مرور سریال‌های استراتژیک رسانه ملی

گروه فرهنگی الف،   3990904065

ساخت سریال هایی نظیر «گاندو» و «خانه امن» نشان داده است سریال‌های استراتژیک و با داستان های واقعی مربوط به وقایع روز، مخاطبان پر و پا قرصی دارد.

مرور سریال‌های استراتژیک رسانه ملی

فارس نوشت: در دهه ۶۰ با توجه به ترورهای متعددی که در گوشه و کنار کشور صورت می‌گرفت مردم تنها نامی از «سربازان گمنام امام زمان» (عج) می‌شنیدند و تنها دلخوش به سرنگونی نیت‌های پلید دشمنان توسط این نیروهای خدوم روزهای تلخی را پشت سر می‌گذاشتند اما بعد از آن دهه پرالتهاب، اوایل دهه هفتاد با شروع تولید سریال‌های پلیسی و مبارزه با مواد مخدر، کالا و قاچاق، مردم بیش از گذشته با فعالیت نیروهای امنیتی و پلیسی آشنا شدند.

**«خواب و بیدار» و آغاز ساخت سریال های پلیسی

در اوایل دهه ۸۰ اقدامات و ماموریت سربازان میهن در مجموعه «خواب و بیدار» (مهدی فخیم‌زاده) به خوبی به نمایش گذاشته شد و شاید برای اولین بار مخاطب با نیروهای نوپو در قاب تلویزیون آشنا شد. آرام آرام مسیر و هدف‌گذاری سازمان صدا و سیما به سمت نمایش اقدامات و ماموریت‌های نیروهای پلیس و امنیتی حرکت کرد.

در ادامه این هدف‌گذاری دقیق، مرکز سیمافیلم به مسائل روز جامعه معطوف شد که از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است و درباره آن مستندهای زیادی از سوی شبکه‌های معاند تولید و به پخش رسیده است و با این رویکرد تلاش دارد تا بخشی از اقدامات و مأموریت‌های سربازان میهن و گمنامان سرافراز دستگاه‌های امنیتی کشور که بسیار گسترده است را برای مخاطب به نمایش گذارد تا برخی از اقدامات و مأموریت‌های متنوعی که این عزیزان در حوزه مقابله با تروریسم، ضد جاسوسی، قاچاق ارز، کالا، مواد مخدر و… دارند که به دلایل مختلف ممکن است تنها در یک تیتر خبری عنوان شده است به نمایش گذارد.

اقداماتی که مردم از چند و چون آن و ماه‌ها صرف وقت برای یافتن یک سرنخ بی‌اطلاع هستند و تنها بخش کمی از این مأموریت‌ها و موفقیت‌ها ممکن است رسانه‌ای می‌شود.

**خانه امن و روایتی واقعی از جنایات «حبیب اُسَیوِد»

در سریالی که هم‌اینک از شبکه یک سیما با نام «خانه امن» در حال پخش است، بسیاری از خبرهایی که تنها تیتروار در رسانه‌ها منتشر شده به خوبی به آن پرداخته شده است از جمله دستگیری سرکرده گروه تروریستی «حبیب اُسَیوِد» سرکرده تروریستی حرکةالنضال که به تازگی دستگیر شده است. شخصی که در حمله خونین تروریستی به رژه اهواز سهم بزرگی داشت همچنین نمایش سیاست‌های بایدن در ایجاد ناامنی برای ایران که سال‌هاست در دستور کار سیا قرار دارد.

**ابوالقاسم طالبی و ورود به حوزه اقتصادی

در این حوزه مرکز سیمافیلم تلاش دارد با ساخت سریال.های دیگری همچون «طلاق» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی در حوزه شناسایی و انهدام شبکه اخلال در حوزه اقتصادی (ارز) تلاش نیروهای امنیتی را به نمایش بگذارد.

**ورود ده نمکی با «دادستان» به ماجرای حمله داعش

همچنین در سریال «دادستان» به کارگردانی مسعود ده نمکی موضوع نفوذی و حمله داعش به مجلس شورای اسلامی را به نمایش می‌گذارد و فعالیت نیروهای امنیتی و انتظامی را به تصویر می‌کشد.

تولید آثاری استراتژیک و مرتبط با مسائل روز جامعه با توجه به تولیدات اخیری که در برنامه مرکز سیما فیلم قرار گرفته از جمله «شهید حاج قاسم سلیمانی»، یا توجه به شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی از جمله «شهید باکری» نشان از هدف‌گذاری درست رسانه برای توجه مخاطب به فعالیت بی‌چشمداشت سربازان گمنام و تلاش برای امنیت و ثبات در کشور و منطقه دارد که از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا مخاطب با آگاهی بیشتری فعالیت نیروهای امنیتی کشور را حتی اگر در حد یک خبر رسانه‌ای شود دنبال می‌کند و به اهمیت تلاش این قشر از جامعه بیشتر توجه دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین