این یک یادداشت سیاسی نیست...

گروه فرهنگی الف،   3990901120 ۱۸۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
این یک یادداشت سیاسی نیست...

آقای مصطفی تاجزاده از چهره های مشهور اصلاحات به تازگی توییتی را باز نشر کرده است درباره  بخشی از سخنان اخیر امام جمعه تهران  درباره دوری از دنیا و ترجیح آخرت بر آن و اینکه این دنیای گذرا محل رنج و مشقت انسان است و جای رفاه و آسایش نیست . در این توییت با نقل جمله مشهور شهید بهشتی درباره لجن بودن جامعه ای که در آن فقر و فاصله طبقانی وجود دارد و مقایسه آن با این بخش از سخنان خطیب یاد شده  نوشته اند: 

«متوجه شدی آقای صدیقی، حالا هی روایت  بخوان که ملت باید بدبخت باشد!»

این توییت و بازنشر آن از سوی آقای تاجزاده به خوبی نشان دهنده نوع بینش و منش برخی از افراد در میان جریان های سیاسی و به طور کلی بخشی از جامعه است: تقلیل سریع و بعضا تحریف آشکار ناشی از بدفهمی و تحلیل هر گفتار و کرداری در هر مناسبتی به  یک موضع گیری سیاسی به نفع یا علیه این یا آن! 

 هر چند به خطیب جمعه یاد شده در مواقع و مواضع دیگر نقد وارد است اما  شنونده آگاه و با مطالعه، نه سیاست زده، ناتوان از ربط این بخش از سخنان خطیب نماز جمعه به آن چیزی است که آقای تاجزاده و نویسنده آن توییت فهمیده اند. مراجعه  به قبل و بعد این فراز از سخنان  خطیب یاد شده بی ربطی این تفسیرهای سیاسی سطحی را از این قیبل بیانات بیشتر نشان می دهد.

خطیب جمعه در حال بیان موعظه ای اخلاقی و فردی است. این که این دنیا محل مرارت و سختی است نه فقط آموزه ای اسلامی و حتی نه فقط دینی بلکه مورد تایید تعالیم اخلاقی کاملا سکولار نیز هست.

 حتی عقل سلیم غیر فلسفی هم با اندکی تامل به اصطلاح سقراطی در می یابد که این جهان پر از درد و رنج و ناگواری است و چنانکه فیلسوفان و حکما -چه دینی و چه غیر دینی- گفته اند جای امن و آسایش نیست. البته آموزه های دینی و به خصوص تعالیم اسلامی با نشان دادن روزنه امیدی  در پس این جهان که به روی جهانی دیگر باز شده است این دنیا و رنج آن را تحمل پذیر می کنند  و بر خلاف برخی از حکمای بداندیش به انسان امید جبران می دهند، اما در هر صورت این درد و رنج ها هیچ ربطی به درد و رنجهای سیاسی و اجتماعی ندارد. این ها درد و رنجهای تکوینی و وجودی ناشی از انسان بودن است. از آن دست که در قرآن هم ذکر شده است: انسان را در رنج و سختی آفریدیم. 

آشکار است که معنای این بخش از اظهارات خطیب جمعه هیچ ربطی به موضع گیری های سیاسی یا طرفداری و ضدیت با ایکس و ایگرگ های معلوم و مجهول سیاسی ندارد و شامل تمامی آحاد انسانی با هر مرام و مشرب سیاسی است . 

مراجعه به متن سخنان صدیقی نشان می دهد بر خلاف تفسیر سطحی و سیاست زده  آقای تاجزاده مراد خطیب جمعه به هیج وجه ترویج بدبختی در این دنیا نبوده چرا که در همین بخش از سخنان خود صراحتا می گوید:

« همانی که می گوید روزی به دست خداست می گوید حرکت بر من واجب است هرکسی باید یک مسئولیتی را در جامعه بدوش بگیرد...»

« سعادت را در دنیا تحصیل می کنند. هر که از دنیاش استفاده نکند آخرت ندارد »

 صدیقی البته در بیانات خود موضع گیری صریح سیاسی هم دارد: 

«بیکاری و این سرگردانی و این فشار معیشتی، حاصل نادانی بعضی از افرادی است که در اقتصاد باید مراقبت می کردند چشمشان را به دشمن نمی دوختند باید از امکانات داخلی استفاده می کردند»

این موضع گیری سیاسی صریح همان چیزی است که اگر آقای تاجزاده یا هر کسی آن را قابل نقد می داند باید نقدش کند نه آنکه از موعظه هایی اخلاقی با تحریف و کج نمایی تفسیر سیاسی شود.

اما چرا آقای تاجزاده و برخی دیگر از همفکران و هواداران شان درباره هر موضوعی فقط و فقط از دریچه سیاست نگاه می کنند و ذهن و ضمیرشان بر دیگر جنبه ها بسته است؟

مانند برخی مخالفان آقای تاجزاده  آنقدر هم بدبین نیستیم که این موضع گیری ها را ناشی از میل به قدرت و طلب آن به هر قیمتی بدانیم. اما هر چه هست یقینا عیب و نقصان بسیار بزرگی است که در درک و فهم سخن دیگران فقط در دایره تنگ سیاست محبوس بمانیم. 

متاسفانه این قبیل تحریفات و سخیف جلوه دادن رای و نظر مخالف - آگاهانه  یا ناآگاهانه - در سابقه برخی اصلاح طلبان کم نیست. چیزی که در درجه اول با مرام و مسلک همان « اصلاح طلبی » سازگار نیست.

دیدگاه کاربران

عمران۱۶۹۷۱۹۰۰۶:۳۴:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۲
من در مورد تهران میدانم که در آن نماز جمعه، هم شعارهایش، هم قصد و نیت اکثر افرادی که شرکت میکنند، هم محتوی سخنان خطیبان، هم سخنرانی پیش از خطبه همه محتوی سیاسی دارند. اصلا همین مساله که ده سال پس از آماده شدن مصلی تهران، هنوز هم محل برگزاری اصلی آن دانشگاه تهران است هم سیاسی است. نمیدانم چه چیز غیر سیاسی وجود دارد که شما اشاره کردید مساله سیاسی نبوده.
ناشناس۱۶۹۷۳۶۶۰۹:۱۷:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۲
تاجزاده و دیگر اصلاح طلبان باید در مورد افزایش 10 برابری نرخ ارز و افزایش 15 برابری نرخ سکه و افزایش 580 درصدی قیمت مسکن و افزایش 6 برابری قیمت خودرو و لوازم یدکی و لوازم خانگی و موبایل و مواد غذایی و غیره پاسخگو باشند و فرار به جلو نکنند.
ناشناس۱۶۹۷۳۹۵۰۹:۳۵:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۲
عملکرد دولت روحانی با هیچ دولتی قابل مقایسه نیست 3 سال پی در پی تورم بالای 50 درصد و رشد اقتصادی منفی داریم که از اول انقلاب سابقه نداشته است اصلاح طلبان باید پاسخگوی وضع موجود باشند.
ناشناس۱۶۹۷۴۳۷۱۰:۰۸:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۲
فقط با تعامل با دنیا و بویژه آمریکا است که مشکلات این کشور حل می شود؟ چرا عده ای در این کشور با این حقیقت آشکار مخالفت می کنند؟
ناشناس۱۶۹۷۵۱۰۱۰:۴۹:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۲
اگر مذاکره و تعامل با امریکا مشکلات را حل می کند ! چرا با برجام مشکلات حل نشد و تحریم ها تشدید شد؟!
ناشناس۱۶۹۷۵۶۳۱۱:۲۳:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۲
مانند برخی صنایع پیشرفته ما که در دنیا سرآمد هستیم مدیریت آن را در اقتصاد به کار ببرید آن وقت تعامل با آمریکا جون تمام می شود که با آن بازی شود
ناشناس۱۶۹۷۶۳۶۱۱:۵۹:۵۰ ۱۳۹۹/۹/۲
دشمن اصلی این کشور جهل، نادانی و تعصب کورکورانه است.
بازنشسته۱۶۹۷۷۸۵۱۳:۲۰:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۲
اگر این فکر شما درست است پیشنهاد میکنم که ما هم یکی از ایالات آمریکا بشویم بنام ایالت " آویزونا "
ناشناس۱۶۹۷۴۴۰۱۰:۱۰:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۲
چون قبل از دولت روحانی، ایران هیچگاه با کرونا، تحریم های فلج کننده حد اکثری، عدم فروش نفت و....... مواجه نبود.
ناشناس۱۶۹۷۵۱۱۱۰:۵۱:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۲
سیاست خارجی دولت از سال 92 اشتباه بود و به همین دلیل اکنون به بن بست رسیدند صفر شدن صادرات نفت ثمره برجام است.
ناشناس۱۶۹۷۵۶۷۱۱:۲۶:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۲
خوب بهانه درست می کنید در ضمن کرونا باعث خوابیدن کارها و کاهش تورم در دنیا شده اما اینجا با آن کاسبی می کردین!!!
ناشناس۱۶۹۷۴۵۲۱۰:۱۴:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۲
اگر اقتصاد مقاومتی پیاده سازی می شد اکنون شاهد این همه مشکلات نبودیم.
ناشناس۱۶۹۷۴۶۲۱۰:۲۰:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۲
رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: بیمارستان های دولتی واقعا جا ندارند، بیماران کرونا حتی با داشتن ۱۰۰ میلیون تومان پول برای بستری در بیمارستان خصوصی جا پیدا نمی کنند.
ناشناس۱۶۹۷۵۳۲۱۱:۰۶:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۲
اصلاح طلبان نمی توانند خودشان را از عملکرد بسیار ضعیف دولت مبرا کنند.
ناشناس۱۶۹۷۴۸۲۱۰:۳۲:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۲
فعلا تاجزاده پاسخگوی عملکرد اقتصادی و نیز قتل عام کرونایی با اجرای طرح ایمنی گله ای توسط دوستانش در دولت باشد خیرخواهی برای مردم پیشکشش
ناشناس۱۶۹۷۶۰۳۱۱:۴۶:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۲
آنهایی که در گود نشسته اند و تصمیم می گیرند باید پاسخگو باشند.
امیر حسین سلطان/تهران۱۶۹۷۶۵۷۱۲:۱۳:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۲
آقای تاجزاده را رها کنید لطفا! آیا قدرت تبیین و تحلیل مسائل توسط مرحوم آیت الله طالقانی و یا شهید آیت الله دکتر بهشتی و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با سایر این آقایان در یک سطح است؟ تفاوت ها بعضا بسیار است! چرا حرف حق را برنمی تابید؟!
ناشناس۱۶۹۷۷۷۶۱۳:۱۶:۵۰ ۱۳۹۹/۹/۲
مرحوم آیت الله طالقانی و شهید دکتر بهشتی از نظر درجه علمی با حجت الاسلام هاشمی قابل قیاس نیستن.
ناشناس۱۶۹۷۴۰۲۰۹:۴۱:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۲
طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در صحن مجلس دهم پس از سال ها تلاش جناب آقای حاجی دلیگانی انجام شد ولی باز هم عواملی نگذاشتند اینکار اجرایی شود نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم با جناب آقای دلیگانی این تفحص مهم که خیلی دیر است وخیلی از مزایای آن از بین رفت را انجام دهند تا طبری های زیادی در سیستم بانکی و شبکه بانکی و بدنه بانک مرکزی که در در گذشته و حال مسولیت داشته و دارند مشخص شوند
ناشناس۱۶۹۸۱۱۵۱۶:۴۸:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۲
طبریها تو قوه قضاییه بودند نه بانک مرکزی.
ناشناس۱۶۹۸۱۸۴۱۷:۴۴:۵۰ ۱۳۹۹/۹/۲
مدیران مسله دار بانکی به تکاپو افتادند نیرو احیر کردن برای منفی دادن خوب این منفی ها خودش خیلی تاثیر بیشتری در رسیدگی دارد
ناشناس۱۶۹۷۴۱۰۰۹:۴۷:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۲
که هیچ فضیلتی جز با سختی بدست نمی‌آید. بشارت بر ملتی است که سختی را تحمل کرده تا به عزت برسد .
ناشناس۱۶۹۷۵۹۶۱۱:۴۳:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۲
مگر مسئولان جز مردم نیستند؟ چرا خودشان سختی ها را تحمل نمی کنند؟
ناشناس۱۶۹۷۶۵۵۱۲:۱۲:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۲
مسئولان کار دارند. نمی توانند هم سختی بکشند و هم کار کنند.
ناشناس۱۶۹۷۵۹۹۱۱:۴۴:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۲
ما اگر نخواهیم سختی بکشیم کی را باید ببینیم؟
ناشناس۱۶۹۷۶۵۴۱۲:۱۱:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۲
باید سختی را تحمل کنی!
ناشناس۱۶۹۷۶۵۶۱۲:۱۳:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۲
آش کشک خالت است....
ناشناس۱۶۹۷۶۶۵۱۲:۱۹:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۲
برخی در کوره سختی ها آبدیده می شوند و برخی دیگر ذوب می شوند!
ناشناس۱۶۹۷۷۱۵۱۲:۴۷:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۲
سختی نکشی؟ خوب تنها چیز مردن است در این دنیال مگر بدون سختی هم می شود زندگی کرد
ناشناس۱۶۹۷۴۱۴۰۹:۴۹:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۲
اگر در ایران، مدیریت جهادی جایگزین مدیریت ناقص قرار گیرد و سوءمدیریت‌ها جمع شود قطعاً دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند.
ناشناس۱۶۹۷۴۶۳۱۰:۲۰:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۲
الان تو فنلاند و نروژ و مالزی و ترکیه و قطر و برزیل و ویتنام، مدیریت جهادی هست؟
ناشناس۱۶۹۷۴۷۹۱۰:۳۰:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۲
آن ها مانند شما نیستند که اقتصاد داخلی را در گرو آمریکا نگه دارند
ناشناس۱۶۹۷۵۱۳۱۰:۵۳:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۲
تو هر کشوری که پیشرفت و رفاه و آسایش هست قطعا"کار و تلاش و کوشش و مدیری جهادی هست.
ناشناس۱۶۹۷۸۶۳۱۳:۵۹:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۲
تاریخشون رو بخون اونا مدیریت جهادی رو گذروندن جیگر
ناشناس۱۶۹۷۴۶۸۱۰:۲۴:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۲
مدیریت جهادی رضایی و قالیباف و حداد و جلیلی و لاریجانی و شمخانی رو هم دیدیم !
ناشناس۱۶۹۷۵۷۳۱۱:۲۸:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۲
اینها هیچ وقت مسوول اجرایی دولتی نبودن در ضمن رضایی در سپاه موفق بود قالیباف هم در شهرداری نیازی به تعریف نیست همگان می دانند شهر را عوض کرد
ناشناس۱۶۹۷۶۲۰۱۱:۵۲:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۲
مدیریت جهادی محمود را هم دیدیم!
ناشناس۱۶۹۷۶۶۷۱۲:۲۰:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۲
در دوران محمود نرخ دلار 3 برابر شد اما حالا 10 برابر گران شد و این از نتایج تدبیر است.
ناشناس۱۶۹۷۶۶۸۱۲:۲۲:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۲
ساخت موشکهای بالستیک دور برد نقطه زن نتیجه مدیریت جهادی است و مونتاژ پراید با قیمت نجومی نتیجه مدیریت لیبرالی است.
ناشناس۱۶۹۸۲۸۵۱۹:۱۷:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۲
مدیریت جهادی دیگر چه صیغه ایست. مدیریت بر اساس عقل است و استفاده بهینه از منابع موجود و روابط و توانایی انسانی.
ناشناس۱۶۹۷۴۱۵۰۹:۵۱:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۲
وقتی ملت ایران صبر کرده و در برابر افزایش قیمت‌ها نجابت به خرج داده و سختی‌ها را تحمل کرد، دشمنان‌مان را نا امید کرد.
ناشناس۱۶۹۷۵۴۰۱۱:۱۱:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۲
آواز دهل از دور خوش است. وضعیت آنها در ظاهر رو به راه است.
حسین۱۶۹۸۴۷۹۲۲:۰۸:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۲
مگه کار دیگه ای هم بجز طاقت اوردن هم میتونیم بکنیم؟؟؟؟
ناشناس۱۶۹۷۴۲۵۰۹:۵۴:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۲
دنیای آلوده‌ی تاجزاده‌ها و فریدون‌ها و تاجگردون‌ها و صفدرها و شبنم‌ها و رستگارسرخه‌ها و طبری‌ها لجن است
ناشناس۱۶۹۷۴۸۹۱۰:۳۵:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۲
آخرتشون هم آتشه _________________ اینها مصادیق خَسِرَالدُنیاوَالآخِرَه هستن
H۱۶۹۷۷۸۳۱۳:۲۰:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۲
خب نظرتون در خصوص بابک زنجانی جون تون چیه؟
ناشناس۱۶۹۷۸۹۹۱۴:۱۵:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۲
بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت 2 میلیارد دلار بود اما خسارت کرسنت زنگنه 53 میلیارد دلار برآورد می شود.
ناشناس۱۶۹۷۹۷۳۱۴:۵۳:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۲
خطا کرد و افتاد زندان
دیگه تموم ماجرا۱۶۹۷۴۳۰۱۰:۰۲:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۲
شما اصلاح طلبان رنگ‌ عوض کردن را خوب بلدید
ناشناس۱۶۹۷۴۳۳۱۰:۰۵:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۲
چرا بدبختی و تحمل رنج همیشه مربوط به مردم عادی است و چرا مسئولان مردم را به تحمل آن توصیه می کنند؟
ناشناس۱۶۹۷۵۲۶۱۱:۰۱:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۲
همفکران تاجزاده میگفتن مردم را نباید به زور به بهشت ببریم ! اما حالا با بی تدبیری ها و سوء مدیریت شون دنیای مردم را به جهنم تبدیل کردند.
مهران۱۶۹۷۵۷۸۱۱:۳۱:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۲
چون مسئولین اشرافی دوستان همین آقای تاج زاده هستند
H۱۶۹۷۷۸۱۱۳:۱۸:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۲
مجلس انقلابی فعلی باید پاسخگو باشه، همون طوری که وقتی در مجلس قبلی گوجه فرنگی گرون شد، گردن مجلس انداختید، حالا هم مجلس فعلی باید جواب بدهد.
ناشناس۱۶۹۸۲۵۹۱۸:۴۹:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۲
مجلس گوجه ارزان کند آن هم مجلس قبلی و فعلی؟ کی به تو گفته؟ تا دولت نخواهد...! ابزار مجلس هم از دستش گرفتید برای نظارت بر دولت!
ناشناس۱۶۹۷۹۹۷۱۵:۰۸:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۲
جواب شما نزد آقاي ذالنور وامثالهم است گرچه امثال تاجزاده از مسئوليت بري نيستند
احمد۱۶۹۸۱۳۴۱۷:۰۶:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۲
والا فعلا که دولت دست انها است .آقای روحانی و اصلاح طلب ها هم چاهی برای مملکت کنده اند که حالا حالا ها پر کردنش زمان میبره
ناشناس۱۶۹۸۴۵۳۲۱:۳۳:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۲
خیلی افراد دیگر هم باید پاسخگوی ریشه نابسامانی ها باشند که تا کنون نبوده اند و عدم پاسخگویی را نهادینه کردند.
یکی از مردم۱۶۹۷۳۸۱۰۹:۲۵:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۲
در این دنیا و یا آخرت یکی از ما خواهد پرسید که چرا نماز را در دانشگاه خواندید و نمایشگاه هایتان را در مصلی برگزار کردید
ناشناس۱۶۹۷۴۰۷۰۹:۴۵:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۲
تاجزاده و دیگر بانیان وضع موجود در روز آخرت باید پاسخگوی فقر و فلاکت و بدبختی مردم باشند.
ناشناس۱۶۹۷۴۲۶۰۹:۵۵:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۲
وآقایانی نظیر برادر صدیقی کاملا مبرا ؟
ناشناس۱۶۹۷۵۱۷۱۰:۵۵:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۲
آقای صدیقی مسئولیت اجرایی نداشته و ندارند اما دوستان تاجزاده در پُست های کلیدی و حساس کشور مشغول بکارند.
ناشناس۱۶۹۷۴۷۷۱۰:۲۹:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۲
چه ربطی داشت آن وقت؟ مگر مکان نماز جمعه حتما باید آن مکان باشد یا جای دیگر؟
ناشناس۱۶۹۷۵۹۰۱۱:۳۹:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۲
باید تفحص شود که چرا ساخت و ساز مصلی تهران 40 سال طول کشیده و هنوز تمام نشده است.
ناشناس۱۶۹۷۸۵۷۱۳:۵۶:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۲
دوست گرامی یک مثل از قدیم است که میگویند که از کرامات شیخ ما اینست شیره را خورد و گفت شیرین است این مطلبی که شما عنوان کردید اظهر من الشمس است اصلا چرا راه دور میروید اگر به آن بنر پایین خطیب امام جمعه توجه میکردید نوشته شده بود خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مگرما از سیاسی بودن نماز جمعه ترس داریم که حالا عده ایی بخواهند این کلمه را از دید شما پنهان کنند اصلا یکی از افتخارات نماز جمعه همین مسئله سیاسی بودنش است اتفاقا از همین تریبون بوده که در این مدت چهل سال جلوی هجمه و خباثتهای استکبار گرفته شده است نکته را دریابید
عمران۱۶۹۸۳۳۲۲۰:۰۲:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۲
شما ترسی ندارید، نویسنده ی این مقاله کل استدلالش برمبنای این بود که خطیب مساله ای غیرسیاسی بیان کرده. من گفتم اصلا در نماز جمعه هر چیزی بگویی در قالب سیاسی معنی دارد ممنون که شما هم اینجا با اشاره به بنز تایید کردی. در ضمن اگر دانشگاه تهران را هم از حالت رزرو ابدی دربیاورید ۲۰ هزار دانشجو دعایتان میکنند.
ناشناس۱۶۹۸۵۷۴۰۰:۳۸:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۳
از سیاسی بودن نماز جمعه ترسی نیست ترس در این است که در دوره محمود به مردم می گفتند اشکنه بخورید حالا میگن چرا ملت باید در فقر باشد
مجید۱۶۹۷۹۸۳۱۴:۵۹:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۲
متاسفانه انسانی که خود را به خواب زده نمیتوان بیدار کرد. نماز جمعه ؛عبادی- سیاسی؛ برادر من. متاسفانه شما نمیخواهید بعد عبادی آنرا گوش کنید. به هر حال دنیا تمام میشه
یوسف۱۶۹۸۱۰۶۱۶:۴۱:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۲
مثل آدم خطبه ها رو گوش بده، نه اون جاهایی که برات انتخاب می کنن
عبدالله۱۶۹۷۱۹۴۰۶:۵۴:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۲
نیازی به آسمان و ریسمان بافی نویسنده مقاله و کوبیدن این و آن نیست. مولا علی (ع) می‌فرمایند از هر دری فقر وارد شود، از همان در ایمان خارج می‌شود. سختی و مشقت زندگی که در قرآن و روایات به آن اشاره شده با فقری که عده‌ای با بی‌کفایتی خود به مردم تحمیل می‌کنند متفاوت است. به نظر بنده وقتی می‌توان به فرمایشات جناب صدیقی اعتنا کرد که این بزرگوار حداقل یک سال با درآمد ناپایدار کارگری در خانه‌ی استیجاری زندگی کنند و این وضعیت را تاب بیاورند. و گرنه نسخه پیچیدن برای این و آن را همه می‌دانند.
الف بچه۱۶۹۷۲۳۹۰۷:۵۴:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۲
در گام دوم انقلاب نیاز به انقلاب اقتصادی با اجرای قانون از کجا اورده ای و مشروعیت سنجی اموال بشدت احساس میشود با اجرای این قانون باید فاصله طبقاتی ایجاد شده از فرش تا عرش را در هم کوبید و طبق گفته شهید بهشتی نگذاشت جامعه به لجن کشیده شود
ناشناس۱۶۹۷۲۷۷۰۸:۱۶:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۲
دیده بان عدالت به میزان دارایی ها و اموال هر دوی این اشخاص ورود کند و به مردم گزارش دهد
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۶۹۷۳۳۰۰۸:۵۴:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۲
از رهبری معظم انقلاب در خواست میشود فرمان اجرای بدون خط قرمز قانون از کجا اورده ای و مشروعیت سنجی اموال را صادر بفرمایند اجرای صحیح ابن قانون مادر تمامی مبارزات با فساد است
ناشناس۱۶۹۷۴۲۲۰۹:۵۴:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۲
پدر آمرزیده اکثر این مسائل ریشه فتوایی دارد، دلار سه برابر می شود ،طرف اجناس فروشگاه و انبارش را سه برابر می کند وتوجیه شرعی هم شده است که قفسه های این فروشگاه منبعد بااین قیمت ها پر می شود . اما کسی که دستش به دهانش است سه برابر ضعیف تر شده است .
ناشناس۱۶۹۷۳۰۷۰۸:۴۱:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۲
اگر بدبختی و فقر در جامعه وجود دارد قطعا نتیجه عملکرد بی کفایت دوستان و همفکران آقای تاجزاده است . تفکر این افراد تفکر لیبرال سرمایه داری است که ثروتمند را ثروتمندتر و فقیر را فقیرتر میکند . لطفا مردم را فریب ندهید و فکر آخرت خود باشید وای بر شما
ناشناس۱۶۹۷۴۸۶۱۰:۳۳:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۲
ریشه ا‌شوب ها و تحریم ها و بعد خم کردن کشور جلوی بیگانگان همین اصلاح طلب ها هستند و تا زمانی در قدرت باشند این موش و گربه بازی هم ادامه دارد
خسته از تعصب۱۷۰۰۰۶۱۰۸:۵۶:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۴
تاجزاده دکترا از امریکا دارد، لطفا توضیح دهید لیبرال دمکراسی یعنی چی! شاید علاقه جوانان به کشورهای غرب کم شود.
سید۱۶۹۷۳۰۸۰۸:۴۱:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۲
احسنت
ناشناس۱۶۹۷۳۶۰۰۹:۱۳:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۲
خداوند در قرآن کریم فرموده: و لقد خلقنا الانسان فی کبد یعنی انسان را در رنج و سختی آفریدیم.
ناشناس۱۶۹۷۹۱۴۱۴:۲۴:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۲
فرق بین فقر طبیعی مثلا ناشی از خشکسالی با فقر ناشی از اختلاس میدونید چیه ؟ منظور خدا اولیه
ناشناس۱۶۹۷۴۸۱۱۰:۳۱:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۲
ایمان فقیران از پولدارها بیشتر است
ناشناس۱۶۹۷۸۳۰۱۳:۴۲:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۲
من پولدار بودن را به با ایمان بودن ترجیح میدهم!
ناشناس۱۶۹۷۱۹۶۰۶:۵۹:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۲
برای انکه آقای تاجزاده از خواص مرفه است وخود را مصداق نصیحت وپندهای خطیب دانسته سریع موضع گرفته وپشت مواضع سیاسی مثلا اصلاح طلبانه اش پنهان شده وگرنه چرا اینقدر دستپاچه شده
ناشناس۱۶۹۷۲۴۴۰۷:۵۸:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۲
کجای راه را کج رفتیم که انقلابی که در اولش با مصادره اموال نامشروع طاغوتیان آغاز شد به اینجا رسیده ایم که روی تمامی آن طاغوتیان سفید شده و عده زیادی داریم که چنگ بر ثروت کشور انداخته و به ثروت های کلان و نجومی و گنج قارونی و افسانه‌ ای دست پیدا کرده اند
ناشناس۱۶۹۸۰۴۰۱۵:۴۹:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۲
از همون اول کج رفتیم چون بسیاری از کسانیکه اموالشان مصادره شد طاغوتی نبودند. انسانهای شریف وزحمت کشی بودند که بسیارهم به طبقه کارگر ونیز تولید خدمت کردند.وکارخانجات وتولیدشان زیان ده وتعطیل شد .وبعد عده ای مفت کارخانه ها را خریدند زمین واموال آنرا به چندین برابر فروختند.ماشاالله تند روی واشتباه از اول زیاد بود.
حسین۱۶۹۷۲۱۴۰۷:۲۹:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۲
ضمن اینکه پاسخ سایت محترم الف را هم یک پاسخ کاملاً سیاسی کارانه میدانم. اما به یک نکته دیگر میخواهم اشاره کنم. به نظر بنده اصولاً آن سختی و رنج این دنیا که در تعابیر دینی آمده نه از جنس فلاکت و نداری و درد است، بلکه از جنس سختیِ کار و کوشش و تلاش طاقت فرسا است تا انسان به وسیله آن، آینده (آخرت) خود را آباد سازد.
ناشناس۱۶۹۷۲۷۱۰۸:۱۵:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۲
منظور صدیقی از دشمن دشمن کردن ، کیست ؟ دشمن این مردم ، داخلی است
ناشناس۱۶۹۷۲۹۱۰۸:۳۱:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۲
مضاف بر کامنت حسین آقا ، اینکه سختی و رنج کشیدن در دنیا با حضور در حوزه لاکچری شمال تهران قابل جمع نیست .
ناشناس۱۶۹۷۵۸۳۱۱:۳۵:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۲
آهان هر کس لاکچری داشته باشد آدم بده هست و نمی تواند چیزی بگوید! نخیر سختی در هر منصب و مکان و عنوان شغل و پولدار و بی پولدار برای خودش همراه دارد
ناشناس۱۶۹۷۳۰۰۰۸:۳۶:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۲
و حتی دنیای خود را ... مگر ژاپنی ها انسانهای سخت کوشی نیستند آنها بارنج و سختی فراوان و کار زیاد و طاقت فرسا به این همه رفاه و پیشرفت رسیده اند نه مثل پشت میز نشینی ایرانی ها و امید به مذاکره
ناشناس۱۶۹۷۳۷۴۰۹:۲۱:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۲
تاجزاده و دوستانش برجامو پله کردند و ملتو ذله کردند دست بردار هم نیستن !
ناشناس۱۶۹۷۳۸۶۰۹:۲۹:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۲
برجام باعث بدبختی و فلاکت بیشتر ملت شد.
ناشناس۱۶۹۸۰۳۷۱۵:۴۶:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۲
قافیه خوبی بود
ناشناس۱۶۹۷۳۸۷۰۹:۳۱:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۲
ژاپن هم اگه تحریم بشه نمیتونه خیلی تند حرکت کنه
ناشناس۱۶۹۷۵۱۸۱۰:۵۷:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۲
در دولت حجت الاسلام هاشمی که تحریم بانکی و نفتی نبودیم چرا قیمت دلار و سکه و مسکن و بنزین و غیره چندین برابر شد و تورم رکورد زد؟!
ناشناس۱۶۹۷۷۳۱۱۲:۵۳:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۲
یا قبل انقلاب که امریکا جون این جا بود و حتی وزیر را عوض می کرد تورم های بالای 20 درصدی وجود داشت و حاشیه نشینی
ناشناس۱۶۹۷۴۳۲۱۰:۰۴:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۲
سخت کوشی زاپنی ها درست ولی اینکه دعوای خود را با دنیا کنار گذاشتند خیلی موثر بوده است نه اینکه مثل ما ادعای ایدولوزی جهانی و مدیریت دنیا را داریم و بی دلیل خود را با امریکا دچار مخاصمه کردیم
ناشناس۱۶۹۷۵۸۰۱۱:۳۲:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۲
همه کشورها از جمله امریکا تفکرات ایدئولوژی دارند
ناشناس۱۶۹۷۶۵۰۱۲:۱۰:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۲
ژاپن و کره جنوبی مستعمره و گاو شیرده امریکا هستن.
ناشناس۱۶۹۷۳۷۸۰۹:۲۳:۲۵ ۱۳۹۹/۹/۲
آقای صدیقی درست فرمودند به قول شاعر: در این عالم کسی بی غم نباشد / اگر باشد بنی آدم نباشد
ناشناس۱۶۹۷۲۲۰۰۷:۳۴:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۲
متاسفانه از این دست تحریف ها در صحبت های اقای تاجزاده کم نبست.
ناشناس۱۶۹۷۳۳۹۰۹:۰۱:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۲
دقیقا اوضاع فعلی کشور با زمان حکومت مولی علی ع همخوانی دارد عده ای ثروت اندوز و عده ای که این وضع را نی بینند خوارج شده اند
ناشناس۱۶۹۷۳۸۵۰۹:۲۸:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۲
اوضاع فعلی کشور نتیجه سوء مدیریت اصلاح طلبان و همفکران تاجزاده در بدنه دولت است.
احمد۱۶۹۷۴۷۵۱۰:۲۸:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۲
دقیقا و بزرگترین تحریف ایشون انتخابات 88 و ادعای تقلب در جمع مردم و قبول عدم تقلب در خفا است . آخه چه انتظاری داری؟
ناشناس۱۶۹۷۶۵۳۱۲:۱۱:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۲
ترامپ دروغگویی و نفاق افکنی تاجزاده در سال 88 را زنده کرد.
ناشناس۱۶۹۷۲۲۵۰۷:۳۹:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۲
الان دوباره یک سری جمع می شن اینجا بدون اینکه مطلب رو خوندن باشند شروع می کنن به حرف های سیاسی زدن . بابا جان موضوع اینه که هر دیدکاه سیاسی که داریم دلیل نمی شه که برای دفاع ازون هر کی هر چی می گه بدون اینکه اول بفهمیم چی گفته بدو بدو باهاش مخالفت کنیم و دیدکاه سیاسی خودمون رو بیان کنیم!!! اکر طر ف حرف سیاسی زد ما هم جواب سیاسی بهش بدیم!!
ناشناس۱۶۹۷۲۹۷۰۸:۳۴:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۲
حق با تاجزاده است
ناشناس۱۶۹۷۳۵۲۰۹:۱۰:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۲
فقر و فلاکت و بدبختی امروز مردم نتیجه عملکرد بسیار ضعیف دوستان تاجزاده در دولت است ایشان باید سکوت کند.
ناشناس۱۶۹۷۸۷۴۱۴:۰۵:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۲
چرا ؟ چون فقط فامیلش تاجزاده است و حرفای مخالف میزند؟ مثلا اگر به جای آقای صدیقی یکی از همفکران تاجزاده حرف می زد، باز شما طرفدارش میشدید
ناشناس۱۶۹۷۲۲۹۰۷:۴۲:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۲
براي اكثر مردم فرقي بين تاجزاده و صديقي نيست. هر دو فقط حرف مي زنند اگر اين صحبتها را آقاي محمد خاتمي ميگفت از نظر تاجزاده بهترين گفتار در عالم هستي بود. اين مردم از سياسي كاري هاي اينها خسته شده اند .
ناشناس۱۶۹۷۲۳۴۰۷:۴۸:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۲
درود بر شما! مردم دیگه نه اصلاحات را قبول دارند نه اصول گرا را چون این ها دو طرز فکر غلط ( اثبات شده بعد از سالیان و تکرار آن ) در یک سیستم مشترک هستند ...
ناشناس۱۶۹۷۲۳۵۰۷:۴۹:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۲
با اجرای قانون از کجا آورده ای و مشروعیت سنجی اموال و ایجاد تعادل اقتصادی و اجتماعی نسبت به کاهش فاصله طبقاتی از فرش تا عرش باید اقدام کرد و طبق گفته شهید بهشتی جامعه را از لجنزار فقر و فاصله طبقاتی نجات داد
ناشناس۱۶۹۷۲۴۵۰۷:۵۹:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۲
آقای صدیقی برای توجیه مردم برای تحمل وضعیت فلاکت بار اقتصادی چنین حرفهایی زده است.
ناشناس۱۶۹۷۳۸۹۰۹:۳۲:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۲
تاجزاده در مورد تورم 600 درصدی و افزایش فقر و بیکاری و فاصله طبقاتی در 7 سال گذشته پاسخگو باشد.
ناشناس۱۶۹۷۲۴۹۰۸:۰۱:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۲
امثال تاج زاده بزرگترین مانع پیشرفت دموکراسی در کشور هستند
ناشناس۱۶۹۷۳۶۸۰۹:۱۹:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۲
امثال صدیقی هم به مانند بزرگترین موتور پیشران در مسیر پیشرفت دموکراسی و مردم سالاری در کشور هستند
ناشناس۱۶۹۷۴۹۳۱۰:۳۸:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۲
شما اگر خواهان دموکراسی بودین درخواست به زور برای ادعای تقلب در انتخابات نمی کردین
ناشناس۱۶۹۷۵۵۸۱۱:۲۰:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۲
حاکمان باید جوری دموکراسی رو به اجرا در بیارن که اصلا کسی ادعای تقلب رو مطرح نکنه .
ناشناس۱۶۹۷۶۵۸۱۲:۱۴:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۲
تاجزاده و دوستان ایشان در سال 88 نشان دادند که معنای دموکراسی و رای مردم را نمی دانند و دیکتاتور واقعی هستند.
ناشناس۱۶۹۷۹۶۷۱۴:۴۸:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۲
یک روز مانده به اعلام نتایج ادعای پیروزی کردن مشخص است که چقدر دنبال حاکمیت و خیر خواهی هستند
ناشناس۱۶۹۷۵۰۳۱۰:۴۴:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۲
بزرگترین مانع پیشرفت این است که خودتان رابرای قدرت رسیدن به هر دری بزنید و بعد بگویید ما هیچ کاره هستیم
ناشناس۱۶۹۷۲۵۹۰۸:۱۰:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۲
دنیا محل سختی و رنج و فلاکت خودساخته آنهم برای بخشی از مردم است؟؟؟افراد دیگر که خود باعث و بانی این سختی شده اند خود باید در رفاه باشند و سختی برای بقیه باشد؟؟
ناشناس۱۶۹۷۴۸۳۱۰:۳۲:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۲
یک عده هم با انواع سهمیه ها و رانت ها از سختی ها عبور می کنند
ناشناس۱۶۹۷۲۷۳۰۸:۱۵:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۲
اگر صحبت از سختی دنیا در مقابل اخرت را یک واعظ اجتماعی یا فلسفی بگوید قابل قبول است اما یک امام جمعه حکومتی باید از مردم و اقتصاد انها دفاع کند و فقر را مباهات نداند .
ناشناس۱۶۹۷۵۰۹۱۰:۴۷:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۲
برو عمو با این توجیهات خود پسند
ناشناس۱۶۹۷۲۸۳۰۸:۲۲:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۲
متاسفانه جوانانی که پیرو تفکرات تاجزاده هستند از مواضع دوران جوانی ایشان آگاه نیستند وگرنه حتی طرفش هم نمی رفتن.
ناشناس۱۶۹۷۸۸۲۱۴:۰۸:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۲
بنده الان هم با خیلی از تفکرات تاجزاده مخالفم اما به فرموده امثال شما ( ملاک حال افراد است) پس...
ناشناس۱۶۹۷۲۸۵۰۸:۲۳:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۲
صدیقی از پشت تریبون به عاملان تخریب آلونک او زن سرپرست خانواده در بندر عباس لهیب بزند
ناشناس۱۶۹۷۴۲۸۰۹:۵۶:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۲
به نظرم بهتر است بجای لهیب نهیب بزند
ناشناس۱۶۹۷۵۰۶۱۰:۴۵:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۲
اول باید در مورد زمین غصب شده را نهیب می زد
ناشناس۱۶۹۸۲۵۰۱۸:۳۸:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۲
مجید جان نهیب نه لهیب
ناشناس۱۶۹۷۲۸۷۰۸:۲۵:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۲
رنج و سختی کشیدن دنیای شما را قبول کنیم یا حوزه لاکچری ازگل تهران را ؟
ناشناس۱۶۹۷۳۲۲۰۸:۵۰:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۲
توره حضرت عباس یه انسان شیر پاک خورده این کامنت رو به سمع و نظر حضرت حجه الاسلام و المسلمین صدیقی برسونه
ناشناس۱۶۹۷۴۹۸۱۰:۴۱:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۲
تئورسین انقلاب شهید مطهری هم پولدار بود و هم بالا شهر زندگی می کرد ولی در زندگیش موردی پیدا نمی کنید پس بی خود نزنید
ناشناس۱۶۹۷۷۵۷۱۳:۰۸:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۲
علی مطهری هم گفته اکنون در یک خانه 540 متری در بالای شهر تهران ساکن است.
ناشناس۱۶۹۷۷۶۴۱۳:۱۱:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۲
مطهری طرفدار فلاکت مردم نبود.
ناشناس۱۶۹۷۹۵۹۱۴:۴۵:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۲
مگه ایشون گفته فقیر باید بود؟!
ناشناس۱۶۹۷۲۹۳۰۸:۳۳:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۲
یکی مثل آقای بهجت فومنی ، اگر حرف از ساده زیستی و زهد و تقوی و رنج و مشقت کشیدن در دنیا بزنه ، همه قبول میکنن
ناشناس۱۶۹۷۲۹۴۰۸:۳۴:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۲
به شیخ بگوئید : به عمل کار برآید به سخنرانی نیست
ناشناس۱۶۹۷۴۰۰۰۹:۴۰:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۲
آقای صدیقی درست می فرمایند حب الدنیا راس کل الخطیئه.
ناشناس۱۶۹۷۴۱۷۰۹:۵۲:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۲
صِرف درست گفتن و درست بیان نمودن کافی نیست . عمل میباید !
ناشناس۱۶۹۷۲۹۹۰۸:۳۶:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۲
تاجزاده درست میگوید.
ناشناس۱۶۹۷۳۶۹۰۹:۲۰:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۲
تاجزاده در مورد دلار 32000 تومانی و سکه 16 میلیونی و گوشت 140 هزار تومانی و برنج 34 هزار تومانی پاسخگو باشد.
ناشناس۱۶۹۷۵۸۹۱۱:۳۹:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۲
این تحریمها نتیجه سیاست خارجیکه اصلا دست دولت نیست !
ناشناس۱۶۹۷۷۵۹۱۳:۰۹:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۲
به قول خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات کشور مربوط به تحریمهاست.
رضا۱۶۹۷۳۰۲۰۸:۳۸:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۲
با سلام کلا کسانی باید امام جمعه بشن که مقبولیت عامه مردم راداشته باشن مانند اقای طالقانی الان هم ببنید خود جوش پای کدام منبر بیشتر میرن ان شخص را امام جمعه کنید
ناشناس۱۶۹۷۵۰۸۱۰:۴۶:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۲
فعلا خیلی ها می روند و آن مکان پر می شود
ناشناس۱۶۹۷۳۰۹۰۸:۴۲:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۲
در باب لزوم تحمل سختی و رنج در دنیا ، ایشان را سفارش میکنم به برگزاری نمازهای جماعت یومیه در روستاهای مناطق دوردست کشور و مناطق جنوبی و حاشیه ای تهران و پرهیز ایشان در ماندن مداوم در مناطق شمالی تهران
ناشناس۱۶۹۷۳۱۴۰۸:۴۵:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۲
جمله بعدی آقای صدیقی کاملا نشون می ده که اتفاقا بیان ایشون کاملا سیاسی ست نه اخلاقی!
ناشناس۱۶۹۷۳۲۳۰۸:۵۱:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۲
صحبت های آیت اله صدیقی آنقدر کلی است که همه جور می توان از آن برداشت کرد. ضمن اینکه این توصیه ها و عبارات امثال صدیقی، هیچگونه کاربردی ندارد و دنیا اینطوری اداره نمی شود. یک کسی که خلبانی بلد نیست، با ارشاد و پندهای اخلاقی در مورد جان آدم ها وادار به خلبانی کنیم!!!!؟؟؟
همسایه حوزه علمیه پرطمطراق و لاکچری ازگل تهران۱۶۹۷۳۳۱۰۸:۵۵:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۲
نمیشود مصداق عملی لزوم رنج و مشقت کشیدن در دنیا رو ایشون عملا نشون بده با تدریس در حوزه های علمیه فاقد امکانات در مناطق محروم کشور ؟!
ناشناس۱۶۹۷۳۷۵۰۹:۲۲:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۲
مسئولیت صدیقی در قبال مردم ، بسیار بیشتر از سخنرانی است
ناشناس۱۶۹۷۳۹۰۰۹:۳۳:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۲
مساله اینست که اگر بدبختی فقر چیز خوبی است چرا باید فقط سهم مردم باشد و مسوولان محترم پولشان از پارو بالا میرود
ناشناس۱۶۹۷۴۲۳۰۹:۵۴:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۲
شما خودتان دارید در این مقاله خطبه نماز جمعه که نماد و تریبون اصلی نظام هست را در حد یک موعظه فردی و اخلاقی تنزل میدهید.
ناشناس۱۶۹۷۴۵۸۱۰:۱۸:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۲
وجدانتان‌راقاضی‌کنید‌ومناظره‌های‌آقای‌تاجزاده‌رادوباره‌تماشاکنید‌‌قبول‌خواهید‌کرد‌دراین‌دوران‌ بلبشوکمترکسی‌راخواهید‌یافت‌که‌مثل‌آقای‌تاج‌زاده‌جانش‌رادرکف‌دست‌بگیرد‌وواقعیت‌های‌جامعه‌ رالخت‌عریان‌بازگو‌کند
مجید۱۶۹۷۴۷۸۱۰:۳۰:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۲
اصلاحات امتحان خود را پس داده.چه در علم و چه در عمل. صفر از بیست.جز تنش آفرینی چیزی بلد نیستند اون از خاتمی اون از روحانی .فقط رئیس جمهور جوان و انقلابی.
ناشناس۱۶۹۷۴۹۱۱۰:۳۷:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۲
اقای تاجزاده 24 سال همفکران شما مسولیت اقتصادی داشتند چرا موقعی که تحریم نبودیم تورم 50 درصدی داشتیم؟ چرا مطالبات اقتصادی مردم به سمت مانتو کئتاه و دوقطبی های ... رفت؟ هوچی گری هم حدی دارد هر بار یک شکلی مردم را رنگ کنید مگر شما نبودید که گفتید اگر روحانی نبود ایران ونزوئلا می شد؟
ناشناس۱۶۹۷۷۲۹۱۲:۵۲:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۲
این چه ربطی به انتقاد ایشان از محبوبیت فقر دارد؟
ناشناس۱۶۹۷۹۰۴۱۴:۱۹:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۲
تاجزاده ها باید پاسخگوی وضع موجود باشند نه منتقد !
ناشناس۱۶۹۷۴۹۶۱۰:۴۰:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۲
دولت هاشمی خاتمی و روحانی دقیقا با یک فکر اقتصادی و سیاسی(همفکر های شما اقای تاجزاده) چه گلی به سر مردم زدن؟ اون موقع هم تحریم بودیم؟ هوچی گری نکن هر چه قدر با شما درست برخورد کنن بدتر میشی حقت بود با اون داستان های سال 88 که یک ملت رو بدبخت کردی به حسابت می رسیدن. یک ملت رو به اشوب کشوندی حالا طلب کاری؟
ناشناس۱۶۹۷۶۹۱۱۲:۳۶:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۲
هر شخص منصف و راستگویی که همه دولتهای بعد از انقلاب رو تجریه کرده باشه اقرار میکنه که در هشت سال دولت خاتمی بهترین وضعیت اقتصادی و سیاسی رو داشتیم.
ناشناس۱۶۹۷۹۰۷۱۴:۲۰:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۲
وضعیت موجود کشور نتیجه تکرار میکنم خاتمی است.
ناشناس۱۶۹۷۵۰۰۱۰:۴۲:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۲
اقای تاجزاده من به جای دولت روحانی باید عذر خواهی کنم یا شما ؟ شما اصلا عذر خواهی می فهمی یعنی چی؟ جملات گهر باری که 96 می گفتی برای چی بود؟ برو پیش همون رفیق گندم جمع کن خودت اقای حجاریان.
ناشناس۱۶۹۷۵۰۷۱۰:۴۶:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۲
فقرجیزخوبی‌نیست‌ولی اصلاحطلبان هرجندوقت یکبار فراربه جلومی کنند وباپررویی به چیزی آویزان می‌شونداستادتنش هستند فعلا که درچندسال‌اخیر اینها فقرراتحمیل کرده‌اند
ناشناس۱۶۹۷۶۱۰۱۱:۴۸:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۲
وضعیت فعلی اقتصاد نتیجه عملکرد آنهایی است که میگفتند تحریم ها مشتی کاغذ پاره است و خطاب به غربی ها فریاد برمیاوردند که انقدر قطعنامه بر ضد ما صادر کنید تا قطعنامه دانتان پاره شود.
ناشناس۱۶۹۷۷۶۷۱۳:۱۲:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۲
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی و مشکلات اقتصادی برای کشور شد نتیجه فتنه اصلاح طلبان(تاجزاده و دوستان) در سال 88 بود.
ناشناس۱۶۹۷۷۷۰۱۳:۱۳:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۲
هیلاری کلینتون: تحریم های بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ناشناس۱۶۹۷۹۴۷۱۴:۴۲:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۲
خوب مانند این دوستان هم نبودن و کار می کردن
یاری۱۶۹۷۶۹۵۱۲:۳۷:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۲
عالی گفتی نویسنده عزیز .نتیجه سیاست زدگی کور وکر شدن وتشخیص ندادن حق وباطل است
ناشناس۱۶۹۷۶۹۷۱۲:۳۸:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۲
والله ازشما چه پنهون . حقیر فکر می کنم همه چیز تو این مملکت سیاسیه . اصولا ما هیچ چیز غیر سیاسی نداریم. حتی ما کرونامون هم سیاسیه . اینکه کاملا روشنه.
ناشناس۱۶۹۷۸۸۰۱۴:۰۶:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۲
فقط عنوان این نوشتار سیاسی نبود و الا تمام مطالب آن خود نیز کاملا سیاست زده بود. متاسفانه فقط حرف و حرف
ناشناس۱۶۹۷۹۲۸۱۴:۳۳:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۲
حرف شما در اصل درست است. ولی متاسفانه جامعه ما بشدت سیاست زده شده است. و جناب آقای تاجزاده هم شاید متوجه انگیزه های پشت این سخنرانی بوده است. وگرنه جزء مسلمات دین است که این دنیا محل گذر است و هدف نیست. منتها گفتن این حرف از یک روحانی وابسته به قدرت حتی اگر انگیزه سیاسی هم نداشته باشد باز هم درست نیست. درست است که خود حرف حرف درستی است ولی با این وضعیتی که قدرت حاکم در این چند دهه بوجود اورده است بهتر این کار اظهار شرمندگی است نه دعوت به آخرت.
علی۱۶۹۷۹۹۰۱۵:۰۲:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۲
حالا بنشینید هر روز یه نیش بزنید بابا ان شاالله امسال جوانان انقلابی میان در راس اسلام یعنی سیاست با قدرت جلو دشمن ایستادن فقط جوانان با قدرت ولائی و دشمن دشمنان ایران و اسلام و ولایت باید در راس امور قرار بگیرند ان شاالله
علی۱۶۹۷۹۹۱۱۵:۰۳:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۲
میشه یکی اقتصاد جهادی و مقاومتی را برای بنده بیسواد تعریف کنه؟ من که هر چه جستجو کردم، تعریفی از این دو واژه پیدا نکردم. یعنی چی دقیقا؟
ناشناس۱۶۹۸۲۳۷۱۸:۳۱:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۲
شما یک نگاهی به کارخانه هاوصنایع واگذار شده به نام خصوصی سازی بینداز اگر متوجه اقتصاد مقاومتی نشدی بدون که نمی خواهی متوجه بشی
علی حیدریر۱۶۹۸۰۴۲۱۵:۵۰:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۲
از جواب داده شده ممنون.
ناشناس۱۶۹۸۲۵۱۱۸:۳۹:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۲
امثال اقاي تاجر زاده كه با شجاعت واقعيت هاي روز جامعه را براي مردم بازگو مي كنند بايد افرين گفت وتحسين كردچون اصلاح طلبي يعني اصلاح جامعه از انحرافات وخرافات است كه اقاي تاجررزاده بدرستي همين واقعيت هارا گوشزد كرده
علیرضا۱۶۹۸۵۲۰۲۳:۰۸:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۲
اقصاد جهادی نمونش تو غرب و کشورهای اسیای شرقی یعنی کار تولید نظم پاک دستی احترام و ادب نسبت به صاحب کار همکار و دیگران و مصرف کننده و رعایت مثاعل زیست محیطی وقتی این مثاعل رعایت بشود اقتصاد مقاوتی هم اتفاق افتاده و ان یعنی پایداری در منابع انسانی وطبیعی وتولید،
ناشناس۱۶۹۸۸۳۷۱۰:۳۲:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۳
مهمتر از نقد دیدگاه آقای تاجزاده که شاید به تعداد محدودی مورد ملاحظه قرار گیرد، نقد سخنان امام جمعه محترم توسط شماست که متاسفانه تنها به قابل نقد بودن اشاره کردید اما نگفتید در این شرایط بیان این سخنان از ایشان که خواسته یا ناخواسته نماینده حاکمیت تلقی میشود تنها توجیه وضع موجود تلقی میشود و نمک بر زخم مردم محروم!
ناصر۱۶۹۹۸۲۴۲۳:۲۸:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۳
این دولت از دستاوردهای ایشونه
ناشناس۱۷۰۰۳۹۲۱۲:۱۵:۱۴ ۱۳۹۹/۹/۴
با این قانون اساسی نه اصولگرا ها و نه ا صلاح طلب ها کاری نمیتوانند بکنند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین