چگونه کولر گازی را تعمیر کنیم

گزارش بازرگانی،   3990617072

تعمیر برد کولر گازی، شارژ کردن گاز خنک کننده، عیب یابی صحیح و ایرادات مرتبط با نصب دستگاه، بخشی از مهمترین مبانی آموزش تعمیر کولر گازی به شمار می رود. اسپلیت ها و کولرهای گازی به عنوان نمونه ای از سیستم های تهویه مطبوع، در طیف وسیعی مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور کلی، تعمیرات برد کولر گازی، نشتی کولر گازی، تولید صدا در هنگام کارکرد، تولید و انتشار بوی بد، شارژ کردن گاز خنک کننده و غیره بخشی از مهمترین مبانی آموزش تعمیر کولر گازی به شمار می رود. اسپلیت ها و کولرهای گازی به عنوان نمونه ای از سیستم های تهویه مطبوع، در طیف وسیعی مورد استفاده قرار می گیرند.

با افزایش دمای هوا و فرا رسیدن فصل تابستان، اسپلیت ها به یکی از مهمترین تجهیزات برای برخورداری از هوای مطبوع و خنک تبدیل می شوند. از سوی دیگر، استفاده غیر اصولی و نادرست از کولر گازی میتواند عملکرد و کارکرد بهینه و مطلوب دستگاه را تحت شعاع قرار دهد. بروز عیب در کارکرد دستگاه های تهویه مطبوع و عدم رفع و برطرف ساختن آن میتواند هزینه های گزاف و زیادی را به مصرف کننده تحمیل نماید.

با فراگیری و آموزش تعمیر کولر گازی به میزان قابل توجهی میتوان از بروز ایرادات تاثیرگذار بر عملکرد دستگاه جلوگیری به عمل آورد.

مشکلات رایج کولر گازی و طریقه رفع آن

از آنجایی که رفع ایرادات و مشکلات کولر گازی مستلزم برخورداری از مهارت و تخصص لازم می باشد، با فراگیری و آموزش تعمیرات کولر گازی میتوان به این مهارت و تخصص کاربردی دست پیدا نمود. از سوی دیگر، آشنایی با مشکلات رایج و متداول دستگاه های کولر گازی نیز در این زمینه کمک شایانی می نماید.

ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که روشن و خاموش کردن مستمر و پی در پی کولر گازی، در بروز برخی ایرادات و مشکلات دستگاه بسیار تاثیرگذار است. آشنایی پیدا کردن و شناختن مشکلات رایج و راه حل آن، در بخش آموزش کولر گازی از درجه اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

نشتی کولر گازی: یکی از مشکلات رایج بسیاری از کولرهای گازی بروز نشتی در اثر نشت مبرد گاز خنک کننده دستگاه می باشد. خنک شدن و توزیع هوای مطبوع به وسیله مبرد دستگاه انجام می شود. رطوبت و عوامل محیطی و شیمیایی سبب خوردگی و ایجاد حفره های ریز در لوله های مسی انتقال دهنده مبرد کولر می شوند.

راهکار: شارژ گاز خنک کننده دستگاه برای رسیدن به مقدار معین شده در جلوگیری از نشتی کولر گازی تاثیرگذار می باشد. همچنین، جلوگیری از مسدود شدن راه تخلیه، بررسی پمپ تخلیه و فیلتر دستگاه نیز در این زمینه بسیار کمک کننده است.

تولید صدا در هنگام کارکرد کولر گازی: از دیگر مشکلات رایج کولر گازی، تولید صدا در هنگام انجام فرآیند سرمایش می باشد. این صدا ممکن است در پنل داخلی یا خارجی دستگاه به گوش برسد.

راهکار: در بسیاری مواقع ایجاد سرو صدا ناشی از بروز مشکل در فن دستگاه می باشد. نامتوازن یا جابجا شدن فن کولر، تمیز نبودن، شل شدن پیچ و مهره ها و تراز نبودن سطح کولر از مهمترین عامل های ایجاد سروصدا محسوب می شود.

علت روشن نشدن دستگاه اسپلیت: خاموش شدن یکباره و روشن نشدن، از دیگر مشکلات رایج کولرهای گازی به شمار می رود. بسیاری از کاربران سیستم های سرمایشی همواره با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

راهکار: خاموش شدن ناگهانی دستگاه میتواند ناشی از بروز مشکل در قسمت PCB (مدار الکتریکی) یا سوخته شدن خازن یا IC دستگاه باشد. در چنین شرایطی تعویض قطعه بهترین راهکار به شمار می رود.

تولید و انتشار بوی بد در کولر گازی: تولید بوی نامطبوع به محض شروع به کار دستگاه یکی از دیگر مشکلات رایج کولر گازی است. انتشار این بو در فضای خانه، برای ساکنان بسیار آزار دهنده و ناخوشایند می باشد.

راهکار: بروز این مشکل در اثر مسدود شدن مسیر تخلیه رطوبت داخل کولر، به علت جمع شدن گردوغبار می باشد. شستشوی اصولی پنل داخلی و تمیز کردن مسیر خروجی دستگاه در رفع این مشکل کمک شایانی می نماید.

تولید برفک در کولر گازی: یخ زدن و تولید برفک در ساختار دستگاه یکی از دیگر مشکلات کولر می باشد. کاهش میزان گاز مبرد دستگاه از حد معمول یکی از مهمترین دلایل ایجاد این پدیده محسوب می شود.

راهکار: بازگرداندن میزان گاز خنک کننده دستگاه به حالت نرمال و در پی آن رسیدن دمای سیم پیچ داخلی کولر گازی به میزان معمول، از مهمترین راهکارها قلمداد می گردد.

خاموش و روشن شدن متوالی کمپرسور: زود به زود خاموش و روشن شدن کمپرسور، از دیگر بخش های مهم در آموزش تعمیر کولر گازی تلقی می گردد.

راهکار: مسدود شدن مسیر هوای ورودی و خروجی، مهمترین عامل بروز این مشکل می باشد. تمیز کردن یا تعویض فیلتر دستگاه در رفع این مشکل بسیار تاثیرگذار است.

چطور و چگونه کولر گازی را تعمیر کنیم؟

بدون تردید، فراگیری مهارت های لازم برای تعمیر کولر گازی از بهترین راهکارها برای سرویس و راه اندازی بهینه دستگاه به شمار می رود. ساختار سیستم های تهویه مطبوع از قطعات و متعلقات ریز و درشتی ساخته و پرداخته شده است. تخصصی و فنی بودن ساختمان این دستگاه ها، فراگیری مهارت های کولر گازی را بیش از پیش گوشزد می نماید. چراکه فرآیند تعمیر و سرویس دستگاه های سرمایشی، یک پروسه کاملا مهارتی و تخصص محور می باشد.

اولین و نخستین قدم مؤثر و کاربردی در جهت فراگیری و آموزش تعمیر کولر گازی گذراندن دوره های فنی و تخصصی می باشد. بدون برخورداری از دانش و مهارت و تخصص کافی، نمیتوان انتظار کسب نتایج مطلوب و ایده آل را در بخش تعمیرات وسایل و تجهیزات مختلف انتظار داشت.

آموزشگاه برق گستران یکی از بهترین آموزشگاه های برگزار کننده دوره های آموزش کولر گازی در کشور است که به صورت تخصصی و عملی در کارگاه های مجهز و زیر نظر اساتید متخصص به آموزش صفر تا صد طریقه نصب و تعمیرات این وسیله می پردازد.

این آموزشگاه علاوه بر دوره های کولر گازی دوره های متعدد دیگری را برگزار می نماید، آموزش پکیج دیواری، آموزش تعمیر پکیج، آموزش تعمیر موبایل، آموزش تعمیرات ای سی یو، آموزش برق ساختمان و صنعتی، PLC، آموزش هوشمندسازی ساختمان برخی از دیگر دوره های آموزشی برگزار شده در این آموزشگاه می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های این آموزشگاه می توانید به سایت برق گستران به آدرس https://barghgostaran.com/ مراجعه نمایید. همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره 02166597305 تماس بگیرید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین