چه کسی مسئولیت تصمیم بنزینی آبان ۹۸ را به عهده می‌گیرد؟

محمد علی توکلی،   3990612133 ۸۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
چه کسی مسئولیت تصمیم بنزینی آبان ۹۸ را به عهده می‌گیرد؟

روز سه‌شنبه حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در نشست با خبرنگاران درباره حوادث آبان ۹۸ گفت: «مستندات مکتوب وقایع سال۹۶ و ۹۸ و ریشه های ایجاد آن وجود دارد. شورای امنیت  وقایع آبان۹۸ را پیش‌بینی کرده بود و نظر ما این بود که قیمت بنزین تک نرخی و ۱۵۰۰ تومان باشد. پیش بینی اعتراضات را هم کرده بودیم. ما پیامدهای اجتماعی اجرای طرح افزایش قیمت بنزین را پیش بینی کرده بودیم.  قرار بود سال گذشته قیمت گازوییل افزایش یابد که ما گفتیم این کار شدنی نیست‌. درخواست کردیم قبل اجرای طرح، مسئولان مزایای طرح را برای مردم توضیح دهند، اما معتقد بودیم زمان اجرای طرح اعلام نشود تا مردم به پمپ بنزین‌ها نروند.
در ساعات اولیه اجرای طرح، مشکلی وجود نیامد اما از ظهر جمعه برخی مسئولان داخل کشور با توئیت و حضور در فضای مجازی سخنانی گفتند که مستندات آن وجود دارد و یک گروه از خارج کشور اقداماتی آغاز کردند و عده‌ای از مردم هم اعتراض کردند و بعد حوادث دیگری رخ داد.
 آنها که گفتند تا روز جمعه نمی‌دانستیم، مستنداتش وجود دارد که چه ساعت و چه روزی و توسط چه کسی به آنها گفته شده است.»

از زمان اجرای طرح خسارت‌بار افزایش قیمت بنزین در ۲۴ آبان ۹۸ تاکنون یک مسئله چندبار توسط افراد مختلف، از جمله جناب ذوالفقاری مطرح شده است و آن اینکه نهادهای مختلف پیش‌بینی کرده بودند که در اثر افزایش قیمت بنزین با اعتراضات و شورش‌هایی در جامعه روبه‌رو می‌شویم.

مثلا در آذرماه ۹۸ و چند روز پس از پایان غائله ذوالفقاری و نمایندگان نهادهای امنیتی در کمیسیون امنیت ملی مجلس حاضر شدند و درباره این اتفاقات توضیح دادند. بنا به روایت سخنگوی وقت کمیسیون امنیت ملی نماینده اطلاعات سپاه در این جلسه تاکید کرده است برآورد امنیتی دستگاه های مختلف این بود که شرایط زمانی مقطع زمانی خوبی برای اجرای این طرح نیست.

نماینده وزارت اطلاعات نیز در آن جلسه صحبت کرده و گفته ما تمامی برآوردهای خود را از یکسال قبل به وزارت کشور اعلام کردیم و بحران امنیتی را پیش بینی کرده و یکسال قبل نامه ای هم به وزارت کشور فرستاده بودیم.

طبیعتا پرسشی که در پی این اخبار در ذهن هر مخاطبی ایجاد می‌شود این است که چه کسی و با کدام منطق کارشناسی، علی‌رغم نظر همه نهادهای امنیتی و پیش‌بینی اعتراض اجتماعی، تصمیم گرفته است این طرح اجرا شود؟

از موارد جالب توجه اتفاق نظر همه نهادهای امنیتی و انتظامی درباره عواقب این طرح است. ممکن است درباره برخی موضوعات میان نهادهای امنیتی اختلاف نظر وجود داشته باشد اما در مورد افزایش قیمت بنزین شورای امنیت کشور، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه متفق‌القول بر آثار امنیتی اجرای این طرح تاکید کرده بودند.

علی‌رغم پیش‌بینی این نهادها چه کسی تصمیم بر اجرای این طرح گرفت؟

ممکن است برخی در پاسخ به این پرسش بیان کنند که افزایش قیمت بنزین منافعی برای کشور داشت که بیش از آن خسارت‌ها بود. به بیان دیگر در تحلیل هزینه-فایده، فواید اجرای این طرح بیش از هزینه‌هایش بوده است.

اگر کسی چنین پاسخی بدهد باید بگوییم میزان خسارات مادی و معنوی اجرای این طرح را به‌دقت ملاحظه نکرده است. به گواه آماری که شش ماه بعد از این حوادث اعلام شد ۲۳۰ نفر در این وقایع کشته شدند. درباره میزان خسارات مادی هنوز آمار رسمس اعلام نشده اما برآوردهای مختلفی در همان زمان ارائه شد که همگی حاکی از حداقل چندده هزار میلیارد تومان خسارت بود.

اما مهم‌ترین خسارتی که در پی اجرای این طرح به کشور وارد شد از دست رفتن بیش از پیش اعتماد مردم به حاکمیت بود. اصل طرح و نحوه اجرای آن اعتماد عمومی را مثل یخی در آفتاب تابستان آب کرد. اجرای این طرح در شرایط بد اقتصادی این پیام را به مردم منتقل کرد که وضعیت شما هیچ اهمیتی ندارد.

نحوه اجرای طرح، یعنی تکذیب چندین و چندباره و سپس افزایش یک‌شبه قیمت بنزین بی‌اعتمادی مردم به مسئولین کشور را افزایش داد. اعتماد به‌سختی ساخته می‌شود اما به‌راحتی از دست می‌رود. آیا انتظار داریم مردم از این به بعد به سخنان مسئولین اعتماد کنند؟

علاوه بر این موارد، به‌گواه کارشناسان اقتصادی در همان زمان اجرای طرح، این طرح با آن شرایط و با آن قیمت‌ها هیچ‌کدام از اهداف اقتصادی را تامین نمی‌کرد. با ملاحظه این شرایط آیا فایده‌ای برای اجرای طرح افزایش بنزین با آن قیمت‌ها و با آن نحوه اجرا می‌توان متصور بود؟

این پرسش حدود ده‌ماه است که برای بسیاری از فعالان سیاسی مطرح است و تاکنون هیچ‌کس پاسخ درستی به آن نداده است. به‌راستی چه کسی بر اجرای این طرح خسارت‌بار علی‌رغم همه پیش‌بینی‌ها اصرار ورزید؟ آیا آن فرد یا افراد اکنون مسئولیت اجرای این طرح را به‌عهده می‌گیرند؟

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۸۲۵۷۰۰۱:۱۶:۱۱ ۱۳۹۹/۶/۱۳
اینکه معلومه. تقصیر ترامپه. از ما پاکدست تر و عادل تر در دنیای مادی مجو. هرچه بدی است تقصیر ترامپ و خارج و غرب زدگانه. و هر چه خوبی و افتخار مال ماست. اسنادش هم نزد خودمون محفوظه و نیازی به نشان دادن نداریم.
ناشناس۱۵۸۳۱۰۰۱۲:۲۵:۴۶ ۱۳۹۹/۶/۱۳
مقصر اصلی حوادث آبان ماه زنگنه بود با بی تدبیری ایشان در سال 93 کارت سوخت حذف شد و در سال 98 بدون اطلاع رسانی قبلی نرخ بنزین 3000 تومان شد البته خسارت 53 میلیارد دلاری کرسنت برای اثبات بی کفایتی ایشان کافی بود.
ناشناس۱۵۸۳۱۰۵۱۲:۲۷:۳۶ ۱۳۹۹/۶/۱۳
7 سال اقتصاد کشور را معطل امضاء برجام و اجرای برجام کردند حالا میگن مشکلات تقصیر کرونا و ترامپ است !!!!
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی۱۵۸۳۲۱۰۱۳:۳۲:۰۲ ۱۳۹۹/۶/۱۳
سران سه قوه و وزیر کشور و دبیر شورای امنیت ملی این پنج نفر مسئول مستقیم هستند که طرحی ناپخته و تنش زا را درست در زمانی که در کشور همسایه عراق آشوب و بلوا بود بدون تفکر ..اجرا کردند آنهم در روز یک عید بزرگ
ناشناس۱۵۸۳۳۵۹۱۵:۴۸:۵۵ ۱۳۹۹/۶/۱۳
نه داداش تقصیر منه من از همین تیریبون اعلام میکنم من بودم بنزینو گرون کردم تازه میخواستم پنج هزارتومنش کنم جلومو گرفتن. در آینده نزدیک گازوییل هم گرون میکنم.
بازنشسته۱۵۸۵۱۰۱۱۲:۲۲:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۱۵
من که بچه بودم با مداد دیوار را نقاشی(بخوانید خطخطی) کردم.پدرم که از کار برگشت عصبانی پرسید این کار کیست و مادر بلافاصله گفت که کار بچه بده همسایه است. این بهترین درس زندگی من شد که هر کار بدی را میشود حاشا کرد و به گردن دیگران انداخت.نمیشود؟ همه ما اینکار را نمیکنیم؟
ناشناس۱۵۸۷۵۵۸۰۸:۴۳:۵۸ ۱۳۹۹/۶/۱۷
مشکل اینجاست که این سیر غضنفر بازی تمامی ندارد و هیچ تضمینی هم نیست که تکرار نشود و باز فرافکنی و باز قربانی و هیچ مقام مسئولی قبول مسئولیت نمی کند و کسی از اشتباه پند نمی گیرد. می گویند شکست همیشه یتیم است ولی پیروزی هزاران پدر دارد. تمامی ارگان ها می گویند چنین و چنان کردیم و هشدار دادیم و گزارش نوشتیم و .. پس کدام غضنفری .. ؟ هیچ کس گردن نمی گیرد و کاری هم به خانواده هایی که عزیزانشان قربانی غضنفر بازی های آنان شده ندارند. حالا در فصل انتخابات امریکا انسان هول و هراس دارد که مبادا در یک دام غضنفری دیگر گرفتار شویم آنچه در بیروت واقع شد هشدار آمیز است؟ و اگر توطئه بوده یعنی ادامه دار است
ناشناس۱۵۸۲۵۸۵۰۱:۲۷:۵۳ ۱۳۹۹/۶/۱۳
ای بابا. خیلی سخت نگیرید. فقط به سر نبوده. به دست و پا هم بوده!
ناشناس۱۵۸۳۳۳۰۱۵:۱۶:۳۴ ۱۳۹۹/۶/۱۳
مقصرین اصلی دو نون حیف نون اقتصادی دولت که این نون را برای حسن پختند هستند
ناشناس۱۵۸۲۵۹۶۰۱:۳۵:۰۵ ۱۳۹۹/۶/۱۳
خب معلومه برای اینطوری اجرا شد که اعتماد از بین بره به هیچ وجه با اتفاقات یک ماه بعدش تصادفی نبود کاملا برنامه ریزی شده بود انشالله که خدا امسال رو بخیر بگزرونه
ناشناس۱۵۸۲۶۰۳۰۱:۳۷:۴۰ ۱۳۹۹/۶/۱۳
می گوییم دارای ثبات و مدیریت مثال زدنی هستیم ولی حتی نمی توانیم یک اصلاح قیمتی در گازوئیل و بنزین و نرخ دلار دولتی و هزار یک اصلاح بسیار ضروری دیگر را کلید بزنیم و اگر انجام دهیم نتیجه ان فاجعه ای مانند ابان است. اینجوری می خواهیم با دنیا و کشورهای دانش بنیان و مدیران قدر و اقتصاد شایسته پرور انها هم رقابت کنیم!
ناشناس۱۵۸۲۶۱۳۰۱:۴۸:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۱۳
هر اشوب در ایران در این 30 ساله عامل اصلیش اصلاح طلب ها بودن چون دنبال...........
ناشناس۱۵۸۳۰۱۳۱۱:۱۸:۱۱ ۱۳۹۹/۶/۱۳
من دراین زمینه تخصص ندارم اظهارنظرنمیکنم ولی اصولگرایان بانی عقب افتادگی درکشورهستند ..
ناشناس۱۵۸۳۴۴۶۱۷:۰۹:۴۰ ۱۳۹۹/۶/۱۳
دقیقا
ناشناس۱۵۸۴۰۵۳۱۱:۴۸:۵۴ ۱۳۹۹/۶/۱۴
امثال روحانی میانه رو و اصلاح طلبان و کلا دولتها در این کشور آوردن مردم به صحنه و حضور حداکثری مردم در انتخابات هست و در نهایت انداختن تمام تقصیرات و ناکامی ها به گردن ..
ناشناس۱۵۸۲۶۳۰۰۲:۰۸:۲۵ ۱۳۹۹/۶/۱۳
سوالی که همیشه تو ذهن من بود و هیچ وقت به جواب هم نرسیدم این بود که چرا صبح روز میلاد پیامبر باید همچین خبری اعلام میشد؟!
ناشناس۱۵۸۳۱۹۸۱۳:۲۰:۳۱ ۱۳۹۹/۶/۱۳
بنده خدا خوب عیدی بهت دادن این ۳ نفر
ناشناس۱۵۸۲۶۶۹۰۳:۲۱:۴۶ ۱۳۹۹/۶/۱۳
با سلام . اقای توکلی عزبز ، خسارت ها زده شد. حالا چه مسئولیت بپذیرند یا نپذیرند چه توفیری دارد ؟
ناشناس۱۵۸۲۶۷۹۰۳:۵۵:۳۲ ۱۳۹۹/۶/۱۳
کسی نیست جز شخص رئیس دولت
ناشناس۱۵۸۳۰۵۸۱۱:۵۶:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۳
دولت کاره ای نیست دولت راهکارهای مختلف داد مصلحت نظام قبول نکرد جز همین راه گرونی ..
ناشناس۱۵۸۳۱۶۰۱۲:۵۸:۳۶ ۱۳۹۹/۶/۱۳
چه کسی با بیانات شیوا، طرح عودت به قیمت قبلی را از دستور کار مجلس خارج کرد؟
ناشناس۱۵۸۳۲۰۰۱۳:۲۱:۴۹ ۱۳۹۹/۶/۱۳
کسی نیست جزء شخص رئیس دولت + شخص رئیس عدلیه + شخص رئیس مجلس
م۱۵۸۲۶۸۳۰۴:۵۸:۲۹ ۱۳۹۹/۶/۱۳
جواب سوال رو نمیدونم.ولی به عنوان یه جوان ۲۸ ساله فقط متاسفم که تو این مملکت به دنیا اومدم.
ناشناس۱۵۸۳۲۹۵۱۴:۴۲:۳۷ ۱۳۹۹/۶/۱۳
هر قدر سنت بره بالاتر بیشتر متاسف خواهی شد که چرا اینجا به دنیا اومدی! تازه اول کاره! سنت که بره بالاتر هم امکان تغییر دادن برات سخت تر میشه هم اوضاع مملکت بدتر میشه!
علی۱۵۸۳۳۸۲۱۶:۱۰:۱۴ ۱۳۹۹/۶/۱۳
اگه شما و امثال شما پاسخ‌ها رو ندونید و دنبال پرسشگری و کنشگری نباشید توی هر ممکلتی که باشید اون مملکت رو به همین وضع می‌ندازید.
ناشناس۱۵۸۲۶۹۳۰۵:۳۱:۲۷ ۱۳۹۹/۶/۱۳
شما تا به حال چند بار دیدید در این چند دولت گذشته (هاشمی و خاتمی و احمدی نژاد و روحانی) مسئولی بیاید خطاب به مردم بگوید «مردم ببخشید من فلان کار را اشتباه کردم و عذر می‌خواهم.»؟ چند مسئول دیده‌اید که به خاطر اشتباهات‌شان خودش استعفا بدهد؟ اگر دیدید، اینجا هم منتظر پیدا شدن مقصر باشید. آقایان مسئولین همگی خودشان را طلبکار مردم می‌دانند و اگر چه به زبان چیز دیگری می‌گویند و جلوی ملت دلجویی می‌کنند اما ته دل همه‌شان سر مردم منت دارند.
ناشناس۱۵۸۲۷۰۴۰۵:۵۳:۲۵ ۱۳۹۹/۶/۱۳
کلا تو مملکت ما هر تصمیم بدی بوده مسئولیتش با دولتها است اگر هم خوب بوده که خوب مشخصه تدبیر داهیانه بوده . این وسط مردم هم نقش .....
ناشناس۱۵۸۲۷۱۲۰۶:۱۱:۱۵ ۱۳۹۹/۶/۱۳
چرا اقاي حسين ذوالفقارنام دستور دهنده أصلي افزايش قيمت بنزين را بيان نكرده؟
حسین۱۵۸۳۰۳۷۱۱:۴۰:۲۹ ۱۳۹۹/۶/۱۳
دقیقا
ناشناس۱۵۸۲۷۱۵۰۶:۱۲:۳۶ ۱۳۹۹/۶/۱۳
لاریجانی / رئیسی / روحانی
ناشناس۱۵۸۲۷۱۶۰۶:۱۳:۰۴ ۱۳۹۹/۶/۱۳
آقایون سران باید به عهده بگیرن
ناشناس۱۵۸۲۷۲۴۰۶:۲۱:۰۷ ۱۳۹۹/۶/۱۳
متاسفانه دولتمردان ما هزینه ای بابت تصمیماتشون نمی دن هرچند ویران کننده باشه.
رضا۱۵۸۲۷۵۳۰۷:۵۰:۳۳ ۱۳۹۹/۶/۱۳
..بردار اينجا مسئولين هيچ مسئوليتي را بعهده نمي گيرند . فقط فرار به جلو
من س۱۵۸۲۷۵۹۰۷:۵۶:۲۴ ۱۳۹۹/۶/۱۳
در این مملکت هیچ مسئول مسئولیت عملکرد خودش را تقبل نمیکند
ناشناس۱۵۸۲۷۷۴۰۸:۰۸:۴۷ ۱۳۹۹/۶/۱۳
سران سه قوه این کار را کردند دنبال چی هستید الان دقیقا
ناشناس۱۵۸۲۷۷۷۰۸:۰۹:۴۲ ۱۳۹۹/۶/۱۳
هر کس که مسولیت دلار ۴۲۰۰ تومانی را به عهده گرفت این مسولیت را به عهده خواهد گرفت
ناشناس۱۵۸۲۷۸۵۰۸:۱۶:۰۲ ۱۳۹۹/۶/۱۳
مگر آبان ماه ۹۸ خبری شد کسی کشته یا زخمی شد
حسن۱۵۸۲۷۹۱۰۸:۱۹:۳۷ ۱۳۹۹/۶/۱۳
در کشور آمریکا که بزرگترین دارنده نفت هست نفت به صورت آزاد عرضه می شودوبر اساس افزایش قیمت جهانی نفت وکاهش قیمت جهانی نفت نرخ بنزین تعیین می شود ولی در ایران تصمیم توسط دولت ومجلس گرفته می شود قیمت بنزین باید توسط پتروشیمی ها اتخاذ شود نه توسط دولت ومجلس
ناشناس۱۵۸۲۷۹۳۰۸:۲۳:۰۲ ۱۳۹۹/۶/۱۳
چه سئوال آبکی و به درد نخوری !!! خوب معلومه کیا باید مسئولیت رو به عهده بگیرن با امضاء شبونه چه کسایی این طرح اجرا شد ؟
ناشناس۱۵۸۲۷۹۸۰۸:۲۴:۴۳ ۱۳۹۹/۶/۱۳
لاریجانی و رئیسی و اون مثلا" بی خبر
ناشناس۱۵۸۲۸۰۰۰۸:۲۵:۱۸ ۱۳۹۹/۶/۱۳
آمریکا :-)
ناشناس۱۵۸۲۸۰۴۰۸:۲۶:۴۵ ۱۳۹۹/۶/۱۳
رژیم کودک کش آل سعود
ناشناس۱۵۸۲۸۰۶۰۸:۲۹:۱۹ ۱۳۹۹/۶/۱۳
مسئولیت این اقدام جنایتکارانه با آمریکای جهانخوار است
ناشناس۱۵۸۲۸۲۳۰۸:۴۰:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۱۳
روحانی و دولتش و جهانگیری و وکیل الدوله ها .
ناشناس۱۵۸۲۸۲۶۰۸:۴۲:۵۶ ۱۳۹۹/۶/۱۳
مثل همیشه عامل اصلی، دشمنان هستند.
ناشناس۱۵۸۲۸۴۷۰۸:۵۳:۴۶ ۱۳۹۹/۶/۱۳
مسولیت باکسیکه صبح شنبه نزاشت جلسه چندفوریتی مجلس برای برگشت قیمت بنزین به حالت اول ،تشکیل بشه
ناشناس۱۵۸۳۰۵۰۱۱:۵۰:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۱۳
احسنت. مخلص کلام را بیان نمودی
ناشناس۱۵۸۳۰۷۹۱۲:۱۰:۲۸ ۱۳۹۹/۶/۱۳
افتاد احسنت مقصرهمونه
ناشناس۱۵۸۳۶۱۱۲۰:۴۴:۴۹ ۱۳۹۹/۶/۱۳
احسنت بر شما
ناشناس۱۵۸۴۳۵۳۱۸:۰۲:۵۱ ۱۳۹۹/۶/۱۴
بهترین جواب
ناشناس۱۵۸۲۸۵۳۰۸:۵۸:۵۴ ۱۳۹۹/۶/۱۳
آقای روحانی خواهشمندم که فقط برو تموم بشه این جهنم که درست کردی
ناشناس۱۵۸۲۸۵۸۰۹:۰۷:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۱۳
من نمیدونم چه کسی یا کسانی میخوان مسئولیت این اقدام نابخردانه غیر کارشناسی و ناعادلانه و مردم ستیزانه را به عهده بگیرن
ناشناس۱۵۸۲۸۶۰۰۹:۰۹:۱۲ ۱۳۹۹/۶/۱۳
بسیار زیبا بود . دیگر مردم اعتمادی به هیچ کدام از مسئولین نخواهند کرد و آن افزایش قیمت بنزین که خسارات بزرگ معنوی به کشور زد و البته اقتصادی حتما به قول شما باید مسئول و یا مسئولین قشنگ مشخص شوند و اگر آبروئی جلوی ملت دارند آن اندک آبرو هم از بین برود و البته به سزای خویش برسند.
ناشناس۱۵۸۲۸۶۲۰۹:۱۰:۲۳ ۱۳۹۹/۶/۱۳
مسئولیتش با تعدادی نجومی بگیر مرفه بی درد است که درد نداری و فقر مردم حالیشون نیست . و با فریب و تظاهر فقط میکوشند تا ادای آدمای خوب رو دربیارن
ناشناس۱۵۸۲۸۶۷۰۹:۱۳:۵۱ ۱۳۹۹/۶/۱۳
بهتر نبود تیتر اصلاح می گردید چه کسی مسئولین پودر شدن اموال مردم در بورس امسال به عهده می گیرد تا چالشی از این نوع نشویم بزودی
ناشناس۱۵۸۳۱۷۴۱۳:۰۶:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۱۳
وقتی شاخص بورس بالا میرفت خوش خوشانت بود از این حرفها نمیزدی!
ناشناس۱۵۸۲۸۹۴۰۹:۴۲:۲۴ ۱۳۹۹/۶/۱۳
تصمیمات به زعم مردم اشتباه از سوی دولتها در همه دنبا اتفاق می افتد و مردم هم اعتراض خود را با تجمعات یا حتی عکس العمل های خشونت آمیز بروز میدهند. مهم؛ نحوه تعامل حاکمیت با مردم معترض است.
ناشناس۱۵۸۲۹۴۹۱۰:۲۳:۰۲ ۱۳۹۹/۶/۱۳
مسوبان باید پاسخ دهند. این طرح سوال بعد از یکسال خودش باعث از بین اعتماد میشود.
ناشناس۱۵۸۲۹۹۰۱۰:۵۹:۳۴ ۱۳۹۹/۶/۱۳
این همه ادم بیگناه سر یه تصمیم نادرست کشته شد
ناشناس۱۵۸۳۰۰۲۱۱:۰۷:۲۳ ۱۳۹۹/۶/۱۳
تصمیم جمعی نظام بوده نه شخص خاص.
ناشناس۱۵۸۳۰۲۱۱۱:۲۲:۱۲ ۱۳۹۹/۶/۱۳
مسئولیت حادثع دیماه سال گذشته با کسی هست که اصراربرافزایش قیمت بنزین داشت وبا فشار قیمت بنزین را افزایش داد وباید پاسخگو باشد
رضا۱۵۸۴۸۳۵۰۹:۰۵:۲۹ ۱۳۹۹/۶/۱۵
کار درستی کرد بیشتر از این هم گران خواهد کرد،گازئیل و برق و آب را هم باید گران کند و می کند.حقوق لشگر بیکاره دولت از اینجا پرداخت می شود و پرداخت کننده پول انرژی هم همین لشگر هستند.
یه الفی۱۵۸۳۰۲۳۱۱:۲۴:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۱۳
یک سوال اگر فرد یا افراد مقصر شناسایی شوند، تأثیری دارد؟
حسین۱۵۸۳۰۴۰۱۱:۴۲:۱۸ ۱۳۹۹/۶/۱۳
مشکل از دمکراسی هست که تو کشور پیاده شد. اصلی ترین جزو دمکراسی پاسخگویی و شفافیت هست که در کشور ما وجود ندارد بنابرین با "دیکتاتور دمکراسی" روبرو هستیم
ناشناس۱۵۸۳۰۶۳۱۱:۵۸:۱۸ ۱۳۹۹/۶/۱۳
من که امیدوارم توی ریاست جمهوری هم از همین مدل افرادی که الان تو مجلس رفتن برن اونجوری مطمئنم همه چی یکسره میشه
ناشناس۱۵۸۳۰۷۴۱۲:۰۷:۴۴ ۱۳۹۹/۶/۱۳
از قبل تصمیم رو اعلام نکردن تا مردم صف نبندن پشت پمپ بنزینها؟ اونوقت اینجوری اینقدر آدم کشته شد و ناامنی درست شد بهتر شد؟ اگر از قبل مردم رو آماده میکردن، آنقدر ناامنی درست نمیشد.
علیرضا۱۵۸۳۱۰۸۱۲:۲۹:۱۷ ۱۳۹۹/۶/۱۳
کسیکه جمعه صبح ..،..خبر گرانی را میشنود مسئولیتی ندارد.
علی 671۱۵۸۳۱۲۵۱۲:۴۰:۳۳ ۱۳۹۹/۶/۱۳
افزایش قیمت بنزین و در آمدش برای دولت به کنار .گیرم هزاران میلیارد حتی از کل بودجه کشور هم بیشتر دولت نفع کرده باشد .آیا ارزش کشته شدن .. افرادبیگناه خانواده ها را داشت .خسارت مادی که به کشور زده شد که تا به حال قیاس نشده و افرادی که به زندان افتادند و خوراکی که برای مدت ها برای رادیو های بیگانه فراهم شد .بگردیم مقصر پیدا کنیم .مقصر جلو ما و در آستین ماست .روحانی و زنگنه مقصر صد در صد و اثبات شده وزیر کشور و دیگر عوامل مجری نیز در صدر .در کویر دنبال شتر می گردید .تاریخ ثبت کرده و این لکه ..بر پیشانی ایران همیشه نهادند و بعد علنی صبح جمعه.. اعلام کردند که ما هم تازه فهمیدیم .هر چند همه می دانستیم که روحانی راست نمی گوید و.. این همه خسارت و حالا که بر ملا شده انگشت به دهان .حال ، فردا ، روز قیامت ، و پسین روز قیامت این دروغگویان چه خواهند گفت .باید در دادگاه اسلامی محاکمه و ..محکوم شوند که غیر این باشد باید به همه چیز شک کرد .
ناشناس۱۵۸۳۱۳۹۱۲:۴۸:۵۴ ۱۳۹۹/۶/۱۳
هر کسی مسوولیت تحریمها را به عهده گرفت
ناشناس۱۵۸۳۱۵۷۱۲:۵۷:۳۴ ۱۳۹۹/۶/۱۳
مسئولیت! تو ایران چیزی به اسم مسئولیت وجود نداره
ناشناس۱۵۸۳۱۶۷۱۳:۰۱:۰۲ ۱۳۹۹/۶/۱۳
خودشان هم خوب می دانستند که چه می کنند ، به همین دلیل به جای ارائه لایحه و طرح و اقدام از مسیر قانونی ، از مسیر خارج از دولت و مجلس وارد ماجرا شدند و دیدیم چه شد
ناشناس۱۵۸۳۲۱۴۱۳:۳۵:۵۵ ۱۳۹۹/۶/۱۳
مثل چیزهای دیگر مسئولیتش و مجازاتش متوجه مردمی است که فعلا چاره ای جز تحمل ندارند. ..
ناشناس۱۵۸۳۲۴۶۱۴:۰۱:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۱۳
چه کسی مسوولیت پنج برابر کردن دلار را به عهده میگیرد؟؟؟؟
ناشناس۱۵۸۷۲۱۲۲۱:۴۱:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۱۶
در اقتصاد ایران‌ قیمتها تابع قیمت دلار است. آنها یی که برجام را فاجعه می دانند و تحریم را نعمت باید جوابگو باشند.
ناشناس۱۵۸۳۲۵۷۱۴:۰۷:۵۵ ۱۳۹۹/۶/۱۳
مگه خبری بود من که الان فهمیدم!!
ناشناس۱۵۸۳۳۲۷۱۵:۱۶:۰۵ ۱۳۹۹/۶/۱۳
نهایت بی تدبیری نهایت ظلم،نهایتا نهایت بی اعتمادی به مسئولین
علی۱۵۸۳۳۸۸۱۶:۱۲:۲۵ ۱۳۹۹/۶/۱۳
من با خود طرح اصلا مشکلی ندارم و به اعتراف خیلی از کارشناسان اقتصادی طرح خوبی بوده. مشکل اصلی در زمان و نحوه اجرا بوده. شما می‌تونید بهترین طرح‌ها رو طوری اجرا کنید که بدترین خسارت رو به بار بیاره.
ناشناس۱۵۸۳۶۷۳۲۲:۰۱:۵۳ ۱۳۹۹/۶/۱۳
بنده غضنفر نژاد همه چیز را به عهده میگیرم
حامد۱۵۸۳۸۶۹۰۱:۵۷:۲۵ ۱۳۹۹/۶/۱۴
تصمیم به بازگشایی زودهنگام و عجله ای مدرس شبیه همین تصمیم بنزینی است. بعد خواهید فهمید چه تعداد از مردم شامل معلمان و دانش آموزان و اولیا آنها به علت بازگشایی زودهنگام مدارس (در حالی که مدارس آماده نیستند) به دیار باقی شتافتند.
ناشناس۱۵۸۳۸۷۶۰۲:۰۵:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۴
وقتی رییس جمهور یک کشور میگوید من هم خبر نداشتم باید پرسید پس چه کسی خبر داشت؟ احتمالا هیچ کس. و این جایگاه داران خود سرانه قیمت را بالا بردند.
ناشناس۱۵۸۳۹۷۷۰۹:۴۵:۳۶ ۱۳۹۹/۶/۱۴
ضربه های بزرگ و کاری را کشور ما از بی تعهدی مسئولانش می خورد که می دانند هر اقدام غلطی بکنند هیچ جا نباید پاسخگو باشند و مردم بیچاره ایران عزیز بایستی با فشارهای مختلف این بی لیاقتی دنیا طلبان بی درد را تحمل کنند .
عبدالله۱۵۸۴۰۰۵۱۰:۲۸:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۱۴
طوري نوشته ايد انگار تصميم بدي گرفته اند- افزايش قيمت سوخت تا حد ١٢٠٠٠ تومان در هر ليتر و كاهش هزينه هاي جاري سه قوه مقننه، مجريه و قضاييه ، دوتا از نيازها و واجب هاي اجتناب ناپذير مملكت ما است. افزايش قيمت سوخت تصميم بسيار درست و منطقي و عاقلانه اي است و بايد اجرا شود. متاسفانه ضعف كارشناسان و صدا و سيما در تبيين اين بحث و تفهيم آن براي مردم به اين وضع انجاميد. مشابه آن ممكن است وقتي رخ دهد كه هر سه قوا مجبور شوند بيش از يك مليون نفر از مستخدمان خودرا به مرخصي اجباري بفرستند، اگر وضعيت جنگ اقتصادي براي مستخدمان تشريح نشود ممكن است انها هم بيايند و بخواهند اعتراض كنند. بنابراين علت اصلي عدم مشاركت دادن مردم در اجرا است.
ناشناس۱۵۸۴۴۲۲۱۹:۳۰:۳۸ ۱۳۹۹/۶/۱۴
مسئولیت اصلی آن با احمدی نژاد است بدلایل زیر: 1-دولت احمدی نژاد با دادن یارانه و هدر دادن آن میلیارد ها ذخیره مالی مملکت را نابود کرد 2-دولت احمدی نژاد مردم را تحریک کرد
محمد۱۵۸۴۵۷۹۲۳:۰۲:۳۰ ۱۳۹۹/۶/۱۴
اصولا مسئولین طراز اول باید پاسخگو باشند
علی 671۱۵۸۴۹۱۲۱۰:۱۳:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۱۵
دولت و روحانی و ..مقصر نیستند و آنهایی هم که کشته شدند مقصر نیستند مقصر ماییم که مانده ایم و این شرمها را تحمل می کنیم باید ما را اعدام کنند که چرا مصرف می کنیم و ..
ناشناس۱۵۸۵۲۸۳۱۴:۰۶:۲۴ ۱۳۹۹/۶/۱۵
دوستان هر چه گفتند اشتباه بود . همش تقصیر مردمه .این ور پریده ها هر چه..به خوردشان می دی فایده ای ندارد ،هنوز زنده هستند. ..
مجید۱۵۸۵۳۶۱۱۴:۵۳:۱۷ ۱۳۹۹/۶/۱۵
مسئولین که مثل همیشه بی تقصیرن، احتمالا مقصر همین جوونایی هستن که دارن به خاطر وقایع اون ایام محاکمه و محکوم میشن یا شاید اونایی که تو اون ایام کشته شدن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین