روحانی برای مقابله با کرونا، «شفا» را به مردم پیشنهاد کرد/افشاگری تکان‌دهنده فتاح/نادران: گشایش اقتصادی یک فاجعه است

گروه سیاسی الف،   3990519130 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

روحانی برای مقابله با کرونا، «شفا» را به مردم پیشنهاد کرد/افشاگری تکان‌دهنده فتاح/نادران: گشایش اقتصادی یک فاجعه است

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیما سادات لاری،سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس گفت: از دیروز تا امروز ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۶۱ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۶ هزار و ۷۱۲ نفر رسید.

وی اظهار داشت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۴۲۷ نفر رسید.

این مقام وزارت بهداشت در خصوص استان‌های در وضعیت قرمز گفت: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

 حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، روز یکشنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از انفاق مومنانه مردم در سراسر کشور اظهارداشت: واقعیت این است که ۶ ماه است که با این ویروس مواجه هستیم. شاید در روزهای اول به مردم می گفتیم این را هفتگی در نظر نگیرید، ماه و سال معیار است نه روز و هفته، بعضی‌ها می‌گفتند چرا  گفته می‌شود دو هفته، سه هفته یا یک ماه دیگر این ویروس را از پا در می‌آوریم اما به هر صورت  ۶ ماه از شیوع این ویروس گذشته است و فراز و نشیب داشته است.

روحانی اظهارداشت: یک وقتی مراعات مردم ۷۷ درصد بود که در سایه آن ما شاهد این بودیم که  در آمار فوتی‌ها از سه رقمی به دو رقمی برسیم.  برای مدتی هم فوتی‌ها دو رقمی بود از مراعات ۷۷ درصد به ۱۷ درصد رسیدیم. وقتی نزول پیدا کرد و مردم سهل گرفتند و فکر کردند دوران بیماری تمام شده، دومرتبه دچار یک موج شدیم.

 روحانی همچنین با استفاده از کلمه «شفا» به مردم آموزش رعایت بهداشت داد.

رئیس جمهور گفت: می‌خواهم بگویم که دوستان گفتند این کارها را می‌شود اَبریدیش کرد «شفا»؛ یعنی حروف اول آن را بگیریم؛ بگوییم راه درمان ما شفاست؛ البته می‌شود به شرطی که آی آن را با مد ادا کنیم و چند «آ» باشد. گفت:

- شین شستشو است 
- ف فاصله گذاری اجتماعی
- الف استفاده از ماسک
- الف دوم اجتناب از ترددهای غیرضروری
- الف سوم اجتناب از حضور در تجمعات بزرگ.

بیشتر بخوانید:

آمار کرونا در ایران: ۱۶۳ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته/ وضعیت وخیم ۴۰۲۲ نفر از بیماران

روحانی: حداقل ۶ ماه با کرونا مواجه هستیم/ افرادی که از دستورالعمل‌ها بهداشتی سرپیچی می‌کنند باید مجازات شوند

***

گشایش اقتصادی که دولت وعده می دهد

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این روزها درباره گشایش اقتصادی در جامعه سوالاتی مطرح است اظهار داشت: همانطور که در روز پنجشنبه در بازدید سرزده از واحدهای خبری صداوسیما گفتم ما تحقق آینده خوب را از مسیر سخت ممکن می دانیم ولی همانطور که آن روز تصریح کردم نباید توقع حل مشکلات را در هفته و ماه داشت بلکه اثر اقدامات در فصل های پیش رو دیده خواهد شد.

وی افزود: طرح مهمی در شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا در حال بررسی است که می تواند بر اقتصاد تأثیر ملموسی بگذارد اما باید تصریح کرد که این طرح فقط در صورتی که در جزئیات آن، نظرات کارشناسی برای حفظ منافع مردم مد نظر قرار گیرد می تواند به اهداف خود برسد.

قالیباف ادامه داد: در این زمینه اختلاف نظرات کارشناسی وجود دارد و هنوز هیچ طرحی قطعی نشده است لذا باید صبر کرد و اجازه داد این بحث ها در فضای کارشناسی بررسی شده و به نتیجه نهایی برسد.

الیاس نادران، نماینده تهران در مجلس نیز در صفحه شخصی خود نوشت: «دولت وعده ⁧گشایش اقتصادی⁩ در هفته آتی داده و البته تجربه نشان می‌دهد این وعده‌ها تاثیری در زندگی دهک‌های پایین جامعه و اقشار کم‌درآمد نخواهد داشت. ظاهرا این خبر، ناظر به فروش اوراق پیش‌خرید نفت⁩ است. با شرایطی که شنیده‌ام،این خبر بیشتر به فاجعه شبیه است تا ⁧ وعده اقتصادی. اتخاذ تصمیمات مهم اقتصادی در جلسه سران قوا،بدون دخالت نمایندگان مردم،نتیجه ای جز تضعیف قوه قانونگذاری کشور ندارد...»

بیشتر بخوانید:

قالیباف: درباره طرح مطرح در شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا اختلاف نظر کارشناسی وجود دارد

انتقاد نادران از وعده گشایش اقتصادی روحانی

***

در طبقه دوم کاخ مرمر حمام، سونا و جکوزی ساخته اند!

سید پرویز فتاح،رئیس بنیاد مستضعفان با حضور در برنامه "نگاه یک" گفت: در کشور ما ضابطه ای وجود ندارد که  رئیس جمهورها پس از پایان کار خود، کجا مستقر شوند و باید چاره ای برای این منظور اندیشیده شود زیرا اکنون همین مسئله را با آقای احمدی نژاد رئیس جمهور سابق داریم و با مجوز در ملک مربوط به بنیاد مستضعفان با مساحت حدود هزار و 800 متر مربع در منطقه ولنجک برای چند سال مستقر است.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: یکی از ملک های بسیار خوب و ارزشمند ما در ضلع جنوبی کاخ نیاوران است که در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام و زمین آن متعلق به بنیاد بوده است و 12 طبقه در آن ساخته شد و مجمع آن را تخلیه کرد و اکنون مرکز پژوهش های مجلس در آن جا مستقر است.

وی افزود: حتما سراغ آقای زاکانی رئیس جدید این مرکز می رویم و باید اجاره بپردازد. با توجه به شخصیت ارزشی و بسیجی آقای زاکانی انتظار داریم که نخستین کار انقلابی او، تخلیه این مکان باشد تا آن جا را بفروشیم و خرج محرومان و مستضعفان کنیم.

 رئیس بنیاد مستضعفان درباره شرکت در انتخابات 1400 گفت: جمع بندی من برای 1400 نیست و برنامه 5 ساله در بنیاد دارم.

بیشتر بخوانید:

صحبت‌های «فتاح» درباره کاخ مرمر، مدرسه حدادعادل، ساختمان مرکز پژوهش‌ها و املاک در دست نیروهای مسلح

پرویز فتاح: طبقه دوم کاخ مرمر حمام، سونا و جکوزی و آسانسور ساخته‌اند

***

برای انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدای حزبی معرفی می کنیم

علی شکوری راد، دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در ارتباط با حضور لاریجانی و محسن هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین شیوه حضور در انتخابات با توجه به کرونا گفت: ما ازاینکه احزاب کاندیدا حزبی خود را معرفی کنند استقبال می‌کنیم، البته نظام سیاسی ما مثل همه جای دنیا نیست که احزاب بتوانند میزان توانایی خود را در انتخابات بسنجند و عملا نظام ما حزبی نیست. 

وی افزود: ما از حضور کاندیداهای حزبی استقبال می‌کنیم، در مورد این افراد هم به نظرم برای کارگزاران آقای محسن هاشمی مناسب هستند، چون از نظر چارچوب فکری و...مناسب است و الان موقعیت ریاست شورای شهر را دارد و به نظر من می‌تواند کاندیدای حزبی آن‌ها تقلی شود. اما اگر بخواهند سراغ لاریجانی  بروند اگر بعضی‌ها بخواهند از کاندیدای نیابتی استفاده کنند به خودشان ربط دارد، اما در مجموع اصلاح طلبان از کاندیدای نیابتی عبور کرده‌اند...  ان شاءالله کاندیدای حزبی معرفی می‌کنیم و فرایند دموکرات در داخل حزب پیش می‌رود.

شکوری راد مدعی شد: جرقه اولیه حوادث دی ۹۶ را اصولگرایانی زدند که خواهان شروع یک حرکت به منظور ساقط کردن دولت بودند ولی خب جریان‌های دیگر وارد شدند و کنترل اوضاع از دستشان در رفت و آنها در هدایت اعتراضات به حاشیه رفتند و حرکتی که آغاز کرده بودند تبدیل به شورش علیه نظام شد.

وی در ادامه گفت: در آبان سال ۹۸ هم باز اصولگراها بودند که می‌خواستند از آن اتفاق برای سرنگونی روحانی استفاده کنند که رهبری جلویشان ایستاد و اگر رهبری نبود، اغتشاشات را تا سرنگونی آقای روحانی پیش می‌بردند.

***

فاصله مسئولان و مردم از بين برود

محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رضا خباز، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در روزنامه آرمان ملي نوشت: اگر به چهل سال پيش برگرديم در زماني که انقلاب پيروز شد مردم و مسئولان همه در يک صف بودند و همه خود را با يکديگر در ايران اسلامي شريک مي‌دانستند. حتي وقتي جنگ بر ما تحميل شد اول کساني که در جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل شرکت کردند، مسئولان بودند و بعد از آنها و همراه با آنها مردم بودند و نوعي يکرنگي و يکدلي و هماهنگي در بين همه اقشار جامعه حاکم بود... اگر مردم عادي پيکان‌سوار مي‌شدند مسئول هم پيکان داشت. اگر مردم در دولت شهيد رجايي از کوپن استفاده مي‌کردند مسئولان هم از کالاي کوپني استفاده مي‌کردند. هيچ کسي براي خود فرق و برتري قائل نبود و هيچ کسي احساس نمي‌کرد ارباب مردم است. در مجلس اول وقتي نمايندگان به خدمت امام رسيدند و مرحوم حجازي نماينده اول مردم تهران در حضور امام سخنراني کرد هنوز سخنراني به پايان نرسيده بود که امام در مقابل تعريف و تمجيد مرحوم حجازي فورا موضع گرفتند و گفتند اين کار پسنديده نيست. شما نبايد اينطور از مسئولان‌تان تعريف کنيد. تعريف و تمجيد مسئولان به ضرر آنهاست و اين باعث گمراهي آنان خواهد شد. 

***

شورایعالی سیاستگذاری یک فاجعه و تجربه تلخ بود

رسول منتجب‌نیا، دبیرکل حزب جمهوریت به خبرآنلاین گفت: من از اول موافق شورای سیاست گذاری نبودم. من بارها گفته ام که شورای سیاست گذاری یک پرچم ائتلاف در یک مقطع خاص بود که در اواخر سال 93 برای رفع اختلافات بین کمیته راهبردی و کمیته انتخابات شورای هماهنگی اعضای اصلاح طلب به وجود آمد، پس محور و مبنا شورای هماهنگی، احزاب اصلاح طلب است که مرکب از 20 و خرده ای حزب قانونی است که در آنجا دبیران می نشینند و با هم تبادل نظر میکنند و اختلاف نظرهایشان را به اتحاد می‌رسانند.

منتجب‌نیا گفت: سیاست گذاری یک مسیر اشتباه بود و ما از ابتدا مخالف بودیم و بعد هم دوستان به تدریج به اشتباهاتی که در آن وجود داشت رسیدند، اصل اولیه این است که احزاب تصمیم بگیرند و بعد در یک فضای جمعی بنشینند و با هم تبادل نظر کنند و به وحدت نظر برسند و پشتوانه عملی آن هم این است که این کار برای سالهای سال انجام شده است و چیز جدیدی نیست، شورای سیاست گذاری یک فاجعه جدیدی بود که وارد صحنه شد و تجربه تلخی را به جا گذاشت.

شرق نوشت: سرنوشت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بعد از استعفای عبدالواحد موسوی‌لاری و محمدرضا عارف در ابهام است؛ به‌نحوی که مشخص نیست آیا اساسا این شورا باقی می‌ماند یا خیر و اگر باقی بماند، با همان رویکرد سابق پیش می‌رود یا قرار است شاهد تفاوت روش در این مجمع اصلاح‌طلب باشیم. اعضای حزب کارگزاران سازندگی در دوران ریاست عارف انتقادهای زیادی را به سیاست حاکم در این شورا وارد می‌کردند و همیشه از این موضوع گلایه داشتند که بنای شورای عالی باید انتخابات باشد و نمی‌تواند جز در این مورد برای احزاب جبهه اصلاحات تکلیف معین کند. اکنون و بعد از کنار‌رفتن عارف گمانه‌زنی‌های زیادی بر سر ریاست‌ این شورا مطرح می‌شود و مشخص نیست که در نهایت سرنوشت ریاست آن چگونه می‌شود.

***

تدوین طرحی برای تغییر سهمیه بندی بنزین

مالک شریعتی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی نوع سهمیه بندی بنزین برای خانوار‌های که خودرو دارند خوب است. وی با بیان اینکه ۵۰ درصد خانواده‌ها فاقد خودرو هستند و از یارانه انرژی بی بهره هستند، ادامه داد: در شرایط فعلی نحوه توزیع یارانه سوخت ناعادلانه است و حتما باید اصلاح شود.

شریعتی با اعلام اینکه در این طرح برای هر فرد ماهیانه ۲۰ لیتر بنزین در نظر گرفته شده است، افزود: در این طرح پیش بینی شده تا سامانه‌ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند پیش بینی شود.

***

روایت افشانی از اشتباه تاریخی آیت‌الله هاشمی

سیدمحمدعلی افشانی، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره ریشه ها و علل موقعیت کنونی اصلاح طلبان به ایرنا گفت: آنها در سال 1384 با اولین اشتباه سیاسی خود سرنوشت محتوم امروز خود و جامعه را رقم زدند. در سال 84 مرحوم  هاشمی‌رفسنجانی و شیخ اصلاحات وارد صحنه انتخابات شدند، طیفی از اصلاح طلبان هم از آقای معین و آقای مهرعلی زاده حمایت کردند.

وی افزود: مجموع آرا اصلاح طلبان در مرحله اول 17 میلیون رای بود در حالی که اصولگرایان (احمدی‌نژاد و قالیباف) مجموعا کمتر از  ۱۱ میلیون رای به دست آوردند، ۶۰ درصد اصلاح‌طلبان و کمتر از 40 درصد اصولگرایان رای گرفتند. اشتباهی که رخ داد این بود که مرحوم هاشمی که دو دوره رییس جمهوری و دو دوره رییس مجلس بود، در آن مقطع ریاست نهاد مهم مجمع تشخیص مصلحت نظام را به عهده داشت و می‌توانست درجامعه اثرگذاری بیشتری داشته باشد نباید داوطلب ریاست جمهوری می‌شد در حالی که شیخ اصلاحات داوطلب شده بود و مورد پذیرش نظام و جامعه بود و انتظار  می‌رفت آنها در سال 84 از او حمایت کنند.

افشانی در ادامه به بررسی آسیب شناسی کاهش سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان پرداخت و عملکرد دولت و امیدی‌های مجلس دهم، عملکرد اصلاح‌طلبان رانتی، شفاف نبودن اینکه اصلاح‌طلبان چه چیزی را و چگونه می‌خواهند اصلاح کنند، رد صلاحیت‌ها و کاهش قدرت انتخاب مردم در کاهش سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان تاثیرگذار دانست.

وی درباره جناح رقیب نیز گفت: اصولگرایان بدانند تا زمانی که با آزادی آشتی نکنند، به قدرت انتخاب آزاد مردم باور پیدا نکنند و قانون را مبنای عمل ندانند، توسعه و عدالت محقق نمی‌شود و فقر و درد مردم التیام نمی‌یابد. آنها نباید فکر کنند با حذف اصلاح‌طلبان به این مهم می‌رسند.

***

مجلس یازدهم سرنوشت انتخابات ۱۴۰۰ را رقم می‌زند

آرمان ملي نوشت: انتخابات 1400 اين روزها در صدر اخبار اکثر رسانه‌ها قرار دارد و کمتر رسانه‌‌اي است که با فعالان سياسي و حزبي در خصوص شرايط و موقعيت جريان‌هاي اصلاح‌طلب و اصولگرا گفت‌وگو نکند. اين در حالي است که اصلاح‌طلبان درصددند تا هر طور شده بتوانند در اين انتخابات به موفقيت دست يابند. اما در اين ميان با دو مشکل بسيار بزرگ روبه‌رو هستند که شايد حل آنها بتواند موفقيت مدنظر را در 1400 براي آنها به ارمغان بياورد.

نخستين مشکل اصلاح‌طلبان ريزش سرمايه اجتماعي و رويگرداني مردم است که نمي‌توان به‌راحتي از آن عبور کرد و اصلاح‌طلبان براي حضور پرقدرت در انتخابات بايد پشتوانه سرمايه اجتماعي خود را در اختيار داشته باشند. نکته دوم نيز مساله نحوه و چگونگي حضور در انتخابات است. قاطبه اصلاح‌طلبان بر اين عقيده‌اند که بايد در انتخابات دوره سيزدهم رياست‌جمهوري با گزينه اصلاح‌طلب و شناسنامه‌دار وارد انتخابات شوند. آنها يک بار طعم تلخ ائتلاف را چشيده‌اند و فهميدند که ائتلاف نه تنها چندان ثمري براي آنها نخواهد داشت بلکه عملکردهاي ناموفق و بعضا ضعيف دولت مذکور نيز به پاي آنها نوشته مي‌شود. لذا درصدند که اين‌بار با گزينه اصلي خود وارد صحنه شوند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۵۴۳۲۲۲۰:۳۶:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۱۹
اصلاحات و کارگزاران سر و ته یک کرباس هستن و فقط بفکر منافع حزبی و جناحی شون هستن و اصلا"بفکر مردم نیستن.
ناشناس۱۵۵۴۸۸۶۱۰:۳۳:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۲۰
خدا نبخشد انکه جامعه را به خودی و غیر خودی تقسیم کرد
ناشناس۱۵۵۴۳۲۳۲۰:۳۸:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۱۹
سازمان میراث فرهنگی کجا بود که در طبقه دوم کاخ مرمر حمام و سونا و جکوزی ساختند ؟!
ناشناس۱۵۵۴۳۲۵۲۰:۴۱:۱۴ ۱۳۹۹/۵/۱۹
هدف برجام لغو تحریمهای ظالمانه و گشایش در اقتصاد کشور و معیشت مردم بود که محقق نشد.
ناشناس۱۵۵۴۳۳۲۲۰:۴۷:۴۴ ۱۳۹۹/۵/۱۹
بنیاد زمینها رو از کجا اورده ؟ مالک اصلی این زمینها کیه ؟
ناشناس۱۵۵۴۳۳۹۲۰:۵۱:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۱۹
از جناب آقای نادران درخواست میشود از آقای دلیگانی طراح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی که در مجلس دهم در صحن مجلس تصویب شد چرا این تفحص عملیاتی نشد لطفا برای مردم واضح شفاف سازی فرمایید
ناشناس۱۵۵۴۳۴۹۲۰:۵۸:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۱۹
مملکت بیش از هر چیزی نیاز به اجرای قانون از کجا اورده ای دارد اگر این قانون اجرا نشود فساد با خودش انقلاب را میبرد
ناشناس۱۵۵۴۳۵۵۲۱:۰۴:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۱۹
اقای دکتر شفا سه تا الف ندارد مجبورنیستی ازواژه شفا برای کرونا استفاده کنی ش. شستشو ف. فاصله گذاری اجتماعی الف. ارامش ،همیاری
ناشناس۱۵۵۴۳۶۴۲۱:۲۲:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۱۹
یک نفر مسئول کاردرست باشد، همین آقای مهندس فتاح است، خداوند کمکش کنند ایشان چهره محبوب مردمی است.
ناشناس۱۵۵۴۳۶۵۲۱:۲۲:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۱۹
تصمیمات مهم کشور از تصویب مجلس باید بگذرد
ناشناس۱۵۵۴۳۶۷۲۱:۲۸:۱۵ ۱۳۹۹/۵/۱۹
تنها راهکار برای گشایش وضع اقتصادی اجرای قانون از کجا اورده ای و ایجاد تعدیل اقتصادی است رونق تولید و جهش تولید با ملی کردت ثروت های نامشروع و حرام امکان پذیر است
ناشناس۱۵۵۴۳۹۶۲۲:۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۱۹
خودي هاسرسفره انقلاب لقمه ميزنن!بعضي بيشتر،بعضي كمتر
ناشناس۱۵۵۴۴۰۵۲۲:۱۵:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۱۹
اکبر هاشمی چه گلی برسر این ملت ومملکت زد که پسرش بخواهد بزند آیا ما تا زمان مرگ باید این خانواده هاشمی که جز بلا برای این مملکت چیزی نداشته اند را تحمل کنیم؟! دیگه کافیه دیگه.
ناشناس۱۵۵۴۴۴۹۲۲:۴۶:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۱۹
جناب آقای فتاح به احترام ملت ایران و برای ثبت در تاریخ ، اسناد و مدارک و تصاویر حمام و سونا و چکوزی ساخته شده در کاخ مرمر را منتشر کنید تا مشخص شود چه کسانی دستور دهنده و استفاده کننده بوده اند .
ناشناس۱۵۵۴۴۵۲۲۲:۴۹:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۱۹
علاقه وافر مرحوم هاشمی به اب تنی ، هم کاخ مرمر را از لیست بناهای تاریخی خارج کرد و هم ......... !
ناشناس۱۵۵۴۴۵۴۲۲:۵۷:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۱۹
دولت تدبیر و امید کاری با مملکت و ملت ایران کرده و می خواهد بکند که تا چند دهه کمر راست نکنند .
محي الدين۱۵۵۴۴۸۲۲۳:۲۷:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۱۹
اقاي فتاح درخصوص ساختمان ولنجك اشتباه كرد و به نظر بنده كار سياسي و تخريبي انجام داد
ناشناس۱۵۵۴۶۴۹۰۶:۳۳:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۲۰
باور کنید ایشون در حد ریاست ستاد کروناست
ناشناس۱۵۵۴۶۵۶۰۶:۳۹:۲۰ ۱۳۹۹/۵/۲۰
رو‌الف شفا سه تا تشدید بگذارید تا عبارت آقای روحانی درست شود
م فلاح۱۵۵۴۶۶۷۰۷:۰۶:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۲۰
به نظرم مشاوران رییس جمهور به جای بازی با حروف الفبا باید مسایل بنیادی تری را به اقای روحانی گوشزد کنند و مشاوره بدهند
ناشناس۱۵۵۴۶۸۹۰۷:۵۴:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۲۰
روحانی همچنین با استفاده از کلمه «شفا» به مردم آموزش رعایت بهداشت داد. احسنت به این کلمه کلیدی بعد از هفت سال نشانه ای از کلید را دیدیم
الياس۱۵۵۴۷۳۱۰۸:۴۵:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۲۰
مردم هم براي شفاي آقاي روحاني دعا مي كنند.
ناشناس۱۵۵۴۷۸۵۰۹:۳۲:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۲۰
جناب روحانی “شفا” این معنی را هم دارد ش. شما ف. فاقد توانایی ا. اداره امور هستید
ناشناس۱۵۵۴۸۰۴۰۹:۴۷:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۲۰
خیلی وقت است که این بازیهای اصلاح طلب و اصولگرا از نظر مردم تمام شده است
ناشناس۱۵۵۴۸۷۴۱۰:۲۶:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۲۰
من فقط اینو میدونم که ماشین و خونه ظرف دوسال چهار برابر شده همینو بگیر برو تا آخر..........................
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین