با نارضایتی عمومی درباره حجاب چه باید کرد؟

محسن کریم‌پور،   3990423130 ۲۸۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
با نارضایتی عمومی درباره حجاب چه باید کرد؟

مسئله حجاب در کشور ما از جمله مسائلی است که از ابتدای انقلاب تاکنون لاینحل باقی مانده است. متاسفانه سیاستگذاری حاکمیت درباره حجاب در این سال‌ها نتیجه‌ای جز نارضایتی عمومی در پی نداشته است. وضعیت کنونی حجاب در جامعه به‌گونه‌ای است که همه گروه‌های اجتماعی ناراضی‌اند .

برخی از طیف‌های مذهبی به‌دلیل عدم رعایت حجاب توسط بخش دیگر جامعه از وضعیت کنونی رضایت ندارند. آنان مدعی هستند به‌موجب قانون شرع و قانون مجلس همه زنان موظف به رعایت حجاب شرعی هستند و باید با مظاهر علنی بدحجابی و بی حجابی مقابله کرد. البته در میان ایشان برخی فقط به فعالیت فرهنگی باور دارند و برخی دیگر علاوه بر فعالیت فرهنگی، برخورد امنیتی و انتظامی را نیز ضروری می‌دانند.

در مقابل طیف‌های دیگری از جامعه که اعتقادی به حجاب شرعی ندارند از اجبار قانونی برای رعایت حجاب شرعی ناراضی هستند. ایشان مدعی هستند اجبار قانونی از جانب حاکمیت ظلمی است که بر ایشان روا داشته شده است. به‌خصوص اینکه در چند سال اخیر میزان رعایت حدود شرعی حجاب در جامعه بسیار کمتر شده و این موضوع به ادعای ایشان کمک می‌کند.

در کنار این مسائل نارضایتی‌های دیگری مرتبط با موضوع حجاب در گروه‌های مختلف اجتماعی وجود دارد. مثلا اینکه در بخشی از جامعه خانم‌های محجبه نمادی از حکومت تلقی شده و با ایشان برخوردهای زشتی صورت می‌پذیرد. یا اینکه ضرورت قانونی حجاب باعث شده افراد غیر معتقد صداقت در رفتار را از دست بدهند و در معرض رفتار دوگانه قرار بگیرند.

تمام این‌ها نشان می‌دهد سیاستگذاری حجاب در جامعه نیاز به بازنگری دارد. نارضایتی عمومی در این زمینه نشان دهنده آن است که این سیاستگذاری یا غیرواقع‌گرایانه بوده است یا اینکه به‌درستی اجرا نشده است.

علاوه بر نارضایتی عمومی، پرسش دیگری که درباره سیاستگذاری حجاب مطرح می‌شود این است که تا چه میزان، اهداف سیاستگذار محقق شده است؟ در این زمینه باید بررسی دقیق توسط نهادهای مسئول صورت پذیرد تا مشخص شود سیاستگذاری درباره حجاب تا چه حد منتج به نتیجه مورد نظر شده است.

به‌طور کلی ارزیابی از اجرای قانون و سیاست‌ها یکی از وظایف مهم حاکمیتی در تجربه سیاستگذاری است که متاسفانه در کشور ما آنچنان به آن توجه نمی‌شود. با ارزیابی از مسیر طی‌شده می‌توان نقشه راه برای ادامه مسیر فراهم کرد. بدون بررسی میزان تاثیر و نتیجه‌بخشی سیاست‌های پیشین نمی‌توان تصمیم درستی برای آینده گرفت.

 به‌همین جهت به نظر می‌رسد سیاست حجاب در جمهوری اسلامی نیاز به یک بازنگری دارد. اولین گام هم بررسی شرایط کنونی حجاب در کشور است و پیمایش تجربی دقیق موضوع است. ابتدا وضعیتی که در آن قرار داریم باید به‌خوبی توصیف و تبیین شود.

با پیمایش دقیق می‌توانیم اولا میزان تحقق اهداف را بسنجیم و سپس با لحاظ کردن مقدورات کنونی، می‌توان سیاست‌های جدیدی در این زمینه وضع کرد. سیاستی که حداقل بتواند رضایت بخش‌هایی از جامعه را تامین کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۲۱۳۹۰۰۹:۴۵:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۲۴
قانون هرچه هست باید اجرا شود و همه با هر نگرشی رعایت کنند و الا میشود قانون جنگل
ناشناس۱۵۲۱۵۰۶۱۰:۳۰:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
راهکار تغییر قانونی که از اول اشتباه بوده چیه ؟؟
ناشناس۱۵۲۱۶۵۵۱۱:۲۸:۴۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
با اعمال جریمه در وهله اول و در دردجه دوم باز با جریمه سنگین تر وباز اگر رعایت نکردن برخی از خدمات مانند بانکی و یا اسنادی را از این ها سلب کنید به راحتی بی حجابی جمع می شود در خیلی از موارد
ناشناس۱۵۲۱۸۱۲۱۲:۴۵:۲۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
چقدر شما نابغه ای مواظب خودت باش ! می خوای برای تحمیل نظریات جنابعالی چند نفر را هم دار بزنند وسط میدون شهرتون !
ناشناس۱۵۲۲۰۰۳۱۴:۲۵:۰۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
فکر خوبیه ! تمام دستگاههای دولتی از پلیس گرفته تا بانکها و دفتر خانه ها و ....درگیر نگهداشتن روسری روی سر زنها شوند ! کل دنیا هم به ما بخندند !
ناشناس۱۵۲۲۲۱۰۱۶:۱۱:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
سربازان فراری هم از خیلی امکانات محروم هستند همین طور کسانی که سو پیشینه دارند و پس از نظر شما نابغه همه دنیا به شما می خندن و مراکز دنبال سرباز فراری برای این که نگران ان هستند!
ناشناس۱۵۲۲۰۶۵۱۴:۵۷:۳۲ ۱۳۹۹/۴/۲۴
شما اول طبق آیه های قرآن ثابت کن حجاب اجباریه بعد زور بگو !! بحثی که هیچ مدعی اجباری بودن حجاب هنوز وارد آن نشده !
ناشناس۱۵۲۲۲۸۷۱۶:۵۲:۴۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
چند بار می نویسید و ما نیازی به پاسخ گویی دوباره برای شما نداریم بروید پایین تر تا دستور خدا درمورد حجاب را ببینید که واجب کرده و ائمه و پیامبر هم تاکید روی ان کردن
ناشناس۱۵۲۲۳۸۱۱۸:۱۱:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
ناشناس 1522287 در پایین فقط مستنداتی از قران برای اجباری نبودن حجاب موجوده معلومه نه مقاله را خوانده ای نه کامنتها را !
ناشناس۱۵۲۲۷۸۷۰۰:۱۴:۲۰ ۱۳۹۹/۴/۲۵
دوست عزیز چرا نیازی به جواب دوباره نداری ؟ چون پاسخی نداری وحرف شما مثل شعبان بی مخ زور هست وگرنه اگر دلت برای عفاف حجاب میسوخت برای ارشاد چندبارهم میتونستی توضیح بدهی
ناشناس۱۵۲۳۱۲۱۱۰:۳۰:۲۱ ۱۳۹۹/۴/۲۵
کسی که از عمد نمی خواهد ببیند معلوم است جوابی ندارد و می گوید بی مخ! برو پایین می بینی البته اگر بخواهی!
العبد۱۵۲۱۸۳۷۱۲:۵۴:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۲۴
این سوال رو سال 92 که به وضع کننده این قانون (یعنی حسن روحانی) رای دادید باید می پرسیدید
سینا۱۵۲۱۹۵۴۱۳:۵۰:۱۵ ۱۳۹۹/۴/۲۴
حجاب قانون الهی است که صراحتا در قرآن ذکر شده و ربطی به حکومت ندارد
هادی۱۵۲۲۰۲۷۱۴:۳۷:۴۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
قانون اشتباهی نبوده بزرگوار! اولا که قانونی بوده بر مبنای حکم خدا. دوما قانون در مورد پوشش (له یا علیه) در برخی جاهای دیگه دنیا هست مثل اتریش، بلژیک، آلمان، فرانسه، کانادا (ایالت کبک) و ... به اضافه آیین نامه های پوشش بسیاری از دانشگاه های جهان و ... یعنی این جاهایی که گفتم معتقدند حجاب و پوشش قابل قانون گذاری است و دلبخواهی هر فرد نیست. سوما قانون پوشش مبنای فلسفی داره همونطور که ماسک زدن من و شما فقط به خودمون مربوط نیست پوشش من و شما هم چون اثر اجتماعی داره فقط به خودمون مربوط نیست! چهارما دلیل اینکه کسی به اجباری بودن ماسک خیلی حساسیت نداره به خاطر اینه که فکر نمیکنن ضرری داشته باشه بدپوششی و همچنین هجمه رسانه ها هم در افکار این قشر بسیار موثره
آزاد۱۵۲۲۱۰۷۱۵:۲۶:۲۱ ۱۳۹۹/۴/۲۴
از نظر شما نیمه عریان بودن و نمایش اندام خانمها اشتباه نیست از نظر شما دامن زدن به بیماری شخصیت نمایشی که در کشورهای صنعتی و رو به صنعتی شدن رواج پیدا کرده اشتباه نیست از نظر شما لذت بردن از اندام نامحرم اشتباه نیست ، اصلا تقسیم بندی به محرم و نامحرم اشتباهه از نظر شما چون فلان جوامع غربی و بعضا شرقی پیشرفت تکنولوژیک و صنعتی کرده اند حتما و حتما بدلیل رعایت نکردن حریم و ولنگاری ارتباطات با جنس مخالف بوده و هست
ناشناس۱۵۲۱۵۲۱۱۰:۳۹:۱۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
ما فقط باید راجع به پوشش قانون داشته باشیم ؟ نباید راجع به گرونی و تورم قانون داشته باشیم که بخواد اجرا بشه ؟ آقایون همه کاره ، نباید پاسخگوی مردم باشن . باید تا روز آخر باشن در پست و مقام ؟!!
امید۱۵۲۱۹۷۵۱۴:۰۲:۲۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
یعنی الان قانون حجاب داره اجرا میشه مثلا؟!
ناشناس۱۵۲۱۵۲۴۱۰:۳۹:۲۸ ۱۳۹۹/۴/۲۴
در رابطه با حجاب اجباری همه پرسی برگزار شود.
ناشناس۱۵۲۱۶۲۷۱۱:۱۷:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اگر نیاز است برای نفس کشیدن همه پرسی برگزار شود برای این حق انتخاب بدیهی هم نیاز خواهد بود .
ناشناس۱۵۲۱۶۷۴۱۱:۳۶:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۲۴
خخخه برای حکم خدا همه پرسی بگذاریم!!!!
رضا۱۵۲۱۶۹۹۱۱:۵۴:۴۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
حکم خدا این است که زنان مومن حجاب داشته باشند نه اینکه مسلمانان هموطنان غیر مومن و کسانی رو که اعتقاد ندارند به زور وادار به حجاب کنند.
ناشناس۱۵۲۲۲۳۸۱۶:۲۵:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
خخخه پس شراب هم برای مومن باید باشد! وغیر مومن ازاد است مجازات ندارد! حالا مومن کی هست کسی که به خدا ایمان اورده و غیر مومن کی هست کسی که ایمان به خدا ندارد و نه این که بگویی مسلمان! مسلمان یعنی کسی که به خدا ایمان دارد اول فکر کن بعد بحرف
الف ر۱۵۲۱۷۹۰۱۲:۳۲:۳۱ ۱۳۹۹/۴/۲۴
حجاب یکی از سنتهای ملی و دینی ماست لیکن بستگی دارد چگونه حکم خدا را را تفسیر کنیم تازه بی حجابی گناه است لیکن جرم نیست
ناشناس۱۵۲۲۴۱۴۱۸:۳۰:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۲۴
وقتی در قانون بیاید یعنی جرم اینقدر درکش مشکل است؟ اصلا در قران هم نیامده وقتی ریشه تاریخی دارد ویا اصلا حکومت می تواند برای ان مجازات تعیین کند مانند خیلی از قوانین
ناشناس۱۵۲۱۸۳۳۱۲:۵۲:۵۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
خداوند متعال در قرآن فرموده زنان و مردان خودشان را بپوشانند، نه اینکه به آنها تکلیف به پوشیدگی کنید. بنظرم به همه پرسی بگذارند یا بگویند هرگاه موتورسیکلت سواران قانون را رعایت کردند ما هم در حجاب رای به اختیار میدهیم.
ناشناس۱۵۲۱۸۸۰۱۳:۱۰:۵۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
خداوند فرموده حجاب برای همه زنان اعم از مسلمان و غیره اجباری است ؟!!
ناشناس۱۵۲۱۸۸۴۱۳:۱۳:۰۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
برای درست و غلط بودن حکم خدا نه. برای اجرای اون حکم
ناشناس۱۵۲۱۹۶۲۱۳:۵۳:۴۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
مطمئنيتو اين كشور احكام خدا جاريه با اين همه دزدي و رانت و ...
ناشناس۱۵۲۱۹۸۳۱۴:۰۸:۲۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
خدا نگفته دزدی اختلاس و چپاول بیت المال را رها کنید واجبات را رها کنید بچسبید به مستحبات
ناشناس۱۵۲۲۲۲۵۱۶:۱۹:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
مستحبات!!!! حالا نه این که به بی حجابی رسیدگی می شود!!! در ضمن چشمات را بازکن و از برخورد با فاسدین اختلاس گران رویت بفرمایید البته اگر نمی خواهید خودتان را به خواب بزنید که البته زدین!
هادی۱۵۲۲۰۳۱۱۴:۴۱:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۲۴
قانون حجاب منظور شماست؟ یعنی اگه مثلا یه عده ای شروع کردن از فردا بر علیه قوانین گمرکی تبلیغ کردند ما باید همه پرسی قانون گمرک برگزار کنیم؟ نباید بحث های تخصصی رو بسپاریم به آدم های متخصص اون رشته؟ مردم به قانون اساس و اساس نظام رای دادن و با انتخابات این رو تایید میکنن. حالا فکر نمیکنم لازم باشه برای قوانین تخصصی بیایم و همه پرسی بزاریم.
علی۱۵۲۲۲۸۶۱۶:۵۰:۴۸ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اتفاقا به نکته خوبی اشاره کردید...مثلاً در مورد برجام ساعتها و روزها صرف میشود، افراد مختلف هزینه میکنند و بعنوان کارشناس در بالاترین سطوح فنی، حقوقی، سیاسی وارد به محل مذاکره میشوند ، وزرای خارجه شش کشور تا صبح بیدار می‌مانند تا خبر توافق را اعلام کنند ، بعد صدا و سیما یک میکروفن دست میگیره از یک معلم، کارمند، کارگر و ...می‌پرسد نظر شما راجع به برجام چیست؟ بعد مثلاً انتظار دارید اون شخص که بفکر سیر کردن شکم خودش و خانواده اش است و پرداخت کرایه سر ماه، چه نظری داشته باشد راجع به برجام که هر بندش با ساعتها کار فنی نوشته شده است؟ اما راجع به حجاب، شما هنوز نمیتوانید یک ماسک را که نزدن آن خطر جانی دارد برای دو ماه روی صورت خودتان بزنید ، پس در جایگاهی نیستید که راجع به حجاب خانمها نظر بدهید.
ناشناس۱۵۲۲۱۰۶۱۵:۲۴:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۲۴
این که ماسک زدن اجباری شد همه پرسی برگزار شد چرا سلامت جسمی برا شما مهم تر سلامت روحی است. چرا به دستورات خدای متعال بی توجهی می کنید.
ناشناس۱۵۲۲۳۶۸۱۸:۰۲:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۲۴
یعنی خدا وقران فقط یک قانون دارد و آنهم حجاب است کسیکه یک گونی برنج می دزده حکم اسلام قطح دست است که تا بحال اجرا شده ولی کسیکه میلیارد ها دلار می دزده حکمش زندان است در این مورد چرا حکم اسلام انجام نمی شود
ناشناس۱۵۲۱۵۳۹۱۰:۴۶:۰۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
کشور جمهوری اسلامی است و حجاب و عفاف هم قانون مصوب دارد و هم حکم شرعی و دینی که همه آحاد جامعه موظف به رعایت آن هستند و مسولان نباید به خاطر جمع آوری رای بیشتر به قانون خیانت کنند
ناشناس۱۵۲۱۶۲۳۱۱:۱۵:۱۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اون حکم شرعی و دینی که می فرمایید و حتما از آیات قران استخراج شده را اینجا بیاورید تا ما هم روشن شویم ! در ضمن مجازات بی حجابی در قران را هم لطفا با ذکر سوره و آیه ذکر کنید که حجت تمام شود ! نمی شود هر کس ادعا کند سلیقه و خواست و نظر من شرعی است !
ناشناس۱۵۲۲۲۱۸۱۶:۱۶:۲۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
وقتی پیامبر در اسمان ها بالا می رفت یک عده ای زنان را دید که از مو اویزان شده بودن و پیامبر علت را جویا شد و علت را بیرون گذاشتن مو ذکر کردن
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۵۲۲۳۶۵۱۷:۵۶:۴۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
هموطن گرامی کافیست با فضای مجازی که هم اینک در اختیار دارید آیات و احادیث و حرمت های حفظ عفاف و حجاب را مشاهده کنید درست است که در کشور انواع فساد در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی و غیره وجود دارد ولی حکم دین و شرع و فهم بدون حب و بغض و فطرت هر فرد مصونیت خود و نوامیس را به وجدان درون متذکر میشود
ناشناس۱۵۲۲۵۰۴۱۹:۳۰:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
عبارت "آیات کنترل چشم مردان و زنان" و "حفظ پوشش اجتماعی مردان و زنان رو در قرآن" سرچ کنید. جواب خواهید گرفت.
متنفر از مفت خور نجومی بگیر ریاکار۱۵۲۱۵۴۴۱۰:۴۸:۱۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
قانون رسیدگی به اموال بادآورده مسئولان چطور ؟! اون چی ؟! اون اجرا بشود یا نه الان زوده ؟! باشه ۴۰ سال دیگه ؟
ناشناس۱۵۲۱۵۸۰۱۱:۰۰:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۲۴
پس کاپیتولاسیون یا آپارتاید هم باید اجرا می شدند و همه با هر نگرشی رعایت می کردند!
هادی۱۵۲۲۰۳۵۱۴:۴۳:۲۲ ۱۳۹۹/۴/۲۴
بزرگوار در مورد حکم قرآنی حجاب با پیشینه تاریخی در تمام جهان و ادیان مختلف صحبت می کنی. بعد شما برای مثال کاپیتولاسیون و آپارتاید رو مثال زدی؟
ناشناس۱۵۲۲۱۶۴۱۵:۴۵:۱۵ ۱۳۹۹/۴/۲۴
قانون باید اجرا بشه اگه قانون نارسایی داشته باشه باید اصلاح بشه اما نمیشه هم قانون داشت هم اجرا نکرد به دلیل این که عده ای یا حتی اکثریتی از اون خوششون نمیاد!
ناشناس۱۵۲۲۲۱۲۱۶:۱۲:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
ما قوانینی داریم برای اجرا نشدن و با این اوضاع حرمتی برای قانون نمونده مثلا استفاده از فیلتر شکن جرمه ولی بابا بزرگ من هم داره! ماهواره داشتن جرمه ولی یه نگاه به در و پیکر شهر بکنید ! حجاب هم همینطور
ناشناس۱۵۲۱۵۹۵۱۱:۰۴:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
پس با منطق شما قانون جنگل هم چون اسمش قانونه باید اجرا شه؟ ضمنا اگر قانون بد چیز خوبی است و به هیچ وجه نباید عوض شود چرا ما این همه هزینه برای مجلس میکنیم. به هر حال بعد از صد سال تقریبا تو هر زمینه ای یک قانون داریم درب مجلس رو ببندیم
حسن بک۱۵۲۱۶۳۶۱۱:۲۱:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
راهکار قانونی این کار چیست ؟ قاعدتا مجلس ! خوب اگر کسی در انتخابات بگوید من در مجلس تلاش خواهم کرد حجاب اجباری را از قانون حذف کنم، ایا تایید صلاحیت می شود؟!
امین۱۵۲۱۷۰۳۱۱:۵۶:۲۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
برده‌داری هم قانون بوده تو خیلی کشورها.
ناشناس۱۵۲۲۲۳۲۱۶:۲۲:۲۱ ۱۳۹۹/۴/۲۴
برده داری که حکم خدا نیست را با حکم خدا مانند حجاب مقایسه می کنی؟بی خیال عمو
ناشناس۱۵۲۲۲۸۵۱۶:۴۹:۲۸ ۱۳۹۹/۴/۲۴
در قران از برده داری و کنیز داری به کرات صحبت شده
ناشناس۱۵۲۲۳۰۵۱۷:۰۴:۵۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
امده ولی دستور از خدا نبوده که همه برده داری کنند
ناشناس۱۵۲۲۴۲۸۱۸:۳۵:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۲۴
برده داری است در قران ولی دستور خدا نیست که همه برده داری کنند!!!
ناشناس۱۵۲۲۳۷۰۱۸:۰۵:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۲۴
بله حتی در زمان پیدایش اسلام وزمان محمد رسول الله
ناشناس۱۵۲۱۷۶۶۱۲:۲۰:۵۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
در این کشور و در همه جهان کسی نه می تواند با زور روسری بر سر کسی کند و نه می تواند با زور روسری از سر بردارد. از اول ورود به این مسئله اشتباه بوده است. هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که چنین قانونی داشته باشد. شما از پاپ مسیحی تر هستید؟؟
ناشناس۱۵۲۲۴۵۶۱۸:۵۱:۰۸ ۱۳۹۹/۴/۲۴
در مورد حجاب چند سوال اساسی وجود دارد: 1-آیا خدا به رعایت حجاب دستور داده یا خیر؟ 2-اگر خدا دستور داده هدف آن و حدود آن چیست؟ 3-اگر خدا دستور داده آیا رعایت آن برای زن مسلمان مثل نماز واجب است یا خیر؟ 4-آیا حجاب یک حکم فردی مثل نماز است یا اثرات مستقیم اجتماعی هم دارد؟ 5-اگر اثرات اجتماعی دارد آیا حکومت نسبت به آن وظیفه ای دارد یا خیر؟ 6-آیا در زمان پیامبر هم اجبار بوده یا خیر؟ 7-تکلیف غیرمسلمانان جامعه چیست؟
ناشناس۱۵۲۲۴۶۵۱۸:۵۵:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۲۴
ما از دین فعلی تحریف شده مسیحیت کاری نداریم! در ضمن الان با حجاب ها نمی توانند استخدام شوند در کشورهای اروپایی
ناشناس۱۵۲۱۷۷۲۱۲:۲۴:۳۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
قانون ميگويند رشد حقوق بايد متناسب با تورم مي باشد!! آيا رعايت مي شود؟ كسي به خاطر عدم رعايت جريمه شده ؟
ناشناس۱۵۲۲۴۸۴۱۹:۱۰:۲۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
همون قانون هم می گوید تورم هر منطقه متفاوت ولی نماینده کارگران می خواهد نرخ یکسان برای کل کشور اعمال کنند
ناشناس۱۵۲۱۸۳۹۱۲:۵۵:۲۲ ۱۳۹۹/۴/۲۴
کشف حجاب هم قانون بود!!!
بهرام۱۵۲۲۰۵۴۱۴:۵۲:۲۱ ۱۳۹۹/۴/۲۴
یک زمانی برده داری هم تو برخی کشورها قانون بوده یا عدم امکان رای دادن بانوان، حالا باید تا ابد قانون باقی بمونه یا باید با بحث و تبادل نظر و مراجعه به نظر عموم مردم تغییر کنه
ناشناس۱۵۲۲۲۹۶۱۶:۵۷:۳۵ ۱۳۹۹/۴/۲۴
قوانین خدا عوض نمی شود که بخواهید برای خدا تعیین تکلیف کنید در ضمن اگر یک کسی برده و یا نوکر استخدام کند کسی از او ایراد نمی گیرد
ناشناس۱۵۲۲۴۴۴۱۸:۴۰:۳۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
قانون باید نشون بده که قابل اجراست وگرنه هزینه سنگینی برای جامعه ایجاد می کنه. پیش از انقلاب قانون حجاب نبود و همه آزاد بودن، کمتر از ده درصد خانم ها بی حجاب بودن. الان با این همه سال قانون و اجبار و میلیاردها هزینه، بیشتر از 70 درصد خانم ها عملاً بی حجابن، یعنی اگه زور بالا سرشون نباشه این روسری رو بر می دارن.
م.ناظر۱۵۲۲۶۶۸۲۲:۰۹:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اقای محترم . اصولا قانون گذار قانون را برای مردم مینویسد . و حال باید دید کدام مردم مد نظر قانون گذار قرار دارد .
ناشناس۱۵۲۲۷۵۶۲۳:۴۰:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
برده داري هم زماني در أمريكا قانون بود
ناشناس۱۵۲۱۳۹۱۰۹:۴۵:۳۸ ۱۳۹۹/۴/۲۴
تعدادی از افراد در جامعه اعتقاد به حجاب دارند و آنرا رعایت می کنند ولی این امر نباید باعث زورگویی به کل جامعه شود نمی توان به کل جامعه تکلیف کرد که همه باید مطابق میل و عقاید ما رفتار کنید
ناشناس۱۵۲۱۵۱۵۱۰:۳۶:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اینجا یک میهن اسلامی است نمیتوان قوانین لیبرال را در آن جاری کرد
ناشناس۱۵۲۱۵۷۵۱۰:۵۸:۰۹ ۱۳۹۹/۴/۲۴
فقط برای حجاب ، میهن اسلامی است ؟! برای ارتشاء و رشوه و اختلاس و بی عدالتی و کارچاق کنی و غارت و نجومی بگیری هم باید مثل میهن اسلامی عمل کرد
ناشناس۱۵۲۱۶۷۷۱۱:۳۸:۲۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
خوب برای همان دزدی و فساد هم قانون داریم قربان استدلال می خواهید بیاورید به چیزهای ابکی متوصل نشوید!
ناشناس۱۵۲۱۷۲۴۱۲:۰۲:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۲۴
از اسلامیت فقط حجاب اجباری و منع مصرف مشروبات الکلی باقی مونده و گرنه باقیش هیچ سنخیتی با اسلام نداره.
ناشناس۱۵۲۱۷۹۸۱۲:۳۵:۲۲ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اگر قانون وجود داشت طبریها به وجود نمی آمدند
ناشناس۱۵۲۱۸۳۰۱۲:۵۱:۲۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
دزدی و حرام خواری در قران صراحتا حرام اعلام شده و مجازات مشخص و تعیین شده دارد ولی در مورد حجاب اینطور نیست
ناشناس۱۵۲۱۵۸۹۱۱:۰۳:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
کجای مملکت ما شبیه قوانین اسلام است ؟؟ یه نگاه به همه جا بکن ؟؟ در ضمن یه بار معنی لیبرال را بخون شاید فرجی شد !
ناشناس۱۵۲۱۶۰۵۱۱:۰۸:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۲۴
از این میهن اسلامی فقط قانون حجاب باید اجرا شه ؟ ربا و دروغ چطور مگر اسلام اینها رو ممنوع نکرده مثلا در مورد ربا خود حضرات نمیگویند که 90 دردصد مشکلات اقتصادی مملکت ناشی از ربا خواری بانکهاست دروغ چطور ؟
ناشناس۱۵۲۲۵۴۹۲۰:۲۸:۲۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
در مورد حجاب و ربا آیه داریم ولی در مورد دروغ در قرآن آیه ای نداریم مگر یه آیه که اون هم در مورد تکذیب کنندگان رسالت پیامبر هست.
ناشناس۱۵۲۳۱۷۶۱۱:۰۷:۵۷ ۱۳۹۹/۴/۲۵
حال که سند شما قرآن است پس میتونیم دروغ بگیم و گناهکار و مجرم نباشیم
ناشناس۱۵۲۲۰۸۳۱۵:۰۵:۰۸ ۱۳۹۹/۴/۲۴
میهن اسلامی ؟ میشه چند نمونه از نشانه های اسلامی بودن آن را نام ببری ؟!
ناشناس۱۵۲۲۴۲۷۱۸:۳۵:۲۲ ۱۳۹۹/۴/۲۴
پس تو یه کشور لیبرال هم نباید آزادی حجاب داشتن داد.
ناشناس۱۵۲۱۵۸۲۱۱:۰۱:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اول این که تعداد کمی به حجاب اعتقاد ندارن در ضمن از کی تا حالا قانون هر کی هر کی شده؟ و دلبخواهی؟
آریابان۱۵۲۱۶۳۴۱۱:۲۱:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
ضمن احترام برای خانمهائی که پوشش چادر را برگزیده اند، درعین حال امیدوارم که این بانوان محترم به هنگام پائین رفتن از پله ها و بویژه در پله های پر از رفت و آمد و خیلی شلوغ و پر تنش و پر از اضطرابی مثل مترو ، دقت ویژه و ضروری را در جمع کردن دنباله انتهائی چادرشون از روی پله های پشت سری (که حتی در برخی موارد تا روی سه پله !!!! بالاتر هم رها شده) مبذول دارند وگرنه چون افراد پشت سر قادر نیستند که بدلیل ازدحام شدید ، جلوی پای خودشون رو ببینند و گذشته از آن بدلیل شتابزدگی و شرایطی در حد دویدن قادر به کنترل و توقف خودشون نیستند ، هر لحظه امکان داره که فاجعه ای دردناک و پر خطر با سقوط افراد و مصدومیت و آسیب شدید و شکستن دهها دست و پا و سر بویژه در میان سالمندانی که زیر دست و پا لگد مال میشوند بوقوع بپیوندد .
ناشناس۱۵۲۱۶۹۵۱۱:۵۳:۵۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
شما نگران نباش بلد هستند. اگر صادق بودی باید به بد حجاب ها هم تذکراتی می دادی چون مشکلات بیشتری دارند!
ناشناس۱۵۲۲۱۹۸۱۶:۰۱:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
ببینید بهتر است به هم توهین نکنید...من مخالف حجاب اجباری ام...اما چادری ام..خوب هم بلدم تو پله ها چادرم را نگه دارم...مشکل ما تو کشور این است که همه از ازادی حرف می زنیم ولی به انتخاب هم احترام نمی گذاریم...انگار از درون هر کدام مستبد هستیم.
ناشناس۱۵۲۲۲۶۹۱۶:۴۱:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۲۴
یه جوری نوشتید انگار که آمار روزانه فوتی های خانم های چادری تا از آمار فوتی های کرونا هم بیشتره. یه کلام بگو با چادر و حجاب مخالفم خودت رو خلاص کن. نیاز به این همه آسمون ریشمون بافتن ندارن. اضافه کنم که حجاب ضروری دین هست و رعایت آن هم بر هر زن مسلمان واجب است. حاکمیت باید سلامت روح و روان جامعه را فراهم کند. در همین راستا قوانینی برای پوشش افراد در جامعه تنظیم می‌کند. حالا در حکومت های سکولار این قوانین مبتنی بر اندیشه های لیبرالی پایه‌ریزی می‌شود و در حکومت های دینی مبتنی بر آموزه‌های دین. در هر صورت پوشش در جامعه قانون خود را دارد و بدون چارچوب نیست. اینکه من آزادم در صحنه جامعه هر طور که دوست دارم لباس بپوشم در هیچ کجا پذیرفته نیست.
هادی۱۵۲۲۰۳۷۱۴:۴۴:۳۸ ۱۳۹۹/۴/۲۴
تعدادی از افراد جامعه به زدن ماسک اعتقاد دارن و تعدادی قبول ندارند. آیا باید ماسک زدن را قانون کنیم و خواسته عده ای را به دیگران تحمیل کنیم؟
ناشناس۱۵۲۲۱۲۲۱۵:۳۲:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
ماسک نزنیم از کرونا می میریم در مثال زدن دقت کنید این دو ربطی به هم ندارند
هادی۱۵۲۲۱۹۹۱۶:۰۲:۱۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
مشکل دقیقا همینجاست. دوستانی میگن چون بدن خودشونه پس کسی حق نداره محدودشون کنه جوابشون اینه که خیلی جاها هست که بدن شما در اختیار شما نیست و محدودیت دارید مثل ماسک زدن. این جواب اون هاست. حالا شما خدا رو شکر قبول داری که با اینکه بدن ماست و اختیارش دست ماست ولی یه جاهایی حق نداریم هر جوری دوست داشتیم ازش استفاده کنیم. اما حالا شما بفرمایید فقط این محدودیت باید جایی باشه که باعث مرگ ظاهری بشه؟ اگه مثلا مشکلاتی که ایجاد میکنه غیرظاهری باشه دیگه حله؟!
محمد۱۵۲۲۳۶۰۱۷:۵۶:۰۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
حجاب هم‌ اگه رعایت نشه عفت و حیا میمیره، بنیان خانواده از بین میره
ناشناس۱۵۲۲۴۶۰۱۸:۵۳:۱۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
بله الان خیلی از کشورها قانونی کردن
رضا۱۵۲۱۳۹۸۰۹:۴۸:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۲۴
چرا برخلاف ایران، در اکثر کشورها حتی کشورهای اسلامی، نحوه پوشش زنان و مردان، مسئله ای مهم، پیچیده و سیاسی بشمار نمیرود؟.
ناشناس۱۵۲۱۵۵۷۱۰:۵۱:۲۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
چون فقط 6 کشور بر روی کره زمین داریم که در آنها خدمت نظامی سربازی اجباری است!مفهوم شد؟!
ناشناس۱۵۲۱۶۳۵۱۱:۲۱:۱۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
دوست عزیز مگر خانم ها خدمت سربازی را برای شماها اجباری کردند ؟؟ برادر من با مدرک فوق لیسانس مکانیک از دانشگاه اصفهان مدت 2 سال سربازی دور میدان برق آفتاب پاس می داد و من حرص می خوردم چرا فکر می کنید چون سربازی برای شما اجباری شده حجاب هم باید برای خانم ها اجباری بشه ؟؟ الان رفراندوم بذارن برای سربازی اجباری کل خانم ها به سربازی حرفه ای رای خواهند داد چون همه پسر و برادر دارند و از رنجی که شماها در سربازی می برید مطلع و ناراحت هستند
ناشناس۱۵۲۱۸۷۱۱۳:۰۸:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
این چه جواب بی ربطی بود .
ناشناس۱۵۲۲۰۸۸۱۵:۰۸:۰۸ ۱۳۹۹/۴/۲۴
خیلی هم منطقی و با ربط بود داره می گه چون به ما زور گفته می شه باید به نیمی از جامعه هم زور گفته بشه
ناشناس۱۵۲۱۵۸۷۱۱:۰۲:۳۹ ۱۳۹۹/۴/۲۴
چون سیاسی نمی کنند با ان ولی اینجا برای اهداف سیاسی با ان بازی می کنند
هادی۱۵۲۲۰۴۶۱۴:۴۹:۲۸ ۱۳۹۹/۴/۲۴
در بسیاری از دانشگاه های دنیا و مراکز شغلی دنیا آیین نامه های پوششی وجود دارد. در کشورهای آلمان، بلژیک، اتریش، فرانسه، کانادا (ایالت کبک) قوانینی در حوزه پوشش وجود دارد. یعنی اینکه پوشش قابل قانون گذاری است و دلبخواهی هر فرد نیست اما مقدار و حد آن چقدر باشد؟ به نظر ما بهترین حد حداقل هایی است که خداوند معین کرده. نتایج منفی حدود دیگر یا بی قانونی در کشورهای دیگر کاملا قابل بررسی است. می توان به آمار جرایم جنسی، خیانت، طلاق و ... در برخی کشورها مراجعه کرد.
ناشناس۱۵۲۱۴۰۲۰۹:۵۰:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۲۴
ایمان واقعی در نوع پوشش نیست . بفهمید این رو توره حضرت عباس !
ناشناس۱۵۲۱۵۲۸۱۰:۴۱:۲۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
آن دختر خانم باحجاب وزیر بود که اختلاس کرده بود و ویلاش توی لواسون غیر قانونی بود . ولمون کنید توره حضرت عباس
ناشناس۱۵۲۱۵۳۷۱۰:۴۵:۱۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
رنگ رخساره خبر میدهد از سرّ ضمیر اخوی!
ناشناس۱۵۲۱۵۹۲۱۱:۰۴:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۲۴
پوشش هم نداشته باشی به صورت ناخوداگاه بخشی از جامعه به بیراهه کشیده می شوند
ناشناس۱۵۲۱۶۶۱۱۱:۳۲:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۲۴
چرا تا گفته می شه حجاب اختیاری شما می روید سراغ بی پوششی ؟؟ در کل دنیا و تمام کشورهای مسلمان که حجاب اختیاریه مردم بدون پوشش در خیابان تردد می کنند ؟؟
ناشناس۱۵۲۱۹۸۰۱۴:۰۶:۲۵ ۱۳۹۹/۴/۲۴
منظور همان پوشش کامل است و در همان کشورهای مورد نظر شما پوشش کامل نیست
هادی۱۵۲۲۰۶۲۱۴:۵۶:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
ما فقط سراغ بی پوششی نمی رویم حتی بدپوششی (حتی در حد همین بدحجابی که در جامعه ما هست) هم اثرات اجتماعی منفی داره. یکی از اثراتش ایجاد فضای جنسی (که درصد جنسی شدن فضا بستگی به نحوه تعامل و پوشش افراد داره) در جامعه است و فضای جنسی منجر به تضعیف خانواده ها، افزایش جرایم جنسی، طلاق، خیانت و ... میشه. این رو به راحتی با یه جستجوی انگلیسی ساده میشه در مورد کشورهای دیگه ای که این مسیر رو رفتن متوجه شد.
هادی۱۵۲۲۰۵۳۱۴:۵۱:۲۸ ۱۳۹۹/۴/۲۴
ایمان داشتن یعنی چی؟ یعنی مومن بودن به خدا و دستوراتش. یکی از دستورات خداوند هم حجاب است، یکی نماز، یکی اخلاق خوب، یکی روزه، یکی خمس، یکی حج و ...
ناشناس۱۵۲۲۲۲۸۱۶:۲۰:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
ایمان زورکی ؟؟ ما هیچ کدام انتخاب نکرده ایم که مسلمان باشیم وقتی به دنیا آمدیم مسلمان بودیم ولی سوال بزرگ اینه که چرا مسلمانی ما با مسلمانی بقیه کشورها فرق داره؟؟
ناشناس۱۵۲۲۴۲۵۱۸:۳۴:۲۱ ۱۳۹۹/۴/۲۴
از بین 200 کشور دنیا هیچ کشوری رو پیدا نمیکنی که نظامش مثل آمریکا باشه, هیچ کشوری هم مثل انگلیس یا ترکیه نیست. همونطور که هر کشوری نظام خودش رو داره طبیعیه که دین هم با شرایط و آداب اون کشور تطبیق پیدا کنه مثلا مسلمانی هیچ کشوری هم مثل عراق یا مالزی یا اردن نیست. متفاوت بودن دلیل اشتباه بودن نیست
ناشناس۱۵۲۲۲۷۹۱۶:۴۶:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۲۴
خوب بپذیرید شاید عده ای نخواهند ایمان مورد نطر شما را داشته لاشند
ناشناس۱۵۲۲۳۰۰۱۶:۵۹:۳۵ ۱۳۹۹/۴/۲۴
خوب ایمان نداشته باشید ولی وقتی قانون برای همه یکسان است شما هم باید مطیع باشی همانند خیلی از کشورها که قانون برای خیلی ها ناخوشایند است ولی عمل ضد قانون انجام نمی دهند(البته به صورت کلی)
ناشناس۱۵۲۱۴۰۳۰۹:۵۲:۵۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
ما با کمبود شجاعت در حاکمیت مواجه هستیم. گاهی قبول اشتباه و تغییر مسیر نیاز به شجاعت داره و یک مصداقش همین مساله حجاب هست. تجربه دیگر کشورها هم نشون میده حجاب اجباری ره به جایی نمیبره ولی متاسفانه سیاسی کردن حجاب و سعی در راضی نگه داشتن قشر طرفدار حکومت بدون در نظر گرفتن نظر اکثریت مردم اوضاع پیچیده امروزی را درست کرده.
ناشناس۱۵۲۱۷۰۴۱۱:۵۶:۵۵ ۱۳۹۹/۴/۲۴
حجاب کامل تا 100 الی150 سال در ایران و خیلی از کشورها بود ولی با اعمال برخی کارها ان ها را از عمد سوق دادن به بی حجابی
هادی۱۵۲۲۰۶۷۱۴:۵۸:۳۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اولا که اکثریت مردم ما حجاب رو قبول دارن و بهش اعتقاد دارن. (حالا ممکنه اکثریت به حجاب شرعی اعتقاد نداشته باشن اما پوشیدگی در حد عرف رو قبول دارن). دوما اینکه قانون حجاب کاملا قانون درستیه چون مبنای قرآنی و حدیثی داره. ملاک قاعدتا برای شما این نیست که چون من قبول ندارم پس بدرد نمیخوره. درسته؟!
ناشناس۱۵۲۴۰۸۰۲۳:۵۲:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۲۵
از نظرات مشخصه که حدود 90 درصد قبول ندارن.
ناشناس۱۵۲۱۴۰۹۰۹:۵۴:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۲۴
نوع حجاب باید اختیاری باشد . معلوم هم نیست چه کسی با چه پوششی چی کاره است . توی این چند ده ساله برای هممون اثبات شده این موضوع .
ناشناس۱۵۲۱۷۳۹۱۲:۰۹:۲۵ ۱۳۹۹/۴/۲۴
چون در مدینه فاضله شما یک چیزی دیگری میگویند؟ چرا الان در دانشگاهها و مراکز دولتی با حجاب نمی تواند برود؟
هادی۱۵۲۲۰۷۰۱۴:۵۹:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
نوع پوشش الان هم اختیاریه و حد پوشش اختیاری نیست و قانون داره.
ناشناس۱۵۲۱۴۱۱۰۹:۵۵:۱۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
برای "شاید" درصد قابل توجهی از نسل متولد نیمه دوم دهه هفتاد به بعد و به ویژه دهه هشتاد هیچ کدام از استدلالات حجاب و حجاب اجباری معنایی ندارد. حتی اخیرا در مراسمات خانوادگی, خانم های دهه 60 را هم بی حجاب می بینم. در حالی که اصلا تا حالا انها را بدون پوشش ندیده بودم. البته که نمی توانم مورد اخر را به همه جامعه یا حتی بخشی از جامعه تعمیم دهم.
ناشناس۱۵۲۱۵۵۳۱۰:۵۰:۰۵ ۱۳۹۹/۴/۲۴
آیا برای پسران دهه 70 و 80 چیزی بنام الزام به ارائه خدمت آنهم بطور کاملا رایگان و بدون حقوق و مزایا تحت نام خدمت وظیفه عقلا و منطقا پذیرفتنی است؟!؟اگر مردان ملزم به خدمت به ایرانند بانوان نیز بایستی امنیت روانی جامعه را با رعایت حجاب و عفاف برهم نزنند
مرتضی@۱۵۲۱۴۱۴۰۹:۵۵:۵۵ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اصلا اصلا نیازی نیست بردارین 500 تا جلسه و مطالعه انجام بدین برای بررسی دقیق علت و معلول و یه عالمه پول حروم کنید . راه حلش خیلی آسونه
ناشناس۱۵۲۱۴۱۷۰۹:۵۷:۰۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
هرچی فشار بیشتر بیارید بدتره چون توهین به باحجاب واقعی هم افزایش پیدا میکنه
ناشناس۱۵۲۱۶۰۳۱۱:۰۷:۰۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
عجب پس از نظر شما خیلی از کارهای خلاف قانون که مردم می کنند را هم نباید فشار روی انها گذاشت استدلال محکم تری نداشتی؟
ناشناس۱۵۲۱۴۱۹۰۹:۵۷:۳۵ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اگه فقر از یه در بیاد تو ، ایمان از در دیگه میره بیرون . فرقی هم نداره که پوشش ات چی جوری باشه وقتی که ایمان ات داره میره بیرون از اون یکی در
ناشناس۱۵۲۱۶۰۹۱۱:۰۹:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۲۴
عجب فقر که امد همه چیز از در دیگر می رود؟!!!!!!!!!! جناب باهوش ان وقت چرا افراد پولدار تر بی حجاب تر هستند؟
ناشناس۱۵۲۱۶۴۲۱۱:۲۲:۱۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اقای IQ !!! پولدار هستن ولی ایمان دارن . بی حجابی ، مساوی بی ایمانی نیست جناب مغز !
ناشناس۱۵۲۱۶۷۹۱۱:۴۰:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۲۴
ای کیو جان فقر که می اید ایمان می رود؟حالا این ایمان شما در چه چیزهایی هست؟! حتما در حجاب!
ناشناس۱۵۲۱۷۱۴۱۱:۵۹:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۲۴
یکی دو پا برو سیستان و بلوچستان و روستاهاشون را ببین حجابشون با این که فقیر هم هستند از کل ایران بهتر است دیگر ایمانشون که بماند که از تو یکی....
ناشناس۱۵۲۱۴۲۰۰۹:۵۷:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۲۴
چادر عفاف نمی اورد
ناشناس۱۵۲۱۵۹۳۱۱:۰۴:۳۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
چادر گرما میآورد
ناشناس۱۵۲۲۲۰۴۱۶:۰۴:۵۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
خواهشا به هم توهین نکنیم....واقعا به سلیقه های هم احترام بداریم.
ناشناس۱۵۲۱۶۲۶۱۱:۱۷:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
حتماً مانتوی شیشه‌ای عفاف میاره!
ناشناس۱۵۲۱۶۹۲۱۱:۵۲:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
الان لباس های بدتری می پوشند واقایان هم ازاد گذاشتند برای فروش این جور لباس ها
ناشناس۱۵۲۱۶۶۵۱۱:۳۳:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
دقیقا مساله همینه. اگه رو عفاف و حیا کار بشه خیلی موثر تره چون حیا خودش مانع گناه هست ؛ هر گناهی .
هادی۱۵۲۲۰۷۷۱۵:۰۲:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
چادر عفاف نمی آورد ولی قطعا به طور متوسط و با نگاه کلی حجاب درست باعث افزایش عفت خواهد شد. و از اون طرف هر بد حجاب و بی حجابی بی عفت نیست اما قطعا به طور متوسط میزان قید و بندها در آدم های با حجاب بیشتر است.
ناشناس۱۵۲۱۴۲۱۰۹:۵۸:۳۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
ما قانون عفاف و حجاب مصوب داریم منتهی کاندیدهای ریاست جمهوری برای بدست اوردن آرا بیشتر از اقشار خاص در این زمینه تبلیغات سو کردند و نه تنها قانون را اجرا نکردند بلکه به ان توهین و بی احترانی هم کردند
معین۱۵۲۱۴۲۴۰۹:۵۹:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اگر بی حجابی تمدن است حیوانات متمدن ترند.
ناشناس۱۵۲۱۵۱۰۱۰:۳۳:۵۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
دوست غیر عزیز. میدونی با همین استدلالت چند میلیارد زن را حیوان خطاب کردی؟
ناشناس۱۵۲۱۶۱۴۱۱:۱۱:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
خوب رعایت کنند که متمدن شوند و به انها بر نخورد!
ناشناس۱۵۲۱۶۲۲۱۱:۱۵:۱۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
کافر همه را به کیش خود پندارد
ناشناس۱۵۲۱۶۱۳۱۱:۱۰:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
از این استدلالات حیوانی زشت استفاده نکنید وگرنه سایر ظواهر مثل ریش گذاشتن هم زیر سوال میرود و به صلاح نیست
ناشناس۱۵۲۱۴۲۶۱۰:۰۰:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۲۴
و زنان مؤمن را بگو تا چشمها (از نگاه ناروا) بپوشند و فروج و اندامشان را (از عمل زشت) محفوظ دارند و زینت و آرایش خود جز آنچه قهرا ظاهر می‌شود (بر بیگانه) آشکار نسازند، و باید سینه و بر و دوش خود را به مقنعه بپوشانند و زینت و جمال خود را آشکار نسازند جز برای شوهران خود یا پدران یا پدران شوهر یا پسران خود یا پسران شوهر یا برادران خود یا پسران برادران و پسران خواهران خود یا زنان خود (یعنی زنان مسلمه) یا کنیزان ملکی خویش یا مردان اتباع خانواده که رغبت به زنان ندارند یا اطفالی که هنوز بر عورت و محارم زنان آگاه نیستند (و از غیر این اشخاص مذکور احتجاب و احتراز کنند) و آن طور پای به زمین نزنند که خلخال و زیور پنهان پاهایشان معلوم شود. و ای اهل ایمان، همه به درگاه خدا توبه کنید، باشد که رستگار شوید. این ترجمه ی آیه 31 سوره نور است ترجمه ی الهی قمشه ای این آیه قوی ترین آیه در مورد حجاب است آیه 28 تا 34 سوره احزاب خطاب به همسران پیامبر است و قابل تعمیم به کل زنان مسلمان نیست چند سوال در مورد این آیه : در این آیه خداوند به پیامبر فرمودند به زنان مومن بگو ... از کجای این آیه اجبار و زور را به کل زنان جامعه استنباط کرده اند ؟؟؟!! حجاب در این آیه فقط به زنان مومن توصیه شده در این آیه زنان مومن توصیه شده سینه و دوش خود را بپوشانند کجا گفته موی سر ؟؟؟؟؟ و زنان مومن به پوشاندن زینتهای خود توصیه شده اند به دلیل پرهیز از فخر فروشی و اشرافی گری که در بین زنان ثروتمند رایج بوده این آیه در سال ششم بعثت نازل شده که هنوز انسانهای کاملا عریان در جامعه تردد داشته اند و پوشاندن موی سر اصلا موضوعیت نداشته با چند کلیک در نت به منابع معتبر و اطلاعات وسیعی در مورد فر هنگ رایج در زمان پیامبر می رسیم که با صحبتهای حضرات تفاوت بسیار دارد خلاصه اینکه زنان جامعه تحصیل کرده و فرهیخته هستند و نمی توان سلیقه ی افراد را به نام دین به آنها تحمیل کرد و دیگر اینکه دین اسلامی که پیامبر تبلیغ کرد اصلا خشن و بی رحم نبوده چطور شده که به زندان و شلاق و گشت ارشادهای خشن و کتک زدن مردم و آبروریزی در سطح بین الملل برای موضوعی مثل حجاب رسیدیم که نه از اصول دین است و نه از فروع دین !
ناشناس۱۵۲۱۷۲۶۱۲:۰۲:۵۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
چون ان زمان رعایت می کردن ونیازی اینقدر به زور نبود بعدش هم این چه ربطی داشت به قانون که مجازات دارد؟
ناشناس۱۵۲۲۲۳۰۱۶:۲۰:۲۵ ۱۳۹۹/۴/۲۴
ای پیغمبر (گرامی) با زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند، که این کار برای اینکه آنها (به عفّت و حرّیت) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوس رانان) آزار نکشند بسیار نزدیکتر است و خدا (در حق خلق) بسیار آمرزنده و مهربان است. آیه 59 سوره احزاب
ناشناس۱۵۲۲۳۰۷۱۷:۰۶:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
وقتی این ایه امده همه دیگر رعایت کردن
هادی۱۵۲۲۱۱۵۱۵:۲۹:۳۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
من متخصص دینی نیستم و اصل سوال شما رو باید اونا جواب بدن که البته دادن اگه جستجو کنید. ولی در دو سه مورد بگم که اولا تقریبا تمام متخصصین و علما از آیات حجاب واجب بودن پوشاندن مو رو هم برداشت کردن. یعنی اون چیزی که توی قرآن اومده تقریبا تمام علمای تمام شاخه های اسلام رو مجاب کرده که پوشاندن مو هم واجبه. دوما اینکه ما بر مبنای یه حکم دینی متوجه میشیم حجاب واجبه و دوما میدونیم بی حجابی و بدحجابی مضره و این ضرر فقط جنبه عبودیتی نداره و ضررهاش به صورت مادی هم بهمون میرسه. حالا بر این مبنا در حکومت جمهوری اسلامی قانونی بر مبنای حکم خدا گذاشتیم. اینکه من یقین دارم ماسک نزدن ضرر داره برای جامعه و بعد برای ماسک زدن قانون بزارم اشتباهه؟
علی۱۵۲۱۴۲۷۱۰:۰۰:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
در قرآن هیچ آیه ای مبنی بر حجاب اجباری وجود ندارد بلکه سفارش به مومنات (نه مسلمات) و زنان پیامبر است بابت حفظ تقوی. در ضمن هر جای قرآن حکم اجباری بوده مجازات و یا نوعی کفاره برای آن در نظر گرفته شده است. دست سارق را قطع کنید و روزه خوار اطعام کنید. ولی در مورد حجاب اینچنین نیست. آیا این همان دلیلی نیست که حوزه علمیه نجف و جامع الازهر نمی توانند حجاب را اجباری اعلام کند ؟
ناشناس۱۵۲۱۶۲۵۱۱:۱۶:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
مومن یعنی ایمان اورنده به خدا این یک دو نماز و روزه اگر نخوانی مجازاتی در این دنیا ندارد ولی در اخرت به عنوان ستون اصلی برای جهنم و بهشت حسابرسی می شود یعنی اگر نخوانی راست در جهنم هستی و کاری به اعمال دیگرت ندارد
ناشناس۱۵۲۲۳۸۰۱۸:۱۰:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
برای نخواندن نماز و نگرفتن روزه هم قانون برای مجازات هست که برای حجاب وجود دارد؟
ناشناس۱۵۲۲۶۳۹۲۱:۴۸:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۲۴
پیامبر نماز خواندن را شخصا آموزش دادند و با دقت و وسواس تا پایان عمر آنرا به جماعت ادامه دادند تا نهادینه شود ولی برای حجاب اینطور نبوده
ناشناس۱۵۲۱۹۸۹۱۴:۱۵:۲۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
عزیزم قانون حجاب قبل از دین اسلام توسط دین های الهی دیگر واجب شده بوده و حتی اینقدر با فضیلت انسانی هم خوانی دارد که غیر دین ها الهی هم برای حجاب ارزش قائل هستند
ناشناس۱۵۲۲۹۶۰۰۸:۲۴:۰۳ ۱۳۹۹/۴/۲۵
لطفا منابع رو که دارید معرفی کنید
ناشناس۱۵۲۱۴۲۸۱۰:۰۰:۴۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
متاسفانه بسیاری از بزهکاری ها و اعمال منافی عفت در حال وقوع در مملکت ما نشات گرفته از فقر اقتصادی است و برای تامین و امرار معاش . مسئولان صورت مسئله رو پاک نکنن و فقر اقتصادی را حل کنند ، مردم خودشون بلدن عفاف و حجاب و پاکدامنی را حفظ کنند .
ناشناس۱۵۲۱۶۲۹۱۱:۱۸:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
از نظر شما دنیای غرب در بهشت هستند ان وقت چرا بی حجاب که هیچ در رابطه های ازاد جنسی غرق هستند ؟ در حالی که مورد نکوهش هم هست این روابط
ناشناس۱۵۲۱۷۸۳۱۲:۲۹:۲۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
غرق و خوب گفتي، الان كسي ندونه فكر مي كنه كارخونه اپل و مرسدس بنز وفيسلوك و اينا جاي كار غرق در اميال جنسي هستند و بازدهشون از ايران خودرو كمتره
ناشناس۱۵۲۲۲۵۱۱۶:۳۳:۳۱ ۱۳۹۹/۴/۲۴
به جای حاشیه رفتن و بنز گفتن جواب داری بفرما و گرنه هیس
ناشناس۱۵۲۲۳۸۷۱۸:۱۳:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۲۴
حالا با حجاب اجباری در ایران ، این رابطه جنسی آزاد از بین رفته؟
ناشناس۱۵۲۱۴۳۰۱۰:۰۱:۴۸ ۱۳۹۹/۴/۲۴
مسئله حجاب واضح و عقلی است. عاقلانه نیست زنان در محیط خارج از خانه و پیش هر کس و ناکس، پوشش و رفتاری را داشته باشند که در محیط خودمانی داخل منزل دارند.
ناشناس۱۵۲۱۵۲۳۱۰:۳۹:۱۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
امان از روزی که بی بند و باری بشود نماد مدرنیزاسیون!جامعه امروز ما در برزخ برهنگی فرهنگی و فرهنگ برهنگی معلق مانده است
ناشناس۱۵۲۱۵۷۳۱۰:۵۷:۵۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
شما این همه فساد و دزدی و دروغگویی و حرام خواری و اختلاس را نمی بینی ؟؟؟ ما کجامون شبیه کشورهای مدرنه که شما برزخ مدرنیزاسون را می کشی وسط؟؟ به خدا اون کشورهای غربی در پیاده کردن دستورات اسلام از ما موفق تر بوده اند
ناشناس۱۵۲۱۷۳۲۱۲:۰۵:۱۵ ۱۳۹۹/۴/۲۴
چون انها قانون را درست انجام میدهند و با کسی شوخی ندارن ولی ما با قانون بازی می کنیم واگر همان کشورها قانون بر حجاب کامل داشتند قطعا از ما جلوتر می بودن
هادی۱۵۲۲۱۲۴۱۵:۳۳:۰۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
عجیبه هنوز هم بعضی ها از این مغلطه استفاده می کنند. یعنی ما الان همه مملکت را ول کنیم و فقط در مورد اختلاس حرف بزنیم. مثلا اگه خونه شما رو دزد بزنه شما بری پلیس و پلیس بگه تا وقتی تو این شهر قاتل هست به دزدا کاری نداریم شما شاخات نمیزنه بیرون؟!
ناشناس۱۵۲۲۲۴۱۱۶:۲۶:۳۵ ۱۳۹۹/۴/۲۴
دزدی در تمام دنیا جرمه و مجازات داره ولی حجاب در کل دنیا اختیاره این دو تا فرق داره داداش
ناشناس۱۵۲۱۶۳۲۱۱:۲۰:۲۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
بهتر است بگویی وقتی در تقلید از تفکر غلط غربی زن را اودرن در بیرون از خانه و استخدام کردن در کنار مردان غریبه که ساعت ها با هم در روز مراوده داشته باشند معلوم است یک جاهایی خودش را نشان خواهد داد
ناشناس۱۵۲۱۸۸۲۱۳:۱۰:۵۵ ۱۳۹۹/۴/۲۴
زن موجود زند است و حق حیات داره ابزار تو نیست وسیله خونه و اموالت نیست می فهمی؟؟
ناشناس۱۵۲۲۱۳۳۱۵:۳۵:۲۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
زنها تا 50 سال قبل این حرفها رو نمیزدن چی شد یهو یادشون افتاد؟حالا که همه چیز اختراع و زندگی آسون شده!
ناشناس۱۵۲۲۱۶۷۱۵:۴۵:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۲۴
نه نمی فهمه و نخواهد فهمید چون فکر می کنه زنها را به دانشگاه برده اند به آنها شغل داده اند آنها را از خانه خارج کرده اند یعنی زن از نظرش فاعل این کارها نبوده و فقط مفعول بوده در مخیله اش هم نمی گنجه که زنها زحمت کشیده اند و در کنکور دانشگاه قبول شده اند با هزار تبعیض ناروا و جنسیتی شغل پیدا کرده اند قرنها با تحجر و جمود فکری جنگیده اند تا از پستوی خانه خارج شده اند به این افراد امیدی نیست
ناشناس۱۵۲۲۲۵۹۱۶:۳۶:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۲۴
کسی نگران در خانه نیست چون خیلی کارها می توانند بکنند بدون این که با مردهای غریبه معاشرت افراطی داشته باشند
ناشناس۱۵۲۲۳۹۵۱۸:۱۸:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۲۴
امثال مریم میرزا خانی ها تو خونه بمونن و شماها با این تفکرات و استدلال ها تشریف ببرین و کرسی استادی دانشگاه رو اشغال کنین؟
ناشناس۱۵۲۲۶۴۶۲۱:۵۵:۳۸ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اگر باعث می شود خانواده به هم بخورد قطعا باید در خانه بماند
ناشناس۱۵۲۱۴۳۲۱۰:۰۳:۲۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
نارضایتی عمومی یا نا رضایتی ۴ تا ۱۰ درصدی که نماینده هاشون را فرستادن مجلس ، مجلس ۴ تا ۱۰ درصدی ها !؟؟؟؟؟؟؟ مشکل جامعه حجاب نیست . سردار سلیمانی در سوریه و عراق علیه داعشی جنگید ولی صد حیف که داعش در وطن لانه کرده بود
ناشناس۱۵۲۱۶۳۸۱۱:۲۱:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۲۴
وقتی حیا و غفت در جامعه برود همین خود تو کاسه چه کنم به دست می گیری و الان هم کم کم دارید به ان مرحله حاد می رسید افتاد؟!
ناشناس۱۵۲۱۹۴۷۱۳:۴۵:۲۵ ۱۳۹۹/۴/۲۴
الان هم حیا از بین رفته طرف از بیت المال چندین خانه و ویلا و شرکت داره و بچه هاش آمریکا زندگی می کنند می گه سهمم از سفره ی انقلابه ! عربده می زنه مرگ بر آمریکا !
ناشناس۱۵۲۲۱۰۴۱۵:۲۳:۳۸ ۱۳۹۹/۴/۲۴
تازه همون 4 درصد هم اعتقاد چندانی ندارند وموقعیتشان ایجاب می کند. مثل دختر خانم همون مسئول فرهنگی که در بلاد کفر!! لباس پاپانوئل پوشیده بودن وجشن کریسمس گرفته بودن !!
ناشناس۱۵۲۱۴۳۵۱۰:۰۴:۲۸ ۱۳۹۹/۴/۲۴
خدمت دوستانی که می خواهند حجاب را با رعایت قوانین رانندگی و دستگیری دزد و قاتل مقایسه کنند عرض کنم که : در کل دنیا حتی جزایر گومبا گومبا قوانین راهنمایی و رانندگی اجباریه و رعایت نکردنش جرمه و دزد و قاتل را دستگیر می کنند و مجرازات می کنند ولی در کل دنیا حتی تمام کشورهای مسلمان و حتی مهد اسلام عربستان حجاب اختیاریه بنابراین برای تعمیق و گسترش بحث لطفا از استدلالهای بی منطق دوری کنید
ناشناس۱۵۲۱۶۴۶۱۱:۲۳:۳۱ ۱۳۹۹/۴/۲۴
جناب استدلال! طبق وعده خدا در اخر الزمان این چیزها گسترش پیدا می کند البته با چیزهای دیگر که منجی بشریت بیاید برای جمع کردن این بساط و این حق است و دیر یا زود اتفاق می افتد
ناشناس۱۵۲۱۶۷۸۱۱:۴۰:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
وقتی پای استدلالتان لنگ می شود می روید سراغ مقدسات منجی عالم هم مطابق قران رفتار خواهند کرد نه سلیقه ی شما در هیچ جای قران حجاب اجباری نشده و برای بی حجابی مجازات تعیین نشده
هادی۱۵۲۲۱۳۴۱۵:۳۵:۵۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اولا که در کشورهایی مثل آلمان، اتریش، فرانسه، بلژیک، کانادا (کبک) و ... به اضافه بسیاری از دانشگاه های دنیا قوانینی در حوزه پوشش داریم. دوما فرض کنیم که هیچ جای دنیا هیچ قانونی برای پوشش نبود آیا ما گوسفندانی هستیم که باید دنبال بقیه بدویم؟ آیا ما خودمان دارای قوه عاقله نیستیم؟
ناشناس۱۵۲۲۲۷۱۱۶:۴۲:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۲۴
هیچی می امدن می گفتند بله باید مانند انها گوسفند شویم!
ناشناس۱۵۲۲۷۳۷۲۳:۱۳:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
برخلاف نظر شما، قانون خاصی برای پوشش در دانشگاه ها نداریم. با یک جستجوی ساده در گوگل به این نتیجه می‌رسید.
ناشناس۱۵۲۱۴۳۹۱۰:۰۶:۵۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اینجا ایرانه بایدم ایران باقی بمونه . برخورد رو محکم تر کنید چون هرجا شل گرفتید بدتر شد. مردمی که هنوز پشت انقلاب هستن واسه همین چیزهاست وگرنه همون تعداد هم از دست میرن.
ناشناس۱۵۲۱۷۴۰۱۲:۰۹:۳۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
شما هم حتما زبان مردمی ؟؟
ناشناس۱۵۲۱۴۴۱۱۰:۰۶:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
ما که ناراضی نیستیم
ناشناس۱۵۲۱۵۳۴۱۰:۴۴:۲۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
بنده از اوضاع بد اقتصادی و فلاکت اقتصادی حاکم بر کشور ناراضی هستم و نه از اوضاع حجاب
ناشناس۱۵۲۱۵۹۷۱۱:۰۵:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۲۴
من از هر دوش ناراضی ام
ناشناس۱۵۲۱۴۴۲۱۰:۰۶:۵۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
تن آدمی شریف است به جان آدمیت نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
ناشناس۱۵۲۱۵۳۶۱۰:۴۴:۵۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
لباس زیبا ؟!!!!!
ناشناس۱۵۲۱۴۴۳۱۰:۰۷:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
حجاب باید اختیاری باشه. مثل اکثر کشورهای مسلمان
ناشناس۱۵۲۱۶۵۰۱۱:۲۴:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
ملاک ما قوانین دنیایی شما نیست بلکه قوانین و دستورات الهی است
ناشناس۱۵۲۱۶۸۷۱۱:۴۶:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۲۴
چقدر هم قوانین الهی در مملکت ما اجرا شده !
هادی۱۵۲۲۱۴۲۱۵:۳۸:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
در بعضی جاها شده و بعضی جاها نه. باید سعی کنیم همه جا بشه چون قطعا کامل ترین قانون قوانین برامده از وحی و دینه. و حتما در آینده خواهیم دید که پیشرفته ترین جوامع جوامع دینی خواهند بود. همچنانکه در حدود 10 قرن اول بعد از اسلام اینطور بود.
ناشناس۱۵۲۴۰۷۷۲۳:۵۱:۳۲ ۱۳۹۹/۴/۲۵
وقتی رای میدادی به روحانی باید به این فکر بودی
ناشناس۱۵۲۲۱۶۹۱۵:۴۶:۰۸ ۱۳۹۹/۴/۲۴
ولی ما تو این دنیا زندگی میکنیم
ناشناس۱۵۲۲۲۷۵۱۶:۴۴:۳۱ ۱۳۹۹/۴/۲۴
در این دنیا زندگی می کنیم تا با دستورات خدا ازمایش شویم وبازگردیم به سوی خودش تا در جایگاه این اعمال دنیایی در اخرت زندگی کنیم
ناشناس۱۵۲۱۴۴۶۱۰:۰۷:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۲۴
راه حل اساسی بازگشت به قرآن و اسلامه.حتی یک آیه قرآن یا روایت از معصومین وجود نداره که بر حجاب اجباری تاکید کرده باشه.بالعکس در زمان پیامبر و قرون‌ اولیه اسلام عده ای از زنان که کنیز نامیده میشدند و قاعدتا بسیاری از آنها جوان و زیبا هم بوده اند حجاب نداشتند.پس چیزی به نام حجاب اجباری از ابتدا هم وجود نداشته.باید بپذیریم که حجاب اجباری یک سلیقه شخصی در ابتدای انقلاب بوده که همچنان پابرجا مونده.
ناشناس۱۵۲۱۵۳۵۱۰:۴۴:۲۸ ۱۳۹۹/۴/۲۴
آیا در سیره و منش رسول الله (ص) چیزی بنام سربازگیری اجباری سابقه داشته؟قطعا پاسخ منفی است ایشان نه احدی را به زور به غزوات میبردند و نه از مبارزین میخواستند رایگان و بی اجرت بجنگند بلکه بالعکس حقوق و مزایای بسیاری را در اختیار مجاهدین میگذاردند.پس چرا در ایران کماکان مانند صد سال پیش سربازگیری اجباری و رایگان در جریان است؟؟!!
ناشناس۱۵۲۱۶۵۲۱۱:۲۶:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
کم کسانی نبودن که میخواستند در قران و یا روایات تحریف کنند ولی همشون راه به جایی نبردن وشما هم یکی از ریزترین انها هستید
ناشناس۱۵۲۱۷۰۰۱۱:۵۴:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۲۴
به جای تهمت زدن به بنده که باید در روز جزا بابتش پاسخگو باشید اگه ادعای من رو باطل میدونید یک آیه از کلام خدا با یک روایت از ائمه معصومین(ع) به من نشون بدین که دلالت بر اجبار اجتماعی حجاب داشته باشه.
ناشناس۱۵۲۱۴۴۷۱۰:۰۸:۲۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
پوشش ظاهری ، ملاک نیست ملاک اصلی ، قلب و درون آدماست
هادی۱۵۲۲۱۴۹۱۵:۴۱:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۲۴
البته قرآن میگه آمنوا و عملو الصالحات ایمان و باطن زیبا رو در کنار عمل و ظاهر زیبا قرار میده. اون کسی که ملاک خوبی و بدی میزاره (خداوند) دستور به نماز و روزه و حج و حجاب و .. هم داده.
ناشناس۱۵۲۲۲۴۶۱۶:۲۹:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۲۴
شما فرق اصول دین و فروع دین را می دونی ؟؟ حجاب اصول دینه یا فروغ دین ؟؟
ناشناس۱۵۲۱۴۴۹۱۰:۰۸:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۲۴
جهت تعمیق و گسترش بحث خدمت دوستانی که می خواهند نماز خواندن را با حجاب داشتن مقایسه کنند عرض کنم که پیامبر در بدو شروع رسالت خود با وسواس و دقت نماز را آموزش دادند و پیگیری کردند و در جامعه نهادینه کردند ولی حتی یک حدیث از پیامبر وجود ندارد که کسی را به خاطر حجاب سرزنش و مجازات کرده باشند وظیفه ی حکومت هم این نیست که کارهایی که در فقط دین توصیه شده با زور دگنک تحمیل کند
ناشناس۱۵۲۱۶۸۳۱۱:۴۴:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
چون رعایت می کردن جناب
هادی۱۵۲۲۱۷۳۱۵:۴۷:۳۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
ببینید بیایید فرض کنیم شما نظرتون اینه که چون حجاب توصیه دینیه ما قانون در موردش نزاریم و بزاریم فقط تو دین بمونه. خوب مثلا دزدی نکردن و راستگویی و ... هم حکم دینیه پس در مورد اونا هم قانون نزاریم؟ میشه؟ قطعا نه! به نظر من ذهنیت پشت این استدلال اینه که اگه یه چیزی حکم دین بود ولی اونایی که رسانه های دنیا دستشونه اون حکم رو قبول نداشتن گیر ندین بهش. جسارتا ما ببعی نیستیم که دنبال بقیه بیفتیم ببینیم اونا چیو قبول دارن و چیو ندارن و بر علیه اش هجمه و تبلیغ میکنن و ما رهاش کنیم.
م۱۵۲۱۴۵۰۱۰:۰۹:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اجباری کردن حجاب از همون اول اشتباه بود.
ناشناس۱۵۲۱۴۵۱۱۰:۰۹:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
با ناهنجاری مقابله شود ولی از زورگویی واعمال سلیقه های شخصی خودداری شود .ضمنا مجری قانون حدش را بداند ودر جایگاه قانون گذار و مدعی العمول ننشیند.
ناشناس۱۵۲۱۴۵۳۱۰:۱۰:۳۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
چرا حجاب اجباری توسط شریعت فقط به زنان ایران ابلاغ شده ؟؟ مگر خدا و پیامبر و قران ما یکی نیست چرا در دیگر کشورهای مسلمان از این سختگیری ها در پوشش و زندگی خصوصی مردم وجود ندارد ؟؟؟
ناشناس۱۵۲۲۲۴۹۱۶:۳۲:۱۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
چون قانون سکولار دارند و قانون خدا جاری نیست یعنی اینقدر درکش سخته؟
ناشناس۱۵۲۱۴۵۴۱۰:۱۲:۲۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
متاسفانه حجاب تو ایران الان بیشتر اجباری هست تا اختیاری.کافیه سری تو شهرها ونوع پوشش خانمها بندازین نوع پوشش انگار نوعی دهن کجی به حجاب اجباری هست .تو فضای مجازی که حجابی اصلا نیست
ناشناس۱۵۲۱۵۲۵۱۰:۴۰:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
من فکر می کنم اگر به اختیار مردم باشه اغلب چادر را انتخاب نمی کنند ولی پوشش نجیب و موقر شاد و راحت را انتخاب می کنند بدون پوشش سر و این آرایش های زننده هم کاهش پیدا می کنه مثل دیگر کشورهای مسلمان که اغلب خانم بلوز شلوار می پوشند بدون روسری و بدون آرایش
ناشناس۱۵۲۱۴۵۵۱۰:۱۲:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
دقیقا کجای قران حجاب اجباری شده ؟؟ مجازات بی حجابی در قران چیست ؟؟ چرا دزدی و حرام خواری و رباخواری و دروغگویی و .... که در قران به آنها تاکید شده و مجازات معین و مشخص دارد رها شده ولی این همه هزینه و دقت و وسواس در مورد حجاب و پوشش مردم بکار گرفته شده ؟؟
ناشناس۱۵۲۲۵۹۴۲۱:۱۵:۲۵ ۱۳۹۹/۴/۲۴
در مورد دروغ گویی نه آیه مشخص در قرآن هست و نه طبعا مجازاتی براش
بی حجاب هستم از روستاهای لواسون۱۵۲۱۴۵۶۱۰:۱۳:۰۸ ۱۳۹۹/۴/۲۴
دختر اختلاسگر ویلا نشین آن وزیر نیز محجبه بود . ملاک باید تقوی الهی درونی باشد نه ظواهر
هادی۱۵۲۲۱۸۳۱۵:۵۲:۳۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
جواب استدلال شما: هیتلر بعضی از کارای خوب رو انجام داده تو زندگیش. حالا دلیل میشه که همه اون کارای خوب رو ما دیگه انجام ندیم چون هیتلر انجام داده؟! به طور متوسط و کلی سبک زندگی دینی آدما رو اصلاح میکنه ولی نگفتن هر کی ظاهر خوب داشت حتما باطنش هم خوبه/
ناشناس۱۵۲۲۳۰۱۱۷:۰۰:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
سلام هم وطن حجاب برای تعالی زن است کسی که از ارتباط با خدا بویی نبرده حجاب وحریت ندارد و عشق به خدا با گناه نگاههای هرزه ی نامحرم یک جا جمع نمی شود اینکه کسی بد عمل کرده یا اختلاس کرده دلیل نمی شود ما با بی حجابی پاکی خود را آلوده نگاه گناه کنیم
ناشناس۱۵۲۱۴۵۷۱۰:۱۳:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
حجاب آزاد شود مثل 6 میلیارد نفر دیگر
هادی۱۵۲۲۱۸۷۱۵:۵۴:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اولا که این حرف درست نیست چون در کشورهایی مثل المان، اتریش، بلژیک، فرانسه، کانادا (کبک) و ... قوانینی در حوزه پوشش وجود دارد. دوما اصلا فرض کن فقط ما بودیم که میخواستیم در این زمینه قانون بزاریم آیا ما عقل نداریم که فکر و استدلال کنیم؟
مهدی۱۵۲۱۴۶۵۱۰:۱۶:۲۸ ۱۳۹۹/۴/۲۴
منطقی بود. البته صرفا سوال مطرح شده، که قدم مغنیه. اما امیدوارم این سوال مقدمه یه کار علمی قوی باشه، و به جواب منطقی برسه
:-)۱۵۲۱۴۷۲۱۰:۱۷:۴۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اگه در بین همه کشورهای جهان ، ما اینقدر خوب هستیم و با حجاب و متدین پس چرا اینقدر تورم و گرونی و آمار ابتلاء و مرگ و میر ناشی از کرونا در کشورمون بالاس ؟
هادی۱۵۲۲۲۰۹۱۶:۱۰:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۲۴
خیلی ساده است. در حوزه زن و خانواده که بیشتر از خیلی جاهای دنیا به دستورات خدا عمل کردیم الان وضعمون از خیلی جاها بهتره. جرایم جنسی و خیانتمون پایین تره. در حوزه نظامی که آدم های درست تر (به نسبت) رو سر کار آوردیم تو این سال ها وضعمون از خیلی جاها بهتره اما در اقتصاد که یه نظام اقتصادی مدون و نوین اسلامی نداشتیم الان دچار مشکلات فراوان هستیم. باید تلاش کنیم اون بخش رو درست کنیم.
ناشناس۱۵۲۱۴۷۶۱۰:۱۸:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
حجاب یک مسئله شخصی و قلبی است. وصل کردن امور دینی به قوانین مدنی اشتباه است. اینهمه زنان در کشورهای دنیا که حجاب اسلامی ندارند فاسد هستند؟!!!!! چرا همه چیز را صفر و صد می بینیم؟ اینکه در کشور ما که نظام حاکمیتی اسلام است قطعا باید تبلیغات وسیعی برای حجاب انجام شود ولی زور کردن آن همان نتیجه را می گیرد که رضا شاه گرفت مردم نه با زور حجاب بر می دارند و نه حجاب سر می کنند. اگر هنر داریم با فرهنگ سازی و تبلیغ و تشویق دخترانمان را به حجاب تشویق کنیم ولی اگر بخواهیم بگیر و ببند راه بیاندازیم که سالها است انجام دادیم نتیجه اش همین شرایط است که می بینید.
ناشناس۱۵۲۱۴۷۷۱۰:۱۸:۵۵ ۱۳۹۹/۴/۲۴
با نارضایتی عمومی راجع به گرانی ها و موضوع معیشت سخت مردم چه باید کرد ؟
ناشناس۱۵۲۱۴۷۹۱۰:۱۹:۳۱ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اول اقتصاد و معیشت مردم بعدا حجاب
ناشناس۱۵۲۱۶۷۱۱۱:۳۵:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
خخخخ اگر در رفاه هم باشید دنبال بهانه دیگری می روید!
ناشناس۱۵۲۱۷۰۷۱۱:۵۷:۲۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
پس در رفاه نیستیم که به دیگر حقوق انسانی فکر هم نکنیم !
ناشناس۱۵۲۱۴۸۱۱۰:۲۰:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۲۴
جناب آقای کریم پور نیازی به پیمایش و تحقیقات علمی نیست، سری به خیابون بزنی و با مردم صحبت کنی ( چه با حجاب و چه بی حجاب) از دخالت دولت در یک امر شخصی بسیار ناراضی هستند
دکتر هستم / آماده ارائه خدمت۱۵۲۱۴۸۴۱۰:۲۱:۴۸ ۱۳۹۹/۴/۲۴
یارو از فقر اقتصادی رفته ریل قطار رو کنده و برده !. تو داری داستان حجاب تعریف میکنی برای ما ؟ حالت خوبه ؟ مطمئنی ؟
ناشناس۱۵۲۱۶۶۰۱۱:۳۱:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۲۴
تو حالت خوب نیست چون اگر حیا هم ازت بگیرند با آن اقتصاد.....!!!
ناشناس۱۵۲۱۷۱۵۱۲:۰۰:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اگر بخوایم شبیه دیگر کشورهای مسلمان باشیم یعنی بی حیا هستیم ؟؟ حیا فقط در حجابه ؟؟ مثلا حیا داشته باشیم و حرام خواری و دزدی و اختلاس و پارتی بازی نکنیم نمی شه ؟؟؟
ناشناس۱۵۲۱۴۸۵۱۰:۲۳:۱۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
وقتی حدودا بین 45 الی 50 درصد مردم اعتقاد به حجاب کامل دارند و حدودا بین 30 الی 40 درصد هم یک کمی شل هستند و نگاه به جامعه می کنند و فقط بین10 الی 15 درصد مردم اعتقادی به حجاب ندارند تکلیف مشخص است
کنجکاو۱۵۲۱۷۶۲۱۲:۲۰:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
این آمار چگونه و بر اساس کدام مطالعه به دست آمده است؟
هادی۱۵۲۲۲۴۰۱۶:۲۵:۵۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
مرکز مطالعات ریاست جمهوری
محمد۱۵۲۲۸۱۹۰۱:۲۱:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۲۵
تصمیمات اقتصادی ای هم که گرفتن برگرفته از همین گونه مطالعاتشون بوده که به اینجا رسیدیم الان !
ناشناس۱۵۲۲۵۶۰۲۰:۴۱:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
هیچ قانونی نمی تونه حق یه نفر را سلب کنه یعنی چی که چون اکثریت می تونه حق آزادی یک نفر را بگیره.
ناشناس۱۵۲۱۴۸۸۱۰:۲۴:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
مگه رضا خان توانست با قزاق حجاب را حذف کند که شما بتوانید با گشت ارشاد آن اعمال کنید؟! پوشش انتخاب شخصی ئ در دنیای کنونی در واقع به نوعی پیرو پارامتر های جهانی است! در جهانی که یک انفجار در بیابان یا یک برخورد در آسمان را نمی شود جور دگر جلوه داد، مگر می شود صنعت مد را مخفی کرد؟!!! لازم نیست با سواد باشیم، کافیست کمی با خود صادق باشیم.
ناشناس۱۵۲۱۴۹۰۱۰:۲۴:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۲۴
مشکل ما مانند بقیه مشکلات نگاه سیاسی دولت ها است و دارند با ان بازی می کنند برای اهداف خاص وگرنه خیلی راحت بی حجابی جمع شده بود تا الان
ناشناس۱۵۲۲۴۳۸۱۸:۳۸:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۲۴
انها که برای اجرای قوانین شرعی. دغدغه دارند کاش برای اجرای عدالت هم دغدغه داشتند. درصد اندکی از جامعه سالهاست. که عمده ثروت جامعه را به ناحق و به بهانه خودی بودن صاحب شده اند اصول اساسی دین را رها کرده اند و به فرعیات چسبیده اند. چنین افرادی اجرای احکام دین را بهانه کرده اند برای حفظ موقعیت خود.
امیر۱۵۲۱۴۹۲۱۰:۲۵:۲۸ ۱۳۹۹/۴/۲۴
بله همه مشکلات کشور که حل شده و فقظ مشکل حجاب مونده که همه فقظ همین مورد را در ذهن دارند
ناشناس۱۵۲۱۴۹۶۱۰:۲۶:۲۲ ۱۳۹۹/۴/۲۴
این یک راهی استراتژیک برای رای اوردن است.
ناشناس۱۵۲۱۴۹۸۱۰:۲۷:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اجباردرهرچیزی غلط است . کار غلط تر اینگونه تجمع هاست . اول باید عرفی برای پوشش تعریف شود که مورد قبول همه اقشار باشد و منطقی و معقول . دوم همه باید رعایت کنند . سوم اجبار ممنوع است .
خدایا ! خودت خارج کن ما را از تاریکی های نادانی۱۵۲۱۵۰۸۱۰:۳۲:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۲۴
الان همه چیمون میزونه و دقیق ! کرونا مون خوب شده و شکست اش دادیم ! تحریم ها برداشته شده ! ایجاد اشتغال شده برای جوانان تحصیلکرده مون ! مشکل ازدواج جوانان حل شده .! تورم مون تک رقمی شده ! پاسپورت مون اعتبار پیدا کرده ! مسئولامون دیگه اختلاس نمیکنن و فرار نمیکنن خارج ! کارت ملی هوشمندمون بالاخره بعد از ۳ سال به دستمون رسیده ! فقط مونده حجاب و ۴ تا شوید مو که زده بیرون
ناشناس۱۵۲۱۵۱۳۱۰:۳۵:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اساس این انقلاب اخلاقی اعتقادی است پس مسئولین به هیچ چیز حتی یک دهم حجاب و عفاف نباید بها بدن
ناشناس۱۵۲۱۵۱۶۱۰:۳۶:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۲۴
تیترتون دروغه! نارضایتی عمومی مردم؟ یا نا رضایتی عمومی ساخته ذهن شما؟ یه رفراندوم بذارید و ببینید اولویت چندم برای مردمه؟ مسائل اقتصادی و سیاسی رو ول کردید به مسئله شخصی افراد می پردازید؟ این فقط یه معنی داره. وقتی در اون حوزه ها ناتوان هستید به این ترفند ها رو میارید
ناشناس۱۵۲۱۵۳۲۱۰:۴۲:۰۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
حجاب باید تعریف کرد در جامعه نباید گشت ارشاد و زور باشد
ناشناس۱۵۲۱۵۳۳۱۰:۴۲:۲۱ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اگر به نیمه پر لیوان نگاه میشد و ختری که با مقنعه و مانتو و کاملا پوشیده را به خاطر دو خال مویی که بیرون بود طرد نمیکردیم امروز به اینجا نمیرسیدیم. بزرگان دین و نظام با اقشار مختلف جامعه و نه فقط خانم های چادری احساس نزدیکی کنند و همه احساس کنند که مورد احترام هستند. حقیقت این است که دختران جامعه در حوزه ورزش و علم و سیاسی فقط وقتی احترام میگیرند که از قشر خاصی باشند.
ناشناس۱۵۲۱۵۴۲۱۰:۴۷:۲۵ ۱۳۹۹/۴/۲۴
حکومت اسلامی اول چهره ی درست از خودش نشون بده، روحانیون حرف های مستدل و علمی در مورد حجاب بزن، بدون زورگویی تشویق به حجاب کنن. ضمنا، به جای اینکه به مردم گیر بدین، اول برید ببینید این همه لباس های عجیب غریب چطور به دست ملت میرسه.
ناشناس۱۵۲۱۵۵۰۱۰:۴۹:۵۵ ۱۳۹۹/۴/۲۴
توی این بل و بشو فقر، گرونی و گرسنگی و تورم حجاب رو اوردید وسط .. فکر می کنید ما هم باورمون می شود.
علی۱۵۲۱۵۷۶۱۰:۵۸:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۲۴
با حجاب اجباری نه محجبه راحته نه بی حجاب .
نجیب۱۵۲۱۸۷۵۱۳:۰۹:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۲۴
عزیز من یک نفر بی حجاب می تواند صدها جوان پر نشاط و آماده کار را به فساد و تباهی بکشه. چرا درک نمی کنید. همه مثل من و شما نیستند که به بی حجاب نگاه نکنند خیلی ها دچار لغزش می شوند.
ناشناس۱۵۲۳۱۳۹۱۰:۴۴:۲۱ ۱۳۹۹/۴/۲۵
چرا به اینجا رسیدیم جوان با دیدن موی سر یه خانم اختیار از دست میده؟ من در خونه ام بازه شما رد میشی میای دزدی من مقصرم چون در بازه پس جرم شما چی میشه؟
ناشناس۱۵۲۱۵۹۱۱۱:۰۴:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۲۴
من با اینکه مذهبی هستم و موافق حجاب، اما موافق رویه حکومتی در مورد حجاب نیستم. حقیقت اینه که به مرور خود مردم نوع حجاب رو انتخاب می کنند وجامعه شکل اصلی خودش رو پیدا میکنه.با اجبار وتحمیل نمیشه چیزی رو به مردم القا کرد. هرسیستم ویا جامعه ای در برابر هرگونه تغییری در جهت مخالف واکنش نشان میده تا اثر اون رو از بین ببره.درواقع جامعه بایستی به سمت تعادل بره، و این همون اصل لوشاتلیه است که در علوم انسانی واقتصاد بکار میره. هرچند اعلام حجاب اختیاری .. بسیار سخته و بعیده که این اتفاق به صورت رسمی رخ بده.
ناشناس۱۵۲۱۵۹۶۱۱:۰۴:۵۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
جواب سوالتون مشخصه: همون کاری که در مورد نارضایتی عمومی به فساد و اختلاس و گرانی و سایر معضلات کشور داره انجام میشه...
ناشناس۱۵۲۱۶۲۰۱۱:۱۴:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اول انقلاب آیت الله طالقانی فرمودند که حجاب اختیاری است آیا ایشان از شرع بی اطلاع بودند که چنین نظری دادند؟
ناشناس۱۵۲۱۶۴۹۱۱:۲۴:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۲۴
هر کی بی حجاب می‌خواد دهن کجی کنه بره خارج هر چه قدر هم خواست از لباس‌هاش کم کنه. ولی دیگه گذشت دوران دهن کجی. اول مجلس انقلابی و بعد هم رئیس جمهور انقلابی. به نظرم بدحجاب‌هایی که کلاً می‌خوان مبارزه کنن، انرژیشون رو بذارن که مهاجرت بگیرن! فقط یه سال دیگه وقت دارن
ناشناس۱۵۲۱۶۷۶۱۱:۳۸:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
حجاب آزاد است ببین که یک نفر روسری از سرش بر نمی دارد و لی حالا روسری هست قربان نبودن دیگر تمام خانم ها خودشان را حفظ می کنند چون در جامعه می گویند فولانی بی حجاب است فولانی باحجاب است و تمام ایرانیان حتی غیر مسلمانها هم در ایران با بی حجابی موافق نیستند بهترین روش امتحان کنید
علیرضا۱۵۲۱۷۱۲۱۱:۵۹:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
بعضی از نظارت با چنان شدت و حدتی حکم به برخورد با بد حجابان میدن که صد رحمت به ملاعمر طالبان والا این به قول شما بد حجابان هم دختران همین آب و خاکن فقط نوع پوششون با نظر شما فرق میکنه فقط همین
مجید بیرانوند۱۵۲۱۷۸۸۱۲:۳۱:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۲۴
من واقعا متوجه نمیشم چرا بعضیا باید از نوع پوشش دیگران ناراحت بشن ، پوشش یه موضوع شخصیه ، انتخاب نوع پوشش از بدیهی ترین آزادیهای انسانیه
ناشناس۱۵۲۱۸۰۷۱۲:۴۱:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
ببینید به چی سرگرممون کردن که در عرض 2 ساعت این همه کامنت اومده.
no one۱۵۲۱۸۵۳۱۳:۰۱:۲۲ ۱۳۹۹/۴/۲۴
سال 2021 شد همه دارن پیشرفت میکنن ما نشستیم سرموضوعی وقت میذاریم که میشه با یه همه پرسی سالم حلش کرد.
ناشناس۱۵۲۲۱۴۳۱۵:۳۹:۰۱ ۱۳۹۹/۴/۲۴
احیانا سرچ کردی تو سال 2020 کدوم کشورها هنوز قانون سربازی اجباری دارن؟؟با همه پرسی موافقم اما برای همه صنوف و رده های جامعه که مردان هم در بر بگیره
نجیب۱۵۲۱۸۶۷۱۳:۰۷:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۲۴
کسانی که دنبال فساد اخلاقی و شهوت رانی و بی حجابی.... هستند هم این دنیا و هم دنیا دچار خسران غیر قابل جبران خواهند شد.
ناشناس۱۵۲۱۸۷۶۱۳:۱۰:۱۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
هیچ جای دنیا حجاب اجباری نیست
هادی۱۵۲۲۲۱۶۱۶:۱۴:۳۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اولا آیا فقط باید حجاب اجباری باشه؟ بی حجابی اجباری باشه از نظر شما مشکلی نداره؟ دوما چرا بسیاری از دانشگاه های دنیا حد حجاب و پوشش اجباریه.
ناشناس۱۵۲۲۲۵۸۱۶:۳۶:۲۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
بله لباس پوشیدن در همه جا اجباریه و کسی نمی تئنه لخت مادرزاد بره دانشگاه این فرق داره با یا روسری یا تو سری شما !
حسین۱۵۲۲۳۴۴۱۷:۴۸:۱۲ ۱۳۹۹/۴/۲۴
یا روسری با تو سری؟؟... کدوم روسری؟؟ اون یه وجب پارچه وسط کله رو میگی؟؟ همین شل گرفتن قانون رو که اینجوری گستاخ شدید دیگه
ناشناس۱۵۲۱۸۸۵۱۳:۱۳:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
در همین جمله اول راه را خطا رفتید ، امروز اکثریت مطلق مردم ، با استانداردهای شما جزو بدحجابان محسوب می شوند ، اینکه دیگر قابل کتمان نیست و به راحتی در هر کوی و برزنی قابل مشاهده است که نسبت محجبه و بدحجاب حداقل یک به ده است ،
حسین۱۵۲۱۹۳۵۱۳:۳۶:۴۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
امام خمینی در پاسخ این سوال که آیا در جمهوری اسلامی زنان مجبور خواهند شد چادر به سر کنند، تأکید کرده‌اند که زن مسلمان به خاطر تعلیمات اسلامی چادر را انتخاب کرده است. در آینده زنان آزاد خواهند بود، در این باره تصمیم بگیرند. ما تنها از به کار بردن لباس‌هایی که بر خلاف عصمت و عفت عمومی است، جلوگیری خواهیم کرد.(یکشنبه اول بهمن ۵۷- روزنامه اطلاعات)
موسی۱۵۲۱۹۴۴۱۳:۴۴:۲۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
نویسنده مقاله فقط صورت مسئله را توضیح داده و هیچ راه حلی را مشخص نکرده. خسته نباشی . خیلی زحمت کشیدی.
ح ک۱۵۲۱۹۹۶۱۴:۱۹:۰۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اولویت کشور اقتصادی است بیکاری و عدم امکان ازدواج و فقر و فلاکت جامعه اولویته
ناشناس۱۵۲۲۰۱۳۱۴:۲۹:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
الان دقیقا این نارضایتی عمومی چند نفر از خانم های محجبه هستن؟ منم چادری هستم ولی با اجبارش کاملا مخالف هستم، دیگه هر ریا کاری میاد چادر سرش میکنه، یکم هم فکر قداست چادر باشید نه فقط اجبارش
ناشناس۱۵۲۲۰۷۲۱۵:۰۰:۰۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
چند نفر از این جمعیتی که نظراتشون راجع به حجاب اجباری مرقوم فرمودن خانم هستن؟ کجا از یک زن سوال پرسیده میشه راجع به این موضوع؟
ناشناس۱۵۲۲۱۸۴۱۵:۵۴:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۲۴
عزیز جان مگه تا حالا کسی اومده تو دانشگاه ها و از آقا پسرها رای گیری کنه آیا با خدمت اجباری سربازی میونه ای دارن یا نه؟مسلما هیچوقت از کسی که خودش ذینفع یک مسئله است نمیان پرس و جو کنن که
ناشناس۱۵۲۲۰۷۸۱۵:۰۲:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
باز نزدیک انتخابات داره میشه و مساله حجاب داره پر رنگ میشه . چرا یک بار برای همیشه این مشکل رو حل نمیکنید . حجاب باید اختیاری باشه . هر زنی حق داره پوششش رو خودش انتو خاب کنه و دینداری و اعتقاد به اسلام و خدا ربطی هم به حجاب نداره
هادی۱۵۲۲۲۲۷۱۶:۲۰:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۲۴
این نظر شما رو خیلیا قبول ندارن. مثلا در کبک کانادا شما نمیتونی پوشش اسلامی داشته باشی و وارد مشاغل دولتی بشی. یا توی فرانسه خیلی جاها نمیتونی با پوشش اسلامی وارد بشی. یا توی بلژیک وارد برخی مدارس دولتی بشی و ... از طرفی تو بسیاری از دانشگاه های دنیا و مراکز کاری بزرگ نمیتونی با لباس نامناسب و تحریک کننده بری (خیلی کوتاه و ..) پس خیلی جاها حد و مرز دارن و اجازه نمیدن که شما هر جوری دوست داری لباس بپوشی. اما اگه بحث شما سر حد پوششه باید عرض کنم که بهترین حد همونیه که خداوند گفته/
ناشناس۱۵۲۲۱۳۱۱۵:۳۵:۰۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
بزرگترین آسیب به حجاب رو قانون حجاب اجباری زد.نتیجه این قانون فقط لوث شدن احکام الهی و بی حرمت شدن حجاب و‌ زنان مومن بود.
محمد۱۵۲۲۱۳۶۱۵:۳۶:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
در فتوای اکثر علما تراشیدن ریش حرام است. مثل نداشتن حجاب. یعنی همانطور که بی حجاب طبق قانون نباید در انظار عمومی ظاهر شود مرد ریش تراشیده هم نباید اینکار را بکند. در مورد دومی خود تلویزیون مجری های 6 تیغه دارد. این تناقض را چه باید کرد؟
هادی۱۵۲۲۲۳۶۱۶:۲۵:۰۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
البته من متخصص دین نیستم ولی فکر میکنم یکی از فلسفه های اصلی حرمت تراشیدن ریش شبیه نشدن به غیرمسلمانان هست. ولی یکی از فلسفه های اصلی حجاب سالم موندن محیط جامعه است و اینها از نظر اثرات روی جامعه خیلی با هم متفاوت هستن. طبیعتا همه چیزایی که تو دین واجب و حرام شده اثرات اجتماعی برابر ندارن
مهری۱۵۲۲۲۵۴۱۶:۳۵:۰۰ ۱۳۹۹/۴/۲۴
حجاب یعنی واکسن زندگی بدون خیانت
ناشناس۱۵۲۲۲۹۵۱۶:۵۷:۰۹ ۱۳۹۹/۴/۲۴
چقدر هم آمار طلاق پایینه و خیانت رواج نداره !
ناشناس۱۵۲۲۲۸۴۱۶:۴۸:۵۷ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اگر همۀ گروههای اجتماعی از بدحجابی ناراضی هستند، خود بدحجابها کی هستند؟ جزو گروههای اجتماعی نیستند؟
س. ح۱۵۲۲۳۷۹۱۸:۱۰:۳۵ ۱۳۹۹/۴/۲۴
تورو خدا این زنای بد حجاب رو جمع کنید که زندگیه خیلی هارو خراب کردن
ناشناس۱۵۲۲۴۵۴۱۸:۴۸:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۲۴
ایا برای شما قابل قبوله که کشوری مثل فرانسه بگه طبق قانون حجاب داشته باشه ؟ طبق همون استدلال ما هم نمیتونیم بگیم چون قانونه شما باید حجاب داشته باشی حجاب یک اعتقاد و سلیقه شخصیه و حتی در امور دینی اگر بازخواستی باشه فرد باید در پیشگاه خدا جواب بده نه به بندگان یا حاکمان
ناشناس۱۵۲۲۴۷۴۱۹:۰۱:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
مطلب جالب این جاست که تقریباً اکثریت خانمهایی که مخالف حجاب اجباری هستند از همسرشان طبق قانون اسلام طلب نفقه و مهریه اجباری دارند و اگر همسرشان به این قانون اسلام عمل نکند ، از دادگاه میخواهند که او را مجبور به پرداخت کند. پرسش از این خانمها این است که چگونه است که قانون پرداخت اجباری نفقه و مهریه و اجرت المثل خوب است ولی گذاشتن اجباری نیم متر روسری بد است ؟! و این دوگانگی برخورد در حالی است که هر دو قانون از آیات صریح قرآن است.
ناشناس۱۵۲۲۶۵۳۲۱:۵۸:۲۳ ۱۳۹۹/۴/۲۴
مهریه و نفقه در قران صراحتا ذکر شده ولی حجاب اجباری در قران نیست در ضمن زن بعد ازدواج بسیاری از حقوق انسانی خود را از دست می ده حتی ارث زن از پدرش نصف برادرش و از همسرش یک هشتم اموال است به دلیل مهریه موارد بی ربط را به هم ربط نده دوست عزیز
ناشناس۱۵۲۲۷۹۵۰۰:۳۲:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۲۵
در غرب هم حق زن را میدهند
یه ایرونی۱۵۲۲۵۸۳۲۱:۰۱:۳۴ ۱۳۹۹/۴/۲۴
به نظرم انسان باید یا رومی روم باشه یا زنگی زنگ، نمیشه اسم مسلمون رو خودمون بذاریم بعد از گبری هم بدتر باشیم عامیانه عرض میکنم عزیزانی که با بدحجابی که شبیه فاجعه است تو جامعه حاضر میشن فکر میکنن اختیار خودشون رو دارن در حالیکه هرجوانی که از کنارشون رد میشه خدامیدونه چقدر باید با نفس خودش بجنگه چون تو این شرایط که شرایط ازدواج نیست جوونای ما بیچاره ان، یوسف پیامبر با یک زلیخا جنگیدو پیروز شد ولی جوون بیچاره ایرانی باید با روزی چندصدتا زلیخا روبرو بشه حالا چه جور با خودش کنار بیاد الله اعلم، التماس تفکر.
ناشناس۱۵۲۲۵۹۳۲۱:۱۳:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۲۴
اینی که الان هست مگه حجابه؟؟از بی حجاب بعضیاشون زننده تر هستند.و کاری هم بهشون ندارند .یعنی این پوشش پذیرفته شده.پس حجاب مساله سیاسی هست و نه شرعی.
ناشناس۱۵۲۲۶۶۵۲۲:۰۸:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۲۴
برای اینکه بدانید که قانون حجاب هیچ ربطی به اسلام ندارد به این مسئله توجه کنید که هیچ زن غیرمسلمانی اجباری به رعایت حجاب ندارد و نیز زنهای پیر لزومی به رعایت حجاب ندارند . ضمنا قطعا حجاب در دین اسلام اجباری نیست چون هیچ مجازاتی برای آن درنظر گرفته نشده است و ضمنا در زمان حکومت پیامبر و حضرت علی هیچ کس به جرم مثلا بدحجابی مجازات نشده است.این که سلیقه خودمان را به اسم دین و قانون به مردم تحمیل بکنیم هیچ ربطی به اصل دین ندارد.
ناشناس۱۵۲۲۷۵۳۲۳:۳۵:۳۵ ۱۳۹۹/۴/۲۴
خدا نیاورد روزی را که عده ای دارند می گویند کجای قرآن آمده همجنس بازی اشکال دارد الان کشورهای پیشرفته اروپایی و هند و ... آن را قانونی کرده اند و به این آزادی انسان احترام گذاشته اند. یعنی همه این کشورها اشتباه می کنند و ما درست می گوییم!
با حيا۱۵۲۳۰۴۶۰۹:۳۴:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۲۵
حجاب كه از اركان جامعه اسلاميست در واقع بزرگترين مصونيت است براي زنان جامعه و بر خلاف بسياري كه حجاب را مايه محدوديت مي دانند حجاب در واقع مصونيت و امنيت است براي زنان البته موضوعي كه غفلت مي شود اينستكه حجاب و حيا هم براي زن است و هم براي مردان چرا كه اگر اندام خود را از نامحرمان بپوشانيم سد بزرگي در برابر وسوسه هاي شيطاني چه براي زنان و چه براي مردان مسلمان ايجاد كرده ايم
ناشناس۱۵۲۳۹۵۵۲۱:۲۴:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۲۵
سلام من که باحجابم همیشه هم هستم وبه حجابم افتخار میکنم عالیه واقعا دارم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین