شرکت کارگزار گمرک چیست و چه کاری انجام می دهد

گزارش بازرگانی،   3990418096

شرکتهای کارگزاری گمرک حمل و نقل کالا در مرزهای جغرافیایی را برای افراد و سازمانها تسهیل می کنند. عموم مردم غالباً از حجم كالا و مواد اولیه كه هر روز از مرزهای بین المللی عبور می كنند و آنچه در ترخیص این كالاها از طریق گمرك در كشورهای مختلف دخیل است، بی اطلاع هستند.

کارگزاری گمرک، تجارت بین المللی را تسریع می کند

هر کشوری تحت عنوان مجموعه قوانین و مقررات مختلفی در رابطه با انتقال کالاهایی که وارد مرزهای خود شده و یا خارج می شوند عمل می کند. مقررات گمرکی و قوانین مربوط به واردات و صادرات کالاها به طور مداوم و حتی به صورت روزانه در حال تغییر است!

یک شرکت کارگزاری گمرک وظیفه دارد تا همه این قوانین و مقررات را بشناسد و از رعایت آنها اطمینان حاصل کند؛ تا روند حمل و نقل کالا را تا حد امکان برای فرد یا سازمان ساده تر کند. در واقع، کارگزاران گمرک استرس برخورد با مأمورین گمرکی و یادگیری مقررات حمل و نقل را کاهش می دهند تا و ترخیص کالا از گمرک را برای مشتریان شان آسان می کنند.

کارگزاران گمرک  که از آن ها به عنوان ترخیص کار گمرک نیز یاد می شود، واقع به عنوان مترجمان، در طول فرایند حمل و نقل، با آژانس ها و دولت ارتباط برقرار می کنند  تا اطمینان حاصل شود که تمام مراحل صحیح رعایت شده است.

برخی از نکاتی که ترخیص کاران گمرک باید رعایت کنند عبارتند از:

کوشا بودن

برای اطمینان از واردات بدون مشکل، کارگزاران همیشه باید تکالیف خود را انجام دهند. آنها باید اطلاعات دقیقی در مورد حمل و نقل کسب کنند، کلیه مقررات مربوط را بررسی کنند، از طبقه بندی مناسب و برچسب زدن اطمینان حاصل کنند و مهلت ارسال را مشاهده کنند. این امر به ویژه در مورد کالاهای جدید صدق می کند، زیرا زمان کافی را برای رسیدگی به هرگونه مسئله یا نگرانی می دهد.

تعیین نوع واردات

مهم است که بررسی کنید آیا کالا دارای هرگونه الزام یا محدودیت خاصی است یا خیر. به عنوان مثال، الکل، اسلحه، داروهای خاص، محصولات حیوانی و مواد شیمیایی نیاز به مجوزهای واردات خاص دارند. اکثر کشورها مواردی مانند مواد سمی، کالاهای میراث فرهنگی و محصولات غیرقانونی تولید شده از گونه های در معرض خطر را ممنوع می کنند.

تصحیح خطا

برای اطمینان از انطباق، ترخیص کار گمرک باید هرگونه خطایی را در نوشته های اصلی شناسایی کنند؛ سپس آنها باید آنها را در بازه های زمانی مشخص، به گمرک تحویل دهند. چیزهایی که باید مورد بررسی قرار گیرند شامل مبدأ، تعداد اقلام یعنی مازاد و کمبودها، ارزش و تعرفه ها است.

اعلام تمام کالاها

محموله ها گاه شامل نمونه های رایگان می شوند، اما این موارد نیز به اظهارنامه نیاز دارند. به عبارت دیگر، کالاهای رایگان در هنگام ترخیص از گمرک رایگان نیستند. آنها به مستندات مشابه کالاهای خریداری شده معمولی نیاز دارند و مشمول عوارض و مالیات می شوند.

به روز بودن

تجارت بین الملل زمینه ای بسیار پویا است. برای جلوگیری از هر گونه خطا، کارگزاران باید به روز باشند. مهمتر از همه اینها پیگری اخبار مربوط به تجارت بین الملل، تغییرات نظارتی و موضوعات مرزی است. حضور منظم در برنامه های آموزشی از جمله سمینارهای انطباق و مدیریت ریسک نیز توصیه می شود.

پذیرش کامل مسئولیت

کارگزاران بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهند؛ این شامل پیروی کامل از قوانین گمرکی قابل اجرا است. هرگونه سهل انگاری می تواند منجر به خسارت، تأخیر و ضرر شود. علاوه بر این، این امر همچنین می تواند به اعتبار کارگزار و مشتری تأثیر منفی بگذارد.

کارگزاری گمرک در عصر دیجیتال

به همان سرعت که آیین نامه مربوط  به گمرک و  حمل و نقل تغییر می کند، شیوه انجام کار مردم نیز همینطور است. واضح است که معاملات مربوط به حمل و نقل و مراحل ترخیص کالا از گمرک بصورت آنلاین انجام می شود. شرکت های کارگزاری گمرک دائما در حال تحقیق و توسعه زیرساخت های داخلی خود هستند تا مطابق با همه الزامات باشند.

شرکت های ترخیص کالا و ثبت سفارش کالا معتبر مانند طاها خلیج (http://tahakhalij.ir)  اطمینان می دهند که از جدیدترین فن آوری برخوردار هستند و در صدر تحولات مختلف در این صنعت پویا هستند تا بتوانند بهترین کیفیت خدمات را برای مشتریان خود در هر زمان ارائه دهند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین