آمار كرونايی روحانی/ هیأت مشاوران ۹ نفره رهبری به روايت باهنر/جنجال«خلط کلامی» نماينده مجلس/واکنش توکلی به یک حکم/خاطره‌ای از امام که با برخی اتفاقات کنونی متناسب است

گروه سیاسی الف،   3990428096 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

آمار كرونايی روحانی/ هیأت مشاوران ۹ نفره رهبری به روايت باهنر/جنجال«خلط کلامی» نماينده مجلس/واکنش توکلی به یک حکم/خاطره‌ای از امام که با برخی اتفاقات کنونی متناسب است

آخرين آمار كرونا در ايران

سیما سادات لاری،سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۸ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۲۹۳ نفر از آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۱ هزار و ۶۰۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۹۷۹ نفر رسید.

لاری ضمن تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، گفت: استان های آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران، کرمان و فارس در وضعیت قرمز قرار دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه شرایط ما شرایطی است که ایمنی جمعی و واکسن برای این ویروس وجود ندارد، گفت: باید دست به دست هم دهیم و زنجیره انتقال را قطع کنیم تا روند فعالیت های اجتماعی و اقتصادی مردم ادامه یابد. در گزارشی که از وزارت بهداشت به دستم رسیده این آمده است که تخمین زده می‌شود در ۱۵۰ روز اخیر  ۲۵ میلیون ایرانی به این ویروس مبتلا شده‌اند و بیش از ۲۰۰ هزار نفر در بیمارستانها بستری بودند و حدود ۱۴ هزار نفر جان خود را از دست داده اند و ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا خواهند بود.

رییس جمهور با بیان اینکه در موج اول برخی استان‌ها گرفتار بودند و الان استانهای دیگری درگیر هستند، اظهار کرد: انتشار ابتلا در کشور احتمالاً از قم و گیلان آغاز شده که به مسافرانی بازمی‌گردد که از ووهان وارد شدند و در قم این سفرها مربوط به مسائل اقتصادی و در گیلان مربوط به مسائل دانشجویی و تفریحی بوده است.

دکتر مصطفی قانعی، دبیر کمیته علمی ستاد کرونا درباره آمار ابتلای ۲۵ میلیونی ایرانیان گفت: زمانیکه وزارت بهداشت اعلام می کند که ۲۵ میلیون نفر یا نزدیک به ۲۰ درصد جمعیت ایران، به کرونا مبتلا شده اند، به معنای همان گروه مبتلای خفیف هستند که مشکلی نداشتند که بخواهند به پزشک مراجعه کنند و تست مولکولی تشخیصی از آنها گرفته شود. بنابراین این آمار به معنای تعداد بیمار نیست، بلکه تعداد بیماران همان کسانی هستند که یا بستری می شوند و یا آنقدر علائم دارند که تست PCR برایشان انجام شده و بیماری شان تشخیص داده می شود. 

وی با بیان اینکه این ۲۵ میلیون نفر با بیماری مواجهه داشتند و بر بیماری غلبه کرده و علامتی هم پیدا نکردند، گفت: آمار بستری و فوتی ها نیز بر اساس همان چیزی است که به صورت روزانه از سوی سخنگوی وزارت بهداشت اعلام می شود.

علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور  نيز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «همان‌گونه که رئیس جمهوری در ستاد ملی اشاره‌کردند؛ تحلیل ارائه‌ شده مستند به برآورد معاونت تحقیقات وزارت بهداشت است که در آن براساس یک سناریوی تخمینی تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی با ویروس کرونا درگیر شده و ایمنی کاملی به دست آورده اند و تا مدتی در معرض ابتلای مجدد نخواهند بود.»

بيشتر بخوانيد:

آمار کرونا در ایران: ابتلای ۲۱۶۶ نفر و فوت ۱۸۸ تن دیگر/ ده استان در وضعیت قرمز

روحانی: طبق یک گزارش ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شده‌اند/ باید احتمال دهیم که ۳۵ میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا هستند/ پنج داروی تاثیرگذار بر کرونا را در اختیار داریم

ویروس کرونا چگونه به بدن حمله می‌کند؟

***

توصیه احمد توکلی به دستگاه قضایی درباره حکم اعدام 3 متهم

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اعلام خبر حکم اعدام برای سه متهم جوان مرتبط با حوادث آبان ماه به روزنامه ايران گفت:... از روز اولی که این افراد بازداشت شدند، باید مشخص می‌شد چرا بازداشت شدند و اتهام‌شان چیست، اگر اتهام ناموسی یا امنیتی بود، حق بود که طبق قانون دادگاه علنی نشود اما وقتی دادگاه ناموسی یا امنیتی نیست، باید علنی می‌شد. ضمن اینکه باید همان موقع اعلام می‌کردند، نه اینکه منتظر بمانند تا زمانی که حکم اعدام‌شان صادر شود، اعلام کنند و تازه در این هنگام به مردم اطلاع‌رسانی شود. در این صورت طبیعی است که عده‌ای شروع می‌کنند به سوء استفاده کردن.

توكلي در پاسخ در توصیه به دستگاه قضا مي گويد: من فکر می‌کنم باید با صراحت دلایل خود را مطرح  و از تأخیر در اطلاع‌رسانی عذرخواهی کنند. زیرا اگر صادقانه دلیل بیاورند، قاطبه مردم این دلایل را می‌پذیرند. زیرا مردم فقط با زبان شان حرف نمی‌زنند، بلکه با دل‌هایشان هم حرف می‌زنند. صادقانه توضیح بدهند یا اگر اشتباه کردند، اشتباه خود را بپذیرند. آقای رئیسی مرد شریفی است و دارد کارهای بزرگی انجام می‌دهد و او برازنده است که چنین بکند.

بيشتر بخوانيد:

واکنش احمد توکلی به حکم اعدام ۳ متهم حوادث آبان/ توصیه به دستگاه قضایی

***

 انتقادت عباس عبدی از مجلس یازدهم

 عباس عبدی، تحلیلگر اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: مجلس از هنگامی که آغاز به کار کرد یک خط‌مشی تهاجمی را علیه دولت برگزید. خطی که به درستی انتظار می‌رفت، اتخاذ کنند... با احضار وزرا و حتی توهین و تحقیر آنان، گام اول را محکم برداشتند. سپس تهاجم به رییس‌جمهور را آغاز کردند. ابتدا از طرح سوال وارد شدند ولی به سرعت استیضاح در دستور کار قرار گرفت چون می‌دانستند، سوال مشکل آنان را حل نمی‌کند. ولی این خط‌مشی با سخنان مقام رهبری به کلی رنگ باخت...مساله این نیست که مجلس از مواضع رهبری تبعیت می‌کند یا نه؟ مساله این است که این مجلس و رهبران اصلی آن از فهم مواضع رهبری عاجز هستند.

عبدي مي نويسد: مورد دیگر بسته اقتصادی است که پیشنهاد داده‌اند... برای دهمین و شاید صدمین بار است که تکرار می‌شود و همه ‌چیزهای خوب را کنار یکدیگر می‌نویسند و اسم آن را می‌گذارند، بسته پیشنهادی!...با این ملاحظه مجلس چه کار خواهد کرد؟ کار که زیاد است. تبریک فرزندآوری به یکدیگر به عنوان یک حرکت افتخارآفرین و حماسی و تغییر نام چند تا محل مهم و دهان‌ پرکن در قالب طرح‌های سه ‌فوریتی و بلکه بیشتر و اقداماتی از این قبیل می‌توانند کارساز باشند.
***

شورایعالی سیاستگذاری در دوراهی انتخاب یک رئیس

ایرنا نوشت: اصلاح ساختار یا انتخاب رییس، دو راهی اصلاح‌طلبان درباره آینده شورای عالی سیاست‌گذاری (شعسا) است...طرح استعفای عارف از ریاست شعسا حتی اگر همچنان مبهم و مرموز دنبال شود باز هم موضوع جانشینی وی را در رسانه‌ها و گعده‌های سیاسی به سوژه ای مهم برای تحلیل و پیشنهاد تبدیل کرده است. نام‌های مختلفی این میان مطرح می‌شود و هدف از طرح هرکدام هم کارویژه ای است که مطرح کنندگان برای ادامه حیات شورای عالی سیاستگذاری در نظر دارند. «بهزاد نبوی» و «عبدالله نوری» دو نامی هستند که بیش از سایرین در اظهارات شخصیت‌های شاخص اصلاح طلب تکرار می‌شوند و با وجود آنکه تاکنون هیچ یک از آن دو درباره این مهم سخنی نگفته اند اما طرفداران هر دو در توضیح و توجیه حمایت خود دلایلی دارند...

در کنار نوری و نبوی نام‌هایی چون محسن هاشمی و مجید انصاری هم در برخی رسانه‌ها مطرح شده است بی آنکه واکنش یا ابراز تمایلی از سوی هریک از آن ها درپی داشته باشد.

***

ورود مجلس به پرونده انتصابات تاجگردون

علی خضریان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با فارس اظهار داشت: بعد از اقدام انقلابی مجلس در رد اعتبارنامه تاجگردون، برخی مطالبات در خصوص اقداماتی که وی طی سالیان گذشته صورت داده بود از نمایندگان مجلس مطرح شده است.

خضریان ادامه داد: طی سال های گذشته افراد مختلفی به واسطه انتصاب به تاجگردون در دستگاه های مختلف و به خصوص نهادهای اقتصادی دولتی منصوب شده‌اند که ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد زیرا حضور افرادی که با رانت به پستی رسیده‌اند هم منافع ملی را به خطر می‌اندازد و هم مفاسدی را به همراه خواهد داشت.

***

رازهای هیأت مشاوران 9 نفره رهبری

محمدرضا باهنر، فعال سياسي در گفت‌وگو با صبح‌نو درباره مراودات جناحین سیاسی در سال پایانی دهه 60 در بیت‌رهبری سخن گفته است. بخش هايي از مصاحبه با باهنر در ادامه آمده است:

*باور عمیق اصلاح‌طلبان این بود که می‌شود با رأی مردم، در برابر برخی نهادهای نظام مخصوصاً آنهایی که ضامن امنیت کشور هستند، ایستاد... الان تعداد زیادی از آن بدخیم‌ها، خوش‌خیم شده‌اند؛ مثلاً همین تیپ‌های آقای حجاریان، بعدها پخته‌تر شدند و فهمیدند اگر مطالبه‌ای از نظام دارند، باید پای صندوق رأی بیایند، یعنی فهمیده‌اند که در یک نظام دموکراتیک، نمی‌شود با صندوق رأی قهر کرد و اگر هم قهر بکنند، صندوق رأی کار خودش را می‌کند و ارکان نظام هم تأسیس می‌شوند.

*حضرت آقا در روزهای ابتدایی که به‌عنوان رهبری نظام منصوب شدند، یک هیات مشورتی یا مشاوران برای خودشان تأسیس کردند. این هیات شامل 9 نفر بود که من هم با اینکه آن زمان سن بالایی نداشتم، جزو آنها بودم. آقای خاتمی، آقای کروبی، دکتر ولایتی، مهندس موسوی، مرحوم عسکراولادی، آقای ناطق، آقای محمدی گلپایگانی و مرحوم حاج احمدآقا. خلاصه از دو جناح چپ و راست، در این هیات حضور داشتند.حضرت آقا هم به‌شدت به برگزاری جلسات این شورا، مقید بودند و تقریباً هر هفته، جلسه داشتیم. آقا درباره کارهای مهمی که می‌خواستند انجام بدهند، از این هیات مشورت می‌گرفتند.

* پس از یکی از این جلسات که حدوداً 6ماه از رهبری آقا گذشته بود، من یواشکی به آقا گفتم فلانی که قرار است منصوب بفرمایید، چپ است. آقا تقریباً یک متر از من فاصله گرفتند و با صدای بلند، جوری که بقیه هم بفهمند، گفتند: «ببین آقای باهنر! خداوند از زمانی که این مسوولیت[رهبری] را به گردن من انداخته، شب‌ها با تضرع از او خواسته‌ام که تمامی دوستی‌ها و قهرها و کینه‌ها و دعواها و آشتی‌های قبل از رهبری‌ام را از دل من، پاک کند.» و بعد ادامه دادند: «جالب است که الان احساس می‌کنم، خداوند کاملاً این دعای من را مستجاب کرده است. اصلاً دیگر برای من، چپ و راست معنا ندارد.» و خیلی صریح گفتند: «دیگر با من از این حرف‌ها نزن.»

***

هیچ وقت قرار نبوده کیش را به چین یا کشور دیگری واگذار کنیم 

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در واکنش به اظهارات برخی نمایندگان مبنی بر واگذاری و انتقال اختیار تام جزایر ایران به چین که با اراده مردم و مجلس منحل شد، اظهار کرد: هیچ زمانی و تحت هیچ شرایطی قرار نبوده که جزیره کیش یا هرکجای دیگر از خاک ایران در اختیار چین یا کشور دیگری قرار گیرد.

وی افزود: این قرارداد در سال ۹۴ بر اساس مذاکرات میان رؤسای جمهور دو کشور ایران و چین  تنظیم شد، اما لازم است که با نگاه کارشناسی در مجلس مورد بررسی قرار گیرد. از طرفی چین در حال تبدیل شدن  به بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی دنیا بوده و از آمریکا جلو خواهد  زد و قرار است که دو کشور از این قرارداد سود ببرند. 

لازم به ذکر است محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص اظهارات منتشر شده از سوی وی مبنی بر «واگذاری چند جزیره به کشور چین در قالب یک سند همکاری با این کشور»، اظهار داشت: بنده به هیچ عنوان این موضوع را قبول ندارم که یک واگذاری در حال شکل گرفتن بوده و طرح این موضوع بیشتر شبیه به یک «دیوانگی» است.

وی ادامه داد: اگر در مصاحبه اخیر خود نیز به این اشاره کرده باشم، حتما یک خلط کلامی در بیان من رخ داده است.

احمدی بیغش در خصوص این موضوع که در مصاحبه خود با برنامه تلویزیونی «خانه ملت» گفت بود؛ قرار بر این شده بود که اختیار چند جزیره در دستان چینی‌ها باشد نیز، بیان داشت: اختلاف نظرهایی که پس از این مصاحبه پیش آمده را می‌توان با توضیحاتی که هم اکنون ارائه کردم، تکذیب کرد.

وی در مواجهه با این مطلب که پس از اظهارات شما، رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور در حال مانور دادن بر روی موضوع واگذاری چند جزیره به چینی‌ها هستند، بیان داشت: ما نباید به رسانه‌های معاند توجه کنیم. آنها «مشتی احمق» هستند که با این موضوعات نان می‌خورند.

احمدی بیغش اظهارات خود را خلط کلامی دانست.

بيشتر بخوانيد:

احمدی‌بیغش: واگذاری جزایر ایرانی به چین واقعیت ندارد و چنین حرفی نزده‌ام!

واکنش آشنا به ادعای یک نماینده مجلس

واکنش وزارت خارجه به ادعای یک نماینده درباره واگذاری جزیره کیش

***

احمدی نژاد ۳ سال است التماس می کند تا با رهبری ملاقات کند 

عباس امیری‌فر از چهره‌های سابق نزدیک به احمدی‌نژاد که در دولت نهم ریاست شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری را برعهده داشت به برنا گفت: اگر احمدی‌نژاد به صحنه انتخابات وارد شود، به اتفاق همه آرای اعضای شورای نگهبان ردصلاحیت می‌شود.

امیری‌فر در مورد دیدار احمدی‌نژاد با مقام معظم رهبری افزود: متاسفانه به دروغ شایعه می‌کنند که احمدی‌نژاد با رهبری دیدار کرده در حالی که ۳ سال است که وی به هر دری می‌زند و التماس می‌کند با رهبری ملاقات کند اما به او وقت ملاقات با رهبری را نمی‌دهند. همچنین هماهنگی سپاه با احمدی‌نژاد تکذیب می‌شود، سپاهیان به هیچ عنوان با کسی که سابقه سرپیچی از فرامین مقام معظم رهبری دارد، پیمانی نمی‌بندند مگر اینکه احمدی‌نژاد نامه‌ای به مقام معظم رهبری بزند و از گذشته خود رسما اعلام برائت کند. آن وقت نظام تصمیم می‌گیرد آیا می‌شود نه به عنوان فرد اول بلکه فرد دوم و معاون اول با احمدی‌نژاد کنار بیاید.

***

۳۶ نماینده مجلس از جهانگیری شکایت کردند

روح‌الله ایزدخواه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره شکایت نمایندگان از قانون شکنی جهانگیری و اعمال ماده 234 آئین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: اگر اعمال ماده 234 آئین‌نامه داخلی مجلس در صحن علنی به تصویب نمایندگان برسد قطعا موضوع شکایت از معاون اول رئیس‌جمهور را از قوه قضائیه پیگیری خواهیم کرد. 

وی افزود: نقض قانونی که دولت انجام داده برای نمایندگان مجلس پذیرفتنی نیست، چرا که قوه مجریه با الحاق شرکت بازرگانی دولتی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت قانون تمرکز وظایف و اختیارات بخش کشاورزی را نقض کرده است.

بيشتر بخوانيد:

شكايت نمايندگان از جهانگيري

***

لزوم عقل در سازمان حکمرانی کشور
پرویز امینی، تحلیل گر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: سال ۸۴ برای شرکت در یک نشست دانشجویی میهمان دانشگاه شیراز بودم. میزبان، یک برنامه فوق‌العاده برای میهمانان در نظر گرفته بود که ملاقات و گپ و گفت با مرحوم حائری‌شیرازی امام جمعه وقت شیراز بود که در منزل ایشان انجام شد.

مرحوم حائری در اهمیت مسئله عقل، خاطره‌ای از امام گفت که با وضعیت امروز کشور و برخی اتفاقات کنونی متناسب است. مضمون خاطره‌ای ایشان از بیان امام این بود که مرحوم میرزای شیرزای برای منطقه‌ای نماینده‌ای معرفی کرده بودند که ظاهرا عملکرد مناسبی نداشته است. یکی از انسان‌های ظریف و نکته‌سنج آن منطقه نامه‌ای به میرزای شیرازی می‌نویسد و در آن به ایشان می‌گوید که اگر خواستید نماینده‌ای برای جایی انتخاب کنید، سه ویژگی را در نظر بگیرد. یکی تدین و تقوا، دوم علم و دانش و سوم عقل. اگر کسی نبود که واجد هر سه ویژگی باشد، کسی را انتخاب کنید که حداقل تدین و عقل داشته باشد و باز اگر کسی که صاحب هر دو ویژگی باشد پیدا نشد، کسی را معرفی کنید که لااقل عقل داشته باشد که به مدد آن بتواند صلاح و فساد هر تصمیم ولو برای خود را تشخیص دهد و از این طریق کمترین ضرر را داشته باشد.

نگاهی به برخی اتفاقات در سازمان حکمرانی کشور مثل طرح ختم قرآن روزانه برای نمایندگان مجلس، طرح دو فوریتی برای تغییر نام فرودگاه مهرآباد به شهید سلیمانی، غذا خوردن رئیس مجلس در رستوران مجلس به عنوان نماد تحول، صدور مجوز رسمی و زمان‌دار برای امر به معروف و نهی از منکر مسئولان، اعلام خبر وضع حمل یک خانم نماینده مجلس از سوی خود او به عنوان یک حرکت حماسی و افتخارآفرین و تبریک این وضع حمل به رهبری و مردم ولایتمدار اصفهان و ایران از سوی نماینده دیگر و در نهایت حرکت نسنجیده و غیرقابل‌هضم برای افکار عمومیِ دستگاه قضایی در مسئله اعدام اخیر که اینک هم چوب را خورده و هم پیاز را، نشان می‌دهد سازمان حکمرانی کشور به پیشنهاد آن فرد نکته‌سنج به مرحوم میرزای شیرازی نیاز مبرم دارد که آقایان روسا خصوصا جناب آقای رئیسی اگر کسی یا کسانی را پیدا نکردید که تدین و دانش و عقل را توأمان داشته باشد، کسانی را انتخاب کنید که لااقل عقل داشته باشند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۲۷۴۳۸۲۰:۴۷:۲۰ ۱۳۹۹/۴/۲۸
آقای توکلی توجه داشته باشند که این سه نفر به جرم تجاوز به عنف و سرقت مسلحانه و تخریب اموال عمومی از جمله بانک ها و خودروی شهرداری و ارسال فیلم آن برای رسانه های بیگانه به اعدام محکوم شدند.
ناشناس۱۵۲۷۴۵۷۲۱:۱۵:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۲۸
روحانی تمام آمارهای وزارت بهداشت را هواکرد مثل اقتصاد و معیشت ما را
ناشناس۱۵۲۷۹۵۳۱۰:۴۲:۱۰ ۱۳۹۹/۴/۲۹
فقط جمله دوم شما را قبول دارم.
امیر حسین سلطان/تهران۱۵۲۷۵۵۲۲۳:۲۰:۲۵ ۱۳۹۹/۴/۲۸
افکار عمومی جامعه این حکم اعدام برای آنها را برنمی تابد. حالا آنها هر غلطی هم کرده باشند به نظر می رسد مستوجب این حد از مجازات نباشند. اگر با اعدام این سه جوان همه معضلات و نقصان ها و تبعیض ها و بیعدالتی ها و نارسایی ها و قس علیهذا همه و همه حل هم می شد!!!
ناشناس۱۵۲۷۹۴۰۱۰:۳۶:۳۰ ۱۳۹۹/۴/۲۹
سزای تجاوز به عنف و تخریب اموال عمومی و خیانت به کشور اعدام است و نظر اکثریت مردم هم همین است.
زهرا۱۵۲۷۶۹۶۰۵:۵۱:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۲۹
تجاوز به عنفی نبوده و شاکی سرقت هم رضایت بی قید و شرط اعلام کرده.
منطقی باشیم۱۵۲۷۷۹۲۰۹:۰۰:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۲۹
وجه عمومی جرم جنایتکاران ربطی به رضایت شاکی ندارد میتواند بدلیل تعدد جرائم گذشته یا تحت تعقیب بودن در این مورد اعدام شود تا جنایتها را ادامه ندهند
ناشناس۱۵۲۷۹۱۴۱۰:۱۹:۳۴ ۱۳۹۹/۴/۲۹
از کی تا حالا باری یک فرد اسلحه دار دل می سوزانید؟ همین خود تودرگیر این ادم ها شوی که... در مورد پدر ان دختر شمالی چرا خودتان به در و دیوار کوبیدین که اعدام شود ولی در مورد این عمل مسلحانه که ضررش و عواقبش و وحشتش چند برابر ان است برعکس هستید؟ اهان یادم امد جنجال رسانه ای برعکس است!
ناشناس۱۵۲۷۹۳۱۱۰:۳۲:۲۲ ۱۳۹۹/۴/۲۹
این 3 نفر به بهانه اجاره خانه وارد منزل یک خانم شدند و با استفاده از سلاح سرد و با زور به این شخص تجاوز کردند.
ناشناس۱۵۲۷۹۴۵۱۰:۳۹:۲۳ ۱۳۹۹/۴/۲۹
تجاوز به عنف برای قوه قضاییه محرز شده و مجازات آن اعدام است.
ناشناس۱۵۲۷۷۲۱۰۷:۳۴:۲۵ ۱۳۹۹/۴/۲۹
گفتن تعرض به یک زن که اونم تو حرفاشون کیف قاپی معنی کردن. تجاوز به عنف رو چجوری استخراج کردی؟
ناشناس۱۵۲۷۹۰۶۱۰:۱۴:۰۰ ۱۳۹۹/۴/۲۹
طبق قانون حمله مسلحانه گرم مجازاتش اعدام است و مردم هم پشتیبان این حکم هستند و نه در اینترنت و رباتی!
ناشناس۱۵۲۷۹۳۷۱۰:۳۳:۳۳ ۱۳۹۹/۴/۲۹
تجاوز به عنف این 3 مجرم محرز شده است و حداقل مجازات آن اعدام است.
ناشناس۱۵۲۷۴۳۹۲۰:۴۸:۱۰ ۱۳۹۹/۴/۲۸
آمار کرونایی روحانی هم مثل آمار اقتصادی ایشان تخیلی است.
ناشناس۱۵۲۷۴۴۲۲۰:۵۰:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۲۸
اصلاح طلبان و کارگزاران با دلار 25000 تومانی و سکه 11 میلیونی و تورم 500 درصدی اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند آنوقت از انتخابات پُرشور حرف می زنند !
ناشناس۱۵۲۷۹۵۵۱۰:۴۲:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۲۹
خسته شدیم خدا ا ا ا ا ا اا اا از دست اینا نجاتمون بده به حق امام زمان
ناشناس۱۵۲۷۴۴۴۲۰:۵۳:۱۶ ۱۳۹۹/۴/۲۸
کره جنوبی مستعمره امریکا 9 میلیارد دلار اموال ملت ایران را بالا کشیده و متاسفانه دولت روحانی توان استیفای حقوق ملت ایران را ندارد.
ناشناس۱۵۲۷۴۴۷۲۰:۵۷:۰۷ ۱۳۹۹/۴/۲۸
روحانی باید در مورد شیوع شدید کرونا و افزایش تعداد جان باختگان این بیماری پاسخگو باشد.
ناشناس۱۵۲۷۴۶۸۲۱:۳۰:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۲۸
کشورهای روسیه و چین موفق به ساخت واکسن کرونا شدند باید واکسن کرونا را وارد کنیم تا مانع مرگ و میر بیشتر مردم بشویم.
ناشناس۱۵۲۷۴۷۳۲۱:۳۷:۱۴ ۱۳۹۹/۴/۲۸
آقای عبدی عکس حقارت آمیز با موگرینی خجالت اوره یا تبریک فرزند اوری نماینده مجلس اگر تومجلس اروپا بود هم همینو می گفتی؟
ناشناس۱۵۲۷۵۱۴۲۲:۳۲:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۲۸
باز هم شمافاسد کنندگان ادب فارسی گعده را بجای قاعده بکار بردید یک بار هم قبلا تذکر داده بودم
ناشناس۱۵۲۷۵۴۵۲۳:۱۶:۳۰ ۱۳۹۹/۴/۲۸
کی مجلس با دولت پیچیده
دکتر محمدعلی محمدی م.ریحان۱۵۲۷۵۹۳۰۰:۱۹:۰۳ ۱۳۹۹/۴/۲۹
در مطلب مربوط به تاجگردون انتساب به معنی نسبت داشتن صحیح است. وضع توجه به زبان فارسی در رسانه ها خوب نیسا اما شما دیگر چرا
ناشناس۱۵۲۷۶۵۶۰۱:۴۴:۳۴ ۱۳۹۹/۴/۲۹
بعضی ها هنوز فکر می کنند عباس عبدی یک تحلیلگر است ولی ایشان...
ناشناس۱۵۲۷۶۸۸۰۴:۴۷:۳۸ ۱۳۹۹/۴/۲۹
علا برکت الله خوب بلد هستی حساب کنی به من بگو ببینم وقتی من بیکار و هیچ درامدی ندارم به شرفت خودت حساب کن یارانه و معیشتی چند ساعت میتونه من نگهداره
ناشناس۱۵۲۷۷۵۲۰۸:۲۱:۳۳ ۱۳۹۹/۴/۲۹
حدود 5 در صد از کسانی که کرونا گرفته اند متاسفانه فوت کردند حساب کنید 5درصد 25 میلیون را !!! آمار ایشان مثل آمار رضایت مردم با تماشای آنها از درون ماشین است
ناشناس۱۵۲۷۹۴۴۱۰:۳۸:۳۲ ۱۳۹۹/۴/۲۹
مجلس دهم بیشتر وقت خود را در قضیه ورود زنان به ورزشگاه ها تلف کرد و منافع ملی و حقوق مردم را پیگیری نکرد حالا از مجلس جدید انتقاد می کنند !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    13. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

    15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

    17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

    18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

    22. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

    23. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

    24. یک سیلی برای تنبیه

    25. بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

    آخرین عناوین