تصویری که آمریکایی‌ها میخواهند از ایران ارايه دهند !+ فیلم

گروه جهان الف،   3990627023 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

الف / آمریکایی ها همواره با دروغهایشان تلاش کرده اند تا تصویری مخوف از ایران به مردم جهان نشان دهند . این تصویر با طراحی در سازمانهای جاسوسی آغاز و با استفاده از رسانه‌هایشان به افکار عمومی تزریق می‌شود . هیچ جنگی آغاز نشده مگر پس از آمادگی مردم کشور متجاوز .

تصویری که آمریکایی‌ها میخواهند از ایران ارايه دهند !+ فیلم

 

تریتا پارسی در در سایت تحلیلی «ریسپانسیبل استیت کرفت» نوشت :

1. کمتر از هفت هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به نظر می آید که جناح همدست مایک پمپئو، وزیر خارجه دولت ترامپ، در حال زمینه سازی یک "غافلگیری اکتبر" هستند- یک درگیری با ایران که هم دفاعی جلوه کند و هم قانونی.

2-  پمپئو چنین وانمود می کند که به دنبال اعمال تحریم های (ناموجودِ) سازمان ملل، در نیمه شب بیستم سپتامبر است. اعمال این تحریم ها، دربردارنده یورش کشتی های جنگی و مصادره کشتی های باری ایران و نیز کشتی های غیرایرانیِ مظنون به حمل کالا برای ایران در آبهای بین المللی است. پمپئو بر این مدعاست که این اقدامات نه تنها قانونی بلکه ضروری اند تا احکام (باز هم ناموجودِ) شورای امنیت به اجرا درآیند.

3- اکثریت گسترده جامعه بین المللی و نیز دیگر دولت ها در شورای امنیت، به شدت این ایده را که آمریکا از طرف این شورا عمل می کند، رد خواهند کرد و کردارهای آمریکا را غیرقانونی و تجاوزکارانه تلقی خواهند نمود. اما این، پمپئو را متوقف نخواهد کرد. آمریکا پیش از این چهار نفتکش را مصادره کرد که ادعا می شد بنزین ایران را از خلیج فارس به کاراکاس می برند. جولیان لی از بخش خبری بلومبرگ، به درستی این کار را "دزدی دریایی دولتی" خواند.

4- با اینحال، این کشتی ها، در اقیانوس اطلس و دریای عمان گرفته شدند تا ریسک یک درگیری نظامی را کاهش دهند. اگر دولت ترامپ کشتی های ایرانی را در خلیج فارس و نزدیکی تنگه هرمز هدف گیرد، خطر رویارویی با نیروهای دریایی ایران، کم نخواهد بود. همچنین، حتی اگر آمریکا از آبهای ایران هم دور بایستد، بازهم تهران ممکن است علیه کشتی های آمریکا یا شرکای عربش در خلیج فارس تلافی نماید.

ببینید:
گفتگوی تلویزیون آفریقای جنوبی با دکتر محمد مرندی کارشناس مسایل خارجی

5- چنانچه ایران تلافی کند، پمپئو به غافلگیری اکتبر می رسد. اقدام ایران را به عنوان گامی تجاوزکارانه نمایش می دهد که نیازمند یک پاسخ محکم و قاطع است. (استدلال پمپئو این است که اقدامی که آمریکا قبل از واکنش ایران انجام داده، اِعمال تصمیم شورای امنیت بوده است.) ناگهان کمتر از شش هفته به انتخابات مهم نوامبر، آمریکا در یک جنگ تازه درگیر خواهد بود. زمانبندی ای مناسب تر از این وجود ندارد.

6- البته ورود به جنگ، یک گام سیاسی ریسک آفرین است. هرچند افکار عمومی آمریکا، در ابتدا جانب رییس جمهوری مستقر را خواهد گرفت اما چنانچه اما و اگر بر سر دفاعی بودن یا نبودن اقدام آمریکا در بگیرد، این همراهی تاثیر بسیار کوتاهی دارد. 

هرچه ایران بیشتر بعنوان یک مهاجم دیده شود، مردم بیشتری گرد ترامپ جمع خواهند شد و او بهره انتخاباتی بیشتری خواهد برد.

7- از هم اکنون شرطی سازی افکار عمومی آمریکا آغاز شده تا نشان دهند آمریکا مجبور است علیه ایران واکنش نشان دهد.
انتشار حرف و حدیث هایی نامعمول درباره دست داشتن ایران در نقشه ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی به تلافی ترور ژنرال سلیمانی، شاید در همین چارچوب باشد.

8- این ایده که یک خانم بازرگان بی نام و نشان که به سفارت رسیده، هدف مناسبی برای تلافی ترور ارشدترین ژنرال ایران باشد، پذیرفتنی نیست. همچنین اینکه چنین کاری در آفریقای جنوبی انجام شود که روابط گرمی با ایران دارد و ایران هم به حمایت سیاسی اش نیازمند است، نامعقول به نظر می رسد.

9- در واقع این خود دولت ترامپ بود که پرچم قرمز (تردید) در این زمینه را بالا برد. نخست اینکه، پلیس آفریقای جنوبی در همان روز گزارش این ادعا توسط پولیتیکو، اعلام کرد که همین امروز خبر این نقشه ادعایی را دریافت کرده است که نشان می دهد دولت ترامپ به جای اطلاع فوری به پلیس آفریقای جنوبی برای حفاظت از سفیر، به سراغ رسانه ها رفته است.

دوم اینکه ترامپ 24 ساعت پس از انتشار این مطلب، توئیت بسیار تهدیدآمیزی علیه ایران منتشر کرد اما به جای استناد به گزارش های اطلاعاتی، به "گزارش های رسانه ای" استناد کرد که نشان می دهد وی هم این مطلب را از رسانه ها شنیده و نه از کانال های اطلاعاتی آمریکا. در این صورت، می شود نتیجه گرفت که چه بسا هیچ اطلاعاتی در میان نبوده یا به احتمال بیشتر اطلاعات موثقی نبوده و به آن اعتنایی نشده است.

10- حال چه اطلاعات معتبری در کار بوده یا نبوده باشد، انتشار گزارش درباره این نقشه ادعایی و تبدیل آن به تیتر اول رسانه ها، بر آن است تا از ایران چهره ای تهاجمی به افکار عمومی آمریکا دهد و آنها را متقاعد به ضرورت واکنش آمریکا کرده و زمینه را برای غافلگیری اکتبر پمپئو فراهم می سازد.

 


* منبع: تریتا پارسی، ریسپانسیبل استیتکرافت، شانزدهم سپتامبر 2020

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۰۱۶۴۷۰۹:۴۶:۲۷ ۱۳۹۹/۶/۲۷
این جنگ رسانه ایست همانطور که ما مردم امریکا را مشتی بی خانمان و گرسنه نشان میدهیم
امید۱۶۰۱۸۲۳۱۲:۳۹:۱۹ ۱۳۹۹/۶/۲۷
بسم الله الرحمن الرحیم اینها را می نویسند تا ترسوها را در ایران بترسانند و آمریکا خوب و عالی می داند که ایران در صورت جنگی تمام عیار در روز اول جنگ هزار آن سرباز آمریکایی را اسیر و ده ها هزار سرباز آمریکایی را به گور خواهد فرستاد و در صورت غلطی از طرف آمریکا این ایران خواهد بود که آمریکا را به غلط کردن خواهد انداخت .
ناشناس۱۶۰۱۸۸۹۱۳:۴۳:۲۸ ۱۳۹۹/۶/۲۷
براي ايران خود ترامپ هم ارزش ترور ندارد كه بالاترين مقام امريكااست تا چه رسد به يك سفير كه از نظر ايران بسيار كم اهميت است براي تلافي خون سردار رشيد اسلام سليماني فقط شكست امريكا وخروج از منطقه وهمچنين پايمال كردن حس ابر قدرتي امريكا در جهان است
ناشناس۱۶۰۱۹۲۲۱۴:۱۴:۵۱ ۱۳۹۹/۶/۲۷
ما ایرانیان دنبال جنگ نیستیم اما در صورت تجاوز آمریکا دفاع همه جانبه ای از حیثیت و شرف خود خواهیم کرد.
ناشناس۱۶۰۱۹۷۷۱۵:۲۷:۴۰ ۱۳۹۹/۶/۲۷
من همیشه با خودم فکر میکنم میان این همه کشور چرا سایه جنگ و تحریم همیشه رو سر مردم ایرانه فقط؟ چرا رو سر مردم کشورهای دیگه هیچ وقت سایه جنگ و تحریم نیست.اصلا مردم سایر کشور ها معنی این دو کلمه رو میدونن؟ مردم ترکیه، کره جنوبی، مالزی، امارات، قطر، عربستان، ازبکستان و...
ناشناس۱۶۰۲۰۱۲۱۶:۱۵:۱۶ ۱۳۹۹/۶/۲۷
مطمن باشیم اگر تصمیم گرفته باشند که جنگ راه بندازند بهانه اش را به راحتی می سازند...
امیر۱۶۰۲۰۸۶۱۹:۰۴:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۲۷
آفرین بر این آنالیز خلاصه و مفید و کوبنده- درود به شما .
ناشناس۱۶۰۲۲۴۱۰۲:۱۰:۵۷ ۱۳۹۹/۶/۲۸
جنگ اجتناب ناپذیر است
ناشناس۱۶۰۲۳۲۵۰۹:۳۵:۵۴ ۱۳۹۹/۶/۲۸
امريكا مانند يك گاو وحشي است كه نبايد بسمت شاخ آن رفت
ناشناس۱۶۰۳۵۸۹۱۸:۲۴:۳۶ ۱۳۹۹/۶/۲۹
شاخش رو میشکنیم.
ناشناس۱۶۰۲۴۸۵۱۳:۲۳:۴۳ ۱۳۹۹/۶/۲۸
دراین سالها چقدر تلاش کردید که تصویر سازی آنها را خنثی کنید؟؟؟؟؟
ناشناس۱۶۰۲۶۷۷۱۹:۱۳:۴۴ ۱۳۹۹/۶/۲۸
والاه اون تصویری که رییس جمهور ما از کشور عزیز ایران ارائه میده 100درصد نادرسته
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین