انتقاد حسین شریعتمداری از فتاح/مخالفت با حضور روحانی در مجلس/پذیرش اعاده دادرسی مرتضوی/ پاسخ آذری‌جهرمی به یک شایعه/ احمدی‌نژاد به تاریخ پیوسته است

گروه سیاسی الف،   3990522163 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

انتقاد حسین شریعتمداری از فتاح/مخالفت با حضور روحانی در مجلس/پذیرش اعاده دادرسی مرتضوی/ پاسخ آذری‌جهرمی به یک شایعه/ احمدی‌نژاد به تاریخ پیوسته است

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۲۵۱۰ نفر بیمار کرونا در شبانه روز گذشته گفت: تاکنون ۳۳۳ هزار و ۶۹۹ نفر در کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند.

لاری با اشاره به ۱۸۸ مورد فوتی در شبانه روز گذشته افزود: آمار فوتی‌های کرونا تا کنون به ۱۸ هزار و ۹۸۸ مورد رسیده است.

وی ادامه داد: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

سعید نمکی، وزیر بهداشت نیز گفت: حرف‌های زیادی درباره واکسن کرونا وجود دارد اما عملاً در هیچ جای دنیا به نتیجه قابل قبول نرسیده است. وی افزود: ویروس کرونا ویروس پیچیده‌ای است که تا به حال مشابه آن در بشریت دیده نشده است و واکسن آن هم پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

بیشتر بخوانید:

آمار تازه کرونا در ایران: شمار مبتلایان از ۳۳۳ هزار نفر گذشت/ ۱۸۸ فوتی جدید

***

مدرس خیابانی از مجلس رای اعتماد نگرفت 

نشست علنی مجلس شورای اسلامی با دستور کار بررسی صلاحیت و برنامه‌های حسین مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برگزار شد. نهایتا وکلای ملت با 104 رای موافق، 140 رای مخالف و 10 رای ممتنع به وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت رأی ندادند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در تذکر شفاهی با اشاره به تبصره 1 ماده 204 و همچنین بند 1 ماده 22 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: در این ماده به حفظ شأن مجلس تاکید شده و ما باید براساس این آیین نامه عمل کنیم. ماده مذکور به صراحت اعلام کرده که رئیس جمهور هنگام معرفی وزیر پیشنهادی باید در مجلس حضور داشته باشد و به مدت یک ساعت درخصوص کلیات برنامه های وی صحبت کند.

سلیمی گفت: «آقای روحانی خونش از یک میلیون دانش‌آموزی که باید بروند و سر جلسه کنکور حاضر شوند، رنگین‌تر است؟»

اما حسینعلی امیری، معاون امور مجلس رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیأت وزیران و در جمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهور اعلام آمادگی کرده بودند که برای دفاع از مهندس خیابانی در مجلس حضور‌ یابند اما حضور ایشان در مجامع تابع تصویب ستاد ملی کرونا است.

وی افزود: دفتر رییس‌جمهور استعلام کرده بود و ستاد هم به دفتر رییس جمهور و هم به معاونت پارلمانی اعلام کرده بودند که حضور رییس جمهور در مجلس به صلاح نیست و نباید در مجلس حضور پیدا کنند و ایشان را برای حضور در مجلس منع کردند و ما این موضوع را به رییس مجلس و هییت رییسه اعلام کرده بودیم و آقای جهانگیری از طرف ایشان حضور پیدا کردند. 

 حجت‌الاسلام محمد تقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی هم طی تذکر شفاهی اظهار داشت: از این که ستاد کرونا در اقدامی تبعیض آمیز به آقای روحانی نامه خصوصی می‌دهد که به خاطر کرونا در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی صمت شرکت نکنند تعجب نمی‌کنیم بلکه از ریاست مجلس تعجب می‌کنیم که متن قانون آیین نامه مجلس را با یک دستور اجرایی تخصیص می‌زند.

بیشتر بخوانید:

مجلس به مدرس خیابانی رای اعتماد نداد

سرنوشت وزارت صمت بعد از عدم اعتماد مجلس به مدرس خیابانی چه می‌شود؟

امیری: ستاد کرونا گفته بود حضور روحانی در مجلس به صلاح نیست

حاشیه‌های جلسه رای اعتماد مدرس خیابانی

چرا روحانی برای دفاع از وزیر پیشنهادی صمت به مجلس نرفت؟

***

کسی که به طرح گشایش اقتصادی ایراد می‌گیرد بگوید راه‌حلش چیست؟

حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه هیأت دولت گفت: کاری که هفته‌ها و ماه‌ها دولت زحمت کشیده و دوقوه دیگر هم زحمت کشیده‌اند، یک سری افراد پیدا می‌شود که من نمی‌دانم مبانی‌شان برای اینکه مردم را دلسرد کنند چیست؟ می‌گویند ممکن است طرح دولت، زحمتی را برای پرداخت در دولت بعد ایجاد کند و دولت می‌خواهد فشار را از خودش بردارد و به دولت بعد تحمیل کند؛ این یک حرف کاملاً ‌بی‌اساس و دروغ است.

روحانی ادامه داد: اینکه آدمی بیاید همینطوری حرفی بزند و بعد برود پشت تریبون حرفی بزند یا مقاله‌ای بنویسد در روزنامه‌ای، درست نیست. ما همه یک ملت هستیم و در برابر یک دشمن ایستاده‌ایم. این حرف‌ها یعنی چه؟ ما هر هفته داریم طرح‌ها را افتتاح می‌کنیم. کسی بیاید بگوید این به نفع دولت بعدی می‌شود. چقدر کودکانه است این حرف. باید به نفع دولت بعد بشود. مگر دولتی بعدی خارجی است؟‌! دولت بعدی از آن این ملت است. چه فرقی می‌کند کدام دولت؟ این دولت و آن دولت ندارد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات تازه از جلسه سران قوا درباره طرح نفتی دولت/ ۵ پیش شرط رئیسی برای موافقت با طرح/ واکنش قالیباف چه بود؟

روحانی خبر داد: تصویب کلیات طرح اقتصادی دولت در جلسه سران قوا

***

قهر نکردم/ مدتی بیمار بودم

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیأت وزیران و در جمع خبرنگاران در مورد مطرح شدن شایعاتی در رسانه‌ها درباره قهر وی گفت: قهر کار بچه ها است. قهر نکردم من مدتی بیمار بودم و برای رعایت مسائل بهداشتی در جلسات دولت حضور پیدا نکردم اما کارها را پیگیری می‌کردم.

وی در مورد گرانفروشی اپراتورها اظهار داشت: میزان گرانفروشی و تخلف اپراتورهای کشور از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور به شعبه تعزیرات ارسال شده است.در این خصوص دادگاهی تشکیل شده و دادگاه با توجه به ضوابط خود احکامی را صادر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

پاسخ آذری‌جهرمی به شایعات درباره قهرش

***

ادامه حاشیه های سخنان فتاح

علی مطهری در یادداشتی توییتری با دفاع از اظهارات فتاح مرتبط کردن آن با انتخابات ۱۴۰۰ را درست ندانست. متن یادداشت توییتری علی مطهری به این شرح است: سخنان آقای فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در احقاق حقوق ملت از افراد و نهادهای قدرتمند سیاسی و نظامی که حتی شامل سپاه ولی امر نیز می‌شد قابل تقدیر و گامی است برای اصلاح امور. نیت خوانی و مرتبط کردن آن با انتخابات ۱۴۰۰ درست نیست، با شخصیت ایشان هم نمی سازد.

حسين شريعتمداري در روزنامه كيهان نوشت: اظهارات آقای فتاح در برنامه تلویزیونی نگاه یک، بلافاصله با استقبال گسترده رسانه‌های دشمن و سایت‌های ضد‌انقلاب رو‌به‌رو شد. اگر ایشان در سخنان خود به واقعیاتی هرچند تلخ اشاره کرده بودند، تنها جرمشان این بود که چرا به عنوان یک مسئول نظام، سفره دل خود را در میدان دید دشمنان تابلودار اسلام و انقلاب گشوده‌اند! که هرچند اقدامی ناپسند بود ولی فقط از ناپختگی ایشان حکایت می‌کرد. اما، آنچه تاسف‌آور و سؤال‌برانگیز است اینکه بسیاری از اظهارات ایشان واقعیت نداشت و برخی دیگر نیز وارونه مطرح شده بود و تاسف‌آور‌تر آنکه جناب فتاح نمی‌توانست از غیر واقعی بودن آنچه مطرح کرده بود بی‌خبر باشد! و دقیقاً همین نکته است که اظهارات ایشان در برنامه نگاه یک را غیرقابل توجیه می‌کند!...

جنابعالی با اظهارات غیر‌واقعی خود بسیاری از پایگاه‌های نظام نظیر سپاه و ارتش را که دشمن بارها از آنها زخم‌های کاری برداشته و سیلی‌های سخت خورده است، زیر سؤال برده و با ادعاهای غیر واقعی خود به سوءاستفاده! متهم کرده‌اید؟! ... آیا اگر فلان ملک بنیاد در اختیار فلان بخش ارتش و سپاه قرار گرفته باشد سوءاستفاده شخصی شده است؟ و یا گناهی بزرگ و خطایی نابخشودنی رخ داده است؟ که در صفحه تلویزیون ظاهر می‌شوید و آنها را چنان به باد انتقاد می‌گیرید که گویی ارتش و سپاه دشمن هستند؟!

بیشتر بخوانید:

انتقاد حسین شریعتمداری از پرویز فتاح

***

منطق انتخابات 1400؛ جانشینی یا همنشینی؟

پرویز امینی، جامعه‌شناس سیاسی به روزنامه فرهيختگان گفت: گفتمان حاضر در مجادلات و منازعات سیاسی در ایران را می‌توان حول و حوش سه گفتمان آزادی، گفتمان عدالت و گفتمان توسعه/پیشرفت صورت‌بندی کرد که البته نظام دال و مدلول‌‌های متفاوتی از هریک می‌تواند وجود داشته باشد. منطق همنشینی از این صحبت می‌کند که ضمن حفظ دال‌‌های مرکزی ... هر گفتمان، مفصل‌بندی نهایی هر گفتمان می‌تواند به‏شکلی باشد که به طرد کامل دال‌‌های گفتمان‌‌های رقیب منجر نشود.

مثلا گفتمان آزادی باید بتواند در مفصل‌بندی جدید خود، برای عدالت و توسعه اقتصادی جایی باز کند (برخلاف تجربه دولت اصلاحات). یا گفتمان عدالت، خود را در نسبتی جدید با آزادی و توسعه اقتصادی تعریف کند (برخلاف تجربه دولت احمدی‏ نژاد) و همین‏طور گفتمان توسعه به‎شکلی باید بازاندیشی شود که آزادی و عدالت به ‏کلی طرد نشود (برخلاف تجربه دولت سازندگی)... اولا گفتمان‌‌های ... پیشین مصرف شده‌اند و تغییرات اجتماعی به شکلی است که آن گفتمان‌‌ها به همان شکل از جذابیت و فراگیری بالایی برخوردار نخواهند بود. درواقع هم تغییرات اجتماعی و هم مصرف‏شدگی این گفتمان‌ها، آنها را نیازمند بازسازی و نوآفرینی می‌کند که یک راه نوآفرینی استفاده از منطق همنشینی به جای منطق جانشینی است.

***

 احمدی‌نژاد به تاریخ پیوسته است

عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا به اعتمادآنلاين گفت: اینکه برخی اصرار دارند از حضور احمدی‌نژاد در انتخابات بعدی حرف بزنند و تحلیل‌هایی در این‌ باره مطرح کنند، تحرکی بی‌فایده است. آنچه روشن است، محمود احمدی‌نژاد به تاریخ پیوسته و بسیار بعید به نظر می‌رسد که مجال حضور در انتخابات یا هر اتفاق دیگری را به دست آورد.

وی در ادامه گفت: آقای احمدی‌نژاد چه در دولت دوم خود و چه در روزهای پس از سال ۹۲، اقدام‌هایی انجام داد که عملاً با منافع نظام در تناقض بود. به همین دلیل اینکه عده‌ای می‌خواهند زمینه‌ای برای بازگشت او به صحنه فراهم کنند، فعالیتی بیهوده است. اینکه احمدی‌نژاد خودش از حضور در انتخابات بدش می‌آید یا خوشش می‌آید، بحث دیگری است. نکته مسلم این است که بحث درباره احمدی‌نژاد و انتخابات قطعاً منطبق با مصالح نظام نیست و فکر کردن به او به نوعی برگشتن به عقب است.

سلیمی‌نمین درباره اصلاح طلبان نیز گفت: واقعیت این است که بعضی از نیروهای جریان اصلاحات که از مشی تندروی پیروی می‌کنند، در آنِ واحد هم می‌خواهند با بیگانه‌ها تعامل برقرار کنند و با ملتهب جلوه دادن جو ایران در راستای اهداف آنها فعال باشند و هم می‌خواهند در داخل کشور به سکوهای قدرت دست پیدا کنند.

عباس سلیمی‌نمین در پایان گفت: اصلاح‌طلبان باید بتوانند نیروهای تندرو خود را ساکت یا از آنها عبور کنند تا بتوانند اعتبار و شرایط لازم را برای ایجاد نشاط لازم در پایگاه رأی اصلاح‌طلبی به وجود بیاورند.

 ***

ساخت‌و‌ساز 41میلیاردی مجلس

شرق نوشت: ردیف اعتبارات عمرانی مجلس که از دهه 70 وارد بودجه شد، حرف‌و‌حدیث‌های فراوانی دارد. درست از زمانی كه ساخت مجلس هرمی‌شكل آغاز شد، پای بودجه عمرانی به ردیف‌های بودجه خانه ملت هم باز شد و گفته می‌شود كه این پول صرف ساخت خانه سازمانی برای نمایندگان مجلس، پد فرود بالگرد، درمانگاه و... می‌شود. مجلس سال گذشته 48 میلیارد تومان بودجه عمرانی داشته كه این رقم امسال به 41 میلیارد تومان رسیده است. اگرچه بودجه عمرانی امسال نسبت به سال قبل كاهش یافته اما به گفته كارشناسان، خانه ملت هر وقت كه بخواهد در لایحه بودجه دولت به نفع خودش دست می‌برد. در چنین شرایطی... پرسش‌های مختلفی در ذهن شكل می‌گیرد. نخست اینكه چه زمانی این ساخت‌وسازها تمام خواهد شد؟ آیا تا ابد باید برای مجلس بودجه عمرانی در نظر بگیریم؟ در شرایطی كه ساخت خانه سازمانی به موجب قانون برای پرسنل دولت هم ممنوع شده، آیا مجلسی‌ها همچنان برای آن بودجه می‌گیرند؟ آیا برای نمایندگان مجلس درمانگاه اختصاصی ساخته می‌شود؟

بودجه عمرانی مجلس، بودجه‌ای كه قرار است مثل هر بودجه عمرانی دیگر صرف ساخت‌وساز شود، بیش از سه دهه است كه در ردیف‌های بودجه‌ای كشور جاخوش كرده است. همه‌ساله پولی تحت عنوان بودجه عمرانی برای مجلس در نظر گرفته می‌شود كه می‌گویند صرف ساخت‌وساز خانه برای نمایندگان مجلس یا ساختمان‌های اداری مورد نیاز خانه ملت خواهد شد. از آنجا كه تعداد نمایندگان مجلس 290 نفر است و حتی اگر بپذیریم تعداد نمایندگان مجلس هر چهار سال یك بار، به نسبت جمعیت افزایش یابد، بعد از گذشته سه دهه باید برای همه نمایندگان مجلس خانه ساخته شده باشد اما چرا دریافت بودجه عمرانی از سوی مجلس متوقف نمی‌شود؟ 

***

سعید مرتضوی به‌ دنبال چیست؟

شرق نوشت: اعاده دادرسی سعید مرتضوی پذیرفته شده و رسیدگی قضائی جدیدی برای او آغاز شده است. او که در بهار 97 با عدم تمکین به رأی قطعی محکومیتش و برای گریز از اجرای حکم زندان، با فرار و مخفی‌شدن نتوانسته بود مانع اجرای حکم خود شود، حال که ماه‌هاست از زندان آزاد شده، چرا امروز به‌ دنبال اعاده دادرسی است؟ زیرا از محکومیت او در پرونده قتل مرحوم روح‌الامینی فقط بخش انفصال از مشاغل دولتی باقی مانده است. البته او پیش از این حکم نیز در پرونده قتل‌های کهریزک برای همیشه از مناصب قضائی عزل شده و راه‌های بازگشت به قدرت به روی این فرد بسته است.

روزنامه اعتماد نوشت: اينكه چطور سعيد مرتضوي، قاضي سابق توانسته نسبت به پرونده‌اي كه حكم آن صادر و پرونده‌‌اش بسته شده، درخواست اعاده دادرسي بدهد، به يك ظرفيت قانوني تحت عنوان ماده ۴۷۴ بازمي‌گردد... براساس ماده ۴۷۴ قانون آيين دادرسي اعاده‌دادرسي براي برخي پرونده‌ها در شرايطي پذيرفته مي‌شود كه محكوم‌عليه، وكيل او يا دادستان مجري حكم يا دادستان كل‌كشور از احكام قطعي صادر شده بنابر جهات مصاديق و شرايطي كه در ماده 474 آمده، تقاضاي اعاده دادرسي كنند...

در واقع سعيد مرتضوي با استناد به اين قانون تصميم دارد اعتراض براي كنار گذاشته شدن از خدمات قضايي و انفصال ۵ ساله از خدمات دولتي را نشان دهد و احتمالا تصور مي‌كند كه مجازاتي كه متحمل شده كفايت كرده و دور كردن او از خدمت‌رساني قضايي و دولتي به نوعي اجحاف در حقش محسوب مي‌شود.

***

نماينده پيشين به‌ اتهام دريافت رشوه بازداشت شد

روزنامه اعتماد نوشت: آنچه تا به اينجاي كار عيان است، وقوع تخلف چندين ميلياردي در ماجراي لغو تحقيق و تفحص از شهرداري تهران در دوران رياست قاليباف است اما مشخص نيست چرا نهادهاي ناظر از دادستاني و شوراي عالي امنيت ملي گرفته تا هيات نظارت بر رفتار نمايندگان و ساير نهادهاي امنيتي و نظامي كه روزهاي فعاليت مجلس دهم، هركدام در نوع خود به نظارت بر پارلمان و اهالي‌اش مشغول بودند، همان روزها به اين ماجرا رسيدگي نكردند. علاوه بر اين پرسش، حالا آنچه حائز اهميت است، نام نماينده‌اي است كه از سوي قوه قضاييه و به‌دليل ارتكاب تخلف بازداشت شده است...

ماجرا به يكي از اعضاي كميسيون برمي‌گردد، نه رييس آن...

پيگيري‌ها... از دستگاه قضايي، از بازداشت «سيدابوالفضل موسوي بيوكي» حكايت دارد و از قرار معلوم ابهام 65 ميليارد توماني به او و البته اقدامات صورت‌گرفته ازسوي برادرش بازمي‌گردد. بيوكي يكي از نمايندگان عضو فراكسيون اميد به شمار مي‌رفت ولي روابط نزديك و حسنه‌اي با اصولگرايان و دو فراكسيون ديگر پارلمان داشت و از قرار معلوم برادرش نيز ارتباطات خانوادگي با يكي از مراجع تقليد دارد ولي براي اظهارنظر نهايي بايد منتظر اعلامات دستگاه قضا ماند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۵۸۷۷۹۲۰:۴۱:۳۶ ۱۳۹۹/۵/۲۲
نظر علی مطهری در مورد ساخت استخر و سونا و جکوزی و نصب آسانسور در کاخ مرمر توسط رئیس اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام که باعث آسیب دیدن این بنای تاریخی شده چیست ؟!
ناشناس۱۵۵۸۷۸۳۲۰:۴۴:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۲۲
احمدی نژاد در میان توده های مردم طرفداران بسیاری دارد و اصلاح طلبان و اصولگرایان باید به نظر مردم احترام بگذارند.
ناشناس۱۵۵۹۶۹۰۱۸:۰۲:۰۲ ۱۳۹۹/۵/۲۳
رضا ضراب و ابرو گوندش هم طرفدار اقای احمدی نژاد هستند
ناشناس۱۵۵۸۷۸۸۲۰:۴۶:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۲۲
طرحهای دقیقه ی 90 و کارشناسی نشده دولت به نفع کشور و ملت نیست .
ناشناس۱۵۵۸۷۸۹۲۰:۴۷:۵۴ ۱۳۹۹/۵/۲۲
ریل گذاری سیاست خارجی کشور از سال 92 به بعد اشتباه بود که باعث صفر شدن صادرات نفت ایران شد خود کرده را تدبیر نیست.
ناشناس۱۵۵۸۷۹۵۲۰:۵۹:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۲۲
نمايندگاني وزير خارجه را در مجلس دعوت كردند واورا دروغگو خطاب كردند وبا نامردي به اوتوهين كردند حق اعتراض براي عدم حضور رييس جمهور در مجلس را ندارند چون نمايندگان جديدالوروداحترام مهمان دعوتي خودرا نگاه نمي دارندبنا براين رييس جمهوركار درستي انجام داد كه به مجلس نرفت
ناشناس۱۵۵۹۴۲۰۱۳:۰۷:۵۴ ۱۳۹۹/۵/۲۳
دروغ شون این بود که گفتن اگر مذاکره کنیم و به غرب اعتماد کنیم و بتن بریزیم همه چی درست می شود.
ناشناس۱۵۵۹۴۷۹۱۴:۰۰:۵۳ ۱۳۹۹/۵/۲۳
احسنت
ناشناس۱۵۵۸۸۰۰۲۱:۱۰:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۲۲
در دوران احمدی نژاد نرخ دلار 3 برابر شد اما حالا 8 برابر گران شد و این از نتایج تدبیر است !
مشیری۱۵۵۸۸۰۳۲۱:۱۲:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۲۲
دولت برای قشر خاصی نقدینگی رانتی درست کرد. حالا که بلای جانش و باعث گرانی گسترده شدند دارد باز برای همانها رانت جدید درست میکند تا نقدینگی را برگردانند. قطعا ژن خوبها مشتری مفت فروشی نفت در بورس هستند نه مردم عادی. پس این طرح‌قطعا فساد‌ زا است.
ناشناس۱۵۵۸۸۱۸۲۱:۲۷:۱۵ ۱۳۹۹/۵/۲۲
طرح گشایش اقتصادی ایراد دارد و راه حلش پریدن بغل چین است !
ناشناس۱۵۵۸۸۱۹۲۱:۲۸:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۲۲
وقتی در خیلی مواقع به آنها که به حق مردم تجاوز می کنند نرمش نشان می دهیم سعید مرتضوی هم باید خودی نشان بدهد . انگار که مردم فراموش کرده اند به چه جنایات خود سرانه ای دست زده .
ناشناس۱۵۵۸۸۲۴۲۱:۳۷:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۲۲
توی این مملکت، قحط الرجال است؟ یکی در میون از آقای سلیمی نمین در مورد آقای دکتر احمدی نژاد مطلب میذارید و نتيجه گیری هم میکنید؟ خود گویی و خود خندی؟ جرئت دارین رد صلاحیت نکنید ببینید چه کسانی به تاریخ پیوسته اند. به آقای سلیمی نمین هم پیغام بدین اینقدر با اینور و اونور مصاحبه نکن
ناشناس۱۵۵۸۸۲۹۲۱:۴۰:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۲۲
من کاملا به نظارت استصوابی معتقدم اما نباید تحلیل های نا کارشناس هایی مثل سلیمی نمین مسله را لوس کند . من شخصا اگر احمدی نژاد رد صلاحیت شود ناراحت میشوم ولی در انتخابات شرکت میکنم . انصافا احمدی نژاد خیلی در بین توده مردم طرفدار داره و با سلیمی نمین و اینجور چیزها به محبوبیتش خدشه وارد نمیشود .
ناشناس۱۵۵۸۸۴۳۲۱:۵۷:۵۴ ۱۳۹۹/۵/۲۲
آهای مردم آهای مردم جالبه ! جالبه و مایه تاسف ! ستاد کرونا امروز ، با حضور روحانی در مجلس مخالفت کرده !!! ( برای اینکه کرونا نگیره ) اونوقت همین ستاد کرونا با تعویق کنکور مخالفت کرده !!!!! نتیجه گیری : از نظر ستاد کرونا ؛ حفظ جان یک نفر ، آری حفظ جان ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ، خیر
ناشناس۱۵۵۸۸۴۸۲۲:۰۲:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۲۲
برادر حسین شما دیگه چرا
الف ر۱۵۵۸۸۷۰۲۲:۲۴:۲۳ ۱۳۹۹/۵/۲۲
این اقای جسین اقا چقدر از رسانه های بیگانه میترسه احسن به فتاح این نشان از ایمان یک شخص است حرف راست را باید زد تا اعتماد مردم به مسولان بیشتر بشه
ناشناس۱۵۵۸۹۰۲۲۳:۱۹:۰۸ ۱۳۹۹/۵/۲۲
رییس جمهورا بیشتر جهت عمل زیبایی رییس جمهور میشن الان دیگه نوبت فتاحه که صفایی به صورتش بده
ناشناس۱۵۵۸۹۱۲۲۳:۲۹:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۲۲
یعنی واقعا توی مملکت ما قحطی مدیر و مسئوله که اینها باید برای ما تصمیم بگیرن؟ یعنی توی کل 80 میلیون نفر کاندید بهتر از محسن رضایی و روحانی و میرسلیم نیست؟
ناشناس۱۵۵۸۹۶۸۰۰:۲۴:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۲۳
آقای شریعتمداری راست میگه آقای فتاح نهادهایی که ایشون بهش وصل است و اگه نام نمیبرد مشکلی نداشت اما اینجوری به مصلحت نیست
ناشناس۱۵۶۰۵۸۵۱۵:۵۰:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۲۴
حسین شریعتمداری چرا از شفافیت و آگاهی مردم اینقدر هراس داره؟!!!
ناشناس۱۵۵۹۰۲۰۰۲:۰۳:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۲۳
جناب مرتضوی بجای اینکه در زندان باشند بخاطر رانت و فسادش می خواهد دوباره قاضی هم بشود ! چه مملکتی درست کرده اند آقایان ! رابطه از بالا یعنی همین ادامه فساد. هیچکس نباید این قدرت را از بالا داشته باشد تا افراد فاسد را آزاد کند تا ریشه فساد قطع شود
ناشناس۱۵۵۹۰۳۳۰۲:۳۸:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۲۳
درود بر احمدی نژاد و یارانش ...
ناشناس۱۵۵۹۰۳۸۰۳:۴۳:۱۲ ۱۳۹۹/۵/۲۳
جایگاه سعید مرتضوی در بین صاحبان منصبان سابق و فعلی را از تعداد محافظانش به خوبی می توان مشخص کرد .
ناشناس۱۵۵۹۰۴۲۰۴:۱۷:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۲۳
آقای رئیس جمهور روحانی ، مگر جنابعالی و تمام اعضای دولت تدبیر و امید نبودید که در طی ۷ سال اخیر هزاران هزار بار دولت قبل را متهم کردید که خزانه را به شما خالی تحویل داد و به همین دلیل همه وعده هایتان بر زمین مانده ،
ناشناس۱۵۵۹۰۵۶۰۶:۳۹:۰۸ ۱۳۹۹/۵/۲۳
در شرایط بحرانی ستاد مدیریت بحران تصمیم گیرنده اصلی است، و روحانی کار درستی کرده که از ستاد ملی کرونا کسب تکلیف کرده. مجلس هم متاسفانه کودکانه رفتار کرده. البته انتظار بیشتری از این مجلس نمی رود.
ناشناس۱۵۶۰۴۶۴۱۴:۰۰:۴۱ ۱۳۹۹/۵/۲۴
پس چرا به معاون اول خود گفته به مجلس برود؟
یار۱۵۵۹۱۲۹۰۹:۱۶:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۲۳
یعنی تاسف خوردم برای این اخبار که ناشی از بی کفایتی و عدم صلاحیت مسوولان است . از همه بدتر حرف شریعتمداری در خصوص عدم گفتن مسایل و جلوگیری از شفافیت به خاطر اینکه مبادا کسی خبردار شود است. این که دیگه یعنب فاتحه شفافیت خوانده شد
ناشناس۱۵۵۹۱۳۱۰۹:۱۸:۰۲ ۱۳۹۹/۵/۲۳
احمدی‌نژاد به تاریخ پیوسته است! همانی که ریاست جمهوریش را امام زمان تایید کرده بود؟ همانی که ته مانده لیوان آبش را برای تبرک در مجلس خوردند؟ همانی که هاله نور در سازمان ملل دور خود دیده بود؟ همانی که سخنانش را با دعای فرج آغاز میکند؟
ناشناس۱۵۵۹۱۶۹۰۹:۴۸:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۲۳
توروخدا عکس آقای احمدی نژاد را مدام روی سایت نگذارید از الان
ناشناس۱۵۵۹۱۸۹۱۰:۰۵:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۲۳
"...قهر کار بچه ها است. قهر نکردم من مدتی بیمار بودم..." عملکرد دو سه سال اخیر جنابعالی نشون داده که چندان هم بزرگ نشدین جناب وزیر ....!!!! از لجبازی های کودکانه در مقابل مصوبات شورای عالی فضای مجازی تا شوآف هایی نظیر سورپرایز جابجایی بسته های پستی با پهپاد ....
ناشناس۱۵۵۹۴۸۹۱۴:۰۶:۱۵ ۱۳۹۹/۵/۲۳
نماینده مجلس به اتهام دریافت رشوه بازداشت شد تا جایی که حقیر میدانم جرم رشوه گیرنده و رشوه دهنده یکیست مگر اینکه قانون عوض شده باشد
ناشناس۱۵۵۹۶۲۴۱۶:۳۶:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۲۳
خب آمدیم روحانی می رفت مجلس وکرونا می گرفت آنوقت لابد انتخابات زود هنگام باید برگزار می شد که در شرایط فعلی کرونا امکانش نیست.
ناشناس۱۵۶۰۳۳۰۱۱:۵۵:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۲۴
هر چقدر تخریب کنید احمدی نژاد رو محبوبتر میشه. ضمنا اقای سلیمی نمین احمدی نژاد زندس چون طرحهای احمدی نژاد زندس. مسکن مهر سهام عدالت یارانه کارت سوخت ساخت پالایشگاه و تولید بنزین و..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین