نماینده آمریکا:هیچ‌گاه چنین فشاری علیه ایران اعمال نشده است/ کریستین امان‌پور: ایران، ۴۰ سال در برابر فشار حداکثری آمریکا داوم آورده است

گروه جهان الف،   3990714136 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران مدعی شده کارزار فشار حداکثری علیه ایران اثرگذار بوده است و نیازی نیست دولت بعدی برای رسیدن به اهدافش در قبال ایران رویه‌های خودش را تغییر دهد.

نماینده آمریکا:هیچ‌گاه چنین فشاری علیه ایران اعمال نشده است/ کریستین امان‌پور: ایران، ۴۰ سال در برابر فشار حداکثری آمریکا داوم آورده است

به گزارش فارس، «الیوت آبرامز»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» تصریح کرده در صورت انتخاب مجدد «دونالد ترامپ» به سمت ریاست‌جمهوری نیازی به تغییر در رویه‌های کاخ سفید علیه ایران وجود ندارد.

«کریستین امان‌پور»، مجری سی‌ان‌ان با یادآوری اینکه وعده ترامپ در خصوص حصول «توافق بهتر با ایران» بعد از خروج از برجام محقق نشده از آبرامز پرسید: «آیا فکر می‌کنید اگر رئیس‌جمهور [ترامپ] مجدداً انتخاب شود یا جو بایدن در انتخابات پیروز شود نیاز به درایتی متفاوت برای محقق کردن کارهایی که شما می‌خواهید در قبال ایران انجام دهید، وجود دارد؟»

آبرامز در پاسخ گفت: «نه اینطور فکر نمی‌کنم. فکر می‌کنم کارزار فشار حداکثری اثر عظیمی روی ایران داشته. به صادرات نفتی آنها نگاه کنید یا ارز ایران، ریال را نگاه کنید که سقوط کرده است.»

وی اضافه کرد: «فکر می‌کنم آنها قادر نخواهند بود چهار سال دیگر این وضع را تحمل کنند. بنابراین، فکر می‌کنم اگر رئیس‌جمهور پیروز شود -یا اگر دولت جو بایدن از درایت لازم برای انجام این کار برخوردار باشد- ما در مقطعی قرار گرفته‌ایم که چون ایرانی‌ها می‌دانند قادر نیستند چنین وضعی را برای ۴ سال دیگر تحمل کنند، آنها آماده ورود به مذاکره خواهند بود.»

آبرامز اضافه کرد: «به نظرم اگر آنها ببینند که ما آماده‌ایم فشار حداکثری را ادامه دهیم، سیاست فشار به هدف خود دست پیدا خواهد کرد.»

کریستین امان‌پور در ادامه با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران، ۴۰ سال در برابر فشار حداکثری آمریکا و فشار حداکثری جامعه بین‌المللی داوم آورده، از آبرامز پرسید که آمریکا با توجه به منزوی شدن در برابر متحدانش، چگونه می‌خواهد به اهدافش در قبال ایران دست پیدا کند.

آبرامز گفت: «کریستین، همان‌طور که می‌دانید تحریم‌های قبلی توسط دولت اوباما تقلیل داده شدند. تحریم‌‌های قبلی هیچ شباهتی به آنچه ما الان وضع کرده‌ایم نداشتند. اثر آن را می‌توانید در ارز ایران، در اقتصاد ایران و عدم توانایی این کشور برای صادرات نفت ببینید. صادرات نفت ایران بین ۹۰ تا ۹۵ درصد کاهش داشته است. بنابراین، هیچ‌گاه چنین فشاری اعمال نشده است.»

او سپس با اشاره به سخنان امان‌پور درباره منزوی شدن آمریکا گفت: «ما بارها نشان داده‌ایم، هنگامی که بحث تحریم مطرح می‌شود، وزرای خارجه کشورها در سازمان ملل یا هر جای دیگری چه می‌گویند. تصمیم درباره پایبندی به تحریم‌های آمریکا توسط وزرای خارجه گرفته نمی‌شود، این تصمیم توسط ۱۰ هزار یا ۱۵ هزار رئیس شرکت، بانکدار، حقوقدان‌های شرکت‌ها و موسسات مالی گرفته می‌شود. آنها تحریم‌ها را بررسی می‌کنند و می‌گویند "من چنین ریسکی نمی‌کنم".»

آبرامز اضافه کرد: «بنابراین، فشارهای اعمال‌شده هرگز مانند اکنون نبوده‌اند. ما این فشار را، همان‌طور که در روزها و هفته‌های آینده خواهید دید، ادامه داده و آن را تشدید خواهیم کرد.

 

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

ترامپ  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۲۸۶۵۳۲۳:۰۷:۱۹ ۱۳۹۹/۷/۱۴
راست گفته .. با این رویه تا چهار سال دیگه میتونیم دوام بیاریم اما اینکه راه حلش چی هست لزوما نمیشه گفت مذاکره با آمریکا. مذاکره ای که بخواد دوباره به سرنوشت برجام منتهی بشه چه فایده داره؟!
ناشناس۱۶۲۸۹۷۱۰۸:۰۸:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۱۵
نكته اي كه نبايد يادمون بره اينه كه اونها چه فشار رو كم كنند چه نكنند هدف نهايي شون اينه سر به تن مان نباشه؛ حالا به هر روشي شده. نبايد گول خورد
مهسا۱۶۲۹۱۰۰۰۹:۱۸:۳۳ ۱۳۹۹/۷/۱۵
مذاکره خوبه اما با یک تیم قوی
ناشناس۱۶۲۹۳۶۰۱۱:۴۹:۴۸ ۱۳۹۹/۷/۱۵
همان‌قدر که آمریکا فشار بر ایران وارد می‌آورد به همان اندازه انعکاس آن فشار به آمریکا برمیگردد و سرانجام آمریکا را از درون خورد خواهد کرد
ناشناس۱۶۳۰۰۹۲۱۹:۳۶:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۱۵
دقیقا این وعده خداست
من س۱۶۲۸۶۷۱۲۳:۱۸:۳۵ ۱۳۹۹/۷/۱۴
این ملت هم خدایی دارد و گرنه به مسئولان امیدی نیست
رضا۱۶۲۸۶۸۹۲۳:۳۴:۴۱ ۱۳۹۹/۷/۱۴
بقول اصول گرایان تحریمها اثر ندارد مقصر دولت است.
ناشناس۱۶۲۹۰۹۵۰۹:۱۶:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۱۵
خودشان میگویند ایران همیشه تحریم بوده ولی برخی دولتها با بی کفایتی و تنبلی باعث اثرگذاری شدید تحریمها شدند
ناشناس۱۶۲۹۲۱۰۱۰:۲۷:۲۲ ۱۳۹۹/۷/۱۵
با نمک بود.
محمد ساغری۱۶۲۹۴۱۰۱۲:۰۷:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۱۵
بنظر من از زمان جنگ بدتر. نیست که صدکشور صلاح وسرباز گسیل کرده بودن هیچ کاری نتوانستن انجام دهد اگرداخل ضربه نزنن کمی. هم دزدی و.پورس بازی جلوش گرفته بشه از این مقطع هم عبورکنیم
ناشناس۱۶۲۸۶۹۶۲۳:۳۹:۵۶ ۱۳۹۹/۷/۱۴
واقعیت اینه که‌ما شکست خوردیم و مجبوریم شرایط امریکا بپذیریم و عقب نشینی کنیم . علتش هم اینه که اقتصاد ما از نفت و صنعت ما از واردات بی نیاز نشد
ناشناس۱۶۲۸۸۹۰۰۶:۵۵:۰۱ ۱۳۹۹/۷/۱۵
از طرف خودت حرف بزن ما نه تو !
ناشناس۱۶۲۹۱۸۱۱۰:۰۷:۲۶ ۱۳۹۹/۷/۱۵
بهتره به جای اینکه بگین واقعیت اینه که ..... بفرمایید از نظر من .....
ناشناس۱۶۲۹۳۶۹۱۱:۵۲:۵۳ ۱۳۹۹/۷/۱۵
نه جانم ... ایران با یک زهرچشم به نیروهای امریکایی در خاورمیانه براحتی میتواند آمریکا را وادار به عقب نشینی کند و تمام تحریم ها محو شوند
ناشناس۱۶۲۸۷۲۴۰۰:۱۰:۳۳ ۱۳۹۹/۷/۱۵
کاش یک نفر روشن می کرد که چطور دولت راحتخور ما، راه دور زدن تحریم ها که محمود بلد بود رو لو داد و افشا کرد. چطور برجام شد بلای جان.. چطور اف ای تی اف را مثل برجام نخوانده و نفهمیده می خواهند قالب کنند و البته بالای 50 درصدش را تصویب نشده اجرا می کنند و تمام راه های در رو رو لو .. بعد میگن مردم واشنگتن دی سی را لعنت کنید. نخیر کلیدساز..
ناشناس۱۶۲۹۲۱۲۱۰:۲۸:۳۷ ۱۳۹۹/۷/۱۵
راه دور زدن تحریم این بود که نفت را بدیم پولش را هم همون خارج بذاریم تو حساب رفقا و از سنجاق قفلی تا دکل نفتی گم بشه.
پرویز۱۶۲۹۴۲۶۱۲:۲۰:۰۶ ۱۳۹۹/۷/۱۵
حالا شما که اف ای تی اف رو خوندی بفرما چی نوشته ما هم بدونیم. پول میخای بفرستی برا کانادا یا ترکیه؟
ناشناس۱۶۲۸۷۵۳۰۰:۴۰:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۱۵
بدون لطف دولت روحانی هرگز موفق نمیشدید
ناشناس۱۶۲۸۷۷۴۰۱:۱۲:۳۱ ۱۳۹۹/۷/۱۵
راست میگه هیچ وقت دولتی تو ایران سر کار نبوده که دقیقا کار بده که کجا رو .. دولتی سر کار نبوده که ارز مملکت رو با نرخ ۴۲۰۰نابود کنه دولتی نبوده که طلا رو که پشتوانه اقتصاد بوده رو به حراج بگزاره اگر کسی خواهان فروپاشی اقتصاد یک کشور در خارج است همین کارهای که دولت روحانی انجام داد انجام دهد حتما اقتصاد نابود خواهد شد حتی اگر تحریم هم نباشد
ناشناس۱۶۲۹۴۱۹۱۲:۱۵:۱۵ ۱۳۹۹/۷/۱۵
طلای ۱۵ تومنی را به یک و نیم میلیون به مردم دادند و کاش به مردم ، عده ای ثروتمند چندین هزار سکه خریدند و ثروت خود را از جیب مردم ۱۰ برابر کردند
ناشناس۱۶۲۹۷۵۸۱۵:۰۴:۳۱ ۱۳۹۹/۷/۱۵
ملت رئیس جمهور دارن ما هم.. خجالت نمی‌کشه هنوز حرف. میزنه
ملت۱۶۲۹۰۲۹۰۸:۴۴:۴۳ ۱۳۹۹/۷/۱۵
کرونا از یک طرف تحریم ها از طرف دیگر بی کفایتی دولت از آن‌ طرف گرانی از این طرف و بیکاری مستاجر بودن از بالا و ّپایین باز میگید ملت مقاوم
ناشناس۱۶۲۹۰۷۰۰۹:۰۳:۰۱ ۱۳۹۹/۷/۱۵
وقتی کسی فنر ایران را بیش از حد فشار داد باید منتظر عکس العمل و ضربه سهمگین و نابود کننده باشد...دوران زورگویی به زودی به پایان می رسد آهای آمریکایی های ستمگر بی خود خواب پنبه دانه نبینید!!!
ناشناس۱۶۲۹۱۹۰۱۰:۱۱:۳۰ ۱۳۹۹/۷/۱۵
تا خدا هست زندگی باید کرد.
گرگعلی۱۶۲۹۲۴۲۱۰:۴۵:۰۰ ۱۳۹۹/۷/۱۵
مردم ایران قبل از اینکه تحت تأثیر تحریم‌های خارجی باشند گرفتار جنگ قدرت جناحهای داخلی حاکم هستند
ناشناس۱۶۲۹۲۸۲۱۱:۰۶:۰۳ ۱۳۹۹/۷/۱۵
ترامپ کمره اقتصاد ایران راشکست
ناشناس۱۶۳۰۴۲۶۰۵:۴۷:۵۶ ۱۳۹۹/۷/۱۶
هرگز اینچنین نیست آمریکا با فشار بر ایران در واقع ستون فقرات خود را در معرض فشار و فلج شدن قرار داده است این را آینده نزدیک نشان خواهد داد
محمد جواد۱۶۲۹۳۶۲۱۱:۵۰:۰۵ ۱۳۹۹/۷/۱۵
تقصیر مردم چیه؟ مردم له شدند
دلفاردی۱۶۲۹۴۲۱۱۲:۱۷:۱۸ ۱۳۹۹/۷/۱۵
کاش حداقل اف ای تی اف را امضا کرده بودند را تایید می کردن
علی۱۶۲۹۴۳۹۱۲:۲۷:۵۸ ۱۳۹۹/۷/۱۵
دلیل اینکه باید تحریم ها را دور بزنیم و به عده ای رانت بدیم چیه ، تا کی موش گربه بازس و انحصار ، یا جنگ کنید یا مذاکره ، ادامه این شرایط یعنی رانت انحصار و شکسته شدن کمر مردم.
ناشناس۱۶۲۹۴۴۶۱۲:۳۱:۳۰ ۱۳۹۹/۷/۱۵
آقای امانپور خبر درحال وروز مردم ایران نداره که هشتاد درصد زیر خط فقرند ،ما دولتی نداریم که اگه تحریم شدیم ،راه بالا بردن تولید داخلی بلد باشه راه خود کفایی را بداند راهکار درست کند.تنها چیزی که بلده گران کردن و له کردن مردمه.
ناشناس۱۶۲۹۹۶۲۱۷:۲۸:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۱۵
البته خانم امانپور! ضمنا فکر کنم با توجه به شغلش خیلی بهتر از من و شما از اوضاع کشور خبر داشته باشه!
ناشناس۱۶۳۰۰۰۲۱۸:۰۴:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۱۵
کریستین امانپور یه دورگه هست .که یه رگش ایرانیه .خانم هستن ایشون
ناشناس۱۶۲۹۴۸۶۱۲:۵۳:۲۵ ۱۳۹۹/۷/۱۵
ایران دوام نیاورد مردم دوام اوردن که خیلیها ضعیفتر شدن و جوانها توان ازدواج و اولین حقوق زندگی رو ندارن
بهزاد۱۶۲۹۹۱۸۱۶:۵۵:۴۶ ۱۳۹۹/۷/۱۵
زندگی کردن تو این شرایط اقتصادی واقعا سخته واقعا کمرمون شکست
ناشناس۱۶۲۹۷۳۲۱۴:۵۳:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۱۵
دیگه خیلی دیرشده بایدفکراساسی برای مملکت بشه وگرنه اکثرمردم نابود می شن خواهشا دست ازاین بگومگوهاهم برداریدکه هیچ فایده ای نداره دوستان
ناشناس۱۶۲۹۸۷۵۱۶:۲۴:۲۲ ۱۳۹۹/۷/۱۵
به نظرم ایران هم باید نامردی کنه ودلار تقلبی بزنه مثل اصل ووارد بازار دنیا کنه وپولشانه از رونق بندازه این ضربه بزرگیه
ناشناس۱۶۳۰۱۳۴۲۰:۱۱:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۱۵
دلخوشی مون.ازمون.گرفتن.ماشین.مسکن.ازدواج.کار
محمد۱۶۳۰۱۳۹۲۰:۱۹:۴۶ ۱۳۹۹/۷/۱۵
شما فقط چند ماه دیگر تا زمان انتخابات ایران صبور باشید مشکل ما دولت روحانی است
ناشناس۱۶۳۰۴۴۴۰۷:۰۹:۳۰ ۱۳۹۹/۷/۱۶
بنظرم برای یکبار هم که شده درست و قاطع عمل کنیم و تنگه هرمز رو ببندیم اون موقع ببینم آمریکا چه غلطی می‌تونه بکنه . باید در مقابل ظالم ایستاد .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

    25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    آخرین عناوین