کمپین مردمی، مرغ وحشی را به دام می اندازد؟!

گروه اجتماعی الف،   3990905046 ۱۳۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

این روزها قیمت هرکیلو مرغ با جهشی بزرگ از ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به ۳۶هزار تومان رسیده است. حتی برخی شهروندان از رقم های بالاتر در بازار هم خبر داده اند. در این شرایط، کمپینی در فضای مجازی مبنی بر نخریدن موقتی مرغ شکل گرفته است. اما آیا این کمپین می تواند نرخ بالای گوشت مرغ را بشکند؟

 کمپین مردمی، مرغ وحشی را به دام می اندازد؟!

به گزارش الف، در بسیاری از شبکه های اجتماعی مردم با به اشتراک گذاشتن پست های مختلف از همدیگر درخواست می کنند که برای تنبیه گرانفروشان و کاهش قیمت مرغ، حداقل دو هفته مرغ نخرند. در این کمپین خودجوش، اصطلاح رایجی هم مطرح شده است مبنی بر اینکه «کسی با دو هفته مرغ نخوردن، نمرده است.»

اگرچه برخی مسئولان از کنترل بازار سخن گفته اند و اعلام کرده اند که قیمت مرغ بزودی به همان قیمت مصوب برمی گردد، اما بنا بر تجربه های قبلی به نظر مردم  بعید است که قیمت مرغ در بازه چند روزه به همان نرخ قبلی برگردد.

در حالی که عباس قبادی، دبیر ستاد تنظیم بازار گفته است که یک هفته تا ۱۰ روز آینده شرایط قیمتی مرغ نیز با رسیدن تولیدات جدید به بازار  مناسب و مساعد می‌شود، اما محمدعلی کمالی، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی، زمان تنظیم این بازار را حداقل یک ماه دانسته و ابراز امیدواری است: «امیدواریم باتامین به موقع نهاده ها با نرخ مصوب، برای ماه آینده جوجه ریزی مناسبی انجام شود و قیمت ها روند متعادلی را به خود بگیرد.» با توجه به این اظهارنظرهای متناقض، بعید به نظر می رسد که نوسان بازار گوشت مرغ به این زودی ها آرام بگیرد. 

آیا کمپین نخریدن مرغ می‌تواند موفق شود؟

تداوم گرانی مرغ باعث خواهد شد که گوشت مرغ هم رفته رفته از سبد خرید برخی خانواده ها حذف شود. انتظار می رود در این شرایط خرید احشام مرغ نیز افزایش پیدا کند.

دکتر سعید کرمبخش، اقتصاددان و کارشناس بازار در گفتگو با الف به تاثیر کمپین های نخریدن اشاره می کند و می گوید: «قیمت هر کالایی در بازار، وابسته به عرضه و تقاضا است. در مورد کالاهای حساس و حیاتی مثل گوشت مرغ که قوت غالب بسیاری از خانواده های ایرانی است، کاهش تقاضا نمی تواند چندان ادامه دار باشد، اما در برخی کالاهای نه چندان ضروری مثل خرید لوازم خانگی، کاهش تقاضا می تواند تا مدت ها ادامه دار باشد. مثلا کمپین نخریدن مرغ، نان، برنج و روغن نمی تواند بلندمدت ادامه داشته باشد، چون این کالاها بسیار ضروری است و خیلی از خانواده ها بدون توجه به کمپین ها، خرید می کنند. بنابراین معتقدم که کمپین نخریدن مرغ شاید بتواند در بازه زمانی کوتاه مدت، شوکی را به این بازار وارد کند و قدری قیمت ها را متعادل سازد، اما اثر این کمپین در بلندمدت نمی تواند ادامه داشته باشد.»

او یادآور می شود: «راه حل اصلی تنظیم گوشت مرغ، تشدید نظارت دولت و نهادهای حاکمیتی بر بازار است. این تشدید نظارت ها نیز فقط نباید به این خلاصه شود که مثلا مرغ داری های گرانفروش را تنبیه کنند، بلکه باید ریشه مشکل را حل کنند. هم اکنون برخی مرغداری ها به شدت از کمبود و گرانی نهاده های دامی گلایه مند هستند و می گویند هزینه های تولید آنها با قیمت مصوب مرغ همخوانی ندارد. به هر حال باید شفاف سازی شود که ارزهای تخصیص داده شده برای ورود نهادهای دامی، کجا و چطور هزینه می شود و در این مسیر با متخلفان ارزی برخورد شود.»

کمپین نخریدن؛ تلاش ناامیدانه مردم برای مدیریت قیمت‌ها

در طی حدود هفت سال اخیر، قیمت هر کیلو گوشت مرغ حدود شش برابر افزایش یافته است. البته در صورت تخصیص نیافتن ارز دولتی برای واردات نهاده های دامی، قطعا قیمت مرغ بسیار بیشتر از 36 هزار تومان افزایش پیدا می کرد.

محمد سیدی، کارشناس بازار هم در گفتگو با الف به اثرات کمپین نخریدن مرغ اشاره می کند و می گوید: «این کمپین، نه رئیس دارد و نه از سوی جناح خاصی مدیریت می شود. این کمپین توسط افراد مستاصلی به راه افتاده است که هیچ امیدی به کاهش قیمت مرغ نداشته اند و به عنوان تیر آخر، خودشان دست به کار شده اند تا شاید فرجی در کاهش قیمت مرغ حاصل شود. مردم عادی با بازنشر پست ها و استوری ها در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی مبنی بر نخریدن مرغ، انگار نوعی همدلی را تمرین می کنند تا شاید بتوانند بر گرانی مرغ غلبه کنند.»

او یادآور می شود: «واقعیت این است که معمولا این کمپین نخریدن ها توسط افراد متمکن جامعه حمایت نمی شود و برای خیلی از آنها افزایش 10 هزار تومانی قیمت مرغ، اتفاق خاصی نیست، اما برای اغلب خانواده ها این افزایش قیمت کاملا قابل توجه است. کمپین نخریدن مرغ می تواند حداقل در کوتاه مدت به کاهش قیمت در بازار منجر شود، زیرا مرغ یک محصول فسادپذیر است که اگر در زمان خودش به کشتارگاه نرود، زیان زیادی را به تولیدکننده وارد می کند. بنابراین انتظار می رود در صورت تداوم چنین کمپین هایی، قیمت مرغ متعادل شود، اما اگر دولت همزمان برای تثبیت کاهش نرخ مرغ به میدان نیاید، این کمپین با مشارکت گروهی از مردم نمی تواند چندان دوام داشته باشد.»

سیدی تصریح می کند: «نباید فکر کنیم که همه مرغداران از افزایش قیمت مرغ استقبال می کنند و یا اینکه آنها تنها عامل گرانی های اخیر هستند. بسیاری از مرغداری ها در طی چند سال اخیر ورشکسته شده اند و دخل و خرج خیلی از آنها متناسب نیست. بنابراین نباید فکر کنیم که همه مشکل به دلیل گرانفروشی مرغداری هاست. وقتی تعادل بازار به هم می خورد و نهادهای دامی با تاخیر یا با قیمت بالا به مرغداران برسد، آنگاه احتمال افزایش قیمت بالا می رود. سالیان سال است که ارز دولتی برای واردات نهاده های دامی تخصیص می یابد، اما به نظر می رسد در مرحله خرید و توزیع نهاده های دامی، نظارت چندانی وجود ندارد.»

در شرایطی که کمپین نخریدن مرغ در شبکه های اجتماعی داغ شده است، باید منتظر ماند و دید که آیا این اجماع گروهی از مردم در نهایت به کاهش قیمت مرغ منجر می شود و یا اینکه کمپین نخریدن مرغ هم به سرنوشت کمپین های مشابه مثل نخریدن خودرو دچار خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۰۱۹۸۵۱۲:۵۷:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۵
ارز کم وانتفال ارز با مشکل روبرو است. به همین خاطر نهاده های دامی کم خریداری و وارد شده اند. تمام مشکلات تهش می رسد به تحریم ها. نباید خودمان را گول بزنیم. هر چه قدر پول بدهید به همان مقدار هم آش می خورید.
ناشناس۱۷۰۲۰۳۲۱۳:۲۰:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۵
به قول خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات کشور مربوط به تحریم هاست.
ناشناس۱۷۰۲۱۰۶۱۳:۴۷:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۵
روحانی: هر چه قدر لعن و نفرین دارید حواله کاخ سفید کنید.
ناشناس۱۷۰۲۲۱۶۱۴:۲۱:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۵
باید سختی ها و کمبودها را تحمل کنیم تا به عزت برسیم.
ناشناس۱۷۰۲۳۲۸۱۵:۳۹:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۵
اره که شکمت سیره و بهت میرسن مشکلی نداری اجاره خانه و خرج زن و بچه و ... شعار بده ببینم به کجا میرسی
ناشناس۱۷۰۲۳۴۴۱۵:۵۰:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۵
تا کی؟
ناشناس۱۷۰۲۴۱۴۱۶:۵۴:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۵
اگر تنگه هرمز را ببندیم قیمت مرغ کتهش پیدا می کند!
ناشناس۱۷۰۲۴۲۳۱۶:۵۹:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۵
دنیا محل رنج است.
ناشناس۱۷۰۲۶۹۰۲۱:۲۳:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۵
حرف مجانی از سر.. سیری
ناشناس۱۷۰۲۲۲۷۱۴:۲۸:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۵
قفل و کلید همین جاست / دشمن ما همین جاست
ناشناس۱۷۰۲۲۹۱۱۵:۱۲:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۵
روحانی: آنچنان رونقی ایجاد کنم که مردم به یارانه احتیاجی نداشته باشند !!! خخ
ناشناس۱۷۰۲۳۰۰۱۵:۱۹:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۵
حسن اینجا حسن اونجا حسن همه جا بجز ایران
ناشناس۱۷۰۲۷۶۳۲۲:۵۹:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۵
ترامپ و تحریم گفتن میلیونها تن کالا در کشتیها یا تو بنادر دپو بشن و ترخیص نشن؟؟! بهونه بسه
ناشناس۱۷۰۲۱۱۶۱۳:۴۹:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۵
فقط با مدیریت جهادی می توان مشکلات را حل کرد.
ناشناس۱۷۰۲۱۹۴۱۴:۱۴:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۵
8 سال مدیریت جهادی شما زمان احمدی نژاد رو هم دیدیم
ناشناس۱۷۰۲۵۷۱۱۹:۴۳:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۵
در دوران احمدی نژاد جزو 8 کشور هسته ای و فضایی دنیا بودیم و نرخ دلار هم 3 برابر شد اما حالا صنایع هسته ای و هوافضا تخریب و تعطیل شدند و نرخ دلار هم 10 برابر گران شد.
ناشناس۱۷۰۴۱۴۱۱۹:۳۳:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۶
در دولت نهم و دهم، قدرت خرید ایرانیان به بهترین شرایط تاریخ رسید، اما در دو سال آخر به دلیل همکاری عده‌ای وطنفروش و نامه دادن به اوباما برای تحریم ایران، کشور دچار مشکلات اقتصادی شد و تحریمها زیاد و قیمت دلار بالا رفت، اما با این وجود مدیریت آن دولت بهتر بود و اجازه نداد دلار مدت زیادی در قیمت بالا بماند و در اواخر آن دولت سیر نزولی داشت حتی تا ۲۹۰۰ آمد اما دولت جدید مانع آن شد
ناشناس۱۷۰۲۲۰۷۱۴:۱۷:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۵
مدیریت جهادی هم بدون پول کاری نمی تواند انجام دهد.
ناشناس۱۷۰۲۳۵۷۱۵:۵۶:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۵
مدیریت جهادی را در صنعت نظامی و نیروگاه سازی و دارو سازی و لوازم پزشکی و... را ببین
ناشناس۱۷۰۲۴۲۵۱۷:۰۰:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۵
چند سال دیگر مدیریت جهادی درخودکفایی این دانه ها است منتظر باش
ناشناس۱۷۰۲۲۹۷۱۵:۱۶:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۵
چهل ساله دنبال مديريت جهاد هستيم فقط مديرشو نادريم دربه درم دنبالشيم اونم برسه تقديم كنيم صد سال اولش سخته
ناشناس۱۷۰۲۵۰۵۱۸:۲۵:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۵
حرکت بعدی انقلابی و جهادی ورود به اقتصاد است
ناشناس۱۷۰۲۳۱۹۱۵:۲۹:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۵
شعار ندین
ناشناس۱۷۰۲۸۳۴۰۰:۱۲:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۶
بابا ایهاالناس یکی پیدا نشد مبانی این مدیریت جهادی رو بیان کنه فرقش با بقیه مدیریت ها چیه؟ درش رو کدوم پاشنه میچرخه هان؟
ناشناس۱۷۰۴۱۴۴۱۹:۴۰:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۶
مدیریت درست، مانند این آقایان نیست که فقط به فکر واردات باشد، به فکر تولید نهاده‌ها در داخل است تا جای ممکن ربطی به قیمت دلار نداشته باشد
ناشناس۱۷۰۴۴۷۶۰۰:۳۰:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۷
جهاد بدون پشتوانه فکری و دیپلماسی معنا ندارد خصوصا مدیریتش!
ناشناس۱۷۰۲۱۳۰۱۳:۵۲:۵۰ ۱۳۹۹/۹/۵
تا انرژی نباشد، کار انجام نمی شود. تا تحریم ها هستند، مشکلات هم هستند. هر کس غیر از این سخن بگوید، خودش را گول می زند.
ناشناس۱۷۰۲۱۸۶۱۴:۱۱:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۵
من نمیفهمم چرا عده ای خود را به نفهمی میزنند وقتی خوراک مرغ به جای ارز 4200 تومنی با از دلار 24 هزار تومنی وارد بشه قیمت مرغ هم زیاد میشه بعد میگن قیمت مرغ چه ربطی به دلار و تحریم داره ؟؟؟
شهرام۱۷۰۲۲۲۸۱۴:۲۸:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۵
باطرح جهادی وبسیجی همه مشکلات حل میشود چه میگویی مرد مومن ؟ وقتی بسیج وارد شود بخدا همه مشکلات از جمله مشکل اقتصاد هم حل خواهد شد
ناشناس۱۷۰۲۸۳۷۰۰:۱۵:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۶
آقا وارد شید دیگه وارد شید چرا معطلید؟ منتظر فرش قرمز و کارت دعوتید آقایان بسیجی؟
ناشناس۱۷۰۴۴۸۱۰۰:۳۴:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۷
من تا حالا فکر میکردم وارد شده! پس ببخشید.
ناشناس۱۷۰۲۲۳۶۱۴:۳۶:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۵
در دولت حجت الاسلام هاشمی که تحریم بانکی و نفتی نداشتیم چرا قیمت دلار و طلا و مسکن و بنزین و غیره چندین برابر شد و تورم رکورد زد ؟!
اصلانی۱۷۰۴۴۸۵۰۰:۳۹:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۷
شما نمیدانید که کشور از سال 1359 تا 8 سال درگیر یک جنگ خانمانسوز بود؟!
ناشناس۱۷۰۲۴۳۰۱۷:۰۷:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۵
اصلان نمیاند تورم ایران به خاطر پول های زیادی است که‌در بازار ریخته که می گوید پول نیست!
ناشناس۱۷۰۲۱۴۲۱۳:۵۵:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۵
وقتی صادرات نفت صفر و در آمده ارزی صفر و بانک ها تحریم جهانی بانکی و اقتصاد ایران وارد لیست سیاه قانون پولشویی ببخشید دولت و بانک مرکزی چکار میتوانه بکنه
ناشناس۱۷۰۲۲۳۴۱۴:۳۴:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۵
سیاست خارجی دولت از سال 92 اشتباه بود به همین دلیل اکنون به بن بست رسیدند.
ناشناس۱۷۰۴۴۹۳۰۰:۴۳:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۷
سیاستها و اعمال حسودانه و لجوجانه و جناحی دلواپسان و تندروها که خود میدانید اصلا گذاشت برجام به ثمر برسه؟؟؟؟؟
ناشناس۱۷۰۲۱۶۴۱۴:۰۲:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۵
هر وقت گوشت کیلویی ۴۰ هزار تومان شد مرغ هم ارزان میشود بازار و اقتصاد بهم وابسته است نمیشود که گوشت قیمت نجومی پیدا کند و مرغ در قیمت پایین بملند
ناشناس۱۷۰۳۸۵۳۱۶:۲۲:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۶
گوشت با احتساب هزینه تولیدش باید کیلویی۵۰۰هزارتومن باشه ملت ایران همیشه مفت خورده بد یاد گرفته.میگی نه خودت برو تولیدکن و گوسفند نگهدار
ناشناس۱۷۰۲۲۳۲۱۴:۳۱:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۵
دنیا دنبال کشف واکسن کرونا ایرانی دنبال صف مرغ و تخم مرغ !
ناشناس۱۷۰۲۶۹۲۲۱:۲۵:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۵
یعنی روحانی می تونه غیر از این نظر بده ؟ ..
ناشناس۱۷۰۲۹۴۹۰۲:۴۶:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۶
مشکل از سیاست های کشور و برخی مقامات فاسد هست که پست های دولتی و غیر دولتی را چسبیده اند و ول نمی کنند و همه آنها کاسب تحریم و جنگ هستند و برای همین می خواهند همیشه بحران تحریم و جنگ بر ایران سایه بی اندازد
ناشناس۱۷۰۲۰۳۴۱۳:۲۱:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۵
تشدید تحریمها و فشار حداکثری دشمن ثمره برجام است.
ناشناس۱۷۰۲۱۱۲۱۳:۴۸:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۵
ان شاالله با برگشتن بایدن به پشت میز برجام، مشکلات اقتصادی کشور برطرف خواهد شد.
ناشناس۱۷۰۲۲۸۴۱۵:۰۸:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۵
لغو بالمره همه تحریم ها پیش شرط بازگشت بایدن به برجام است.
کرونا۱۷۰۲۸۳۰۰۰:۰۹:۵۰ ۱۳۹۹/۹/۶
تو دیگه چه ساده دلی خخ
ناشناس۱۷۰۲۱۳۳۱۳:۵۳:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۵
برجام كانتينر كانتينر برای ..زاده ها دلار آزادكرد.حالاكه دلارها رو خوردن رفت!ميگن برجام بده
ناشناس۱۷۰۲۲۳۳۱۴:۳۳:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۵
حتی در دولت خود اوباما هیچکدام از تحریمهای بانکی و پولی و مالی لغو نشدند و فقط یک میلیارد و 700 میلیون دلار آزاد شد آنهم بابت آزادی جیسون رضائیان جاسوس بود.
ناشناس۱۷۰۲۱۶۹۱۴:۰۴:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۵
دولت کریمه اول مشخص کند مرغ گران شد یا تخم مرغ یا اول تخم مرغ و سپس مرغ مسله این است
ناشناس۱۷۰۲۵۳۵۱۹:۱۱:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۵
ای بابا دلت خوش
علیرضا۱۷۰۲۷۳۰۲۲:۱۰:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۵
تنها ثمره برجام نیست، ثمره موشک‌های شعار نویس شده بعد برجام هم هست. نه اینکه برجام فتح الفتوح بود ولی کمی انصاف هم خوبه داشته باشیم. تنها چیزی که ما ملت نصیب مون شده زجر و بدبختی و آینده نامعلومه
رضا۱۷۰۳۰۱۸۰۷:۲۳:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۶
عزیزم روسها از اون موشک ها اتمی قاره پیماش را هم دارند ولی امسال ۱۰۰ میلیون تن گندم هم تولید کردن و از وارد کننده گندم در عهد کمونیست به بزرگترین صادر کننده آن تبدیل شدن .۴۰ سال نفت را فروختن و به جای توسعه تولید با پایین نگه داشتن نرخ ارز صرف واردات و سرکوب تولید کردند الان هم در پایان عصر نفت باید تاوانش را پس دهند .قیمت جهانی مرغ ۲ دلار است پس هنوز ارزان است
محمد۱۷۰۴۴۵۳۰۰:۰۵:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۷
همه جملاتت را تایید می کنم بجز جمله آخر در جهان اگر مرغ 2 دلار است نرخ کارگر آن خیلی بالاتر است و از انرژی و سایر سوبسیدها استفاده نمی کند.در اینجا نرخ باید پایین تر باشد. بماند که مرغ ما استاندارد خیلی از کشورها را پاس نمی کند
ناشناس۱۷۰۴۵۰۱۰۰:۵۰:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۷
شما دلار دارید ما که ریال هم بزور داریم!
ناشناس۱۷۰۲۰۳۹۱۳:۲۵:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۵
چطور برای واردات غذای سگ و گربه یا برخی کالاهای لوکس ارز هست و نقل و انتقال ارز هم راحت انجام میشود؟ من همین چند روز پیش خودروی لوکس خارجی مدل 2019 دیدم با پلاک ملی روز! این از کجا اومده؟
ناشناس۱۷۰۲۱۸۹۱۴:۱۲:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۵
دولت برای غذای سگ و گربه ارز نمی دهد عموجان ! همش قاچاق
ناشناس۱۷۰۲۳۴۷۱۵:۵۱:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۵
به صورت رسمی وارد می شود ونه قاجاق
ناشناس۱۷۰۲۵۲۱۱۸:۳۹:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۵
چرادایی جان ارز داده حتی برای زردچوبه ۱۰ملیون دلار ارز داده
ناشناس۱۷۰۴۵۰۲۰۰:۵۲:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۷
اتفاقا زردچوبه یکی از بهترین مواد غذایی است.
ناشناس۱۷۰۲۱۹۲۱۴:۱۳:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۵
خودرو لوکس نکته آشکار است پولت را بده صرافی ها مثل موشک برات جابه‌جا می کنند ان وقت این آمده می گوید صادرات نفت نیست
ناشناس۱۷۰۲۲۱۴۱۴:۱۹:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۵
همانطور که اجناس حجیم ممنوعه نظیر یخچال فریزر و لباسشویی و.... می آیند. از قاچاقچیان بپرس.
ناشناس۱۷۰۲۴۷۷۱۷:۵۷:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۵
برای گران شدن اون کسی (کسانی که نیاز دارند) اعتراض ندارد.
ناشناس۱۷۰۲۰۴۱۱۳:۲۶:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۵
وقتی این دولت رفت و افرادی که بازیشان نمی آید آمدن سرکار آن وقت می فهمی دنبال نخود سیاه نباید بود
ناشناس۱۷۰۲۱۴۷۱۳:۵۶:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۵
اصولگراها با شعار مرگ بر این و اون اقتصاد کشور رو خاکستر کردن حالا طلبکار هم هستن
ناشناس۱۷۰۲۱۹۷۱۴:۱۴:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۵
بیچاره مردم امریکاکه مرگ بر خودشان می گویند!! در ضمن آشوب 88 درست می کنید و تحریم بر ملت آن وقت گنده گویی هم می کنی؟
ناشناس۱۷۰۲۲۳۰۱۴:۳۰:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۵
اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند طلبکار هم هستن !
ناشناس۱۷۰۲۲۸۷۱۵:۰۹:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۵
برجامو پله کردند / ملتو ذله کردند
ناشناس۱۷۰۲۶۶۳۲۰:۵۷:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۵
نیست که اصلاح طلبا با شعار صلح گل و بلبل کردن ریزش بورس بی سابقه افزایش ۵۰۰ درصدی مسکن و.. علی برکت..
ناشناس۱۷۰۲۱۵۱۱۳:۵۸:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۵
سوپر من هم با وجود تحریم ها کاری نمی تواند انجام دهد.
ناشناس۱۷۰۲۲۰۰۱۴:۱۵:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۵
بیچاره کوبا با تورم 5 درصدی
ناشناس۱۷۰۲۳۶۱۱۶:۰۰:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۵
کوبا یک کشور عقب افتاده است که خیابان های آن شبیه موزه شده و خودروهای 70 سال پیش رفت امد میکنند
ناشناس۱۷۰۲۴۲۷۱۷:۰۵:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۵
شما می‌گویی تورم و گرانی به خاطر تحریم است ما هم مثال نقض آوردیم
ناشناس۱۷۰۲۲۸۸۱۵:۱۱:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۵
به گفته خود عراقچی نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۱۷۰۲۰۵۹۱۳:۳۲:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۵
باید از گیاهان طریقه فتوسنتز را یاد بگیریم!
ناشناس۱۷۰۲۰۷۳۱۳:۳۷:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۵
بقیه اقلام خوراکی نظیر سیب زمینی، پیاز، گوجه و.. هم به کشورهای همسایه صادر می شوند. به همین علت گران شده اند. در سالهای گذشته به محض کمبود کالایی، با وارد کردن سریع آن، کمبود و احتکار بر طرف می شد. اما این شرایط الآن وجود ندارد.
پرهام۱۷۰۲۱۴۶۱۳:۵۶:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۵
ارز هست هیچ مشکلی هم برای انتقالش نیست. فقط اونایی که دلار 4200 تومنی میگیرن خوراک دام و طیور رو بعد از واردات با دلار بازار آزاد حساب می کنن
ناشناس۱۷۰۲۱۹۱۱۴:۱۳:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۵
اره ارز هست بانک مرکزی جای فروش نفت داره دلار چاپ میکنه !!
ناشناس۱۷۰۲۲۰۲۱۴:۱۶:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۵
دیگه دلار 4200 وجود ندارد.
ناشناس۱۷۰۲۵۲۷۱۸:۵۷:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۵
چرا تامین نهاده دامی از تولید موشک و ماهواره سخت تر است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۷۰۲۷۳۳۲۲:۱۷:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۵
تا وقتی جمهوری اسلامی به قول غربی ها تبدیل به یک کشور عادی نشود رفع تحریم ها خیال خامی بیش نیست، ضمنا این دولت با شعار رفع تحریم سرکار اومد اما بدجوری رکب خورد.
فرهاد محمد نژاد۱۷۰۲۹۱۶۰۱:۵۳:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۶
با سلام احترام مقصر گرانی خود مردم هستن من خودم دامپروری دارم . شما کشاورز دانه را ارزان کن تا گوشت ارزان بشه مگه گوشت را پیدا کردن ارزان بخوری یک روز نمی توانی چوپان بشی
ناشناس۱۷۰۱۹۸۸۱۲:۵۸:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۵
هر جای دنیا یک کالایی به صورت غیرمنطقی گران میشه کسی نمیخره تا قیمتش بشکنه. اینجا بعضی ها میرن تو صف!
ناشناس۱۷۰۲۰۵۰۱۳:۳۰:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۵
غیر منطقی نیست وقتی خوراک دام به جای دلار 4200 با دلار نیما 25 تومنی وارد بشه جهش قیمت مرغ را خواهیم داشت
ناشناس۱۷۰۲۱۷۹۱۴:۰۸:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۵
60 درصد قیمت مرغ مربوط به خوراکش است
ناشناس۱۷۰۲۳۰۶۱۵:۲۴:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۵
بیچاره کشوری مثل انگلیس یا سوییس که دلار بالا می رود ولی تورم آن ها 3 درصد است البته بعد از یکسال یا چند ماه می آید پایین
ناشناس۱۷۰۲۴۶۸۱۷:۴۵:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۵
گرانی دلار در انگلیس و سوییس جوک سال . در کدام کشور دلار پنج برابر شده ؟
ناشناس۱۷۰۲۵۱۲۱۸:۳۱:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۵
تا حالا از مدیریت ارزی شناور چیزی شنیدی که قیمت ارزها ثابت نیست و بالا و پایین می شود؟
ناشناس۱۷۰۲۴۷۸۱۷:۵۸:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۵
مثال دروغ نزنید کجا دلار در انگلیس و سوییس گران شده ؟؟
ناشناس۱۷۰۲۷۷۳۲۳:۱۴:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۵
جوک نگو دلار در کدام کشور مثل ایران ۴۰۰% گران شده ؟ نهایت 2% بوده
ناشناس۱۷۰۳۳۰۱۱۲:۱۰:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۶
در سال تا 40 درصد هم بالا و پایین می شود
ناشناس۱۷۰۲۰۵۱۱۳:۳۰:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۵
اولا مرغ الان جزو غذای ضروری مردم است چون گوشت نمیتوانند بخرند! ثانیا در آنجاهای دنیا که شما میگویید مسئولانشان هم منطقی هستند و مسبب گرانی نیستند مثل اینجا! ثالثا چرا اصل ماجرا که ناتوانی دولت است را با نخریدن مردم لاپوشانی میکنید؟ رابعا در خیلی جاهای دنیا اتفاقا وقتی یک مایحتاج ضروری مردم گران میشود مردم هجوم میبرند به فروشگاهاه و به جای خرید، غارت میکنند!!! مردم ایران تازه نسبت به آنها خیلی متمدن اند.
ناشناس۱۷۰۲۰۸۷۱۳:۴۲:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۵
دوست عزیز، مواد غذایی را نمی توان نخرید. مردم دستشان به گوشت قرمز و ماهی نمی رسد. نمی توانند مرغ را هم تحریم کنند تا ارزان شود. دلیل اصلی گرانی مرغ بالا رفتن مخارج و هزینه ها است و نه سوء استفاده مرغ داران.
ناشناس۱۷۰۲۴۷۹۱۸:۰۰:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۵
چون غیر منطقی گرون نشده! تا وقتی دلار 4200 برای دان بود قیمت مرغ زیاد نرفت بالا. هر چی سهم دلار 4200 در تهیه دان کم میشه قیمت مرغ میره بالا. الان حدود قیمت دلار آزاد شده. پس منطقی است.
ناشناس۱۷۰۱۹۸۹۱۲:۵۸:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۵
کدام کمپین مردم ما اگر اتحاد داشتند.. اتفاقا صف بستند بخرن
ناشناس۱۷۰۱۹۹۶۱۳:۰۱:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۵
اگر مشکل فقط مرغ باشد مشکلی نیست مردم یکماه مرغ نمی خورند اما یکروز گوشت گران است یک روز مرغ گران است یک روز تخم مرغ گران است یک روز کره گران است یک روز روغن پیدا نمیشه یک روز ماکارونی پیدا نمیشه یک روز رب گوجه پیدا نمیشه یک روز پیاز نیست یک روز سیب زمینی نیست و این داستان همچنان ادامه دارد مدیریت این دولت را باید در دانشگاههای جهان تدریس کنند !!!!
ناشناس۱۷۰۲۰۰۳۱۳:۰۵:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۵
مرغ نخریم مرغدار جوجه ریزی نمیکنه و باید منتظر مرغ کیلوئی صد هزار تومان باشم
ناشناس۱۷۰۲۷۰۱۲۱:۳۴:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۵
اینجوری نیست یعنی اگر ما ماشین نخریم خودروساز تولید نمیکنه در مملکت ما تولید کننده مجوز از دولتمردان دارد به هر قیمتی که میتواند کالای خودش را بفروشد وآنها هم به سود 20و30در صد که بماند 200درصد هم قانع نیستند
ناشناس۱۷۰۲۷۳۲۲۲:۱۷:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۵
مرغ داری زدی اینگارا.به درک که گرون میشه تا ابدم نخوریم نمیمیرم که.باحقوق ناچیز کی میتونه مرغ بخوره اصلا.به درک که گرون میشه هرچی گرون بشه دیگه نمیخریم ما
ناشناس۱۷۰۲۰۲۷۱۳:۱۸:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۵
طبق گفته فعالان حوزه خودرو الان شش ماهه که هیچ معامله ای در نمایشگاه های خودرو انجام نمیشه. اما آیا سمند به قیمت 100 میلیون برگشت؟ خیر نهایتا تا 200 میلیون برگرده. مرغ هم نهایتا برگرده رو 30 تومن
ناشناس۱۷۰۲۰۴۲۱۳:۲۷:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۵
مملکت فعلا بدون دولت است هرکی به هرکیه
شاهرخ۱۷۰۲۰۷۹۱۳:۳۸:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۵
چرا مرغدار باید تنبیه بشه؟ مگه مرغدار حرفش چیه؟ مرغدار میگه آهای متولی دام و طیور مرغ فتوسنتز نمی کنه مرغ خوراک می خواد. بهم خوراک با قیمت مناسب و به مقدار برسونید..همین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! جالبه همه خودشون رو به اون راه می زنن.مجاری ورود خروج کشور قفله و کلیدش جای دیگه هست از سایت الف انتظار می ره موارد رو درست خط بدن و آدرس های غلط ندن.مردم دیگه مثل سابق عامی نیستن همه میدونن چه خبره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۷۰۲۱۲۷۱۳:۵۲:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۵
واقعا مسولین باید خجالت بکشن البته اگه کاردارن مردم به جای اونها خجالت بکشن که هر روز هرج ومرج قیمتها مردم را در بدبختی غرق میکند
ناشناس۱۷۰۲۱۷۱۱۴:۰۶:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۵
ما تا وقتی در تحریم بین المللی هستیم محدودیت شدید صادرات نفت و .. واردات نهاده های کشاورزی و دامی و .. داریم.باید قبول کنیم در این شرایط تلاش برای ثابت نگهداشتن قیمتها بیفایده است.
رضا۱۷۰۳۰۲۴۰۷:۳۶:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۶
عزیز بفهم مشکل پایان دوران نفت است و نه تحریم فروش نفت .در سالهای پر درآمدی هم به جای سرمایه گزاری در توسعه تولید درآمد نفت را با ایجاد یک اقتصاد فاسد دولتی حیف و میل کردیم الان هم روز جزاست و ربطی هم به تحریم ندارد
ناشناس۱۷۰۲۲۰۴۱۴:۱۷:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۵
اگر کره شمالی و کوبا و ونزوئلا موفق بر غلبه بر تحریم شدند شما هم میشوید
فرهاد۱۷۰۲۲۴۸۱۴:۴۶:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۵
با این مردم این مرغ وحشی تر خواهد شد.
ناشناس۱۷۰۲۲۵۷۱۴:۴۸:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۵
در ایران قشر مرفه و آقازاده کاری به این کمپین ها ندارند. به این جماعت قشر های مسوولان ادارات و برخی دلال‌ها که کم هم نیستند را باید اضافه کرد.متاسفانه نوع اقتصاد ما باعث شده نیمی از مردم دلال شوند.
ناشناس۱۷۰۲۳۱۱۱۵:۲۶:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۵
نکته جالب برای من این است که مسئولان ..از صدر تا ذیل ، درباره همه چیز صحبت می کنند جز درباره مسائل واقعی . صحبت ها و سخنرانی های چند روز گذشته را پیگیری کنید ، همه می گویند باید بشود، انگار که من مسئول کشور هستم اینها هم مردم عادی ، آقایان مسئول بدانید که ازبالا تا پایین رفوزه هستید ، وقتی در اوقات سختی نمی توانید به داد مردم برسید ،
ناشناس۱۷۰۲۳۸۷۱۶:۳۲:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۵
سلام. هرچقدر هم کمپین ایجاد شود کارساز نیست چون مشکل مربوط به گران فروشی نیست. مرغداران زحمت کش دقیقا سه ماه است سویا ندارد از اصلی ترین نهاده های تولید مرغ می باشد و الان اگه خیلی زرنگ باشند سویا 2500 تومانی را 17000 تومان به مقدار بسیار کم شاید پیدا کنند. برای همین اونها مجبورند جوجه ها را زنده زنده بکشند. کارگر را بیکار کنند. تولید کم می شود و مرغ گران شد. پس مشکل عدم تامین بموقع نهادهای دامی است که از محل واردات تامین می شود.
dayani۱۷۰۲۴۲۶۱۷:۰۴:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۵
الحمدلله ماسک مقداری از بد حجابی کاست، کمپین مرغ هم مقداری از قیمت مرغ میکاهد. چه راه حلهای خوبی این مردم ارائه میکنند. عده ای به هرحال نمیتوانند مرغ بخرندکه خود به خود به حساب کمپین گذارده می شود و دیگر مسئولی نگران سلامت مردم نیست. همیشه ما مردم بجای اینکه بخواهیم، رها میکنیم، با اراده یا بی اراده!
ناشناس۱۷۰۲۴۴۵۱۷:۱۸:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۵
گرچه مرغ زیرک بووود حااااافظ
ناشناس۱۷۰۲۴۸۵۱۸:۰۴:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۵
تحریم خرید یک کالا وقتی معنی دارد که همه چی سر جاشه، دلار گرون نشده ارزش پول ملی کم نشده، فقط یه کالای خاصی بخاطر سودجویی عده ای گرون شده. در این حالت ممکنه نخریدن جواب بده. ولی وقتی همراه با قیمت دلار همه چی گرون شده (و الان مرغ هم خودش رو رسونده) تحریم خرید مرغ یا هر کالای دیگری مسخره است. با قیمت دلار چیزی گرون نشده - فقط در آمد و حقوق ما کم شده!
ناشناس۱۷۰۲۵۴۴۱۹:۲۲:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۵
دنیا در فکر چی هست ایران در فکر چی..
حسن۱۷۰۲۵۵۶۱۹:۳۲:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۵
همه علت گران شدن مرغ رو افزایش قیمت دلار و غذای مرغ میدونن.خوب مگه غذای مرغ چیه که نتونیم در داخل تولید کنیم؟ واقعا نمیشه در این زمینه وابستگی به واردات رو قطع کرد؟من چند روز پیش مطلبی رو در اینترنت خوندم که یکی از شرکتهای دانش بنیان داخلی تونستن غذای دام و مرغ رو با قیمت بسیار پایین تولید کنن.ولی از ترس مافیای واردات جرات تولید انبوده رو ندارن.منتظر هستند تا دولت وارداتچی فعلی بره و دولتی متعهد و انقلابی بیاد تا ازشون حمایت کنه و بتونن به تولید انبوه برسن.
ناشناس۱۷۰۳۸۶۰۱۶:۲۶:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۶
غذا مرغ مانده نان و برنج ته سفره مردم ، نمیدانم این دولت وارداتچی چرا غذا تجویز شده مرغ ها منحط غرب به مرغ ها اسلامی میدن
ناشناس۱۷۰۲۵۹۶۲۰:۰۲:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۵
نه عزیزم مرغ و تخم مرغ و سیب زمینی و هزار ویک قلم جنس وحشی نیستند..
ناشناس۱۷۰۲۶۰۸۲۰:۰۹:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۵
روغن رو چکار کنیم اونم نیست
ناشناس۱۷۰۲۶۲۲۲۰:۲۴:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۵
گویا تعمدی در کار است تا همیشه کشور در تلاطم و مردم عصبی و نگران باشند ،یکی دوماه پیش گفته شد نمیدانم اتحادیه بود یا جای دیگه که فرمودند اگه به موقع برای ورود دان مرغ اقدام نشه یکماه دیگه قیمت مرغ دوبرابر میشه الان آن اتفاق افتاد
ناشناس۱۷۰۲۶۸۳۲۱:۱۸:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۵
عزیزان قیمت نهادهای دامی گران است به خدا نه برای مرغدار سود دارد نه برای دامدار
ناشناس۱۷۰۲۶۸۵۲۱:۲۱:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۵
ای مردم قیمت نهادهای دامی گران است ..
ناشناس۱۷۰۲۶۸۸۲۱:۲۲:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۵
دوستان باید از مسئولین پرسید چرا مرغ شده ۳۵هزار تومان بنده نمایندگی خوراک دام و طیور و جوجه دارم فروردین امسال دان مرغی با بازگشت سه ماهه به مرغدار میدادم 2800تومان امروز نقدی این دان شده هشت هزار تومان جدا از بقیه اقلام که ده برابر شدند
احمد۱۷۰۲۶۹۷۲۱:۳۲:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۵
چرا باید برای جو گندم سویا احتیاج به دلار داشته باشیم مگه ایران زمین کشاورزی کم داره مگه ایران بیکار کم داره وقتی مسئولان توان مدیریت کشاورزی مملکت را ندارند این مسئله مهم و پیش پا افتاده که قابل حله چرا ما باید این همه رنج و تحمل کنیم
ناشناس۱۷۰۲۸۸۷۰۱:۳۰:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۶
شما در جریان نیستی که اولا کشور کمبود آب داره دوما هر کی خوراک دام تولید کنه میبره به دلار میفروشه مفت نمیده به مرغداری ها !!
احمد۱۷۰۴۴۰۴۲۳:۰۹:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۶
اگه ۳۰۰ سال پیش بود فرمایشت کاملا صحیح اما کشوری که هم از شمال وهم‌از جنوب دریا داره چرا باید مشکل کم آبی داشته باشه همان طور که میشه گاز از ۱۰۰۰ متر زیر زمین آورد بالا شیرینش کرد تا داخل آشپز خانه با لوله آورد از مسجد سلیمان تا خارج از کشور اون موقع نمیشه از دریا آب شیرین کنی تا وسط کشور
ناشناس۱۷۰۲۷۰۲۲۱:۳۵:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۵
یه نگاه به عکس مرغ تو این مطلب بندازین . داره میگه مگه من چیم از گوسفند کمتره ؟
ناشناس۱۷۰۲۷۵۱۲۲:۴۸:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۵
بجای کمپین دان به مرغدار برسانید.
ناشناس۱۷۰۲۷۸۲۲۳:۱۹:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۵
البته بخوان بخرن هم نمیتونن به کمپین نیازی نیست این کمپین رو مسئولین قوا و نهادها و.. باید بگزارن که از این چیزها میخورن
حسین۱۷۰۲۸۸۰۰۱:۱۶:۱۴ ۱۳۹۹/۹/۶
مگه میتونیم بخریم که کمپین مرغ نخرید راه میندازید؟همینطوریشم نمیتونیم بخریم. کدوم ناقص ..ی این کمپین رو راه انداخته.داداش تو نخر میدن عربا.
ناشناس۱۷۰۳۱۴۸۰۹:۴۳:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۶
چند ماه پیش که میلیونی جوجه کشی شد بدلیل بالا بردن قیمت خوراک مرغ توسط یک فرد، این روزها پیش بینی شد دولت چه کرد؟ دولت، قوه قضاییه..؟!
ناشناس۱۷۰۳۲۸۳۱۱:۵۳:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۶
حبابه درست میشه!
قد قد قداس۱۷۰۳۳۹۷۱۳:۰۲:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۶
مرغدار سویا را کیلویی 16 هزار تومان خریده داده مرغ خورده توقع دارید مرغ را بدهد کیلویی ده هزار تومان نه خیر نمی دهد نخرید نخرید مرغدار ورشکسته می شود بعدش رانت خواران فرصت طلب در صنعت مرغ وارد می شوند آن موقع مرغ می شود کیلویی پنجاه هزار تومان اندکی صبر سحر نزدیک است نزدیک نزدیک افرادی مرغ نمی خرند پول خرید مرغ را ندارند وگرنه می خریدند
ناشناس۱۷۰۳۸۷۸۱۶:۳۳:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۶
اون موقع که مرغ وگوشت رو ملت مفت میخوردن ونمیدونستن با چه هزینه وسختی تولید شده باید فکر این روزارو هم میکردن.دامداربرای تولید یه کیلو گوشت قرمز۱۷۰هزارتومن پول هزینه حالا یه عده مردم مفتخور انتظار دارن گوشت بشه ۴۰تومن.اونایی که میگن مرغ وگوشت گرونه خودشون برن دامداری ومرغداری راه بندازن تا بدونن دنیا دست کیه.حرف الکی نزنیدوقتی از هیچی خبر ندارید
مرغدار ۱۱۷۰۴۱۸۷۲۰:۱۵:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۶
دوستان میدانید فقط دان یک مرغداری ۲۰هزاری یک میلیارد تومان می شود .فقط وفقط دولت مقصر اصلی است هیچ نهاده ای آزاد وارد نشده اگر گردن یکی از دوستان دزدشان زده می شد سویای ۲۵۰۰تومانی ۱۷۰۰۰ تومان نمی شد .بدانید ما تولید کنندگان ورشکسته وبعضی تعطیل هستیم و همه اش به گردن مسئولین دروغ غ غ غ گو می باشد خدا لعنت کند دروغگویان را .
بی عدالتی۱۷۰۴۵۱۳۰۱:۱۵:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۷
گوش اگر گوش منو ناله اگر ناله تو البته آنچه به جایی نرسد فریاد است اگه سران مملکت ماهی ۲ونیم بگیرن متوجه میشن مردم چی میکشن
ناشناس۱۷۰۴۵۴۴۰۳:۲۱:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۷
جان عزیزانتون نخرید به خدا اگر نخرید قیمتها درست میشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین