گاردین: توافق‌های سازش نمی‌تواند مانع تجزیه اسرائیل از داخل شود

گروه جهان الف،   3990630057

روزنامه انگلیسی گاردین در مقاله‌ای تاکید کرد که اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین٬ این رژیم را از داخل تجزیه کرده و توافق‌های عادی‌سازی نیز نمی تواند مانع آن شود.

گاردین: توافق‌های سازش نمی‌تواند مانع تجزیه اسرائیل از داخل شود

به گزارش الف، «رجا شحاده» نویسنده و وکیل فلسطینی در مقاله‌ای در روزنامه انگلیسی گاردین نوشت که اشغال فلسطین و سیاست‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی٬ این رژیم را از داخل می‌خورد و هیچ توافق عادی‌سازی همانند توافقی که با امارات و بحرین امضا شد نمی‌تواند مانع این امر شود.

روزنامه گاردین در ادامه اشاره کرد که این یک کلید برای درک علت اقدام صهیونیست‌ها به امضای توافق صلح با دو کشور در حوزه خلیج فارس که از نظر جغرافیایی فاصله زیادی با آن دارند است؛ چرا که می‌داند فلسطینی‌ها هرگز به یک صلح و سازش واقعی با آنها نمی‌رسند.

نویسنده مقاله مذکور در روزنامه گاردین افزود: علی رغم همه تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای سرمایه‌گذاری‌های مالی و تحریف قوانین برای حمایت از پروژه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی و انحرافات سیاسی برای ایجاد ائتلاف‌های مستبد و با وجود حمایت کسانی چون «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا٬ این سیاست اسرائیل را از داخل تجزیه و آن را تبدیل به یک حاکمیت آپارتاید که به شکل غیرقانونی بر میلیون‌ها فلسطینی حکم می راند٬ می‌کند.

در ادامه مقاله گاردین به دست دادن «یاسر عرفات» رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین و «اسحاق رابین» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی در سپتامبر ۱۹۹۳ در باغ کاخ سفید به مناسبت امضای توافق اسلو و اینکه اسرائیل چگونه توانست اشغال زمین‌های فلسطینی را از یک بار اضافی به دستاوری برای خود تبدیل کند٬ اشاره شده است.

نویسنده مذکور این روزنامه در ادامه نوشت که اسرائیل در طول سال‌های گذشته چگونه پرونده اشغالگری‌های خود را با کم‌ترین هزینه مدیریت می‌کند. بعد از ژوئن ۱۹۶۷ رژیم صهیونیستی تمایلی برای به رسمیت شناختن ملت فلسطین یا پایان دادن به اشغالگری‌های خود در اراضی فلسطین اشغالی با هدف برپایی صلح و سازش نداشت.

نویسنده این روزنامه انگلیسی تصریح کرد که اسرائیل تنها دو روز بعد از آغاز اشغالگری‌هایش از سال ۱۹۶۷ دستور نظامی شماره ۳ را که اشاره به توافق «ژنو» (که مربوط به حمایت از غیرنظامیان در هنگام جنگ است) دارد٬ صادر کرد. طبق این دستور نظامی اسرائیل باید به محتوای توافق مذکور پایبند می‌شد؛ اما ۴ ماه بعد این بند از دستور نظامی صهیونیست‌ها حذف شد.

روزنامه انگلیسی گاردین اشاره کرد که در سپتامبر ۱۹۶۷ زمانی که «تیودور میرون» مشاور حقوقی  وقت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به این سوال «لوی اشکول» نخست‌وزیر وقت اسرائیل که آیا ایجاد شهرک‌های جدید در اراضی اشغالی به معنای نقض توافق ژنو که مانع از انتقال اسرائیلی‌ها به زمین‌هایی که از طریق جنگ به سیطره اسرائیل درآمده‌اند می‌شود٬ است ٬ پاسخ مثبت داد؛ اشکول هیچ توجهی به پاسخ وی نکرده و حاکمیت رژیم صهیونیستی را از آن زمان با ایجاد شهرک‌های غیرقانونی یهودی در اراضی فلسطین اشغالی آغاز کرد.

به نوشته گاردین٬ چند ماه بعد از آن اسرائیل روندی را در تغییر قوانین سیطره بر اراضی فلسطین آغاز کرد که از زمان حکومت عثمانی و سپس قیمومیت انگلیس برای سالها ادامه داشت. مضمون قوانین جدید صهیونیست‌ها این بود که آنها می‌توانند از طریق شهرک‌سازی٬ زمین‌ها  و منابع طبیعی فلسطینیان را به تصرف خود درآورند.

در مقاله گاردین آمده که رژیم صهیونیستی سیاست خود را برای تغییر قوانین و اجرای پروژه شهرک‌سازی٬ بر اساس عنصر خشونت از جانب شهرک‌نشینان صهیونیست بنا کرده و آنها به نمایندگی از مقامات خود ماموریت دارند با ارعاب و اقدامات وحشیانه ضد فلسطینیان در چارچوب یک هدف واحد یعنی ادامه اشغال زمین‌های فلسطین٬ عمل کنند.

نویسنده این روزنامه همچنین تاکید کرد که از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا خشونت و وحشی‌گری‌های شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری تبدیل به عادتی روزانه شده و مقامات اسرائیل نیز از هیچ حمایتی برای آنها در این مسیر دریغ نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: زمانی که اقدامات خشونت‌بار شهرک‌نشینان اسرائیلی ضد فلسطینیان مانع از کار و فعالیت ملت فلسطین در زمین‌های خودشان می‌شود٬ ارتش و پلیس رژیم اشغالگر صهیونیستی هیچ تلاشی برای جلوگیری از این امر نکرده و در عین حال مقامات اسرائیل مقاومت فلسطینیان را اقدامات تروریستی توصیف می‌کنند.

نویسنده روزنامه گاردین در پایان مقاله خود نوشت که با وجود همه این تلاش‌های اسرائیل٬ صهیونیست‌ها اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که به جای پایان دادن به اشغالگری در اراضی فلسطین باید آن را مدیریت کنند؛ به این صورت که به عنوان یک امتیاز به آن نگاه کرده و زمین‌های اشغالی فلسطین را تبدیل به آزمایشگاهی برای آزمایش سلاح‌ها و سازمان‌های جاسوسی و بازاریابی برای بسیاری از شرکای خود از جمله هم‌پیمان اصلیشان یعنی آمریکا کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین