... همچو تیری دان که آن جست از کمان !

گروه اجتماعی الف،   3990713097 ۱۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
... همچو تیری دان که آن جست از کمان !

در چند روز گذشته نقل سخنان امام‌جمعه اصفهان در رسانه‌ها با واکنش‌های مختلفی همراه شد. مطابق خبری که روز جمعه توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شد حجت‌الاسلام سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار جانشین معاونت اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده انتظامی استان اصفهان به کشف حجاب و هنجارشکنی برخی از افراد اشاره کرد و گفت: باید فضای جامعه را برای این عده که تعداد آنها هم کم است ناامن کرد و نباید اجازه داد به راحتی در خیابان ها و پارک ها هنجارشکنی کنند.

پس از انتشار این خبر، انتقادات زیادی در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد. این انتقادات باعث شد دفتر امام‌جمعه اصفهان توضیحاتی برای رسانه‌ها ارسال کند. در این توضیحات آمده است: «در این دیدار که در آستانه هفته نیروی انتظامی و گرامیداشت حافظان امنیت به انجام رسید؛ در خلال گزارشات امنیتی مرتبط با گروه های معاند و موارد عدم التزام اخلاقی و شکایات متعدد نسبت به تجاوز به حقوق شهروندی؛ به موردی ویژه در رفتار برخی از گروه های سازمان یافته و هنجار شکن در اصفهان اشاره شد که این امر نگرانی از بر هم زدن نظم عمومی جامعه توسط عده ای اندک در شرایط بهداشتی کنونی را مترتب ساخته بود که آن مورد خاص واکنش آیت الله طباطبایی نژاد را به دنبال داشت که خطاب به مقامات قضایی و امنیتی، از جمله فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان توقع مردم از پیگیری این موضع و کنترل آن بیان گردید؛ زیرا طبق قانون وظیفه نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی، ایجاد امنیت در ابعاد مختلف در سطح جامعه و برای عموم مردم است به شکلی که قانون شکنان به راحتی نتوانند اقدام به هنجار شکنی در انظار عمومی نمایند»

بدون شک بر خلاف برخی القائات رسانه ای اظهارات امام جمعه محترم اصفهان ناظر به «اسید پاشی» بر روی کشف حجاب کنندگان حتی از نوع سازمان یافته و عنادورزانه آن نبود اما چه می شود کرد که جملات و بیانات انسان وقتی بر زبان رانده می شود مانند تیری که از چله رها شده دیگر  قابل هدایت و کنترل توسط گوینده نیست چون گوینده بعد از گفتن، دیگر ضمیمه جملات خود نیست تا معنای سخن خود را حضورا توضیح دهد:‌

نکته‌ای کان جست ناگه از زبان
همچو تیری دان که آن جست از کمان !

این محدودیت زبانی تا جایی است که حتی برخی متفکران از قدیم چنین به آن اشاره کرده اند که معنا در سخن مکتوب غایب است چون گوینده حاضر نیست! 

هر قدر  جملات با بی دقتی بیان شوند جا برای تفسیرهای مختلف و بعضا کاملا مغایر با مقصود گوینده باز می شود. بنابراین علیرغم اختلاف نظر کارشناسانه در امر حجاب و علیرغم اذعان به برخی القائات رسانه ای در این زمینه ، مسولیت اصلی در این گونه موارد در درجه اول با گوینده است که تا جای ممکن دقیقتر سخن بگوید و جا را دستکم برای معانی خلاف مقصود خود باز نکند. این امر به‌خصوص در مورد افرادی که جایگاهی دارند سزاوارتر است. 

در همین ماجرا اگر دقت کنیم متوجه می‌شویم که امام‌جمعه اصفهان در بیان موضوع به اندازه کافی دقت نکرده اند. اگر مطابق آنچه دفتر امام‌جمعه گفته است این سخنان درباره گروهی محدود و سازمان‌یافته بوده است حتما در جملات اولیه می‌بایست بر این نکته تاکید ویژه می‌شد که درخواست ناامنی مورد نظر ایشان منحصر به این افراد محدود و سازمان‌یافته است و نوع برخورد و ایجاد ناامنی برای آنها نیز به معنای درگیری شهروندان با یکدیگر  نیست بلکه این وظیفه پلیس است. از اینها گذشته استفاده از تعبیر «امن کردن» جامعه از سوی پلیس در این موارد نسبت به گزینه «ناامنی» برای کشف حجاب کنندگان گزینه بهتری بود.  اگر چنین می شد دیگر جایی برای برخی تفسیرهای ناروا از این اظهارات باقی نمی ماند تا جایی که برخی این درخواست را (با شیطنت یا دستکم خیالبافی) به ماجرای اسید پاشی بر روی کشف حجاب کنندگان ربط بدهند! 

متاسفانه این بی‌دقتی با شیطنت دیگران همراه شد و موجی بر علیه ایشان به راه افتاد و دیدگاه امام‌جمعه را با حوادث اسیدپاشی اصفهان ارتباط دادند. 

ظاهرا آگاهی یافتن به اثرات اجتماعی همین کم دقتی ها امام جمعه محترم اصفهان را بر آن داشت که علاوه بر توضیحات دفترش شب گذشته خود نیز مجددا به شرح بیشتر و دقیقتر آن چه گفته بود بپردازد. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۲۷۲۰۳۰۰:۱۰:۱۲ ۱۳۹۹/۷/۱۴
راستی تحقیقات در مورد اسید پاشان به کجا رسید؟ دستگیر شدند؟ ما که ضد انقلاب مورد حمایت سرویسهای جاسوسی غرب و شرق را در هوا شکار می کنیم چطور نتوانسته ایم چند اوباش اسید پاش را دستگیر و به سزای عمل برسانیم.
ناشناس۱۶۲۷۵۳۲۰۹:۵۳:۳۸ ۱۳۹۹/۷/۱۴
این همه تاکید بر حجاب برای چیست؟ با وجود چند دهه حجاب اجباری، وضعیت اخلاقی جامعه پیشرفت داشته است؟
ناشناس۱۶۲۷۶۰۳۱۰:۴۲:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۱۴
آیا حجاب بها دادن به ظاهر افراد نیست؟ آیا باطن از ظاهر مهم تر نیست؟ با ذهن های پلیدی که پشت حجاب سنگر می گیرند، چه باید کرد؟
ناشناس۱۶۲۷۹۱۰۱۳:۵۲:۳۱ ۱۳۹۹/۷/۱۴
جنجال حجاب بهانه است تا سرگرم شویم و اعتراض به گرانی و فساد نکنیم
ناشناس۱۶۲۷۶۷۴۱۱:۲۱:۳۴ ۱۳۹۹/۷/۱۴
در جامعه ما حجاب حداقلی هست، اگر حجاب اجباری بود این همه بدحجاب در خیابان ها نبود. اگر همین رو هم آزاد کنند فردا میگن ازدواج سفید، همباشی، مشروب، پارتی، کلوب شبانه، قمارخانه و ... هم باید آزاد بشه.
ناشناس۱۶۲۷۸۰۰۱۲:۴۵:۴۳ ۱۳۹۹/۷/۱۴
باید باشه هرچی جای خودشه
ناشناس۱۶۲۸۶۸۷۲۳:۳۴:۰۸ ۱۳۹۹/۷/۱۴
اوایل انقلاب حجاب اجباری نبود و هیچ مشکل فساد هم نبود مسئولین خیلی سالم بودند.مردم هم رعایت میکردند. از وقتی حجاب را اجباری کردند و مسئولین هم بدنبال منافع مادی خودشان رفتند. رفته رفته مشکل بوجود آمد.
ناشناس۱۶۲۸۷۰۰۲۳:۴۲:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۱۴
واقعا براتون متاسفم با این طرز فکر. اگر اقتصاد کشور که منتسب به اسلام هم هست بل بشو باشه و بی عدالتی فراگیر باشه قطعا مسائل فرهنگی که مقصود شماست به قهقرا خواهد رفت.
ناشناس۱۶۲۷۵۳۴۰۹:۵۵:۱۷ ۱۳۹۹/۷/۱۴
این جور سخنان آب در هاون کوفتن است. درهر جامعه ای، رفتار مردم به سوی نقطه تعادل پیش می رود.
موسی۱۶۲۷۶۳۹۱۱:۰۲:۵۹ ۱۳۹۹/۷/۱۴
تعادل همیشه هست ولیکن سیل و زلزله و گردباد و ریزش کوه و صخره هم جزو همین تعادلات است
ناشناس۱۶۲۷۷۳۴۱۱:۵۳:۴۱ ۱۳۹۹/۷/۱۴
موی زنان یعنی زلزله و سیل و بلایای طبیعی ؟؟ شما اصلا خبر داری در کل عالم حتی عربستان حجاب اختیاریه و سیل و زلزله نمیاد ؟؟
ناشناس۱۶۲۹۲۶۲۱۰:۵۵:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۱۵
شاید هم بیاد
ناشناس۱۶۲۷۵۳۹۰۹:۵۶:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۱۴
ترویج خشونت در یک جامعه بسیار زشت است.
ناشناس۱۶۲۷۵۴۱۰۹:۵۷:۱۰ ۱۳۹۹/۷/۱۴
با زور نمی توان مردم را به بهشت رهنمون کرد.
ناشناس۱۶۲۸۰۸۶۱۵:۳۹:۰۰ ۱۳۹۹/۷/۱۴
اگر رهنمون به بهشت باشد
ناشناس۱۶۲۷۵۵۴۱۰:۰۵:۰۱ ۱۳۹۹/۷/۱۴
شما مطمئنی نتونستن دستگیرشون کنن؟ شاید مصلحت بوده اعلام نشه
ناشناس۱۶۲۷۶۱۲۱۰:۴۶:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۱۴
بله مطمئنیم. یعنی میگید مصلحت مردم نیست بدونن سزای عمل مجرمانه دستگیری و محاکمه اس؟
ناشناس۱۶۲۷۹۳۲۱۴:۰۹:۳۵ ۱۳۹۹/۷/۱۴
نخیر مصلحت نبوده اعلام بشه چه کسانی اسیدپاشی کردن
ناشناس۱۶۲۷۶۷۵۱۱:۲۲:۴۰ ۱۳۹۹/۷/۱۴
چه مصلحتی ؟! تعدادی اسید پاشیده اند به صورت مردم کدام مصلحت می گوید که معرفی نشوند ؟؟
ناشناس۱۶۲۷۵۶۶۱۰:۱۰:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۱۴
در این شرایط که درصد بالایی از مردم با مشکل سیر کردن شکم خود دست به گریبان هستند و کرونا و مشکلات اقتصادی کشور را فرا گرفته، آیا اولویت کشور حجاب است؟؟؟
ناشناس۱۶۲۷۶۱۷۱۰:۴۹:۳۴ ۱۳۹۹/۷/۱۴
این رو از صدا و سیما هم میشه فهمید! از صبح تا شب همه برنامه هاش دارن در مورد حجاب صحبت میکنن و اصلا درمورد کرونا و اقتصاد حرفی نمیزنن! برنامه هایی مثل پایش, میدون, ..... , گفتگوهای اقتصادی شبکه خبر, حتی شبکه سلامت هم دارن درمورد حجاب صحبت میکنن! حتی صحبتهای رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی هم شده فقط حجاب! حتی سخنگوی ستاد کرونا هم هر روز آمار حجاب رو اعلام میکنه! اصلا اولویت کشور ما مشخص نیست!
ناشناس۱۶۲۷۵۷۲۱۰:۱۳:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۱۴
مشکل کشور حجاب نیست. مشکل کشور، رانتخواری، دزدی، اختلاس، اقتصاد بحران زده، سوء مدیریت و.... است.
ناشناس۱۶۲۷۶۳۰۱۰:۵۸:۲۲ ۱۳۹۹/۷/۱۴
همش مشکله و به همش باید رسیدگی شود
ناشناس۱۶۲۷۷۳۵۱۱:۵۴:۴۳ ۱۳۹۹/۷/۱۴
چرا در دیگر کشورهای مسلمان حجاب تبدیل به بحران و مشکل نشده ؟؟
ناشناس۱۶۲۷۲۰۶۰۰:۱۱:۳۴ ۱۳۹۹/۷/۱۴
اسیدپاشهای اصفهان بعد از ۱۰ سال هنوز شناسایی نشدند...
ناشناس۱۶۲۷۴۵۲۰۹:۰۸:۴۴ ۱۳۹۹/۷/۱۴
زبان سرخ سر سبز را می دهد بر باد
ناشناس۱۶۲۷۴۵۵۰۹:۱۰:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۱۴
چطور امام جمعه های اصفهان و بجنورد همزمان یک مطلب را اعلام کردند؟!
ناشناس۱۶۲۷۴۵۹۰۹:۱۱:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۱۴
این جور صحبت ها مانند تیری است که کمانه کرده و به شلیک کننده برخورد می کند.
ناشناس۱۶۲۷۴۶۰۰۹:۱۱:۱۲ ۱۳۹۹/۷/۱۴
دلیل فساد گسترده و عدم رعایت عفاف و حجاب و کشف حجاب و اعمال خلاف شرع بصورت علنی در پارک ها و مکان های عمومی یکی از دلایل مهم آن این است که نیروی انتظامی توان و یا اراده اجرای قانون از کجا آورده ای را نداشته است اجرای این قانون را از نیروی انتظامی فک و بصورت ضابطه کند به بسیج بسپارید
ناشناس۱۶۲۷۴۶۵۰۹:۱۳:۰۶ ۱۳۹۹/۷/۱۴
آیا آماری هست که تعداد زنان با حجاب کامل چند درصد است؟
ناشناس۱۶۲۷۵۵۹۱۰:۰۶:۵۰ ۱۳۹۹/۷/۱۴
مطابق مصاحبه اخیر مدیر عامل سابق موسسه کیهان پخش شده از شبکه 4 حدودا 70 درصد زنان و دختران به حجاب اعتقادی ندارن
ناشناس۱۶۲۷۶۱۹۱۰:۵۱:۵۳ ۱۳۹۹/۷/۱۴
اگر میگفت 70درصد اعتقاد دارن احتمالا میگفتی دروغ گفته چون مطابق میل شما نبوده! اما حالا شده مدرک معتبر چون مطابق میل شماست!!!
ناشناس۱۶۲۷۸۷۰۱۳:۲۸:۲۱ ۱۳۹۹/۷/۱۴
شما فقط یه سر به حیابانها بزن !
مجتبی۱۶۲۸۵۲۵۲۱:۳۴:۰۸ ۱۳۹۹/۷/۱۴
دوستمون گفته یه سر یه خیابانها بزن! خب دوست من، امثال خانم بنده و یا مادر بنده که با حجاب هستند جز دی موارد ضروری که کار داشته باشند از خونه بیرون نمی‌روند یه پیشنهاد دارم: شما فیلمهای تشیع جنازه‌ی شهید سلیمانی رو ببینی به تعداد زیاد محجبه‌ها پی می‌بری.
ناشناس۱۶۲۷۴۶۸۰۹:۱۵:۱۳ ۱۳۹۹/۷/۱۴
امام جمعه محترم اصفهان کاملا درست فرموده اند نباید فردی که به قانون دین و قانون تصویب شده عفاف و حجاب توهین می کند بتواند به اینکار خود ادامه دهد
ناشناس۱۶۲۷۷۳۷۱۱:۵۶:۱۵ ۱۳۹۹/۷/۱۴
عفاف مترادف با حجاب نیست می شه با حجاب بود و بی عفت و بر عکس زن و مرد هم نداره
ناشناس۱۶۲۷۴۸۵۰۹:۲۸:۴۷ ۱۳۹۹/۷/۱۴
کسانی که با حرفاشون جامعه رو ناامن کنند قطعا دود این ناامنی در چشم خودشان نیز میروند
ناشناس۱۶۲۷۵۱۱۰۹:۴۱:۴۱ ۱۳۹۹/۷/۱۴
چرا مراجع محترم عظام برای مسله مهم عفاف و حجاب و افتضاح حاکم و موجود در این زمینه فتوا صادر نمی کنند شرعا مسول هستند
ناشناس۱۶۲۸۷۱۰۲۳:۴۹:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۱۴
هر وقت برای ربا در بانکها، بی عدالتی، تبعیض، آزادی پس از بیان واقعیات، رانتخواری و فامیل بازی برای آقازاده ها، استضعاف طبقات متوسط و فقیر و ... درست رفتار شود مردم به دین گرایش پیدا میکردند.
ناشناس۱۶۲۷۲۰۹۰۰:۱۲:۱۷ ۱۳۹۹/۷/۱۴
به این آقایان باید گفت شما که معمم هستید و طلبه بوده اید آیا این سخن درخشان امام علی علیه السلام را در نهج البلاغه نخوانده اید که سخن تا زمانی که از دهان بیرون نیامده همچو تیری است که اختیار آن در دست کماندار است و وقتی از دهان بیرون آمد همچو تیری است که رها شده و دیگر کماندار اختیاری بر آن ندارد.
ناشناس۱۶۲۷۲۲۴۰۰:۲۶:۳۹ ۱۳۹۹/۷/۱۴
شما از کجا میدانید منظور ایشان چه بوده است؟ ایشان برداشتهای افراطی از سخن خود را تکذیب نکرده اند و به صراحت اعلام نکرده اند که با اسیدپاشی و اینگونه رفتارها مخالف هستند، ای کاش ایشان این هفته در همان جایگاه امام جمعه صراحتا هرگونه برخورد خارج از قانون را شدیدا محکوم کنند و جامعه امن را برای همه مردم طلب کنند.
ناشناس۱۶۲۷۴۷۳۰۹:۱۸:۲۳ ۱۳۹۹/۷/۱۴
با سخنان ایشان بصورت مغلطه گونه و سفسطه گونه برخورد شد ایشان می فرمایند ناقضین قانون نباید احساس آرامش کنند کجا حرف از اسید و برخورد فیزیکی شده بله کسی که به قانون عفاف و حجاب دهن کجی میکند باید مورد پیگرد قرار گیرد
ناشناس۱۶۲۷۶۹۶۱۱:۳۲:۵۷ ۱۳۹۹/۷/۱۴
اینکه یک حرفی زده شود و بعد دستاویزی برای حمله به اسلام نظام قرار گیرد و توان راسنه ای کشور مشغول رفع ابهام و رد برداشتهای افراطی شود نشان می دهد این آقایان «سخنور» نیستند در حالی که در مقام امات جماعت جمعه سخنوری از اهم توانایی هاست.
ناشناس۱۶۲۷۲۲۸۰۰:۳۰:۱۶ ۱۳۹۹/۷/۱۴
متاسفانه هر سال که می گذرد بر اثر عدم برخورد با متخلفین مسله حجاب کمرنگ تر میشود و قسمتی از پوشش بانوان کم میشود اول روسری ها رفت عقب سپس استین ها رفت عقب حالا امسال ساق پا ها دارد رو به بالا نمایان میشود و لباس خواب شده لباس کوچه و خیابان این سلاطین که باعث وسوسه جنسی برای همه میشوند چه آدم زن دار و چه بی زن همه و همه در گناه خود و دیگران سهیم هستند و اگر مسولان و خانواده شهدا کوتاهی نکرده بودند نباید شاهد این اوضاع بودیم
ناشناس۱۶۲۷۵۱۳۰۹:۴۲:۴۰ ۱۳۹۹/۷/۱۴
چشمتو درویش کن اگر خیلی مردی
ناشناس۱۶۲۷۶۰۸۱۰:۴۴:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۱۴
اول از همه غیرت و شرف بباد رفته به اصطلاح مردان را باید درست کرد سپس بی عفتی و بی حیایی زنان را و این میسر نمی شود مگر با اجرای قانون عفاف و حجاب
ناشناس۱۶۲۷۷۸۸۱۲:۳۸:۳۵ ۱۳۹۹/۷/۱۴
چطور باید درست کرد ؟؟ به آنها تفهیم کنیم که مالک زنان جامعه هستند و حق دارند برای نیمی از جامعه تعیین تکلیف کنند ؟ این خیلی شبیه دوران صفویه و قاجار نیست ؟؟
ناشناس۱۶۲۷۶۱۳۱۰:۴۶:۵۰ ۱۳۹۹/۷/۱۴
ای برادر صورت و پس و پیش ناموست هنر نیست غیرت و حیا بیار که بی عفتی و بی حیایی عیرتت بر باد داد
ناشناس۱۶۲۷۶۳۱۱۰:۵۹:۱۲ ۱۳۹۹/۷/۱۴
موقع رانندگی وقتی طرف داره از خیابون رد میشه اگر چشمم رو درویش کنم یا باید بزنم به طرف یا برم تو جوب!
ناشناس۱۶۲۷۷۹۳۱۲:۴۱:۰۴ ۱۳۹۹/۷/۱۴
چی داری می گی ؟؟ در کل عالم حتی کشورهای مسلمان که حجاب اختیاریه مردان مدام با زنان تصادف می کنند و می روند توی جوب یا می زنند به تیر برق ؟ تو خیلی حالت خرابه ! بهتر نیست به جای محدود کردن و تحقیر کردن نیمی از جامعه جنابعالی ایزوله و سپس درمان شوی ؟؟؟ چون مردان دیگر چنین مشکلی ندارند
علی۱۶۲۸۲۲۵۱۷:۱۳:۰۶ ۱۳۹۹/۷/۱۴
چشمت را نمیتونی درویش کنی، فکرت را چی؟ اون را هم. نمیتونی؟
ناشناس۱۶۲۷۶۶۸۱۱:۱۹:۵۴ ۱۳۹۹/۷/۱۴
بهتر نیست تو و امثال تو هم غیرت از دست رفته ات را بازیابی اگه شرف داری
شهروند شرمسار در قبال خون شهدا۱۶۲۷۵۲۲۰۹:۴۷:۰۶ ۱۳۹۹/۷/۱۴
قمار بازی و سگ گردانی و کشف حجاب و اعمال خلاف عفت عمومی و مصرف مواد مخدر در پارک های اصفهان به امری کاملا عادی تبدیل و باعث بی تفاوتی مسولان و مردم شده است
ناشناس۱۶۲۷۵۶۹۱۰:۱۱:۳۷ ۱۳۹۹/۷/۱۴
کجای دین اسلام گفته که با بی حجابی باید مقابله بشه یا مجازات براش تعیین بشه؟ دین اسلام جاهایی که لازم بوده صراحتا اعلام کرده که باید مقابله بشه و مجازات بشن. جاهایی مثل دزدی، قتل، زنا و... اما در مورد بی حجابی هیچ مجازاتی تعیین نکرده و حتی نگفته که باید مقابله بشه
ناشناس۱۶۲۷۲۳۰۰۰:۳۱:۵۷ ۱۳۹۹/۷/۱۴
مسله عفاف و حجاب را بصورت ضابطه مند به بسیج بسپارید نیروی انتظامی توان و انگیزه اجرای قانون عفاف و حجاب را ندارد
ناشناس۱۶۲۷۲۳۸۰۰:۴۳:۵۶ ۱۳۹۹/۷/۱۴
درود بر امام جمعه اصفهان از امام خمینی که اگر حرف حقی می زدند اگر تمام دنیا هم بر علیه ایشان جبهه میگرفتن هراسی نداشتند تبعیت فرمایید و یکبار برای همیشه مسولان باید موضع خود را در قبال قانون عفاف و حجاب و حکم دین و خداوند معلوم کنند
ناشناس۱۶۲۷۵۶۷۱۰:۱۰:۲۳ ۱۳۹۹/۷/۱۴
شما اول اون آیه که حجاب را اجباری کرد و اون آیه که برای بی حجابی مجازات تعیین کرد را اینجا بیاور تا ما روشن شویم ! سوره نور و احزاب حجاب را فقط به زنان پیلمبر و زنان مومن توصیه کرده نه اجبار
ناشناس۱۶۲۷۶۴۰۱۱:۰۳:۲۱ ۱۳۹۹/۷/۱۴
آقای روحانی گفت آمریکا از هر زمان منزوی تر شده تو شورای امنیت مکانیزم ماشه اصلا رای نیاورد. یعنی چون همه مخالف امریکا بودن الان امریکا حرف حق میزنه؟
عمران۱۶۲۷۲۳۹۰۰:۴۴:۴۲ ۱۳۹۹/۷/۱۴
نظر نویسنده محترم منطقی است. الان در شرایطی هستیم که کمترین خبر حساسیت زا مردم را تحریک به واکنش میکند. در ضمن توجه داشته باشید که مجرمانی که اسیدپاشی های اصفهان را در چند سال گذشته انجام دادند هنوز دستگیر نشده اند و دور از دستان عدالت به زندگی خود در جامعه بین ما ها ادامه میدهند.
ناشناس۱۶۲۷۲۴۰۰۰:۴۶:۲۷ ۱۳۹۹/۷/۱۴
در هر دوره ریاست جمهوری کاندیدها برای کسب آرای بیشتر از مقوله عفاف و حجاب و آزادای های بی مورد سو استفاده کرده اند و وضع افتضاح موجود بیشتر حاصل عملکرد خود مسولان بی ایمان می باشد
ناشناس۱۶۲۷۲۴۵۰۰:۵۱:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۱۴
از قدیم گفتند آدم اول باید حرفش را مزه کنه (فکر کنه) بعد بزنه.
ناشناس۱۶۲۷۴۹۸۰۹:۳۵:۲۰ ۱۳۹۹/۷/۱۴
حیا و عفاف که رفت از آن در بی غیرتی و بی عفتی می اید
ناشناس۱۶۲۷۲۴۶۰۰:۵۲:۳۷ ۱۳۹۹/۷/۱۴
در جهت حمایت از عفاف و حجاب باید یک راهپیمایی کشوری صورت بگیرد تا هنجار شکنان بدانند خود ملت هر کس را که به احکام دین و قانون توهین کند تو دهنی میزنند
ناشناس۱۶۲۷۵۵۳۱۰:۰۳:۵۴ ۱۳۹۹/۷/۱۴
نظر سنجی کم هزینه تر نیست؟
ناشناس۱۶۲۷۵۷۱۱۰:۱۲:۴۲ ۱۳۹۹/۷/۱۴
آیا مخالفان حجاب اجباری هم حق دارند تظاهرات کنند ؟؟
ناشناس۱۶۲۷۲۵۰۰۰:۵۵:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۱۴
رو هوا گرفتن چند نفر رو از خارج اوردن گرفتن ! اما هنوز اسید پاش اصفهان دستگیر نشده عجیب نیست ؟؟
ناشناس۱۶۲۷۲۶۴۰۱:۱۰:۵۰ ۱۳۹۹/۷/۱۴
این سخنان باعث نا امنی جامعه میشود
ناشناس۱۶۲۷۲۶۶۰۱:۱۲:۲۸ ۱۳۹۹/۷/۱۴
نیروی انتظامی توانایی و انگیزه لازم را برای اجرای قانون عفاف و حجاب ندارد و باید این مهم را به سایر نیروها و ارگان ها محول کرد
ناشناس۱۶۲۷۲۶۷۰۱:۱۳:۱۵ ۱۳۹۹/۷/۱۴
در یک جمله می گفتید: ببخشید اشتباه کرددم
عمران۱۶۲۷۲۶۸۰۱:۱۵:۲۶ ۱۳۹۹/۷/۱۴
فقط ایشون این حرف (نا امن کردن فضا برای بد حجاب‌ها ) را نگفته اند چند امام جمعه دیگر هم گویا همزمان حرف از نا امن کردن فضا زده بوده اند.
ناشناس۱۶۲۷۲۷۳۰۱:۲۰:۱۰ ۱۳۹۹/۷/۱۴
گويند سه چيز است كه وقتي در رفت ديگه در رفته : ١-- مرغي كه از قفس پريده ، ديگه پريده !! ٢-- تيري كه از كمان جَست ، ديگه جسته !! ٣-- حرفي كه از زبان در رفت ، ديگه در رفته !! البته مرغي كه از قفس پريد ، بسيار خوب پريده ، دست و بالش درد نكنه ، چرا ؟ ... خب معلومه كه جاي پرنده در قفس نيست ، جاي او در باغ و چمن و بوستان و مرغزار است ... او بايد در باغ و گلستان نغمه سرايي كند ،... چهچهه بزند كه شاعر فرموده : " هر كس به زباني صفت حمد تو گويد بلبل به غزل خواني و قمري به ترانه " !! ظلم نيست كه پرنده خوش الحان گرفتار قفس باشد ؟!! خدا رحمت كنه همه درگذشتگان ، مرحوم ابوي هم در ماه هاي آخر عمرش اين بيت حافظ را زياد زير لب زمزمه مي كرد : " چنين قفس نه سزاي چو من خوش الحانيست روم به گلشن رضوان كه مرغ آن چمنم " !! بگذريم : در مورد رها شدن تير از كمان هم ، بايد گفت كه امروزه ديگر دوره تير و كمان و گرز و سنان گذشته و ما را با آن كاري نيست !! ... حالا هر چند تبر و تفنگ و فشنگ جاي آن را گرفته !! و سوم مي ماند حرفي كه از زبان در رفت !! البته حرف داريم تا حرف ، شخص داريم تا شخص ، حالا يك شخصي مثل به فرض ترامپ و يا بعضي از همتايان او در بلاد و ممالك ديگر ممكن است همه چيز را بگويند ، آسمان و ريسمان بهم ببافند ... قول و وعده هايي هم بدهند كه سر خرمني باشد ، صحبت هايي كنند كه تو قوطي هيچ عطاري هم پيدا نشود و شنونده نداند با شنيدن آن سخنان بخندد يا گريه كند !! اما خب عرض كردم شخص داريم تا شخص ... حرف داريم تا حرف !! كه گفته اند :.حرف تا بر زبان جاري نشده باشد بنده تست وقتي كه از زبان در رفت تو بنده او هستي !! ... به نظرم بايد اين حرف را با آب طلا نوشت ...پس بايد خيلي مواظب حرف ها و صحبت ها بود !! ... بله ؟!!
ناشناس۱۶۲۷۴۸۸۰۹:۲۹:۰۶ ۱۳۹۹/۷/۱۴
و گویند وقتی که عفت و حیا رفت بی غیرتی مردان جایش می اید
ناشناس۱۶۲۷۲۷۴۰۱:۲۰:۳۳ ۱۳۹۹/۷/۱۴
لطفا ما بین این قضایا و صحبت ها مسله فساد ۶۵ میلیاردی اعلامی از سوی آقای میر سلیم را هم برای مردم شفاف سازی بفرمایید داره فراموش میشه
ناشناس۱۶۲۷۲۷۸۰۱:۳۲:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۱۴
وظیفه پلیس امنیت است برای همه. ولی ایشان درخواست نا امنی برای بد حجاب ها کردند.ایشان اگر صادق باشند درخواست اجرای قانون را از پلیس میکردند گر چه پلیس با توجه به تجربیاتی که دارند قطعا تحت تاثیر یا راهنمایی امام جمعه قرار نمیگیرند و نباید هم بگیرند.چون فرماندهی واحدی در کشور حاکم است و باید تحت همان فرماندهی واحد عمل کنند
ناشناس۱۶۲۷۶۷۳۱۱:۲۱:۱۵ ۱۳۹۹/۷/۱۴
امنیت برای همه, شامل مردمی میشه که قانون رو رعایت میکنن یا شامل افراد قانون گریز هم میشه!؟!؟ مثلا جامعه برای کسایی که از چراغ قرمز رد میشن هم باید امن باشه یا با جریمه باید جامعه براشون نا امن بشه!؟ یا مثلا جامعه برای کیف قاپها هم باید امن باشه یا با مجازات زندان باید براشون نا امنی ایجاد کرد!؟ اگر جامعه برای قانون گریزها نا امن نشه که دیگه کسی به قانون احترام نمیزاره! البته اینکه شما با قانون حجاب مخالفی یه مسئله دیگه ست!
معلم تاریخ۱۶۲۷۲۹۳۰۲:۱۷:۲۰ ۱۳۹۹/۷/۱۴
هدف وسیله را توجیه می کند.ایا اسید پاشی را محکوم کردیم.
ناشناس۱۶۲۷۶۵۲۱۱:۱۱:۴۶ ۱۳۹۹/۷/۱۴
یعنی واقعا کسی محکوم نکرد !؟ یا شما خودت رو ......
ناشناس۱۶۲۷۳۲۲۰۴:۵۴:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۱۴
راستی اسید پاشا چی شدن فرار کردن رفتن کانادا؟
پیراسته فر۱۶۲۷۳۳۵۰۶:۲۱:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۱۴
حاج آقاطباطبایی ۲ سال پیش هم یک«ناپرهیزی»داشته: آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد(امام جمعه اصفهان):نمازجمعه یک واجب عینی است که روایت داریم اگر فردی سه هفته از روی بی اعتنایی نمازجمعه را ترک کرد باید خانه را روی سرش خراب کرد./نیمه دوم خرداد ۱۳۹۷. دراین قضیه خیلی مصاحبه واصلاحیه داد که من منظورم اینجوری بود،اونجوری نبود.
ناشناس۱۶۲۷۳۳۷۰۶:۳۵:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۱۴
ایشان پس از همین حرفی که درباره نا امن کردن فضا زدند خواستار حمایت از ناهیان منکر شدند. به نظر مشخص است که احتمالا خطاب این جملات صرفا به پلیس نیست. گاهی انسان میتواند بجای توجیه و تفسیر همه چیز، صرفا عذرخواهی کند و حرف خود را پس بگیرد.
ناشناس۱۶۲۷۳۴۶۰۷:۰۲:۲۲ ۱۳۹۹/۷/۱۴
خوب ایشون این صحبتها رو به مسوولان امنیتی و نیروی انتظامی گفته. اگر در نمازجمعه و یا در دیدار با مردم میگفت شاید میشد گفت که توصیه به رفتارهای خارج از دایره قانون کرده والا بنظرم این برداشت الان درست نیست.
ناشناس۱۶۲۷۳۴۷۰۷:۰۳:۰۶ ۱۳۹۹/۷/۱۴
باناامنان جیب و مال مردم چه کنیم?برای گرونیای وحشتناک اصلاحرف میزنید؟
ناشناس۱۶۲۷۳۵۳۰۷:۱۴:۰۴ ۱۳۹۹/۷/۱۴
پس چرا اسید پاش را دستگیر نکردند؟
ناشناس۱۶۲۷۳۵۴۰۷:۱۹:۱۶ ۱۳۹۹/۷/۱۴
اسید پاشا هنوز شناسایی نشدن...
ناشناس۱۶۲۷۳۶۴۰۷:۳۸:۲۰ ۱۳۹۹/۷/۱۴
به نظر من حجاب باید اختیاری بشه. تقریبا در همه کشورهای اسلامی حجاب اختیاری است.
ناشناس۱۶۲۷۶۶۴۱۱:۱۷:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۱۴
ما در حدی نیستیم که در مورد حکم خدا نظر بدیم.
ناشناس۱۶۲۷۷۶۰۱۲:۲۰:۲۰ ۱۳۹۹/۷/۱۴
اون حکم خدا که حجاب را اجباری کرد و به شماها دستور داد به زور روسری بر سر زنان کنید کجاست ؟؟ نمی شه بدون سند و مدرک ادعا کنید که حکم خداست ! اگر حکم خداست چرا دیگر کشورهای مسلمان درگیر روسری زنان نیستند ؟؟ مگر خدا و پیامبر و قران ما یکی نیست ؟؟
ناشناس۱۶۲۹۱۴۸۰۹:۴۱:۱۷ ۱۳۹۹/۷/۱۵
مگه کشورهای دیگه تو همه موارد دیگه هم به دنبال احکام خدا هستند؟ آیات صریح قرآن حکم خدا نیستند؟!!!
ناشناس۱۶۲۷۸۲۷۱۲:۵۷:۴۳ ۱۳۹۹/۷/۱۴
خدا خودش به شما گفت فقط در ايران بايد حجاب اجباری باشد؟
ناشناس۱۶۲۷۳۷۹۰۸:۰۰:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۱۴
نکوهیدترین سنتی که در نظام ما رایج شده همیشه عده ای آماده اند بجای باز خواست صرف داشتن مقام گوینده به توجیه پرداخته و در واقع زنجیره این اشتباهات ادامه پیدا کند اگر گویندگان ملزم به پاسخگویی بودند امروز هر سخنی و عملی به راحتی گفته نمیشد اشتباه اشتباه است جسارت بیان اشتباه بالاترین جهاد با نفس است و نهی از منکر
ناشناس۱۶۲۷۳۸۳۰۸:۰۷:۲۱ ۱۳۹۹/۷/۱۴
شیطنتی در کار نیست، ایشون بارها نظراتشون رو در مورد بدحجابی و بی حجابی گفته‌اند
ناشناس۱۶۲۷۵۶۴۱۰:۰۹:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۱۴
بدحجابی و بی‌حجابی شرم‌آوره
ناشناس۱۶۲۸۲۸۴۱۸:۱۱:۱۶ ۱۳۹۹/۷/۱۴
مردان بی غیرت زنان بی حجاب مال آدمیِهای کوچه و خیابون
صمصام۱۶۲۷۳۸۴۰۸:۰۸:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۱۴
در خصوص اظهارات امام جمعه محترم اصفهان با یکی از دوستان بحث داغی داشتیم و ایشان معتقد بود سخنان ایشان درست بوده و هیچ ایرادی بر ان وارد نیست من هرچه سعی کردم با استدلال منطقی توضیح بدهم که از اظهارات ایشان ممکن است عده ای که واقعا انقلابی ومکتبی اند شتابزده و نسنجیده کاری بکنند که متحمل هزینه برای کشور بشود نشد که نشد عاقبت مجبور به تنها راهی که مانده بود شدم تا ایشان را متعاقد کنم: این بود که استکان چایی را که دستم بود به عمد و مثلا متوجه نشده ام از دستم رها کردم ! استکان چایی به زمین افتاد و شکست طوری که خرد و خاکشیر شد و چای داخل ان به اطراف پاشید و زمین را کثیف کرد عکس العمل دوست ما جالب بود ایشان خیلی راحت گفت :عیبی ندارد حتما قضا وبلا بوده است و این حرفها ........ گفتم دوست عزیز نتیجه سخن نسنجیده مانند همین استکان چای خرد شده است . حرفی که نسنجیده از دهان خارج میشود دیگر خارج شده و ممکن است عواقب ان ناخوشایند باشد تصور کنید تنها یک درصد، اظهارات ایشان و امثال ایشان موجب تحریک چند جوان یا نوجوان از انقلابی های پر شور و بی شعور شود و کاری بکنند در حد اسید پاشی به دختران یا مثلا بالا رفتن از دیوار یک سفارتخانه !!!!!!! آیا چنین چیزی ممکن نیست ؟ واقعیت ماجرا همین است متاسفانه دیوار کج و بد قواره ای از اول انقلاب نهاده شد که به خاطر ان کشور بارها متحمل صدمات زیادی شده است شور انقلابی که هیچ شعوری در ان نیست هزینه های زیادی برای کشور ما درست کرده است
ناشناس۱۶۲۷۳۹۰۰۸:۱۹:۱۹ ۱۳۹۹/۷/۱۴
خداوند سر درون رو آشکار می کند
ناشناس۱۶۲۷۳۹۳۰۸:۲۱:۳۴ ۱۳۹۹/۷/۱۴
کاش ائمه محترم جمعه اینهمه حساسیت را برای فساد اقتصادی مسئولین بکار می بردند. چون بدون شک در اثر این فساد گسترده 90درصد جامعه در حال آسیب دیدن هستند و فقط 10 درصد در حال پرواز در اوج آسمانها.
سالم۱۶۲۷۳۹۴۰۸:۲۲:۲۲ ۱۳۹۹/۷/۱۴
امامان جمعه نماینده ولی فقیه در شهرستانها هستند و باید در گفتار و کردار خود کاملا" سنجیده و از روی برنامه عمل کنند و تا جایی که ممکن هست بدون اشتباه عمل کنند . طوری نباشد که بعد از هر صحبتی مجبور به توضیح دوباره و انتشار اصلاحیه برایند .
ناشناس۱۶۲۷۴۰۰۰۸:۲۷:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۱۴
... چرا وزارت اطلاعات که ریگی رو تو آسمون می گیره و روح الله زم رو از پاریس می کشونه به بغداد اسید پاش ها رو دستگیر نکرد؟
ناشناس۱۶۲۷۶۲۸۱۰:۵۶:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۱۴
به همون دلیل که از قاتلان 4 شهید هسته ای فقط یکی دستگیر شد! اتفاقا شاید دستگیر نشدنشون نشون بده اسیدپاشها هم مثل تروریستهای هسته ای یه حمایت اطلاعاتی قوی از خارج داشتن!
ناشناس۱۶۲۷۷۳۰۱۱:۵۱:۱۸ ۱۳۹۹/۷/۱۴
امان از توهم توطئه !
ناشناس۱۶۲۷۴۰۱۰۸:۲۸:۳۵ ۱۳۹۹/۷/۱۴
احسنت. بله هم باید در سخن گفتن بیشتر دقت کرد. هم اگر مجرمان قبلی به سزای اعمال غیر انسانی شان می رسیدند امروز کمتر نگرانی پیش می آمد. در آمریکا دیدیم پلیس هایی که به یک زن سیاه پوست بیگناه شلیک کردند مورد تعقیب قرار نگرفتند. ولی انتظارمان از کشور خودمان خیلی بیشتر است. اسیدپاشی آنها عمدی بوده و مامور قانون هم نبوده اند که بخواهیم خدایی نکرده مماشات کنیم.
ناشناس۱۶۲۷۴۰۷۰۸:۳۵:۵۴ ۱۳۹۹/۷/۱۴
چرا نگارنده محترم انتقاد از سخنان نسنجیده را شیطنت تلقی می‌فرماید؟ سخن ایشان ناظر بر طرز قکر ایشان در خصوص مقوله پوشش است و نیاز به توضیح و شرح ندارد.
ناشناس۱۶۲۷۴۰۸۰۸:۳۷:۲۲ ۱۳۹۹/۷/۱۴
چرا نگفت جامعه را برای اختلاس کنندگان و سوء استفاده کنندگان از بیت المال نا امن کنید.
ناشناس۱۶۲۷۶۶۰۱۱:۱۳:۴۶ ۱۳۹۹/۷/۱۴
حتما گفته, اما رسانه هایی شما باهاشون در ارتباطی فقط مطالب خاص رو به سمع و نظر شما میرسونن!!
محسن تقوی۱۶۲۷۴۱۲۰۸:۳۹:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۱۴
درخواست اجرای قانون و برخورد با قانون شکن یعنی اسیدپاشی؟! چه نتیجه گیری مسخره ای ! مثلا اگر از پلیس راهنمایی و رانندگی بخواهند که با رانندگان متخلف برخورد شود یعنی به رویشان اسید بپاشند ؟!
ناشناس۱۶۲۷۴۱۳۰۸:۳۹:۵۱ ۱۳۹۹/۷/۱۴
ایشان هر توضیحی بدهند یکسری افراد داغ و متعصب و فرصت طلب کار خودشون را طبق برداشت خودشون انجام میدهند چه از داخل چه خارج
ناشناس۱۶۲۷۴۹۱۰۹:۳۲:۲۱ ۱۳۹۹/۷/۱۴
ببین هیچ خارج نشینی حال و حوصله این داستانهایی که در کشور اتفاق می افتد را ندارد اگر میخواست درگیر این مسائل باشد خودش را به آب و آتش نمی زد که با هزار بدبختی از کشور فرار کند آنهایی که احتمالا دنبال این مسائل از خارج هستند به تعداد انگشتان دست هم نیستند و عددی محسوب نمی شوند
ناشناس۱۶۲۸۰۴۰۱۵:۱۱:۲۰ ۱۳۹۹/۷/۱۴
ببین اکثر شما منظور این کامنت منو برعکس متوجه شدین ،داخلی ها هم تو نظر اومده ، منظور منم از خارج نشین همان تعداد انگشت شماربود، ولی آیا داخل نشین های بیشمار و خودسر و متعصب و باصطلاح غیرتمدار با توضیحاتش قانع میشن ؟ یا هر کار اشتباهی که بنظرشون درسته با چاشنی غیرتمداری و دینمداری انجام میدن و با حرفهای این آقا توجیهش میکنن؟
ناشناس۱۶۲۷۴۱۷۰۸:۴۶:۰۵ ۱۳۹۹/۷/۱۴
... اکثر مسئولین و مبلغان دین مانند کرم ابریشم زندگی میکنن. همین لباس ظاهر رو از تن در بیارید و بیایید بین مردم تا از نظرات مردم آگاه بشید....
ناشناس۱۶۲۷۴۱۸۰۸:۴۸:۰۶ ۱۳۹۹/۷/۱۴
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشيماني
ناشناس۱۶۲۷۴۲۹۰۸:۵۵:۲۴ ۱۳۹۹/۷/۱۴
سعى نكنيد موضوع را رفع و رجوع كنيد. اظهارات شش سال پيش ايشان هم در اصفهان مسئله ساز شد.
rassharif۱۶۲۷۴۴۱۰۹:۰۴:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۱۴
پرونده اسد پاشی های اصفهان می دانید به کجا رسید؟ اگر واقعا به دنبال اعتلای جامعه ایران و عدالت و حقیقت هستید پی گیری کنید!
ناشناس۱۶۲۷۴۸۶۰۹:۲۸:۵۰ ۱۳۹۹/۷/۱۴
خیلی از آن دخترانی که شما از حجاب‌شان گله دارید به خاطر وضعیت بد اقتصادی مجبور هستند از صبح تا شب کار کنند تا کمک خرج خانه و خانواده خود باشند.
ناشناس۱۶۲۷۵۲۷۰۹:۴۹:۳۱ ۱۳۹۹/۷/۱۴
مگر شهدا وقتی جانشان را کف دستشان می‌گرفتند و سینه در برابر گلوله دشمن سپر میکردند، برایشان برقراری امنیت برای کل جامعه ( بی حجاب یا با حجاب) اصل و هدف نبود. امنیت باید برای همه باشد و دود نا امنی بر چشم همه مینشیند.
ناشناس۱۶۲۷۵۸۱۱۰:۲۳:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۱۴
درسته که گوینده باید مراقب باشه. ولی شنونده هم باید عاقل باشه. همه میدونند منظور این آقا از نا امن کردن تذکر و ارجاع به پلیس و دادگاه است که طرف بخاطر زحمتش حجاب رو رعایت کنه. حالا یه عده میخوان اینو ربط بدن به اسید پاشی. چه ربطی داره. ضمن اینکه من خودم به همون نا امن کردن که ایشون میگه هم موافق نیستم. ولی انصاف داشتن هم خوب چیزیه.
ناشناس۱۶۲۷۵۸۲۱۰:۲۳:۳۴ ۱۳۹۹/۷/۱۴
"متاسفانه این بی‌دقتی با شیطنت دیگران همراه شد و موجی بر علیه ایشان به راه افتاد و دیدگاه امام‌جمعه را با حوادث اسیدپاشی اصفهان ارتباط دادند. " نویسنده محترم، شیطنت؟ ببخشید مگه ایشون معصوم هستند که نشه بهشون اعتراض و نقد کرد؟ حرف ایشون و اون یکی امام جمعه خطرناک بوده ...
منتقد۱۶۲۷۶۰۱۱۰:۳۸:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۱۴
بهتر نیست به جای این همه تفسیر و توضیح و اصلاحیه و غیره؛ یک کلام بگند اشتباه کردم انسان جایز الخطاست ولی متاسفانه درین چهل سال چنان به افراد عناوین مذهبی و الهی دادیم که گویا عذرخواهی کردن ایشان و اعتراف به اشتباه منجر به لرزه بر اریکه الهی میشود
ناشناس۱۶۲۷۶۲۲۱۰:۵۳:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۱۴
به امید روزی که هنجارشکنان و مکندگان اصلی خون ملت در ملا عام به سر و صورتشون اسید پاشیده شود
ناشناس۱۶۲۷۶۹۵۱۱:۳۱:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۱۴
--- " ... آره برادر ! ... حضرت لقمان فرموده : اي كاش گردن ما آدميان مثل گردن شتر بلند بود ، براي چه ؟ براي اين كه وقتي مي خواستيم حرفي بزنيم تا اين حرف و كلوم به زبان برسه ، و ادا بشه ، راه درازي در پيش باشه ، تو اين مدت بشه حرف را مزمزه كرد ، سبك و سنگين كرد ، روي آن فكر كرد ، بعداً اون حرف به زبان جاري بشه ... " !! اين ها صحبت هاي مرحوم استاد حبيب خياط بود كه سال ها قبل ، در يك شب باراني كه پيراهنم را تعمير مي كردتعريف مي كرد ... !! البته آن مرحوم دو سه كلاس اكابر بيشتر سواد نداشت ، اما خب ... خياط بسيار ماهري بود ... خيلي هم با خدا !! ... رحمت الله عليه !!
ناشناس۱۶۲۷۷۴۰۱۱:۵۷:۱۷ ۱۳۹۹/۷/۱۴
حالا هی دنبال اسیدپاشهای اصفهان بگردید. خدا جای حق نشسته و اینجور آدمهارا در همین دنیا رسوا میکند!!!!!
ناشناس۱۶۲۷۷۵۸۱۲:۱۵:۵۴ ۱۳۹۹/۷/۱۴
کمی هم برای بانکداران ناامنی ایجاد کنید که عملا سود ۵۰ درصد در سال به صورت ثانیه شمار می گیرند البته اگر شما را بیرون نیاندازند
ناشناس۱۶۲۷۷۵۹۱۲:۱۹:۰۵ ۱۳۹۹/۷/۱۴
جالب است وقتی در اصل پذیر ش دین اکراهی نیست چرا در حجاب اجبار است در حالیکه هیچ مجازاتی در قران برای آن در نظر گرفته نشده است.
ناشناس۱۶۲۷۷۶۹۱۲:۲۹:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۱۴
امام علی(علیه السلام) فرمود: سخن را تا نگفته اى اسیر توست اما همین که گفتى تو اسیر او خواهى بود. زبانت را همچون طلا و نقره ات حفظ کن. اى بسا گفتن یک کلمه نعمت بزرگى را از انسان سلب کرده یا بلا و مصیبتى را فراهم ساخته است
ناشناس۱۶۲۷۷۷۱۱۲:۳۱:۰۰ ۱۳۹۹/۷/۱۴
باید در انتخاب ائمه‌جمعه دقت بیشتری کرد.
ناشناس۱۶۲۷۸۰۵۱۲:۴۷:۵۱ ۱۳۹۹/۷/۱۴
کاش بقيه شعر را هم مي نوشتيد. اولیا را هست قدرت از اله تیر جسته باز آرندش ز راه کا نيکان را قياس از خود مگير گرچه باشد در نوشتن شير شير توضيحات امام جمعه محترم بسياري از اين شبهات را بر طرف کرد برخي معاندند و دنبال بهانه اند و هر جور شده بهانه را جور مي کنن.
ناشناس۱۶۲۷۸۴۹۱۳:۰۷:۴۸ ۱۳۹۹/۷/۱۴
سرچ کنید فرمایشات سردار رشید اسلام و ایران حاج قاسم سلیمانی را در مورد حجاب و وحدت گروه های کشورمان را. شهیدی که دنیا را با شهادتش تکان داد
حسین آزاده۱۶۲۸۰۴۱۱۵:۱۱:۲۴ ۱۳۹۹/۷/۱۴
الف عزیز، شما هم مانند تمام اصولگرایان دست بکار شده اید که فرمایشات ایشون را توجیه کنید همانطور که سعی کردید فرمایشات آقای حسین شریعتمداری را راجع به آیت الله سیستانی توجیه کنید. صادقانه بفرمایید که فرمایشات آقای طباطبایی نژاد غیر مسئولانه و اشتباه بوده است. با توجیه خود نمیتوان مردم را نادان فرض کرد و فریب داد.
ناشناس۱۶۲۸۶۱۵۲۲:۴۵:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۱۴
ببینید از این واضح تر میشود گفت.‌حجاب واجب است . ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب اسا. زیبنده ترین زینت زن حفظ حجاب است .واضح و روشن. پس حجاب اسلامی را که همان چادر است را سر کن و زیبنه باش. والسلام.
ناشناس۱۶۲۹۴۳۱۱۲:۲۳:۰۸ ۱۳۹۹/۷/۱۵
در زمان انقلاب و حتی رفراندم جمهوری اسلامی هیچ حرفی از حجاب اجباری نبود و همه مسئولان و انقلابیون از آزاد بودن حجاب می گفتند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

آخرین عناوین