آقای رئیس جمهور به زندگی عادی برگردید!

کبری آسوپار،   3990716034 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

«به گفته خود رئیس جمهور، ممکن است کرونا سال‌ها طول بکشد، آیا قرار است روحانی تا آخر دولت پا از محل کار بیرون نگذارد؟! درخواست زیادی نیست؛ رئیس جمهور هم به زندگی عادی و طبیعی یک رئیس جمهور همراه و همزمان با مقابله با کرونا برگردد.»

آقای رئیس جمهور به زندگی عادی برگردید!

لغو جلسه سران سه قوه از سوی رئیس جمهور سبب یک جنجال خبری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مجازی شد. موج اعتراضات مجازی به روحانی پس از آن شروع شد که دلیل لغو جلسه را حضور محمدباقر قالیباف، رئیس قوه مقننه در بیمارستان امام خمینی و دیدار و گفتگو با کادر درمان و بیماران بخش کرونای این مرکز درمانی اعلام کردند. مسئولان دولت روحانی اعلام کردند که برگزاری جلسه با فردی که در مواجهه با بیماران کرونایی بوده، خلاف پروتکل‌های بهداشتی است.

هشتم تیر ماه سال جاری بود که حسن روحانی در سخنانی تأکید کرد که «بنده از هفته اولیه شیوع کرونا گفتم باید با این ویروس مدت مدیدی زندگی کرده و سازگاری داشته باشیم؛ بعضی‌ها آن زمان فکر کرده بودند اگر ۱۰، ۱۵ روز برویم خانه و از خانه خارج نشویم تمام می‌شود؛ معلوم بود که با ۱۰، ۱۵ روز در خانه ماندن تمام می‌شود.» یک ماه پیش از آن، در ۸ خرداد ماه نیز روحانی گفته بود که «باید تلاش کنیم با پروتکل‌های بهداشتی تعریف شده نه تنها محدودیت‌ها به تدریج برداشته شود، بلکه گشایش‌ها به گونه‌ای باشد که به مسیر طبیعی زندگی برگردیم. ما باید در آینده مردم را برای زندگی عادی همراه و همزمان با مقابله با کرونا آماده کرده و آموزش دهیم.»

بر مبنای چنین سیاستی بود که امور مربوط به کسب و کار مردم به روال قبل کرونا بازگشت. تفریحات مردم از سر گرفته شد. مسافرت‌ها هم که از ابتدا لغو نشده بود و با شدت ادامه داشت. حتی رستوران‌ها، هتل‌ها، استخرها، اماکن ورزشی و آرایشگاه‌ها فعالیت خود را از سر گرفتند. روحانی حتی در مقام رئیس جمهور تصمیم بازگشایی و از سر گیری فعالیت‌های حضوری مراکز آموزشی اعم از دانشگاه و مدرسه را هم اعلام کرد.

با این حال، حسن روحانی که خود برای بازگشت مردم و حتی کودکان دبستانی به زندگی عادی تصمیم گرفته بود، هیچ گاه به زندگی عادی یک رئیس جمهور برنگشت. او در هشت ماه گذشته، جز در نهاد ریاست جمهوری و منزلش، حاضر نشد. بازدید‌ها و سفر‌های او لغو شده و برخلاف برخی رؤسای جمهور خارجی هیچ بازدید حضوری از مراکز درمانی کشور که درگیر مهار کرونا هستند، نداشته است.

او در روز معرفی وزیر پیشنهادی برای وزارت صمت نیز به دلیل شیوع کرونا در صحن علنی مجلس حضور نیافت و این پرسش را در اذهان عمومی به وجود آورد که آیا پروتکل‌های در نظر گرفته شده برای روحانی با پروتکل‌های همه ملت ایران و حتی پروتکل‌های مسئولان و سران قوای دیگر متفاوت است؟ چه آنکه محمدباقر قالیباف و سید ابراهیم رئیسی، سران دو قوه دیگر در این ایام، برنامه‌های عادی خود را ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌دهند و حتی سفر‌های استانی و بازدید‌های حضوری آنان برقرار است.

روحانی پیش از این هم، به دلیل رفتار‌هایی همچون دیدار با کارگران در روز کارگر از داخل ماشین و یا پیاده نشدن از خودروی خود در اولین دیدار خود از مناطق زلزله زده کرمانشاه، مورد انتقاد بود.

برخی معتقد هستند که لغو جلسه سران سه قوه، نه از روی مصلحت که در چارچوب یک لجبازی سیاسی با کسی است که زمانی رقیب انتخاباتی روحانی بوده و برخی اطرافیان و مشاوران روحانی همچنان او را رقیب می‌بینند. این گمانه به دو دلیل قوت گرفت؛ اول آنکه حسن روحانی طی ماه‌های اخیر بار‌ها در جلساتی با حضور مسئولان بهداشت و درمان کشور حضور داشته و آنان در مراکز درمانی کرونایی حضور داشته‌اند و چطور این سخت‌گیری دیدار با قالیباف، در دیدار با آنان لحاظ نشده است و یا همان پروتکل‌ها در دیدار با قالیباف لحاظ نشده است و دلیل دوم که این گمانه را قوت بخشید، این بود که اطرافیان روحانی حتی قبل از حضور قالیباف در یکی از بخش‌های کرونایی بیمارستان امام خمینی نیز علیه فعالیت‌های میدانی رئیس مجلس و سفر‌های استانی او موضع گرفته بودند. از جمله، حسام الدین آشنا هفته گذشته در توئیتی پر کنایه نوشته بود که «سفر‌ها را چند ماه زود شروع نکرده‌اید؟! این سفر‌ها برای دیدن است یا دیده شدن؟ این سفر‌ها نظارتی است، زیارتی است، نمایشی است یا انتخاباتی؟»

مسئولیت رئیس جمهور به عنوان رئیس قوه مجریه و مسئول اجرایی کشور، قابل قیاس با مردم عادی که هیچ، قابل قیاس با هیچ مسئولی نیست و حضور فعال‌تر میدانی او را – البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی - می‌طلبد. مسئولیت بزرگ، تعهد و فداکاری بزرگ هم می‌طلبد. خانه‌نشینی و قرنطینه کردن خود (آن هم نه ۱۰ یا ۱۵ روز، بلکه هشت ماه) و لغو جلسات مهمی که امکان رعایت صد در صدی پروتکل‌ها در آن وجود دارد، در شأن مقام ریاست جمهوری نیست و با مواضع و سخنان خود حسن روحانی هم در تضاد است. به گفته خود رئیس جمهور، ممکن است کرونا سال‌ها طول بکشد، آیا قرار است روحانی تا آخر دولت پا از محل کار بیرون نگذارد؟! درخواست زیادی نیست؛ رئیس جمهور هم به زندگی عادی و طبیعی یک رئیس جمهور همراه و همزمان با مقابله با کرونا برگردد.

منبع: جوان

دیدگاه کاربران

مرتضی@۱۶۳۰۶۰۲۱۰:۰۸:۰۲ ۱۳۹۹/۷/۱۶
ما هیچ انتظاری از ایشون نداریم . بذارید راحت این چندماه هم سپری کنه دیگه .
ناشناس۱۶۳۰۶۳۰۱۰:۲۵:۳۰ ۱۳۹۹/۷/۱۶
شایدم میدونه که اوضاع این پاندمی خیلی بدتر از اون چیزی هستش که در آمارهای ساختگی اعلام میشه!!!
ناشناس۱۶۳۰۷۲۵۱۱:۲۷:۵۷ ۱۳۹۹/۷/۱۶
با همین امار ساختکی دیروز رتبه اول فوتی دنیا رو داشتیم. یه نگاه بع ماسک زدن اقای رئیسی بکنید
ناشناس۱۶۳۰۶۴۲۱۰:۲۹:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۱۶
تو صدا و سیما ترامپ رو میزنید چون پروتکل ها را رعایت نکرده توی سایتهاتون روحانی رو میزنید چون پروتکل ها را رعایت کرده خودتون با خودتون چند چندین
ناشناس۱۶۳۰۷۲۰۱۱:۲۴:۱۶ ۱۳۹۹/۷/۱۶
کسی که خودشو به خواب زده نمیشه بیدار کرد. پس شما از رئیس جمهورت راضی هستی دیگه؟
منوچهری۱۶۳۰۷۲۱۱۱:۲۴:۱۸ ۱۳۹۹/۷/۱۶
صدا و سیما دست دولته. به عنوان عضوی از خانواده سیما می گم.
حکیمه۱۶۳۰۷۲۲۱۱:۲۵:۰۲ ۱۳۹۹/۷/۱۶
ترامپ حتی ماسک هم نزده بود. بحث ما اینکه که رئیس جمهور بیاد وسط میدان ولی با رعایت همه مسائل چون زدن ماسک و و....
ناشناس۱۶۳۰۷۳۵۱۱:۳۹:۰۰ ۱۳۹۹/۷/۱۶
عالی!‌ خوب متوجه شدید رفیق. این‌ها جان مردم هم براشون سیاست‌بازیه!!
ناشناس۱۶۳۰۷۵۳۱۱:۵۱:۳۴ ۱۳۹۹/۷/۱۶
اقای ریییسی و قالیباف ایا رعایت نمی کنند،
ناشناس۱۶۳۰۷۶۰۱۱:۵۶:۱۰ ۱۳۹۹/۷/۱۶
پس چرا همین شخص که جرات شرکت در یه جمع 3 نفری نداره بچه های مردم میفرسته داخل کلاس 30 نفری؟ جون مردم و بچه هاشون کم ارزشتر از این شخص؟
ناشناس۱۶۳۰۸۲۲۱۲:۲۹:۲۵ ۱۳۹۹/۷/۱۶
چند چندی با خودت؟ ترامپ حداقل ها را رعایت نمی کرد ولی باید می رفت همه جا این اقای روحانی شما....!
ناشناس۱۶۳۰۸۶۸۱۲:۴۶:۱۹ ۱۳۹۹/۷/۱۶
پروتکل اینه که بچسبه زمین از جاش تکون نخوره؟؟؟؟ ایشون که بیشترین اصرار رو بر عدم تعطیل شدن امورات کشور به دلیل کرونا رو داره
ناشناس۱۶۳۰۸۸۹۱۲:۵۹:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۱۶
مهم اینه که رقیب رو بزنن حالا میخواد روحانی باشه یا هر کس دیگه . به این میگن بهره برداری سیاسی به نفع خود از وقایع .
ناشناس۱۶۳۰۹۰۰۱۳:۰۸:۵۰ ۱۳۹۹/۷/۱۶
اينجا رييس جمهور محبوب يك بوم و دو هواست بازگشايى مدارسو از ياد نبردى دوست عزيز چه شور و هيجانى ميداد براى فرستادن بچه ها در دل خطر براى ايشون جون عزيزه
ناشناس۱۶۳۰۹۴۹۱۳:۳۳:۳۹ ۱۳۹۹/۷/۱۶
ترامپ کرونا رو مسخره می‌کرد... ولی اینکه آدم خودش بره تو دفتر کارش به بقیه هم بگه جایی نرن... خب اگر قرار بود جنگ بشه چطور میخواست مدیریت کنه؟
ناشناس۱۶۳۰۶۶۲۱۰:۴۱:۰۴ ۱۳۹۹/۷/۱۶
سازمان بهداشت جهانی باید یک لوحه تقدیر به حسن روحانی به خاطر رعایت کامل پرتوکل ها بده. البته خدایی ترس هم داره.
مهران۱۶۳۰۶۷۳۱۰:۴۵:۳۰ ۱۳۹۹/۷/۱۶
یه جوری میگید انگار که روحانی و دولت مردانش قبل از کرونا خیلی پر کار بودن
ناشناس۱۶۳۰۶۷۸۱۰:۴۸:۴۵ ۱۳۹۹/۷/۱۶
از نمایندگان مجلس یازدهم درخواست میشود از انفعال بیرون بیایید و اجرای جامع قانون از کجا اورده ای را بخواهند اجرای این قانون مادر تمامی مبارزات با فساد است
ناشناس۱۶۳۰۶۸۱۱۰:۵۰:۵۵ ۱۳۹۹/۷/۱۶
طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در مجلس دهم تصویب شد ولی بر اثر تبانی دولت و رییس مجلس دهم نگذاشتند اجرایی شود این مجلس جدید که ادعای انقلابی دارد این مهم را انجام دهد
ناشناس۱۶۳۰۷۴۸۱۱:۴۸:۱۹ ۱۳۹۹/۷/۱۶
اینهمه تحقیق و تفحص انجام یافته؟ چه نتیجه ای داشته اند؟!
ناشناس۱۶۳۰۷۰۲۱۱:۱۲:۲۴ ۱۳۹۹/۷/۱۶
آره من جای ایشون بودم عقل و دستورات پزشکی را بی خیال می شدم و یه خبرنگار دنبال خودم راه می انداختم می رفتم بین کرونایی ها تریپ مردم داری
ناشناس۱۶۳۰۷۱۱۱۱:۱۹:۲۲ ۱۳۹۹/۷/۱۶
مگه فقط روحانی و دولته که اینجوریه؟!!
رضا۱۶۳۰۸۴۵۱۲:۳۷:۲۸ ۱۳۹۹/۷/۱۶
ترامپ با این همه که ازش بد میگن مدام داخل مردم است ولی بزرگان حکومت ایران که خودشان را مردمی میدانند از پشت شیشه تلویزیون با مردم گفتگو می کنند
ناشناس۱۶۳۰۸۷۴۱۲:۵۰:۱۹ ۱۳۹۹/۷/۱۶
در اینکه رفتار رییس مجلس پوپولیستی است شکی نیست ولی جناب رییس جمهور. چرا شما برای همه اوضاع را عادی کردید ولی فقط خودتان تافته جدابافته اید؟ جان شما از جان دانش آموزان معصومی که آینده این کشورتد مهمتره؟
ناشناس۱۶۳۰۸۹۰۱۳:۰۲:۲۵ ۱۳۹۹/۷/۱۶
اتفاقاً در این مورد حق کاملاً با روحانیه . آقایون دوست دارن شو تبلیغاتی برگزار کنن به خودشون مربوطه .
ناشناس۱۶۳۰۸۹۴۱۳:۰۶:۵۷ ۱۳۹۹/۷/۱۶
جناب روحانى وقتى دستورات ستاد كرونا جهت بازگشايى مدارس و مراسم محرم رو نديده ميگيرى و توجه نمى كنى الان كه به خودت رسيده دستورات ستادو انجام ميدى واقعاً كه
پرتو۱۶۳۰۹۵۸۱۳:۴۱:۴۴ ۱۳۹۹/۷/۱۶
چه عکس جالبی.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین