نظرات برگزیده مخاطبین الف: دولت‌های هاشمی و روحانی رکورددار تورم هستند/۷ سال با برجام نافرجام سرکار بودیم و ۶ ماه آینده به امید بایدن/ با دنیا باید تعامل داشت تا از انزوا بیرون آمد

گروه سیاسی الف،   3990829015 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: دولت‌های هاشمی و روحانی رکورددار تورم هستند/۷ سال با برجام نافرجام سرکار بودیم و ۶ ماه آینده به امید بایدن/ با دنیا باید تعامل داشت تا از انزوا بیرون آمد

«پوپولیسم برجامی!» عنوان یکی از یادداشت‌های پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید:

*اگر روحانی و نوبخت هیچ اقدامی انجام نمی دادند وضعیت مردم ایران بهتر از الآن بود.

*نوبخت پارسال ادعا کرد: افزایش قیمت بنزین نه تنها موجب افزایش تورم نمی‌شود، بلکه تورم نزولی هم خواهد شد! نتیجه چی شد؟ حالا حامی مردم شده؟

*دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها هستند.

*مردم به جای اعانه و یارانه از مدیران خود رفع تحریم و برداشتن زانوی زور از گلوی اقتصاد ایران را با حفظ عزت‌ملی طلب می کنند.

*امروز شاهد ناپختگی و شتابزدگی برنامه‌های مجلسی هستیم که کوچکترین توجهی به مشکلات معیشتی مردم ندارد.

*لغو تحریم ها که به این زودی ها میسر نمی شود حداقل یارانه 120 هزار تومانی را بدهند که کمر مردم زیر تورم لجام گسیخته شکسته است.

*عمده مشکلات کشور نتیجه سوء مدیریت قوه مجریه و قوه مقننه است.

*امروز شاهد دولتی هستیم که حقوق های نجومی به مدیران خود پرداخت می کند و نمایندگان رد صلاحیت شده مجلس قبل را در ادارات دولتی استخدام می کند اما حاضر به پرداخت چندر غاز یارانه به مردم نیست !

*کارنامه دولت روحانی با هیچ دولتی در بعد از انقلاب قابل قیاس نیست 3 سال پی در پی تورم بالای 50 درصد و رشد اقتصادی منفی داریم که از اول انقلاب تاکنون سابقه نداشته است.

*اگر قانون از کجا آورده ای و مشروعیت سنجی اموال بدرستی اجرا شود و توزیع ثروت در کشور متعادل شود کشور آنقدر ثروتمند است که مردم از دارایی صحیح خود زندگی مطلوب خواهند داشت و نیازی به انواع اهانت و کمک نخواهند داشت.

*7/5 سال اقتصاد کشور را معطل کدخدا کردند و تورم 600 درصدی سر سفره مردم گذاشتن حالا به امید جو بایدن نشستن !!!!

*برجام مهمترین و مثبت ترین کار دیپلماسی ایران در چند دهه اخیر است.

*برجام خسارت محض بود زیرا زیرساخت های صنعت هسته ای ایران را نابود کرد اما زیرساخت های تحریمهای ظالمانه حفظ و تقویت شدند.

*بعد از برجام مگه روحانی نگفت بالله تالله والله تحریمها دیگر برنمی گردد؟ آن قسم راست بود؟ مردم از تحریم خسته شده اند و می خواهند تحریم برداشته شود اما اولا سیاستهای اقتصادی اینها از تحریمها بدتر است و به اعتقاد اقتصاددانان 70 درصد مشکلات سه سال گذشته ناشی از سیاستهای اقتصادی این دارودسته بود و فقط 30 درصد به تحریمها ربط داشت. ثانیا مگر با مذاکره تحریم برداشته میشود؟ آنها که تحریم کردند تا امتیازی نگیرند تحریمها را بر نمیدارند و امتیازی هم که میگیرند در آینده وضع را بدتر میکند درست مثل برجام که به راحتی نقض شد و ایران فقط توانست از جنگ دور شود برای مدتی...

*اینکه یه بار در قضیه برجام مذاکره کردیم و حتی فرض کنیم برجام خوب بود دیدیم چقدر راحت دولت بعدی امریکا زد زیرش رو بزاریم کنار سوال مهم اینجاست مذاکره یعنی معامله دفعه قبل که اقایون رفتن مذاکره کردن هسته ای رو معامله کردن و در ازاش مثلا خواستن کل تحریم ها لغو شود(اینکه تحریم ها لغو شد یا بیشتر شد بماند) این دفعه شما که میگید مذاکره لطفا بفرمایید سر چی مذاکره کنیم سر موشک هامون؟ سر کل سیستم نظامی؟ یعنی به نظر شما یه درصد موشک هامون رو مثل هسته ای بخشیدیم فکر میکنید اون موقع امریکا میگه شما چه کشور خوبی هستید بفرمایید اینم لغو تحریم ها؟ ونزوئلا نه موشک دارد نه هسته ای دارد نه قدرت منطقه ای دارد ، شیعه هم نیستن و کاملا بی خدا هستند پس چرا تحریم اند؟ فقط یه دلیل زیر بار حرف امریکا نمیرن.

***

«فرصت سوزی !» عنوان یکی از یادداشت‌های پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید:

*ما مشکلی با «مذاکره» نداریم. مشکل ما «مذاکره‌کنندگان» هستند. مذاکره‌کنندگان این طرف در حال حاضر به راحتی امتیاز می‌دند و مذاکره‌کنندگان اون طرف به راحتی زیرش می‌زنند. چقدر به آقای جلیلی طعنه می‌زدند که مذاکرات ایشون چرا به نتیجه نرسیده! امروز دلمون برای اون مذاکرات بی‌نتیجه تنگ شده. هم امتیازی نداده بودیم و هم تحریم‌ها کمتر بود.

*{پاسخ به نظر بالا}لطفا جمع نبندید بگید "دلمون" آقای جلیلی هم هنری نکرده که حالا بخوایم دلمون براش تنگ بشه. به مناظرات سال 92 ارجاعتون میدم که آقای ولایتی هم به عنوان هم حزبی کلی به جلیلی توپید. بعدش هم قانون اولی سیاست خارجی اینه که قدرت حرف میزنه نه قانون. قدرت آمریکا هم خیلی خیلی بیشتر از ما هستش و میتونه زیر برجام بزنه بدونه هیچ هزینه ای.

*روحانی باید پاسخگو باشد که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد؟!

*{پاسخ به نظر بالا}خرابکاری های رییس جمهور مورد علاقه شما آن قدر زیاد است که یک قرن طول می کشد تا آنها را ترمیم کرد.

*7 سال با برجام نافرجام سرکار بودیم 6 ماه آینده هم به امید جو بایدن سرکاریم علی برکت الله !

*کسانی که به هر نحوی در اقدامات دولت برای برداشتن تحریم ها کارشکنی می کنند، نفسشان از جای گرم بلند شده و به ادامه وضعیت موجود راضی هستند.

*کمر اقتصاد کشور از تحریم ها شکسته است و مردم در فشار به سر می برند. باید با دنیا تعامل کرده و از انزوای کنونی بیرون آمد.

*هر بار که با آمریکا رودرو مذاکره کردین بعدش بلافاصله محور شرارت و تروریست متهم شدین چون آنها هدف دارند و می‌دانند دنبال چی هستند ولی شماها جزیره ای عمل می کنید و در تله آنها می افتید.

*مردم یادتون هست روحانی، جهانگیری، اصلاح طلبان و سلبریتی ها با چه وعده هایی شما را ترغیب به انتخاب دولت تدبیر و امید کردند؟ آیا باز هم وعده گشایش آن ها برای جلب رای برای انتخابات 1400 را باور خواهیم کرد؟! ملتی که از تاریخ عبرت نگیرد خود به عبرتی در تاریخ تبدیل می شود!

*روحانی متاسفانه پل‌های پشت سرش رو ویران کرده و فرصت‌های ملی رو به خاکستر تبدیل کرده ____ هیچ امیدی به اصلاح نیست

*برید خدا رو شکر کنید که روحانی رییس جمهور شد و با مذاکراتی که شد،توانستند برجام را انجام بدهند هر چند که این دولت بعد از این مهم از طرف دوستان داخلی و به طبع ان از دشمنان خارجی رکب خوردند اما همین برجام برای ان دسته از دوستان داخلی زمان خرید که از منافع برجام و ازاد شدن مقداری از پول برای منافع خودشان استفاده های کلان ببرند.

*مشکلات پیش بینی نشده دولت روحانی آمدن ترامپ شیوع کرونا آزاد شدن توهین به دولت عدم تصویب لوایح چهار گانه هم صدایی بی سابقه مخالفان داخلی و آمریکا و اسراییل که باعث تحریم بی سابقه و بالا رقتن نرخ دلار کالاها و خدمات گردید

*روحانی اشتباهات زیادی دارد اما اینکه فرصت سوزی نکنیم کاملا درست است

***

«جز به «ایرانستان» شدن ایران رضایت نمی دهند»عنوان یکی از یادداشت‌های پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید:

*نتیجه انتخابات جنجالی آمریکا: بایدن رییس جمهوری با آراءشکننده و جایگاه متزلزل در داخل و خارج آمریکا خواهد بود لذا با توجه این و نیز سن بالایش بعید نیست خودش هم یک دوره ای شود پس کسی پشتش یادگاری نمینویسد و خودش هم اجازه و توان امتیاز دادن در مذاکرات را به طرف مقابل ندارد پس لطفا برای مهار کرونا و مشکلات کشور منتظر بایدن نباشید.

*تحریم ها فقط بر گلوی مردم فشار آورده. مسئولان آن را حس نمی کنند. بایدن چون اوباما عاقل است. مطمئنا در همان یکی دو ماه اول، به برجام باز خواهد گشت. باید با گفتگوی سازنده به این وضعیت پایان داد.

* تنها دولتی که نرخ ارز واقعی بود همین دولت بود اونم تو این یک سال اخیر ...همین دولت و هم دولتهای قبلی نرخ دلار و بصورت مصنوعی پایین نگهداشتند

*چرا باید بدون آمریکا زندگی کنیم؟ همه انسان ها در یک کشتی سوارند و به کمک یکدیگر نیاز دارند. کم این که ما اکنون به واکس کرونا ساخت آمریکا نیاز داریم.

*آمریکا امروز نقطه نفرت مردم عالم است. حتی شهروندان آمریکایی هم امروز مرگ بر آمریکا می گویند. در آمریکا امروز چیزی جز دود، آتش، فقر، تبعیض نژادی و از بین رفتن آزادی نیست.

*بلاهایی که روسها سر مردم اورده ند قابل مقایسه با غربی ها نیست. علاوه بر اینکه سرزمین های ما را با حمله نظامی اشغال کردند اخیرا هم حقوق 50 درصدی دریای خزر را از ما گرفتند. دلیل حمایتتان از روس های بی دین را نمی فهمم

*{پاسخ به نظر بالا}در طول تاریخ با خیلی ملت ها جنگیدن چطور است الان هم دنبال دشمنی با آن باشید؟ رفتار فعلی ملاک است نه تاریخ 200 سال قبل و هر وقت آمریکا دست از دشمنی برداشت می شود مانند روسیه درکش اینقدر سخت است؟ یا زیادی غرب پرست هستی که نمی خواهی بفهمی؟

*ما نگران هیچ یک از جنبه های قدرت امریکا نیستیم. او قدرت سیاسی خود را از ترکیب قدرت نظامی، اقتصادی و عملیات روانی می گیرد و این سه قدرت اکنون کارکرد خود را به میزان بسیار زیادی از دست دادند و این به افول قدرت سیاسی امریکا منجر شده است.

*اتفاقا وقتی حکومت های مرکزی به مناطق محروم از جمله کردستان سیستان وبلوچستان و خوزستانی که همه حیات و ممات این کشور از اونجا استخراج میشه و مردمش همچنان در فقر زندگی میکنند و کاخهایی که با همون پول ها در شمال تهران ساخته میشه و حتی آقازاده زاده هایی که با اون پولها در لندن و پاریس و کانادا و امریکا پز میدن، فکری به حالشون نمیکنه و این مناطق به امان خدا ول کرده هیچ احتیاج به توطئه امریکا نیست این خودش باعث شکاف و در نهایت باعث تجزیه میشه.

*ایران تنها کشور خاورمیانه است که از همه لحاظ ، هم جمعیت هم وسعت هم منابع و بالاخص هم فرهنگ و تاریخ کهن که به امپراتوریهای هخامنشی و ساسانی که از بزرگترین امپراتوریهای جهان باستان هستند میرسد قابلیت تبدیل شدن به یک قدرت منطقه ای اصلی را دارد . بری همین قدرتهای بزرگ مانند آمریکا روسیه انگلیس فرانسه و حتی چین هرگز نمیخواهند اجازه دهند تا این کشور پیشرفت کند و بهترین حالت برای آنها گرفتار کردن ما در همین مشکلاتیست که الان درگیرشانیم . بهترین کار برای هر حکومتی که در ایران باشد اینست که فعلاً با همه دنیا تنش زدائی کند و به شدت به پیشرفت و قدرتمند شدن کشور در همه حوزه ها بپردازد و بعد از چند دهه و دستیابی به تسعه کامل اهداف زئوپلوتیک خود را دنبال نماید.

*شاید ما حق باشیم و آمریکا باطل اما صحنه سیاست براساس منافع هست نه حق و باطل. ظریف یه جمله ای رو مرتب میگه : کسی که خانه اش شیشه ای هست به بقیه سنگ پرتاب نمی کنه.وقتی ما در کشور اقوام مختلف داریم بعد با ابرقدرتها و حتی همسایگان ناسازگاری می کنیم خب اونها هم روی هر شکاف قومی و مذهبی انگشت می گذارند. چرا آمریکا دنبال تجزیه عربستان یا ژاپن یا استرالیا نیست؟چون دشمنشون نیست.

*دزدهای مسئولینی وطنی خودشون برای تجزیه کافی هستند آمریکا بهانه است

*{پاسخ به نظر بالا}باعث خنده ما شدی آن برای اقتصاد است که آمریکا بهانه است و80 درصد مشکلات داخلی را به آمریکا گره می زنند ولی تجزیه نقشه اصلی آمریکا است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۹۵۲۰۱۱۶:۳۴:۴۲ ۱۳۹۹/۸/۳۰
مرگ بر امریکا و نوکران داخلی
ناشناس۱۶۹۵۲۲۵۱۷:۰۱:۱۸ ۱۳۹۹/۸/۳۰
روحانی تا امروز با اختلاف منفورترین سیاستمدار تاریخ ایران بوده....فرد بی کفایتی که در عین حال تمام وعده هایی که برای رای آوردن داد دروغ بود.
ناشناس۱۶۹۵۳۹۴۲۰:۰۶:۵۵ ۱۳۹۹/۸/۳۰
دولت سهام عدالت را برد بورس الان معامله اش را ممنوع کرد این غیرشرعی و غیرقانونیه‌ و ضد حقوق سهامداران است. دیوان عدالت باید باطل کنه این بخشنامه ظالمانه را. لطفا پیگیری کنید
ناشناس۱۶۹۵۴۲۱۲۰:۳۷:۲۲ ۱۳۹۹/۸/۳۰
چه کسانی باعث نابودی برجام شدند؟
ناشناس۱۶۹۵۴۸۳۲۲:۰۰:۲۰ ۱۳۹۹/۸/۳۰
خاتمی با کمترین تورم یادت رفته
ناشناس۱۶۹۵۵۰۲۲۲:۳۰:۰۷ ۱۳۹۹/۸/۳۰
برای اینکه یکی زمان جنگ و تحرمها بود واین یکی هم تحریمهای حاصل از دوره احمدینژادیها
ناشناس۱۶۹۵۵۱۹۲۲:۵۴:۳۲ ۱۳۹۹/۸/۳۰
هردو دچار هوای نفس بودند وداخل خودشان دچارمشکل روی اینجهت نتوانستن برای مردم کارکنند
ناشناس۱۶۹۵۶۶۹۰۵:۱۱:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۱
باز با بایدن ... و سالها فرصت سوزی دیگر و دور شدن از خودکفایی ملی و تداوم وابستگی به اقتصاد غرب ... با چنین توهم اعتمادی کشورمان ایران هرگز ساخته نخواهد شد.
ناشناس۱۶۹۵۸۸۴۰۹:۴۰:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۱
7/5 سال با برجام بی فرجام فرصت سوزی کردند حالا میگن نباید فرصت سوزی بکنیم !!!
ناشناس۱۶۹۵۹۰۳۰۹:۴۹:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۱
برادر شما انگار مردم رو بیسواد و امل می دونین و ...........
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین