بازداشت ۴۱۰۰نفر در اعتراضات آمریکا/ تا کنون ۵نفر کشته شده‌اند/ تلاش معترضان برای عبور از فنس‌های کاخ سفید

گروه جهان الف،   3990312033 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که شمار بازداشتی‌های اعتراضات جاری در ایالات متحده به ۴۱۰۰ نفر افزایش یافته است.

بازداشت ۴۱۰۰نفر در اعتراضات آمریکا/ تا کنون ۵نفر کشته شده‌اند/ تلاش معترضان برای عبور از فنس‌های کاخ سفید

به گزارش فارس، اعتراضات به خشونت پلیس آمریکا با رنگین‌پوستان هنوز در شهرهای بزرگ و کوچک این کشور تداوم داشته و نیروهای امنیتی نیز به بازداشت معترضان ادامه می‌دهند.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گزارش داد که شمار معترضان بازداشت‌شده توسط پلیس آمریکا در اعتراضات روزهای اخیر، به ۴۱۰۰ نفر رسیده است.

پیش از این روزنامه «واشنگتن‌پست» این تعداد را ۲۵۰۰ نفر اعلام کرده بود.

برخی منابع هم از افزایش درگیری نیروهای امنیتی با معترضان بیرون کاخ سفید خبر می‌دهند. بر این اساس، پلیس آمریکا از گاز اشک‌آور و ضربات باتون برای متفرق و دور کردن معترضان از ورودی‌های کاخ سفید استفاده می‌کند.

صف نیروهای امنیتی مقابل کاخ سفید برای جلوگیری از ورود معترضان

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» چندین خودرو بیرون محوطه کاخ سفید به آتش کشیده شده و نیروهای امنیتی نیز تمام چراغ‌های بیرونی این ساختمان را خاموش کرده‌اند.

بر این اساس، با آتش گرفتن نقاطی از فنس‌های امنیتی اطراف کاخ سفید و افزایش حملات و تقابل نیروهای امنیتی با تظاهرات بیرون محوطه این ساختمان، تعداد زیادی از معترضان زخمی شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد پلیس با گاز اشک‌آور، نارنجک‌های صوتی و بی‌حس‌کننده به جان معترضانی که تلاش می‌کنند به محل اقامت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا وارد شوند، افتاده و آنها نیز با سر دادن شعارهای اعتراضی، روشن کردن آتش و حمل پلاکارد به تظاهرات خود ادامه می‌دهند.

شبکه «الجزیره» نیز به نقل از روزنامه واشنگتن‌پست اعلام کرد که از زمان آغاز اعتراضات به خشونت پلیس آمریکا با رنگین‌پوستان و مرگ «جورج فلوید» سیاهپوست زیر زانوی یک افسر پلیس، تا کنون ۵ نفر دیگر نیز طی درگیری نیروهای امنیتی با تظاهرات‌کنندگان، جان خود را از دست داده‌اند.

معترضان در حال آتش‌زدن پرچم آمریکا بیرون کاخ سفید

بر این اساس، علی‌رغم اعلام قانون منع آمد و شد و حکومت نظامی در شهرهای مختلف آمریکا از جمله واشنگتن، تظاهرات همچنان ادامه دارد.

خبرنگار شبکه «ان‌بی‌سی» نیز به نقل از سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا نوشت که نیروهای مارشال آمریکایی و مأموران ویژه سازمان مبارزه با مواد مخدر این کشور نیز در خیابان‌های واشنگتن مستقر شده‌اند تا به نیروهای پلیس برای سرکوب معترضان و تظاهرات کمک کنند.

روزنامه «نیویورک‌تایمز» نیز گزارش داد که قتل فلوید به دست پلیس آمریکا باعث شده که تظاهرات پرالتهاب در حداقل ۷۵ شهر ایالات متحده برگزار شود.

همزمان گفته می‌شود زیرزمین کلیسای «سن جان» در نزدیکی کاخ سفید آتش گرفته و در حال سرایت به بخش‌های بالایی این ساختمان است.

شبکه «فاکس‌نیوز» نیز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد بیش طی اعتراضات شامگاه یکشنبه و بامداد دوشنبه (به وقت تهران) بیش از ۵۰ مأمور سرویس مخفی در واشنگتن مجروح شده‌اند.

روشن کردن آتش در نزدیکی محوطه کاخ سفید

شبکه «اسکای‌نیوز» گزارش داد که ترامپ دستور داده گارد ملی آمریکا در خیابان‌های واشنگتن مستقر شود تا به پلیس برای سرکوب تظاهرات مقابل کاخ سفید کمک کند.

گفته می‌شود نیروهای پشتیبانی برای کمک به عقب‌راندن معترضان از مقابل کاخ سفید رسیده و در حال بازداشت تعداد زیادی از تظاهرات‌کنندگان هستند.

آسوشیتدپرس نیز گزارش داد تمام ۱۲۰۰ نظامی گارد ملی واشنگتن برای مقابله با معترضان فراخوانده شده تا مقابل کاخ سفید مستقر شوند.

در شهر لس‌آنجلس، در اقدامی کم‌سابقه تمام نیروهای اداره پلیس، از جمله یگان‌های ویژه و حتی کارآگاهان برای تقابل با مردم معترض این شهر، در خیابان‌ها مستقر شدند.

مقامات آمریکا در تلاش هستند به هر طریقی، از به‌کارگیری گارد ملی تا اعمال حکومت نظامی، مانع از ادامه یافتن اعتراضات نسبت به خشونت و نژادپرستی پلیس این کشور شوند.

کاخ سفید در خاموشی

منابع محلی گزارش دادند که با استقرار نیروهای گارد ملی مقابل کاخ سفید و عبور ساعت از نیمه شب (در واشنگتن) معترضان کم کم در حال متفرق شدن هستند اما هنوز گروه‌های کوچکی به اعتراضات خود ادامه داده و در برخی نقاط آتش‌های برپا شده هنوز روشن است.

«بنیامین کرامپ» قاضی آمریکایی که نماینده خانواده جورج فلوید است در مصاحبه با شبکه ان بی سی ضمن محکوم کردن خشونت برخی معترضان آمیز گفته، مقامات درک می‌کنند که این آتش را معترضان شروع نکرده‌اند، رفتار ظالمانه پلیس و سیستم قضایی نژادپرستانه است که این خشونتها را به وجود آورده است.

افزایش تنش‌ها و آشوب در چندین شهر آمریکا از جمله لس‌آنجلس، فیلادلفیا، آتلانتا، دِنوِر، واشنگتن، کلیولند و سیاتل، شهرداران این مناطق را مجبور کرد که حکومت نظامی در شهرهای خود اعلام کنند.

دوشنبه هفته قبل بود که یک افسر پلیس سعی کرد با رفتاری خشن، «جورج فلوید» سیاهپوست ۴۶ ساله را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود.

تلاش معترضان برای عبور از فنس‌های امنیتی اطراف کاخ سفید

این رفتار خشونت‌آمیز که نهایتاً منجر به مرگ فلوید شد، تظاهرات گسترده رنگین‌پوستان آمریکایی را در شهر مینیاپولیس و چند شهر دیگر بزرگ این کشور در پی داشت.

ترامپ که طی روزهای اخیر از اظهارات تند، تحریک‌کننده و تهدیدآمیز علیه معترضان به خشونت پلیس آمریکایی علیه رنگین‌پوستان فروگذار نکرده بود، بامداد یکشنبه تهدید کرد: «به اراذل و اوباش عصبانی اجازه نمی‌دهم مسلط شوند... این اتفاق نخواهد افتاد. دولت من، خشونت اوباش‌ها را متوقف می‌کند و این کار را به صورت کامل انجام خواهد داد. آشوب ادامه نخواهد داشت».

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۶۷۴۴۸۰۹:۴۵:۲۵ ۱۳۹۹/۳/۱۲
اونایی ک پرچم آمریکا رو آتش میزنند مهاجرهستند
عجایب شهر۱۴۶۷۴۸۴۱۰:۳۱:۳۸ ۱۳۹۹/۳/۱۲
کلشان مهاجر هستند!
ناشناس۱۴۶۷۴۸۸۱۰:۳۴:۵۸ ۱۳۹۹/۳/۱۲
کل کشور و قاره امریکا ملکی غصبی است
ناشناس۱۴۶۷۵۱۹۱۰:۵۶:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۱۲
عجب!خخخخ اومده ماله کشی
ناشناس۱۴۶۷۵۸۱۱۱:۳۲:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۱۲
ساکنان اصلی امربکا سرخپوستان هستند بقیه همه مهاجرند یا تجار برده که سیاهپوستان را از افریقا می دزدیدند و به بردگی در امریکا می فروختند
ناشناس۱۴۶۷۵۲۳۱۰:۵۷:۰۱ ۱۳۹۹/۳/۱۲
رژیم وحشی آمریکا آن مردم بیچاره را آزاد کن
ناشناس۱۴۶۷۶۸۵۱۲:۴۱:۲۷ ۱۳۹۹/۳/۱۲
اینترنت امریکا هم قطع شده؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین