مورد عجیب غلامرضا تاجگردون / اعتبارنامه‌ای که در برابر رد شدن مقاومت می‌کند

گروه سیاسی الف،   3990321059 ۵۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

اعتبارنامه کسی که خود رییس شعبه بررسی کننده اعتبارنامه دو نماینده دیگر بود و رای موافق شعبه بررسی کننده اعتبارنامه خود را هم داشت اما در افکار عمومی چندان خوشنام نیست پس از مدت ها کش و قوس امروز به کمیسیون تحقیق مجلس رفت تا طی دو هفته آینده بررسی شود.

مورد عجیب غلامرضا تاجگردون / اعتبارنامه‌ای که در برابر رد شدن مقاومت می‌کند

به گزارش الف این وضعیت عجیب و پیچیده غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران است که طی روزهای گذشته تایید اعتبارنامه اش در شعبه بررسی کننده به بحث  داغی  در رسانه ها و فضای مجازی دامن زده بود و در واقع بنابر تحلیل ناظران به سنجش عیار «اصول‌گرایی» مجلس یازدهم تبدیل شده بود.

صبح امروز موضوع قرائت نتایج رای گیری در شعبه های بررسی کننده اعتبارنامه سه نفر از نمایندگان مجلس یازدهم (غلامرضا تاجگردون،سید کاظم دلخوش اباتری و حسین محمد صالحی دارانی) مورد اختلاف و تفسیر آیین نامه ای قرار گرفت.

 محمدباقر قالیباف رییس این جلسه بعد از قرائت گزارش تایید اعتبارنامه‌ها در شعب از نمایندگان خواست اگر نسبت به این موضوع اعتراضی دارند صحبت کنند. درباره کاظم دلخوش و حسین محمدصالحی دارانی هیچیک از نمایندگان اعتراضی نداشتند اما بعد از قرائت نتایج رای گیری شعبه دوازدهم یعنی شعبه رسیدگی کننده به اعتبار نامه تاجگردون، که با اعتبار نامه وی با اختلاف دو رای مثبت موافقت کرده بود، با اخطاری که علیرضا زاکانی داد رییس مجلس مجبور شد این اعتراض را به رای بگذارد. 

ماجرا ازاین قرار است که به گفته زاکانی بر اساس اصول متعدد قانون اساسی و نظر شورای نگهبان موضوع تصویب اعتبارنامه نمایندگان چیزی نیست که مجلس بتواند آن را به شعب واگذار کند و اعتبارنامه‌ها باید توسط مجلس تصویب شود. بنابراین اگر حتی یک نماینده همچنان به اعتبارنامه اعتراض داشته باشد فرایند بررسی اعتبارنامه باید ادامه پیدا کند تا در نهایت در صحن به رأی گذاشته شود. در فرایند بررسی، اعتبارنامه پس از بررسی در شعب در صورت باقی ماندن اعتراض به کمیسیون تحقیق ارجاع می‌شود.

پس از این اخطار و اعتراض، قالیباف وارد بودن این اخطار را به رای گذاشت و با رای موافق ۱۵۹ نفر از نمایندگان اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون که خود رییس شعبه بررسی کننده دو نماینده دیگر بود و اعتبارنامه اش نیز در شعبه دوازدهم تایید شده بود به کمیسیون تحقیق ارجاع شد تا طی دو هفته آینده در آنجا مورد بررسی قرار گیرد.

اعتبارنامه ای که زیر ذره بین رفت

طی روزهای گذشته موضوع اعتبارنامه تاجگردون مورد توجه رسانه و کاربران تحلیلگر در فضای مجازی قرار گرفت بود. از نظر اغلب آنان مدارک و اسناد موجود درباره تخلفات نماینده گچساران برای رد اعتبار نامه وی در یک مجلس مدعی اصول گرایی کفایت می‌کرد. 

برخی نیز از تلاش های تاجگردون برای اثرگذاری از طریق افشاگری درباره تخلقاتی که ادعا می شد مربوط به رییس مجلس است در این باره خبر دادند و عدم حضور قالیباف را در رای گیری درباره اعتبارنامه تاجگردون در شعبه رسیدگی کننده معنادار و بسیار قابل انتقاد دانستند. 

فارغ از این، اصل موضوع تصمیم گیری درباره نحوه رسیدگی به اعتبار نامه نمایندگانی که اعتبارنامه‌شان علیرغم تایید در شعبه مورد اعتراض سایر نمایندگان قرار گرفته دارای ابهامات قانونی بود که در جلسه امروز مجلس درباره آن به اجماع رسیدند.

تاجگردون: مظلوم بودم  

 اما این مساله چنانکه قابل پیش بینی بود با واکنش منتخب گچساران در مجلس مواجه شد. 

تاجگردون با بیان اینکه داعیه ماندن و اصرار بر آن ندارم گفت: دنیا محل گوشه‌ای از آخرت است و در هر مقامی باشم پاسخگو خواهم بود.

او بعد از قرائت شعبه ۱۲ خطاب به محمدباقر قالیباف اظهار داشت: در انصاف و عدالت شما و هیأت رئیسه شکی ندارم ولی تذکراتی هم دارم.

وی افزود: انتظار داشتم که قبل از رأی‌گیری عنایتی داشته باشید اما اراده شما به رأ‌ی گذاشتن اخطار بود که این موضوع برخلاف اظهارنظر سخنگوی هیأت رئیسه بوده است اما تا امروز توکل به خدا کردم و حرفی نزدم.

وی افزود: برخلاف قوانین و آئین نامه شعبه و با گذشت تمامی زمان‌ها نایب رئیس مجلس نامه‌ای را به شورای نگهبان نوشته و در شعبه علیرغم آنکه قانون و آئین‌نامه اجازه نمی‌داد بر اساس آن عمل شد اما مشخص نیست بر اساس چه چیزی امروز شما رویکرد دیگری دارید.

منتخب گچساران در مجلس گفت: تاجگردون مظلومانه در مجلس بود، من داعیه بر ماندن و اصراری بر آن ندارم و کیفم را برمی‌دارم و از مجلس می‌روم اما شما هستید در درگاه قیامت و آخرت قرار دارید.

وی گفت: از آنجا که اسم من گفته شد باید بگویم دنیا محل گوشه‌ای از آخرت است؛ من در هر مقام و منصبی باشم باید پاسخگوی هر احد و ناسی باشم و حتما در شعبه رسیدگی هم حضور پیدا خواهم کرد.

وی خطاب به قالیباف گفت: شما وظیفه دارید قانون و آئین‌نامه را رعایت کنید.

قالیباف: قانون اساسی را رعایت کنید

قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تاجگرون گفت: من و هیأت رئیسه قسم یاد کرده‌ایم ضمن اینکه از شما هم می‌خواهم آئین‌نامه و قانون اساسی را رعایت کنید.

وی گفت: وقتی اخطار قانون اساسی وجود دارد ما این اخطار را به رأی نمایندگان گذاشتیم که این موضوع دقیقا مر آئین‌نامه است.

وی افزود:‌شورای نگهبان شما را تأیید کرده است ضمن اینکه در شعبه هم بحث اعتبارنامه شما مطرح شده است در آئین‌نامه هم  عنوان شده که باید در مجلس اتفاق نظر باشد که این موضوع را هم به رأی مجلس گذاشته‌ایم لذا شما باید به رأی مجلس احترام بگذارید.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه اخطار قانون اساسی رأی آورد پرونده شما به کمیسیون تحقیق می‌رود و 15 روز وقت است و شما می‌توانید نظرت خود را به آنها بگویید؛ کمیسیون تحقیق یا اعتبارنامه شما را تدیید می‌کند و یا رد اما اگر این اعتبارنامه رد شد موضوع مجددا به صحن می‌آید و شما در صحن وقت دارید اظهارنظر کنید سخنگوی شعبه هم می‌تواند اظهار نظر کند.

باید منتظر ماند و دید که تا ۱۵ روز دیگر سرنوشت اعتبار نامه نماینده ای که در افکار عمومی مورد بحث و نظرهای زیادی قرار گرفته چه خواهد شد.

 

 

 


 

دیدگاه کاربران

گچسارانی۱۴۷۸۴۱۲۱۱:۴۳:۵۸ ۱۳۹۹/۳/۲۱
شان تاجگردون بالاتر از این مجلس است . ما از ایشون درخواست داریم مجلس را ترک کند .
ناشناس۱۴۷۸۷۱۴۱۵:۱۷:۰۲ ۱۳۹۹/۳/۲۱
شان هیچ کسی از مجلس بالاتر نیست اگر مجلس هر مشکلی داره خون بهای 400 هزار شهید هست به جای هجمه رسانه ای به قانون احترام بذاریم.
ناشناس۱۴۷۸۷۳۴۱۵:۲۹:۳۱ ۱۳۹۹/۳/۲۱
مجلس باید به کار اصلی و مهم خود بپردازد. مباحث بی اهمیت اتلاف وقت است.
ناشناس۱۴۷۸۷۱۵۱۵:۱۷:۱۰ ۱۳۹۹/۳/۲۱
آفرین به این مجلس که در برابر فساد و فشار سرخم نمیکند.
ناشناس۱۴۷۸۸۶۴۱۶:۵۸:۰۰ ۱۳۹۹/۳/۲۱
این مملکت پر شده از مدیران، مسئولان، وکلا و قضاتی مثل تاجگردون که با حذف یک نفر مشکل حل نمیشه. باید ریشه ای درمان کرد تمام سازوکارها نیاز به اصلاح دارند
ناشناس۱۴۷۹۲۳۰۰۰:۵۸:۰۰ ۱۳۹۹/۳/۲۲
این مجلس باید با بی عدالتی ها علیه تاجگردون مقابله کند
ناشناس۱۴۷۸۷۲۹۱۵:۲۵:۵۳ ۱۳۹۹/۳/۲۱
شان تاجگردون را در کمپ های انتخاباتیش دیدیم !
ناشناس۱۴۷۸۹۰۷۱۷:۴۵:۳۹ ۱۳۹۹/۳/۲۱
بر فرض که تاجرگدون فاسد باشد، مشکل شما فساد اوست؟ پس چرا با بقیه کاری ندارید؟
ناشناس۱۴۷۹۰۱۵۲۰:۰۷:۲۷ ۱۳۹۹/۳/۲۱
به خصوص با اون بچه های برنو به دست و اسلحه هاشون
ناشناس۱۴۷۹۰۱۶۲۰:۰۸:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۲۱
شما اول حوزه اتخابیه این فرد رو توی نقشه پیدا کن بعد راجع به شان مجلس ایران حرف بزن
ناشناس۱۴۷۹۰۹۱۲۲:۰۷:۱۷ ۱۳۹۹/۳/۲۱
حرف از خون شهدا می زنید درصورتی که تاجگردون برادرشهید وجانباز می باشد به نطرمن این مجلس لیاقت تاجگردون ندار چون لیاقت اوفراترازاین جماعت هست
علی۱۴۷۹۱۱۹۲۲:۳۲:۵۴ ۱۳۹۹/۳/۲۱
تاجگردون نماینده‌ی واقعی مردم است چرا ترک کند؟
ناشناس۱۴۷۸۴۱۶۱۱:۴۶:۱۷ ۱۳۹۹/۳/۲۱
رد اعتبارنامه تاجگردون، رد اعتبارنامه یک شخص نیست. رد تشخیص شورای نگهبان و رد آرای مردم حوزه گچساران است.
ناشناس۱۴۷۸۷۰۰۱۵:۰۷:۲۳ ۱۳۹۹/۳/۲۱
شما بالاتر از قانون هستی که اینجوری نظر میدی؟ کسی حق نداره فشار بیاره همه درمقابل قانون برابرند
ناشناس۱۴۷۸۷۳۰۱۵:۲۶:۳۳ ۱۳۹۹/۳/۲۱
مگر غیر از این است؟ شما این وسط چه کاره هستید؟
ناشناس۱۴۷۸۴۱۸۱۱:۴۷:۳۶ ۱۳۹۹/۳/۲۱
عده ای در مجلس یازدهم دوست ندارند که فرد مطلعی از پرونده های مالی آنها در مجلس حضور داشته باشد.
ناشناس۱۴۷۹۰۳۷۲۰:۴۸:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۲۱
این فرد مطلع اگر مدارک مستدلی داره وظیفه قانونی و شرعی داره که حتماً اون رو ارائه کنه نه این که بخواد برای پوشش مفاسد خودش از اونها برای گروکشی سوء استفاده کنه .
ناشناس۱۴۷۸۴۱۹۱۱:۴۸:۲۷ ۱۳۹۹/۳/۲۱
می خواهند حوزه انتخابیه تاج گردون را ملتهب کنند تا مجلس منفعل شود و نتواند تصمیمات انقلابی بگیرد دقیقا کاری که با رییسی کردند و ایشان را در مسله بنزین دخیل کردند و با اینکار به اقای رییسی رکب زدند و مسله مبارزه با فساد را کند کردند
ناشناس۱۴۷۸۴۲۲۱۱:۴۹:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۲۱
جماعتی حاضرند برای منافع شخصی و گروهی خود هر کاری انجام دهند. حتی با رد اعتبارنامه یک نماینده، آرای مردمی که به او رای داده اند را باطل کنند!
ناشناس۱۴۷۸۴۲۳۱۱:۵۰:۵۷ ۱۳۹۹/۳/۲۱
این مجلس با و بدون تاجگردون مجلسی ضعیف خواهد بود. مجلس یک دست اصولگرا کاری از پیش نخواهد برد.
ناشناس۱۴۷۹۰۰۵۱۹:۵۵:۳۴ ۱۳۹۹/۳/۲۱
چی میگی بابا..دور قبل همش اصلاح طلب فرستادیم چه کردن برامون؟؟بیچارمون کردن دلار شده ۱۷ ماشین که یه پراید شده ۹۰ طلام که تو اوجه ..مسکنم که حرفشو نزن...اجناسم ۱۰۰۰برابر شده قیمتشون....بابا خودمون هم به خودمون رحم نمیکنیم...الان مشکل ما بودن یا نرودن این آقاس؟؟بزارین برن ملت نفس بکشن ...
ناشناس۱۴۷۹۰۱۷۲۰:۰۹:۱۳ ۱۳۹۹/۳/۲۱
نیست مجالس ششم و دهم که یک دست تَکراری بودن کاری به جز خیانت انجام دادن
ناشناس۱۴۷۹۱۲۵۲۲:۴۰:۱۰ ۱۳۹۹/۳/۲۱
خواهیم دید
ناشناس۱۴۷۸۴۲۶۱۱:۵۱:۵۰ ۱۳۹۹/۳/۲۱
تاج گردون نور چشم مردم جنوب و خار چشم مخالفان است.
ناشناس۱۴۷۹۰۱۸۲۰:۰۹:۵۵ ۱۳۹۹/۳/۲۱
این نظر رو بیست جا کپی کردی . خسته نشدی ؟ بسه اضافه کاری ، کشتی خودتو !
ناشناس۱۴۷۹۰۲۰۲۰:۱۰:۱۸ ۱۳۹۹/۳/۲۱
خار و اسلحه و ... ، چقدر متمدن !!!
علی۱۴۷۹۰۴۲۲۱:۰۱:۰۹ ۱۳۹۹/۳/۲۱
خواهشا جنوب هزینه کنید.
صمصام۱۴۷۸۴۲۷۱۱:۵۱:۵۹ ۱۳۹۹/۳/۲۱
گروه سیاسی الف اعتبارنامه‌ای که در برابر رد شدن مقاومت می‌کند یا نمایندگانی که در برابر تایید قانونی اعتبار آقای تاجگردون مقاومت میکنند !؟ این نظر هم بد نیست نگاه کنید : اگر نمایندگان معترض به آقای تاجگردون بتوانند به هر روشی اعتبار نامه ای ایشان را رد کنند آیا اصولا از این پس اعتبار و احترامی برای جایگاه شورای نگهبان باقی خواهد ماند ؟؟؟؟؟ مگر نه اینکه شورای نگهبان اعلام کرده مستندات ادعایی نمایندگان معترض قبلا بررسی شده است ؟! پس دیگر اینهمه اصرار و مقاومت چند نفر برای رد اعتبار نامه آقای تاجگردون برای چیست ؟؟؟؟
ناشناس۱۴۷۸۸۰۸۱۶:۲۰:۰۹ ۱۳۹۹/۳/۲۱
این چه مجلسی هست که اعتبار نامه آقای قالیباف راتایید اعتبار تاییدی شورای نگهبان و نظر رای دهنده گان را رد می‌کند کلا رای گیری سیاسی بوده
ناشناس۱۴۷۸۹۱۵۱۷:۵۲:۲۸ ۱۳۹۹/۳/۲۱
چرا یک کمیسیون چندنفره در مجلس به جای رای گیری از کل نمایندگان می رود تایید می کند؟
ناشناس۱۴۷۸۴۲۹۱۱:۵۴:۱۲ ۱۳۹۹/۳/۲۱
مجلس 18 درصدی مجلسی ضعیف است. همین است که حضور یک نماینده اصلاح طلب را هم نمی تواند تحمل کند.
ناشناس۱۴۷۸۴۳۱۱۱:۵۵:۴۰ ۱۳۹۹/۳/۲۱
چرا قالیباف ماسک نمی زند. چرا نمایندگان مجلس یازدهم فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند؟ اینها می خواهند برای مردم قانون وضع کنند؟؟؟!
ناشناس۱۴۷۹۰۷۸۲۱:۵۸:۱۳ ۱۳۹۹/۳/۲۱
الان اگه ماسک میزد خود تو دوباره میومدی نظر میدادی چه رییس ترسویی این که یک از مریضی میترسه صورتشو قاییم میکنه چجوری میخواد دولت رو به چالش بکشه.
ناشناس۱۴۷۸۴۳۶۱۱:۵۶:۵۴ ۱۳۹۹/۳/۲۱
این نمایندگان اگر دغدغه حل مشکلات مردم را داشتند، وقت خود را صرف موضوعات پیش وپا افتاده چون تاجگردون نمی کردند.
علی رضا۱۴۷۸۸۷۶۱۷:۱۶:۳۸ ۱۳۹۹/۳/۲۱
شاید برای شما پیش پا افتاده باشد ولی برای مردم ستمدیده گچساران و باشت که سالهاست نه فقط پای شخص تاجگردون بلکه پای تک تک اعضای خانواده اون بر روی خرخره اونهاست و داره خفشون میکنه این موضوع بحث مرگ و زندگی هست.
ناشناس۱۴۷۹۰۲۱۲۰:۱۱:۲۵ ۱۳۹۹/۳/۲۱
این مجلس یک هفته ست اومده . چرا تو چهار سال قبل چیزی به مجلس سلفی بگیر نگفتی ؟
ناشناس۱۴۷۸۴۳۹۱۱:۵۸:۱۸ ۱۳۹۹/۳/۲۱
چرا قوه قضاییه سکوت کرده و به ماجرای این اقا که ایا فاسد است و کار غیر قانونی انجام داده یا نداده ورود نمی کند؟ چرا همیشه دنبال شاکی خصوصی هستید تا پیگیری کنید؟
ناشناس۱۴۷۸۴۴۰۱۱:۵۸:۲۴ ۱۳۹۹/۳/۲۱
یک میلیارد صرف دوطبقه کردن بزرگراه صدر شد، آیا کسی پاسخگو چرایی انجام این پروژه است؟
ناشناس۱۴۷۸۷۳۵۱۵:۳۰:۰۹ ۱۳۹۹/۳/۲۱
با یک میلیارد دلار 10 سال پیش می توانستیم چندین خط مترو احداث و هزاران اتوبوس برای شهر تهران خریداری کنیم.
ناشناس۱۴۷۸۷۷۵۱۵:۵۲:۳۳ ۱۳۹۹/۳/۲۱
طرفدار قالیباف نیستم ولی با دو طبقه کردن بزرگراه صدر بیشتر از دو میلیارد دلار که نمیدانم چطور محاسبه کردی صرفه جویی بنزین و اتلاف وقت شد
ناشناس۱۴۷۸۹۹۶۱۹:۳۹:۳۰ ۱۳۹۹/۳/۲۱
دلار منظورت هست دیگه! چون ریال و تومن یه مترش رو هم جواب نمیده
ناشناس۱۴۷۸۴۴۹۱۲:۰۲:۳۳ ۱۳۹۹/۳/۲۱
خیلی ها در این مجلس پرونده های مورد سوال دارند. تکلیف آنها چه می شود؟
ناشناس۱۴۷۸۴۵۱۱۲:۰۵:۰۰ ۱۳۹۹/۳/۲۱
وقتی شورای نگهبان تو چند مرحله اعتبارنامه ایشون رو تائید میکنه و تو شعبه هم تائید شده، دیگه اینهمه حرص و جوش مشکوکه
ناشناس۱۴۷۸۴۵۵۱۲:۰۹:۲۷ ۱۳۹۹/۳/۲۱
سیاست حذف افراد دیگر کارایی ندارد
ناشناس۱۴۷۸۴۷۹۱۲:۲۸:۰۶ ۱۳۹۹/۳/۲۱
مشکل مملکت شد این آقا و طبری این همه رشوه خور از دفتر ر...تا رفتگر محله وجود دارد ول کردی چسبیدی به تاجگردون و طبری که یقین دارم تسویه حساب گروهی نه دلسوزی مردم
ناشناس۱۴۷۸۵۲۲۱۲:۵۲:۵۳ ۱۳۹۹/۳/۲۱
کیفت روبرداروبروجناب...همه ازت متنفرن
محسن۱۴۷۹۰۶۳۲۱:۴۳:۰۶ ۱۳۹۹/۳/۲۱
همه اگه منظورت شخص خودته که هیچ ولی اینو بدون فقط ایشون کافیه بگن به مردم در هیج انتخاباتی شرکت نکنن اونوقت میبینی اون همه که میگی چطور براش جون میدن پس لطفا جای خودت حرف بزن
ناشناس۱۴۷۸۶۴۴۱۴:۱۹:۴۹ ۱۳۹۹/۳/۲۱
نمايندگان بجاي حذف يك اصلاح طلب از مجلس بايد به فكر قولها ووعده هايي كه دادند باشند كه بتواند گرهي از انبوه مشكلات جامعه بگشايند
ناشناس۱۴۷۸۶۵۵۱۴:۲۶:۰۵ ۱۳۹۹/۳/۲۱
تاجگردون : مظلوم بودم ! بجای تحریک عواطف و هیجانات و مظلوم نمایی لطفا عقل ها رو اقناع کنید ، البته چه شما و چه هر کس دیگر که می خواهد باشد
ناشناس۱۴۷۹۰۴۸۲۱:۱۲:۲۱ ۱۳۹۹/۳/۲۱
شما عقل ها را اقناع کنید که ایشان فسادی داشتن...
ناشناس۱۴۷۸۷۶۰۱۵:۴۵:۳۴ ۱۳۹۹/۳/۲۱
دکتر تاجگردون تو رابه خون شهیدت قسمت میدهیم که از حق خودت و این مردم مظلوم حوزه انتخابیه ات کوتاه نیا
ناشناس۱۴۷۸۸۸۹۱۷:۳۰:۱۷ ۱۳۹۹/۳/۲۱
تاجگردون مشتی از خروار است همشان بنوبت انشاالله رو میشود
ناشناس۱۴۷۹۱۳۷۲۲:۵۰:۴۲ ۱۳۹۹/۳/۲۱
مورد عجیب بنجامین باتن!!!!!!!!!
فیروز۱۴۷۹۱۶۱۲۳:۲۵:۵۵ ۱۳۹۹/۳/۲۱
شک ندارم تاجگردون مرد درست و حسابی هست البته بچه یک استان دیگه ام چون میخوان حذفشکنند دلخواه اگه آدم بدی بود ک سه بار پشت سرهم مجلس نمی‌رفت اونم داخل شهرستان
منصور۱۴۷۹۱۸۰۲۳:۵۸:۳۰ ۱۳۹۹/۳/۲۱
لیبرالها عین خیانت و نفاق هستند و در آینده سیاسی ایران نباید وجود خارجی داشته باشند کشور ایران جای ابر مجاهدان و سیاستمدارانی چون قاسم سلیمانی باید باشد
ناشناس۱۴۷۹۲۴۴۰۱:۱۱:۲۷ ۱۳۹۹/۳/۲۲
ناراحت از این هستم که چهره ای ملی را به خاطر خدمت به منطقه اش این چنین عذاب می دهند. به خدا این افراد باید در مقابل خدا و مردم گچساران پاسخ دهند.
پزشکزاد۱۴۷۹۲۴۸۰۱:۲۳:۰۰ ۱۳۹۹/۳/۲۲
چه‌اصراریه‌که‌حتما‌باید‌بره‌مجلس‌‌مگه‌جای‌دیگه‌نمیشه‌به‌ملت‌خدمت‌کرداین‌همه‌کشمکش‌و‌اصرارواسه‌ورود‌به‌مجلس‌در‌شان‌ایشون‌نیست‌.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  7. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  8. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  9. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  10. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  11. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  12. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  13. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  14. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  15. اسراییل چه باید بکند؟ 

  16. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  18. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  19. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  20. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  21. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  22. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  23. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  24. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین