مرگ صدها نفر در زندان‌های آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا

گروه سلامت الف،   3990420028

شبکه آمریکایی در گزارشی از بحران همه‌گیری کرونا در زندان‌های آمریکا به دلیل تراکم جمعیت و نبود امکانات مبارزه با این بیماری خبر داده که جان زندانیان را تهدید می‌کند.

به گزارش فارس، طبق آمار اداره اصلاحات و توانبخشی کالیفرنیا، در زندان ایالتی «سان کوئنتین» در جنوب سانفرانسیسکو واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا جایی که بیش از نیمی از مبتلایان به کرونا در زندان‌های این ایالت را در خود جای داده، ۷ زندانی قربانی این ویروس شدند.

«گوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا در این خصوص گفت: بسیار جای تاسف است که یک نفر تصمیم می‌گیرد چند بیمار را از زندانی، در چینو، به سان کوئنتین منتقل کند. این تصمیم زنجیره‌ای از وقایع را رقم زده که ما اکنون با آن درگیر هستیم.

این زندان که در ماه‌های اولیه شیوع کرونا در آمریکا از این بیماری در امان مانده بوده، بعد از انتقال چند زندانی، از اواخر ماه مه با خیزش کرونا دست به گریبان بوده است. حالا فشارها بر فرماندار کالیفرنیا برای آزادی زندانیان به منظور در امان ماندن آن‌ها از ابتلا به کرونا افزایش یافته است. چندین وکیل و قانون‌گذار روز پنجشنبه مقابل این زندان تجمع کردند و خواستار آزادی زندانیان آسیب‌پذیر و مسن شدند.

بنابر گزارش شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان»، فضای متراکم داخل زندان‌ها، شرایط را برای شیوع کرونا فراهم کرده است. زندان‌ها و مراکز اینچنینی در سراسر آمریکا در ماه‌های گذشته به کانون شیوع این ویروس تبدیل شده‌اند و سان کوئنتین تنها نمونه‌ اخیر آن‌هاست.

پیش از همه‌گیری کرونا در زندان سان کوئنتین در ایالت کالیفرنیا، زندان‌های ایالت‌های اوهایو، ایلینوی، کلرادو و تگزاس کانون شیوع بودند. در تگزاس دست‌کم ۹۱ زندانی و ۹ خدمه زندان جان باختند. همچنین تحقیقاتی در این خصوص که آیا ۲۶ مرگ دیگر در زندان‌های این ایالت با این بیماری مرتبط است، در جریان است.

حدود ۱۳۰ هزار نفر در زندان‌های تگزاس دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند که از این میان ابتلای ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر آن‌ها به کرونا تایید شده است. دست‌کم هزار و ۹۲۷ نفر از کارکنان زندان‌های این ایالت نیز به «کووید-۱۹» مبتلا شده‌اند.

تحلیل محققان دانشکده بهداشت عمومی «جانز هاپکینز بلومبرگ» نشان داده «تعداد ساکنان زندان‌های آمریکا که نتیجه آزمایش کرونای آن‌ها مثبت شده، ۵.۵ برابر جمعیت ایالات متحده است.» محققان اعلام کردند این نتیجه می‌تواند از این هم بدتر باشد زیرا بسیاری از زندان‌ها آزمایش کرونا را یا انجام نمی‌دهند یا تنها افراد دارای علامت را آزمایش می‌کنند.

طبق این تحقیق، از ۶ ژوئن بیش از ۴۲ هزار و ۱۰۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹ و ۵۱۰ مرگ مرتبط با آن در بین جمعیت حدود ۱.۳ میلیون نفری زندانیان ثبت شده است.

زندانیان از ماسک‌هایی که به آن‌ها برای ممانعت از شیوع کرونا داده شده شکایت دارند و می‌گویند این ماسک‌ها کاغذی و بی‌کیفیت هستند. خانواده‌ها و فعالان هم خواستار شرایط بهتر در زندان شهرستان «پرنس جورج» در ایالت مریلند شده‌اند. تا روز چهارشنبه، ۱۹ هزار و ۴۵۶ مورد ابتلا به کرونا در این زندان به ثبت رسیده است. طبق این گزارش، زندان‌های آمریکا همچنین مشکل تهویه نامناسب دارند که این مسئله می‌تواند به بحران کرونا در آن‌ها با توجه به یافته‌های جدید سازمان جهانی بهداشت دامن بزند.

سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه رسماً اعلام کرد ویروس کرونا می‌تواند در اماکن سربسته و پرازدحام در هوا معلق و از فردی به فرد دیگر منتقل شود. این سازمان پیش از این احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق هوا را نادر و کم‌اهمیت دانسته بود، اما به تازگی چند تحقیق علمی نشان داده‌اند انتقال ویروس از این طریق هم میسر است.

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع، ۶۱۰۶۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است. بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز ۹۶۰ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به روزهای گذشته شاهد افزایش چشمگیر است.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در آمریکا به ۳،۲۱۹،۹۹۹ نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۱۳۵،۸۲۲ تن افزایش یافت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین