ابراز تردید واشنگتن پست در توان آمریکا برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران

گروه جهان الف،   3990631009

روزنامه آمریکایی با اشاره به مخالفت اغلب کشورهای جهان با بازگرداندن تحریمهای بین المللی علیه ایران نوشت: این مساله هنوز مبهم است که واشنگتن چگونه می‌تواند به طور یکجانبه تحریمهای چند جانبه را اجرا کند.

به گزارش فارس، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی درباره اقدام آمریکا در بازگرداندن تحریمهای سازمان ملل علیه ایران نوشت: درحالیکه آمریکا روز یک شنبه اعلام کرد که آماده اجرای همه تحریمهای بین‌المللی علیه ایران است، بیشتر کشورهای جهان با این اقدام واشنگتن مخالفت کردند و طوری عمل کردند که انگار هیچ تغییری ایجاد نشده است. 

این روزنامه آمریکایی افزود: این اقدام واشنگتن آغازگر یک دوره جدید از ابهام و تنش در سطح جهان خواهد بود. توجیه آمریکا برای ادامه عضویت در برجام و استفاده از این حق برای بازگرداندن تحریمها، به جز چند کشور معدود هیچ طرفداری ندارد. 

و این موضع همچنان مبهم است که دولت آمریکا چگونه به طور یکجانبه می‌تواند تحریمهای چندجانبه را اجرا کند! بیشتر کشورها می‌گویند واشنگتن در زمان خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای، مشارکت خود در برجام را متوقف کرده است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: متحدان سنتی آمریکا در اروپا قول داده‌اند که صراحتا آنچه که آمریکا در حال انجام آن است را نادیده بگیرند و نگران هستند که ترامپ باز به دنبال راهی برای از بین بردن توافق باشد. چنین چیزی ایران را به سمت اخراج بازرسان بین المللی که در حال نظارت بر فعالیتهای اتمی این کشور هستند سوق خواهد داد. 

 «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در واکنش به ادعای آمریکا در خصوص بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، در بیانیه ای تاکید کرد، آمریکا به طور یکجانبه با اعلام رئیس‌جمهور این کشور در ۸ مه ۲۰۱۸ از مشارکت در برجام خارج شد و از آن زمان در هیچ یک از فعالیت‌های مرتبط با برجام شرکت نکرده است. بنابراین نمی‌تواند کشور مشارکت‌کننده در برجام در نظر گرفته شود و همچنین نمی‌تواند روند بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل تحت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را آغاز کند. 

واشنگتن پست اضافه کرد، انتظار می‌رود ترامپ روز دوشنبه یک دستور اجرایی در زمینه چگونگی اجرای تحریمها و تنبیه ناقضان این دستور العمل صادر کند. وزارتخانه های خارجه و خزانه داری آمریکا نیز در حال تنظیم جریمه ها  و تحریمهایی علیه افراد و برخی شرکتها هستند.  

این گزارش در پایان نوشت: تصمیم جدید آمریکا احتمالا ناراحتی و تنشهایی در مجمع عمومی سازمان ملل که هفته بعد برگزار خواهد شد به وجود خواهد آورد. هرچند که بیشتر جلسات مجمع عمومی به خاطر کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین