تمام مدارس ۱۵ شهریور دایر است/ کاهش ساعت کلاس‌های درس به ۳۵ دقیقه

گروه اجتماعی الف،   3990613046 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر آموزش و پرورش به تشریح ایجاد شاد و کاهش زمان کلاس‌های درس حضوری به ۳۵ دقیقه پرداخت.

تمام مدارس ۱۵ شهریور دایر است/ کاهش ساعت کلاس‌های درس به ۳۵ دقیقه

به گزارش فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آیین رونمایی از نسخه جدید شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: شاد عرصه ارائه خدمات متنوع آموزشی است 

وی اضافه کرد: کرونا آمد و با سرعت و غافلگیرانه آمد و همه را در برگرفت و همه شؤونات زندگی مردم را تحت‌ تأثیر قرار دارد و ما در قرن اخیر تا این حد با پدیده با این شمول و گسترده نداشتیم.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: یکی از تأثیرات بر آموزش بود و آموزش زیرساخت عدالت اجتماعی است و یک حق برای مردم است و برای دستیابی به جامعه عادلانه، نظام آموزشی عادلانه داشته باشیم.

وی افزود: آموزش بیش از یک میلیارد دانش‌آموز و دانشجو تحت الشعاع کرونا قرار گرفت و وقفه در آموزش اثرات فردی سخت و تبعات اجتماعی گسترده کوتاه مدت و بلند مدت دارد‌ و همه به دنبال راه‌حل بودند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه راه‌حل قاطع در این زمینه هنوز وجود ندارد، گفت: ما در گام اول از تلویزیون کمک گرفتیم و ۴ کانال آموزشی به کمک آمد. این ارتباط یکطرفه بود و اطمینان از رفع اشکال و پیگیری تکلیف نبود و به دنبال راه تکمیلی بودیم.

وی اضافه کرد: با کمک همراه اول، شاد ایجاد شد البته مشکلاتی وجود داشت اما با همکاری تیم قوی فنی کم‌کم برطرف شد.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه وارد زیست بوم جدید شدیم، گفت: جوامع در حال انتقال بودند اما کرونا جوامع را به این زیست بوم جدید پرتاب کرد که باید هم از ظرفیت‌ها استفاده کرد و موانع و مشکلات را برطرف کرد.

وی افزود: دانش‌آموزان در گذشته از معلمان یکسان از نظر تواتمندی آموزش بهره نمی‌بردند اما اکنون امکان ارائه آموزش بهترین معلمان برای همه در شاد وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: برخی امکان دسترسی به این فضا را ندارند و تضمین می‌کنیم که آموزش را برای تمام سطوح جامعه و صرف نظر از هر شرایطی قرار دهیم اصل را بر حضور گذاشتیم و هرجایی که حضور با محدودیت همراه باشد، دانش‌آموزان را گروه‌بندی می‌کنیم. اگر محدودیت حضور بود هم از تلویزیون، هم شاد و توزیع درسنامه است.

وی ادامه داد: زمان ‌هایی معلمان در مدرسه حضور دارند و در آموزش تلویزیونی، اگر مشکلی بود، دانش‌آموزان می‌توانند مراجعه کنند و برطرف ‌شود.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه آیین رونمایی از نسخه جدید شاد، اظهار کرد: از ۱۵ شهریور سال تحصیلی آغاز می شود و به جد در تلاش هستیم، آمادگی لازم را برای شروع باشکوه انجام دهیم؛ همکاران من تمام وقتشان را گذاشتند تا مدارس را آماده استقبال کنند.

وی به رونمایی از شبکه شاد، گفت: امروز از نسخه جدید شبکه «شاد» رونمایی می‌کنیم؛ شاد جدید دارای ظرفیت  و امکانات جدید است و معلمان می‌توانند ارتباط زنده صوتی و تصویری داشته باشند همچنین دریافت تکالیف کرده و برای تکالیف ارائ نظر کنند ضمن اینکه دانش‌آموزان را حضور و غیاب کنند و آزمون با کیفیت بگیرند و با سایر معلمان تبادل تجربه داشته باشند.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: مطمئن هستم این محیط سازگار با کاربران است ضمن اینکه برای معلمان دوره‌های آموزشی پیش‌بینی کردیم و این قابلیت‌ها در معرض عموم نیز هست.

وی در خصوص نحوه حضور دانش‌آموزان در مدارس گفت: اصل بر شرکت حضوری دانش‌آموزان است؛ ما سال گذشته دو سوم سال و محتوا را طی کرده بودیم اما امسال شرایط متفاوت است و دانش آموزان و معلمان باید در سال تحصیلی جدید با هم آشنا شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هر جا بتوانیم حضور با رعایت پروتکل است و ۱۵ شهریور در همه مدارس اصل بر حضور است؛ در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان بیشتر از پروتکل است ناگزیر هستیم تا دانش‌آموزان را گروه بندی کنیم و برخی در روزهای زوج و برخی روزهای فرد بیایند‌.

وی با بیان اینکه حضور هر دانش‌آموز در کلاس ۳۵ دقیقه است، افزود: زمان‌های ساعات تدریس برای همه دروس حداکثر ۳۵ دقیقه است و تلاش می‌کنیم ورود و خروج به تفاوت باشد تا تزاحم ایجاد نشود.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: نیاز به همراهی خانواده ها برای تردد و ورود و خروج به مدرسه است. در این شرایط نمی توانیم فرصت ها را نادیده بگیریم و باید آموزش را تعقیب کنیم و در کنار آن از سلامت دانش‌آموزان مراقبت کنیم؛ اگر دانش‌آموزان آگاه باشند هم خود و هم خانواده‌ها رعایت می‌کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۸۳۲۱۸۱۳:۳۸:۳۸ ۱۳۹۹/۶/۱۳
از یک طرف میگن سفر نروید بیماری بیشتر میشه دو روز بعدش خودشان خلاف آن میگن برید مدرسه. بعضی مدارس تا 600 دانش آموز داره. حضور نصف دانش آموزان نیز بسیار خطرناکه با این امکانات بهداشتی. با جان مردم بازی نکنید. پرستاران و پزشکان خسته اند. آقای وزیر بهداشت چرا الان صحبت نمیکنه؟
ناشناس۱۵۸۳۲۲۲۱۳:۴۰:۴۱ ۱۳۹۹/۶/۱۳
اینهمه سردرگمی یا دوگانه گویی در حرفها و رفتار مسئولین فقط سه دلیل میتواند داشته باشد: ۱. کرونا ۳ روز پیش شروع شده و آنها غافلگیر شده اند! ۲. کرونا ۸ ماه است آمده ولی یهو معلوم شده مدارس باید باز شود و کسی نمیدانسته مدارس باید باز هم بشوند! ۳. مسئولین خواب بوده اند و یا تحت تاثیر دستورات بی معنی و ناگهانی قرار گرفته اند و خودشان از اولیای دانش آموزان گیج تر شده اند!
ناشناس۱۵۸۳۲۳۷۱۳:۵۶:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۱۳
خانواده ها هم بیایند که دوباره تجمع صورت می گیرد و قوز بالا قوز.
محمد قاسمی۱۵۸۳۲۵۲۱۴:۰۴:۳۲ ۱۳۹۹/۶/۱۳
زنده باد مدارس غیر انتفاعی و بازار سیاهش
ناشناس۱۵۸۳۲۸۶۱۴:۳۰:۴۸ ۱۳۹۹/۶/۱۳
واقعا علت تصمیمات خلق الساعه این آقایون را درک نمی کنم درست مثل داستان بنزین آبان ماه شده # من بچه هایم را به مدرسه نمی فرستم
ناشناس۱۵۸۳۲۹۰۱۴:۳۶:۲۹ ۱۳۹۹/۶/۱۳
تصمیم بسیار غلطی است و پشتوانه اجرایی و عملی ندارد سلامت کودکان و نوجوانان و دانش آموزان شدیدا در خطر است
حسین زاده۱۵۸۳۳۰۴۱۴:۵۴:۵۶ ۱۳۹۹/۶/۱۳
.. الان اکثر شهرها با وجود تعطیلی مدارس در وضعیت قرمز هستند پاییز و زمستان دهشتناک هم که در راهند ... بچه ابتدایی چطور میخواهد پروتکلهای بهداشتی را رعایت کند یک نفر در یک مدرسه بگیرد ظرف یک هفته کل خاندان مدرسه خواهند گرفت
ناشناس۱۵۸۳۳۱۱۱۴:۵۹:۴۰ ۱۳۹۹/۶/۱۳
متاسفانه وزارت آموزش و پرورش دوئل خطرناکی رو با جان دانش آموزان و معلمان شروع کرده است! وقتی وزارت علوم که با افراد بزرگسال و بالغ سروکار دارد کلاس ها را مجازی کرده است دلیل و منطق آموزش پرورش در حضوری کردن کلاس ها را درک نمیکنیم!
ناشناس۱۵۸۳۳۱۴۱۵:۰۲:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۱۳
مگر اون 35 دقیقه کرونا میره به خواب . با جون بچه های مردم بازی نکنید . این دولت چرا هر لحظه یه چیز میگه . کی راحت می شیم از شر شما .
ناشناس۱۵۸۳۳۱۷۱۵:۰۴:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۱۳
بچه دبستانی مگه فاصله گذاری میفهمه . سرش گرم بازی میشه و خدای نکرده مشکلی پیش میاد . با جون مردم بازی نکنید
ناشناس۱۵۸۳۳۳۳۱۵:۱۸:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۱۳
جناب وزیر مگر الان وضعیت بهتر از تعطیلات مدارس در سال پیش شده . دانش آموزان دبستانی در خطر بیشتری هستند . برای اینکه فقط کاری کرده باشید مردم رو تو دلهره و نگرانی نگزارید . چرا هیچ چیز کارشناسی شده نیست و نظر پزشکان در نظر گرفته نشده . امروز باز آمار صعودی بوده و نظر متخصصان شدت گرفتن در فصول سرد ساله .
ناشناس۱۵۸۳۳۴۲۱۵:۲۸:۱۲ ۱۳۹۹/۶/۱۳
بچه ام را سر کلاس حضوری نمی فرستم فوقش یه سال عقب بماند کار براش آماده گذاشتن هیچ اتفاقی نمی افتد
ناشناس۱۵۸۳۴۲۴۱۶:۵۶:۴۰ ۱۳۹۹/۶/۱۳
آغاز سال تحصیلی جدید رو به معلمان زحمت کش تبریک می گوئیم
مصطفی۱۵۸۳۴۶۲۱۷:۳۶:۵۸ ۱۳۹۹/۶/۱۳
واقعا
ناشناس۱۵۸۳۴۹۲۱۷:۵۱:۳۷ ۱۳۹۹/۶/۱۳
در مدرسه ها بحران مایع دستشویی هنوز دارید با کدام امادگی بچه های مردم را میخواهید به .. بکشید تازه مگر ویروس در سی دقیقه از انتقال پیداکردن پشیمان میشود؟ این چه وزیری کردن است که الفبای سلامتی را هم نمی دانید مثل آن بزرگوار که میگفت از شنبه همه چی عادی میشود که نشد از 15 شهریور هم بچه هایمان را به مدرسه نمی فرستیم
ناشناس۱۵۸۳۵۰۲۱۸:۰۵:۳۹ ۱۳۹۹/۶/۱۳
یک تصمیم کاملا سیاسی و غیر کارشناسی
ناشناس۱۵۸۳۵۰۶۱۸:۰۸:۵۷ ۱۳۹۹/۶/۱۳
برخورد مضحک دولت با کرونا همچنان ادامه دارد! نگاهی به آمار چین، کره جنوبی، تایوان و .. بیندازید و با آمار ایران مقایسه کنید همه چیز دستگیرتان می شود.
ناشناس۱۵۸۳۵۳۲۱۸:۲۵:۴۲ ۱۳۹۹/۶/۱۳
کرونا تعهد داده طی اون 35 دقیقه سرایت نکنه ؟!
ناشناس۱۵۸۳۵۴۱۱۸:۳۶:۲۸ ۱۳۹۹/۶/۱۳
من جای شما بودم با توجه به سفرهای اخیر و برگزاری مراسم محرم و احتمال سرایت بیماری در دوره 10 روزه،شروع کلاس ها را 10 روز به تاخیر مینداختم.
ناشناس۱۵۸۳۵۷۷۱۹:۴۴:۳۱ ۱۳۹۹/۶/۱۳
طبق آمارهای بهداشت جهانی 7 تا 10 درصد دانش آموزان از سیستم و بنیه دفاعی ضعیفی برخوردارند و در صورت ابتلا به کرونا ویروس در معرض خطر مرگ قرار می گیرند که وزیر آموزش و پرورش و شخص روحانی باید خدای ناکرده در صورت بروز مشکل برای این عزیزان مسئول مستقیم جان آنها هستند
ناشناس۱۵۸۳۶۰۲۲۰:۳۲:۵۰ ۱۳۹۹/۶/۱۳
ما الان توی جنگ اقتصادی هستیم. اقتصاد الان از سلامت مهمتره. آنقدر زیاده روی نکنید توی بحث کرونا.
ناشناس۱۵۸۳۶۳۹۲۱:۱۳:۴۱ ۱۳۹۹/۶/۱۳
پس تقسیم بندی مناطق قرمز و زرد و سفید برای چه بود چرا با جان فرزندان ملت بازی می کنین
مبی۱۵۸۳۶۵۸۲۱:۳۸:۱۸ ۱۳۹۹/۶/۱۳
سی و پنج دقیقه برای دبیرستان واقعا سنگینه
ناشناس۱۵۸۳۶۶۹۲۱:۵۹:۲۳ ۱۳۹۹/۶/۱۳
لازم به تذکر هست که ساعت کلاس که 90 دقیقه بوده تبدیل شده به 2 زمان 35 دقیقه ای
ناشناس۱۵۸۳۶۷۱۲۲:۰۰:۳۲ ۱۳۹۹/۶/۱۳
ای بابا دلت خوشه!جواب مریض شدن مردم و بچه هاشون رو تو می دی؟!!
حمید۱۵۸۳۷۱۲۲۲:۴۴:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۱۳
کرونا فقط تو هیات ها و مکان های مذهبی حضور دارد و نهایتا تو مسافرت و .. اما تو مدرسه نیست ؟ !!!!!!!
ناشناس۱۵۸۳۷۱۸۲۲:۵۰:۳۹ ۱۳۹۹/۶/۱۳
هر كي به فكر كار خودشه كه از نمد كرونا يه كلاهي بسازه سلامتي مردم اصلا فرع مسيله شده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین