ماجرای فیش حقوقی دوم نمایندگان/شکایت از میرسلیم به هیات نظارت/انتقاد حسین شریعتمداری از برخی مسئولان/ روحانی: آرزوی ۴۲ ساله مردم را برآورده کردیم

گروه سیاسی الف،   3990605126 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

ماجرای فیش حقوقی دوم نمایندگان/شکایت از میرسلیم به هیات نظارت/انتقاد حسین شریعتمداری از برخی مسئولان/ روحانی: آرزوی ۴۲ ساله مردم را برآورده کردیم

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۵ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که یک هزار و ۱۲۱ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۶۵ هزار و ۶۰۶ نفر رسید.

لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۲۰ نفر رسید.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

دکتر علیرضا زالی،فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران نیز اظهار کرد:  یکی از عوامل پرخطر و پر ریسک سفرهایی است که انجام می شود، به ویژه در استان هایی که وضعیت قرمز بیماری را دارند هرگونه تردد می تواند در چرخش این ویروس اثر داشته باشد.

زالی ادامه داد: توصیه موکد ما این است که امسال بر خلاف سال های گذشته عزیزان در محل سکنی خود باقی بمانند و ترجیحا از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند، زیرا ما فکر می کنیم اگر این سفرها اتفاق بیفتد و مجددا یک چرخش انجام شود، پیک های بعدی بیماری زودتر از آنچه که در انتظار آن هستیم پدید می آید و طبیعتا منجر به خستگی تیم درمانی  شده و با توجه به حجم بالای کار تیم های درمانی می تواند بر استمرار خدمت رسانی تاثیر منفی داشته باشد.

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران تعطیلات را کابوسی برای ستاد مقابله با کرونای پایتخت ذکر کرد و گفت: متاسفانه تعطیلات عواقب بدی از نظر افزایش شیوع و آمار بیماری در پی داشته است. بنابراین باید با اعمال محدودیت ها کمک کنیم تا زنجیره بیماری قطع و بیماری مهار شود و نیروی انتظامی نقش ارزنده‌ای در نظارت بر اعمال محدودیت ها داشته است.

بیشتر بخوانید:

شمار قربانیان کرونا در ایران از ۲۱ هزار نفر گذشت

حریرچی: ۱۰ درصد بستری‌های کرونا فوت می‌کنند/ هر فرد کرونایی در یک ماه ۴۳۰ نفر را مبتلا می‌کند

***

پرونده ۱۳ نماینده  سابق زیر دست نمایندگان مجلس یازدهم 
 
حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی، سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان اظهار داشت: ۴۳ پرونده از مجلس دهم در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان باقی مانده بود و عملا تکلیف آن پرونده‌ها باید در مجلس یازدهم مشخص می‌شد.

وی افزود:‌در جلسات برگزار شده هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس یازدهم موفق شدیم حدود ۳۰ پرونده را تعیین تکلیف کنیم و فقط ۱۳ پرونده از مجلس دهم باقی مانده است.

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان تصریح کرد: در مجلس یازدهم تاکنون فقط یک شکایت در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ثبت شده است و آن هم مربوط به شکایت آقای رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران از مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران است.

***

ماجرای فیش حقوقی دوم نمایندگان مجلس

محمدجواد جمالی نوبندگانی، نماینده مجلس دهم و سخنگوی هیئت نظارت در همان دوره به باشگاه خبرنگاران گفت: {فیش حقوقی دوم نمایندگان مجلس}مانند هزینه دفتر و ... که خرج آب و برق، کرایه خودرو، بنزین مصرفی، پرسنل، پذیرایی، اقلام و نوشت‌افزار و تبلیغات می‌شود و در همان فیش ذکر می‌شود. با این وجود، هنوز هم خودرو می‌گیرند و حتی با فشارهایی بر ادارات دولتی یا دانشگاه‌ها، مکان‌هایی گرفتند تا کرایه ندهند. مبلغ کرایه خودرو برای به کارگیری در تهران است و برای خودروی شهرستان هم از همان هزینه‌های دفتر استفاده می‌شود که هزینه این‌گونه نیازها را پوشش دهد.

نوبندگان گفت: اعتقاد دارم وقتی از یک ارگان دولتی امکاناتی مانند خودرو یا راننده می‌شود، چطور می‌توان بر روی ارگان نظارت داشت؟ همچنین آن خودرو برای کارهای دستگاه اجرایی باید به کار گرفته شود و استفاده غیر اجرایی در قوه مقننه شرعاً اشکال خواهد داشت، زیرا خودرو و امکانات برای امور دولت است.

***

آیا می‌توان روی کاندیداتوری پرویز فتاح برای انتخابات ۱۴۰۰ سرمایه‌گذاری کرد؟

روزنامه شرق نوشت: با اینکه خودش همواره تکذیب کرده بود که قصدی برای ریاست‌جمهوری ندارد؛ اما همواره در همه این سال‌ها زمزمه‌ها و شایعاتی درباره‌اش وجود داشته تا اینکه با توفانی که در یک ماه اخیر در واکنش به سخنانش ایجاد شد، همه را دچار چالش تحلیلی میان آمدن و نیامدن کرد. فتاح از حلقه یاران قدیمی احمدی‌نژاد در سپاه ارومیه بود که نامش با دولت احمدی‌نژاد بر سر زبان‌ها افتاد و از آنجا وارد حلقه چهره‌های شناخته‌شده دولت شد.‌ ‌برای همین نامش به‌عنوان نامزد بالقوه اصولگرایان همواره بر سر زبان‌ها بود؛ اما کنش اخیرش به اصولگرایان ثابت کرد او اتفاقا از جهاتی که فکرش را هم نمی‌کردند، راه خود را می‌رود. گمانه‌ها درباره‌اش آن‌قدر زیاد بود که حتی «میدل‌ایست» هم در مقاله‌ای به پیروزی احتمالی «پرویز فتاح»، رئیس فعلی بنیاد مستضعفان، در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ پرداخته و مدعی شده بود نظرسنجی‌های اخیر در بین اصولگرایان، «فتاح» را بین چهار کاندیدای مشهور نشان داده است...

 در چند ماه اخیر او دو بار مجبور به عذرخواهی تلویزیونی شده است؛ بار اول بعد از آن گفت‌وگوی توأم با عصبانیت است با مجری درباره ساخت آزادراه شمال و بار دوم بعد از افشاگری‌هایش و پاسخ حدادعادل. واکنش‌ها به فتاح به قدری سهمگین بوده که فارغ از درست یا غلط‌بودن داده‌هایش باعث شد بعد از این جرئت و جسارت افشاگری در این حوزه‌ها محتاطانه‌تر صورت بگیرد؛ حتی در بعد فراجناحی آن. اصولگرایان هم دیگر دنبال رئیس‌جمهوری افشاگر نیستند.

***

از حضرت آقا هزینه نکنید

حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:مدتی است که برخی از مسئولان محترم در دولت و یا شخصیت‌های مطرح در سایر مراکز و نهادها وقتی درباره عملکرد خود -به حق و یا به ناحق- مورد سؤال قرار می‌گیرند، برای توضیح و یا خدای نخواسته توجیه آن، نام مبارک حضرت آقا را به میان می‌کشند و اصرار دارند فلان اقدام خود را به رهبر معظم انقلاب نسبت بدهند و یا برگرفته از نظر حضرت ایشان معرفی کنند! در این خصوص با دو نوع متفاوت روبه‌رو هستیم که اگرچه ماهیت جداگانه‌ای دارند ولی هر دونوع مذموم و ناشایسته است.

الف- در نوع اول مسئولانی جای دارند که در انجام وظایف و مسئولیتی که برعهده داشته‌اند موفق نبوده و احیاناً خسارت‌های فراوانی به‌بار آورده‌اند. این عده با سوءاستفاده از متانت و بردباری حضرت آقا و برخی ملاحظات ایشان، ادعا می‌کنند که تمام آنچه انجام داده‌اند از  ابتدا تا انتها به دستور رهبری و تحت اشراف و نظارت حضرت ایشان بوده است!

ب- در نوع دوم مسئولانی مورد نظرند که در افکار عمومی به عمد و یا به سهو، نسبت به عملکردشان تردیدی ایجاد شده است. این عده اگر قصد روشنگری داشته و این روشنگری را ضروری بدانند، می‌توانند موضوع را همراه با مستندات آن برای ملت توضیح بدهند و از آنجا که عملکرد خود را خالی از نقص و خلل می‌دانند، بدیهی است که توضیح و روشنگری آنها بر دل مخاطبان می‌نشیند ولی بعضاً دیده شده، توضیح درباره عملکرد خود را، با استنادهای پی‌درپی به حضرت آقا همراه می‌کنند! به‌گونه‌ای که ممکن است مخاطب با این توهم روبه‌رو شود که انگار تمامی عملکرد آنان (از «بای» بسم‌الله تا «تای» تمت) زیر نظر مستقیم حضرت آقا صورت پذیرفته است!

بیشتر بخوانید:

حسین شریعتمداری: برخی توضیح درباره عملکرد خود را، با استنادهای پی‌در‌پی به حضرت آقا همراه می‌کنند!

***

 آرزوی مردم را برآورده کردیم 

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه هیات دولت به آرزوی ۴۲ ساله  کشور برای اعطای برق مجانی اشاره کرد که در شرایط سخت تحریم دولت موفق به انجام آن شد و در ادامه تصریح کرد: اعلام کردیم که در هفته دولت خانواده‌های کم مصرف،‌ از تخفیف ۱۰۰ درصدی برخوردار خواهند شد. به بیان دیگر خانواده‌هایی که زندگی ساده‌ای داشته و از برق کمتر استفاده می‌کنند،برق برای آنها مجانی شد و این افتخار دولت دوازدهم است. البته این عدد برای یک یا دو میلیون ایرانی نیست بلکه برای بیش از۳۰ میلیون ایرانی است که برق برای آنها مجانی شد و این کار عظیم و بزرگ است.

روحانی گفت: آنها می‌خواستند ملت ایران را به نقطه فروپاشی نظام برسانند. آنها می‌گفتند پایان سال 97، شما نیستید. با محاسبه عادی درست می‌گفتند... علیرغم این ایستادیم، علیرغم این وضعیت بازارها و اجناس کشور از اروپا هم بهتر است. در کرونا شرایط را دیدیم، آنها صف بستند، اینجا کسی صف نبست، آنها تخت خالی نداشتند بیمار را در میدان و حیاط بیمارستان روی زمین خواباندند و اینجا همواره تخت خالی وجود داشت. آنها برای دارو دچار مشکل شدند، برای ماسک در هوا، دزدی هوایی را شروع کردند، این مال او را می‌قاپید، او مال این را می‌قاپید که ماسک برسانند، ولی در کشورمان شرکت‌های دانش‌بنیان و بنگاه‌های تولیدی یک روز تعطیل نبودند و خیلی سریع توانستند مشکلات را حل کنند.

بیشتر بخوانید:

روحانی: ایستادگی ملت به شکست آمریکا مقابل دیپلمات‌های ما منجر شد/ بازارهای ما از اروپا هم بهتر است

۸.۴ میلیون خانوار مشمول برق رایگان هستند

***

فرار روحانی از خبرنگاران

روزنامه آفتاب یزد نوشت: این هم نوبر است.رئیس جمهور پس از مدت‌ها سکوت خبری در برابر پرسش‌های متعدد رسانه‌ها و خبرنگاران دیروز نشست خبری برگزار کرد اما با سبک و سیاقی جدید که شاید عالم خبری تا کنون به خود ندیده است. حتما عده‌ای توجیه خواهند کرد ولی چگونه ممکن است یک نشست با چند مدیر رسانه را به جای نشست خبری قالب کرد؟

بهرحال در کمال تعجب دیروز چنین موضوعی رخ داد و رئیس جمهور در این نشست ابتدا نطقی کرد و سپس به سوالات همدلانه چند مدیر رسانه‌ پاسخ داد و به خیال مشاوران رسانه ای، حق مطلب ادا شد.

این در حالیست که این روزها خبرنگاران سوالات متعددی از نفر اول دولت دارند که حتما برخی از این سوالات چالشی و باعث دردسر حسن روحانی می‌شود.فلذا اولین و بهترین دلیلی را که می‌توان یافت تا اطرافیان رئیس جمهور چنین نشست خبری را برگزار کنند فقط و فقط فرار از پاسخگویی و فرار از خبرنگاران و اهالی خبر است. چرا که اگر طبق گفته رئیس جمهور کارنامه ایشان مشعشع است چرا باید بیم حضور در یک نشست خبری واقعی وجود داشته باشد؟

گفتنی است در پی بی اعتنایی دفتر رییس جمهور به سایتهای خبری و عدم دعوت از آنان در نشست دیروز روحانی، مدیران این سایتها طی نامه ای به رییس جمهور اعلام کردند :ضمن ابراز تأسف به خاطر عدم اطلاع معاونت اطلاع رسانی از جایگاه رفیع و بی بدیل پایگاه های خبری اینترنتی کشور، چاره ای ندیدیم جز آن که از پوشش خبری نشست دیروزتان امتناع ورزیم.

بیشتر بخوانید:

نامه اعتراضی ۱۰ سایت خبری به رییس جمهور

***

بیشتر از شهردار گلایه مندیم تا دولت!

آفتاب یزد نوشت: چندی است که {پیروز }حناچی در جلسات هیئت دولت حضور پیدا نمی‌کند، تقریباً همه می‌دانند موضوع مربوط است به ملکی در منطقه جماران که حاشیه‌هایی نیز به همراه داشت. مدتی قبل واعظی گفته بود اساساً چون پیشتر شهردار تهران در جلسات هیئت دولت حاضر بوده به این معنی نیست که همیشه باید حضور داشته باشد. این حضور و عدم حضور مسئله‌ای است که در ادوار پیشین نیز مسبوق به سابقه است یعنی هرجا شورای شهر یا شهرداران تهران از در انتقاد یا موضع‌گیری در می‌آمده‌اند لابد اولین واکنش، ممانعت از حضور شهردار در جلسات هیئت دولت است.

محمدجواد حق شناس، عضو شورای شهر تهران در این باره گفت: من اینجا از شهردار گله دارم شهردار باید اینقدر مناعت‌طبع داشته باشد که درچارچوب‌ها به طرفدارانش نشان بدهد که این دولت است که حضور شهردار به نفع آن است. در همین سال‌های اخیر که آقای روحانی شهردار را هم دعوت کردند، من فکر می‌کنم اگر سودی حاصل شده بیشتر دولتی‌ها منتفع شده‌اند نه شهرداری و مدیریت شهری از دولت. ما در تمام این سال‌ها جزءِ طلب‌کاران بزرگ دولت بودیم که دولت سهم و حق مردم تهران را نداده است... متاسفانه صدای شهردار ما در این بخش باید اینقدر رسا و بلند می‌بود که رئیس دفتر آقای رئیس جمهور به خودش اجازه چنین جسارتی ندهد که اساساً بخواهد چنین سخنی بگوید. و بیشتر ما از شهردار گلایه مندیم تا دولت.

حق شناس گفت: یعنی اینقدر حافظه آقای واعظی کم شده و دچار فراموشی شده که سه سال دعوت کرده و بعد از ماجرایی که در تخلف ملکی که در جماران شده و شورای شهر و شهرداری با اغماض برخورد کرده است بعد تازه یادتان آمده که مثلا دعوت کنیم یانکنیم؟ این که خیلی بدیهی است این سخن پذیرفته شده نیست. حداقل به خودتان دروغ نگویید!

دیدگاه کاربران

حکاک زاهد۱۵۷۶۴۲۳۲۰:۴۲:۳۲ ۱۳۹۹/۶/۵
حداد عادل ، گوش بده حرفای برادر حسین رو
ناشناس۱۵۷۶۴۲۴۲۰:۴۴:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۵
اول به سوت زنی میرسلیم جواب بدید ، بعد ازش شکایت کنید
ناشناس۱۵۷۶۴۲۵۲۰:۵۱:۴۲ ۱۳۹۹/۶/۵
فیش دوم !!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۵۷۶۵۱۲۲۳:۰۴:۱۴ ۱۳۹۹/۶/۵
روحانی باید در مورد ساخت و ساز غیرقانونی در ملک جماران پاسخگو باشد.
ناشناس۱۵۷۶۵۶۷۰۰:۳۰:۲۳ ۱۳۹۹/۶/۶
برق کدام خانوارها مجانی می شود ؟!!!! خانوارهایی که برق مصرف نمی کنند برق آنها مجانی خواهد شد !
ناشناس۱۵۷۶۹۵۵۱۳:۲۲:۰۲ ۱۳۹۹/۶/۶
این پیروزی بزرگ در مجانی کردن برق را تبریک میگوییم و جشن شادی را موکول میکنیم به بعد از محرم انشلله اگر زنده باشیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  21. یک سیلی برای تنبیه

  22. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  23. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

  24. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

آخرین عناوین