سوال بزرگ درباره بیرانوند؛ گلر اول یا دوم؟!

گروه ورزشی الف،   3990324134

علیرضا بیرانوند بار دیگر در موقعیت چند سال قبلش قرار گرفته و به نظر می رسد باید برای به دست آوردن پیراهن شماره یک تیمش رقابت شدیدی را تجربه کند.

به گزارش ورزش سه، علیرضا بیرانوند ساعت 5 صبح روز آینده تهران را برای انجام تست های پزشکی باشگاه آنتورپ به مقصد بلژیک ترک خواهد کرد و هنوز معلوم نیست که آیا با توجه به زمان شروع قراردادش با باشگاه بلژیکی که از تاریخ 12 تیرماه خواهد بود، او می تواند به حضورش در پرسپولیس ادامه دهد یا خیر.

در این بین اما خبری پیرامون باشگاه آنتورپ منتشر شد که کمی باعث نگرانی اهالی فوتبال در ایران شده است؛ ژان بیوتِز، دروازه‌بان 25 ساله فرانسوی که سابقه حضور در تیم‌های جوانان و بزرگسالان لیل فرانسه را دارد و طی سه فصل اخیر در رویال ماسکرون بلژیک عضویت داشته، با عقد قراردادی پنج ساله به آنتورپ پیوست تا هم‌تیمی علیرضا بیرانوند در سال آینده شود.

بیوتز دروازه بان فرانسوی 25 ساله سه فصل گذشته فوتبال بلژیک که با قراردادی 5 ساله به رقیب مستقیم بیرانوند تبدیل شد و ارزش جالب توجهی توسط سایت ترانسفرمارکت دریافت کرده است.

این دروازه بان طی سه سال حضور در رویال ماسکرون 74 گل دریافت کرده  16 کلین شیت به نامش ثبت شده است و حالا رقابت سختی میان او و بیرانوند برای پر کردن جای سینان بولات دروازه بان 31 ساله ترکیه ای سه سال اخیر آنتورپ شکل گرفته است؛ دروازه‌بانی که یکی از معدود گلرهایی است که گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا را هم تجربه کرده و سال گذشته بیشترین کلین شیت را به نام خودش در لیگ بلژیک ثبت کرد، تا در فصل جدید برای استاندارد لیژ بازی کند.

نکته جالب توجه اینکه ارزش رقیب علیرضا بیرانوند در ترانسفر مارکت چیزی حدود 2 میلیون یورو تخمین زده شده و وقتی چنین خریدی از سوی باشگاه بلژیکی انجام می شود یعنی بیرانوند به هیچ وجه کار آسانی برای گرفتن پیراهن شماره یک باشگاه جدیدش نخواهد داشت و پس از مدت ها که در تیم ملی فوتبال ایران و تیم فوتبال پرسپولیس دروازه بان ثابت و یکی از ستون های اصلی تیم بوده است، باید دوباره برای به دست آوردن جایگاهش بجنگد.  

بیرانوند در نفت تهران چنین شرایطی را تجربه کرده بود ولی انتقال به پرسپولیس و اعتماد کارلوس کی روش به این دروازه بان بلند قامت، روزهای بسیار خوبی برای او و فوتبال ایران رقم زد. او اما حالا بار دیگر به موقعیت چند سال قبل در نفت تهران و تیم ملی بازگشته که رقابت شدیدی با شیخ ویسی و همینطور سایر گلرهای مدنظر کی روش داشت و حالا یک دروازه‌بان جوان با 2 سال سابقه کمتر نسبت او، رقیب اصلی اش به شمار می رود.

در این شرایط سخت موضوع دیگری که کار بیرانوند را سخت تر خواهد کرد، بازگشت او پس از تست های پزشکی به ایران برای ثبت چهارمین قهرمانی با پرسپولیس است؛ موقعیتی که سبب می شود او بخشی از تمرینات پیش فصل تیمش را از دست بدهد و طبیعتا عملکرد ژان بیوتز در مدت غیبت بیرانوند می تواند در آینده گلر ملی پوش فوتبال ایران تاثیری مستقیم داشته باشد و حتی او را به نیمکت نشین تبدیل کند !

علیرضا بیرانوند پس از گرفتن تندیس AFC برای حضور در جمع بهترین های قاره آسیا اعلام کرد بامداد روز آینده جهت شرکت در تست پزشکی باشگاه آنتورپ راهی بلژیک خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  21. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  22. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  23. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  24. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین