پیشنهاد باج ده‌ها میلیون دلاری دوست خاشقجی به بن سلمان

گروه جهان الف،   3990410079 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

 یکی از منتقدان بارز نظام سعودی که از همکاران و دوستان جمال خاشقجی بود پیشنهاد یک معامله و درواقع باج چند ده میلیون‌دلاری به محمد بن‌سلمان داده است.

پیشنهاد باج ده‌ها میلیون دلاری دوست خاشقجی به بن سلمان

به گزارش الف به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی٬ «عمر عبدالعزیز» منتقد برجسته نظام سعودی که از دوستان «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی که به دستور «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در کنسولگری این کشور در ترکیه به طرز وحشتناکی ترور شد نیز هست٬ یک پیشنهاد معامله مالی در ازای آزادی اعضای خانواده‌اش ٬ به محمد بن‌سلمان ارائه کرد.

القدس العربی نوشت: عمر عبدالعزیز که اکنون مقیم کاناداست طی انتشار ویدئویی در سایت یوتیوب اعلام کرد که آگوست ۲۰۱۸ دولت سعودی دو برادر وی به نام‌های احمد و عبدالمجید و تعدادی از دوستانش را دستگیر و از طریق واسطه‌هایی به عمر اطلاع داده بود که فعالیت‌های رسانه‌ای و اظهار نظر در شبکه‌های اجتماعی را متوقف کند تا آنها تنها برادرانش را آزاد کنند.

به گزارش روزنامه القدس العربی٬ عمر عبدالعزیز در این ویدئو گفت که مقامات عربستان تلفن من را هک کرده بودند و می‌توانستند همه مکالماتم را ببینند٬ آنها برادرانم را مدتی آزاد و مجددا بازداشت می‌کردند و پس از آن ده‌ها نفر از دو سال قبل به خاطر من بازداشت شده‌اند؛ درحالی که هیچگونه گرایش یا فعالیت سیاسی ندارند.

طبق اطلاعات القدس العربی٬ وی افزود که بعد از این اتفاقات به سرم زد که با نظام سعودی برای آزادی برادران و دوستانم معامله کنم؛ به این صورت که در ازای آزادی هریک ۲ میلیون دلار بپردازم که در مجموع به ۲۰ میلیون دلار می‌رسد؛ همانطور که پیش از این مقامات عربستان پس از دریافت اموال بازداشت‌شدگان معروف هتل «ریتز کالتون» آنها را آزاد کردند.

این روزنامه افزود: دوست جمال خاشقجی ادامه داد که منابع می‌گویند ۳۰ هزار زندانی سیاسی در زندان‌های محمد بن سلمان هستند که اگر بخواهیم بهای آزادی آنها (باج) را به دولت عربستان بپردازیم هزینه‌اش از پروژه رویایی «نئوم» بن سلمان نیز فراتر می‌رود.

وی ابراز داشت که این اقدام دو فایده بزرگ برای نظام سعودی دارد: اول اینکه می‌تواند بحران اقتصادی خود را تا حد زیادی حل کند و دوم چهره خود را در جوامع بین‌المللی بهبود بخشد. به نوشته روزنامه مذکور٬ نام عمر عبدالعزیر پس از ماجرای ترور جمال خاشقجی بر سر زبان‌ها افتاد که مقامات سعودی با هک کردن تلفن همراه وی متوجه ارتباطش با خاشقجی شده و فهمیدند این دو قصد داشتند پروژه «زنبورهای الکترونیکی» را برای مقابله با «مگس های الکترونیکی» که محمد بن سلمان برای جاسوسی از مخالفانش راه‌اندازی کرده٬ اجرا کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۰۶۳۹۵۱۹:۳۱:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۱۲
..۲۰ میلیون دلار پول آدامس سگ ولیعهد عربستان هم میست. طرف ۵۰۰ میلیارد دلار فقط به ترامپ داد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین