ترامپ بازنده انتخابات رياست جمهوری می‌شود؟

حسن کریمی‌فرد،   3990513082 ۶۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
ترامپ بازنده انتخابات رياست جمهوری می‌شود؟

روز سوم نوامبر مصادف با 13 آبان‌ماه موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و كنگره آمریكا است. مردم امریكا در این روز برای انتخاب رئیس جمهور، 435 عضو مجلس نمایندگان و 35 عضو مجلس سنا (مجلس سنا صد عضو دارد) پای صندوقهای رأی خواهند رفت كه همین موضوع به حساسیت رقابت‌ها افزوده است. البته شیوع كرونا موجب تغییرات بی سابقه‌ای در كارزار تبلیغات انتخاباتی شده و تجمعات و كارناوال‌های انتخاباتی به حداقل ممكن كاهش یافته است.

مطابق نظرسنجی‌ها جو بایدن معاون سابق باراك اوباما از وضعیت بسیار مطلوبتری از دونالد ترامپ برخوردار است و در صورت عدم تغییر فضای سیاسی به احتمال زیاد رئیس جمهور مستقر را مغلوب خواهد كرد. البته همیشه نظرسنجی‌های انتخاباتی با واقعیت منطبق نبوده است. چنانچه در دوره گذشته هیلاری کلینتون تقریباً در تمامی نظرسنجی‌ها پیشتاز بود اما باوجود حدود سه میلیون رأی بیشتر به دلیل الکترال کالج کمتر در مقابل دونالد ترامپ شکست خورد.

همه‌گیری ویروس کرونا و تأثیر مهلک آن بر اقتصاد آمریكا، اعتراضات خشونت‌آمیز علیه نژادپرستی و مقابله وحشیانه دولت فدرال،  به کمک جو بایدن که فاقد محبوبیت و شخصیت کاریزماتیک است، آمده تا مانع تمدید ریاست جمهوری ترامپ برای دوره دوم شود. شاید به همین دلیل است که ترامپ چند روز قبل به‌صراحت خواستار عقب افتادن زمان انتخابات به دلیل احتمال تقلب درنتیجه رأی‌گیری پستی شد و گفت تا برقراری سلامت و امنیت کامل نباید انتخابات برگزار شود. اما درخواست ترامپ نه‌تنها با مخالفت حزب دموکرات روبه‌رو شد بلکه برخی از سناتورهای مهم حزب جمهوری‌خواه نظیر میچ مک کانل و لیندسی گراهام نیز با درخواست وی مخالفت کرده بودند.

در حال حاضر مطابق نظرسنجی‌ها، جو بایدن در پنج ایالت کلیدی آمریكا( اوهایو، کارولینای شمالی، فلوریدا، پنسیلوانیا و آریزونا) از دونالد ترامپ پیش افتاده است. دراین‌بین احتمال اینكه بایدن بدلیل شرایط خاص جامعه آمریكا، اتحاد بیشتر در درون حزب دموکرات و جذب بیشتر آرای بخشهای مردد و غیرفعال در انتخابات، به سمت انتخاب یک معاون اول زن که رنگین‌پوست باشد افزایش یافته است. بخصوص اینکه زنان، سیاه‌پوستان و اقلیت‌ها همیشه به‌عنوان مخالفان جدی سیاست‌های دونالد ترامپ به‌حساب می‌آمدند. باید دید اگر چنین اتفاقی رخ دهد این موضوع چه تأثیری بر نتایج نهایی انتخابات خواهد داشت. دونالد ترامپ نیز طبق روال دوره قبل برای پیروزی در انتخابات بر روی آرای ملی‌گراها و سفیدپوستان حساب بازکرده و با اظهاراتش سعی در حفظ پایگاه اصلی رأی خود دارد. در این خصوص می‌توان گفت كه مقابله جدی با اعتراضات سیاه‌پوستان توسط ترامپ نیز دقیقاً به دلیل تهییج و تحت تأثیر قرار دادن پایگاه رأی برای مشارکت بیشتر در انتخابات صورت گرفت.

فعلاً که به‌صراحت می‌توان گفت عملكرد دونالد ترامپ در مدیریت  اعتراضات اخیر به‌شدت شکاف‌های جامعه آمریکا را فعال کرده و بسیار بعید است به این زودی‌ها نیز چنین وضعیتی خاتمه یابد. به‌خصوص اینکه اگر دونالد ترامپ در انتخابات پیروز شود تعارضات اجتماعی با شدت بسیار بیشتری بروز و نمود خواهند داشت.

گفتنی است بنابر ادعای بسیاری از اقتصاددانان آمریكا شرایط اقتصادی بغرنج آمریكا حتی با كنترل ویروس كرونا ادامه دار خواهد بود و چشم‌انداز كوتاه‌مدتی برای بهبود فضای اقتصادی وجود ندارد. بنابراین در صورتی كه در این زمان محدود باقیمانده تا انتخابات (كمتر از صد روز) اتفاق خاصی در عرصه اقتصادی-سیاسی رخ ندهد اوضاع‌واحوال ترامپ در روز سوم نوامبر جهت پیروزی در انتخابات بسیار سخت خواهد بود. شاید تنها امید ترامپ مناظره های اکتبر و نوامبر با جو بایدن باشد.

البته در حال حاضر گمانه‌زنی‌هایی مطرح شود كه دونالد ترامپ در صورت باخت ممکن است نتایج انتخاباتی را نپذیرد و سیستم سیاسی را با چالش مواجه سازد. خود ترامپ  نیز اخیراً در مصاحبه با فاکس نیوز چنین امری را پیش‌بینی کرده که ممکن است نتایج انتخاباتی را که بازنده آن باشد نپذیرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۴۷۷۴۱۰۰:۱۹:۲۲ ۱۳۹۹/۵/۱۴
آخ حال میده ترامپ رای نیاره و بعد نتیجه رو قبول نکنه اوه اوه چیم میشه.
کارشناس ارشد مسایل استراتیژیک۱۵۴۷۷۶۱۰۱:۰۱:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۱۴
ترامپ باید به جرم ترور سردار سلیمانی از طریق ترور قصاص شود اینکار توسط خود امریکایی ها باید صورت بگیرد حتی با گذاشتن جایزه از طرف ما
ناشناس۱۵۴۷۹۶۸۱۰:۰۶:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۱۴
بشارت بر ملتی است که سختی را تحمل کرده تا به عزت برسد
علی۱۵۴۸۳۹۵۱۵:۱۶:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۱۴
اصلی ترین شعار انقلاب جمهوری اسلامی نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی بود . امروز همه زندگی ما هم به شرق وابسته است هم به غرب ..... چرا ما اینقدر باید تحت تاثیر حوادث و اتفاقات کشورهای دیگر باشیم ...... به شعارهای انقلاب در عمل پایبند باشیم
ناشناس۱۵۴۷۹۸۱۱۰:۱۸:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۱۴
احتیاج به ترور نیست.اصلا در قاموس جمهوری اسلامی همچنین کارهای خرد و سطحی انجام نمی گیرد. نابودی هژمونی آمریکا که بدست ترامپ صورت گرفت و طبل تو خالی آمریکا برای مردم جهان اکار د خود بهترین نمونه انتقام است.
ناشناس۱۵۴۸۱۶۷۱۲:۵۱:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۱۴
ان شاءالله کرونا باعث نابودی امپراطوری شیطان بزرگ و ایجاد نظم نوین جهانی خواهد شد.
ناشناس۱۵۴۷۷۹۲۰۳:۲۳:۱۰ ۱۳۹۹/۵/۱۴
در امريكا هر كانديدايى ميتواند نتيجه را قبول نكند. اگر به هر دليلى تا ١٥ دسامبر توافق حاصل نشد. مجلس نمايندگان رييس جمهور را و مجلس سنا معاون او را از بين كانديداهاى رقيب انتخاب ميكند. اگر رييس جمهور نتيجه را قبول نكرد گارد رياست جمهورى بيست ژانويه رييس جمهور و معاون او را به بيرون كأخ سفيد بدرقه ميكند.
ناشناس۱۵۴۷۸۰۳۰۵:۳۱:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۱۴
او تشنه قدرت نیست ، خود شیفته.. است
سرگردان۱۵۴۸۱۸۰۱۲:۵۵:۵۷ ۱۳۹۹/۵/۱۴
بابا در ایران هم تشنه قدرت و خودشیفته بودن رو باهم داریم
ناشناس۱۵۴۷۸۱۴۰۶:۰۳:۱۰ ۱۳۹۹/۵/۱۴
سیستم انتخابات آمریکا شفافه . اینجوری نیست که از ۱ سال قبل همه بدونن و مشخص باشه که رئیس جمهور کی میشه و رئیس سنا چه کسی خواهد شد !!!
ناشناس۱۵۴۷۹۱۱۰۹:۱۴:۰۱ ۱۳۹۹/۵/۱۴
اگر شفافه بگو چطور و با فعالیت چه گروهی سندرز حذف شد.
ناشناس۱۵۴۸۱۸۵۱۲:۵۹:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۱۴
بایدن رشوه بگیر در رقابت درون حزبی سندرز خوابالو رو شکست داد
ناشناس۱۵۴۷۹۲۵۰۹:۲۵:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۱۴
خب شاید فقط بعضیها میدونن کی قراره رئیس جمهور بشه!
محمد۱۵۴۸۲۰۸۱۳:۱۵:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۱۴
شما که به خاطر همین به روحانی رای دادین چون فکر کردین رای نمیاره و انتخاب از قبل نیست باز رای آورد با 200 هزار تا بیشتر از حد نصاب چه گلی زد
ناشناس۱۵۴۸۲۷۲۱۳:۵۱:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۱۴
گل به خودی
ناشناس۱۵۴۷۸۵۵۰۸:۰۱:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۱۴
آخ حال میده رای بیاره....
ناشناس۱۵۴۷۷۴۸۰۰:۳۱:۵۱ ۱۳۹۹/۵/۱۴
فقط قطعا بدانید که ترامپ برنده انتخابات می شود. در 2016 که همه چیز علیه او بود بالا کشیده شد. در 2020 که همه چیز به نفع اوست و بایدن هم از بس در زیرزمین مانده و سنش زیاد است شهر و ایالت را متفاوت می نامد. مثل اینکه کسی که می خواهد در ایران رئیس جمهور شود بگوید استان مشهد یا شهر هرمزگان!
ناشناس۱۵۴۷۷۶۶۰۱:۱۵:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۱۴
حالا سفید پوستان آمریکایی یا گردن قرمزها و نژادپرست های آمریکایی طرفداری ترامپ رو بکنن قابل درک هست، چیزی که عجیب هست ایرانی هایی است که طرفداری ترامپ رو میکنند حالا خوبه این ترامپ اصلا ایرانی ها و سایر کشورها به جز کشورهای شمال اروپایی را جزو آدمیزاد حساب نمیکنه! به کشورشون هم که میگه سوراخ توالت. فشار تحریم هاش رو هم که گذاشته روی مردم. این همه ترامپ اسم شهرها رو تو سخنرانی هاش اشتباه گفت نشنیدید؟ فقط مال بایدن رو شنیدید؟ در 2020 چه چیزی به نفع ترامپ هست که میگید همه چیز به نفعش هست؟ از نظر ایجاد شغل امروز آمریکا برگشته به روز اول انتخاب ترامپ و تمام شغل هایی که ایجاد شده بود از بین رفته، بدهی های آمریکا هم که شدیدا زیاد تر شده. اوضاع اقتصادی هم که بدتر میشه. ایالت های کلیدی که باعث شده بود با وجود تعداد آرای مردمی کمتر ولی به لطف الکترال رای بیاره رو هم که از دست داده و بایدن هم در آرای عمومی بیشتره و هم در الکترال کالج های تعیین کننده.
ناشناس۱۵۴۷۹۰۸۰۹:۱۰:۰۲ ۱۳۹۹/۵/۱۴
باعمودونالدتا۲۰۲۴
ناشناس۱۵۴۷۷۷۴۰۱:۵۹:۰۲ ۱۳۹۹/۵/۱۴
شما سواد سیاسی بسیار نازلی دارید ترام‍پ نامحبوب ترین رییس جمهور معاصر امریکاست و طبق نظرسنجی هایی که همواره از لحاظ آرای مردمی صحیح درامدند به شدت از بایدن عقبه و حدود ۴۰ درصد مقبولیت داره.۲۰۱۶ هم شما ظاهرا خواب تشریف داشتید که ایشون ۳ میلیون رای کمتر از کلینتون اورد.بایدن تنها ۴ سال از ترامپ بزرگتره و دست آخر اتفاقا همه شواهد علیه اقای ترامپه.این که شما و همپیاله های شما میخواهند از روی دروغ بگند ترامپ خوبه و محبوبه یک بحث دیگری است
ناشناس۱۵۴۷۸۷۰۰۸:۲۸:۰۷ ۱۳۹۹/۵/۱۴
۳ ماه دیگه بهت میگم تا معنی محبوب و متنفر رو بدونی
ناشناس۱۵۴۸۰۱۲۱۰:۴۳:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۱۴
تعجب میکنم که چرا برخی هموطنان علاقه به انتخاب مجدد ترامپ دارن ، ترامپ وجودش برای کل دنیا خطر داره ، از اونجا که به هیچ اصول اخلاقی پایبند نیست ، محیط زیست براش شوخیه ، نژاد پرسته و به هیچ توافقی چه برجام چه با کشورهای اروپایی یا شرقی پایبند نیست ، به مردم آمریکا گفته بود الکل تزریق کنن تا کرونا نگیرند ، یه عده تزریق کرده بودن و مرده بودن
امید۱۵۴۸۷۵۸۱۹:۵۳:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۱۴
واقعا نمیدونید که چرا برخی!از هموطنان دوست دارن ترامپ انتخاب بشه؟
ناشناس۱۵۴۷۸۰۴۰۵:۳۱:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۱۴
علی برکت..
ناشناس۱۵۴۷۸۲۱۰۶:۲۵:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۱۴
در آمریکا انتخابات مهندسی شده است . یعنی بهتر از بایدن با این سن وسال و جذابیت نبود . درصدمشارکت هم مهم است
ناشناس۱۵۴۸۰۲۲۱۰:۴۸:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۱۴
اگر انتخابات آمریکا مهندسی شده است انتخابات ایران چیه؟ کلا کشور دست یه عده دست به دست میشه و بقیه هم مثل رعیت فقط نگاه میکنند و اگه یه عده هم بخوان کاری کنند از یه گوشه بشون میگن همینه که هست!
ناشناس۱۵۴۸۱۳۶۱۲:۳۱:۱۴ ۱۳۹۹/۵/۱۴
داشتیم از اینا که میگفت انگلیس جزیره ای در شرق آفریقا!!!!!!!
ناشناس۱۵۴۷۷۵۲۰۰:۳۴:۰۳ ۱۳۹۹/۵/۱۴
اول اینکه با این وضع اقتصاد ایران حتی 13 آبان هم خیلی دیر است. دوم اینکه حتی اگر بایدن برنده شود هیچ تضمینی نیست که حاکمیت امریکا بگوید می بخشید و خسارت می دیم و سوم اینکه اگر ترامپ برنده مجدد شود دیگر هیچ نیازی به مذاکره با ایران ندارد و فقط با گرفتن امتیازات مکفی از چین و روسیه هر چه بیشتر به ایران و ونزویلا فشار خواهد آورد.
ناشناس۱۵۴۷۷۸۲۰۲:۴۰:۵۱ ۱۳۹۹/۵/۱۴
تضمین چیه؟ همین الان دمکرات ها برنامه شون رو دادن. در مورد برجام هم همینی رو می گن که ترامپ داره میگه یعنی یک توافق جامع تر که برنامه موشکی و فعالیت های منطقه ای ایران رو هم شامل بشه تنها تفاوتش با برنامه کنونی امریکا اینه که دمکراتها گفتن دنبال تغییر رژیم نیستند. یعنی به فرض بایدن انتخاب بشه هم چیزی عوض نمیشه.
ناشناس۱۵۴۷۷۸۴۰۲:۴۷:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۱۴
نکته اول اینکه ترامپ مناظره گر قهاری است و بایدن رو در مناظره نابود میکنه،دوم اینکه توقع عجیبیه که ما انتظار داشته باشیم هر کدوم پیروز شد تحریمها رو برداره بعد ما با پولی که به دست میاریم به گروههای تحت حمایتمون که دشمن امریکا و متحدانش هستند کمک کنیم.حتی اگر بایدن هم پیروز بشه ، براش عاقلانه نیست که تحریمها رو برداره.
ناشناس۱۵۴۷۸۰۵۰۵:۳۲:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۱۴
بایدن و چین ما را نجات نخواهند داد . مسئولان بر روی دیوار این دو ، یادگاری ننویسند .
ناشناس۱۵۴۷۹۵۶۰۹:۵۷:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۱۴
به من بگو در ایران کی مسئول است؟
ناشناس۱۵۴۷۸۴۱۰۷:۳۷:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۱۴
چه ترامپ برنده شود و چه نشود امریکا دشمن اصلی مردم ایران است شما هم بجای چشم دوختن به دست امریکایی ها که هیچ نتیجه ای ندارد توکلت را کامل کن
ناشناس۱۵۴۷۸۷۱۰۸:۲۹:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۱۴
دشمن ما همینجاس
ناشناس۱۵۴۷۹۰۰۰۹:۰۳:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۱۴
دشمن اصلی نادانی است
ناشناس۱۵۴۸۰۲۱۱۰:۴۸:۲۳ ۱۳۹۹/۵/۱۴
احسنت اینو به امریکا پرستان بگو
ناشناس۱۵۴۸۰۹۹۱۱:۵۷:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۱۴
دشمن اصلی مردم ایران مدیران ناکارامد و بی سواد و مغرور هست
العبد۱۵۴۸۱۳۱۱۲:۲۵:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۱۴
عه مگه امضای کری تضمین نبود؟
ناشناس۱۵۴۷۷۵۳۰۰:۳۹:۱۴ ۱۳۹۹/۵/۱۴
من به عنوان یک شهروند که در جامعه زندگی میکنم اینگونه احساس میکنم که حل و فصل مسائل کلان و خرد جامعه معطل گذاشته شده و یا به طریقه ای حل و برخورد با اون تا زمان انتخابات امریکا به تعویق انداخته میشه موندم اگه ترامپ دوباره رای بیاره قراره چی بشه
ناشناس۱۵۴۷۷۵۸۰۰:۴۳:۰۸ ۱۳۹۹/۵/۱۴
الکترا دوباره ترامپ را میخواهد تعداد رای مردم مهم نیست مهم تعداد الکترا هاست دور قبل هیلاری کلینتون آرا بیشتری آورد ولی الکترای کمتری نصیبش شد و ترامپ رییس شد الان هم همینه
ناشناس۱۵۴۷۸۷۳۰۸:۳۰:۰۸ ۱۳۹۹/۵/۱۴
مجید جان ! الکترا نه ، الکترال
همشهری۱۵۴۷۷۶۳۰۱:۰۹:۲۲ ۱۳۹۹/۵/۱۴
فکر کنم اونی که بازنده هست ماییم متاسفانه
ناشناس۱۵۴۸۱۷۹۱۲:۵۵:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۱۴
من میییییدونم ...
ناشناس۱۵۴۷۷۶۸۰۱:۲۶:۳۰ ۱۳۹۹/۵/۱۴
طبق معمول همه تخم مرغ ها را دارید یک سبد قرار میدید. یه زمانی که تمام تخم مرغ را قرار دادید در سبد برجام. حالا هم که تمام راه ها را بستید و صرفا امید دارید که ترامپ رای نیاره و دموکرات ها به برجام برگردن. حالا اگر ترامپ دوباره رییس جمهور شد چی؟ دیگه دور آخرش هست، نیازی هم دیگه به رای نداره، حتی نیاز نداره سر قولی که به آمریکایی ها داده بود مبنی بر دخالت نظامی در کشورهای دیگه بمونه.
ناشناس۱۵۴۷۷۸۱۰۲:۳۷:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۱۴
رویکرد امریکا بلند مدته و با عوض شدن نفرات الویت هاشون عوض نمیشه
ناشناس۱۵۴۷۷۹۷۰۴:۳۲:۰۷ ۱۳۹۹/۵/۱۴
خیر
ناشناس۱۵۴۷۸۰۶۰۵:۳۳:۵۳ ۱۳۹۹/۵/۱۴
بایدن رشوه بگیر حسرت ریاست جمهوری را .. خواهد برد
ناشناس۱۵۴۷۸۰۷۰۵:۳۴:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۱۴
دونالد ، پوزه مخالفان را به خاک میآره
ناشناس۱۵۴۷۸۱۰۰۵:۴۱:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۱۴
آقایون کشور رو نخوابونن به امید پیروزی بایدن
ناشناس۱۵۴۷۹۰۱۰۹:۰۴:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۱۴
پرفسور اگر راهی دیگری داری بگو
ناشناس۱۵۴۷۸۱۲۰۵:۴۹:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۱۴
ترامپ دیگه دنبال مذاکره با ایران نیست بایدن هم بعید است رای بیاورد
ناشناس۱۵۴۷۸۱۷۰۶:۱۰:۰۳ ۱۳۹۹/۵/۱۴
بایدن ، بدتر و مضر تر از کرونای است . آمریکا را زمین خواهد زد
ناشناس۱۵۴۷۸۱۹۰۶:۱۹:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۱۴
ترامپ پیروز بشه و بیوفتن به جون هم ما یه نفسی‌ بکشیم
ناشناس۱۵۴۷۸۲۳۰۶:۳۹:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۱۴
ترامپ یک کاسب است. یک بیزینس من نابغه. همین نگاه کاسب کارانه اون باعث میشه کاری نکنه که رای نیاره. تمام اعتراضات اخیر آمریکا یک درصد مردم آمریکا هم نبودن‌. حتی سیاه پوست ها هم به ترامپ رای میدن
ناشناس۱۵۴۷۸۲۸۰۷:۰۳:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۱۴
اینقدر مردم ایران تحت فشار تورم و بیکاری و کرونا گیر افتادن تنها راه نجات ما ظهور ولی عصر عج الله هستش وگرنه فکر نکنم با این مسوولین ما و نتیجه انتخاب امریکا اتفاقی رخ بده
ناشناس۱۵۴۷۸۳۶۰۷:۳۲:۱۲ ۱۳۹۹/۵/۱۴
سگ زرد برادر شغاله. مگه خود اوباما بعد برجام کم تحریم علیه ایران وضع کرد؟
ناشناس۱۵۴۷۸۴۲۰۷:۳۸:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۱۴
ترامپ انتخاب شود و یا نشود فرقی نمی کند بیخود طرفداران امریکا شکمشان را صابون نزنند
رضا۱۵۴۷۸۸۹۰۸:۴۶:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۱۴
مهم نیست که ترامپ رای نیاره برای ما خوبه یا نه و اینکه بایدن از ترامپ بهتره یا نه مهم اینه که 13 آبان سال 97 ترامپ مدام با توییت هاش و سخنرانیهاش از بازگشت تحریمهای ایران سخت می گفت و از بیچاره شدن مردم ایران، و روشنفکر نما های ما هم شب و روز خواب نداشتند و مدام مطالب رو یک کلاغ چهخل کلاغ می کردند و ته دل همه رو خالی می کردند!!!! اما! اما حالا ۱۳ آبان داره میرسه و ترامپ منتظر کله پا شدن خودشه، منتظر به تاریخ پیوستن خودشه!! و این مهمه! صبر خدا زیاده ولی حکمش قطعی!!! برد کشتی آنجا که خواهد خدا اگر جامه بر تن درد ناخدا
فربد۱۵۴۹۶۲۵۱۳:۱۵:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۱۵
پیشنهاد میکنم به مراکز تامین مایحتاج اولیه مراجعه بکنید و قیمت ها را جویا شوید بعد از آن هم به بنگاه های معاملات املاک هم سری بزنید بد نیست اخوی
عمران۱۵۴۷۹۳۵۰۹:۳۵:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۱۴
نکته آموزشی: میدانید در امریکا هر کس از هر حزب و اعتقاد می‌تواند در انتخابات کاندیدا شود و شرکت کند؟
رضا۱۵۴۸۰۷۰۱۱:۳۵:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۱۴
ریس جمهور مستقر در آمریکه رای خواهد آورد و طبق روال عادی مسولین عزیز ما فرصت موجود را سوزانده و با حداقل ممکن توافق خواهند کرد.
ناشناس۱۵۴۸۱۴۴۱۲:۴۱:۳۶ ۱۳۹۹/۵/۱۴
ترامپ هم یک روز میره مشکل ما چسبی است که مسوولان شیفته خدمت ما را به میزها و پستهایشان چسبانده
سرگردان۱۵۴۸۱۹۴۱۳:۰۵:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۱۴
بابا چرا گیر دادیم به ترامپ ،اصلا دنبال چی هستیم. بهتره به این فکر کنیم که بعد از روحانی چه نخبه ای !قرار جای ایشان رو بگیره و مصیبت بعد از مصیبت....
مهدی۱۵۴۸۲۲۴۱۳:۱۹:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۱۴
ترامپ صد در صد مجددا انتخاب میشه ولی مشکل جمهوری اسلامی با یا بدون ترامپ حا نمیشه...
ناشناس۱۵۴۸۲۵۸۱۳:۴۶:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۱۴
ترامپ هر چی باشد حداقل یک سوم آرای قبلی اش را دارد . روحانی چی . فکر کنم خودش باشد و رای خانواده و وزرایش .
ناشناس۱۵۴۹۱۲۰۰۲:۳۱:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۱۵
اصلاح طلبها نهایتا 15 هزار رای داشته باشند
ناشناس۱۵۴۸۶۹۶۱۸:۳۶:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۱۴
ترامپ بشه بهتره قصه ما به یه سرانجامی میرسه. خسته شدیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. دانشجویان معترض در آمریکا، آقازاده هستند

  17. حضور حسن روحانی بر مزار والدین خود در سرخه

  18. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  19. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  20. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  21. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  22. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. بازی با کلمات

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین