مهم ترین نکات در چاپ جعبه

گزارش بازرگانی،   3990903050

چاپ جعبه برای بسته‌بندی محصولات، آخرین مرحله از تکمیل خط تولید و مهم‌ترین بخش برای ارائه با کیفیت محصول به شمار می‌رود. بسیاری از شرکت‌های تولیدی حساسیت بجا و بسیاری در طراحی و چاپ جعبه دارند و کیفیت و جذابیت جعبه برای‌ آنها از اهمیت بالایی برخودار است. به همین دلیل در این مقاله درباره مهم‌ترین نکاتی که هنگام چاپ جعبه باید مد نظر داشته باشید، صحبت خواهیم نمود و بهترین راهکار برای اطمینان از کیفیت کار را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

نقش جعبه مقوایی در کیفیت بسته بندی

ویژگی‌های یک جعبه مقوایی با کیفیت

یکی از ملزومات مهم در فرایند بسته بندی محصولات، جعبه‌های مقوایی هستند. این جعبه‌ها در اشکال و ابعاد مختلفی تولید می‌شوند و بهترین گزینه برای شکیل کردن کالا و یکسان سازی فرم محصول برای ارائه محسوب می‌شوند. داشتن جعبه‌ای شکیل و با کیفیت، یکی از عوامل مهم در فروش کالاها است که طبق بررسی‌های به عمل آمده، تا 75% می‌تواند بر روی افزایش فروش کالاها اثرگذار باشد. به همین دلیل است که دقت در طراحی و انتخاب درست مواد اولیه در این فرایند از اهمیت بالایی برخوردار است. یک جعبه بسته بندی با کیفیت باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • استحکام خوب:

مهم‌ترین نکته درباره بسته بندی محصولات در جعبه‌ها این است که از جنس مقوایی کالا باید در حدی استحکام داشته باشد که در حین فرایند توزیع و حمل و نقل، دفورمه نشود و تغییر حالت ندهد.

  • رنگ‌بندی مناسب در طراحی:

هارمونی رنگ مناسب، یکی از موثرترین عوامل در جذابیت بسته‌بندی است. انتخاب رنگ مناسب و البته با کیفیت برای چاپ جعبه، یکی از ویژگی‌های مهم یک جعبه با کیفیت است. برای این منظور باید از مجموعه‌ای مانند طرح گندم کمک بگیرید که هم در امر طراحی و هم در امر چاپ، حرفه‌ای عمل می‌کند.

  • معرف برند و محصول:

بجز کیفیت رنگ و انتخاب هارمونی درست، موضوع برندینگ نیز در انتخاب طرح بسته بندی از اهمیت بالایی برخوردار است. طرح درج شده بر روی جعبه باید حتماً به بهترین شکل برند تولید کننده را معرفی کند و نام و نشان برند تجاری را حتما بر قسمت بالایی و کناری کالا به شکلی خوانا داشته باشد. همچنین شیوه طراحی باید به گونه‌ای باشد که مشتریان در یک نگاه بتوانند محتویات درون جعبه را تشخیص دهند.

  • دوام بالا:

از آنجایی که کالاهای بسته بندی شده با جعبه اغلب اوقات برای مدتی مشخص در انبارهای مختلف نگهداری می‌شوند، دوام بالای جعبه و مقاومتش در برابر رطوبت و گرد و غبار نیز از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. باید جنسی از مقوا راانتخاب کنید که دوام کافی برای نگهداری در شرایط مختلف را داشته باشد، برای مشاهده ویژگی های مقواهای متداول از جمله ایندربرد ، پشت طوسی و کرافت به صفحه چاپ جعبه مراجعه نمایید ، همچنین شما عزیزان میتوانید در این صفحه انواع نمونه کارهای چاپی را مشاهده نمایید.

ویژگی‌های یک جعبه مقوایی خوب

 

نکات مهم برای چاپ جعبه

علاوه بر توجه به ویژگی‌های فوق، برای داشتن یک بسته بندی ایده‌آل بهتر است که درباره فرایند طراحی و چاپ جعبه، توجه و وسواس بیشتری به خرج دهید. بسیاری از کالاهای با کیفیت موجود در بازار، صرفاً به دلیل عدم توجه کافی به عواملی که پیش از این به آن‌ها اشاره کردیم و مواردی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت، نتوانستند سهم خوب و مناسبی از بازار را در اختیار خود بگیرند. نکاتی که در این مقاله به آن‌ها پرداخته شده برای گزینش و غربالگری نیستند و نمی‌شود با تمرکز بر یک یا دو مورد به یک نتیجه ایده‌آل دست یافت. برای رسیدن به بهترین کیفیت در چاپ جعبه، توجه به همه موارد یاد شده امری ضروری است. اما نکات مهم برای رسیدن به این مهم:

  1. کار را به کاردان بسپارید:

مهم‌ترین نکته این است که بخاطر اندکی صرفه‌جویی در هزینه، مهم‌ترین بخش تولید خود را تباه نکنید. سعی کنید با یک مجموعه حرفه‌ای وارد قرارداد شوید تا خیال‌تان از کیفیت طراحی و کیفیت چاپ راحت باشد .

  1. بدانید که چه می‌خواهید:

هرچه اهداف روشن‌تری درباره بسته بندی داشته باشید، بیشتر به طراح کمک می‌کنید که نتیجه دلخواه شما را خلق کند. برای آن‌که بتوانید به ایده‌های دقیق و روشن برسید، تا آن‌جا که می توانید، بسته بندی رقبای داخلی و طرح‌هاش مشابه در سطح جهانی را بررسی نمایید.

  1. حتماً پیش از سفارش چاپ، یک نمونه فیزیکی از جعبه را ببینید:

همواره احتمال این وجود دارد که بین آنچه به صورت فایل طراحی در اختیار شما قرار می‌گیرد و آنچه از چاپ نهایی خارج می‌شود، تفاوت کیفی وجود داشته باشد. حتماً پیش از آن‌که کار را برای چاپ در تیراژ انبوه سفارش دهید، نمونه فیزیکی آن را چاپ و بررسی نمایید.

  1. در گام اول، تیراژ بالا سفارش ندهید:

برخی افراد بخاطر رضایت خاطر از چاپ جعبه و همچنین برای در امان ماندن از رشد فزاینده هزینه چاپ، ممکن است تیراژی به اندازه چند سال خود را در یک مرحله سفارش دهند. این کار به دو دلیل، توصیه نمی شود. دلیل اول آن‌که باید پس از نخستین توزیع کالا با بسته بندی جدید، یک بازخورد عمومی از بازار دریافت کنید و انتقادات و پیشنهادات احتمالی را اصلاح کنید. دلیل دوم را به عنوان نکته‌ای جداگانه خواهیم گفت.

  1. همواره در حال به روز رسانی باشید:

سعی کنید هر چند وقت یکبار، اندکی تغییر در ظاهر و کیفیت جعبه خود بدهید. به روز رسانی کردن کالاها برای مخاطبانی که با طرح پیشین آشنایی داشتند، جلب توجه می‌کند. البته باید در نظر داشته باشید که این بروزرسانی تبدیل به یک تغییر ناگهانی در تمام اِلمان‌ها نباشد و در تغییراتی جزئی خلاصه شود.

طرح گندم، تضمین کیفیت در طراحی و چاپ

 

معرفی مجموعه طرح گندم

 شرکت تبلیغاتی طرح گندم ، یکی از بزرگ ‌ترین مجموعه‌های تبلیغاتی کشور در سطح کیفی اول ایران است. این مجموعه، پکیج کاملی از خدمات تبلیغات را در اختیار شما قرار می‌دهد که علاوه بر طراحی و چاپ جعبه، شامل تمامی موارد دیگر طراحی و چاپ  کاتالوگ ، لیبل ، بروشور ، عکاسی صنعتی و تبلیغاتی ، ساخت تیزر صنعتی و تبلیغاتی، طراحی سایت و بسیاری از خدمات دیگر است.

این مجموعه بزرگ افتخار همکاری با بهترین طراحان تراز اول کشور را داشته و به کیفیت خدمات خود در زمینه طراحی و چاپ، می‌بالد. برای ارتباط با این مجموعه بزرگ می‌توانید سری به وب‌سایت آن‌ها به نشانی   www.tarhrgandom.com بزنید و یا برای مراجعه حضوری به دفتر مرکزی آن‌ها واقع در تهران، میدان آرژانتین، خیابان 21 وزرا، پلاک 9، واحد 3 مراجعه کنید. همچنین شماره‌های تماس برای ارتباط تلفنی و مشاوره رایگان در امر تبلیغات، بسته بندی یا چاپ جعبه

 52 71 71 88 - 021 و 29 50 72 88 – 021 هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین