رئیسی: هرجا به دستان خارجی‌ها و لبخند آنها نگاه کردیم، دچار مشکل شدیم/ در اجرای عدالت حد و مرزی نمی‌شناسیم

گروه سیاسی الف،   3990631083

رئیس دستگاه قضا گره زدن حل مشکلات با تحولات خارجی را اشتباه راهبردی جدی دانست و گفت: برخی ممکن است به لفظ نگویند اما حل مسائل کشور را منوط به روشن شدن نتیجه انتخابات کشورهای دیگر می‌دانند اما هر جا به دستان خارجی ها و اخم و لبخند آنها نگاه کردیم، دچار مشکل و وقفه شدیم.

رئیسی: هرجا به دستان خارجی‌ها و لبخند آنها نگاه کردیم، دچار مشکل شدیم/ در اجرای عدالت حد و مرزی نمی‌شناسیم

به گزارش الف به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضاییه، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر جنگ ۸ ساله، بر لزوم بازخوانی تاریخ دفاع مقدس برای بهره گیری از آموزه ها و عبرت‌های آن تأکید کرد.

رییس قوه قضاییه با اشاره به همزمانی چهلمین سالگرد دفاع مقدس با اوج‌گیری تقابل جریان مقاومت اسلامی با آمریکا و صهیونیست ها، تصریح کرد: نسخه دفاع مقدس ملت بزرگ ایران به عنوان یک الگوی فرهنگ ساز و تاریخ ساز در مردم و مسئولان ما تبلور یافته و مورد توجه جهانیان قرار گرفته است.

رییسی افزود: دفاع مقدس تجلی ایمان و اخلاص، صبر و توکل، دشمن شناسی و دشمن ستیزی و ولایتمداری و فتح الفتوح ملت ایران بود که به الگوی مقاومت برای جهانیان تبدیل شده و کسانی که به عزت و اقتدار حاصل از این رویداد عظیم بی توجهند، باید به عبرت های آن توجه کنند.

تولید قدرت از مهم ترین دستاوردهای دفاع مقدس بود

رییس قوه قضاییه، «تولید قدرت» را از مهم ترین دستاوردهای دفاع مقدس عنوان کرد و با تأکید بر استفاده هوشمندانه از ابزار قدرت برای ابراز قدرت، گفت: جهشی که از نظر صنعتی و علم و فناوری در کشور به وجود آمده، در پرتو دفاع مقدس شکل گرفته و توان موشکی امروز ما محصول مجاهدت، خودباوری و ایثارگری بهترین فرزندان این سرزمین است.

رییسی افزود: باید برای نسل جوان گفته شود که چگونه ملتی که در شرایط سخت اقتصادی و سیاسی و نظامی قرار داشت، با دست خالی اما با ایمان و اراده در برابر دشمن و جبهه متحد کفر جانانه ایستاد و به پیروزی و موفقیت های بزگ دست یافت.

مکتب شهید سلیمانی در پرتو دفاع مقدس شکل گرفت

رییس قوه قضاییه، «انسان سازی» را یکی دیگر از ابعاد و دستاوردهای مهم دفاع مقدس دانست و گفت: مکتب شهید سلیمانی در پرتو دفاع مقدس شکل گرفت و تربیت انسان های در تراز انقلاب اسلامی در کشور و حتی فراتر از مرزها، از برکات و توفقیات جنگ بود که نمونه بارز آن شهید ابومهدی المهندس است.

رییسی افزود: پیوندی که بین هویت اسلامی ما، هویت ملی ما و هویت انقلابی ما به وجود آمده، در پرتو دفاع مقدس حاصل شده و اگر ابعاد دفاع مقدس به طور دقیق تبیین شود، می توانیم با تکیه بر فرهنگ ایثار، جهاد و خودباوری بر مشکلات امروز نیز قائق آییم و کشور را بسازیم.

گره زدن مشکلات کشور به اخم و لبخند دشمن خطای فاحش است

رییس قوه قضاییه، گره زدن حل مشکلات با تحولات خارجی را اشتباه راهبردی جدی دانست و گفت: برخی ممکن است به لفظ نگویند اما حل مسائل کشور را منوط به روشن شدن نتیجه انتخابات کشورهای دیگر می دانند اما هر جا به دستان خارجی ها و اخم و لبخند آنها نگاه کردیم، دچار مشکل و وقفه شدیم.

کشور را باید با اتکا به خدا و توان خود بسازیم

رییسی با تأکید بر «گره گشا بودن روحیه جهادی در همه عرصه ها و در تمام دوره ها»، تصریح کرد: مشکلات کشور در پرتو ایمان و اخلاص و صبر و روحیه جهادی حل شدنی است و هر جا مردم و نیروهای انقلابی با روحیه جهادی وارد عرصه شدند، نتایج خوبی به دست آمده است.

آمریکا بدعهد است؛ اروپایی ها به تعهدات خود عمل کنند

رییس قوه قضاییه با انتقاد از بدعهدی آمریکا در نقض قوانین بین‌الملل و حقوق معاهدات، سیاست‌های سردمداران کاخ سفید را شکست خورده دانست و با تأکید بر مطالبه گری از اروپایی‌ها، به اروپایی ها نیز توصیه کرد به جای سخنرانی و صدور بیانیه، به تعهدات خود عمل کنند.

رابطه حقارت بار با اسرائیل سودی برای حکام خودفروخته ندارد

رییسی همچنین عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را «نمایش حقارت حکام خودفروخته» این کشورها توصیف کرد و گفت که این اقدام ذلت بار سودی برای این کشورها ندارد و تنها راهبرد کارآمد امروز، «مقاومت فعال و مقتدرانه در برابر دشمنان» است.

در اجرای عدالت هیچ مانع و حد و مرزی نمی شناسیم

رییس قوه قضاییه، مهم ترین موضوع برای دستگاه قضایی را مصالح مردم و دفاع از حقوق عامه و عمل به موازین قانونی و شرع در اجرای عدالت عنوان کرد و خطاب به کسانی که دنبال فضاسازی علیه نظام و سیستم قضایی هستند، متذکر شد که هیچ حد و مرز و مانعی نمی تواند خللی در مسیر دستگاه قضایی به وجود آورد.

اردبیل؛ مقصد هفدهمین سفر استانی رئیس دستگاه قضا

آقای اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا نیز در این نشست اعلام کرد که رییسی در هفدهمین سفر استانی خود، روز پنجشنبه هفته جاری در رأس یک هیأت عالیرتبه قضایی به استان اردبیل سفر خواهد کرد.

صدام برای توسعه سلطه خود با شعار ایران هراسی همسایگانش را دوشید

معاون بین‌الملل قوه قضاییه نیز با بیان این که چهلمین سالگرد دفاع مقدس یادآور همراهی، حمایت و پشتیبانی بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس از رژیم دیکتاتور صدام در تجاوز به جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در آن زمان صدام، ایران را دشمن همسایگان معرفی کرده بود و به این بهانه آنها را برای تحکیم دیکتاتوری داخلی و بسط سلطه منطقه ای می دوشید و پس از بهره کشی از آنها، در نهایت پاداششان را با تجاوز و اشغال داد و در آن شرایط بود که آنان دست کمک به سوی جمهوری اسلامی دراز کردند و ملت ایران با بزرگ منشی به یاری آنها شتافت.

هشدار به حکام عرب: به زودی با شرمندگی دست به دامان ملت ایران می شوید

دکتر باقری با بیان این که امروز هر چند از صدام خبری نیست اما همان کشورها با رژیمی جنایتکار، اشغالگر و متجاوز علیه ملت‌های منطقه به ویژه ملت مظلوم فلسطین همپیمان شده اند و تاریخ دوباره تکرار شده است، به کشورهایی که با ایجاد رابطه با رژیم صهیونیستی به قلب امت اسلامی خنجر زده‌اند هشدار داد که دیری نخواهد پایید که طعمه سلطه‌گری‌های این رژیم اشغالگر خواهند شد و آن وقت است که آمریکا و اروپا به دادشان نخواهند رسید و باز هم با شرمندگی دست به دامان جمهوری اسلامی و ملت ایران خواهند شد.

ایجاد امکان ارتباط تصویری در ۲۰۰ مرکز قضایی در تهران

در ادامه نشست، دکتر زارع‌پور رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به برنامه این مرکز برای افزایش ظرفیت ارتباط تصویری زندان‌ها با مراکز قضایی سراسر کشور، اجرای این طرح را موجب کاهش قابل توجه اعزام و بدرقه زندانیان در استان‌ها دانست که در برخی استان‌ها این میزان نزدیک به صفر شده است و افزود: ۲۰۰ نقطه در استان تهران برای برقراری ارتباط تصویری و ایجاد امکان دادرسی از راه دور تجهیز شده‌اند و پیش بینی می‌شود با توجه به آمار ۴۰ درصدی اعزام و بدرقه زندانیان در استان تهران نسبت به کل کشور، با اجرای طرح مذکور، این رقم کاهش قابل توجهی پیدا کند.

طراحی نرم افزار بومی ردیابی پابند الکترونیک

وی همچنین از طراحی نرم افزار بومی «ردیابی پابند الکترونیک» در کشور خبر داد و گفت که پیش از این به دلیل غیربومی بودن نرم افزار ردیابی پابند الکترونیک، ظرفیت فعال بودن همزمان این پابند‌ها محدود بود که در نرم افزار جدید ایرانی طراحی شده، این محدودیت برطرف شده و امکان افزایش رقم استفاده از این پابند‌ها تا ۱۰ هزار مورد تا پایان سال جاری فراهم شده است.

تلاش شوراهای حل اختلاف برای حفظ حقوق موجر و مستأجر

حجت الاسلام صادقی رییس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف نیز در این جلسه با اشاره به مراجعات مکرر مردم به این شوراها درباره تضییع حق صاحبخانه هایی که نیاز به ملک خود دارند، اظهار داشت: مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا که مبنای اقدام این شورا درباره اختلافات موجر و مستأجر است، در این زمینه پیش بینی لازم را نکرده است و با وجود پیگیری های صورت گرفته، هنوز مصوبه مذکور اصلاح نشده است.

تأکید دوباره رئیس دستگاه قضا بر مدیریت بازار و حل مشکلات معیشتی مردم

رییسی در واکنش به گزارش وزیر دادگستری درباره عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی در ماه های اخیر، اظهار داشت: تأمین معیشت مردم و کالاهای اساسی مورد نیاز آنها از مهم ترین مسائل است که بارها بر آن تأکید شد و باز هم تأکید می کنم همه باید تلاش کنند تا در اقتصاد ثبات ایجاد شود و هر چه بیشتر به مردم اطمینان دهیم بازار ثبات دارد و آنها احساس کنند فرایند تولید تا مصرف مدیریت شده است، امنیت خاطر بیشتری پیدا خواهند کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین