از تنور سوال از رییس جمهور نانی گرم ‌می‌شود؟!

علی اباذری،   3990414052 ۱۰۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
 از تنور سوال از رییس جمهور نانی گرم ‌می‌شود؟!

طرح سوال از رئیس‌جمهور و احضارش به مجلس با توجه به تورم افسارگسیخته آماده شده است تا اگر روحانی برنامه‌ای برای اصلاح امور ندارد، مجلس به او برنامه بدهد. 

این خبری است که  حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس در صفحه شخصی خود در فضای مجازی داده است. هر چند معلوم نیست که به واقعیت بپیوندد یا نه.

به گفته وی:‌« با توجه به تورم افسار گسیخته، افزایش روزانه قیمت طلا، سکه، ارز و مسکن، طرح سوال از روحانی و احضارش به مجلس را آماده و در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۵ تیر ماه به جریان خواهم انداخت تا اگر روحانی برنامه‌ای برای اصلاح امور ندارد، مجلس به او برنامه بدهد. شرایط فعلی قابل تحمل نیست. اعتراض مردم بحق است.»

کمتراز یک سال دیگر به پایان دولت دوازدهم باقی مانده اما نه تنها هیچیک از وعده های رییس این دولت به مردم برای اصلاح روند تورمی در دولت قبل محقق نشد بلکه شرایط در همه زمینه‌ها بدتر از پیش شده و دولت روحانی در مهار این مشکلات از دولت پیشین ناتوان تر ظاهر شده است.

دولت تقریبا هیچ سخنی در توجیه این اوضاع غیر از بیان شرایط سخت تحریمی ندارد که البته واقعیت دارد اما همه ماجرای انفعال و ناکارامدی دولت به این موضوع بر نمی گردد. 

 انفعال و بی عملی دولت در ارایه ابتکاراتی برای کم کردن از مشکلات ( نه رفع آن ها) تا حدی است که برخی منتقدان سخت گیر تر دولت -اگرچه در محافل خصوصی تر- از عمدی بودن این رویه نیز سخن می گویند و انگیزه دولت را در این بی عملی تحمیل کردن شرایطی می دانند که طی آن مسوولان ارشد کشور را وادار به مذاکره دوباره با غرب کنند!
   
جدا از این گمانه زنی‌ها و نیت خوانی ها آنچه آشکار است همین ناکارامدی دولت در بهبود نسبی اوضاع معیشتی مردم است. بارها گفته شده که در چنین شرایطی دولت باید سیاست های اقتصادی متناسبی را که طی آن دولت در روند بازار مداخله فعالانه تری به نفع طبقات پایین تر جامعه دارد، اتخاذ کند. اما دقیقا همین امر است که ظاهرا برای دولت بسیار سخت و گران آمده است. متاسفانه دولت همچنان اصرار بر عمل به مشهوراتی دارد که بیراه نیست اگر بگوییم بخش مهمی از مشکلات امروز کشور ناشی از همین وفاداری بی جا و تعصب ورزیدن به این مشهورات است. نکته جالب تر آنکه دولت حتی در عمل به همین مشهورات مورد پسند خود نیز متناقض و سردرگم و به اصطلاح شتر-گاو-پلنگی عمل می‌کند. از یک سو از مداخله نکردن دولت در بازار و مخالفت با سهیمه بندی می گوید و از سوی دیگر ارز دولتی را به واردات برخی کالاهای اساسی اختصاص می دهد اما در عین حال خودش آن را مدیریت نمی کند بلکه ارز را در اختیار بخش خصوصی ( اینکه این افراد چه کسانی هستند و با چه فرایندی انتخاب می شوند وآیا این وارادات را به طور کامل انجام می دهند یا نه خودش مساله ای است)  قرار می دهد تا آنها وارد کنند. برای اجاره بها درصد و سقف تعیین می‌کند و در حالی که انگیزه اش از این کار جلوگیری از افزایش اجاره بهاست اما عملا ۲۵ درصد افزایش را برای آن رسمیت می بخشد! از صادر کنندگان حمایت می‌کند اما ناتوان از وادار کردن آنها به بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به کشور است !

 این درحالی است که به دلیل سیاست های اقتصادی غیر مولد طی سه دهه گذشته عملا بخش زیادی از ثروت افسانه‌ای تولید شده از طریق سوداگری در مسکن و ارز و طلا نیز در دستان معدودی از افراد جامعه متمرکز شده و تقریبا هیچ اقدام موثری برای بازتوزیع آن در جامعه صورت نگرفته است.

مشکل اصلی اقتصاد کشور تا آنجا که به قضاوت و داوری عمومی مردم از کارآمدی دولت ها بر می‌گردد همچون گذشته و البته شدیدتر و بحرانی تر ازپیش همین بی اعتنایی به «عدالت توزیعی» است. 

تقریبا همه دولت های سه دهه گذشته دراین زمینه کاملا منفعلانه عمل کرده اند چرا که در صورت انجام اقدامات موثر وضع جامعه ازلحاظ شکاف طبقاتی چنین نبود که امروز هست. 

طرح سوال احتمالی از رییس جمهور اگر اساسا محمل و فرصتی برای اثرگذاری داشته باشد نباید بهانه ای باشد برای کشمکش و دعوای اهالی قدرت با یکدیگر. چرا که از تنور دعوای قوا نانی همچون گذشته برای مردم گرم نمی شود. 

مجلسی ها اگر در تصمیم خود برای انجام اقداماتی به نفع طبقات پایین تر قاطع و مصمم هستند باید بدون ملتهب کردن روابط دو قوه و سیاسی شدن ماجرا دولت را وادار به اقدامات سریع و فوری دراین زمینه ها کنند و البته از هیچ کمکی نیز دریغ نکنند تا هیچ بهانه ای برای اقدامات موثر فوری در دست نباشد. به خصوص آنکه این دولت فقط یک سال فرصت دارد!

دیدگاه کاربران

مهران۱۵۰۸۰۸۳۱۲:۳۰:۲۲ ۱۳۹۹/۴/۱۴
روحانی هشتاد میلیون ایرانی رو تو هفت سال دولتش حساب نکرد حالا تو این یه سوال اخرش هیچی براش مهم نیست جز اینقدر گرونی رو زیاد کنه و مردم رو تحت فشار قراربده تا رهبری مجبور بشه اجازه مذاکره با امریکا و امتیاز دادن رو بهش بده
ناشناس۱۵۰۸۲۳۹۱۳:۲۸:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۱۴
روحانی دارد کشور را بدون نفت اداره می کند.
ناشناس۱۵۰۸۳۸۰۱۴:۵۸:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۱۴
اصولگراها در زمان احمدی نژاد با نفت 120 دلاری تواناداره کشور رو نداشتن
ناشناس۱۵۰۸۴۸۴۱۶:۰۲:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۱۴
مسئله اصولگرا و اصلاحطلب نیست. هر دو برادر هم هستند. مجلس قبل باید رئیس جمهور را استیضاح می کرد. اما نکرد. حالا این مجلس وظیفه دارد. اگر استیضاح نکرد خیانت و کم کاری کرده
ناشناس۱۵۰۸۵۵۲۱۷:۰۱:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۱۴
وقتی ملت ایران صبر کرده و در برابر افزایش قیمت‌ها نجابت به خرج داده و سختی‌ها را تحمل کند، دشمنان‌مان را نا امید می کند.
ناشناس۱۵۰۸۵۷۲۱۷:۰۸:۴۶ ۱۳۹۹/۴/۱۴
هیچ فضیلتی جز با سختی بدست نمی‌آید.
ناشناس۱۵۰۹۲۱۲۱۰:۵۷:۰۷ ۱۳۹۹/۴/۱۵
به شرطی که سختی برای همه باشد نه اینکه یک اقلیتی در ناز و نعمت به سر ببرند و حق بقیه را هم بخورند.
ناشناس۱۵۰۸۵۰۰۱۶:۱۲:۱۴ ۱۳۹۹/۴/۱۴
پول نفت ۱۲۰ دلار احمدی نژاد زمان روحانی به کشور اومد روحانی با اون پولها چکار کرد؟
ناشناس۱۵۰۸۵۵۶۱۷:۰۲:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۱۴
بشارت بر ملتی است که سختی را تحمل کرده تا به عزت برسد.
ناشناس۱۵۰۹۱۶۰۱۰:۲۴:۰۹ ۱۳۹۹/۴/۱۵
مطمئنی؟ چطوری پول نفت چند سال بعد اومد؟
ناشناس۱۵۰۹۴۱۹۱۲:۳۹:۳۰ ۱۳۹۹/۴/۱۵
اگه اینجوریه پس احمدی نژاد هم ارثیه کلان دوره خاتمی رو چکار کرد که بهش رسیده بود
ناشناس۱۵۰۸۶۰۶۱۷:۳۸:۳۰ ۱۳۹۹/۴/۱۴
تنها راه اصلاح و بازسازی اقتصاد اجرای قانون از کجا آورده ای و ملی و مشا اعلام کردن به یکباره تمامی ثروت های موجود در جامعه از راس هرم تا قاعده بدون خط قرمز
ناشناس۱۵۰۸۷۵۰۱۹:۵۳:۳۵ ۱۳۹۹/۴/۱۴
دولت روحانی در یکسال گذشته برابر 8 سال دولت های نهم و دهم پایه پولی (چاپ پول) کشور را افزایش داده است و همین چاپ پول بدون پشتوانه عامل اصلی تورم است.
ناشناس۱۵۰۸۷۵۵۱۹:۵۵:۳۹ ۱۳۹۹/۴/۱۴
دولت احمدی نژاد 50 میلیارد دلار بدهی خارجی دولت های هاشمی و خاتمی را پرداخت کرد اما دولت روحانی 300 هزار میلیارد تومان بدهی برای دولت بعد به ارث گذاشت.
ناشناس۱۵۰۸۷۵۸۲۰:۰۱:۲۷ ۱۳۹۹/۴/۱۴
دولت قبل با 10 میلیون تومان برای مردم مسکن مهر میساخت اما حالا فقط پکیج آن 10 میلیون شده است.
ناشناس۱۵۰۹۲۲۲۱۱:۰۲:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۱۵
لابد فراموش کردید که نصف افزایش قیمت دلار به خاطر بدهی‌های پروژه های کشکی دولت قبل است هزینه بیهوده در مسکن مهر، وامهای زودبازده، پروژه های عمرانی دروغین بدهی بوجود آورد که حالا کمر کشور را میشکند.
ناشناس۱۵۰۸۷۵۹۲۰:۰۲:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۱۴
در دوران احمدی نژاد دلار 3 برابر شد اما حالا 7 برابر گران شد و این از نتایج تدبیر است.
ناشناس۱۵۰۹۲۲۶۱۱:۰۲:۵۵ ۱۳۹۹/۴/۱۵
سه برابر را از کجا آوردی. 800 تومان شد 4200 تومان میشه سه برابر؟؟؟
ناشناس۱۵۰۸۷۶۳۲۰:۰۷:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۱۴
سفرهای خارجی مردم در دولت روحانی نسبت به دولت قبل 75 درصد کاهش یافته این یعنی مردم خیلی فقیرتر شدند.
ناشناس۱۵۰۸۴۶۶۱۵:۵۲:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۱۴
مثلا با برجام میخواست نفت بفروشد
ناشناس۱۵۰۸۴۷۸۱۶:۰۱:۱۰ ۱۳۹۹/۴/۱۴
بدون نفت شده قبول اما اداره میکند؟
ناشناس۱۵۰۸۵۶۴۱۷:۰۵:۰۱ ۱۳۹۹/۴/۱۴
ما اقتصادمان را قوی می‌کنیم؛ زیرا قدرت خوداتکایی داشته و همه ظرفیت‌های بقا در اختیار ماست و می‌توانیم چند برابر ظرفیت کشورمان را همین امروز تغذیه کنیم.
ناشناس۱۵۰۸۵۵۸۱۷:۰۳:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۱۴
نتیجه دیپلماسی خودش است.
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۵۰۸۶۵۷۱۸:۱۷:۵۴ ۱۳۹۹/۴/۱۴
الان حالت اینرا داره که یک لشکر گرسنه داریم و 100 عدد نان ایا در این شرایط باید باز هم کسانی باشند در لشکر که 3 عدد نان بخورد و یکنفر هم لقمه ای به او نرسد حالا وقت برنامه ریزی است تا سعی شود کسی در لشکر از بین نرود تا انشالله فرج و گشایش حاصل شود در این شرایط حقوق نجومی و پاداش های کلان از هر خیانت و جنایتی بالاتر است
ناشناس۱۵۰۸۷۶۱۲۰:۰۴:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۱۴
دولت روحانی در بهار امسال 31 هزار میلیارد تومان پایه پولی کشور را افزایش داده در واقع با چاپ پول بی پشتوانه دارند کشور را اداره می کنند که باعث تورم 500 درصدی شده است.
ناشناس۱۵۰۸۲۴۱۱۳:۲۹:۵۷ ۱۳۹۹/۴/۱۴
نماینده مجلس باید ماسک بزند و فاصله فیزیکی را رعایت کند.
ناشناس۱۵۰۸۲۴۳۱۳:۳۱:۱۵ ۱۳۹۹/۴/۱۴
روحانی باید پاسخگو باشد که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۱۵۰۸۵۶۵۱۷:۰۵:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۱۴
امروز تمام برخورد آمریکایی‌ها در تشدید تحریم و خروج از برجام خلاصه می‌شود اما با توجه به تجربیات انقلاب اسلامی، تحریم‌ها نتوانستند خللی در حرکت ما ایجاد کنند. ایران واقعیت‌های وجود خود را بر اساس آمریکا تنظیم نکرده است.
ناشناس۱۵۰۸۵۶۸۱۷:۰۶:۳۶ ۱۳۹۹/۴/۱۴
ما بدون آمریکا زندگی می‌کنیم، اهمیتی ندارد اگر آن‌ها از برجام خارج شوند ما بیشتر پیشرفت می‌کنیم، مسئولیت‌هایمان را برداشته و جلو می‌بریم، اگرچه کافران نپسندند.
ناشناس۱۵۰۸۶۱۲۱۷:۴۴:۳۰ ۱۳۹۹/۴/۱۴
تجربه نشون داده آمریکا از هر معاهده ای یک طرفه براحتی خارج شده و این هم بخاطر نفوذ اقتصادی بالای اون هست. ایکاش متوجه بشید
ناشناس۱۵۰۹۰۱۱۰۶:۳۰:۰۳ ۱۳۹۹/۴/۱۵
چون آمریکا کدخدا و رئیس دنیاست
ناشناس۱۵۰۸۲۴۹۱۳:۳۳:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۱۴
نماینده های مجلس به جای این هیاهو ها، بهتر است که طرح کوپنی کردن کالاهای اساسی را ارائه دهند. دلار از 21 هزار تومان عبور کرد. سکه 10 میلیون شد.
ناشناس۱۵۰۸۵۶۱۱۷:۰۴:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۱۴
آمریکا بیش از این هیچ غلطی نمی‌تواند بکند پس نباید نگران باشیم،ممکن است التهابات ارزی ما را لحظاتی دچار نگرانی کند اما جامعه ما سرشار از ثروت است.
ناشناس۱۵۰۸۶۶۰۱۸:۱۹:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۱۴
سلطان سکه رو چرا اعدام کردند ؟!!! الان سلطان جدیدش کیه ؟!!
ناشناس۱۵۰۸۳۰۵۱۴:۰۴:۳۵ ۱۳۹۹/۴/۱۴
مجلس محترم از حسن و اسحاق بشدت ملولیم
ناشناس۱۵۰۸۵۶۹۱۷:۰۷:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۱۴
هرچه حجم توطئه‌های دشمن علیه ملت ایران بیشتر می‌شود، تاثیرات آن کمتر می‌شود.
ناشناس۱۵۰۸۴۶۵۱۵:۵۱:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۱۴
7 سال نگاه افراطی به غرب و حالا نگاه افراطی به شرق... خوبه اسم این دولت اعتدال است
ناشناس۱۵۰۸۰۸۴۱۲:۳۰:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۱۴
خیر! چون ریس جمهور اختیارات اصلی را ندارد
ناشناس۱۵۰۸۱۸۹۱۳:۱۰:۲۴ ۱۳۹۹/۴/۱۴
وقتی رای نمی آورید میگوئید تقلب شده !!! وقتی رای می آورید اوضاع خراب می شود می گوئید رئیس جمهور اختیارات کافی ندارد !!! کلا"فرافکنی می کنید و جا خالی می دهید.
ناشناس۱۵۰۸۱۹۸۱۳:۱۲:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۱۴
روسای جمهور و منصوبین نه سوال می گیرند و نه استیضاح می گیرند و نه کرونا
ناشناس۱۵۰۸۲۲۷۱۳:۲۲:۲۷ ۱۳۹۹/۴/۱۴
ایشان فقط حقوق و مزایای اصلی و بالا را دارد
ناشناس۱۵۰۸۲۲۸۱۳:۲۳:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۱۴
رئیس جمهور حتی اختیار تماس تلفنی و گفتگو با هم قطاران خارجی خود برای حل و قضل مسایل را ندارد
ناشناس۱۵۰۸۳۳۸۱۴:۳۳:۵۴ ۱۳۹۹/۴/۱۴
کی اینو به شما گفته حالا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۵۰۸۲۳۸۱۳:۲۸:۲۴ ۱۳۹۹/۴/۱۴
اگر اختیار کافی ندارند چرا با هزاران وعده و وعید رای مردم را جمع می کنند ؟!
ناشناس۱۵۰۸۳۶۸۱۴:۵۲:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۱۴
اون دیگه از مشکلات اخلاقی برخی افراد است که وعده می دهند و حالا کی بپرسه پس چی شد
ناشناس۱۵۰۸۲۴۰۱۳:۲۹:۰۵ ۱۳۹۹/۴/۱۴
دولت اختیارات کافی دارد اما عُرضه کار کردن ندارد.
ناشناس۱۵۰۸۶۲۱۱۷:۵۰:۳۲ ۱۳۹۹/۴/۱۴
اینکه دولت عرضه ندارد باید گفت اینهم بخشی از این سیستم ناکارآمد هست هرکسی را هم انتخاب میکردید وضع همین بود. دیر یا زود تحریم ها بدتر میشد و اقتصاد مریض ما به کل به کما میرفت
ناشناس۱۵۰۸۲۴۷۱۳:۳۳:۱۵ ۱۳۹۹/۴/۱۴
سکه دقایقی پیش ؛ ۹ میلیون و ۸۰۰ علی برکت الله از روحانی راجع به نحوه سیر کردن شکم مردم سئوال کنید !
ناشناس۱۵۰۸۲۷۸۱۳:۴۸:۱۲ ۱۳۹۹/۴/۱۴
اون که میدونس اختیارات اصلی را نداره چرا این همه زور زد و ترفند تا ریس جمهور بشه؟؟ یا شاید از اختبارات رئیس جمهور بی اطلاع بود و بعد متوجه شد؟؟ ولی خوبه اگه اختیارات اصلی را نداره افرادی مث شما را داره
ناشناس۱۵۰۸۲۸۱۱۳:۴۹:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۱۴
اینا موقعی که باید به مردم پاسخگو باشن ، میگن ما اختیارات نداریم !!
ناشناس۱۵۰۸۳۸۹۱۵:۰۳:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۱۴
انقدر اختیار داره که ۶۰ تن طلا حراج کنه و دلار بالای ۲۰۰۰۰ بیاره
ناشناس۱۵۰۸۹۰۷۲۳:۳۷:۴۶ ۱۳۹۹/۴/۱۴
رئیس جمهور اختیار حرفهاش را هم ندارد که این همه وعده ندهد؟
ناشناس۱۵۰۸۰۹۱۱۲:۳۳:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۱۴
سوال تنها کافی نیست باید رییس جمهور و یا چند وزیر حتما استیضاح و برکنار شوند وزیر نفت و صمت و مسکن اقتصاد کارنامه افتضاحی دارند
ناشناس۱۵۰۸۰۹۳۱۲:۳۴:۲۷ ۱۳۹۹/۴/۱۴
روحانی باید در مورد دلار 20000 تومانی و سکه 9/5 میلیونی و تورم 500 درصدی پاسخگو باشد.
ناشناس۱۵۰۸۱۹۰۱۳:۱۱:۰۱ ۱۳۹۹/۴/۱۴
داداش. چند ساعت عقبی...دلار ۲۱۰۰۰ و سکه ۱۰ تومن. بهبودی های کرونا هم امید بخشه!
ناشناس۱۵۰۸۰۹۵۱۲:۳۴:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۱۴
در زمان جنگ در هورها نمی شد از وزیر نفت انتظار داشت که میدان نفتی زیر ان را بهره بردای کند چون اختیار ادامه یا پایان جنگ با او و دولت نبود. الان هم اقای روحانی که هیچ. هزار رئیی جمهور نمی توانند کاری کنند. چون کل کشور صحنه جنگ تحریم و انحصار اقتصادی است و ریس جمهور اختیار پایان تحریم را ندارد
ناشناس۱۵۰۸۰۹۷۱۲:۳۵:۰۵ ۱۳۹۹/۴/۱۴
کار مجلس یازدهم ایجاد هیاهو است. انقلابی گری و جهادی عمل کردن، شلوغ کاری نیست. بهتر است مجلس به جهاد تولید بپردازد که خیلی از برنامه عقب است.
عاشق نماز وحشت۱۵۰۸۲۲۹۱۳:۲۳:۴۶ ۱۳۹۹/۴/۱۴
کاسه کوزه ۱۰۰۰ دست شام و نهار هیچی
ناشناس۱۵۰۸۴۰۲۱۵:۱۱:۱۰ ۱۳۹۹/۴/۱۴
اصلش اینه آفتابه لگن هفت دست شام و نهار هیچی
ناشناس۱۵۰۸۲۳۶۱۳:۲۷:۵۰ ۱۳۹۹/۴/۱۴
میخوان بگن : ما داریم کار میکنیم !!! دلار ۲۰ تومنی مرغ ۱۷ هزار تومنی سکه ۹ میلیونی نشون میده که اولویت اینا معیشت نیست فقط حرف زدنه
ناشناس۱۵۰۸۰۹۸۱۲:۳۵:۱۲ ۱۳۹۹/۴/۱۴
تنها چاره کار برکناری دولت است
ناشناس۱۵۰۸۳۸۵۱۵:۰۱:۰۱ ۱۳۹۹/۴/۱۴
مثلا دولت بعدی میاد درست میشه با رفتن روحانی ها و احمدی نژاد ها چیزی حل نمیشه
ناشناس۱۵۰۸۴۹۰۱۶:۰۶:۲۴ ۱۳۹۹/۴/۱۴
بنا به دیدگاه شما در هیچ زمانی هیچ کاری نباید کرد چون ممکنه بدتر بشه یا تاثیری نداره
امیر۱۵۰۸۸۲۴۲۱:۴۱:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۱۴
بهتر است رییس جمهور وزیرانی که تا کارآمدی آنها به ملت ثابت شده عوض شوند و دیگران جایگزین را آقای ابراهیم رییسی معرفی کنند زیرا ایشان نشان دادند که خوب می‌فهمند کی چکاره است،
ناشناس۱۵۰۸۱۰۲۱۲:۳۶:۳۳ ۱۳۹۹/۴/۱۴
این نمایندگان در این موقعیت حساس به جای کمک فکری به دولت، در پی انتقام و تسویه حساب هستند. این قبیل کارها، بازی کردن در زمین دشمن است.
ناشناس۱۵۰۸۱۰۳۱۲:۳۶:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۱۴
دولت روحانی توان اداره امور جاری کشور را ندارد و باید استیضاح و برکنار بشود.
ناشناس۱۵۰۸۴۷۰۱۵:۵۵:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۱۴
کاملا درسته دولت روحانی باید استیضاح شود دیگه بسه هر چی ضربه به مردم وارد کردن تو این هفت سال
ناشناس۱۵۰۸۱۰۴۱۲:۳۷:۱۶ ۱۳۹۹/۴/۱۴
حرف های درست روحانی جواب ندارند
ناشناس۱۵۰۸۲۳۱۱۳:۲۴:۵۵ ۱۳۹۹/۴/۱۴
براساس گزارش صندوق بین المللی پول ایران برای نخستین بار در 4 دهه اخیر برای 3 سال متوالی تورم بالای 30 درصد دارد که از ابتدای انقلاب تاکنون سابقه نداشته است.
ناشناس۱۵۰۸۲۵۹۱۳:۳۹:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۱۴
کدوم حرفاش درسته ؟!!!
ناشناس۱۵۰۸۱۰۷۱۲:۳۸:۲۰ ۱۳۹۹/۴/۱۴
چرا عده ای جلوی پای روحانی دائما" سنگ اندازی کرده و می کنند؟
ناشناس۱۵۰۸۲۲۳۱۳:۱۹:۵۷ ۱۳۹۹/۴/۱۴
زیباکلام: روحانی حتی یک وعده خود را عملی نکرده است.
ناشناس۱۵۰۸۱۰۸۱۲:۳۸:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۱۴
دولتی که برای جبران کسری بودجه دلار را گران می کند باید اعضایش یک به یک محاکمه شوند
ناشناس۱۵۰۸۱۰۹۱۲:۳۸:۴۷ ۱۳۹۹/۴/۱۴
جرم روحانی این است که می خواهد جلو غارتگران واقعی را بگیرد
ناشناس۱۵۰۸۲۱۶۱۳:۱۷:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۱۴
بزرگترین فساد اقتصادی در دولت روحانی تحت عنوان خصوصی سازی صورت گرفته که ده ها هزار میلیارد تومان اموال ملت در شرکت های هپکو و هفت تپه و ماشین سازی تبریز و آلومینیم المهدی و کشت و صنعت مغان و برخی شرکت های بزرگ استانهای کرمانشاه و خراسان به غارت رفته است.
ناشناس۱۵۰۸۲۶۳۱۳:۴۰:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۱۴
مثلا جلوی فریدون و پیوندی رو بگیره ؟؟؟
ناشناس۱۵۰۸۱۱۰۱۲:۳۹:۰۸ ۱۳۹۹/۴/۱۴
روحانی دارای اشکالاتی در مدیریت است اما هزاران بار بهتر از شماست.
ناشناس۱۵۰۸۲۲۵۱۳:۲۱:۳۱ ۱۳۹۹/۴/۱۴
حتی با چوب خشک هم اوضاع اقتصادی اینقدر وخیم نمی شد.
ناشناس۱۵۰۸۱۱۲۱۲:۳۹:۳۴ ۱۳۹۹/۴/۱۴
عده ای از سخنان صریح و درست روحانی عصبانی هستند و نمی توانند جلوی خشم خود را بگیرند
ناشناس۱۵۰۸۲۲۰۱۳:۱۸:۳۵ ۱۳۹۹/۴/۱۴
متاسفانه روحانی نه درست می گوید و نه درست عمل می کند.
ناشناس۱۵۰۸۷۹۶۲۰:۵۷:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۱۴
کاش ایشون که فقط سخنان صریح بلدن بزنن روزنامه نگار میشدن و در کار اداره کشور ورود نمیکردن!!!!
ناشناس۱۵۰۸۱۱۴۱۲:۴۰:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۱۴
یک ضرب المثل اذری میگه سنگی گه از دور پرت کنی به قوزک پا میخورد این اقا دیگه دوره اش متاسفانه با کارنامه غیرقابل قبول تمامه با سوال و یا بی سوال
ناشناس۱۵۰۸۱۱۵۱۲:۴۰:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۱۴
هیچ نانی گرم نمیشه
ناشناس۱۵۰۸۲۳۰۱۳:۲۴:۵۴ ۱۳۹۹/۴/۱۴
نان مردم گرم که نمیشود ، هیچ ، سنگ میشود
ناشناس۱۵۰۸۱۳۶۱۲:۵۱:۰۵ ۱۳۹۹/۴/۱۴
از رییس جمهور حقوقدان سوال شود رییس سازمان استاندارد که حکم قانونی ندارد و مطابق همه قوانین و استانداردها ماهها از بازنشستگی او میگذرد چرا هنوز پشت میزش است و کار هم نمیکند؟
omid۱۵۰۸۱۴۰۱۲:۵۲:۰۵ ۱۳۹۹/۴/۱۴
از تنور سوال نه ولی با یک استیضاح و رای به عدم کفایت لا اقل دل مردم خُنَک میشود...
ناشناس۱۵۰۸۱۴۲۱۲:۵۲:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۱۴
اولین بار است که آرزو میکنم زودتر دوران آقای روحانی تمام شود از گرانی و مشکلات اقتصادی خسته شدیم و از دروغ اینکه تحریم ها باعث این وضع اقتصادی شده دولت آقای روحانی فقط از اسم تحریم ها برای مشکلات مالی دولت بر دوش مردم استفاده کرده چهل سال تحریم بودیم ولی در دوران آقای روحانی فشار اقتصادی زیادی بر مردم وارد شده
ناشناس۱۵۰۸۱۵۲۱۲:۵۵:۵۴ ۱۳۹۹/۴/۱۴
یقین دارم که هرگز روحانی به مجلس فراخوانده نمیشود.
ناشناس۱۵۰۹۱۴۲۱۰:۰۷:۰۵ ۱۳۹۹/۴/۱۵
همانطور که جلوی احضار احمدی نژاد گرفته شد
ناشناس۱۵۰۸۱۷۴۱۳:۰۵:۲۳ ۱۳۹۹/۴/۱۴
آه هشتاد میلیون ایرانی پشت سر چند صد مسئول از بالا تا به پایین کشور چجوری جواب آه این ملت رو بدن خدا میدونه همه چیز برایمان شد آه و حسرت
ناشناس۱۵۰۸۷۳۶۱۹:۴۰:۱۶ ۱۳۹۹/۴/۱۴
واقعا خجالت آوره این وضع فعلی برای سران کشور
ناشناس۱۵۰۸۱۷۶۱۳:۰۶:۰۹ ۱۳۹۹/۴/۱۴
طرح بی کفایتی این شخص باید کلید بخوره.
بازنشسته۱۵۰۸۳۵۰۱۴:۴۱:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۱۴
از تیم اقتصادی سوپرمیلیاردر روحانی انتظارنداشته باشیم درد ما ۸۲میلیون نفر رو بفهمن منم اگه حقوق ۴۵میلیونی میگرفتم ومطمئن بودم تا پایان عمرم همین حقوق ادامه داره شاید ازروحانی واطرافیانش بیخیالتر بودم متاسم
ناشناس۱۵۰۸۴۳۸۱۵:۳۶:۰۷ ۱۳۹۹/۴/۱۴
باید منتظر بود و دید. مجلس اصولگرا که تا بحال اثبات کرده بجز سر و صدا چیزی در چنته ندارد. می‌نشینیم و عملکرد دولت اصولگرا از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۸ را هم میبینیم تا ببینیم اونموقع چه بهانه ای برای آوردن رو میکنند.
رقصنده با تورم۱۵۰۸۵۴۷۱۶:۵۸:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۱۴
خیلی تهدید خنده داریه بعد از 7 سال اگر برنامه نداره باید برکنار بشه نه اینکه برنامه بهش بدی.
علی۱۵۰۸۵۶۰۱۷:۰۴:۱۴ ۱۳۹۹/۴/۱۴
رییس جمهورروحانی هرچه زودتربایستی استیضاح شود، چراکه اقتصادکشور را به قهقرا که هیچ،نابودکرده است،مردم ازشدت گرانیها حراسناک ودیوانه گردیده اند.درآمدمردم بسیار اندک ولی گرانیهابسیاربسیاربالا.سوال از رییس جمهور کار عبث وبیهوده ووقت تلف کردنه.
امیر۱۵۰۸۵۶۳۱۷:۰۴:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۱۴
گرم بشود یا نشود باید در مجلس پاسخگو باشد.
lf۱۵۰۸۵۸۵۱۷:۱۶:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۱۴
کلیدش گم شده می جویید او را به هر قفل می رسد می بوید او را
موحدیان۱۵۰۸۶۲۹۱۷:۵۳:۵۷ ۱۳۹۹/۴/۱۴
انتقاد از حقوق عامه مردم و بخصوص نمایندگان محترم می باشد اما در پی انتقاد ارائه راه حل مهم است به نظر جناب موسوی دولت چه اقدامات موثری می تواند بکند که تا کنون کوتاهی کرده است این امر کمک می کند که من هم شاید با نظر ایشان موافق باشم.
رضا۱۵۰۸۷۳۴۱۹:۳۸:۵۳ ۱۳۹۹/۴/۱۴
مردم با این وضع فقط دارن میسوزند ومیسازند واقعا جای رروحانی بودم استعفا میدادم
ناشناس۱۵۰۸۷۳۵۱۹:۳۹:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۱۴
روحانی کارش از سوال گذشته . خودتان و مردم را معطل نکنید .
ناشناس۱۵۰۸۹۳۰۰۰:۰۳:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۱۵
با این سوالات امریکا هم شاد می کنید
ناشناس۱۵۰۹۰۰۹۰۶:۲۸:۵۵ ۱۳۹۹/۴/۱۵
این هم نتیجه تحریم های آمریکا و رد FATF است.
ناشناس۱۵۰۹۱۵۱۱۰:۱۶:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۱۵
اف ای تی اف هم کلاه گشاد دیگری مثل برجام است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  2. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  3. برای این عکس شما تیتر بزنید

  4. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  5. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  6. امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد

  7. علت رشد اقتصادی کشور چیست؟

  8. مدرسه یا بازار؟!

  9. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  10. نتانیاهو و کابوس حمله به رفح

  11. حمایت زاکانی از طرح نور پلیس

  12. زاکانی: برای کمک به طرح نور پلیس کاملا آماده هستیم

  13. پلیس آمریکا حجاب معترضین را به زور برداشت

  14. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  15. قوه قضاییه کانون مبارزه بی‌امان با فساد است/ جنس جمهوری اسلامی فسادستیز و فساد ناپذیر است

  16. دستگیری سارقین زورگیر باهوشیاری واحد گشت عملیات

  17. آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌خ»

  18. وقتی در بزرگراه سرعت خود را بی دلیل کم می کنید

  19. قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند

  20. واریز«هدیه روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر

  21. شرایط دریافت مهریه بعد از طلاق

  22. تغییر نام استقلال در حال بررسی است/ واگذاری سرخابی‌ها این هفته نهایی می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. برای این عکس شما تیتر بزنید

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  18. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  19. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  20. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  21. سقوط در آغوش پهلوی!

  22. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  23. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  24. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  25. امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد

آخرین عناوین