ارائه تسهیلات ارزان قیمت و پرداخت بیمه هنرمندان

گروه فرهنگی الف،   3990404173

مهدی علیخانی گفت: در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر از کرونا ضمن پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، ۳ ماه حق بیمه اصحاب فرهنگ و هنر توسط دولت پرداخت می شود.

به گزارش فارس از اسلامشهر، مهدی علیخانی معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی، اجتماعی و همکاری‌های منطقه‌ای معاون اول رئیس جمهوری در همایش هم اندیشی فعالان فرهنگی و جوانان شهرستان اسلامشهر که عصر امروز در سالن همایش‌های فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر از کرونا دولت به افرادی که عضو صندوق اعتباری هنر هستند، ضمن پرداخت تسهیلات ارزان قیمت تا سه ماه حق بیمه این افراد را پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اثرات تحریم و شیوع ویروس کرونا بر کشور، بیان کرد: دولت در بحث تحریم‌های ظالمانه و پیچیده از سوی دشمنان که بر کشور ما تحمیل شده ۵ سال در تحریم به سر برده و با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم کرده و پس از آن هم که در طی ماه‌های اخیر شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشکلات دیگر را برای جامعه به وجود آورده ولی تمام تلاش دولت برای رفع مشکلات و برداشتن باری از دوش مردم است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به مشکلات موجود در شهرستان‌های استان تهران به ویژه در غرب این استان، تأکید کرد: علاوه بر بحث محرومیت و رشد سریع جمعیت که متناسب با امکانات و زیرساخت‌های این منطقه نبوده و پاسخگوی نیازهای مردم نیست، مشکلات عدیده‌ای در زمینه جوانان، فرهنگ و هنر و موضوعات دیگر وجود دارد که به دستور معاون اول رئیس‌جمهور این مشکلات در جلسات هیأت دولت مطرح و در حال پیگیری است.

علیخانی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که باور و اعتقاد دولت بوده واگذاری امور جامعه به مردم است، به این معنی که با راه‌اندازی و حمایت از تشکیلات مردم نهاد که امور اجرایی دارند مردم مشارکت بیشتری داشته باشند، در غیراینصورت بسیاری از فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد بازخوردی ندارند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در طول دوران خدمت دولت تدبیر و امید از لحاظ توسعه کمی و کیفی فعالیت‌ها در حوزه جوانان انجام شده، خاطرنشان کرد: فعالیت‌هایی که توسط مردم و به دست خود مردم انجام می‌شود ماندگاری بیشتری خواهد داشت، مانند فعالیت هایی که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان که بسیار اثرگذار هم هستند و در طی سال‌های اخیر با ایجاد بسترهای لازم شاهد افزایش ۵۰برابری این قبیل فعالیت‌ها در کشور هستیم.

سنگ‌اندازی دستگاه‌ها برای احداث مکان‌های رفاهی و گردشگری

مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر نیز در ابتدای این همایش طی سخنانی اظهار کرد: شهرستان اسلامشهر مرکز پتانسیل و استعدادهای بالقوه و بالفعلی است که نه تنها در استان تهران بلکه در کشور هم هنوز شناخته شده نیست و باید گام‌های مؤثری برای شناخته شدن استعدادها و پتانسیل‌های متعدد شهرستان از سوی مسؤولان برداشته شود.

وی با اشاره به وجود نخبگان و ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، ورزشی، قرآنی و اقتصادی بالقوه اسلامشهر، تأکید کرد: شهرستان اسلامشهر دارای حدود ۱۲۰۰حافظ قرآن است  همچنین به لحاظ اینکه از حدود ۱۲ استان کشور ورزشکاران حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای بیشتری دارد به شهر حافظان قرآن و قهرمانان ورزشی شهرت یافته است.

فرماندار شهرستان اسلامشهر خاطرنشان کرد: شهرستان اسلامشهر در تولید ناخالص ملی در حوزه صنعت، کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری نیز حرف برای گفتن دارد و اگر برخی دستگاه‌ها سنگ اندازی نکنند، قادر به احداث مکان‌های رفاهی و گردشگری برای رونق و بسط و گسترش گردشگری در شهرستان خواهیم بود.

در همایش هم اندیشی فعالان فرهنگی و هنری و جوانان شهرستان اسلامشهر، نمایندگانی از هنرمندان، مؤسسات فرهنگی، تشکل‌های جوانان، جامعه ورزشی و سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان مسائل و مشکلات خود را در زمینه‌های مختلف از جمله عدم حمایت های دولتی، پرداخت حق بیمه سنگین و عدم وجود بیمه تأمین اجتماعی برای هنرمندان، عدم ارائه تسهیلات و عدم همکاری بانک‌ها و دستگاه‌های متولی با متقاضیان و سایر موارد مطالبی را بیان کرده و خواستار رفع موانع و مشکلات از سوی دستگاه‌های مسؤول شدند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین