بایدن و ترامپ چه فرقی برای فلسطینیان دارند؟

گروه جهان الف،   3990903005

تحلیلگران صهیونیست معتقدند که بزرگترین بازنده شکست ترامپ نتانیاهو است و نه رژیم اسرائیل، همچنین قرار نیست فلسطینیان و مسئله فلسطین در دستور کار دولت جو بایدن باشد.

بایدن و ترامپ چه فرقی برای فلسطینیان دارند؟

 به گزارش الف به نقل از روزنامه القدس العربی قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نیز در خلال روند برگزاری آن اغلب صهیونیست‌ها آرزوی پیروزی دونالد ترامپ را داشتند و حتی مراسم‌های تلمودی مختلفی جهت دعا برای پیروزی ترامپ برگزار کردند؛ اما به محض ظهور نشانه‌های شکست نامزد مورد نظرشان اقدام به تغییر موضع خود و تمرکز بر دوستی با جو بایدن، نماینده حزب دموکرات در این انتخابات و یاد آوری سوابق قدیمی دوستی وی با صهیونیست‌ها کردند.

به نوشته القدس‌العربی، در راستای همین محاسبات فرصت طلبانه چند روز قبل بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وزیران خود خواست تا درباره انتخابات آمریکا اظهار نظر نکنند؛ زیرا برخی از آنها قبلاً برای ترامپ در این روند آرزوی موفقیت کرده بودند. بسیاری از  ناظران صهیونیستی معتقدند که  معاملات ایالات متحده با رژیم اسرائیل  تحت هدایت جو بایدن ، با وجود تغییر لحن و اظهارات وی درباره شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی اساسا تغییر نخواهد کرد؛  اما بزرگترین بازنده شکست ترامپ، نتانیاهو است.

القدس‌العربی گزارش داد، «آمون آبراموویچ» تحلیلگر سیاسی شبکه 12 رژیم صهیونیستی در این زمینه اظهار داشت که نتانیاهو در قطع همکاری با حزب آبی سفید عجله  کرده و امیدوار بود با پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا  بتواند مجدداً به شکل مستقل کابینه رژیم اسرائیل را در اختیار بگیرد. در مقابل چندی پیش بود که «ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در یک مصاحبه رادیویی با حمله تند ضد دونالد ترامپ گفت که دوستی ترامپ با اسرائیل تنها در حد حرف است. وی درباره تحریم‌های اعمال شده از جانب آمریکا علیه ایران نیز اظهار داشت که این تحریم ها قبلا نیز وجود داشت و در دوره نخست وزیری من هم در سازمان ملل متحد و هم در سنا آمریکا آغاز شد،  بنابراین، این ترامپ نبود که تحریم‌ها علیه ایران را شروع کرد. 

به گزارش روزنامه الدقس‌العربی، اولمرت مدعی شد که ترامپ گمان می کرد توافق هسته ای دولت باراک اوباما با ایران برای همه کارشناسان هسته‌ای در اسرائیل شناخته شده است؛ در حالی که من با همه آنها صحبت کردم و نظرشان این بود که توافق مذکور توانایی فشار بر ایران را بهبود می‌بخشد و نه برعکس. وی درادامه ادعاهای خود گفت که همه آنها اتفاق نظر دارند که خروج ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران به توانایی محدود کردن امکان دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای آسیب رسانده است.

طبق اطلاعات روزنامه فرامنطقه‌ای القدس‌العربی، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی گفت که من به شما اطمینان می‌دهم اگر بایدن رئیس جمهور آمریکا شود می دانند چگونه از ابزار لازم در این زمینه استفاده کند و او دوست اسرائیل است. من چندین بار با بایدن دیدار کرده‌ام و او فرد بسیار باهوش و اهل فنی است. در همین راستا « بار ايل» تحلیلگر امور عربی در روزنامه صهیونیستی هآرتص اظهار داشت که بایدن برای اجرای سیاست‌های خود منتظر موضع اسرائیل باقی خواهد ماند. علاوه بر آن ایران هنوز اعلام نکرده که آیا آماده مذاکره با آمریکا است و اینکه انتخابات ریاست جمهوری ایران در آینده چه تاثیری بر سیستم روابط میان دو طرف خواهد داشت و آیا تهران موافقت می‌کند به توافق هسته‌ای با واشنگتن همانگونه که هست برگردد یا اینکه شرایط جدیدی را تعیین خواهد کرد.

به نوشته روزنامه القدس‌العربی، وی افزود که همچنین سوالات متعددی درباره سیاست های بایدن در قبال طرح معامله قرن و عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با تل‌آویو  وجود دارد؛ به ویژه اینکه توافق صلح اسرائیل با  کشورهای عربی بدون حمایت و مداخله مستقیم عربستان سعودی ممکن نبود. بار ایل  همچنین سوالی مطرح کرد مبنی بر اینکه آیا جو بایدن واقعاً آماده پذیرش محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی که تحت حمایت ترامپ بود است و آیا پرونده قتل ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی و نیز ادامه جنگ یمن را در ازای عادی سازی روابط عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی با اسرائیل نادیده می گیرد؟ همچنین آیا درگیری صهیونیستی فلسطینی بار دیگر از جمله اولویت‌های آمریکا خواهد بود و یا اینکه کمک‌های مالی قطع‌شده آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین را از سر می‌گیرد؟

نتانیاهو، بزرگترین بازنده شکست ترامپ

القدس العربی گزارش داد، «یوسی ورتر» تحلیلگر امور عربی در روزنامه صهیونیستی هاآرتص معتقد است که نتانیاهو با رئیس جمهوری بایدن در آمریکا با پیامدهای دوره پسا ترامپ مواجه خواهد شد و باید یک مرحله ناخوشایند را تجربه کند. البته دشمنی که میان نتانیاهو با باراک اوباما و هیلاری کلینتون وجود داشت  بین او و بایدن وجود ندارد؛ اما جو بایدن و حزب دموکرات هرگز نفوذ نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کنگره آمریکا برای حمایت از جمهوری‌خواهان را در آستانه انتخابات ۲۰۱۶ فراموش نمی‌کنند.

طبق نوشته روزنامه القدس‌العربی، این تحلیلگر صهیونیستی اظهار داشت که طبق دیدگاه او و سایر همکارانش این نتانیاهو است که از شکست ترامپ متضرر می شود و نه رژیم اسرائیل. نتانیاهو باید منتظر باشد تا ببیند روابط او با سران کشورهای عربی که به لطف دونالد ترامپ به سمت اسرائیل آمدند پس از خروج ترامپ از کاخ سفید چگونه خواهد شد.  اما در زمینه مسئله فلسطین «ناحوم برنيع» از برجسته‌ترین تحلیلگران سیاسی صهیونیست معتقد است که فلسطینیان در دستور کار جو‌بایدن قرار نخواهند گرفت؛ اما پیروزی بایدن بهانه خوبی برای محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین جهت از سر گیری ارتباطات خود با آمریکایی‌ها  و نیز آغاز دوباره هماهنگی‌های امنیتی با رژیم اسرائیل خواهد بود.  نتانیاهو باید معامله قرن ترامپ را فراموش کند؛ چرا که این طرح مرده است.او همچنین در همه اقدامات خود در کرانه باختری از حمایت ترامپ برخوردار بود اما باید اجازه زیاده خواهی به او نخواهد داد.

 

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین