بدعت‌گذاری خطرناک آژآنس در پرونده هسته ای ایران

گروه جهان الف،   3990328080 ۷۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
بدعت‌گذاری خطرناک آژآنس در پرونده هسته ای ایران

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید ایران به بازرسان آژانس اجازه نداده است به دو مکان مورد نظر آنها به منظور بازرسی هسته ای، دسترسی داشته باشند. 

رافائل ماریانو گروسی در سخنانی در آغاز نشست شورای حکام آژآنس، اعلام کرد بیش از چهار ماه است که ایران اجازه دسترسی به این دو مرکز را نداده و حدود یک سال است که از گفت‌ و گوی جدی درباره مسایل مرتبط با فعالیت‌ها و مواد هسته‌ای اعلام‌ نشده احتمالی در این مراکز خودداری می‌کند. وی از تهران خواسته است، اجازه دسترسی سریع بازرسان آژآنس را به این دو مکان صادر کند. 

بخشی از ادعای گروسی، وجود مکان‌های اعلام نشده از جمله در آباده و تورقوزآباد است. برخی منابع غربی با استناد به گزارش سازمان های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مدعی هستند ایران در این مکان ها فعالیت‌های هسته‌ای داشته و آنها را از بین برده است و اکنون باید درباره آن پاسخ گو باشد. 

به گزارش رویترز، دیپلمات هایی که آژانس را دنبال می کنند، می گویند تصمیم به بازرسی این دو سایت بر اساس اطلاعاتی است که منابع اطلاعاتی اسرائیل در اختیار آژانس قرار داده و آن را "آرشیو" فعالیت های گذشته می خوانند. 

این ادعا در چارچوب مواردی مطرح می شود که PMD نامیده می شود: ابعاد احتمالی فعالیت های نظامی ایران در گذشته. پرونده PMD سال هاست که بسته شده و اصولا یکی از مبانی نهایی شدن برجام، مختومه اعلام شدن PMD است. 

اما نکته جنجالی و مهم تر در در این زمینه، استناد آژانس به ادعای رژیم صهیونیستی در خصوص فعالیت های هسته ای ایران است. 

اسرائیل با وجود آن که عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی است، به پیمان منع تولید و تکثیر تسلیحات اتمی (NPT) نپیوسته، برنامه های هسته ای آن تحت نظارت بازرسان آژانس نبوده، و  بمب اتمی دارد. 

موسسه بین المللی تحقیقات صلح (Sipri) مستقر در استکهلم روز دوشنبه در گزارش سالانه خود اعلام کرد اسرائیل احتمالا تعداد کلاهک های هسته ای خود را از 80 مورد در سال 2019 به 90 کلاهک در سال 2020 افزایش داده است. بنا بر اعلام سیپری، تعداد واقعی این کلاهک ها می تواند بیشتر باشد زیرا مقامات اسرائیلی در خصوص توانمندی های اتمی تل آویو اطلاع رسانی نمی کنند.

به گزارش سیپری، اسنادی که از حالت طبقه بندی شده دولت آمریکا و اسرائیل خارج شده نشان می دهد اسرائیل در اوایل دهه 1960 و احتمالا با همکاری آمریکا ساخت تسلیحات اتمی خود را آغاز کرده است. در سال 2015 نیز موسسه علوم و امنیت بین الملل مستقر در واشنگتن اعلام کرده بود، اسرائیل دستکم 115 کلاهک هسته ای تولید کرده است. 

و اما ایران عضو ان پی تی است، برنامه های هسته ای آن تحت نظارت کامل آژانس قرار داشته و بیشترین موارد بازرسی هسته ای بین المللی در آن صورت گرفته است و پروتوکل الحاقی ان پی تی را نیز داطلبانه اجرا کرده است. طبق گزارش اجرای پادمان در سال ۲۰۱۹، آژآنس  تنها در سال گذشته ۳۳ دسترسی تکمیلی در ایران انجام داده است، که به گفته نماینده ایران در این نهاد بین المللی، این نتیجه اجرای داوطلبانه و موقت پروتکل الحاقی است. از سوی دیگر بر اساس آمار منتشر شده در سال 2018، در میان کشورهای دارنده موافقت نامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی ان پی تی،  تا آن سال هزار و 124 مورد بازرسی صورت گرفته بود که 989  مورد آن در ایران رخ داد. یعنی چیزی حدود 88 درصد. به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، در مجموع 22 درصد بازرسی های این نهاد در سراسر دنیا، در ایران صورت می گیرد. از طرفی روزانه 6 بازرس آژانس در ایران حضور دارند تا برنامه های هسته ای کشورمان تحت نظارت کامل آژانس باشد. 

با این وجود، ایران همواره برای ادامه همکاری با آژانس اعلام آمادگی کرده است. بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران می گوید "شیوه پاسخ گویی ایران به آژانس بر اساس مبنای پادمانی به این صورت است که بر اساس ماده ۶۹ پادمان که بین ایران و آژانس منعقد شده است، ایران اطلاعاتی را به آژانس می‌دهد که در اصطلاح به آن "گزارش" می‌گویند. آژانس بعد از آن می‌آید و راستی آزمایی می‌کند، بعد از راستی آزمایی اگر سؤالی داشته باشد مطرح می‌کند، بعد از آن هم اگر سؤالی داخل سایت داشته باشد مطرح می‌کند و ایران به آن دسترسی می‌رسد. اجازه بازرسی از هر مکانی در ایران توسط آژانس در صورت ارائه اسنادی داده می‌شود که آن اسناد- که به کشور عضو ارائه می‌شود- متقن باشد. بر این اساس هر سؤالی نمی‌تواند مطرح شود چرا که آژانس یک تشکیلات تحقیقاتی نیست بلکه نظارتی است، باید گزارشی یا اطلاعاتی داده شود، سپس بیاید و اطلاعات را بررسی کند."

در همین حال سه کشور اروپایی امضا کننده برجام – آلمان، انگلیس و فرانسه- از تهران خواسته اند به بازرسان آژانس اجازه دهند به سایت های مورد نظرشان در ایران دسترسی کامل بدهد. گزارش ها حاکی است که این سه کشور در نظر دارند علیه ایران به اقدامات دیگری نیز روی آورند. رویترز با اشاره به پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی اروپایی ها در نشست شورای حکام آژانس، به نقل از یک دیپلمات غربی گزارش داد " سه کشور اروپایی نمی توانند عقب نشینی کرده و کاری نکنند." کاظم غریب آبادی نماینده ایران در آژانس اعلام کرده است اگر این سه کشور، چنین گام هایی بردارند، ایران نیز چاره ای نخواهد داشت مگر آن که واکنش متقابل نشان دهد. 

به نظر می رسد اروپایی ها نیز همکاری گسترده ایران را با آژانس و نیز پایبندی آن به برجام را نادیده گرفته اند. از زمان امضای این سند در سال 2015 آژانس بین المللی انرژی اتمی در تمام گزارش های خود از پایبندی کامل ایران به تعهدات برجامی اش خبر داده بود. و بعد از خروج آمریکا از برجام، و همچنین تعلل اروپا در ادای تعهداتشان از جمله در زمینه نقل و انتقالات مالی، جمهوری اسلامی ایران نیز در چند مرحله – طبق برجام- تعهدات برجامی خود را کاهش داده است. 

به نظر می رسد آژانس بین المللی انرژی اتمی با تن دادن به خواسته های رژیم صهیونیستی و نیز حامی اصلی آن آمریکا، در پرونده هسته ای ایران، از وظایف حقوقی و ذاتی خود دور شده و در حال بدعت گذاری خطرناکی است. این امر نه تنها اعتبار آژانس که امنیت جهانی را هدف قرار داده است. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۸۷۱۴۹۱۵:۱۰:۲۳ ۱۳۹۹/۳/۲۸
مرگ جرج فلوید نباید ما رو از مرگ خاشقچی قافل کنه مرگ بر آژانس بین المللی انرژی اتمی که داره اینقدر به ما گیر میده در قضیه بازدید از سایت ها
ناشناس۱۴۸۷۸۰۰۰۹:۴۷:۲۶ ۱۳۹۹/۳/۲۹
انرژی هسته ای جز تحریم، فقر، گرانی و رکود اقتصادی چه فایده ای برای ما داشته است؟
ناشناس۱۴۸۷۸۰۲۰۹:۴۹:۱۴ ۱۳۹۹/۳/۲۹
ما اگر انرژی هسته ای نخواهیم، باید کی رو ببینیم؟ خواستن انرژی هسته ای ، ده ها سال کشور را به عقب برد.
ناشناس۱۴۸۷۱۵۰۱۵:۱۱:۳۸ ۱۳۹۹/۳/۲۸
وقتی از ان پی تی خارج شدیم اون موقع اروپایی که بیخ گوشمون هست به غلط کردن میفته اینا فقط زبون زور میفهمن، مثل ماجرا کره شمالی
ناشناس۱۴۸۷۷۷۹۰۹:۲۶:۲۳ ۱۳۹۹/۳/۲۹
الگوی امثال شما از کشور ایده آل کره شمالی هست. در هر جنبه ای این کشور فلک زده رو مثال میزنید
ناشناس۱۴۸۷۸۸۹۱۲:۲۱:۰۱ ۱۳۹۹/۳/۲۹
دولتی که فقط باج دادن بلده و مجلسی که سلفی گرفتن آرزوش بود ، اونقدر غربیها رو پررو کردن که اونها به هیچ وجه از زیاده خواهی و زورگویی علیه ایران دست برنمیدارن
ناشناس۱۴۸۸۰۷۸۱۵:۰۵:۵۹ ۱۳۹۹/۳/۲۹
دکتر الان کره شمالی به کجا رسیده؟ مردم کره جنوبی توی پلاستیک براشون از دریا برنج صدقه می‌فرستن
سید۱۴۸۸۳۱۵۲۲:۰۳:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۲۹
آقای پرزور دلار شد 20تومان
محمد۱۴۸۸۷۶۰۱۴:۳۲:۲۸ ۱۳۹۹/۳/۳۰
خیلی سر خوشی.
ناشناس۱۴۸۷۱۵۲۱۵:۱۱:۴۵ ۱۳۹۹/۳/۲۸
بدعت گذاری کدومه دیگه ؟! خوب بدبخت میخواد بازدید کنه دیگه ! کارش اینه خوب . عجبا !
ناشناس۱۴۸۷۸۱۰۱۰:۰۳:۱۸ ۱۳۹۹/۳/۲۹
بدعتش این جا هست که امثالی مثل تو نمی فهمند این ها دنبال بهانه هستند و توقعات بی جا بازرسی از نقاط حساس و امنیتی که هیچ کس نباید اجازه بدهد
ناشناس۱۴۸۷۸۹۸۱۲:۲۴:۵۱ ۱۳۹۹/۳/۲۹
اولا از هیچ جای دنیا به اندازه ایران بازدید نکردن . ثانیا از امریکا و اسراییل و فرانسه و انگلیس اصلا بازدید نکردن . ثالثا این جاهایی که میخواد بازدید کنه سایتهای نظامیه نه هسته ای .
ناشناس۱۴۸۸۲۸۳۲۰:۴۶:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۲۹
بحث این هست که این بازدید برخلاف رویه مورد پذیرش اعضای سازمان هست و یک جوری با جمهوری اسلامی ایران به شکل استثنائی و فراتر از نرم پذیرفته شده رفتار کردنه؛ یعنی شما بر یک اساسی توافق کردین که اجازه بدین با یک سری شرایط بازرسان به بعضی مناطق مورد نظرشون دسترسی داشته باشن و اونا هم باید مدارکی که بر اساسشون قصد دارند از اون قسمت ها بازدید کنند رو به طرف مقابل به شکل حقوقی بقبولونند. از قضا مدارکی که آژانس داره ارائه می ده از منابعی به دست اومدن که خارج از رویه پذیرفته شده کشورهای عضو هست. برای همین درخواست آژانس رسماً سنت شکنی در مورد ایران هست و این موضوع برای ایران دارای اهمیته که به عنوان یکی از کشورهای عضو، با رفتار تبعیض آمیز از طرف آژانس روبرو نشه.
ناشناس۱۴۹۰۱۹۸۱۴:۱۰:۱۷ ۱۳۹۹/۳/۳۱
قربان شما وکیل مدافع تسخیری آژانس هستید؟؟ مگر آژانس برای هر گزارشی ارزش قائل است که به صرف گزارش اسرائیل می خواهد بازرسی کند؟؟ شماها مفهومی به اسم وطن و استقلال برایتان کشک است برای همین راحت موضع گیری های شما به نفع بیگانگان است
ناشناس۱۴۸۷۱۵۳۱۵:۱۳:۰۷ ۱۳۹۹/۳/۲۸
خوب بذارید بازدید کنه دیگه ما که تا همین دیروز دنبال ساخت بمب اتم نبودیم
ناشناس۱۴۸۷۸۱۵۱۰:۰۶:۳۹ ۱۳۹۹/۳/۲۹
این اطلاعات را اسراییلی داده که خودش جز ان پی تی نیست هیچ بمب هم دارد هنوز نفهمیدی دنبال چی هستند؟ هر روز یک بهانه
مهدی۱۴۸۸۲۶۲۱۹:۵۶:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۲۹
چه «خوب» های ساده انگارانه ای!
ناشناس۱۴۸۷۱۵۵۱۵:۱۴:۵۸ ۱۳۹۹/۳/۲۸
عدم بازدید و دسترسی به ۲ مکان = حمایت قاطع اکثریت کشورها از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران
ناشناس۱۴۸۷۹۰۰۱۲:۲۶:۵۴ ۱۳۹۹/۳/۲۹
این آشیه که تیم مذاکره کننده برای ایران پخت . اینها جلو جلو همه تعهداتشون رو انجام دادن و اونها نه تنها هیچ تعهدی رو عمل نکردن بلکه چیزهای ساده ای مثل تحریم هواپیمایی یا تسلیحاتی یا مالی رو هم از ایران دریغ کردن . به این میگن بازی برد برای طرف غربی و باخت برای دولت بی تدبیر .
ناشناس۱۴۸۷۱۵۹۱۵:۱۵:۴۷ ۱۳۹۹/۳/۲۸
باید نذاریم ببینن
ناشناس۱۴۸۷۸۵۲۱۱:۲۱:۰۰ ۱۳۹۹/۳/۲۹
چی رو ؟
ناشناس۱۴۸۷۱۶۰۱۵:۱۶:۴۷ ۱۳۹۹/۳/۲۸
ما دنبال سلاح اتمی نیستیم
مهران۱۴۸۷۸۷۷۱۱:۵۲:۱۸ ۱۳۹۹/۳/۲۹
واقعا متوجه نیستید دارن بیش از تعهد ایران دارن بازرسی میکنند مثل این می مونه بگی من تو خونم کار بدی انجام نمیدم پس در خونه رو باز می ذارم تا همه بیان ببینند
ناشناس۱۴۸۷۱۶۳۱۵:۱۷:۵۶ ۱۳۹۹/۳/۲۸
شفافیت هم خوب چیزیه
ناشناس۱۴۸۷۸۱۲۱۰:۰۵:۰۷ ۱۳۹۹/۳/۲۹
فقط برای ما خوبه؟ برای همین کشورهای گستاخ خوب نیست نه؟ دورانتون تموم شده
ناشناس۱۴۸۷۸۳۸۱۱:۰۲:۱۱ ۱۳۹۹/۳/۲۹
شفافیت قاعده دارد و نه این که هر روز یک چیزی علم کنند وبخواهند زور بگویند
ناشناس۱۴۸۷۱۶۷۱۵:۱۹:۳۴ ۱۳۹۹/۳/۲۸
همه جا رو میخوانن ببینن ، زبونشون هم درازه . نمیشه که ! یا این یا اون
ناشناس۱۴۸۷۱۶۹۱۵:۲۰:۵۰ ۱۳۹۹/۳/۲۸
این ۲ تا جا رو از کجا پیدا کردن ؟! مرگ بر ماهواره های جاسوسی
ناشناس۱۴۸۷۱۸۴۱۵:۲۷:۳۱ ۱۳۹۹/۳/۲۸
دشمن ( همه دنیا ) بداند ما نه اجازه بازدید میدهیم و نه مذاکره میکنیم حتی اگر پراید ۱۴۵ میلیون تومان بشود
ناشناس۱۴۸۷۱۹۲۱۵:۳۳:۲۸ ۱۳۹۹/۳/۲۸
سلام تورم ۲۷۰ درصدی
ناشناس۱۴۸۷۱۹۴۱۵:۳۴:۵۱ ۱۳۹۹/۳/۲۸
آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است ؟!
مهران۱۴۸۷۸۷۸۱۱:۵۳:۴۵ ۱۳۹۹/۳/۲۹
پس همین الان در خونت رو باز کن تا همه همسایه ها راحت بیان تو خونت ، مگر اینکه حسابت پاک نباشه
ناشناس۱۴۸۸۲۸۴۲۰:۴۹:۲۱ ۱۳۹۹/۳/۲۹
اگه ایران بازرسی بر مبنای اطلاعات جاسوسی اسراییل رو قبول کنه در واقع چراغ سبزی به کشورهای غربی برای استخدام جاسوس در ایرانه. ایران هم که نمی تونه 24 ساعته تمام افراد جامعه رو زیر نظر داشته باشه. اسراییل هم می گه آقا/خانم این 5000 دلار رو بگیر، این ماده ای که من بهت می دم رو ببر بذار تو یه مدرسه، یه مغازه و وقتی که انجام دادی به ما بگو ما بریم به آژانس بگیم. ایران که نمی تونه همه جای کشور رو کنترل کنه. الان میگن تو یه قالی شویی مواد اتمی بوده. به فرض بوده، آژانس که نمی گه کی این رو اینجا گذاشته میگه رفتم نمونه گرفتم مواد اتمی بوده.
ناشناس۱۴۸۸۶۵۷۱۲:۲۸:۱۳ ۱۳۹۹/۳/۳۰
محاسبه‌گر عادل نیست آژانس یک نهاد بی‌طرف نیست
ناشناس۱۴۸۷۲۰۱۱۵:۳۹:۵۴ ۱۳۹۹/۳/۲۸
پس هنوز موضوع تورقوزآباد حل نشده
کارچاق کن آماتور۱۴۸۷۲۰۶۱۵:۴۳:۱۰ ۱۳۹۹/۳/۲۸
باید یه قرار ملاقات محرمانه بذاریم بین طبری و دبیر کل سازمان بین المللی انرژی اتمی . مشکلات خودش حل میشه خود بخود .
ناشناس۱۴۸۷۲۱۹۱۵:۵۱:۱۲ ۱۳۹۹/۳/۲۸
آنها ادعا می کنند ولی شما که راست می گویید چرا اجازه نمی دهید؟؟؟؟
ناشناس۱۴۸۷۲۳۰۱۶:۰۱:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۲۸
این بدعت خطرناک برای ما خطرناک هست یا برای اونها؟
ناشناس۱۴۸۸۰۱۰۱۳:۴۷:۵۹ ۱۳۹۹/۳/۲۹
بهترین جواب
ناشناس۱۴۸۷۲۴۲۱۶:۰۸:۱۵ ۱۳۹۹/۳/۲۸
ما که ایرانی هستیم نمیدونیم توقوزآباد کجاست اینا چی جوری میفهمن ؟!
ناشناس۱۴۸۷۲۴۸۱۶:۱۶:۵۶ ۱۳۹۹/۳/۲۸
اینا که همه جا رو دیدن بذارید این ۲ جا رو هم ببین تموم شه بره پی کارش خوب
ناشناس۱۴۸۷۲۶۴۱۶:۳۷:۳۱ ۱۳۹۹/۳/۲۸
واقعا فایده NPT برای ایران چی بوده تا حالا؟ مدام بازرسی میشیم و مدام تحریم بیشتر. چرا باید عضو آژانس باشیم؟
ناشناس۱۴۸۷۷۸۰۰۹:۲۸:۱۷ ۱۳۹۹/۳/۲۹
فایده برنامه هسته ای که میلیاردها دلار هزینه و تحریم را در پی داشته چه بوده؟
ناشناس۱۴۸۷۹۰۳۱۲:۲۷:۵۵ ۱۳۹۹/۳/۲۹
چون اطرافیان آقایون میخوان در انگلیس و امریکا و استرالیا و کانادا زندگی کنن . پس باید منافع ملی رو بفروشن . به همین سادگی
ناشناس۱۴۸۹۲۰۱۲۱:۲۲:۳۰ ۱۳۹۹/۳/۳۰
نه کره شمالی شدیم که مردم به آدم خوری بیفتن و نه عراق شدیم که مملکت به اشغال خارجی در بیاد و نابود بشه! فایده اش این بوده! البته نمی خواهیم هم که از منافع آن سود ببریم و اگرنه اوضاع کشور میتونست بهتر بشه. .
ناشناس۱۴۸۷۲۷۲۱۶:۴۳:۱۹ ۱۳۹۹/۳/۲۸
بازدید از فردو و نطنز و آب سنگین اراک و ساغند یزد و پارچین بدعت خطرناک نبود ؟
ناشناس۱۴۸۷۲۷۹۱۶:۴۶:۴۲ ۱۳۹۹/۳/۲۸
حالا شما بذارید این دو جا رو هم بازرسی کنن ایشالله که بدعت گذاری خطرناک نیست علی برکت الله
ناشناس۱۴۸۷۲۹۵۱۷:۰۱:۵۸ ۱۳۹۹/۳/۲۸
علی برکت الله... ای وای و صد وای هر یه قدم که میذاری عقب صدتا میان جلو
ناشناس۱۴۸۷۷۹۰۰۹:۳۶:۰۷ ۱۳۹۹/۳/۲۹
آخه علتش اینه که شماها نمی خواهید بدونید (کی - کجا - چطور - چگونه و ..) قدم بردارید چون شماها همیشه منافع شخصی و گروهیتونو به منافع این مملکت و آدماش ترجیح دادید ..؟؟؟!!!
عباس۱۴۸۷۳۵۳۱۷:۵۸:۴۰ ۱۳۹۹/۳/۲۸
این کجاش بدعته؟همیشه همین بوده
ناشناس۱۴۸۷۳۸۷۱۸:۴۲:۵۷ ۱۳۹۹/۳/۲۸
وقتی دولتی ضعیف داریم باید اژانس هم پررو شود
ناشناس۱۴۸۷۴۰۰۱۹:۰۰:۲۴ ۱۳۹۹/۳/۲۸
کرونا بوده است در این چند ماه آزانس هم نباید اینقدر دستباچه باشد و یک کمی صبر داشته باشد
ناشناس۱۴۸۷۴۲۰۱۹:۳۰:۴۸ ۱۳۹۹/۳/۲۸
اینم نتیجه برجامتون که هم تحریم اقتصادی وجود داره، هم تهدید و فشار و هم عملا دست بستگی ما. این فشاری که روی ما هست، روی کره شمالی نیست. وقتی قراره برجام و ان پی تی مزایایی برامون نداشته باشه و فقط باعث فشار بیشتر بشه، بهتره بمب اتم تولید کنیم و مقابله به مثل
ناشناس۱۴۸۷۴۲۲۱۹:۳۹:۴۸ ۱۳۹۹/۳/۲۸
خوب حالا میذاشتین بیان تورقوزآباد رو هم بررسی کنن مگه چی میشد؟
ناشناس۱۴۸۷۴۳۴۱۹:۵۷:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۲۸
به جای اینکه تقصیر به گردن دیگران بیندازیم بهتر مسئولان توضیح دهند که چطور اسرائیل توانسته ان حجم از مدارک فوق سری هسته ای را بدزد و بر ان اساس برایمان مشکل ساز شود ایا مدارک فوق سری باید به امان خدا در یک سوله رها شود؟
ناشناس۱۴۸۷۹۰۴۱۲:۲۹:۰۴ ۱۳۹۹/۳/۲۹
کدوم حجم ؟ منظورت همون سی دی های فیلم بود که روش برچسب محرمانه زدن و اون دلقک اسراییلی باهاش عکس گرفت ؟!
آزاده۱۴۸۷۴۳۷۱۹:۵۹:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۲۸
چرا ایران هم مثل اسرائیل عمل نمیکنه و در خصوص فعالیت های نظامی هسته ایی رایزنی نمیکنه ایران هم باید مطالبه گری کنه و مدعی باشه
ناشناس۱۴۸۷۴۵۷۲۰:۱۷:۵۷ ۱۳۹۹/۳/۲۸
با این توجیهات خودمانی ایران نمیتواند از خود دفاع کند وبالاخره محکوم خواهد شد
ناشناس۱۴۸۷۶۰۱۲۳:۰۰:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۲۸
میخوان کاری کنند که ایران رسما از برجام خارج شود و بتواند تحریم تسلیحاتی ایران رو تمدید کننداری. آمریکا چه جلزوولزی میزنه... اگه تحریم تسلیحاتی از بین بره، تحریم عادی هم بی اثر میشود... اسلحه خرید و فروش شود بقیه هم عادی شود
ناشناس۱۴۹۰۰۹۲۱۳:۱۱:۳۶ ۱۳۹۹/۳/۳۱
به نظر شما با ارز 4200 وارد کنیم یا با ارز نیمایی یا ..؟
ناشناس۱۴۸۷۶۵۵۰۱:۱۵:۲۶ ۱۳۹۹/۳/۲۹
صد در صد جاسوس اسراییله.
ناشناس۱۴۸۷۷۲۰۰۷:۴۷:۵۰ ۱۳۹۹/۳/۲۹
جالب اینجاست که امریکا از برجام خارج شده و اروپا به هیچکدام از تعهدات برجامی اش عمل نکرده است بعد از ایران می خواهند که پروتکل الحاقی را اجرا کند و به برجام پایبند باشد !
ناشناس۱۴۸۷۹۰۵۱۲:۲۹:۴۷ ۱۳۹۹/۳/۲۹
خب دیگه از ضعیفترین دولت تاریخ ایران نمیشه انتظار دیگه ای داشت .
ناشناس۱۴۸۹۹۰۶۱۱:۳۱:۳۹ ۱۳۹۹/۳/۳۱
البته آمریکا هم همون اول اعلام کرد هرکی از برجام ناراحته مثل ما میتونه ازش خارج بشه ، خوب حالا یه مرد جوونمرد میخوام که از برجام خارج بشه
یه الفی۱۴۸۷۷۲۳۰۷:۵۳:۱۳ ۱۳۹۹/۳/۲۹
تنها بی غیرت ها در برابر این زورگویی کوتاه می آیند
باغیرت اصیل و به فکر آلام اقتصادی مردم ضعیف۱۴۸۷۷۶۵۰۹:۰۸:۰۲ ۱۳۹۹/۳/۲۹
ما باید کوتاه بیائیم و اجازه بازرسی دهیم
ناشناس۱۴۸۷۸۲۸۱۰:۳۶:۱۸ ۱۳۹۹/۳/۲۹
غیرت کاذب شما دلار را به 18000 تومان و پراید را به 90 میلیون تومان رسانده
ناشناس۱۴۸۷۷۵۶۰۸:۵۲:۰۵ ۱۳۹۹/۳/۲۹
حق مطلق ایران است راه ایران راه بهشت است هر مخالفی یا جاسوس یا خودفروخته یا نفوذی یا بی عقل و منطق
ناشناس۱۴۸۷۷۹۱۰۹:۴۱:۵۸ ۱۳۹۹/۳/۲۹
علی برکت ..
ناشناس۱۴۸۷۸۶۸۱۱:۴۵:۳۶ ۱۳۹۹/۳/۲۹
این غربی ها میخواهند که ایران تحریم تسلیحاتی بشه. ما نباید بزاریم. با اینکه خواسته اینها زیاده خواهی هست ولی الان به نفع ما نیست که مقابله کنیم. پارسال ۲۳ مرکز غیر هسته ما را بازدید کردن. بزارین این ۳ تا هم روش تا تحریم تسلیحآتی بر طرف بشه و از روسیه و چین سلاح بگیریم. بعدش از ان پی تی خارج بشید.
ناشناس۱۴۸۷۸۹۵۱۲:۲۴:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۲۹
می شد پیش بینی کرد .. آمانو رو کشتند تا یک سر سپرده آمریکا جای اون رو بگیره
امید۱۴۸۸۳۹۰۰۰:۰۶:۳۸ ۱۳۹۹/۳/۳۰
هسته ای نمی خواهیم
ناشناس۱۴۸۸۶۸۱۱۲:۵۵:۴۰ ۱۳۹۹/۳/۳۰
از کامنت ها معلومه که ما شاء الله چقدر انسان منطقی!!! داریم؟
خردمند۱۴۸۸۷۲۳۱۴:۰۱:۵۴ ۱۳۹۹/۳/۳۰
زمان امضای برجام خوب می دانستم که دقیقا قبل از رفع تحریم تسلیحاتی چنین خیمه شب بازی رخ خواهد داد. اصولا این سازمان ها عروسک غربی ها هستند. ایران باید با قاطعیت برنامه ای را که حافظ امنیت ایران است ادامه دهد وبه وزوز خرمگس هایی که با اهداف انقلاب دشمنی می کنند توجه نکند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  2. تضادی عجیب و پر ابهام!

  3. دیدار روحانی با وزرا و معاونان دولت یازدهم و دوازدهم

  4. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  5. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  6. رادان: برهنگی و عریانی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست

  7. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  8. اعلام جرم دادستانی علیه برخی خبرنگاران در پرونده نیکا شاکرمی

  9. پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها

  10. حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت

  11. دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است

  12. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  13. مسعود اسکویی درگذشت

  14. تاکید وحیدی بر استقبال مردمی از طرح نور فراجا/ ارزیابی معاون رئیسی از همکاری مجلس با دولت

  15. واکنش رئيس صدا و سیما به موضوع عفاف و حجاب

  16. خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله!

  17. لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ دانشجویان بازداشت شدند

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. من عجله ندارم!

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  19. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  22. سقوط در آغوش پهلوی!

  23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  25. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

آخرین عناوین