نقشه ترامپ برای جلوگیری از لغو تحریم‌های ایران در صورت شکست در انتخابات

گروه جهان الف،   3990803052 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی خبر داد که دولت ترامپ در نظر دارد با تشدید کارزار تحریمی علیه ایران تا پیش از انتخابات پیش رو، مسیر رفع این تحریم‌ها در دولت بعدی را ناهموار کند. مدیر ارشد سابق امور خلیج فارس در شورای امنیت ملی دولت ترامپ، می‌گوید شاید دولت بایدن بخواهد به عنوان حسن نیت و بازگرداندن ایران به پای میز مذاکره برخی تحریم‌ها را لغو کند، اما او قادر به اقدامات بزرگ در این زمینه نخواهد بود.

نقشه ترامپ برای جلوگیری از لغو تحریم‌های ایران در صورت شکست در انتخابات

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه وال استریت ژورنال در مطلبی اعلام کرد دولت دونالد ترامپ قصد دارد تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با تشدید کمپین تحریمی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، امکان رفع آن‌ها را در صورت پیروزی رقیب دموکراتش در انتخابات دشوار کند.

این نشریه آمریکایی به استناد گفته‌های برخی منابع آگاه گزارش داد دولت فعلی آمریکا قصد دارد تا مانور بر روی کارزار فشار حداکثری خود علیه ایران را تا پیش از انتخابات نوامبر تا حدی تقویت کند تا تلاش‌های آتی برای رفع آن دشوار شود.

وال استریت ژورنال با اشاره به برتری ادامه دار جو بایدن دموکرات در نظرسنجی‌های ملی و ایالت‌های کلیدی در مقایسه با رقیب جمهوری خواه او، به هراس مقامات آمریکایی‌ها می‌پردازد که نگرانند در صورت شکست ترامپ و راهیابی بایدن به کاخ سفید، کارزار فشار حداکثری، که به ظن ترامپ بستری برای رسیدن به یک توافق هسته‌ای جدید با ایران است، تغییر کند.

این نشریه آمریکایی در ادامه می‌نویسد از همین رو دولت ترامپ به توسل به تحریم‌های مرتبط با قوانین ضد تروریسم علیه ایران روی آورده است؛ تحریم‌هایی که به باور ناظران سیاسی لغو آن‌ها به صورت بالقوه مسیر دشواری را می‌طلبد.

بنا به نوشته وال استریت ژورنال، دولت ترامپ برای تحقق این مهم، تشدید فشار‌ها از طریق هدف قرار دادن صنایع حیاتی ایران از جمله صنایع پتروشیمی و فلزی را مدنظر دارد. مقامات فعلی و پیشین آمریکا معتقدند وضع تحریم‌های مجدد علیه بخش‌هایی که پیشتر نیز تحریم شده و طرح ارتباط این تحریم‌ها با موضوع تروریسم، رفع آن‌ها را در دولت بعدی آمریکا با دشواری فراوان همراه می‌کند، به گونه‌ای که لغو آن‌ها مستلزم پیمودن یک فرآیند بسیار پیچیده سیاسی خواهد بود. از آنجا که چنین مجازاتی با جزئیات «موجه» صادر می‌شود، مقاماتی که خواهان حذف این تحریم‌ها هستند باید پرونده لزوماً سیاسی را برای لغو آن‌ها مطرح کنند.

کیرستن فونتنروز، مدیر ارشد سابق امور خلیج فارس در شورای امنیت ملی دولت ترامپ، بازگرداندن برخی از این تحریم‌ها را بسیار دشوار توصیف می‌کند و می‌گوید شاید دولت بایدن بخواهد به عنوان حسن نیت و بازگرداندن ایران به پای میز مذاکره برخی تحریم‌ها را لغو کند، اما او قادر به اقدامات بزرگ در این زمینه نخواهد بود.

این نشریه آمریکایی به گفته‌های بایدن در خصوص بازگشت به توافق هسته‌ای ایران، برجام، در صورت پیروزی در انتخابات نیز اشاره‌ای دارد و همزمان اظهارات ترامپ در خصوص آسیب دیدن اقتصاد ایران به دلیل سیاست‌های دولت او را نیز متذکر می‌شود. سیاست تروریسم اقتصادی که به باور ترامپ به حدی آسیب زننده بوده، که زمینه ساز تماس مقامات ایرانی با او بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات نوامبر خواهد بود.

به گفته مقامات ارشد دولت آمریکا، بخشی از سیاست تحریم دولت ترامپ به طور علنی جزئیات نحوه استفاده سران ایران از بودجه و مشاغل کشور برای تأمین بمالی برنامه‌های تسلیحاتی خود را در برمی گیرد. به گفته مقامات سابق آمریکا، در مجموع این اقدامات یک پایه اثبات رسمی ایجاد می‌کنند که نشان دهنده تعهدی برای بانک ها، سرمایه گذاران و سایر شرکت‌ها برای ارتباط با ایران خواهد است؛ خطری که می‌تواند همان اثر تحریم را حتی در صورت لغو آن‌ها ایجاد کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۵۶۸۵۷۱۲:۵۸:۳۷ ۱۳۹۹/۸/۳
ترامپ کاسبه کاری که نفع شخصی براش نداشته باشه براش اهمیتی نداره روزی که ریاست جمهوری اش تموم شه دیگه براش مهم نیست که سیاست خارجی آمریکا چه میشود بر میگرده سر کار و کاسبی اش
ناشناس۱۶۵۶۹۳۱۱۳:۴۵:۰۷ ۱۳۹۹/۸/۳
ببینید به چه پیسی افتاده اند
ناشناس۱۶۵۷۱۴۷۱۵:۵۹:۱۶ ۱۳۹۹/۸/۳
انگار مساله ایران برای ترامپ خاک بر سر خیلی مهم شده
ناشناس۱۶۵۷۱۶۴۱۶:۱۵:۴۵ ۱۳۹۹/۸/۳
یعنی دارودسته ترامپ نمی دانند که جو بایدن هم همان راه را خواهد رفت؟
ناشناس۱۶۵۷۳۹۷۲۰:۱۸:۱۹ ۱۳۹۹/۸/۳
امریکا هرغلطی خواسته کرده و خواهد کرد این ملت ایران هستن که با رفتن به بازار هیچ ..ی نمی توانند انجام دهند
ناشناس۱۶۵۷۵۴۷۲۲:۳۹:۴۰ ۱۳۹۹/۸/۳
لعنت خدا بر ترامپ و خوی استکباری او
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین