جزئیات کشف داروی گیاهی موثر بر درمان کرونا/ عصاره خاصی که فقط در ایران یافت می‌شود

گروه اجتماعی الف،   3990819070 ۴۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا کلانشهر تهران با بیان اینکه بیماری کرونا امروز مزمن و فرسایشی شده است و نیاز به یک الگوی زیستی و اصلاح الگوی زندگی دارد، گفت: این اصلاح الگو در تغذیه و رفتار‌های اجتماعی و روانی شکل می‌گیرد و این موضوع در طب ایرانی یافت می‌شود. 

جزئیات کشف داروی گیاهی موثر بر درمان کرونا/ عصاره خاصی که فقط در ایران یافت می‌شود

به گزارش صدا و سیما، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با نگاه عمیق پزشکان و متخصصان طب سنتی و نوین خبر‌های خوشی را خواهیم داشت به طوری که تاکنون ۴ داروی گیاهی برای مقابله با کرونا مجوز لازم را گرفتند. 

دکتر علیرضا زالی افزود: حدود ۵ ماه است که بر روی یک دارو با وسواس علمی و متعصبانه کار می‌کنیم و این دارو با تمام دارو‌های مشابه در جهان تفاوت دارد که در فرصت مناسب آن را اعلام خواهیم کرد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: این دارو یک ویژگی متمایز دارد که در سه مرحله متوالی در افزایش سیستم دفاعی بدن موثر است و این دارو نشان داده است که به شکلی مانع از اتصال ویروس به گیرنده می‌شود و چنین دارویی را در هیچ کجای دنیا ندیده ایم و باید بگوییم که این دارو عصاره ترکیبی خاص است که فقط در ایران یافت می‌شود.

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا کلانشهر تهران گفت: به طب ایرانی که رهبر معظم انقلاب دوباره بر آن تاکید کردند باید توجه ویژه داشته باشیم چرا که شرایط خاص طب ایرانی در هیچ کجای دنیا تکرار پذیر نیست..

دکتر زالی با بیان اینکه امروز ما در ایران با نگاه غرور آمیز ملی باید بیش از هر زمان دیگر بر احیای طب ایرانی و مواریث فاخر این طب پافشاری کنیم، گفت: آنچه امروز موجب مقایسه کشور‌های دنیا در عرصه فرهنگی می‌شود میراث غیرقابل ملموس است و باید مراقبت کنیم که طب ایرانی به عنوان یک میراث ارزنده و مهم باید از سوی همه حمایت شود. 

نباید در طب سنتی دچار افراط و تفریط شویم 

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا کلانشهر تهران با بیان اینکه بیماری کرونا امروز مزمن و فرسایشی شده است و نیاز به یک الگوی زیستی و اصلاح الگوی زندگی دارد، گفت: این اصلاح الگو در تغذیه و رفتار‌های اجتماعی و روانی شکل می‌گیرد و این موضوع در طب ایرانی یافت می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه نباید در طب سنتی دچار افراط و تفریط شویم گفت: پزشکان طب ایرانی دنبال داروی معجزه آسایی نیستند چرا که امروز دنیا و بزرگترین سیستم‌های علمی دنیا در برابر درمان قطعی کرونا تهی دست هستند، اما این نکته را توجه کنیم که امروز در کشور‌های چین و هند مطالعات متعدد اثبات کرده که ترکیب طب سنتی و کلاسیک می‌تواند در برابر این ویروس به خوبی عمل کند.

آقای زالی ادامه داد : سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده است که اگر دارویی در طب سنتی هر کشوری امن و اثربخش باشد باید به سرعت تکثیر شود.

تحول مهم در نظام خدمات سلامت کشور

دکتر زالی افزود: امروز شاهد تحول مهم در نظام خدمات سلامت کشور هستیم تا بتوانیم با طراحی یک سیستم کاملا علمی، آکادمیک متقن مبتنی بر شواهد و واجد اصالت‌های علمی پاسخگوی نیاز‌های متنوع و متکثر شهروندان کشور باشیم. 

وی گفت: ما باید با صراحت در مهمترین سند فرادستی کشور در حوزه سلامت وارد عمل شویم، این سند که سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است دو راهبرد اساسی در آن به هوشمندی طراحی شده که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و آن موضوع خودمراقبتی و احیا، تقویت، استفاده بهینه و کاربست مناسب از طب ایرانی و سنتی است.

وی افزود: ما در حوزه خود مراقبتی از کشور‌های غربی عقب هستیم به طوری که بیش از ۷۳ درصد از مردم انگلستان در طول ۲۰ سال اخیر خودمراقبتی داشتند و باید توجه داشته باشیم که خود مراقبتی، خوددرمانی نیست و ما که از فرهنگی غنی برخوردار هستیم از این موضوع کمتر بهره‌مند شده ایم. 

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا کلانشهر تهران گفت: به طور خاص به دلیل اهمیت موضوع؛ احیا، تقویت، استفاده بهینه و کاربست مناسب از طب ایرانی و سنتی یک سرفصل جداگانه را در سند فرادستی کشور در حوزه سلامت به خود اختصاص داده است و امروز حرکتی که در دانشگاه انجام گرفته در طی خیزشی است که مقام معظم رهبری به عنوان یک مطالبه از متن جامعه در حوزه سلامت داشته اند هر چند که مدت طولانی از این سند می‌گذرد و اکنون فرصتی ایجاد شد که غبار از این سند زدوده شود. 

مطالبه فرادستی در حوزه سلامت

دکتر زالی افزود: کاری که امروز پزشکان ما در حوزه طب سنتی انجام می‌دهند در راستای تحقق همین مطالبه فرادستی کشور است. 

وی گفت: نگاه ما در طب سنتی ایرانی بیش از هر زمان دیگری نگاه جامع الاطرافی است و در کمتر طب جهانی چه در بخش‌های سنتی و کلاسیک آن دیده ایم که نگاه جامع الاطرافی و جامع نگری بن مایه اصلی آن طب باشد. 

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا کلانشهر تهران گفت: ما متاسفانه در طول سالیان اخیر آفت بزرگی در طب نوین داریم و آن پدیده‌ای به نام قطعه قطعه شدن پزشکی است. 

وی افزود: امروز بسیاری از پزشکان فارغ التحصیل دانشگاه‌های معتبر جهانی با رتبه‌های بالا با نگاه تلسکوپی از دانشگاه بیرون می‌آیند، اما طب ایرانی از ابتدا نگاهش کاملا جامع گرایانه است به طوری که بیمار وقتی به طبیب مراجعه می‌کند با یک گنجینه از تمام مسائل روبروست و در این طب به یک بیمار نه تنها صرفا بعنوان یک بیمار بلکه به عنوان یک موجود با کرامت، صاحب شرافت و دردمندی نگاه می‌کند که به طبیب مراجعه کرده است و به همین دلیل طب ایرانی مبتنی بر فرهنگ ماست. 

دکتر زالی با بیان اینکه قریب ۱۵ سال است که دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور کار بزرگی را انجام داده اند تا لعاب منطقی آکادمیک و مبتنی برشواهد بر دنیای امروز پررقابت ناشی از دگردیسی‌های علمی فراهم کند و دانشگاه‌های طب سنتی در کشور شکل گرفت، گفت: انگیزه آغازین بهره مندی از علم نوین و آکادمیک و جستن از مبانی متقن علمی است که امروز خوشبختانه توفیق حاصل شد. فارغ التحصیلان طب سنتی که همگی پزشک هستند و به طب کلاسیک اشراف کافی دارند اکثرا فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه‌های علوم پزشکی ما هستند و به مکانیسم‌های طب نوین و کلاسیک کاملا آگاهی دارند. 

وی افزود: امروز طبیبان ما در کسوت درمانگرایان طب ایرانی وارد عمل شده اند و این کار کمک می‌کند به اینکه فضای علمی کشور در طب ایرانی سنتی پالایش شود. 

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا کلانشهر تهران گفت: حضور دانشکده‌های طب سنتی ما بعنوان ژنراتور‌های اصلی تولید علم مبتنی بر شواهد طب ایرانی و سنتی موجب زدودن فضای مخدوش و پرابهامی می‌شود که بن مایه آن فریب مردم است. 

در طب ایرانی به فریب مردم نمی‌پردازیم

وی افزود: ما نه تنها در طب ایرانی به فریب مردم نمی‌پردازیم بلکه تنویر بیماران و جامعه جزو بحث‌های قسم خورده ما در طب ایرانی است. 

دکتر زالی گفت: سه دانشگاه پیشتاز در شکل گیری طب سنتی جزو بالاترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در رتبه بندی علمی بوده اند که این دانشگاه‌ها عبارتند از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی؛ در این راه ما به همه کسانی که به این موضوع پیوسته اند اعتماد داریم و خوشحالیم که طب سنتی در دانشگاه‌ها شکل گرفته و از قوت و بنیه علمی قوی و بزرگی برخوردار است. 

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا کلانشهر تهران گفت: امروز هر پزشک وطن دوست باید نگاهی عمیق در درازای تاریخ داشته باشد و نگاه تخریب گری نسبت به موضوع طب سنتی نداشته باشیم؛ بوعلی سینا شجاعت نقد ادیبانه و علمی تمامی مواردی را که از غرب بر می‌خواست، داشت و تا پیش از او کسی چنین جسارتی نداشت در حالی که او با رعایت ادب توانایی انتقاد مباحث پزشکی را داشت و امروز بسیاری از آموزه‌های طب ایرانی از همین تفکر فلسفی شکل گرفته است. 

دکتر زالی با اشاره به ضرورت نگاه علمی برای اینکه پاسخ مناسب و در خور و متقن و علمی به برخی از ادعا‌ها داشته باشیم، گفت: اگر امروز طبیبان فارغ التحصیل دانشکده طب سنتی ما در این عرصه ورود نکنند میدان و گوی دست کسانی می‌افتد که فاقد صلاحیت علمی، اخلاقی و حرفه‌ای هستند. این میدان را به دست کسانی که اغوا گری و فریب کاری می‌کنند نسپاریم آنچنانکه در همین روز‌های اخیر و در روز‌های کرونایی دیدیم که فضای مجازی مملو از ادعا‌های بی مورد و فریبکارانه برای مقابله با بیکاری کروناست مواردی که حتی وجاهت علمی و ملی ما در شبکه‌های خارج از کشور مورد سخره قرار گرفت.

وی افزود: یکی از گروه‌هایی که وارد عمل شد و در مقابل این تفکر موهوم ایستاد همین پزشکان طب سنتی ایرانی و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های طب سنتی بودند که این گفته‌های بی اساس را رد کردند و گفتند این‌ها متعلق به ما نیستند.

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا کلانشهر تهران گفت: کسانی که در مرکز طب سنتی ویژه بیماران کرونایی کار می‌کنند مردم و مطالبات آن‌ها را می‌شناسند و پیش از این در سامانه ۴۰۳۰ فعال بوده اند و کاملا با مردم مبتلا به کرونا آگاه هستند.

وی افزود: بسیار خوشحالیم که پشتوانه این پاسخ‌ها یک تیم پزشکی حازق، دانشمند و عالم است که در نخستین مرکز طب سنتی ایرانی ویژه بیماران کرونایی در کشورمان شکل گرفته است. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۷۸۸۳۷۱۳:۰۸:۱۰ ۱۳۹۹/۸/۱۹
امیدواریم
ناشناس۱۶۷۸۹۳۶۱۳:۳۸:۵۸ ۱۳۹۹/۸/۱۹
کجا گیر خواهد آمد؟ ناصر خسرو یا داروخانه؟ قیمتش چنده؟ چند هزار تومان؟ چند صد هزار تومان ؟ چند ملیون تومان؟
ناشناس۱۶۷۸۹۴۶۱۳:۴۵:۴۳ ۱۳۹۹/۸/۱۹
..اگر این دارو تاثیر داره چرا مسوولین که کرونا گرفتن یک بیمارستان و کادر پزشکیشو تصاحب کردند و از این دارو برای معالجه استفاده نکردند.
ناشناس۱۶۷۸۹۵۷۱۳:۵۱:۰۸ ۱۳۹۹/۸/۱۹
تفاوت طب سنتی و مدرن در متد است نه در منشا داروها و ...
علی۱۶۷۸۹۵۹۱۳:۵۳:۲۷ ۱۳۹۹/۸/۱۹
این همه گفت .من که چیزی متوجه نشدم شما چطور همه اش تعریف و تمجید بود
ناشناس۱۶۷۸۹۸۵۱۴:۱۰:۲۰ ۱۳۹۹/۸/۱۹
از این ادعاها ۱۰۰۰ تا روی اینترنت هست ولی یکیش تاییدیه بهداشت معتبر جهانی نداره
هاشم۱۶۸۷۱۲۷۱۱:۵۸:۲۲ ۱۳۹۹/۸/۲۵
سازمان بهداشت جهانی و دکترها همه در خدمت نظام سرمایه داری هستند نه نجات جان انسانها
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۶۷۸۹۸۹۱۴:۱۲:۳۰ ۱۳۹۹/۸/۱۹
محمد امین ص سیاهدانه را داروی هر بیماری بجز مرگ فرمودند قران هم عسل را شفا بیان فرموده بنظر میرسد از ترکیب این دو نعمت خدادادی و یا بطور مجزا باید کمک گرفت متخصصین علوم طب گیاهی و سنتی باید تحقیقات خود را در این زمینه اعلام کنند
ناشناس۱۶۷۹۰۱۲۱۴:۲۶:۳۰ ۱۳۹۹/۸/۱۹
اگه حقیقت دارد چراروزی اینقدر آدم با کرونا می میرد؟
بی نام۱۶۷۹۳۰۵۱۶:۵۷:۱۱ ۱۳۹۹/۸/۱۹
آی دمت گرم
ناشناس۱۶۷۹۹۱۴۰۷:۱۵:۴۵ ۱۳۹۹/۸/۲۰
می گه تازه تایید شده تازه محوز گرفته
ناشناس۱۶۷۹۰۳۹۱۴:۳۶:۲۲ ۱۳۹۹/۸/۱۹
جناب آقای دکتر زالی محترم از شما بعید است که اینچنین سخن بگویید .
پدرام۱۶۷۹۰۷۶۱۴:۴۹:۵۶ ۱۳۹۹/۸/۱۹
دکتر زالی .. در حرف زدن استاد است یکساعت بی وقفه حرف می زند درحالیکه یک خط مطلب از آن در نمی آید
ناشناس۱۶۷۹۰۸۵۱۴:۵۴:۳۹ ۱۳۹۹/۸/۱۹
فکر کنم تعداد فوتی ها از صدتا به نزدیکی ۵۰۰ رسیده نتیجه آزمایش این دارو بوده چون از هند و چین نام برده چین که آماری مخفی داره و هند هم دومین کشور دنیاست که آمار فوتی هایش بالاست،
ناشناس۱۶۷۹۰۸۶۱۴:۵۴:۵۸ ۱۳۹۹/۸/۱۹
اینهم مثل بقیه حرفهاشون بی پایه است یکساعت وقت تلف کردیم مطلب را خوانده دست اخر بعد اعلام میشه هرموقع درست شد درمان کردید آنوقت حرف بزنید
سارا۱۶۷۹۱۰۰۱۵:۰۲:۳۴ ۱۳۹۹/۸/۱۹
آهان واسه همینه آمار مرگ ایران نسبت به تعداد مبتلایان رکورد زده . آخه عقل هم خوب چیزیه
ناشناس۱۶۷۹۱۲۲۱۵:۰۹:۴۷ ۱۳۹۹/۸/۱۹
با این شعارها کرونا درمان نمیشود. اگر دارو دارید بیاورید جلو
ناشناس۱۶۷۹۱۶۰۱۵:۲۶:۲۷ ۱۳۹۹/۸/۱۹
ضمن تبریک به ستاد و کشور به جهت حفظ سطح علوم پزشکی در سطح هزار سال پیش ،از این مسئولین درخواست عاجزانه دارم که کرونا را ول کنن ، ضررش کمتر از بی سوادی ایشان است ، لطفاً جلوی خودشون و بگیرن و بشینن خونه
ناشناس۱۶۷۹۱۶۱۱۵:۲۷:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۱۹
احسنت دارو کرونا در کتاب دارو امام الصادق نوشته
ناشناس۱۶۷۹۱۷۳۱۵:۳۱:۰۷ ۱۳۹۹/۸/۱۹
در اول شدن ید طولایی داریم البته.
ناشناس۱۶۷۹۱۷۴۱۵:۳۱:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۱۹
۸ ماهه که هرروز میگن خبر خوشی در راه هست و چیزی ندیدیم
ناشناس۱۶۷۹۱۹۶۱۵:۴۰:۲۷ ۱۳۹۹/۸/۱۹
.. اگر راست می گی خوب اون دارو چیه بگو تا کمتر مردم به این بیماری مبتلا بشن وگرنه اینقدر حرف نزنید تورو خدا دیگه خسته شدیم از این همه حرف های بیهوده و بیفایده
معلم منطقه ۱۹۱۶۷۹۲۱۱۱۵:۵۱:۱۷ ۱۳۹۹/۸/۱۹
در حوزه علوم تجربی هیچ ادعایی بخودی خود نه قابل تکذیب است نه تایید مگر در آزمایشگاه . لطفا داروی مورد ادعا را به آزمایشگاه ها و مراکز معتبر داخلی و خارجی معرفی کنید تا نتیجه اعلام شود . واگر به صرف ادعا بدون آزمایش باشد من هم ادعا میکنم که یک سماور اختراع کرده ام که آب را در ۵۰ درجه به جوش می آورد!!!!!
ناشناس۱۶۷۹۸۰۷۰۰:۰۱:۴۲ ۱۳۹۹/۸/۲۰
نیاز به اختراع نیست توی ارتفاعات آب در دمای پایینتر بجوش میاد.
استاد۱۶۷۹۲۶۹۱۶:۳۲:۲۳ ۱۳۹۹/۸/۱۹
چرا داده ها را جهانی نمی کنید..
ناشناس۱۶۷۹۳۰۰۱۶:۵۴:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۱۹
من شخصا نتایج خیلی خوبی از طب سنتی داشته ام. لطفا زودتر این دارو را به مردم عرضه کنید.
ناشناس۱۶۷۹۴۱۶۱۸:۲۶:۰۵ ۱۳۹۹/۸/۱۹
دکان جدید .. برای سرکیسه کردن مریضهای مستاصل
ناشناس۱۶۷۹۴۴۹۱۸:۴۵:۲۳ ۱۳۹۹/۸/۱۹
کرونا رو خوب میکنه یا علایمش رو سرکوب؟؟؟
ناشناس۱۶۷۹۴۸۴۱۹:۰۹:۱۷ ۱۳۹۹/۸/۱۹
واکسن کرونا با موفقیت توسط شرکت فایزر امریکا ساخته شد در تدارک تهیه آن باشید کوتاهترین فاصله بین دونقطه خط مستقیم است
ناشناس۱۶۷۹۴۹۳۱۹:۱۷:۱۵ ۱۳۹۹/۸/۱۹
میشه با امتحان کردن این درمانها روی مقامات ،درستی این ادعا را ثابت کنید؟
ناشناس۱۶۷۹۵۳۰۱۹:۵۵:۱۴ ۱۳۹۹/۸/۱۹
چقدر دیر این مسوولان از خواب بیدار میشوند.مسلما در کشتار مردم سهیم هستید
ماریا.ا۱۶۷۹۵۵۳۲۰:۱۱:۰۹ ۱۳۹۹/۸/۱۹
اویشن .پونه کوهی.هل.کتیرا.شکر تیغال وریشه شیرین بیان(مصرف کمتر برای بیماران قند خونی)عناب,پولک,ناخنک(مقدار بیشتر نسبت ب بقیه :درمان عفونت خون و اب روی ریه)هر روز بیمار کرونایی مصرف کنه /افراد سالم هم 3روز درهفته ..
ناشناس۱۶۷۹۵۷۶۲۰:۳۷:۳۹ ۱۳۹۹/۸/۱۹
امروز شرکت فایز واکسنش رو هم ساخت، تست انسانی رو هم انجام داد با 90 درصد پیشگیری..
ناشناس۱۶۷۹۵۸۳۲۰:۴۲:۵۵ ۱۳۹۹/۸/۱۹
هرکاری راه و روش و اصولی داره، روش علمی هم مختصات خودش رو داره، شما از روز اول شیوع بیماری یعنی ماه ها قبل هر روز یک ادعایی کردید در مورد ساخت انواع و اقسام دارو و واکسن ولی هنوز حتی مقاله از روش علمی و تحقیقی و نتایج کار شما در هیچ ژورنال علمی معتبری منتشر نشده، که لااقل بصورت علمی در مورد تاثیرش و نتایجی که گرفتید بحث کنه، چرا اینقدر دروغ میگید؟ شما هنوز بعد از این همه سال واکسن آنفولانزا نساختید و وارد میکنید و وابسته هستید به فرانسه! حالا ادعای ساخت انواع و اقسام دارو و واکسن کرونا میکنید؟ کنتور که نمیندازه، مردم هم که خوابن، میتونید به دروغگویی هاتون ادامه بدید!
ناشناس۱۶۷۹۶۰۸۲۱:۰۱:۲۷ ۱۳۹۹/۸/۱۹
چرا مردم رو سر کار میگذارید همش تعریف و تمجید از خودشون .یکم با مردم روراست باشید تو همه چیز ادا و اذیت .تو یه جمله حرفتونو بزنید و حداقل به مردم کمک کنید
سادات۱۶۷۹۶۱۲۲۱:۰۳:۰۶ ۱۳۹۹/۸/۱۹
ماکه‌خانوادگی‌ازداروی‌امام‌کاظم(ع) استفاده‌می‌کنیم‌وبه‌منزل‌بیماران‌کرونایی وقتی‌بیماربودندبدون‌ماسک‌می‌رفتیم خداروشکرسلامتیم‌چندماه‌ازاین‌ماجرا می‌گذرددرحالیکه‌هرسال انواع‌سرماخوردگیهادچارمی‌شدم این‌چندماهه‌مصرف‌می‌کنیم هیچ‌مشکلی‌نداشتیم وچندنفردیگرمی‌شناسم‌که استفاده‌می‌کردندوبیماری‌دیابت وفشارخون‌داشتندوکهنسال‌بودندسبک‌ردکردند
ناشناس۱۶۸۰۳۰۸۱۱:۴۹:۵۷ ۱۳۹۹/۸/۲۰
بنده عزیز خدا؛ چند وقت پیش قاضی حداد بر اثر کرونا مرد، پیشتر هم روح الله حسینیان، چندتا امام جمعه هم تا حالا با همین بیماری به رحمت خدا رفتن. چرا بهشون کمک نکردی زنده بمونن مثل خودت؟
ناشناس۱۶۸۰۵۸۸۱۳:۵۲:۰۲ ۱۳۹۹/۸/۲۰
ما که کاملا گیج شدیم... یکی میگه اینا خرافاته، یکی میگه درسته..
ناشناس۱۶۷۹۶۶۸۲۱:۳۶:۲۳ ۱۳۹۹/۸/۱۹
آقای رییس دانشگاه، بسیاری از داروها منشأ گیاهی دارند! خیلی از مکمل ها و .. چه ربطی به طب سنتی دارد؟
Zh۱۶۷۹۶۹۳۲۱:۵۷:۲۶ ۱۳۹۹/۸/۱۹
بجای این که همش بگید ۴داروی گیاهی کرونا پیدا کردیم اسم گیاهان رو بگید بهتره
ناشناس۱۶۸۰۰۱۶۰۹:۰۶:۲۶ ۱۳۹۹/۸/۲۰
برادر چه دارویی .که اسمشم بگن ،پس چه جوری کاسبی کنند؟وپول دربیارن اینا خوشحالن که بیشترین میزان ابتلابه تناسب جمعیت رو دارن .الا بکتالله
ناشناس۱۶۷۹۷۰۲۲۲:۱۰:۵۷ ۱۳۹۹/۸/۱۹
مشکل " تولید ایرانی " کنترل کیفیت است . خودرو تولید می کنیم اما پارامترهای محصول را یا نمی دانیم یا کنترلش را بلد نیستیم یا صرفنظر می کنیم . پارامترهای کنترل کیفیت مراکز خدمات درمانی را یا نداریم یا کنترل نمی کنیم و.. در مورد این دارو هم همینطور . همان روشی که برای تست داروی یافته شده در آمریکا استفاده شده بکار رود تا مردم اعتماد کنند . صرفنظرکردن از کنترل کیفیت با هیچ سیاست و مصلحتی قابل توجیه نیست . وقتی حضرت علی (‌ع) می گویند " ‌وظیفه من آگاه کردن مردم است " ترجمه امروزیش می شود شفافیت - آزمودن و گفتن واقعیت و ..بدون هیچ محدودیتی . تقریبا" مشابه کاری که در آمریکا می شود !
ناشناس۱۶۷۹۸۷۳۰۲:۱۷:۴۰ ۱۳۹۹/۸/۲۰
بعید میدونم کسی این حرفا رودباور کنه مث حرفای چن ماه پیش وزیر بهداشت که صحبت از معجزه تو کنترل کرونا تو ایران میکرد کاشکی برن از کشورهای عربی همسایه کنترل کرونا رو یاد بگیرن
جواد۱۶۸۰۰۱۲۰۹:۰۳:۰۷ ۱۳۹۹/۸/۲۰
سلام ایشون کاملا درست میگن اساره کرونا فقط در ایران هست .اونم خون مردمه که کردن توشیشه وهرروز یه چیزی میگن
ناشناس۱۶۸۰۰۴۱۰۹:۳۱:۱۶ ۱۳۹۹/۸/۲۰
بعد از این مصاحبه فایزر واکسن رو رو کرد
عبدالمالک شهنوازی۱۶۸۰۲۴۲۱۱:۱۰:۵۷ ۱۳۹۹/۸/۲۰
سلام عرق چهل گیاه گلاب نادر میخک دارچین هل فلفل سیاه سیر و پیاز عرق تنبا کو سبز بهترین واکسن کرونا است با احترام حاج عبدالمالک شهنوازی روانشناس بالینی ارشد
ناشناس۱۶۸۰۴۱۲۱۲:۴۴:۱۰ ۱۳۹۹/۸/۲۰
سلام دوستان فقط داروی امام کاظم ع جامع رضوی اینا بهترین داروها هستن ک پیشگیری میکنن
م۱۶۸۱۳۹۷۰۲:۱۵:۵۹ ۱۳۹۹/۸/۲۱
اسم گیاهارو بگین ازتون که کم نمیشه کسی با مصرف دارو گیاهی نمرده گفتن اسمش و استفاده ش نفع نداشته باشه ضررم نداره .
گودرزی۱۶۸۱۷۷۷۱۰:۵۲:۱۰ ۱۳۹۹/۸/۲۱
چرا آنقدر دروغ هی میگن ساختیم کو اخه چرا این همه آدم میمیره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

آخرین عناوین