گمانه‌زنی درباره اتحاد لاریجانی و ظریف برای انتخابات/روایت بهزاد نبوی از شهید رجایی/ماجرای قهر وزیر خارجه با هیات دولت و حسن روحانی صحت دارد؟

گروه سیاسی الف،   3990612145 ۴۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

 گمانه‌زنی درباره اتحاد لاریجانی و ظریف برای انتخابات/روایت بهزاد نبوی از شهید رجایی/ماجرای قهر وزیر خارجه با هیات دولت و حسن روحانی صحت دارد؟

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۸۵۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که یک هزار و ۱۳۶ نفر از آنها بستری هستند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۷۸ هزار و ۷۵۲ نفر رسید.

به گفته لاری، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۷۹۷ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: تا کنون سه میلیون و ۲۸۱ هزار و ۹۶۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

آمار کرونا در ایران: فوت ۱۲۵ نفر و شناسایی ۱۸۵۸ بیمار جدید

تمدید دورکاری ادارات در استان تهران

کرونا، قوی‌تر از همیشه

***

همه دانش‌آموزان باید از شنبه 15 شهریور در کلاس‌های درس حاضر شوند 

محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بازگشایی مدارس با توجه به شیوع کرونا، اظهار کرد: از شنبه ۱۵ شهریور سال تحصیلی آغاز می‌شود و اصل اول برای ما آموزش حضوری است و هرجا فضای کلاس و تعداد دانش‌آموزان به تشخیص مدیر مدرسه و براساس دستورالعمل ابلاغی و با رعایت فاصله امکان حضور همه دانش‌آموزان باشد، باید در آن محل حاضر شوند.

وی افزود: اما در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان زیاد است ناگزیر هستیم که دورکاری کنیم و باز دانش‌آموزان با برنامه‌ریزی مدارس به دو گروه تقسیم می‌شوند و بخشی در روزهای زوج و بخشی در روزهای فرد به مدرسه می‌روند.

دکتر مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه گفت: تا حد امکان تجمعاتی که به طور معمول هر روز و ساعت ها در مدارس انجام می شده، نباید رخ دهد. در غیر این صورت مدارس بهترین جا برای انتقال کرونا محسوب می شوند. معلمان و دانش آموزان حتما باید از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنند. در عین حال تهویه هوا بسیار مهم است. به طوری که در هر ساعت ۱۰ بار باید تهویه هوا انجام شود. زیرا حتی اگر افراد با ماسک هم به مدت طولانی در فضای بسته بنشینند، احتمال انتقال بیماری وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

مدرسه تلویزیونی شنبه شروع به کار می کند

***

قرارگاه تحول مجلس تشکیل شد
علی کریمی فیروزجایی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به تشکیل قرارگاه تحول مجلس گفت: به منظور کارآمدسازی قوه مقننه و برای حل مسائل مشکلات کشور، نمایندگان مجلس یازدهم با بررسی هایی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که تحول در ساختار مجلس امر ضروری و مهمی است که باید در صدر اولویت های مجلس قرار بگیرد.

وی افزود: وقتی موضوعی در صدر اولویت های مجلس شورای اسلامی قرار می گیرد و مشخصا مشاهده می‌شود ساختار فعلی موانع جدی برای حل مشکلات مردم دارد، پس باید تدابیری اندیشیده شود که این امر سریعتر محقق شود؛ بر همین اساس قرارگاه تحول مجلس با حضور اندیشکده های مختلف، برخی از حقوقدانان شورای نگهبان و ... تشکیل شد تا بتواند به روند تحول سرعت بدهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال در این ساختار، از برخی حقوقدان های شورای نگهبان دعوت شده است تا در جلسات به عنوان مشاور شرکت کنند و به نمایندگان مشورت دهند؛ این اقدام باعث می شود رفت و برگشت های زائد پس از تصویب قانون بین شورای نگهبان و مجلس کمتر شود و بتوانیم به تحول ساختاری مجلس سرعت بدهیم.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس نیز در گفتگو با مهر، در مورد ساختار «قرارگاه تحول مجلس» و نقش شورای نگهبان در این قرارگاه، گفت: در قرارگاه تحول مجلس برخی از حقوقدانان شورای نگهبان فقط طرف مشورت هستند که این موضوع نه تنها به معنای دخالت شورای نگهبان در امور مجلس نیست بلکه باعث اتقان در قانون نویسی نیز می‌شود.

وی افزود: حقوقدانان شورای نگهبان، مرکز پژوهش‌های مجلس و اندیشکده‌های خارج از مجلس فقط به عنوان مشاور در این قرارگاه در کنار نمایندگان هستند و مشورت‌های لازم را ارائه می‌دهند اما در نهایت خود نمایندگان و مجلس است که تصمیم نهایی را می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

دلیل تشکیل قرارگاه تحول مجلس چیست؟

***

 اگر امروز زنده بود دشمن رفاه‌طلبی‌ها، دنیاطلبی‌ها و... می‌بود

بهزاد نبوی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به روزنامه شرق گفت: {بنی صدر} چون شهید رجایی را از نظر فکری قبول نداشت، او را دارای صلاحیت برای نخست‌وزیری نمی‌دانست، ولی به نظر من تحلیل و موضع امام(ره) از همه ما صحیح‌تر بود. ایشان در صحبتی بعد از شهادت رجایی و فرار بنی‌صدر گفتند که رجایی عقلش از علمش بیشتر بود که واقعا یک سخن تاریخی بود.... ولی تا جایی که به یاد دارم، شهید رجایی خیلی قوی، قاطع و البته همراه با سعه صدر دولت را اداره می‌کرد. 

بهزاد نبوي در پاسخ به اين سوال كه {بزرگ‌ترین اعتراض شهید رجایی اگر زنده بود}گفت: این را هم نمی‌توانم پیش‌بینی کنم ولی باز با شناختی که از آن شهید رجایی دارم، شاید مهم‌ترین اعتراضش به دنیاطلبی و عدم توجه به عدالت اجتماعی بود. او خیلی در این زمینه‌ها سخت‌گیر بود، درباره حقوق ماهانه وزرا و نخست‌وزیر در اولین روزی که هیئت دولت تشکیل شد، از آنها رأی گرفت و تصویب شد که حقوق نخست‌وزیر و وزرا به میزان متوسط حقوق کارکنان دولت باشد. شاید با اکراه برخی از دوستان رأی دادند... شهید رجایی چنین مرام و مشربی داشت و به آنچه می‌گفت، عمل می‌کرد؛ طبعا اگر امروز زنده بود دشمن رفاه‌طلبی‌ها، دنیاطلبی‌ها و... می‌بود.

***

جزئیات بازداشت مدیران ۶ کانال تلگرامی دلالی ارز
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از دستگیری ۶ مدیر کانال تلگرامی دلالان ارز خبر داد. سرهنگ کارآگاه علی ولی پور گودرزی  اظهار داشت: در رصدهای اطلاعاتی و پالایش های فنی بازار ارز در فضای مجازی، تعدادی کانال های تلگرامی دلالان ارز که نقش ویژه ای در تعیین قیمت وگرانی های اخیر بازار ارز داشته اند، شناسایی شد و بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در بررسی به عمل آمده مشخص شد این گروه ها هرکدام حداقل ۱۶۰ عضو داشته که با خرید و فروش ارز به صورت غیرقانونی باعث ایجاد نوسانات قیمت بازار ارز و سیر صعودی قیمت ها شده اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این تحقیقات پلیسی ۶ گروه تلگرامی شناسایی شد، تصریح کرد: در ادامه تحقیقات، هویت مدیران گروه های تلگرامی شناسایی و با هماهنگی های قضایی هر ۶ مدیر کانال تلگرامی دستگیر و گروه های آنها مسدود و حذف شد.

بیشتر بخوانید:

بازداشت ۶ مدیر کانال تلگرامی که در نوسانات قیمت ارز نقش داشتند

***

پاسخ به یک شایعه درباره ظریف و دولت

شرق نوشت: دیروز در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شایعه‌ای مبنی بر قهر وزیر امور خارجه با جلسات هیئت دولت منتشر شد. این رسانه‌ها نوشتند، با مرور جلسات اخیر هیئت دولت عدم حضور محمدجواد ظریف در چند جلسه دیده شده است. در این گزارش‌ها ادعا شده است ظریف به دلیل اختلاف نظر با حسن روحانی رئیس‌جمهور درباره مسائل سیاست خارجی، مدتی است در جلسات حاضر نمی‌شود.
 
رئیس دفتر رئیس جمهور درباره عدم حضور ظریف در جلسات اخیر هئیت دولت توضیح داد.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، امروز در حاشیه هیات دولت در پاسخ به سوالی درباره علت عدم حضور وزیر امور خارجه در جلسات اخیر هیأت دولت گفت: آقای ظریف به دلیل کاری که برایشان پیش آمده در جلسه امروز نبودند و هفته‌ی گذشته نیز در مسافرت بودند. آقای ظریف در جلسه روز یکشنبه حضور داشتند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص برخی اخبار منتشره در زمینه غیبت وی در نشست‌های هیات دولت اظهار داشت: بنده و همکارانم در وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران به صورت شبانه روزی تمام وقت خود را برای ناکام کردن این تلاش‌ها اختصاص داده‌ایم و از هیچ اقدامی برای سربلندی کشور و برافراشته‌ماندن پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی بر فراز سفارتخانه‌های ایران در سراسر جهان کوتاهی نکرده ایم بلکه با دیپلماسی فعال و مبتکرانه حتی در شورای امنیت ملل متحد این پرچم مقدس را همچون خاری در چشمان آمریکا و اذنابش نشانده‌ایم. 

ظریف در پایان  گفت: در این راه سخت اما پرافتخار اگرچه ابزار مناسب و متناسب نیاز است اما هیچ وقفه و کم کاری نخواهیم داشت و برای تامین منافع ملی از هر کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

ایسنا نوشت: محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان سه هفته است در جلسات دولت حاضر نشده است. آخرین حضور ظریف به ۲۲مرداد باز می گردد و از آن زمان وی در جلسات دولت و ستاد ملی کرونا شرکت نکرده است. وی در جلسه امروز هیات دولت نیز غایب بود.

بیشتر بخوانید:

توضیح ظریف درباره اخبار مربوط به غیبتش در جلسات دولت

***

در روند بررسی‌ها درباره هواپیمای اوکراینی تحقیقات وسیع میدانی انجام شده است

منوچهر مرادی سفیر ایران در اوکراین در گفت‌وگو با آژانس ملی اطلاع رسانی اوکراین (اوکراینفورم) تاکید کرد که در بحث غرامت در ارتباط با سقوط هواپیمای اوکراینی فرمول ما مشخص است و آن ، قواعد بین‌الملل و کنوانسیون‌هاست.

مرادی گفت: ۶ نفر دستگیر شدند، سه نفر همچنان از روز اول حادثه در بازداشت هستند و سه نفر به قید وثیقه آزاد شده اند اما در روند بررسی‌ها تحقیقات وسیع میدانی انجام شده، تمام رده‌های نظامی از اپراتور به بالا مورد بازجویی قرار گرفتند و ده‌ها نفر برای بازجویی و پرسش و پاسخ فراخوانده شدند.

بیشتر بخوانید:

بازداشت ۶ نفر در ارتباط با هواپیمای اوکراینی/ تمام رده‌های نظامی مورد بازجویی قرار گرفتند

***

شنیده‌ها از یک طرح انتخاباتی؛ لاریجانی رئیس جمهور و ظریف معاون اول

نامه نیوز نوشت:کمتر از یک سال تا انتخابات ریاست جمهوری باقی است و فضای سیاسی کشور از همین حالا تحت تاثیر این رویداد مهم قرار گرفته است. اهالی سیاست اگرچه هنوز هم در مصاحبه‌ها احتیاط پیشه کرده و صحبت از انتخابات ۱۴۰۰ یا هرگونه پیش‌بینی درباره آن را زود هنگام می‌دانند، در جلسات پشت پرده مشغول رایزنی و برنامه ریزی برای ورود به این کارزار هستند...

 افراد مشهور اصلاح طلب و برخی از چهره‌های نزدیک به دولت و اعتدال و توسعه سناریو جدیدی را نوشته‌اند. این گروه با در نظر داشتن ظرفیت‌های علی لاریجانی برای تایید صلاحیت شدن و مدیریت کشور در شرایط فعلی وی را بهترین گزینه برای ائتلاف و حمایت می‌دانند. این گروه همچنان که امکان جلب رای اصولگرایان میانه‌رو ازسوی علی لاریجانی را مد نظر دارند به این مهم هم توجه دارند که شاید او با اقبال عمومی مواجه نشد.

عدم اقبال از لاریجانی همان نکته‌ای است که اصولگرایان نیز مورد نظر دارند...اصلاح طلبان اما راهکار رفع این نقیصه، را یافته‌اند. طیفی از اصلاح طلبان با در نظر داشتن محبوبیت محمدجوادظریف وزیرخارجه روحانی در جامعه و عدم تمایل او به رئیس جمهور شدن یک پیشنهاد راهبردی مطرح کرده‌اند. پیشنهادشان این است که علی لاریجانی به عنوان گزینه مورد حمایت اصلاح طلبان وارد کارزار شود، اما از همان ابتدا محمدجواد ظریف را به عنوان نفر اول در کابینه خود معرفی کند. به این ترتیب لاریجانی صاحب سبد رای ظریف خواهد شد و آقای وزیر نیز همان طور که محبوب‌ترین و موفق‌ترین عضو کابینه روحانی بود، در کنار لاریجانی کار خواهد کرد.

***

توصیه انتخاباتی مهدی کروبی برای ۱۴۰۰: ریاست جمهوری با مجلس فرق می‌کند/ مشارکت را پرشور کنید

تابناک نوشت: کروبی با حضور در منزل شیخ «قدرت الله علیخانی»، نماینده اسبق مردم قزوین در مجلس با برخی از اعضای مجمع روحانیون مبارز و همچنین دوستان نزدیک خود در حزب اعتماد ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، «اسماعیل دوستی»، عضو حزب اعتماد ملی و از نزدیکان کروبی، آیت‌الله موسوی بجنوردی عضو ارشد روحانیون مبارز، امام جمارانی عضو مجمع روحانیون مبارز، عباسی‌فر، رحمانی، سیدعباس موسوی و حسین کروبی پسر وی حضور داشته است.

اسماعیل دوستی درباره جزئیات این دیدار  گفت: آقای کروبی هر بار به دوره به منزل یکی از رفقا می‌رود که البته به دلیل شیوع ویروس کرونا این رفت و آمدها متوقف شده بود؛ اما برای ایام شهادت حضرت زین‌العابدین(ع) به منزل آقای علیخانی رفتند و البته پنجم محرم نیز در منزل خودشان مراسم روضه بود.

وی افزود: در این نشست، بیشتر خاطرات تعریف می‌شد و البته آقای کروبی تأکید مؤکد داشتند که انتخابات ۱۴۰۰ پرشور برگزار شود. این حساسیت ایشان نسبت به انتخابات موضوع مهمی است.

عضو حزب اعتماد ملی، عنوان کرد: آقای کروبی در این خصوص گفت، انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات مجلس متفاوت است، چون یک چهره جناحی انتخاب شود و مردم باید شرکت کنند.

***

همتی؛ نامزدی با کارنامه اقتصادی

شرق نوشت: با نزدیک‌شدن به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری گمانه‌زنی‌ها درباره نامزدهای احتمالی در حال افزایش است و هر‌ازگاهی نام یک مدیر و مسئول رسانه‌ای می‌شود. یکی از این افراد که از همان ابتدای عنوان‌شدن احتمال نامزدی‌اش، حضورش در انتخابات دور از ذهن به نظر می‌رسید، عبدالناصر همتی است... در میان اسامی‌ای مانند جهانگیری، ظریف، لاریجانی، عارف، شریعتمداری، جلیلی و سورنا ستاری و... قرار‌گرفتن نام همتی به‌عنوان یکی از گزینه‌های ریاست‌جمهوری با توجه به کارنامه اقتصادی او در حال جدی‌شدن است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که با توجه به شرایط اقتصادی و ضرورت اصلاح وضعیت اقتصادی همتی با تکیه بر دانش و تجربه خود در حیطه اقتصاد در این مسیر گام خواهد گذاشت. او که زمان انتخاب به‌عنوان رئیس بانک مرکزی سهمیه کارگزاران در دولت روحانی معرفی شده بود، شاید نیم‌نگاهی هم به حمایت این حزب در انتخابات ۱۴۰۰ داشته باشد.

***

اصلاح‌طلبان مقبولیت سابق را بین مردم ندارند

علی صوفی، عضو شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان مصاحبه ای با تسنیم داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است:

*چالش سیاست خارجی برای ما تبعات داخلی نیز داشته و موجب شده تا فشار سنگینی بر زندگی و معیشت مردم وارد شود که به هر حال با سیاست‌های غیرشفاف دولت این فشارها بر مردم بیشتر سنگینی می‌کند. متاسفانه مردم نظاره گر این هستند که دولت در عمل قصدی برای برداشتن باری از دوش آنها ندارد و واضح است که دولت هر کجا دچار کسری بودجه و محدودیت های درآمدی می شود با دست کردن در جیب مردم و افزایش سرسام آور قیمت اجناس، به نوعی کشور را مدیریت می‌کند.

*تصمیمات مقامات دولتی از سال 96 به بعد به وضوح نشان داد که دولت آقای روحانی به دنبال پیاده سازی سیاست های تعدیلی است که در زمان آقای هاشمی رفسنجانی به اجرا درآمده بود و در سال 74 موجب افزایش شدید نرخ دلار و متعاقب آن افزایش شدید تورم شد و فشار سنگین معیشتی را به مردم وارد کرد.

*آقایان عارف و جهانگیری به دلیل پیشینه حضور در انتخابات ریاست جمهوری تا نزدیکی روز انتخابات و بعد کنار کشیدن از رقابت‌ها، همچنان در افکار عمومی به عنوان چهره‌های بالقوه برای ریاست جمهوری جای دارند. فارغ از آسیب‌هایی که در این سالها به وجهه سیاسی آنها وارد شده و فارغ از شرایطی که امروز نسبت به این دوستان حاکم است و نسبت به آن روزهایی که کاندیدا شده بودند متفاوت است... و به هر حال شانس تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان را نیز دارند.

*اصلاح طلبان دیگر حاضر نیستند که بدون قید و شرط در انتخابات شرکت کنند و کاندیدا داشته باشند و دیگر قرار نیست که اصل بر شرکت در انتخابات باشد و نتیجه برای اصلاح‌طلبان فرع باشد. ضمن این که واقعیت این است که دیگر اصلاح‌طلبان آن مقبولیت سابق را در میان مردم ندارند.

*به طور قاطع می‌گویم که مسلماً اجماعی بر روی حمایت از آقای لاریجانی برای انتخابات 1400 شکل نخواهد گرفت.

دیدگاه کاربران

زهرا۱۵۸۲۲۴۲۲۰:۴۰:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۱۲
واقعا چقدر فرقه بین اینا و احمدی نژاد مردمی و محبوب
ناشناس۱۵۸۳۱۱۷۱۲:۳۸:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۱۳
تا سیاهی شب نباشد قدر روشنایی روز مشخص نمی شود حالا قدر و ارزش دکتر احمدی نژاد را بهتر درک می کنیم.
ناشناس۱۵۸۳۱۲۷۱۲:۴۱:۴۵ ۱۳۹۹/۶/۱۳
روحانی بعنوان رئیس شورایعالی امنیت ملی باید در مورد کلییر نشدن آسمان کشور در شرایط حساس و جنگی پاسخگو باشد.
ناشناس۱۵۸۲۲۷۱۲۱:۰۱:۵۵ ۱۳۹۹/۶/۱۲
کاری که دولت تدبیر طی 7 سال گذشته کرده است در طول این 4 دهه هیچ دولتی نکرده است! تخم مرغ هر عدد صد تومانی را هزار تومان کرد، مرغ 3-4 هزار تومان را به 20 هزار تومان رساند، ماست دو هزار تومانی را به ده هزار تومان ‌رساند، سکه 3 میلیونی را به 11 میلیون رساند، دلار 3500 تومانی را به 24 هزار و...؟! مسکن را از متری 2-3 میلیون تومان به 30-40..........
ناشناس۱۵۸۲۳۵۲۲۱:۵۴:۲۴ ۱۳۹۹/۶/۱۲
لاریجانی یار گرمابه و گلستان روحانی بود و مانعی شده بود تا مجلسیان موفق نشوند روحانی را استیضاح کنند لاریجانی حتی جلوی طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را که در صحن مجلس تصویب شده بود گرفت
ناشناس۱۵۸۳۱۲۳۱۲:۴۰:۰۰ ۱۳۹۹/۶/۱۳
3 نفر در تصویر فوق عامل بدبختی و فلاکت مردم در 7 سال گذشته هستن.
ناشناس۱۵۸۲۳۸۵۲۲:۱۳:۵۰ ۱۳۹۹/۶/۱۲
خوب اخوی این یعنی رشد اقتصادی.
ناشناس۱۵۸۳۲۱۵۱۳:۳۶:۰۶ ۱۳۹۹/۶/۱۳
از نوع تدبیر
ناشناس۱۵۸۲۴۸۱۲۳:۳۵:۵۴ ۱۳۹۹/۶/۱۲
تنها راه نجات کشور از فساد اقتصادی اجرای قانون از کجا آورده ای بدون خط قرمز می باشد و لا غیر
ناشناس۱۵۸۲۷۲۲۰۶:۱۷:۱۷ ۱۳۹۹/۶/۱۳
عاقبت رای دادن چشم و گوش بسته همینه
ناشناس۱۵۸۳۴۶۷۱۷:۴۱:۵۶ ۱۳۹۹/۶/۱۳
همه کسانی که کاندیدشده بودن مورد تاییدنگهبان بودن ودرضمن بقیه کاندیدها بیل گیتس توشون نبود
کور پیش بین۱۵۸۲۲۸۰۲۱:۰۵:۵۵ ۱۳۹۹/۶/۱۲
اگر بنا به هر دلیلی ظریف و یا لاریجانی رای بیاورند یعنی همان راه 8 سال گذشته تکرار و تخلفات این 8 سال هم توسط هر کدام از این دو نفر که از عوامل دولت قبل هستند مخفی میگردد
ناشناس۱۵۸۲۲۹۰۲۱:۰۸:۵۱ ۱۳۹۹/۶/۱۲
از روحانی و لاریجانی و ظریف ملولیم بشدت
ناشناس۱۵۸۲۳۶۳۲۲:۰۲:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۱۲
اما از بقیه منتصبین معلولیم بشدت.
ناشناس۱۵۸۲۳۶۷۲۲:۰۳:۲۳ ۱۳۹۹/۶/۱۲
ظریف یا لاریجانی یعنی ادامه راه کذا و مخفی کردن شیرین کارهای کذا
ناشناس۱۵۸۲۳۷۹۲۲:۱۱:۲۵ ۱۳۹۹/۶/۱۲
لابد از حداد و رضایی خرسندی !
ناشناس۱۵۸۲۴۸۲۲۳:۳۸:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۱۲
ظریف یا لاریجانی یعنی همان راه تباهی هشت سال گذشته از نو
ناشناس۱۵۸۲۷۳۳۰۶:۵۶:۴۲ ۱۳۹۹/۶/۱۳
سه یار غار و سه یار گرمابه و گلستان
ناشناس۱۵۸۲۸۴۸۰۸:۵۴:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۳
واحتمالا از رضایی و حداد و قالیباف بسیار خرسندی
ناشناس۱۵۸۲۳۰۷۲۱:۲۱:۳۲ ۱۳۹۹/۶/۱۲
لاریجانی و ظریف به دلیل تحمیل برجام باید محاکمه شوند
ناشناس۱۵۸۲۳۱۵۲۱:۲۶:۲۴ ۱۳۹۹/۶/۱۲
طرح سوال از رییس جمهور که توسط اقای موسوی لارگانی درخواست شده بود پس چی شد
ناشناس۱۵۸۲۳۷۸۲۲:۱۰:۴۴ ۱۳۹۹/۶/۱۲
اتحاد لاریجانی و ظریف :-) لاریجانی ۳۵۱ تا رای داره ظریف هم ۳۹۵ مجموع ۷۴۶ تا
ناشناس۱۵۸۳۳۲۶۱۵:۱۳:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۱۳
رندش کن ۸۰۰ تا خیرش را ببینی
ناشناس۱۵۸۲۳۸۶۲۲:۱۴:۰۴ ۱۳۹۹/۶/۱۲
بنده بین ترک تحصیل و مرگ کودکم ، ترک تحصیل را انتخاب میکنم .
ناشناس۱۵۸۲۳۸۸۲۲:۱۴:۵۳ ۱۳۹۹/۶/۱۲
چه جوری روشون میشه کاندیدا بشن
مخالف ۱۰۰ درصدی حضور فرزندم سر کلاس درس۱۵۸۲۳۸۹۲۲:۱۵:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۲
علم بهتر است یا مرگ ؟
ناشناس۱۵۸۲۳۹۱۲۲:۱۷:۴۳ ۱۳۹۹/۶/۱۲
روحانی با فاصله ۹ متری از واعظی و جهانگیری میشینه . اونوقت من بچه مو بفرستم قاطی ۵۰۰ تا بچه دیگه و ۲ نفر بشینن روی یک نیمکت به فاصله ۴۰ سانت ؟ بچه ام کرونا بگیره ، روحانی جوابشو میده و حال بچه مو میپرسه ؟!
ناشناس۱۵۸۲۳۹۴۲۲:۱۹:۳۱ ۱۳۹۹/۶/۱۲
بودن و نبودن جواد توی جلسه چه فرقی میکنه ؟ اصلا تشکیل جلسه دولت با تشکیل نشدنش چه فرقی میکنه ؟!!!
ناشناس۱۵۸۲۴۰۲۲۲:۲۴:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۱۲
روحانی ۷ ماهه که قایم شده اونوقت من بچه ام رو بفرستم قاطی ۷۰۰ نفر ؟
ناشناس۱۵۸۲۴۰۳۲۲:۲۶:۰۴ ۱۳۹۹/۶/۱۲
جواد اینقدر لوس بازی درنیار . نمیخوایی کار کنی ، استعفاء بده برو دنبال کارت هفته ای ۳ بار قهر میکنه لوس بی نمک
ناشناس۱۵۸۲۴۰۶۲۲:۲۹:۰۰ ۱۳۹۹/۶/۱۲
فرزندم ۱۵ سال درس بخونه که آخرش بره اسنپ ؟ نه درس خواستیم و نه کرونا
ناشناس۱۵۸۲۴۰۸۲۲:۳۲:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۱۲
اقتصاد فلج ایران ، جوابگوی ۳۵ میلیون نفره . مدرسه ها رو حضوری کنید تا مازاد ۳۵ میلیون نفر کرونا بگیرن و بمیرن
ناشناس۱۵۸۲۴۱۳۲۲:۳۵:۵۸ ۱۳۹۹/۶/۱۲
همینو کم داشتیم که کروبی ما رو توصیه کنه ! نه تو به درد مردم خوردی و نه طیف رقیبای تو
ناشناس۱۵۸۲۶۳۹۰۲:۱۴:۴۱ ۱۳۹۹/۶/۱۳
بهزاد نبوی برو یک گوشه ای و از خدا طلب بخشش کن
ناشناس۱۵۸۲۶۹۵۰۵:۳۹:۱۶ ۱۳۹۹/۶/۱۳
کاش آقایان لاریجانی و ظریف یک نظرسنجی می کردند و میزان نارضایتی و نفرت مردم از خود را می دیدند.
ناشناس۱۵۸۲۷۱۹۰۶:۱۵:۳۳ ۱۳۹۹/۶/۱۳
ببینم شیخ حسن حضور پیدا میکنه بین دانش آموزان برای نواختن زنگ مهر ؟!!! یا بازم میگن مصلحت نبود !!
ناشناس۱۵۸۲۷۲۳۰۶:۱۸:۲۷ ۱۳۹۹/۶/۱۳
حاجی میرزایی و زالی و نمکی و روحانی باید شنبه در بین دانش آموزان حضور پیدا کنند .
ناشناس۱۵۸۲۸۰۹۰۸:۳۱:۰۴ ۱۳۹۹/۶/۱۳
آقایون خودشون ۷ ماه است که قایم شدن بعد ۱۸ میلیون دانش آموز رو میخوان بندازن تنگ هم ؟!
ناشناس۱۵۸۲۸۲۸۰۸:۴۴:۱۴ ۱۳۹۹/۶/۱۳
لاریجانی و روحانی و جهانگیری همه یکی اند . و ثابت شد از جنس مردم نیستند .
ناشناس۱۵۸۲۸۳۴۰۸:۴۶:۰۲ ۱۳۹۹/۶/۱۳
لاریجانی هیچ درکی از زندگی و مشکلات مردم ندارد . و نمی تواند مثل مردم زندگی کند . همیشه هم طرف قدرت است .
ناشناس۱۵۸۲۹۴۲۱۰:۱۹:۲۸ ۱۳۹۹/۶/۱۳
جواد ظریف ملقب به جواد قهری
ناشناس۱۵۸۳۲۴۹۱۴:۰۲:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۱۳
امیدوارم ظریف گول اصلاح طلب های فرصت طلب را نخورد. وگرنه عاقبت او هم مثل جهانگیری خواهد شد و اعتبارش از بین خواهد رفت.
ناشناس۱۵۸۳۹۹۸۱۰:۱۲:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۱۴
لاریجانی مسبب بنزین ۳ هزار تومانی بود روی مهره های سوخته سرمایه گذاری نکنید
محمد۱۵۸۴۳۸۶۱۸:۴۸:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۱۴
می ترسم 8سال دفاع مقدس برای بار سوم تمدید شه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین