امیرعبداللهیان: پرونده ترور سردار سلیمانی در حال پیگیری است/ ساخت مستند از ١۴ روز پایانی زندگی حاج قاسم

گروه سیاسی الف،   3990810069

مسئول ستاد گرامیداشت اولین سالگرد شهید سلیمانی درباره آخرین وضعیت محاکمه و دادگاه ترور سردار شهید سلیمانی گفت: جناب آقای رئیسی از روز‌های آغازین ترور دادگاه خاصی را مأمور رسیدگی به این پرونده کرد.

امیرعبداللهیان: پرونده ترور سردار سلیمانی در حال پیگیری است/ ساخت مستند از ١۴ روز پایانی زندگی حاج قاسم

به گزارش میزان، حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری ستاد سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که صبح امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: در آستانه سالگرد تروری هستیم که با دستور مستقیم تروریست شماره ۱ جهان صورت گرفت و در این حادثه سردار سلیمانی و همراهانش به شهادت رسیدند.

وی با توجه به ابعاد متفاوت شخصیت سردار شهید سلیمانی بیان داشت: او تنها یک سرباز و ژنرال نظامی نبود بلکه به تعبیر مقام معظم رهبری یک مکتبی ایجاد که در راستای اسلام ناب محمدی و در راستای اندیشه‌های ناب بنیانگذار جمهوری اسلامی و در راستای دیدگاه‌های ناب مقام معظم رهبری است از آن به عنوان مکتب سلیمانی یاد می‌شود.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: ابعاد متفاوت شخصیتی و نیز مکتب گرانقدر این شهید ما را برآن داشت تا از طرق مختلف این اندیشه را برای نسل کنونی و نیل آینده در سطح بین المللی به تصویر بکشیم.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت این موضوع، مجموعه‌ای تحت عنوان بنیاد شهید سلیمانی در ایران شکل گرفت که از ابتدا با حمایت‌های مردمی همراه بود و فعالیت‌های خود را از چند وقت پیش هم اغاز کرده است.

امیرعبداللهیان گفت: در این نشست رسما اعلام می‌کنم، این بنیاد اندیشه‌های مکتب حاج قاسم را ر‌واج می‌دهد و می‌خواهد مانع تحریف اندیشه‌های ناب این شهید و مکتب او شود و در سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی به کار خود ادامه خواهد داد.

وی عنوان کرد: بنیاد شهید سلیمانی از حمایت خانواده سلیمانی برخوردار است و خانم زینب سلیمانی از آغازین لحظات ترور این شهید بزرگوار، نقشی زینب گونه ایفا کرد و همچنان در چارچوب این بنیاد به ایفای نقش خواهند پرداخت.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: از ماه‌ها قبل دوستداران سردار در ایران و منطقه و آمریکای لاتین و امریکا و اروپا ایده‌هایی برای گرامیداشت مقام سردار و اولین سالگرد او مطرح کردند لذا مسئولان برآن شدند برای مراسم اولین سالگرد این شهید بزرگوار، ستادی را تشکیل دهند و در مراحل مختلف اطلاع رسانی‌ها از اقدامات انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: ستاد گرامیداشت اولین سالگرد شهید سلیمانی در سایر استانها، در سطح منطقه و جهان برنامه‌هایی را برگزار می‌کند، در زمان شهادت سردار شهید در ۵۱ نقطه مراسمات خودجوش مردمی برگزار شد و امسال ستاد با درخواست‌های بیشتری برای برگزاری مراسم روبروست.

وی در پاسخ به سؤالی درخصوص برنامه‌های در نظر گرفته شده برای مراسم اولین سالگرد شهادت سردارسلیمانی اظهار داشت: در بنیاد سلیمانی برنامه‌های مراسم سالگرد در هر دو بعد حضوری و وبیناری خواهد بود و اگر شرایط اجازه دهد، برنامه‌ها به صورت حضوری خواهد بود.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: با توجه به محل تدفین و مزار مطهر سردار در کرمان مراسماتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کرمان و تهران پیش بینی شده است، اما به لحاظ علاقمندی و پیگیری مردم از سراسر ایران و کشور‌هایی از منطقه و جهان، برنامه‌ها در سراسر جهان و شهر‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل خاطرنشان کرد: اینکه چه میزان از این برنامه‌ها را می‌توان به صورت حضوری و چند در صد وبیناری و مجازی باشد، متناسب با شرایط کرونا در کشور تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهدشد.

وی همچنین گفت: ستاد مرکزی در ذیل خود ستاد‌های فرعی متعددی به تعداد استان‌ها در کشور دارد و در هماهنگی با سایر کشور‌ها نیز کارگروه‌ها و ستاد‌های مشخصی دارد.

امیرعبداللهیان در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت محاکمه و دادگاه ترور سردار شهید سلیمانی نیز ییان داشت: جناب آقای رئیسی، رییس محترم قوه قضاییه از روز‌های آغازین ترور دادگاه خاصی را مأمور رسیدگی به این پرونده کرد این دادگاه می‌توانست به دو شکل عمل کند، فرض اول این بود که به سرعت رأیی را صادر کنند و فرض دوم اینکه پرونده کاملا تکمیل شود و پرونده‌ای باشد که در سطح بین المللی و محاکم بین المللی هم قابل ارائه و دفاع باشد.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل خاطرنشان کرد: بازپرس این دادگاه در سفر‌های متعدد به عراق و محل این حادثه تمام مستندات اصلی را جمع آوری کردند، دستگاه‌های ذیربط قضایی و امنیتی و بخش سیاسی عراق کمک شایانی را در این موضوع داشتند و خیلی امیدوار هستیم در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و همراهان شاهد صدور یک رأی قضایی قوی، تأثیرگذار و قابل پیگیری باشیم.

وی گفت: می‌دانم این موضوعی است که به صورت هفتگی در دستور کار ریاست محترم قوه قضاییه قرار دارد و تاکنون جلسات و پیگیری‌های مختلفی انجام شده است تا سطحی که شناسایی نسبت به جاسوسانی که می‌توانستند در این حادثه نقش داشتند، مشخص شده است، اما اجازه می‌خواهم تا زمان تکمیل این پرونده و اعلام آن از طریق مراجع قضایی بنده مطلبی را عرض نکنم.

وی با اشاره به برنامه‌های اولیه ای که ستاد برای اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در نظرگرفته است، عنوان کرد: فیلم مستندی از ۱۴ روز آخر زندگی افتخارآفرین سردار سلیمانی در ایام سالگرد ایشان به نمایش در خواهد آمد و از برخی از آثار سردار شهید سلیمانی به صورت مکتوب رونمایی خواهد شد.

امیرعبداللهیان در ادامه افزود: در ایام از کتاب‌‌هایی که در خصوص شخصیت چند بعدی و متنوع این سردار عزیز وجود دارد، رونمایی خواهد شد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی فردی بود که بسیار مطالعه می کرد، گفت: این سردار شهید در کنار فعالیت‌های میدانی در مبارزه با تروریسم و صهیونیسم و تلاش‌های شبانه‌روزی برای تامین حداکثری امنیت ملی کشور، منطقه و جهان؛ بسیار مطالعه می‌کرد و بسیار می نوشت. چنانچه در جلسه‌ای اشاره کردند، ده‌ها دفتر صدبرگ مملو از همه مطالب و جلسات من و خاطراتی که در دوران کاری خودم تا به امروز دارم، موجود است.

وی خاطرنشان کرد: بخش‌های قابل انتشار این خاطرات در اولین سالگرد ایشان منتشر خواهد شد و در کنار آن طراحی ای برای اهدای جایزه بین المللی سردار سلیمانی انجام شده است. اهدای این جایزه بین المللی ابعاد مختلفی هم در سطح ملی و هم در سطح بین المللی دارد که در نشست‌های بعدی اطلاع‌رسانی دقیق‌تری راجع به این موضوع خواهد شد.

امیرعبداللهیان اظهارداشت: اولین جایزه بین المللی سردار سلیمانی همزمان با برگزاری مراسم سالگرد ایشان تحت برنامه ویژه‌ای در هماهنگی با ستاد ملی کرونا انجام خواهد شد. برگزاری کنگره علمی در بررسی ابعاد شخصیتی سردار شهید سلیمانی و مکتبش از دیگر برنامه‌هایی است که همزمان با اولین مراسم سالگرد، مورد توجه ستاد قرار دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین