سیلی بزرگ انصارالله به آل سعود

گروه جهان الف،   3990903007 ۴۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

نیروهای انصارالله با فتح پایگاه استراتژیک «ماس» در جبهه مارب یک گام دیگر تا آزادسازی کامل این شهر از شر اشغالگری آل سعود فاصله دارند.

سیلی بزرگ انصارالله به آل سعود

به گزارش الف، پس از یک هفته درگیری شدید میان نیروهای جنبش «انصارالله» یمن با مزدوران و نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی در جبهه «مارب» یمن، ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور موفق به سیطره بر اردوگاه مهم و استراتژیک «ماس» شدند.

نیروهای صنعا با ادامه پیشروی‌های خود در مارب و انجام چندین عملیات شناسایی موفق شدند کنترل اردوگاه ماس را در اختیار گرفته و مزدوران و عناصر ائتلاف جنگی عربستان را مجبور به فرار کنند.

به دنبال این شکست بزرگ، نیروهای دولت مستعفی یمن که حتی با پشتیبانی حملات هوایی عربستان سعودی نیز نتوانستند در برابر انصارالله کاری از پیش ببرند، با ناامیدی از ادامه یک جنگ بیهوده حتی با یکدیگر نیز درگیر شدند. در جریان این درگیری‌ها یکی از فرماندهان ارشد ارتش وابسته به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری یمن خطاب به نیروهای خود گفت: خانه‌هایتان را بفروشید. این موضوع نشان می‌دهد که مزدوران عربستان تا چه اندازه روحیه خود را از دست داده‌اند.

نا امیدی بر جبهه مزدوران سعودی حاکم شد

علاوه بر این کشته شدن شمار زیادی از فرماندهان و عناصر دولت مستعفی یمن در این درگیری‌ها شرایط اردوگاه مزدوران سعودی را بیش از پیش آشفته کرده و شمار زیادی از آنها در تلاش برای فرار و پیوستن به صفوف نیروهای صنعا هستند. در این زمینه منابع داخلی یمن گزارش دادند که فرماندهی ائتلاف متجاوز عربستان، از فرماندهان نیروهای منصورهادی خواسته تا یک کمیته برای شناسایی افرادی و پایگاه‌هایی که قصد پیوستن به صنعا را دارند تشکیل دهند. به گفته منابع مذکور پس از شناسایی این افراد و مواضع، عربستان سعودی با جنگنده‌های خود آنها را تحت نظر گرفته است.

بعد از شکست سنگین مزدوران در جبهه مارب، عربستان سعودی از ترس اینکه تجیهزاتش در سیطره نیروهای انصارالله قرار نگیرد، تجهیزات سنگین و وسیله‌های نقلیه نظامی خود را از این منطقه بیرون کشید؛ موضوعی که نیروهای منصور هادی به شدت به آن معترض بوده و معتقدند که عربستان آنها را در باتلاق مارب رها کرده است.

اهمیت راهبردی سیطره بر اردوگاه «ماس» 

بسیاری از کارشناسان اتفاق نظر دارند که فتح اردوگاه ماس اصلی‌ترین گام برای آزادسازی کامل مارب از اشغالگری دشمن سعودی است.

این اردوگاه در 25 کیلومتری در حد فاصل مناطق «مدغل و مجزر» در غرب شهر مارب واقع شده و مقر فرمانده منطقه هفتم نیروهای دولت مستعفی یمن بوده و آخرین خطوط دفاعی نیروهای منصور هادی و ائتلاف جنگی عربستان به شمار می‌آید. همچنین مقر وزارت دفاع دولت مستعفی یمن و ستادهای نظامی وابسته به نیروهای ائتلاف متجاوز عربی در آن واقع شده است.

ائتلاف جنگی عربستان از این اردوگاه برای آموزش نیروهای منصور هادی استفاده می‌کرد. اردوگاه ماس درواقع اصلی‌ترین مرکز نیروهای مزدور سعودی و ائتلاف آن برای محافظت از مواضعشان در مارب محسوب می‌شد. نیروهای انصارالله پس از سیطره بر این اردوگاه راهبردی به همه مناطق و مواضع و دره‌ها و ارتفاعات آن نیز مسلط شده و درحال پیشروی به سمت وزارتخانه‌ها، موسسه‌های نظامی و تاسیسات حیاتی مناطق اطراف آن هستند.

منابع یمنی گزارش دادند که نیروهای انصارالله بعد از فتح پایگاه ماس در صدد سیطره بر دو اردوگاه «صحن الجن» و «تداوین» هستند که اگر این امر نیز محقق شود می‌توان گفت که یمنی‌ها در آستانه آزادسازی کامل مارب هستند.

پایگاه نظامی ماس آخرین و مهم ترین مقر ائتلاف سعودی در غرب و شمال غرب استان مارب به شمار می آید؛ در صورتی که نیروهای یمنی مواضع را در این پایگاه و مناطق حومه به طور کامل تثبیت کنند، ائتلاف برای همیشه باید با شمال غرب استان مارب خداحافظی کند.

عربستان سعودی به دلیل نگرانی از پیشروی‌های انصارالله در مارب طی ماه‌های گذشته با نقض آتش‌بسی که با میانجی‌گری بین‌المللی در این منطقه برقرار شده بود اقدام به تشدید درگیری‌ها با هدف عقب‌نشینی انصارالله از آن کرد. البته صنعا در معرض فشارهای بین‌المللی زیادی برای توقف پیشروی‌ها در جبهه مارب قرار داشت، اما مسئولان دولت نجات ملی یمن اعلام کردند که تصمیم برای آزادسازی مارب یک تصمیم ملی و حاکمیتی بوده و تا زمان محقق نشدن آن از پای نمی‌نشینیم.

اکنون نیروهای انصارالله در موضعی قرار دارند که با صدور فرمانی می‌توانند عملیات نظامی خود را برای تصرف شهر مأرب شروع کنند و پیش‌بینی می‌شود که درگیری‌ها در این جبهه همچنان ادامه داشته باشد، اما دشمن سعودی در سایه از دست دادن آخرین و مهم‌ترین خطوط دفاعی خود مجبور است شکست را بپذیرد. علاوه بر آن با سیطره انصارالله بر مارب، نیروهای صنعا در مرز عربستان قرار می‌گیرند و بنابراین در انجام عملیات‌های خود برای حمله به عمق عربستان راحت‌تر عمل می‌کنند.

اهمیت سیاسی فتح پایگاه «ماس»

 منابع محلی در مارب گزارش دادند که قبایل این منطقه اکنون درامنیت کامل قرار داشته و قصد پیوستن به صفوف نیروهای صنعا را دارند. این امر نشان می‌دهد که قبایل این منطقه نیز متوجه شده‌اند که کار سعودی‌ها و مزدورانشان در مارب تمام شده، بنابراین انصارالله به راحتی می‌تواند آنها را به مذاکره بکشاند و به دنبال آن با صلح و به راحتی مارب را در اختیار بگیرد.

همچنین در این صورت عربستان سعودی نمی‌تواند هیچ بهانه و توجیهی برای حمله به زیرساخت‌ها و تاسیسات حیاتی این منطقه داشته باشد. پیش از این قبایل مارب از هم‌پیمانان دولت مستعفی یمن بودند و ریاض برای شکست انصارالله در این جبهه حساب زیادی روی آنها باز کرده بود.

آزادسازی مارب علاوه بر دستاوردهای مثبت نظامی و امنیتی برای دولت نجات یمن، اهمیت اقتصادی بالایی نیز برای آن دارد و صنعا می‌تواند با استفاده از درآمدهای نفتی این منطقه وضعیت زندگی مردم مناطق تحت سیطره خود را تا حدی بهبود بخشد. 

بر این اساس می‌توان پیش‌بینی کرد طی روزهای آینده جبهه مارب شاهد درگیری‌های دیگری نیز باشد که همه شواهد حاکی از آزادسازی زودهنگام این منطقه به دست نیروهای انصارالله است.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۹۸۷۲۱۰۹:۰۴:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۳
خبر خوب برای آمریکا تا دوباره عربستان رو بدوشه
ناشناس۱۶۹۸۹۵۰۱۱:۵۳:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۳
این چیه یاد گرفتین هی میگین بدوشه بدوشه ! بیاین خودمون و گول نزنیم
ناشناس۱۶۹۹۰۱۵۱۲:۳۵:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۳
طرف خودش میگه میدوشم شما میگی نمیدوشه؟!!
ناشناس۱۶۹۹۲۱۰۱۴:۱۱:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۳
چیش اشتباهه؟
ناشناس۱۶۹۹۴۲۹۱۷:۱۴:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۳
باشه شوما خودتو گول نزن ما خودمون رو گول می زنیم!
ناشناس۱۶۹۹۵۴۷۱۹:۰۸:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۳
آره ترامپ اصلا نگفته گاوهای شیرده سعودی با بغض طرفداری از دشمنان قسم خورده ایران میخواهید به چه چیزی برسید؟
ناشناس۱۶۹۹۰۲۰۱۲:۳۶:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۳
آمریکا آرزوی بزرگترش از پا در اومدن مقاومت انصارلله هست
ناشناس۱۶۹۹۰۸۶۱۳:۰۹:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۳
امریکا میدوشه به نفع خودش نه مثل اینجاکه مردم ایران رو بدوشن تا خرج خودشون روتامین کنند
ناشناس۱۶۹۹۳۱۰۱۵:۲۸:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۳
وقتی آگاهی نداری حرف نزن. اگه آمریکا نرفتی یه سرچ تو اینترنت بکن تا وضعیت چادر نشین ها و بی خانمان های آمریکا رو ببینی
حسین۱۶۹۹۶۸۱۲۰:۴۲:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۳
شما اگه آمریکا نرفتین توی اینترنت یه نگاهی به آمار چادر نشین ها و کارتن خواب های آمریکا بنداز بعد این صحبت رو بکن. تصاویر و همه مستنداتش هست.
ناشناس۱۶۹۸۷۳۲۰۹:۰۹:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۳
ماشاءالله ؛ انصارالله
ناشناس۱۶۹۹۰۱۲۱۲:۳۴:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۳
منفی دهندگان از ارادتمندان عربستان هستند دیگه؟
ناشناس۱۶۹۹۳۷۱۱۶:۲۳:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۳
بنده از ارادتمندان مردم.. مظلوم .. ایران هستم.
ناشناس۱۶۹۹۴۴۹۱۷:۲۹:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۳
نه قربون منفی دهندگان وطن دوستانی هستند که مخالف جنگ و خونریزی هستند.
HKH۱۶۹۹۴۸۱۱۸:۰۰:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۳
واقعا کسایی که منفی میدن به چی دارن فکر میکنن؟
ناشناس۱۶۹۸۷۵۸۰۹:۲۵:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۳
مگ به اینکه حوثی ها حق دارند یا عربستان حق دارد کاری ندا م همه اینا به کنار مردم بدبخت یمن چه گناهی کردن ؟
ناشناس۱۶۹۹۰۰۳۱۲:۳۲:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۳
احسنت این باید از آمریکا بپرسی که فشار نمیارن تا این جنگ تموم بشه بجاش کلی اسلحه میفروشن
ناشناس۱۶۹۹۰۰۶۱۲:۳۳:۱۴ ۱۳۹۹/۹/۳
فرق پادشاه عربستان با بشار اسد چیه؟ اون باید بره این باید باشه؟
یوسف۱۶۹۹۰۹۲۱۳:۱۴:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۳
چه نتیجه ای میخوای بگیری؟ یمنی ها کشورشون رو تقدیم عربستان بکنن خوبه؟ مردم یمن پشت انصارالله هستن، شما کاسه داغ تر از آش نشو
ناشناس۱۶۹۹۶۴۱۲۰:۰۸:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۳
مطمینی پشت انصارالله هستند؟ پس چرا در شهرهای تحت تسلط انصارالله دیکتاتوری و خفقان کامل هست؟
ناشناس۱۷۰۰۳۲۵۱۱:۳۴:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۴
نتیجه:این موضوع به ما چه مربوطه که تا گردن در مشکلات خودمان غرقیم؟!
ناشناس۱۶۹۸۹۴۳۱۱:۴۸:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۳
آیا این چنین خبرهایی برای مردم ایران هم خوب است ؟ این یک سوال کلیدی است .
ناشناس۱۶۹۹۰۰۸۱۲:۳۴:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۳
برای هر آزادی خواهی که بدونه این همه آمریکا و عربستان پول هزینه کردند و کشتار فجیع انجام دادند تا خواست خودشون رو تحمیل کنند به جایی نرسید بله خوشحال کننده است.
ناشناس۱۶۹۹۰۳۲۱۲:۴۰:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۳
یمن متحد ایران محسوب میشه، پیروزی یمن یعنی پیروزی ایران ضمن اینکه شکست خود عربستان به تنهایی هم باز پیروزی ایران محسوب میشه! یا اولی الابصار!
ناشناس۱۶۹۹۱۷۸۱۳:۵۴:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۳
هرجا حق برباطل ومظلوم برظالم پیروز شود هم برای ایران خوبه هم برای مظلومان جهان خوبه
سینا۱۶۹۹۵۷۸۱۹:۲۶:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۳
مظلومین جهان رو خوب اومدی ... فکری هم برای مظلومین داخلی کن برادر !!
نجیب۱۶۹۹۱۹۷۱۴:۰۲:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۳
هر جا حزب الله پیروز شود برای ما خوشحال کننده و هر جا حزب شیطان پیروز شود ناراحت کننده است.
ناشناس۱۶۹۹۴۹۲۱۸:۱۴:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۳
سوال ایشان درباره ایران بود
ناشناس۱۶۹۹۲۱۳۱۴:۱۳:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۳
بله خوب است انسان باید از وضعیت جهان اطلاع داشته باشد. حالا شما از یمن خبر نداشته باشی مرغ ارزون میشه؟
دانیال۱۶۹۹۶۶۰۲۰:۲۱:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۳
حتما رفیق اینچنین خبرهایی برای تمام کشورهایی و ملت هایی که می خواهند رشدی مستقل داشته باشند و بدون وابستگی صرف ترقی پیدا کند کاملا خوب و امیدوار کننده است. اصولا ناکامی جبهه استعماری غرب و وابستگانشان به سود کشورها و ملت هایی است که در تلاش برای رشد مستقلانه از اربابان چند صد ساله ی خود هستند.
ناشناس۱۶۹۹۱۰۴۱۳:۲۳:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۳
عربستان اگه کمی سیاست داشته همین الان باید جنگ با یمن رو خاتمه بده. این کشور جنگ زده که بیشتر از 80 درصد تخریب شده بعد از جنگ باید بتونه پاسخگوی نیازهای اقتصادی مردمش باشه.. مردم در زمان جنگ دشمن خارجی رو مقصر وضعیت اسفناک میدونن ولی بعد از پایان جنگ و خوابیدن تمام هیجانات ، قطعا حاکمیت مقصر تمام مشکلات تلقی میشه. البته از لحاظ تئوری حوثیها امکان پاسخگویی به نیازهای مردمشون رو ندارن ..
ناشناس۱۶۹۹۱۰۶۱۳:۲۳:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۳
افرین افرین تا میتود روی همدیگه موشک بندازید ومنطقه رو نا امن کنید مسلمان کشی راه بیندازید وبه خودتان از هردوطرف حق بدید .اینقدر که مسلمونا همومیکشن کشوراای اروپایی واسراییل مسلمون نمیکشن
ناشناس۱۶۹۹۱۰۸۱۳:۲۵:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۳
5 سال پیش یکی از این بیسواد ها تو این سایت نوشته بود به طور قطع حوثی ها طی چند روز تسلیم میشند و عربستان توانایی نظامیش خیلی بالاست، کلی هم توسط همپیاله های خودش مثبت بارون شده بود، چند وقت پیشم با ترامپ تا 2024 و ترامپ خیلی محبوبه و بایدن رشوه بگیر خوابالو ریاست جمهوری رو هیچوقت نمیبینه ترند اینا شده بود، خواستم سطح سواد و پررویی این جماعت منوتو بین رو یادتون بمونه
رضا۱۶۹۹۱۶۱۱۳:۴۷:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۳
دعوای اعراب با هم چه ارتباطی به ما داره ؟ مخصوصا با این ادبیات عجیب و غریب حماسی ! اعراب اول عرب هستند و به محض قطع کمک های رایگان با ما پشت می کنند. پروژه بوسنی برای مسولان درس عبرت نشد.
دانیال۱۶۹۹۶۷۲۲۰:۳۳:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۳
پس آخر دعوای چه کسانی به ایران مربوط است؟ بوسنیایی ها که عرب نبودند به ایران مربوط نیست یمنی ها که عرب هستند به ایران مربوط نیست کوبا و ونزوئلای لاتین هم به ایران مربوط نیستند این خط به ایران مربوط نیست را آن رسانه هایی که تبلیغ می کنند دست آخر سرنوشت خودِ ایران را هم به ایران مربوط نمی دانند. دوست عزیز کشور باید برای پیگیری منافع و اهدافش با توجه به توان در تمام مناطق دنیا به دنبال متحدین همسو باشد. این از بدیهیات است آقا جان.
ناشناس۱۶۹۹۹۰۹۰۲:۰۲:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۴
اعراب این سعودی های نجدی اند عرب یمنی ها اول ایران چندان کمکی به یمن نمی کنه یعنی نمی تونه دوما حتی قبل اسلام ایران به یمن کمک کرده سوما زنده باد انصارالله اگر نبود نوبت تو بود ولی زنده باد یمن بخاطر مردانگی و شرفشون دعا کردم به خاطر حق به خاطر خدا
ناشناس۱۶۹۹۱۷۵۱۳:۵۳:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۳
امور اعراب به ایران مربوط نیست
علی۱۶۹۹۲۵۱۱۴:۵۲:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۳
این تحرکات آتیش جنگ در منطقه و خلیج فارس را گسترده تر خواهد کرد با شلیک اولین موشک در خلیج فارس قیمت نفت از ۴۳ دلار به ۱۰۰ دلار خواهد رسید و سهام های چند سنتی و چند دلاری نفتی به سهام های ده دلاری و صد دلاری تبدیل میشن عده ای بسیار ثروتمند میشن و عده ای بیگناه کشته میشن ، واقعیت پشت جنگ همینه
کارگر بیکار در شرایط کرونا۱۶۹۹۲۷۹۱۵:۱۱:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۳
حالا شما چرا ذوق زده شدید؟؟ فکری به حال وضعیت و بدبختی.. خودمان کنید
ناشناس۱۶۹۹۴۴۸۱۷:۲۹:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۳
بعضی‌ازافرادفقط دلواپس‌منافع‌خودهستندوحمایت‌ازمظلوم رابرنمی تابند‌ و ادای‌ نگرانی‌‌برای‌عرب‌وعجم راپیش می‌کشند
ناشناس۱۶۹۹۴۷۱۱۷:۴۶:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۳
لعنت بر بن سلمان ..
ناشناس۱۶۹۹۴۷۲۱۷:۴۶:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۳
این خود حق پنداری آخرش ایران را به فنا میده
ناشناس۱۶۹۹۴۸۶۱۸:۰۷:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۳
تا جایی که میشه فهمید، افراد موقعیتی که یمن برای ایران فراهم کرده رو درک نمیکنن. اگر یمن خودش رو طرف ایران نمیدونست، کسی باهاش کاری نداشت. کسانی که تا حالا منفی دادن، اکثرا یا مزدور دشمنن، یا نمیدونن که بد و بدتر چیه.
ناشناس۱۶۹۹۵۵۱۱۹:۱۱:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۳
وطن فروشانی که حتی در شبکه های مجازی و اینترنتی در حال طرفداری از سعودی های زن و بچه کش هستند در جنایات آنها شریکند و با این یزیدهای زمانه محشور خواهند شدرفتن به جهنم بخاطر طرفداری از ظالم عجب معامله پر ضرری است
دانیال۱۶۹۹۶۵۱۲۰:۱۳:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۳
خدا را شکر ان شاالله آزادی مارب
ناشناس۱۶۹۹۸۹۰۰۱:۰۷:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۴
اینها نزدیک ۷یا۸ سال دارن باهم میجگن یک جنگ بسیار مسخره ومضحک معلوم نیس اصلا برای چی شروع کردن ،جالب اینجاست یمن همیشه ادعا میکنه که عربستان را دارد شکست میدهد یا فلان کار رو کرده ولی متاسفانه ما که پیروزی ندیدم همش سر هم دارن کلاه میزارن کسی هم پیدا نمیشه بگه بابا این جنگ بیخود رو تمام کنید بی جهت مردم رو به کشتن ندید مردم سو تغذیه گرفتن بیچاره ها غذا و آب ندارن از فقر این یمنی ها دارن ازبین میرن نمیدونم این انصار الله میخواد چکار بکنه ،تیر خلاص رو بزن دنیا را راحت کن .
ناشناس۱۶۹۹۹۱۴۰۲:۰۷:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۴
نتانیاهو هم به عربستان رفت ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین