اعاده دادرسی پرونده ۳ اعدامی حوادث آبان‌ماه/ باهنر: اصلاح‌طلبان تندرو می‌خواهند روحانی استیضاح شود/ کدخدایی با شورای نگهبان خداحافظی می‌کند؟/ نظر لیلاز درباره برنامه همکاری ایران و چین

گروه سیاسی الف،   3990429132 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

اعاده دادرسی پرونده ۳ اعدامی حوادث آبان‌ماه/ باهنر: اصلاح‌طلبان تندرو می‌خواهند روحانی استیضاح شود/ کدخدایی با شورای نگهبان خداحافظی می‌کند؟/ نظر لیلاز درباره برنامه همکاری ایران و چین

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیما سادات لاری امروز یک‌شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس گفت: از دیروز تا امروز ۲۹ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۳۲۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی اظهار داشت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۳ هزار و۶۵۶ نفر رسید.

لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۱۸۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۲۳۷ هزار و ۷۸۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی افزود: ۳۵۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود درباره پراکندگی ویروس کرونا در پایتخت گفت:‌امروز بیش از ۷۱۶۷ مورد از افرادی که مبتلا به ویروس کرونا در بهشت‌زهرا (س) دفن شده‌اند.

خداکرمی گفت: توصیف اپیدمیولوژی و شاخص‌های دموگرافیک کووید ـ ۱۹  در تهران با استناد به جمعیت تحت پوشش سه دانشگاه علوم پزشکی مستقر در تهران انجام گرفت و مطالعه در این سه دانشگاه نتایجی را به همراه داشت.

وی گفت: متأسفانه در یک ماه گذشته ۱۴ هزار نفر در پایتخت به دلیل کرونا بستری شده‌اند و یافته‌های این سه دانشگاه نشان می‌دهد که از ۱۴ فروردین که مطالعه میان ۲۷۵ هزار شرکت‌کننده صورت گرفته علائم ویروس وجود داشته است، اما در طول انجام این مطالعه تعداد 3696 نفر از بیماران در تهران که نتیجه تست پی‌سی‌آر آنها مثبت بوده است وارد مطالعه شده‌اند.همچنین از تعداد کل افراد مورد مطالعه (۵۵۰ نفر)، معادل ۱۴.۹ درصد فوت شده‌اند که نشان می‌دهد میزان کشندگی بیماری در موارد بستری ۱۴.۹ درصد است.

اما ارائه آمار ابتلای ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا توسط رئیس‌جمهور باعث شد پرسش‌هایی درباره آمار کرونا در کشور در افکارعمومی مطرح شود. سخنگوی وزارت بهداشت در این زمینه توضیحاتی ارائه داد.

دکتر سیما سادات لاری در گفت و گو با ایسنا، درباره آمار ابتلای ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا، گفت: باید توجه کرد که منظور از عدد ۲۵ میلیون نفر، بر اساس تست‌های سرولوژی بوده که یکی از معاونان وزارت بهداشت مطرح کرده است. البته در جهان خیلی نمی‌توان به تست‌های سرولوژی برای تشخیص وضعیت کنونی ابتلای افراد اتکا کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهم‌ترین اصل در زمینه بیماری کووید_۱۹، پیشگیری است، افزود: چراکه اگر مباحث بهداشتی رعایت نشود، امکان ابتلای افراد بیشتری به ویروس کرونا وجود دارد. بنابراین تنها درخواست وزارت بهداشت از مردم در شرایط فعلی، رعایت بهداشت فردی، شست‌وشوی دست‌ها، استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری فیزیکی است.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه مبنای تشخیص قطعی کووید_۱۹، انجام تست‌های PCR است، گفت: آمار به روز میزان ابتلا، بستری و فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور به صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت به شکل تجمیع شده اعلام می‌شود.

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی درباره این آمار در اعتماد نوشت:‌ «به نظر مي‌رسد كه آمار ابتلاي ۲۵ ميليون نفر نيز دقيق نباشد. هر چند پيش‌تر گمان مي‌رفت كه آمار ۱۵ ميليون نفر درست باشد ولي اتفاقات بعدي حاكي از غير معتبر بودن اين آمار است.

چرا؟  ۲۵ ميليون نفر يعني حدود يك سوم جمعيت تحت خطر كشور. اگر اين رقم درست باشد، به معناي آن است كه در برخي مناطق مثل گلستان، و اصفهان و مازندران بايد درصد جمعيت مبتلا بسيار بالاتر باشد يعني بالاي ۷۰ و ۸۰ درصد جمعيت مبتلا شده باشند.

اگر چنين بود، در اين مناطق ايمني جمعي رخ مي‌داد. بنابراين قرمز و هشداري شدن وضعيت برخي از اين مناطق بي‌معنا است. اگر ۷۰ درصد جامعه‌اي مبتلا و ايمن شوند، عملا احتمال ابتلا بسيار كم خواهد شد. پس چرا اين استان‌ها دوباره در وضعيت هشدار قرار گرفته‌اند؟ براي اين چه پاسخي مي‌توان داشت؟

يا بايد بگوييم كه ايمني رخ نمي‌دهد و مبتلايان دوباره بيمار مي‌شوند، يا آنكه آمار داده شده واقعي نيست. به علاوه طبق گفته ايشان تا كنون ۲۰۰ هزار نفر بستري شده‌اند و از هر ۱۰۰۰ نفر مبتلا نيز حداكثر ۱۵۰ نفر بستري مي‌شوند‌؛ گيريم كه فقط ۱۰۰ نفر بستري شوند پس طبق همين فرمول تعداد مبتلايان واقعي ۲ ميليون نفر است و نه ۲۵ ميليون نفر.  

قصد تاييد و رد هيچكدام از اين ادعاها را ندارم. براي اظهارنظر بايد پژوهش مربوط منتشر شود. اين بي‌معنا است كه فقط نتايجش چنين متضاد در جلسه رسمي طرح شود. خطر اين است كه چنين برداشتي موجب نوعي خوش‌بيني نسبت به آينده شود. گمان بنده اين است كه اين نوع آمار اگر چه بر اثر مطالعه به دست آمده باشند را بايد بسيار محتاطانه تلقي كرد و همچنان كرونا را جدي گرفت و به انتظار ايمني جمعي نبود.»

***

کدخدایی با شورای نگهبان خداحافظی می‌کند؟

شرق نوشت: «به گفته یک منبع آگاه از مجلس، گزینه‌های مطرح برای انتخاب دیوان محاسبات میان افرادی مانند فرهاد رهبر، غفور پاک‌نهاد، مهرداد بذرپاش، غلامحسین آزاد، علی بابایی، موسی‌الرضا ثروتی، لطف‌الله فروزنده و حسن کامران می‌چرخد؛ اما رقابت اصلی میان عادل آذر با جدیدترین گزینه دیوان محاسبات است؛ یعنی عباسعلی کدخدایی. البته غفور پاک‌نهاد نیز که گفته می‌شود از نزدیکان قالیباف است، جزء گزینه‌های محتمل است.

اما چه کسی قرار است بر کرسی ریاست دیوان محاسبات بنشیند؟ همیشه یکی از احتمالات و گمانه‌زنی‌ها درباره تصدی یک کرسی، سکاندار فعلی آن است که این قاعده برای دیوان محاسبات هم در جریان است و عادل آذر به‌عنوان یکی از گزینه‌های روی میز مجلس یازدهم برای ماندن در این نهاد نظارتی مطرح شده است؛ اما ابقای آذر از دو سو با اقبال کمی مواجه است؛ یکی به‌دلیل اختلاف‌نظری که میان دیوان محاسبات و دولت بر سر گزارش تفریغ بودجه ۹۷ مطرح شد و کش‌دار ادامه پیدا کرد، به ‌نظر می‌رسد آذر چندان گزینه مطلوب دولت نباشد.

از سویی مجلس جدید هم رویکرد مثبتی به منتخبان دور قبلی مجلس ندارد و به گفته یک منبع آگاه ترجیح می‌دهند گزینه‌های مدنظر خود را حمایت کنند. در این میان اسم‌های دیگری هم به گوش می‌رسد. بعد از آنکه موضوع انصراف زاکانی از گزینه مرکز پژوهش‌ها در فضای مجازی مطرح شد، معادلات درباره انتصابات و انتخابات‌ اهالی مجلس یازدهم پیچیده‌تر شد و این احتمال قوت گرفت که شاید زاکانی برای رفتن به دیوان محاسبات خود را آماده کند. مهرداد بذرپاش، نماینده تهران در مجلس نهم، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان در دولت احمدی‌نژاد هم یکی دیگر از گزینه‌هایی بود که اسمش در میان زمزمه‌ها به گوش می‌رسد. 

لطف‌الله فروزنده، دستیار امور استان‌های تولیت آستان قدس رضوی و معاون محمود احمدی‌نژاد نیز از دیگر کاندیداهای مطرح برای ریاست دیوان محاسبات است. آخرین گزینه‌ای که جعفر قادری، نماینده مجلس، در گفت‌وگو با «شرق» از او حرف می‌زند، کدخدایی است.

قادری با اشاره به گزینه‌های محتمل برای ریاست دیوان محاسبات می‌گوید: فرهاد رهبر، حسن سبحانی، عباسعلی کدخدایی، محمدحسن صادقی و امین‌حسین رحیمی از گزینه‌های ریاست دیوان محاسبات کشور هستند. بعضی از نمایندگان مجلس مانند محمد‌قسیم عثمانی و محمدعلی عبدالله‌زاده نیز برای ریاست دیوان محاسبات اعلام آمادگی کرده‌اند.

آن‌طور که از فحوای صحبت مجلسی‌ها می‌توان حدس زد، رقابت میان کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان و آذر و همچنین پاک‌نهاد جدی است. اکنون باید منتظر ماند و دید تا هفته آینده نمایندگان مجلس به چه کسی برای نشستن بر کرسی نهاد مهم نظارتی دیوان محاسبات رأی می‌دهند.»

تکذیب نامزدی کدخدایی برای ریاست دیوان محاسبات از سوی قادری

اما در همین زمینه جعفر قادری نماینده شیراز در مجلس، هرگونه مصاحبه با روزنامه شرق درباره نامزدی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان برای ریاست دیوان محاسبات را تکذیب کرد و اعلام کرد: عطف به انتشار خبری به نقل از اینجانب مبنی بر اعلام یک سری از افراد به عنوان گزینه های مطرح برای ریاست دیوان محاسبات به نقل از روزنامه شرق به اطلاع میرساند که این خبر کاملا کذب بوده و بنده هیچ مصاحبه‌ای با روزنامه شرق نداشته‌ام. تا آنجا که اطلاع دارم دکتر کدخدایی و برخی از افرادی که از آنها نام برده شده است داوطلب ریاست دیوان نبوده اند و ثبت نام هم نکرده اند. رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در کمیته دیوان محاسبات کمیسیون برنامه و بودجه انجام میشود که بنده عضو این کمیته نبوده و از اسامی داوطلبان هم اطلاعی ندارم.

***

اعاده دادرسی پرونده ۳ اعدامی حوادث آبان‌ماه

به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه روز سه شنبه هفته گذشته (۲۴ تیرماه) در بیست و نهمین نشست خبری خود در پاسخ به سئوالی در باره تایید حکم اعدام سه نفر از محکومین اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸، اظهار کرد: این حکم بعد از فرجام خواهی متهمان و وکلای مدافع آن‌ها به تایید دیوان عالی کشور رسیده و به دادسرا اعاده شده است.

وی افزود: اجرای احکام، یک فرآیند کاملا قانونی دارد که باید طی شود و ممکن است در این فرآیند قانونی، باز دادرسی‌های فوق العاده مانند اعاده دادرسی یا اعمال ماده ۴۷۷ یا هر موجب قانونی دیگری چه در این پرونده و چه در سایر پرونده‌ها نتیجه پرونده را توام با تغییر کند.

امروز در همین زمینه چهار وکیل محکومان این پرونده در متنی اعلام کردند:

«با توجه به اظهارات سخنگوی قوه قضائیه در خصوص احتمال پذیرش درخواست اعاده دادرسی در این پرونده، امید به نقض رأی بدوی داریم و بر همین اساس درخواست اعمال ماده ۴۷۴ را تقدیم رئیس دیوان عالی کشور کردیم.

حسب اطلاع واصله، خوشبختانه این درخواست توسط رئیس دیوان عالی کشور پذیرفته شده  و پرونده جهت بررسی مجدد به یکی از شعب دیوان عالی ارجاع شده است و باتوجه به موازین قانونی و رویه جاری قضایی در حال حاضر اجرای حکم اعدام موکلین تا زمان تعیین تکلیف نهایی قضایی در این پرونده، متوقف می‌باشد و از آنجایی که یکی از قضات دیوان عالی کشور در شعبه رسیدگی کننده هم قبلا مخالف رای صادره بوده، بسیار امیدواریم که با توجه به رویکردهای امید برانگیز دوران تحول در دستگاه قضا و در چارچوب عدل و انصاف این پرونده مورد بررسی مجدد قرار گرفته و رأی قبلی نقض شود.»

***

دولت سریعتر وزیر پیشنهادی صمت را به مجلس معرفی کند

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز در پاسخ به اخطار نماینده مردم محلات خطاب به معاون پارلمانی ریاست جمهوری گفت: درست است که در چارچوب قانون همچنان می‌توان وزارت صمت را با سرپرست اداره کرد اما از آنجایی که بیشترین حوزه اقتصادی کشور به این وزارتخانه برمی‌گردد، انتظار می‌رود هر چه زودتر برای وزارت صنعت، معدن و تجارت وزیری معرفی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هر چند از لحاظ زمانی و قانونی، اداره وزارتخانه با سرپرست ممکن است اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور حتی یک روز دیرتر معرفی کردن وزیر تبعات زیادی به همراه خواهد داشت. مجلس توقع دارد رئیس جمهور هر چه زودتر وزیر صنعت، معدن و تجارت را معرفی کند.

درخواست نمایندگان از رئیسی برای اجرای قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: نمایندگان با امضای نامه خطاب به رئیس قوه قضائیه، خواستار اجرای هر چه سریع‌تر قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان شدند. 

یک فوریت طرح کوپن الکترونیک تصویب شد

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز- یکشنبه- یک فوریت طرحی برای تامین کالاهای اساسی را تصویب کردند.

مالک شریعتی نیاسر در موافقت با این طرح گفت: پیکره اقتصاد کشور دچار بیماری رکود و تورم است که باید درمان شود سلول‌های پیکرش دچار آسیب بوده و نیازمند تقویت هستند باید از این اقشار حمایت کنیم،  در شرایط جنگ کالابرگ و کوپن‌هایی که آن زمان بود بخشی از نیازهای اساسی جامعه را به مردم تحت فشار را تامین می کرد و نوسان قیمت آنچنان بر مردم تأثیر جدی نمی گذاشت.

وی افزود: الان چرا شرایط جنگ اقتصادی را انکار می کنیم آیا فشار جنگ اقتصادی بر معیشت و اقتصاد مردم کمتر از شرایط جنگ الزامی است قطعاً دشمن تلاش می‌کند نقطه آسیب را نقطه اقتصاد قرار دهد و مردم را در معیشت تحت فشار قرار دهد و سرمایه اجتماعی نظام را دچار آسیب کند ما باید با این موضوع مقابله کنیم .

در نهایت یک فوریت این طرح به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

***

باهنر: اصلاح‌طلبان تندرو می‌خواهند روحانی استیضاح شود

محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و فعال سیاسی اصولگرا گفت‌وگویی با خبرآنلاین داشته که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید:‌

«*اگر الان فکر کنید که مجلس تحویل یک جریان اصولگرایی شده و این جریان اصولگرایی یک پدرخوانده یا یک مرکز سیاسی یا یک اتاق فکر بیرون داشته باشد و اینها با هم کار می کنند، متاسفانه از این خبرها نیست و این جریانات سیاسی بیشتر در زمان انتخابات مقداری به جنب و جوش می آیند و فعالیت هایی می کنند و بعد هم ارتباط، ارتباط تشکیلاتی حزبی تعریف شده نیست و ما این گرفتاری را داریم.

*من مدعی هستم که نماینده مجلس در جبهه سیاسی یک سردار است، در نیروهای نظامی زمانی که یک نفر می خواهد سردار شود باید اول ستوان، سروان، سرگرد، سرهنگ۲ و سرهنگ تمام باشد و اگر کار چشمگیر و اساسی کرد بتواند سردار شود. اما نماینده مجلس ما معلمی بوده است که درس هایش را خوب خوانده ونیروی خوبی بوده است و مردم هم او را دوست داشتند و یکدفعه نماینده مجلس شده است، یا یک سپاهی یکدفعه نماینده می شود یا امام جمعه ای یکدفعه نماینده می شود و اصلا دوران حکمرانی خوب را هیچ کجا نگذرانده اند و با ذهنیات غیر علمی و غیر واقعی خودش نماینده شده است.

همین حالا ببینید که در مجلس چه غوغایی است، چون مشکلات مملکت پیچیده است و عوامل زیادی دارد، نماینده ها هم یک طرح روشن و مشخصی برای برون رفت از این وضعیت ندارند و فکر می کنند مهمترین وظیفه شان دعوا کردن با دولت است. من ممکن است خیلی نقدها به دولت بکنم اما اصلا این قوای سه گانه نباید فکر کنند که می توانند در تقابل با هم دیگر مشکلات مملکت را حل کنند، اینها باید همگرا، همراه و همفکر باشند و یکدیگر را اصلاح کنند تا بتوانند بعضی از مشکلات را حل کنند.

*تحلیل من این است که اتاق فکر اصلاح طلبان تندرو دنبال این هستند که با اصولگرایان تند هم جهت شوند(من نمی گویم می نشینند و باهم مذاکره میکنند و توطئه می کنند) بلکه به نظر من اصلاح طلبان تندرو دنبال کاری هستند که بتوانند این اصولگرایان را با آقای روحانی به درگیری شدید و خون و خونریزی بکشانند.

این تحلیل من است. به نظر من اصلاح طلبان تند خیلی تمایل دارند که مجلس یازدهم عدم کفایت سیاسی آقای روحانی را فعال کند چون فکر می کنند در این قضیه خودشان می برند.

یعنی هم از حسن روحانی اعلام برائت می کنند و هم فکر می کنند که اصولگرایان میخ را به سنگ می کوبند و این برای آنها امکان پذیر نیست. بنابراین هم اصولگرایان باید دقت کنند و هم اصلاح طلبان ناجوانمردی نکنند، چون بالاخره مدتی را با آقای روحانی کار کرده اند و اینکه آخر دوره بخواهند بازی را بهم بزنند تا بتوانند فرار به جلو داشته باشند و فرافکنی کنند، ناجوانمردانه است.»

***

نظر لیلاز درباره برنامه همکاری ایران و چین

سعید لیلاز درباره برنامه همکاری ایران و چین به جماران گفت: «این قراردادی بسیار خوب است؛ به ویژه در موقعیتی که ایران قرار دارد. به نظرم کسانی که طرفدار مصالحه با آمریکا هستند یا حتی غرب گرایان باید از این قرارداد حمایت کنند. زیرا این قرارداد می تواند آمریکا را به پای میز مذاکره با ایران بکشاند.

حساسیت عمومی و دغدغه نخبگان با هر نیتی که باشد، نشانه یک «ایران دوستی ناب» بوده و ضامن حفظ موازنه ایران با شرق و غرب است. موازنه ای که از سالیان دور بخش لاینفک سیاست خارجی ایران بوده است.

مردم ما همواره باید مراقب حکومت ها باشند تا مبادا خطایی مرتکب شوند. هر دولتی در دنیا از آمریکا و انگلیس و فرانسه گرفته تا چین و ایران و...تنها به دنبال حداکثر سازی منافع خودش است و از این بابت نه می توان هیچ کشوری را لعن و نفرین کرد و نه می شود به آن جایزه داد. ما نیز باید به دنبال حداکثری کردن منافع خود باشیم. به همین دلیل، من در چنین موقعیتی طرفدار همکاری با چین هستم.

معتقدم این قرارداد در وهله اول موازنه را به روابط خارجی ایران بازمی گرداند و در مرحله دوم از زیاده خواهی های غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا جلوگیری و به بی عملی اروپا پاسخی مثبت می‌دهد. اقتصاد چین ارزان ترین اقتصادی است که ایران می تواند با آن کار کند. کار کردن ایران با چین یک ضرورت ژئوپلیتیک و سیاسی نیست، بلکه ضرورت اقتصادی است.»

****

شکایت بقایی از یک روزنامه

مهران عبدالله‌پور، وکیل مدافع حمید بقایی در گفت‌و‌گو با ایلنا، در خصوص شایعات مطرح شده مبنی بر فرار موکلش از کشور، اظهار کرد: سؤالی که مطرح است این است که کسی که قصد فرار از مملکت را داشته باشد، با ماشین شخصی و به همراه خانواده فرار می‌کند؟

وی افزود: موکلم سی سال ساکن کرمانشاه بوده و پدرش هم در کرمانشاه سکونت دارد؛ در مرخصی استعلاجی، روانپزشک به او توصیه اکید داشته که به مسافرت برود و در همین سفر تصادف کرده‌اند.

وکیل مدافع بقایی با بیان اینکه گیلانغرب با مرز فاصله زیادی دارد، گفت: با توجه به اینکه خانواده و زندگی موکلم در کشور است، وی دلیل و توجیهی برای فرار ندارد.

وی بیان کرد: دلیل این شایعه تخریب است و‌ جنبه سیاسی دارد، بر همین اساس ما از روزنامه‌ای که این شایعه را منتشر کرده، شکایت کردیم و‌ از این پس خبرهایی را که به این شایعات دامن بزنند، از طریق مراجع قضایی به جد پیگیری خواهیم کرد. 

 

دیدگاه کاربران

علی۱۵۲۸۷۱۵۲۰:۴۷:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۲۹
اقای باهنر دست از تحلیلهای آبکی بردار روحانی در این مدت جز خسارت محض چکار کرده دست بردار از این رفیق بازی
ناشناس۱۵۲۸۷۴۲۲۱:۳۷:۰۵ ۱۳۹۹/۴/۲۹
آمریکا بیش از این هیچ غلطی نمی‌تواند بکند پس نباید نگران باشیم. ممکن است التهابات ارزی ما را لحظاتی دچار نگرانی کند اما جامعه ما سرشار از ثروت است.
ناشناس۱۵۲۸۷۹۰۲۲:۵۵:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۲۹
دولت روحانی مملکت را ته دره برده است استیضاح الزامی است.
ناشناس۱۵۲۸۸۴۸۲۳:۵۸:۲۴ ۱۳۹۹/۴/۲۹
آیا سعید حجاریان سلطان گندم ایران است ؟!
روزبه۱۵۲۸۹۶۵۰۵:۰۱:۵۵ ۱۳۹۹/۴/۳۰
لیلاز اقتصاد دان نیست.سیاستمدار هست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین