چرا تلاش میکنید تا جای مظلوم و ظالم را عوض کنید.آیا عربستان نبود که در منی کشتار کرد؟ آیا عربستان داعش را ایجاد نکرد و بارها تروریسهای داعش را وارد ایران نکرد و از جنایتکارانی مثل ریگی حمایت نکرد. آیا باید طبق نقشه آمریکا اجازه میدادیم داعش مورد حمایت امریکا و صهیونیسم و عربستان تا پشت مرزهای پیش می آمد و بعد داخل کشور ما میشد؟ اگر مسلمان نیستید لا اقل آزاده باشید.
ناشناس۱۷۰۴۱۵۹۱۹:۵۱:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۶
نتیجه و عاقبت آتش زدن سفارت و پرچم است!
ناشناس۱۷۰۴۱۶۱۱۹:۵۳:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۶
عاقبت تند روی در هر کاری زیان و خسران مادی و معنوی است.
ناشناس۱۷۰۴۱۷۶۲۰:۰۹:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۶
اعراب فقط این اعراب پایینی خلیج فارس نیستند
ناشناس۱۷۰۴۲۲۹۲۰:۵۰:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۶
آتش زدن سفارت عربستان هم موثر بود.
ناشناس۱۷۰۴۲۴۶۲۱:۱۵:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۶
اعراب منطقه اصولا با ایران و بقیه شیعیان منطقه رابطه ای نداشتن که حالا بخوان غش بکنن یا نه .
ناشناس۱۷۰۴۴۸۰۰۰:۳۳:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۷
چنان ايران هراسى ايجاد كردند و خود ما هم گاهاً با حرفهاي بيموقع زدن و نسنجيده گفتن و بيهوده شعارنوشتن ، خود بزرگ اعلام كردن ، آتش بيار معركه شديم و راه و زمينه ذهنى بسيارى از مردم و اعراب منطقه را مهياى اين حركتهاي كشورهاي عربى كرده ايم . مسئولين كشور ما بايد به رفتارهاي سياسى انجام شده در گذشته نگاهي تحقيقاتي و منظم بيندازند و ببينند كجاها زياده روي و يا كم روى كرده اند .
ناشناس۱۷۰۴۶۳۰۰۸:۴۶:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۷
ما تکفیری ها رو تو سوریه فرستادیم؟ ما الاحوازیه درست کردیم ما به ریگی پول دادیم؟ سیاست خارجی اشتباه ما.!! یارو میخواد ایران تجزیه شه
ناشناس۱۷۰۴۶۳۱۰۸:۴۷:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۷
ریشه این وهابی ها از قبل صهیونیستی بوده. بی دلیل خودمون رو نکوبیم.
ناشناس۱۷۰۳۸۱۴۱۶:۰۶:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۶
وقتی عربستان و بحرین و امارات و.. با خودمان دشمن کردیم، با دست خودمان آنها را به اسراییل نزدیک و برای آمریکا مشتری خرید اسلحه فراهم کردیم.
ناشناس۱۷۰۴۰۵۵۱۸:۳۹:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۶
حکام این کشورها رفتنی هستند و می آیند زیر دست خودمان فقط بنشین و تماشا کن
ناشناس۱۷۰۴۹۶۸۱۴:۱۳:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۷
حاکمی که برای مردمش رفاه بیاورد هرگز نمی رود !الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم .
ناشناس۱۷۰۴۱۸۳۲۰:۱۳:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۶
کی بود که به صدام کمک کرد و پول داد که علیه ایران جنگ کند؟! کی بود که حجاج را دو بار در سال های متفاوت از عمد کشتند؟ کی بود که سوریه را به جرم دفاع از فلسطین تروریست تربیت کرد و روانه کرد در آن کشور و یا عراق؟ کی بود و هست پول به تروریست های اطراف ایران می دهد که در این جا نا امن کند؟ کی بود که به یمن حمله کرد؟ بازهم بگویم؟ حداقل یک تفکری داشته باشید بعد ادعا کنید
ناشناس۱۷۰۴۲۵۲۲۱:۱۶:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۶
همه اعراب حاشیه خلیج فارس فقط یک مشت گاو شیرده هستن که در زمان جنگ به کار امریکا نمیان
ناشناس۱۷۰۴۲۶۱۲۱:۲۱:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۶
آخه اصلا سعودی و امارات و بحرین عددی هستن که بخوان دوست یا دشمن ایران باشن ؟؟؟ اینها یک مشت گاو توسری خور بی ارزش هستن که خود امریکا بیشتر از گاو روشون حساب نمیکنه !!!
ناشناس۱۷۰۳۸۲۰۱۶:۰۹:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۶
امارات اعلام کرده که دیگر به ایرانی ها ویزا نمی دهد!
ناشناس۱۷۰۴۲۵۳۲۱:۱۷:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۶
به درک . نده . اتفاقی میفته ؟
ناشناس۱۷۰۴۹۸۹۱۴:۲۹:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۷
همین تفکر امثال شماست که با دست کم گرفتن دنیا تمام درها را روی ایران بستید و نه تنها ایران را منزوی کردید بلکه خلیج فارس را هم به مرز اسرائیل تبدیل کردید ! ..
ناشناس۱۷۰۳۸۳۶۱۶:۱۶:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۶
چرا روسیه و چین و ترکیه و آذربایجان کرد ، بهمان علت عربستان و امارات و بحرین و کویت رضایت داد
کاوه۱۷۰۳۸۹۵۱۶:۴۴:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۶
عربستان سعودی پیرو بی چون و چرای ایالات متحده آمریکا می باشد و نتانیاهو صهیونیست است و لابی صهیونیستها در کنگره و دولت ایالات متحده آمریکا بسیار قوی است و ترامپ هم یکی از روسای جمهوری آمریکا بود که با کمک صهیونیستها به قدرت رسید لذا اینکه عربستان مفت و مجانی با رژیم صهیونیستی صلح کرد جای تعجب ندارد .
ناشناس۱۷۰۴۲۵۹۲۱:۲۰:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۶
منفی ها و مثبت های این صفحه نشون دهنده علاقه رباتهای آلبانی و سعودی ..
ناشناس۱۷۰۵۰۳۹۱۵:۱۲:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۷
تا وقتی که فکر می کنی مخالفان عقاید شما در ایران نیستند با همین فرمون می ری ته دره یک لحظه فکر کن اونها که منفی زدن در ایران هستند و هموطن تو و با افکار تو مخالف هستند
ناشناس۱۷۰۳۹۱۶۱۶:۵۳:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۶
دنیا دنیای تعامل و سیاسته. به قیمت مرغ و خودرو و لبنیات و مسکن ودلار و غیره نگاه کنید متوجه میشید
ناشناس۱۷۰۴۰۶۴۱۸:۴۳:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۶
خخه دوست داری کشورهایی که دوست فابریک آمریکا هستند و درگیر مرغ هستند را به شما بگوییم؟!!!
ناشناس۱۷۰۴۰۶۶۱۸:۴۴:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۶
دنیای سیاست هم دنیای تزویر و فریب عوام الناسه ببینید چطور بدون هیچ عامل اقتصادی، ناگهان قیمت ارز به شدت بالا و پایین میرود
ناشناس۱۷۰۴۲۵۴۲۱:۱۸:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۶
قیمت اینایی که گفتی رو یک عده از مسئولین فاسد ، دزد و جاسوس ایرانی بالا میبرن تا امثال تو از این قصه ها بگن
ناشناس۱۷۰۳۹۲۴۱۶:۵۸:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۶
تعجبی نداره ما داریم خلاف آب شنا میکنیم
ناشناس۱۷۰۴۰۶۹۱۸:۴۵:۱۴ ۱۳۹۹/۹/۶
اسرائیل آخرش نابود می شود و کسانی که شرافتشان را نگه داشتند روسفید هستند نه آدم هایی مثل تو
ناشناس۱۷۰۵۰۲۳۱۴:۵۹:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۷
چی داره می گی ؟ مردم به خاطر فقر شرافت و ابرویشان در خطر است و تو نشسته ای که اسرائیل نابود بشه ! تعریف تو ادم شکم سیر متصل به بیت المال از شرافت با تعریف مردم بد بختی که گرفتار .. شده اند خیلی فرق داره
ناشناس۱۷۰۴۱۲۰۱۹:۱۷:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۶
یا دقت نمیکنی یا سفارشی کامنت میدی
ناشناس۱۷۰۳۹۳۳۱۷:۰۲:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۶
جواب این سئوال ساده است بخاطر اشتباهات ایران
ناشناس۱۷۰۴۱۳۶۱۹:۲۹:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۶
یعنی اینقدر از خودشان قدرت ندارن؟!!!!!
ناشناس۱۷۰۴۲۵۶۲۱:۱۹:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۶
ده تا کامنت یکجور گذاشتی و احتمالا از خارج ایران . مثلا ریاض . مطمئن باش اگر ایران اشتباه کرده بود الان کل خاورمیانه دست کفتارهای سعودی مثل داعش بود . اگر میبینی همه شکست خوردن و هیچ غلطی نتونستن بکنن به خاطر قدرت ایران بوده .
ناشناس۱۷۰۴۶۳۲۰۸:۴۹:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۷
جوجه رو آخر پاییز می شمارند.
DAYANI۱۷۰۳۹۵۲۱۷:۲۴:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۶
به هر حال ترس از ایران سعودیها و دیگر اعراب را بسوی اسرائیل کشانده است. این نوع تاثیرگذاری بر روابط خارجی اعراب خوب است یا بد؟ جنگ اعراب و اسرائیل در دوران عبدالناصر پته ناتوانی اعراب را روی آب ریخت و کسی از آنها حمایت نکرد. نادرست است اگر فرض کنیم حالا آنها همان ترس را از ایران دارند و به دنبال جلب حمایت جدی کشوری هستندکه امریکا هیچگاه پشت آن کشور را خالی نخواهد کرد؟
حسین۱۷۰۳۹۶۲۱۷:۳۱:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۶
متاسفانه سیاستهای اشتباه .. ما باعث اتحاد اونها و این وضعیت شده
ناشناس۱۷۰۴۲۴۸۲۱:۱۵:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۶
کدوم سیاست اشتباه ؟ انتظار داری وهابی سعودی بیاد با ایران متحد بشه ؟
ناشناس۱۷۰۴۴۳۸۲۳:۴۹:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۶
واقعا این سیاستها تا حالا ..چه منافعی برای کشور و مملکت ما داشته است.
ناشناس۱۷۰۴۶۲۴۰۸:۳۵:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۷
عربستان میلیارد ها دلار خرج ریگی و الاحوازیه و.. کرده میخواد ایران تجزیه شه بعد شما میگی سیاست اشتباه ما؟ یکم فکر هم بد نیست
ناشناس۱۷۰۴۶۲۷۰۸:۴۴:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۷
عربستان میلیارد ها دلار خرج ریگی و الاحوازیه و.. کرده میخواد ایران تجزیه شه بعد شما میگی سیاست اشتباه ما؟ یکم فکر هم بد نیست
بانام۱۷۰۳۹۸۰۱۷:۴۲:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۶
این صلح مجانی نیست اتفاقا خیلی هم گران قیمت هست شاید بزرگترین دشمن ایران را در کنار خودش آورد حالا شما به کجاش مجانی می گویید الله اعلم
ناشناس۱۷۰۴۰۵۶۱۸:۴۰:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۶
اینو باید ازمسوول سیاست های خارجی .. پرسید؟
ناشناس۱۷۰۴۰۶۳۱۸:۴۳:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۶
اون روزی که برادران . به سفارت عربستان حمله کردن و آتیشش زدن و غارت کردن باید به فکر این روزها می بودید
ناشناس۱۷۰۴۷۸۴۱۱:۲۵:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۷
همین چند وقت پیش سفارت عربستان در اروپا حمله قرار گرفت آن وقت دکتر جون چرا قطع رابطه نکرد؟!
ناشناس۱۷۰۴۰۶۷۱۸:۴۴:۱۴ ۱۳۹۹/۹/۶
چرا صلح نکنن؟ ما که 40 ساله داریم اسرائیل رو تهدید می کنیم چه فایده ای برای مردم فلسطین داشتیم؟؟؟
ناشناس۱۷۰۴۰۸۰۱۸:۴۹:۵۰ ۱۳۹۹/۹/۶
ولله بخدا قسم مردم دارن تو فلاکت دست و پا میزنن شماها نگران رابطه عربستان و اسرائیلی.
محمد۱۷۰۴۰۸۹۱۸:۵۴:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۶
چون آینده مردم و کشورش براش مهمه
ناشناس۱۷۰۴۱۱۹۱۹:۱۶:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۶
سعودی های که امید عراقی ها هستند شبیه .. بدکار عمل کردند.
ناشناس۱۷۰۴۱۲۹۱۹:۲۶:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۶
..چند روز قبل طی یک یادداشتی منکر چنین ملاقاتی بودید و آنرا صرفا تبلیغات رسانه های اسراییلی قلمداد کردید.
ناشناس۱۷۰۴۱۴۵۱۹:۴۰:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۶
از دید سیاستگزاران سیاست خارجی ما دنیا لا یتغیر است ومرغ یک پا دارد وهمین است که هست
حسن۱۷۰۴۱۵۱۱۹:۴۵:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۶
وقتی مدام تهدیدشان می کنید انتظار دیگری داشتید؟
رضا۱۷۰۴۱۸۱۲۰:۱۱:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۶
این مزخرفات چیست امثال عربستان،امارات یا بحرین اصلا کشور نیستند بلکه چند امیر نشین مستعمره هستند که بعد از تجزیه امپراطوری عثمانی توسط غربی ها برای تسلط بر منابع نفتی خاورمیانه ایجاد شدند در حقیقت سرایدار چاههای نفت هستند و حق سرایداری می گیرند و برای ماندن در سرایدار خانه هر نوع دمی تکان می دهند و اصلا دوستی یا دشمنی این اوباش دارای هیچ ارزشی نیست آینده خاورمیانه را هم ۳ کشور ایران،ترکیه و مصر و نحوه تعاملات انها با هم تعیین خواهد کرد چه برای امریکا و اسرائیل دم تکان دهند چه با آن بجنگند عاقبت ملت های انها اراده خود را تحمیل می کنند پس دیدن مبارک در قفس اصلا عجیب نیست
علی۱۷۰۴۱۹۶۲۰:۲۵:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۶
واسه اینکه آنقدر پول داره که این چیزا واسش مهم نیست.
ناشناس۱۷۰۴۲۲۰۲۰:۴۵:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۶
کاش سیاستگذاران کشور به نظر مخاطبان این سایت اصولگرا در خصوص نوع تعامل با دولتهای اسلامی حتما توجه کنند.. تا کجا میتواند یک سیاستگذاری اشتباه و آسیب زا باشد.
ناشناس۱۷۰۴۲۳۲۲۰:۵۹:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۶
صلح بر پایه منافع ملی کشورها برای همه دولتها و ملتها ارزشمنده پس به هیچ عنوان نمیشه اسمشو صلح مجانی گذاشت
رضا۱۷۰۴۲۳۶۲۱:۰۳:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۶
اصولا به خانواده آل سعود و اعراب حاشیه خلیج فارس و حکومت های وابسته نه می توان گفت مسلمانند نه عرب ونه حس ناسیونالیستی و میهن پرستی دارند چرا که اینها معمولا بزرگ شده غرب و تربیت شده سرویس های جاسوسی بخصوص آمریکا واسراییل هستند برای یک چنین روزهایی ، فکر نکنیم اینها از اول با صهیونیست ها مخالف و حالا موافق و دوستی بر قرار کرده اند.
ناشناس۱۷۰۴۲۵۵۲۱:۱۹:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۶
ناشی از سیاست خارجی.. ایران بود که باعث این وضع شد اگر موضع برعکسی داشتیم الان اسرائیل در انزوا بود نه ما و اعراب هم با اسرائیل صلح نمی کردند آتش زدن سفارت عربستان و سایر اقدامات در ظاهر خیلی عالیه ولی در عمل بسیار بسیار اشتباهه مجموعه این اقدامات باعث ضربه زدن به آرمان رهایی قدس بود ..
ناشناس۱۷۰۴۲۷۲۲۱:۲۸:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۶
صلح ورابطه عربستان با إسرائيل مجاني هم نيست از اين ارتباط دامي براي بايدن پهن ميشود كه عربستان همچنان سوگلي امريكا در منطقه است
ناشناس۱۷۰۴۳۰۳۲۱:۴۵:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۶
عربستان به منافع اقتصادی بعد از رابطه فکر میکنه لزوما نباید همه منافع رو کسب کرد بعد تصمیم گرفت
ناشناس۱۷۰۴۳۸۲۲۲:۵۷:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۶
همانطور که همیشه به دیگران میگویید در امور کشورهای دیگران دخالت نکنند
ناشناس۱۷۰۴۴۲۳۲۳:۳۵:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۶
دنيا نمي ايستد تا شما منطقه را از آن خود كنيد تعامل كنيد قوي شويد وسياست هايتان را آرام آرام پيش ببريد دوري از شاخ گاو وحمله به او از جاي كم خطر تر شرط عقل وسياست صحيح است
ناشناس۱۷۰۴۴۶۹۰۰:۲۲:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۷
لعنت به عربستان و اسلام افراطی وهابی ش
ناشناس۱۷۰۴۶۲۱۰۸:۳۱:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۷
اعراب خائن حتی موقع جنگ با اسرائیل هم به آمریکا خدمت کردن با محکم کردن چرخه دلار عربستان 100 ساله پروژه های نفتی رو با هماهنگی آمریکا و اسرائیل انجام داده میلیارد ها دلار خرج داعش و .. کرده بعد انتظار دارید با دسته گل بریم سراغش
ناشناس۱۷۰۴۶۳۳۰۸:۴۹:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۷
القاعده الاحوازیه طالبان داعش از کجا تامین مالی شدن به قول ترامپ 3 تریلیون دلار خرج کردن که منطقه رو تجزیه کنن نشد حالا از در دیگه وارد میشن. سیستم اطلاعاتی عربستان سالهاست با موساد همکاری میکنه
ناشناس۱۷۰۴۶۳۴۰۸:۵۱:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۷
عربستان از پاکستان بمب اتم خریده و نیروگاه های هسته ای رو هم داره راه اندازی میکنه موشک های با برد بالا رو هم خریده دقیقا همون چیزایی که ازش منع شدیم میدونید چرا؟ یک صدام جدید خلق شده ما هم باید تضعیف نظامی بشیم که تومذاکرات جدید اتفاق میفته
ناشناس۱۷۰۴۶۳۵۰۸:۵۲:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۷
مگه از قبل با هم مشکلی داشتن همه سیاست هاشون همسو با تجزیه ایران و بقیه منطقه بود ما نگذاشتیم این اتفاق بیوفته
حویج۱۷۰۴۸۲۹۱۱:۵۳:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۷
اطلاعات فاش شده از نشست نتانیاهو و محمد بن سلمان نشان می‌دهد که ممکن است چندین موضوع در این اجلاس مورد بررسی قرار گرفته باشد پس فاش نشده و گمانه زنی است!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین