پیشنهاد رئیس صداوسیما به وزیر بهداشت

گروه فرهنگی الف،   3990630100

رییس صداوسیما در دیدار با وزیر بهداشت پیشنهاد داد کمیته کاری متشکل از کارشناسان وزارت بهداشت و روان‌شناسان خبره و برنامه‌سازان خبره و باتجربه در زمینه مقابله با کرونا تشکیل شود تا بتوان این حساسیت‌ ها را در مردم ایجاد کرد و موجی از بهبود و سلامت در کشور راه‌ انداخت.

پیشنهاد رئیس صداوسیما به وزیر بهداشت

به گزارش صداوسیما، عبدالعلی علی عسکری، رئیس صداوسیما در دیدار با وزیر بهداشت بر بالا بردن حساسیت مردم برای رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی تأکید کرد و تغییر سبک زندگی متناسب با پیشگیری از ویروس کرونا را از اولویت های برنامه‌ سازی در این رسانه دانست.

رئیس سازمان صداوسیما و معاونانش با سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و معاونان این وزارتخانه در نشستی دیدار و گفت‌وگو کردند.

علی عسکری با قدردانی از تلاش جهادگونه همه جهادگران عرصه سلامت کشور گفت: ما در رسانه ملی، فداکاری همه کادر درمانی کشور را ثبت و ضبط کردیم و از نزدیک شاهد تلاش این عزیزان بودیم.

وی افزود: در این چند ماه سعی کردیم با به نمایش گذاشتن این مجاهدت‌ها، از این جهاد مقدس قدردانی کنیم.

او دفاع مدافعان سلامت را همانند هشت سال دفاع مقدس دانست و متذکر شد: مسئول این پدیده عمومی همه ما هستیم و در این دفاع مردم باید در کنار پیشقراولان نظام سلامت از خود محافظت کرده و با آنها همراهی کنند.

علی عسکری نقش رسانه‌ها را در این دفاع حیاتی دانست و گفت: رسانه ملی از روز اول کنار شما بود و تمام توانمندی خود را به کار گرفت تا پشتوانه‌ای برای اجرای دستورالعمل‌ها و دستورات این وزارت‌خانه باشد.

وی نقش شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیونی در همراهی با سیاست‌های پیشگیرانه را پررنگ دانست و تصریح کرد: تا امروز یک لحظه از این پدیده غافل نبودیم و بخش‌های خبری و شبکه خبر شبکه‌های سیما، صدا و استان‌ها در صف مقدم اطلاع‌رسانی بودند و معاونت برون‌مرزی هم از زاویه‌ای دیگر این مجاهدت‌ها را به نمایش می‌گذاشت.

رئیس صداوسیما با تأکید بر لزوم ایجاد حساسیت میان مردم برای پیشگیری از این ویروس گفت: ما در حالی درگیر موج سوم این بیماری شدیم که شاهد کاهش حساسیت مردم هستیم از این رو باید عوامل ایجاد این کاهش را بررسی کنیم و به سمتی برویم که این حساسیت را برای مقابله با ویروس کرونا ایجاد کنیم.

علی عسکری پیشنهاد داد، کمیته کاری متشکل از کارشناسان وزارت بهداشت و روان‌شناسان خبره و برنامه‌سازان خبره و باتجربه در این زمینه تشکیل شود تا بتوان این حساسیت‌ها را در مردم ایجاد کرد و موجی از بهبود وسلامت در کشور راه‌انداخت.

وی از لزوم بررسی این موضوع در کمیته مشترک سخن گفت و تصریح کرد: این موضوع یکی از مهمترین موضوعاتی است که برنامه‌سازان و رسانه ملی به آن خواهد پرداخت.

رئیس صداوسیما اهمیت توجه به رونق تولید در این برهه را برجسته دانست و بر ناکامی دشمنان برای نمایش کمبود تجهیزات پزشکی و قطع تولید در ایران تأکید کرد.

علی عسکری با اشاره به لزوم تغییر در سبک زندگی در دوران کرونا و پس از کرونا گفت: رسانه ملی در پی تغییر سبک زندگی در دوران کروناست و این سبک باید استمرار پیدا کند تا مردم به شیوه‌های مناسب در زندگی در مقابله با این ویروس دست پیدا کنند.

او خطاب به وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: همگرایی و منش و روش شما موجب شد رسانه ملی به خوبی نقش خود را ایفا کند و حاصلش نمایش فداکاری و استحکام در نظام بهداشت و درمان کشور بود که ما را به یک اتحاد در کشور برای مقابله با این بیماری رساند.

علی عسکری بخش دیگری از این همگرایی را مواسات و کمک‌های مردم دانست و متذکر شد: در زمانی که کشور آمریکا در مقابله با این ویروس به لحاظ تأمین تجهیزات و کمک‌رسانی به سالمندان مشکل پیدا کرد ما در ایران این مرحله را به سلامت گذراندیم.

رئیس صداوسیما توانایی ملت ایران در واکنش سریع به حوادث پیش رو را ستود و متذکر شد: تراز ملت ایران در سطح بالایی است و پدیده کرونا تراز ملت ایران را در مقابله با حوادث بالا برد و امیدواریم افتخار تولید واکسن نیز نصیب ما شود تا در این مسیر چرخه درخشان خدمت‌رسانی به مردم در جمهوری اسلامی تکمیل شود.

وی در پایان با تأکید بر مقاومت ملت ایران گفت: ما در مقابل تحریم‌ها ایستاده‌ایم و مقاومت ما در آینده بیشتر هم خواهد شد و امیدواریم با همراهی پیشقراولان سلامت این مرحله را نیز با موفقیت سپری کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین