هشدار احمد توکلی به روحانی: نام ساقط کردن کشور «گشایش» است؟/ دولت‌های بعد شما، بدهی خود را چگونه بپردازند؟

گروه اقتصادی الف،   3990521025 ۱۰۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای روحانی ظاهراً می خواهد با پیش فروشی نفت سال های آینده به مردم، آنان از دولت غیر از طلب ریالی، دلار نیز طلبکار باشند. تا حالا امروزمان را با نفت سر می کردیم، بعد از این فردا را هم به نفت گره می‌زنیم. اگر ساقط کردن کشور برای جبران ندانم کاری، راحت طلبی و فساد نامش گشایش است، پس فلاکت چیست؟

هشدار احمد توکلی به روحانی: نام ساقط کردن کشور «گشایش» است؟/ دولت‌های بعد شما، بدهی خود را چگونه بپردازند؟

به گزارش الف، احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در واکنش به وعده دولت برای گشایش اقتصادی، طی چند توئیت نوشت:

«دولت و شرکت‌های دولتی تنها از فروش اوراق به مردم حداقل ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومان، بدهی دارند، که سود آن تا پایان سال ۱۳۹۸ تقریباً ۲۴۰ هزار میلیارد تومان می‌شود. دولت این سود را از کجا می‌دهد؟ عمدتاً با چاپ اوراق جدید!

دولت امسال اگر قرض جدیدی نگیرد باید برای اصل و فرع اوراق گذشته به مردم ۱۴۴۰ هزار میلیارد تومان پرداخت کند. این ربح مرکب است و حرام و غیرقانونی است. کدام بدهکاری از ربح مرکب رهیده است؟ این آینده فروشی است. انتقال مشکلات از امروز به فردا.

آقای روحانی ظاهراً می خواهد با پیش فروشی نفت سال های آینده به مردم، آنان از دولت غیر از طلب ریالی، دلار نیز طلبکار باشند. تا حالا امروزمان را با نفت سر می کردیم، بعد از این فردا را هم به نفت گره می زنیم.

آقای روحانی قیمت دلار را ظرف ۷ سال ۶ برابر کرده اید. اگر دولت های بعدی مانند شما باشند، بدهی خود را چگونه بپردازند؟ این ساقط کردن کشور به دره فلاکت است. اگر کاری نکنیم با این دست فرمان، سقوط در پیش است.

اگر ساقط کردن کشور در چند سال دیگر برای جبران ندانم کاری، راحت طلبی و فساد نامش گشایش است، پس فلاکت چیست؟ خوش بین که باشیم می گوییم نه میدانند، نه می توانند و نه می‌خواهند، چون دانایان توانای خوش نیت هستند، اینها همه چاره دارد اگر گوش شنوایی باشد.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۵۶۳۰۲۰۹:۰۵:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۲۱
شاید روحانی میخواد رییس جمهور بعدی رو با خزانه خالی مواجه کنه!
ناشناس۱۵۵۷۰۶۹۱۵:۴۹:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۲۱
خزانه كه خاليه نه ؛ میخواد با خزانه منفي مواجه كند
ناشناس۱۵۵۷۱۳۴۱۶:۵۶:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۲۱
هیچ انسان عاقلی که سرمایه زندگی خود را با کار و تلاش کسب کرده باشد حاضر نیست سرمایه نقد خود را بخصوص اگر ارز و طلا باشد ببرد بدهد هوا بخرد تا سه سال دیگر نسیه دریافت کند. این طرح فقط پوششی برای جبران کسری بودجه نجومی از بانکها و در واقع سرمایه مردم است . فقط بانکها را مجبور خواهند کرد که این پیش خرید را انجام دهند و نتیجه آن تورم وحشتناک و متلاشی شدن کامل این چند تا بانک و اقتصاد ایران خواهد بود. اگر به این راحتی بود الان مادورو در ونزویلا آماده بود تا بیست سال دیگر هم صادرات نفت مردم ونزویلا را به چین و ماچین پیش فروش کنه تا کاخ ریاست جمهوری خود را حفظ کند. خدایی اسم سلطان حسین بد در رفته!
ناشناس۱۵۵۷۱۳۹۱۶:۵۷:۵۳ ۱۳۹۹/۵/۲۱
خالی باز خوبه می خواد با قرض شروع کنه صفر بهتر از منفیه
ناشناس۱۵۵۷۱۴۳۱۷:۰۰:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۲۱
حالا ببینید که از این کارزار اخبار جعلی یا غیر واقعی که توسط مشاوران رسانه ای بوجود می آید که می فرمایند همه یک هفته دست نگه دارند تا بر و بچه های ما ارز ارزان را بخرند و بعد گرانتر بفروشند چه عواید تریلیونی به جیب این نوسان گیران به جیب می زنند! حتی همین امروز صبح ارزی که دیروز با قیمت پایین خریدند بالا فروختند و ظهر یک خبر جعلی دیگر را راهی رسانه ها کردند که ایران و امریکا دارند مذاکره می کنند و امریکا با تلاش انگلیس و آلمان موافقت کرده که بخشی از تحریمها را ( حتما یکروزه) بردارد. بعد از ظهر قیمت ارز شدید کاهش یافت و دوباره خریدند. و حالا سخنگوی وزارت خارجه این خبر را شدیدا تکذیب کرده و دوباره قیمت ارز به اوج رسیده و فردا صبح با سودهای تریلیونی می فروشند. اگر منشا همین خبر جعلی ظهر امروز معلوم بشه قطعا بدانید از یک محفل فساد و نوسان گیری چند هزار میلیاردی رونمایی می شود.
ناشناس۱۵۵۷۱۴۷۱۷:۰۲:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۲۱
با زدن این حرف ها نمی تواند وجهه خود را ترمیم کند.
ناشناس۱۵۵۷۱۹۶۱۷:۴۶:۱۸ ۱۳۹۹/۵/۲۱
داداش خزانه ای نمونده که خالی بشه همش رفت.
کدی قدرت۱۵۵۷۲۳۱۱۸:۱۶:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۲۱
مگراحمدی نژادخزانه پری به روحانی تحویل داده بود خاتمی که باخزانه ی پردولت تحویل داده بود چه گلی برسرش زدین ..
ناشناس۱۵۵۸۲۰۴۱۲:۴۰:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۲۲
اونی که خزانه رو با فامیلاش و رفقاش خالی کرد دولت روحانی بود، دولت خاتمی و روحانی دولتهای رانت پرورن.
ناشناس۱۵۵۷۲۴۳۱۸:۲۳:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۲۱
این طرح دولت اگر هدفش جمع آوری نقدینگی های بسیار سنگین در دست اقشار خاص باشد و سپس بلوکه کردن آنها و بازداشت افراد دارنده این ثروت ها که تنهایان ثروت ها را از کجا آورده اند اگر با این هدف عمل شود طرح خوبی است
رضاعلی۱۵۵۷۴۱۹۲۱:۱۰:۵۳ ۱۳۹۹/۵/۲۱
نگران نباش هیچکس نفت را نمیخرد
ناشناس۱۵۵۷۴۳۳۲۱:۲۹:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۲۱
حتما همین طوره
ناشناس۱۵۵۶۳۰۶۰۹:۱۴:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۲۱
دولت با پیش فروش امکانات دولتی علا دولت بعدی را بدهکار مردم میکند
ناشناس۱۵۵۶۳۰۸۰۹:۱۴:۲۳ ۱۳۹۹/۵/۲۱
یادمه یه روزی ایشان در زمان شروع یارانه های نقدی گفتند با این سیاست طبقه متوسط حذف میشوند و چقدر این حرف درست بود و الان تنها دو طبقه مرفه و درمانده روی دست کشور مانده و طبقه متوسط آرام آرام در حال غرق شدن توی مرداب استضعاف و بدبختی هستند.
ناشناس۱۵۵۶۳۱۱۰۹:۱۵:۳۸ ۱۳۹۹/۵/۲۱
از حالا در حال چاه کندن برای دولت بعدی هستند
فلاکت۱۵۵۷۷۱۹۰۵:۰۰:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۲۲
اگر صبر مردم سر نیاد
ادیب۱۵۵۶۳۱۲۰۹:۱۵:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۲۱
ظاهرا مجلس ..این آقایان را امیدوار کرده است از همین حالا رئیس جمهور سهم آنهاست و در تلاشند در شروع کار مسئولیت خود را با حداقل بدهی مانده از قبل شروع کنند.
ناشناس۱۵۵۶۳۱۳۰۹:۱۷:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۲۱
چرا آقای توکلی راه حل عملی ارائه نمی دهند؟ خوب راه حل ارائه دهید. انتقاد آسان هست. همه می دونیم اوضاع خراب هست. شما بفرمایید راه حل چیست؟
ناشناس۱۵۵۷۱۷۷۱۷:۳۶:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۲۱
آقای توکلی خیلی وقت هست دارند داد میزنند نوشته های قبلی ایشان موجود هست، متاسفانه این دولت گوشش بدهکار نیست بزرگترین مشکل این دولت این بود که تنها راهکار آن برجام و فروش نفت از قبل آن بود با شکست آن دولت و نظام اقتصادی بیمار مابه ورطه فروپاشی رسید.
ناشناس۱۵۵۶۳۱۷۰۹:۲۰:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۲۱
این رییس جمهورررر بجای کوچک سازی ساختار و کاهش فساد مناقصات دولتی رانت داران خودی نظیر نعمت زاده ها ،فریدون ها ،جهانگیریها،زنگنه ها ،و پروژه های شش میلیارد دلاری فاقد توجیه نظیر انحراف خط یازدهم سراسری گاز به سمت کرمان به نفع پتروشیمی خصوصی حسین مرعشی ها و مهدی جهانگیری ها و سهامداران خودی ،با تحمیل هزینه بدنبال غرق کردن کشور در قروض متعدد است...
ناشناس۱۵۵۶۳۳۱۰۹:۳۰:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۲۱
آنچنان رونقی ایجاد کنم...
علیپور۱۵۵۸۳۸۲۱۴:۴۶:۳۶ ۱۳۹۹/۵/۲۲
سلام اینو که خوندم صدای روحانی با متنش اومد تو ذهنم
ناشناس۱۵۵۶۳۵۲۰۹:۴۵:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۲۱
امیدوارم مجلس جلوی این کارها رو بگیره
ناشناس۱۵۵۶۴۴۱۱۰:۳۴:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۲۱
آقای توکلی بهتر است به رهبر انقلاب نامه بزنی و این دغدغه مهم را منتقل کنی
ناشناس۱۵۵۷۲۳۷۱۸:۱۸:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۲۱
حسن از رهبری می خواهد مایه بگذارد گفته است در صورت موافقت رهبری با طرحش گشایش حاصل میشود
ناشناس۱۵۵۶۴۴۸۱۰:۳۸:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۲۱
اقای توکلی عزیز،این ندانم کاری مختص دولت نیست
ناشناس۱۵۵۶۴۵۵۱۰:۴۱:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۲۱
ببخشید اقای توکلی بانکها هم تا الان اینجوری بودن پول جدید رو جای سود میدادن کلا کشور اینجوریه حالا کاری ندارم نفت ملیه اصلا از اصل اینکار معنی نداره!
ناشناس۱۵۵۶۴۷۰۱۰:۴۷:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۲۱
دولت سازندگی بدهکارترین دولت در تاریخ ایران است و اسکلت اصلی دولت تدبیر و امید را همان افراد تشکیل داده اند .
ناشناس۱۵۵۶۴۸۹۱۰:۵۶:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۲۱
چرا نمی خواهند به جای این طرحهای ویرانگر، جلوی فساد، رانت خواری، فرار های مالیاتی و غارت و چپاول خزانه ملت به نام دلار ۴۲۰۰ تومانی را بگیرند. اگر قانون ضد فساد حمایت از سوت زنان تصویب شود که البته این قانون در تمامی کشورها نجات بخش اقتصاد بوده است می توان کشور را از سقوط نجات داد. ....
ناشناس۱۵۵۷۱۶۱۱۷:۱۸:۲۰ ۱۳۹۹/۵/۲۱
قانون سوت زنی را رائفی پور،4 سال است فریاد می زند.
omid۱۵۵۶۴۹۳۱۰:۵۹:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۲۱
آخرین امید ،رای به عدم کفایت این دولت توسط این مجلس تازه نفس بود که این امید هم از بین رفت.
ناشناس۱۵۵۶۵۰۱۱۱:۰۳:۴۰ ۱۳۹۹/۵/۲۱
مجلس باید پیگیر بی کفایتی رییس جمهور باشد مماشات با ندانم کاری های دولت جایز نیست
ناشناس۱۵۵۶۵۰۵۱۱:۰۵:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۲۱
حقوقها ومزایاها وپاداشها نجومی تجملات وریختوپاشهای حضرات رو از کجا بکنه بیاره؟
ناشناس۱۵۵۶۵۰۷۱۱:۰۵:۴۴ ۱۳۹۹/۵/۲۱
یک ۲۰۶ رو دیروز بیمه بدنه کردم حدود ۹۸۷۰۰۰ تومن با قیمت ماشین ۱۲۰ میلیون. پارسال همینو بیمه کرده بودم حدود ۵۴۰ هزار تومن، قیمت ماشینم رو زده بودن ۶۳ میلیون. سال قبلترش بیمه بدنه اش شده بود حدود ۲۷۰ هزار تومن و قیمت ماشین را حدود ۳۰ میلیون براورد کرده بودن این اسمش هر چی باشه از نظر آقایان، برای من فلاکته، فقره، بدبختیه
ناشناس۱۵۵۶۵۳۶۱۱:۱۸:۵۳ ۱۳۹۹/۵/۲۱
جانا سخن از زبان ما میگویی
محمد۱۵۵۶۵۵۵۱۱:۲۷:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۲۱
با سلام؛ آقای دکتر توکلی، راه حل های خود را به کمیسیون های ذیربط در مجلس شورای اسلامی و نیز به کارشناسان اقتصادی جهت بررسی ارائه، و از جو سازی های هیجانی پرهیز نمائید.
ناشناس۱۵۵۶۵۶۳۱۱:۲۹:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۲۱
قیمت دلار در هفت سال گذشته ده برابر شده نه شش برابر
ناشناس۱۵۵۶۵۷۲۱۱:۳۸:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۲۱
جناب توکلی حرفهای شما عین واقعیت است اما اگر دولت با ترفندها خودرا حفظ نکند چه راهکاری برای بیرون رفت از این شرایط دارید ؟ نفرمایید ریاضت اقتصادی که هم اکنون اکثریت جامعه در این نابسامانی و‌گرانی خود ریاضیدان شده اند
حسن۱۵۵۶۵۷۵۱۱:۴۰:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۲۱
اینها همه چاره دارد اگر گوش شنوایی باشد بفرمایید من گوش شنوا!
ناشناس۱۵۵۶۵۷۸۱۱:۴۰:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۲۱
86 درصد زمین های کشور دولتی است برای مهار نقدینگی و کسری بودجه دولت، بهتر از این طرح نیست؟ به مردم بفروشید به هر کد ملی مقدار مشخص با قیمت مناسب.
ناشناس۱۵۵۷۱۴۲۱۷:۰۰:۱۰ ۱۳۹۹/۵/۲۱
مراتع و منابع طبیعی رو بفروشه؟ خوبی شما دادا؟
ناشناس۱۵۵۷۴۴۰۲۱:۴۰:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۲۱
عزیزم زمین و همه منابع کشور متعلق به مردم فروش آن به مردم بی معناست به هر کدملی باید مقدار مشخصی زمین مجانی داده شود
علی 671۱۵۵۶۵۸۵۱۱:۴۵:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۲۱
برای سقوط به ته دره باید راننده ای نادان و خواب آلود پشت فرمان باشد که در رویا ها سفر می کند .آنوقت با سرعت به ته دره می رسد .دولت روحانی نیز عین همام راننده است که کشور و مملکت را با سرعت می خواهد به ته دره رسانده و ماموریتش تمام شود .دولت های آینده نتوانند نفس بکشند و نتوانند به آسانی این ماشین را از ته دره بالا بیاورند .دانایان مملکت هوشیار و دانا باشند .
ایران۱۵۵۷۲۹۰۱۹:۰۳:۰۸ ۱۳۹۹/۵/۲۱
هرموقع دولت قبل که بیشترین درآمد نفت داشت توضیح داد در مورد بدهی خود این دولت هم میدهد
ناشناس۱۵۵۶۵۹۷۱۱:۴۹:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۲۱
آقای توکلی فقط روحانی حرف گشایش نگفته قالیباف هم وعده اش داد چرا علیه قالیباف موضع نگرفتید
ناشناس۱۵۵۶۶۰۰۱۱:۵۱:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۲۱
احسنت جناب توکلی، بخدا این معضلات آزار دهنده اقتصادی راه حل و چاره دارد ما افرادی بسیار خبره با تجربه و کاربلد داریم باید از نخبگان استفاده کنند.
علی۱۵۵۶۶۰۷۱۱:۵۲:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۲۱
نفت مگر ملی و متعلق به مردم نیست و باید از محل فروش آن برای رشد تولید و سازندگی کشور و رفاه مردم استفاده کرد؟ چه طور میشه مال مردم را به خودشون فروخت ؟! و اسمش را بزاری گشایش.
ناشناس۱۵۵۶۶۴۱۱۲:۱۱:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۲۱
دولت باید به جای این کارها در تلاش برای بهبود روابط خارجی خود و برداشتن تحریمها باشد .
ناشناس۱۵۵۶۶۸۷۱۲:۳۰:۰۷ ۱۳۹۹/۵/۲۱
خیلی جالبه همه دارند تو توییتر ، توییت می فرمایند. کاش خبری از جلسه، همفکری، اقدام، پیشگیری باشد و البته به اطلاع مردم برسد.
ناشناس۱۵۵۶۶۸۸۱۲:۳۰:۱۵ ۱۳۹۹/۵/۲۱
گشایش از جیب مردم بوده یعنی میخاد دارایی مردم را هم بگیره خرج کنه! اون همه تورم و بی ارزشی پول ملی کم بوده به جیب ملت طمع کرده پیشنهاد مرعشی بود
علیرصا۱۵۵۶۷۵۹۱۲:۵۷:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۲۱
اقای توکلی ظاهرا این دوستان میخواهند مردم رو بیارند کف خیابون،و این باقی مانده اقتصاد رو هم ازبین ببرند .ولی اگر بخواهند راهی برای نجات کشور باقی مانده .
ناشناس۱۵۵۶۷۸۸۱۳:۰۷:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۲۱
واقعیت این است که دولت حدود 300 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد. بفرمایید از کجا تأمین کند؟
ساده۱۵۵۶۷۸۹۱۳:۰۸:۱۲ ۱۳۹۹/۵/۲۱
بالاخره آقای دکتر توکلی صدای کوچکی از فریاد ملت را عیان کرد.
ناشناس۱۵۵۶۸۰۵۱۳:۱۸:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۲۱
درود بر آقای توکلی که حرف 100% درستی زدند! چرا کسی نیست جلوی این دولت رو بگیره با این برنامه های افتضاحش...
حمید۱۵۵۶۸۱۴۱۳:۲۱:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۲۱
فکر میکردیم تا 1400 دولت بنفش تموم میشه ولی انگار برای خراب کردن دولت بعدی هم برنامه دارند!!
م فلاح۱۵۵۶۸۱۹۱۳:۲۲:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۲۱
والا بلا و کلا من هم که تخصصی ندارم از همان بار اول که مساله اوراق قرضه نفت در واقع پیش فروش یا پیش خور پول نفت رو شنیدم تنم لرزید چگونه مسولان نظام راضی به اینکار می شوند که دولت بدهکار را بدهکارتر و مردم ناراضی را ناراضی تر شوند و دولت بعدی با بدهی ها چه کند واقعا ....تدبیر و امید در کجای این مساله نهفته است ؟
ناشناس۱۵۵۶۸۳۳۱۳:۲۸:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۲۱
مقصر کسانی هستند که باعث نابودی برجام شدند.
ناشناس۱۵۵۶۸۳۴۱۳:۳۰:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۲۱
بارکج بمنزل نمیرسدخدایا
رضا۱۵۵۶۸۳۵۱۳:۳۰:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۲۱
راه حل شما چیست؟راه حل قطعا وجود دارد اما این راه حل جراحی و ریاضت شدید اقتصادی است که چنین راه حل هایی کار عوامیون ،روزمره ییون،کمونیست ها و ترسو ها نیست.انجام این کار ویژه یک ژنرال قدرتمند نظامی است و نه چپ و راست شما
ناشناس۱۵۵۶۸۴۳۱۳:۳۴:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۲۱
جناب توکلی نگران نباشید این طرح دولت از سوی مردم استقبال نخواهد شد زیرا هیچ جذابیتی ندارد برای سرمایه گذاران تعهد سود سپرده بلند مدت بانکی از سوی دولت (در صورت کاهش قیمت نفت یا دلار) هیچ جذابیتی ندارد.
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۵۵۶۸۵۳۱۳:۳۷:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۲۱
خوشبختانه آنقدر ثروت و مال در جامعه هست ولی چون توازن وجود ندارد اعظم ثروت کشور بطور غیر مشروع و حرام و باد اورده در دست اقشاری خاص قرار گرفته است باید با انقلاب اقتصادی قانون از کجا اورده ای بدون خط قرمز اجرایی شود سالیان درازی اگر حتی هیچ درآمد و صادراتی نداشته باشیم کشور بخوبی قابل اداره است
ناشناس۱۵۵۷۲۲۸۱۸:۱۵:۲۰ ۱۳۹۹/۵/۲۱
شما که منفی میدی علت را بفرستید
ناشناس۱۵۵۶۸۵۶۱۳:۳۹:۳۰ ۱۳۹۹/۵/۲۱
خوب این چاره کار رو به نمایندگان هم تیم خود بگید ایشان به رییس مجلس بفرمایند و رییس مجلس در جلسات سران قوا مطرح و در مجلس تصویب کنند.
جلیل۱۵۵۶۸۶۰۱۳:۴۱:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۲۱
آخ و واخ چه فایده ؟! محاکمه و مجازات علاج درد است .
محمد.ساوه۱۵۵۶۸۶۶۱۳:۴۴:۳۶ ۱۳۹۹/۵/۲۱
خب بازهم ازجیب مردم پرداخت میکنند.مردم هنور نفس مبکشند
ناشناس۱۵۵۶۸۹۲۱۴:۰۰:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۲۱
باز خوبه چهار نفر مثل توکلی هستند ترمز دولت رو بکشه.
پیمان۱۵۵۶۹۰۰۱۴:۰۵:۵۴ ۱۳۹۹/۵/۲۱
.... اینهمه مشکل و اینهمه کارشناس منتقد که همشون هم در راس امور و کارها هستید نمیتونن یکجا جمع بشن و با مشورت و هماهنگی همدیگه فکری و اقدامی کاربردی به حال این مردم بدبخت بکنن . یعنی تا الان به این نتیجه نرسیدید که همون مردمی که همش ازشون یاد میکنید به معنی واقعی کلمه دیگه به هیچکدومتون اعتماد ندارند !!!!
ناشناس۱۵۵۶۹۰۴۱۴:۰۹:۵۴ ۱۳۹۹/۵/۲۱
انگار روحانی و کابینه اش بر اثر مشکلات و ناتوانی خودشان قاطی کرده اند . خنده زار همه جا شدیم .
گل علی۱۵۵۶۹۰۶۱۴:۱۰:۵۴ ۱۳۹۹/۵/۲۱
بله کاملا درسته اقای توکلی تذکرات خوبی می دهی اما کسی گوش نمی دهد . موضوع زمینهای نیاوران قزوین تذکر داده شد بابک زنجانی و عقبه آن چی شد
ناشناس۱۵۵۶۹۲۳۱۴:۱۹:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۲۱
تنها راه ،ساماندهی مالیات و تصویب مالیات بر مجموع درآمد و مالیات بر عایدی سرمایه و جلوگیری از فرار مالیاتی که تقریبا به اندازه کسری بودجه است می باشد
ناشناس۱۵۵۶۹۲۹۱۴:۲۴:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۲۱
برجام را زمین زدید نتیجه اش را هم خواهید دید. البته شما نه مردم بی نوا.
ناشناس۱۵۵۶۹۳۷۱۴:۲۹:۰۳ ۱۳۹۹/۵/۲۱
این اقایون خودشون هم همدیگر رو قبول ندارن خدایا خودت به داد مردم برس
ناشناس۱۵۵۶۹۶۴۱۴:۴۵:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۲۱
خدا به داد دولت بعداز دولت کلید برسه
بیژن۱۵۵۶۹۷۶۱۴:۵۴:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۲۱
متاسفانه این آقا نرفته نون وگوشت وغیره برای منزل بگیره والا این حرف را شش سال پیش میگفت
ناشناس۱۵۵۷۰۳۹۱۵:۲۹:۵۳ ۱۳۹۹/۵/۲۱
آقای دکتر توکلی سلام برگرداندن سیاست های اقتصادی طی سال های ۷۶ تا ۸۳ با بهانه های سیاسی را چه نام گذاری می کنید؟
امیر۱۵۵۷۰۶۰۱۵:۴۴:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۲۱
از اینکار تعجب انگیزتر خریدن مردن هست به محض عرضه تو بورس تو چشم به هم زدنی تمام سهمامش به فروش میرسه
ناشناس۱۵۵۷۳۳۷۱۹:۵۷:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۲۱
مردم؟؟؟؟؟؟؟؟ الان واقعا مردم تو بورس خرید می کنند یا اعوان و انصار خودشون؟تعداد معدودی مردم نا آگاه ..هم وارد این بازی ..شده اند که جزو بازنده ها وزیان کاران خواهند بود!!!!!!..
ناشناس۱۵۵۷۰۶۱۱۵:۴۴:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۲۱
عزیز برادر خون خودتو کثیف نکن شاید هم عمدی در کاره . کجای این دولت خیر و برکت داشته که اینجاش باشه . بعد دولتهای قبلی رو مسخره میکردن
ناشناس۱۵۵۷۰۶۲۱۵:۴۵:۱۸ ۱۳۹۹/۵/۲۱
میان این همه سیاستمدار فقط دکتر توکلی معترض می شه هشدار می ده و فریاد می زنه یعنی بقیه کجا هستن ؟آیا دیگه به فکر مردم نیستند.
ناشناس۱۵۵۷۴۱۵۲۱:۰۷:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۲۱
سه حالت داره! ۱.مجلس رفته گل بچینه! ۲.مجلس رفته گلاب ..! ۳.مجلس ..!خوابه
ناشناس۱۵۵۷۰۶۳۱۵:۴۶:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۲۱
بیا .. آقای توکلی .. شما بیا مملکت رو بچرخون فقط رجز خونی که نمیشه تحریم تحریم راهی هم نیست مگر بشیم کره شمالی یا ونزوئلا انتخاب با شماست
علی۱۵۵۷۰۷۰۱۵:۵۰:۱۵ ۱۳۹۹/۵/۲۱
این کار دولت مثل ورشکسته ای می باشد که برای پرداخت وام می رود چند برابر از بانک دیگر وام می گیرد. مردم از این دست زیاد سراغ دارند
معلم۱۵۵۷۱۱۴۱۶:۳۶:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۲۱
جوری صحبت می کنند انگار مملکت را از کرات دیگری اداره میکنند. در شرایط تحریم نظام راه حل ارائه دهد. دولت که تا حد توان تلاش می کند.الان همه فرصت را برای تخریب دولت و مقصر جلوه دادن آن غنیمت می دانند. در حالی که میدانند علل وضع اقتصادی امروز چیست.
Hamid۱۵۵۷۱۳۱۱۶:۵۳:۲۲ ۱۳۹۹/۵/۲۱
به هرحال جناب روحانی هم ایرانی است، استاد ..بازی ،بدهکاری و طلبکاری و.. برای ایشان آینده معنی ندارد وتنها رهایی از این باتلاق اقتصادی که نتیجه ۷سال بی تدبیری ،تکبر و خودرایی میباشد مهم است .فشار اقتصادی بر دوش مردم سنگینی می کند و ایشان وعده گشایش می دهد .
ایرانی ناشناس۱۵۵۷۱۴۰۱۶:۵۸:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۲۱
آقای توکلی شما .. بعنوان یک دکترا اقتصاد راه حل اقتصادی خودتان را بر پایه واقعیت .. منتشر کنید شما قبلا نیز قیمت بنزین را ۲۵ تومان اعلام میکردید و مخالف افزایش قیمت بودید.
ناشناس۱۵۵۷۱۵۷۱۷:۱۳:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۲۱
به جای نفت زمین بفروشید. ملت استقبال می کنند و گرنه کسی دلار و سکه رو نمی ده چیزی رو بخره که هیچ جور نمی تونه تملکش کنه
ناشناس۱۵۵۷۱۷۱۱۷:۳۲:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۲۱
جناب توکلی راه حل کنترل نقدینگی وحشت ناک وتامین کسری بودجه دولت رابیان کنید با شعار نمی شود مملکت را اداره کرد
ناشناس۱۵۵۷۱۸۳۱۷:۴۰:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۲۱
آن چنان گشایشی..
ناشناس۱۵۵۷۲۱۸۱۸:۰۳:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۲۱
اینهمه شرکت دولتی واگذار شده هنوز هم دولت بدهکاره یعنی چی ؟ دیگه چیزی برای مردم نمونده دولت هم که کیسه بیماره پس پول ها کجاست
ناشناس۱۵۵۷۲۶۵۱۸:۴۳:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۲۱
گوش‌اگرگوش‌تو‌و‌ناله‌اگر‌ناله‌ماست..آنکه‌البته‌به‌جایی‌نرسد‌فریاد‌است
abbas۱۵۵۷۲۶۶۱۸:۴۳:۰۸ ۱۳۹۹/۵/۲۱
آقای توکلی چرا این حرف ها رو به احمدی نژاد نزدید؟ مگر خزانه پر تحویل نگرفت و با بدهی تحویل داد
امیر۱۵۵۷۲۹۲۱۹:۰۳:۲۳ ۱۳۹۹/۵/۲۱
با توجه به کاهش صادرات نفت به نظر من معقول ترین راه برای جذب نقدینگی در دست مردم همین فروش اوراق نفتی می باشه هم نقدینگی ویرانگر کنترل میشه هم دولت درآمد به دست میاره
ناشناس۱۵۵۷۳۲۴۱۹:۴۶:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۲۱
درود بر شما آقای توکلی که سخن از زبان ما می گوئی
ناشناس۱۵۵۷۳۲۸۱۹:۴۹:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۲۱
جناب دکتر راهکارتون چیه برای رفع کسری بودجه؟
مهدی۱۵۵۷۳۴۳۲۰:۰۷:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۲۱
سه سال در جنگ اقتصادی هستیم ولی ظاهرا کسی باور نداره.. .. .. اولا باید زنده بمانی یا نه ثانیا اصل کار درسته باید مواظبت کنی درست استفاده بشه.
ناشناس۱۵۵۷۴۰۲۲۰:۵۲:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۲۱
مشکلات بسیار زیاد است و با یک کلید باز نمی شوند فعلا سفارش کلیدهایی داده شده برای حل مشکلات
ناشناس۱۵۵۷۴۱۴۲۱:۰۷:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۲۱
دولت احمدی نژاد با آن در آمد نجومی این همه بدهی بجای گزاشت چه انتظاری از دولتی دارید که داخل و خارج تحریمش کردند
ناشناس۱۵۵۷۴۳۰۲۱:۲۷:۳۸ ۱۳۹۹/۵/۲۱
سلام عرض ادب به جای این بافتنی های عجیب آقای روحانی یکم جلو این دلال بازی ها رو بگیر
ناشناس۱۵۵۷۴۴۱۲۱:۴۵:۲۰ ۱۳۹۹/۵/۲۱
جناب توکلی شما که استاد هستید بفرمایید راه حل چیست؟ ..
ناشناس۱۵۵۷۴۷۴۲۲:۱۴:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۲۱
چی بگم والا برنامه ای که روحانی برای مردم درست کرده فکر نکنم مردم دوام بیارند ..آقای توکلی اگرشمابتوانی کاری برای ملت انجام بدی درود
ناشناس۱۵۵۷۶۹۸۰۳:۱۶:۰۲ ۱۳۹۹/۵/۲۲
دوست عزیز نماینده فقط وقتی میتونه ازمردم حرف بزنه ودفاع بکنه که بادرد ورنج فشاری که بهشون میادآگاه وآشنا باشه..درغیراینصورت فقط یه نماینده است
ناشناس۱۵۵۷۴۹۴۲۲:۳۰:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۲۱
جناب توکلی اقتصاددان بهتر نبود دراین مدت بجای طلبکاری .. .. .. راهکاری میدادی یا از وضع اقتصادی بیخبری .. درهر صورت جای تاسف دارد
مهدی۱۵۵۷۵۱۳۲۲:۴۰:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۲۱
طبق اصول اقتصادی کاهش منابع درآمدی باید همتراز کاهش هزینه های دولتی باشد تا از کسری بودجه جلوگیری شود. سوال من از حضرات این است که مسئولیت بودجه ای که دو سوم آن «استطلاعی» رئیس جمهور است و تعیین ارقام صرفا آنها به اطلاع رئیس جمهور می رسد چگونه است تمام مسئولیت تبعات بودجه بندی صرفا بر عهده ی ایشان نهاده می شود؟
بصیر۱۵۵۷۶۸۷۰۲:۵۳:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۲۲
میگویند ماهی هر آنی که از آب بگیری تازه است وجلوی ضرر هر وقت که بگیری غنیمته این غده بد خیم باید استحصال شود والا به تمام مفاصل یک جسم خواهد رسید وسپس مرگ حتمی ایست.
سهراب۱۵۵۷۶۹۶۰۳:۱۲:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۲۲
آقایان نمایندگان محترم شمانماینده مردم هستین لطفا نظرات ومشکلات مارو به صحن مجلس منتقل کنید وتصمیماتی که حامی و شافی دردهای مردم باشند بگیرید .شما قدرت دارید ازقدرتی که درحیطه قانون وقانونگذاری دارید استفاده کنید
اسماعیل نوغانچی صالح۱۵۵۸۶۴۵۱۸:۰۱:۵۴ ۱۳۹۹/۵/۲۲
آقای توکلی به شورای نگهبان باید تبریک گفت چون هرکه ..را رد کردنند تایید شده ها همین است .. شورای نگهبان است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین