روحانی: بخش دولتی باید پیشتاز مقابله با گرانی باشد/ دولت اقتصاد را مدیریت کرده/ بورس کالا باید تقویت شود

گروه اقتصادی الف،   3990505071 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور با بیان اینکه افزایش قیمت درمورد کالاهایی که در بخش دولتی و عمومی غیر دولتی تولید می‌شود به هیچ عنوان قابل قبول نیست، گفت: بخش عمومی باید در زمینه کنترل قیمت ها با تعریف فرایند تعیین قیمت ها و مقابله با گرانی پیشتاز باشد تا بتوانیم در شرایط جنگ اقتصادی و روزهای سخت پدید آمده از معضل کرونا، فشار اقتصادی را بر مردم کاهش دهیم.

روحانی: بخش دولتی باید پیشتاز مقابله با گرانی باشد/ دولت اقتصاد را مدیریت کرده/ بورس کالا باید تقویت شود

به گزارش الف، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، عرضه کالاها به قیمت مناسب را از برنامه های اصلی دولت در کنار رونق تولید برشمرد و افزود: باید با اصلاح مسیر تولید، توزیع و تعریف فرایندها در این زنجیره، در روند تعیین قیمت کالاها شفاف سازی انجام گیرد.

روحانی با تاکید بر مقابله موثر با افزایش غیرقابل توجیه قیمت برخی از کالاها، تصریح کرد: همزمان با تلاش ها برای رونق تولید و سرعت و بهبود کیفیت تولید کالاها، عرضه کالا به مصرف کننده و خریدار نهایی نیز باید به همان اندازه مورد توجه و اهمیت باشد.

رئیس جمهور افزود: مقابله با گرانی بدون دلیل ایجاب می کند در کنار اعمال نظارت های تعریف شده برای دستگاه های مرتبط، با ایجاد شفافیت، زمینه نظارت عمومی را نیز فراهم کنیم.

روحانی تاکید کرد: مردم باید بدانند قیمت مواد اولیه برای ساخت محصول و تمام شده تولید محصولات چگونه است و وقتی کالایی به دست مردم می رسد چه مسیری برای تعیین قیمت را طی کرده است این شفافیت هم موجب نظارت عمومی و مقابله با فساد و گرانی خواهد بود و هم رقابت را در اقتصاد رقم خواهد زد.

رئیس جمهور افزود: همه تولید کنندگان به ویژه دستگاه های دولتی موظف هستند فرایند قیمت گذاری و عرضه سریع و آسان کالاهای تولیدی به ویژه مواد اولیه را مشخص کرده و برای مقابله با معضل گرانی اقدامات موثر را انجام بدهند.

روحانی با بیان اینکه افزایش قیمت درمورد کالاهایی که در بخش دولتی و عمومی غیر دولتی تولید می شود به هیچ عنوان قابل قبول نیست، گفت: بخش عمومی باید در زمینه کنترل قیمت ها با تعریف فرایند تعیین قیمت ها و مقابله با گرانی پیشتاز باشد تا بتوانیم در شرایط جنگ اقتصادی و روزهای سخت پدید آمده از معضل کرونا، فشار اقتصادی را بر مردم کاهش دهیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: بورس کالا باید تقویت شود و با شفافیت عرضه و تقاضا و خارج کردن عملیات سفته بازانه، قیمت کالاهای تولیدی کشور را به سطح منطقی برساند.

روحانی با قدردانی از افزایش سطح تولید در کالاهایی مانند فولاد و پتروشیمی که در سالهای قبل در فهرست کالاهای وارداتی کشور بودند و اکنون به فرصت صادراتی کشور تبدیل شده اند، تاکید کرد: در کالاهایی که کشور مازاد تولید دارد با شفاف کردن بازار می توان به قیمت منطقی دست یافت و در این رابطه دستورات لازم را به وزارت صمت و سازمان بورس صادر کرد.

رئیس جمهور همچنین با قدردانی از فعالان اقتصادی کشور در همراهی با سیاست ها و برنامه های دولت در این زمینه ، گفت: در شرایط خاص اقتصادی که با هیچ زمان دیگری در تاریخ کشور قابل مقایسه نیست، دولت با همکاری موثر و مجاهدانه کارآفرینان ، تولید کنندگان و صادرکنندگان معتبر، اقتصاد بدون نفت را عملیاتی و در این شرایط سخت اقتصاد کشور را مدیریت کرده است.

روحانی با تبیین اهداف جنگ اقتصادی دشمن که فروپاشی کشور اصلی ترین محور آن بود، گفت: برنامه دشمنان این بود که تحریم ها و فشارها به گونه ای تاثیر بگذارد که مردم حتی برای تامین مایحتاج ضروری خود نیز با مشکل مواجه شوند اما امروز بعد از گذشت بیش از دو سال از تحریم ها، دولت توانسته با همکاری وهمراهی مردم و فعالان اقتصادی، نه تنها در تامین کالاهای اساسی و ضروری جامعه بلکه در زمینه تامین مواد اولیه تولید کالاها موفقیت داشته باشد ضمن آنکه توانسته در این مسیر حتی به رونق و جهش تولید سرعت بدهد.     

در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی گزارش منابع و مصارف ارزی کشور برای سال ۹۹ را به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه کرد.

رئیس جمهور نیز بر اجرای سیاست های ارزی بر مبنای دستورالعمل جدید ابلاغی نحوه برگشت ارز به چرخه اقتصاد تاکید کرد.

روحانی با اشاره به تداوم فشار اقتصادی دشمن اعلام کرد: دولت مصمم است برغم تمامی فشارها برنامه منظمی برای تامین نیازهای ارزی کالاهای اساسی و مواد اولیه و واسطه ای واحدهای تولیدی اجرا و در بازار ارز تعادل لازم را ایجاد کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۳۷۲۶۸۱۲:۳۴:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۵
عامل اصلى گرونى خود دولت است و بس دلار فقط ٣ روز دوام آورد باز روند افزايشى شروع شده اين چه دولت و تيم اقتصادى و بانك مركزى است كه توان مديريت يك هفته اى ارز را ندارد؟؟؟ جناب روحانى على بركت الله چه زمانى كسرى بودجه تأمين ميشود؟؟
ناشناس۱۵۳۷۸۹۴۲۱:۵۳:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۵
نمی دانم بر چه اساسی این دولت بی کفایت باید تا آخر ادامه بدهد بیکاری بی پولی و گرانی را نمی بینید
ناشناس۱۵۳۷۳۳۴۱۳:۱۳:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۵
نمیدانم گریه کنم یا بخندم به این حرف ها تمام گرانی ها را خودش باعث شده حالا میخواد دولت جلوگیری کند
ناشناس۱۵۳۸۱۸۶۰۸:۵۲:۰۳ ۱۳۹۹/۵/۶
خجالتم خوب چیزیه.
مجيد۱۵۳۷۳۳۵۱۳:۱۳:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۵
اقاي روحاني شما كه گفتي هفته بعد دلار ارزان ميشود. اخه ميشه شما هيچي را نگي كه ارزون ميشه!!!! خواهش ميكنم.
کریم۱۵۳۷۳۴۰۱۳:۱۶:۱۲ ۱۳۹۹/۵/۵
واقعا مدیران ما در توهم بسر می برند(( کنترل قیمت ها به همراه رونق اقتصادی)) کدام کنترل؟؟ کدام رونق؟؟ برای اقتصاد ایران دیگر رمقی باقی نمانده، رونق پیشکشتان.
ناشناس۱۵۳۷۳۶۷۱۳:۲۷:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۵
ذوب آهن اصفهان و فولاد اهواز احتمالا مال چین است که قیمت ها را سه برابر کرده اند و دولت هم فریاد می زند که مسکن گران است.
ناشناس۱۵۳۷۳۸۵۱۳:۴۲:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۵
دولت بسیار بسیار بسیار فشل و بدرد.. و پرتوقع و .. مغرور است. انصافا حامیان دولت هم دیگر نمی توانند از این مقدار بی عرضگی و فشلی حمایت کنند. از بس دروغ گفتی ..
ناشناس۱۵۳۷۳۹۸۱۳:۵۰:۱۱ ۱۳۹۹/۵/۵
نمی دانم با خواندن جمله { دولت اقتصاد را مدیریت کرده است } باید از تَه دِل گریه کنم یا بخندم .
ناشناس۱۵۳۷۴۲۴۱۴:۰۵:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۵
حسن قرار بود جهر صفر را برداره گویا ملت نفهمیدن که قراره چهار صفر به پ.ل اضافه شود در مدت یک سال
ناشناس۱۵۳۷۴۳۳۱۴:۱۶:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۵
جناب روحانی، میشه لطفاً ۶ ماه مدیریت نکنید. شاید کمی اقتصاد به آرامش برسد.
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۵۳۷۴۸۵۱۵:۰۵:۰۱ ۱۳۹۹/۵/۵
مجلس سریعا طرح سوال را اجرایی کند و در صورتی که پاسخها قانع کننده نباشد مجلس از حق خود که حق ملت است استفاده نموده و کل دولت را استیضاح و مواخذه و پس از آن در خواست ممنوع الخروجی کند و اقدام به محاکمه در دادگاه های صالحه بنماید
ایرانی۱۵۳۷۵۹۹۱۷:۱۶:۱۵ ۱۳۹۹/۵/۵
حسن اقاروحانی!مدیریت کردی این شد بابا!دیگه مدیریت کن تامردم نفسی بکشند.
ناشناس۱۵۳۷۶۵۶۱۸:۱۲:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۵
چقدر که دولت مدیریت کرده واقعا خسته نباشید . جناب روحانی میشه لطفا دولت مدیریت نکنه.
ناشناس۱۵۳۷۶۶۱۱۸:۱۳:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۵
آقا لطفا شما میشه فقط حقوقتون را بگیرید برید خونه؟ اصلا ما مدیریت شما را نمی خوایم
ناشناس۱۵۳۷۷۹۲۲۰:۱۲:۴۱ ۱۳۹۹/۵/۵
باید بشود , می شود , خواهد شد , افعال مضارع تا بی نهایت .
ناشناس۱۵۳۷۸۲۰۲۰:۴۳:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۵
جناب روحانی انصافا شما به این صحبت هایی که می کنید اعتقادی هم دارید؟
ناشناس۱۵۳۷۸۲۱۲۰:۴۶:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۵
کاش دولت رو تعطیل کنند،قطعا اوضاع بهترخواهدشد.
ناشناس۱۵۳۷۸۵۳۲۱:۰۷:۵۳ ۱۳۹۹/۵/۵
شما فقط بلدی چندرغاز حقوق کارمندان بینوا را مدیریت کرده و آن ها را به خاک ..بنشانی، جناب با مدیریت شما حقوق بگیران و کارگران و کارمندان کلا نابود شدند.وای به این همه .. تباهی
حسن۱۵۳۷۹۲۹۲۲:۲۸:۰۷ ۱۳۹۹/۵/۵
دولت با خلق پول بدون پشتوانه عامل اصلی ایجاد تورم است و تا زمانی که روند خلق پول متوقف نشود افزایش قیمت ها در همه بازارها ادامه خواهد داشت. مبارزه با گرانی و کنترل و نظارت و اصطلاحاتی از این قبیل هم صرفا برای ..افکار عمومی به کار برده می شود.
ناشناس۱۵۳۷۹۶۳۲۳:۰۵:۳۸ ۱۳۹۹/۵/۵
باید باید باید کی باید این بایدها را انجام بده؟
ناشناس۱۵۳۷۹۸۵۲۳:۳۶:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۵
مشد حسن دوباره ..و ..گفت بسه دیگه
ناشناس۱۵۳۸۰۳۶۰۱:۰۶:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۶
اتفاقا بخش دولتي تأثير فراواني در افزايش گراني داشته وشمابايداز بخش دولتي ممنون باشيد كه در گراني هميشه پيشتاز هستند چون موجب حل مشكلات دولت جهت پرداخت حقوقهاي نجومي ميشود
مهدی۱۵۳۸۱۳۳۰۷:۳۸:۰۲ ۱۳۹۹/۵/۶
چاپ بیش از حد اسکناس به عنوان درآمد دولت در طی سالهای پس از انقلاب باعث تورم شده با حذف 10%از درآمدهای دولت از بودجه کشور بابت حذف اسکناس دست مردم که طی سالها گذشته داده شده تورم کنترل خواهد شد برای کنترل تورم سیاست چاپ اسکناس باید معکوس شود
ناشناس۱۵۳۸۱۳۹۰۷:۴۹:۲۳ ۱۳۹۹/۵/۶
اقای روحانی شعار بس است دیگر بخدا اگر ... .. .. جای شما بود اینقدر تورم نداشتیم . کارخانه سیمان ،ذوب اهن ،معدن مس ،پتروشیمی و هزاران شرکت دولتی دیگر چرا باید هر کدام از محصولات 500درصد طی یکسال گران شود .اهن شاخه ای 600هزار تومان اول سال شده 3میلیون تومان شما نمی توانید خودرو سازان را مدیریت کنی ؟
ناشناس۱۵۳۸۱۸۹۰۸:۵۵:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۶
کشور رو به گرانی و نابسامانی کشیدی حالا داری یه دستی میزنی. مثل داستان اون بنزین هستا گفتی خبر نداری تازه متوجه شدی. اقا دیگه ملت ناآگاه نیستن که نفهمن شما و دارو دسته تون چکار دارین می کنین..
شمس۱۵۳۸۳۱۵۱۰:۳۱:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۶
آقای رئیس جمهور کاملا درست فرموده اند که اقتصاد را مدیریت کرده و وضع و مشخصه که توانایی ایشان درهمین حده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین