چند پرسش از وزیر کشور درباره حوادث آبان‌ماه

محسن کریم‌پور،   3990311116 ۵۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
چند پرسش از وزیر کشور درباره حوادث آبان‌ماه

 در ساعات پایانی شنبه شب، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در یک برنامه تلویزیونی پس از شش ماه درباره تعداد کشته‌شدگان حوادث آبان‌ماه توضیحاتی ارائه داد.

همه می‌دانیم که در روزهای پایانی آبان ۹۸ و در پی افزایش قیمت بنزین در برخی شهرهای کشور به خصوص شهرهای حاشیه‌ای اعتراضاتی رخ داد. از روزی که این اعتراضات پایان یافت تاکنون هیچ گزارش دقیقی از سیر ماجرا، تعداد کشته‌شدگان و مجروحین، هویت کشته‌شدگان و چگونگی مرگ این افراد برای افکار عمومی منتشر نشده است.

متاسفانه ازابتدای بروز این حوادث سیاست همیشگی در اطلاع‌رسانی اتخاذ شد: ابتدا انکار و سپس دشمن‌پنداری معترضان. اما این‌بار این سیاست به لطف قطع‌شدن اینترنت بین‌المللی تا پایان حوادث قابلیت اجرا داشت اما پس از آن جامعه با موجی از سوالات مواجه شد که متاسفانه برای آن از جانب مسئولین کشورمان پاسخی نیافت.

این سکوت عجیب باعث شد رسانه‌های بین‌المللی که دلِ خوشی از جمهوری اسلامی ندارند و رسانه‌های معاند نظام، میدان را خالی ببینند و در این میدان خالی بتازانند. هر روز هرکدام از اینان یک عدد برای کشته‌شدگان آبان اعلام می‌کرد. مثلا رقم ۱۵۰۰ نفر که توسط رویترز منتشر شد تاثیر بسیار زیادی بر فضای رسانه‌ای گذاشت.

اما اکنون پس از شش‌ماه وزیر کشور وعده داده به‌زودی آمار کشته‌شدگان اعلام می‌شود. البته ایشان در میان سخنانش ناخواسته آمار را اعلام کرد. رحمانی فضلی گفت ۲۰درصد کشته‌شدگان شهید محسوب می‌شوند که حدود ۴۰ تا ۴۵ نفر هستند. قاعدتا با این سخن به این نتیجه می رسیم که آمار کلی بین ۲۰۰ تا ۲۲۵ نفر است. البته وزیر کشور مدعی شده به‌دلیل بررسی‌های دقیق، این آمار تاکنون اعلام نشده است.

به نظر می‌رسد عبدالرضا رحمانی فضلی اکنون باید به چند سوال پاسخ دهد:

۱- آیا عدد کشته‌شدگان هم نیاز به بررسی داشت؟ در همان روزها در محافل خصوصی همین عددی که اعلام شد دهن‌به‌دهن می‌چرخید و افرادی که اندکی به اخبار پشت‌پرده دسترسی داشتند همین عدد را اعلام می‌کرند. آیا وزیر کشور در همان روزها نمی‌توانست این عدد را اعلام کند تا افکار عمومی به دست رسانه‌های معاند نیفتد؟

۲- بررسی‌های بیشتر و دقیق‌تر حتما و حتما باید انجام می‌گرفت تا همه مردم بدانند چه تعداد کشته شده‌اند و از این میان چند نفر از عواملی بودند که بیگناه بودند و صرفا به‌دلیل اعتراض ساده کشته شده‌اند و چند نفر از افرادی بودند که بر اثر غلیان احساسات دست به خرابکاری زده‌اند و چند نفر هم اجیر بیگانگان. اما آیا این بررسی در شش‌ماه پایان نمی‌پذیرد؟ ایشان و مجموعه تحت‌نظرشان چند ماه دیگر برای بررسی نیاز  دارند؟ بهتر نبود و نیست یک تاریخ برای پایان بررسی‌هایشان اعلام کنند تا همه بدانیم بالاخره چه زمانی از نتایج این بررسی‌ها آگاه می‌شویم.

وزیر کشور باید آمار دقیق تعداد کشته‌شدگان را به‌همراه جزئیات اعلام کند و در فراخوانی از مردم بخواهد هرکس اعتراضی دارد و مدعی کشته‌شدن فردی از خانواده یا نزدیکان خود است اطلاعات و اسنادش را در اختیار این وزارتخانه و رسانه‌ها قرار دهد تا رسیدگی شود. فقط با این اقدام است که می‌شود این پرونده را در نظام جمهوری اسلامی پایان داد.

۳- رحمانی فضلی در این گفت‌وگوی تلویزیونی تاکید می‌کند حتی اگر یک نفر هم فوت کند از ملت عزیز ایران است. خوب است ایشان درباره نحوه کشته‌شدن افراد توضیح دهند و تدابیر خود برای تلفات کمتر را هم تشریح کنند تا سخن ایشان را بپذیریم.

رحمانی فضلی مطابق آنچه گفته شد مسئول اجرای پروژه افزایش قیمت بنزین بود. ایشان برای اینکه این طرح به‌گونه‌ای اجرا شود که باعث اعتراض مردم نشود چه تدبیری اندیشیده بود؟

۴- مهم‌ترین پرسشی که نه‌فقط رحمانی فضلی بلکه همه مقامات تصمیم‌گیر در این کشور باید برای آن پاسخ روشن داشته باشند این است که آیا درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین ارزش این‌همه هزینه را داشت؟ فارغ از کشته‌شدن افراد، در همان زمان ارقام مختلفی از میزان خسارت مالی واردشده بر کشور در رسانه‌ها بیان شد. ارقامی که در بعضی موارد تا سی‌هزار میلیارد تومان هم تخمین زده شد. با نگاهی به هزینه‌های مادی و جانی اجرای این طرح باید از مسئولینی که این تصمیم را گرفتند بپرسیم «آیا ارزشش را داشت؟»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۶۷۲۰۲۰۰:۴۲:۵۸ ۱۳۹۹/۳/۱۲
با نفت 30 دلاری قیمت هر لیتر بنزین چقدر است؟ شتاب زده عمل نمیکردید، این همه هزینه هم متحمل نمیشدیم.
ناشناس۱۴۶۷۴۳۰۰۹:۳۳:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۱۲
وزیر کشور و شمخانی و وزیر نفت و تنی چند از مسولان دیگر که در بدترین شرایط زمانی که کشور عراق در اشوب و بلوا بسر میبرد همچنین رییس مجلس که بجای تمامی مجلس تصمیم به این اشتباه بزرگ گرفت مقصران اصلی فتنه بنزینی هستند و باید استیضاح و محاکمه شوند
ناشناس۱۴۶۷۵۲۸۱۰:۵۸:۳۷ ۱۳۹۹/۳/۱۲
ونزوئلا 120 لیتر یارانه ای لیتری 2 سنت
ناشناس۱۴۶۷۵۷۷۱۱:۲۹:۰۴ ۱۳۹۹/۳/۱۲
آمار باید با ذکر اسامی و مشخصات داده بشه تا هرکس عزیزش در لیست نبود اعلام کنه. اون موقع آمار معتبر خواهد بود.
تصمیم سران قوا بود۱۴۶۷۶۸۰۱۲:۳۹:۲۸ ۱۳۹۹/۳/۱۲
گرانی بنزین تصمیم سران قوا بود و چه خوب یا چه بد همه باید پاسخگو باشند نه یک نفر
ناشناس۱۴۶۷۵۳۰۱۰:۵۹:۵۵ ۱۳۹۹/۳/۱۲
اول میبایست برکنار و بعد محاکمه بشه و خواهد شد
ناشناس۱۴۶۷۹۵۴۱۵:۴۵:۵۲ ۱۳۹۹/۳/۱۲
ظاهرا جریانی در پی گناهکار نشان دادن رحمانی فضلی است تا به اصطلاح همه کاسه، کوزه ها را بر سر ایشان بشکند، بنحوی که عوامل دیگر و بلکه اصلی این فاجعه فراموش شود.
ناشناس۱۴۶۷۲۰۴۰۰:۴۶:۱۱ ۱۳۹۹/۳/۱۲
بی تدبیری در افزایش قیمت بنزین و اتفاقات خشن بعد از آن موجب جسارت دولت ترامپ و اشتباه محاسباتی شد که اگر سردار سلیمانی را ترور کنند مردم ایران استقبال میکنند. فکرش رو نمیکردند فقط 7 میلیون نفر در تهران در تشییع پیکر ایشان شرکت کنند. هزینه این بی تدبیری از همه جهات خیلی سنگین بود.
ناشناس۱۴۶۷۴۳۶۰۹:۳۶:۳۵ ۱۳۹۹/۳/۱۲
ترور سردار سلیمانی و سقوط هواپیما . کرونا باعث شد که مسله بحران بنزینی به فراموشی سپرده شود و با عواملی که نسنجیده اینکار را کردند برخوردی نشود
ناشناس۱۴۶۷۷۰۵۱۲:۵۶:۳۹ ۱۳۹۹/۳/۱۲
قالیباف میگه 5 میلیون شما میگی 7 میلیون! از کجا می ارید این ارقام رو؟
ناشناس۱۴۶۷۲۰۶۰۰:۴۷:۲۱ ۱۳۹۹/۳/۱۲
بلی ارزشش داشت برای تخریب انتخابات مجلس تا میزان مشارکت کم کنند
ناشناس۱۴۶۷۴۳۸۰۹:۳۸:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۱۲
حد اقل باید وزیر کشور وزیر نفت و شمخانی برکنار میشدند
ناشناس۱۴۶۷۴۸۶۱۰:۳۳:۵۷ ۱۳۹۹/۳/۱۲
بله ارزش داشت برای کسانیکه میخواهند ایران واینملت روزبه روزحقیروفقیرتر بشوند
ناشناس۱۴۶۷۲۰۸۰۰:۵۱:۰۰ ۱۳۹۹/۳/۱۲
مشکل سیستم نبود درایت در تمام سطوح هست و پاسخش به تمام مشکلات کشور امنیتی و خشونت آمیز هست. طرح اعتراضات مدنی و تخصیص مکان برای این موضوع به کجا رسید ؟ گویا مسولین فراموش کردند تا اعتراضات بعدی!
ناشناس۱۴۶۷۲۳۷۰۱:۲۰:۰۱ ۱۳۹۹/۳/۱۲
چرا مسولان در زمانی که در وشور همسایه عراق اشوب و بلوا بود به دولت تذکر ندادند الان موقعیت مناسبی برای گرانی بنزین نیست و چرا رییس مجلس بجای مجلس یک تنه تصمیم گرفت و اصلا تنها مرجع قانونی برای تصمیم بنزینی فقط مجلس می باشد و نه دولت و نه قوه قضاییه اشتباهات زیادی از سوی مسولان در این امر خطیر صورت گرفت
ناشناس۱۴۶۷۲۳۹۰۱:۲۰:۵۰ ۱۳۹۹/۳/۱۲
و چند نفر هم اجیر بیگانگان...!!! کلا هر کسی در این کشور اعتراض کنه وصل میشه به بیگانه
ناشناس۱۴۶۷۲۵۰۰۱:۳۴:۵۴ ۱۳۹۹/۳/۱۲
استیضاح وزیر کشور و وزیر نفت حتما باید انجام شود و به تخلف رییس مجلس دهم هم در این زمینه باید توجه ویژه بشود
فرناز۱۴۶۷۲۵۶۰۱:۴۹:۱۵ ۱۳۹۹/۳/۱۲
نمی دونم منتشر می کنید یا نه، ولی سئوالی که ذهن خیلی ها رو مشغول کرده اینه که چطور مسئولین دقیقا" می دونند در اعتراضات فلان کشور اروپایی چند نفر کشته و زخمی شده اند و همون شب آمار داده می شه، ولی در مورد خودمون نزدیک هفت ماهه کار آماری طول کشیده؟!
ناشناس۱۴۶۷۲۵۹۰۲:۰۴:۵۵ ۱۳۹۹/۳/۱۲
چقدر باحالن بخدا،انگار کلید شهادت رو دادن دست آقایان تا هر کی رو خواستن شهید محسوب کنن!!!!!
رسول۱۴۶۷۲۶۱۰۲:۰۹:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۱۲
همه چیز گرون شد
ناشناس۱۴۶۷۲۷۳۰۳:۰۲:۱۰ ۱۳۹۹/۳/۱۲
مهم اینه که در آمریکا یک نفر کشته شده! فعلا باید همه فکر و ذکرمان آمریکا باشد
ناشناس۱۴۶۷۲۸۰۰۳:۳۶:۲۲ ۱۳۹۹/۳/۱۲
طبق روال همیشگی به همدیگر پاسکاری میکنند. وزرات کشور میگه قوه قضاییه ، قوه قضاییه میگه وزرات کشور. اخرش هم معلوم نمیشه کار را کی باید بکند‌.
عمران۱۴۶۷۲۹۷۰۴:۴۴:۳۰ ۱۳۹۹/۳/۱۲
مورد ۴ : «آیا درآمد حاصل از بنزین ارزش خسارات مالی و جانی ناشی از اعتراضات را داشت؟» یعنی فرض کرده اید که اگر قیمت بنزین افزایش یابد حتما اعتراضات خیابانی انجام میشود و حتما عده ای کشته میشوند! . یعنی حالت نورمال اعتراض را هنوز این ملت نتوانسته اند ببینند.
ناشناس۱۴۶۷۲۹۹۰۴:۵۱:۱۱ ۱۳۹۹/۳/۱۲
قیمت بنزین طبیعتاً باید منطقی و واقعی باشد ولی همیشه درگیر اختلافات جناحی و گروکشی و سیاست های انتخاباتی بوده. اگر از زمانی که بنزین 100 تومن بود سالی 20 درصد قیمت اضافه می شد، مردم به این افزایش عادت می کردند و در عرض بیست سال از سه هزار تومن هم بیشتر شده بود، بدون این ضررهای اجتماعی هنگفت. خواه بنزین باشد خواه ارز و غیره، نمی دانم سیاستمداران ما در شوک تراپی چه دیده اند که هر چند سال کشور باید غافلگیر شود و عده ای کشته و زندانی شوند.
ایرانی۱۴۶۷۳۰۹۰۶:۰۲:۲۲ ۱۳۹۹/۳/۱۲
۴۵ نفر شهید محسوب میشوند یعنی فقط ۱۸۰ نفر از مردم.اگر اسم نمیتونن اعلام کنن به تفکیک شهر اعلام کنن.
ناشناس۱۴۶۷۳۱۵۰۶:۱۷:۳۳ ۱۳۹۹/۳/۱۲
اگه رهبر دستور نداده بودند حتی همین را هم شیخ حسن اعلام نمی شود
ناشناس۱۴۶۷۴۰۸۰۹:۱۸:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۱۲
بچه جان! شیخ حسن چکاره است؟
ناشناس۱۴۶۷۵۵۵۱۱:۱۵:۵۴ ۱۳۹۹/۳/۱۲
کوچولوی عزیز رئیس شورای امنیت ملی کیه؟
محمد۱۴۶۷۳۲۸۰۷:۰۵:۵۷ ۱۳۹۹/۳/۱۲
به اون بندگان خدایی که به اموالشان خسارت وارد شد، چیزی دادن یا میدن (طبق قانون)؟
ناشناس۱۴۶۷۵۷۴۱۱:۲۷:۳۷ ۱۳۹۹/۳/۱۲
خصوصا جهیزیه دختر اون بنده خدا
ناشناس۱۴۶۷۶۱۰۱۱:۵۳:۲۷ ۱۳۹۹/۳/۱۲
به خاطر ویروس منحوس اوضاع اقتصادی بد است.
ناشناس۱۴۶۷۳۳۱۰۷:۰۷:۱۲ ۱۳۹۹/۳/۱۲
مجموعه دست اندارکار گران کردن بنزین وقتی به دو راهی تن دادن به مذاکره با امریکا یا افزایش قیمت بنزین رسیدند راه دوم را ولو به بهای گزاف انتخاب کردند. روزی را انتخاب کردند که برف باریده و انتظار نمیره افراد زیادی از خود بیرون بیان. برای اینکه حجم زیادی از قشر کم بضاعت جامعه در این افزایش قیمت بیچاره می شدند دست به اعتراض زدند و جواب یک مشت آهنین بود. کشته شده ها هم به احتمال زیاد حتی از آمار رویترز هم بیشتره چون اگر کمتر بود دادشان در می‌آمد که رسانه های معاند چه و چه. اما حالا را برای اعلام آمار انتخاب کردند که دنیا روی اعتراضات امریکا زوم کرده و تلویحا می خوان بگن ببینید فقط تو ایران نیست که اعتراض میشه و کسی کشته می شه تو خود امریکا هم هست. حالا ما زدیم 200 یا 300 نفر رو کشتیم.. این که در مقابل امریکای جنایت کار چیزی نیست. آقای نویسنده سوالی خوبی مطرح کردی. ارزشش رو داشت؟ بدون شک این سرمایه با ارزش دیگه از دست رفته و صد افسوس لطفا منتشر کنید.
ناشناس۱۴۶۷۳۵۲۰۸:۱۱:۵۷ ۱۳۹۹/۳/۱۲
یک پرسش هم برای آخرت وزیر کشور : به کدامین گناه ؟ همین پاسخ برای عبور از پل صراط و یا افتادن در عذاب الهی کافی خواهد بود.
ناشناس۱۴۶۷۳۷۸۰۸:۴۰:۱۴ ۱۳۹۹/۳/۱۲
این آقا اگه لیاقت و کفایت لازم را داشت که حدود 250 نفر از هموطنای ما کشته نمیشدند تو یه اعتراض غیر امنیتی
علی کریمی۱۴۶۷۳۹۰۰۸:۵۰:۳۸ ۱۳۹۹/۳/۱۲
جناب آقای محسن کریم‌پور اعتراض و به دنبال آن شورش در خیلی کشور ها رخ می دهد که تازه ترین آن اعتراض و شورش مردم امریکا علیه کشته شدن یک نفر رنگین پوست بود. آنچه کشور ما را از برخی کشورها متمایز می کند آمار بالای کشته شدگان در اینگونه حوادث است. چرا؟
ناشناس۱۴۶۷۳۹۸۰۹:۰۰:۳۱ ۱۳۹۹/۳/۱۲
تو آمريكا ٣ روزه آشوبه يه تير شليك نشده
ناشناس۱۴۶۷۴۲۱۰۹:۲۸:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۱۲
آنهام در كشوري كه اسلحه آزاده
ناشناس۱۴۶۷۷۱۹۱۳:۰۴:۲۰ ۱۳۹۹/۳/۱۲
اينترنت هم وصله
امین۱۴۶۷۳۹۹۰۹:۰۳:۳۱ ۱۳۹۹/۳/۱۲
واقعا فکر می کنید کسی دنبال عدد بوده؟ اصلا فرض کنید ۱ نفر ولی بعدش باید جواب بدی چرا؟ کی ؟ کجا؟ چه کسی؟ آمر کی بوده؟ عامل کی بوده؟ و ... صدها سوال بی‌جواب دیگه.
ناشناس۱۴۶۷۴۱۲۰۹:۲۰:۵۷ ۱۳۹۹/۳/۱۲
وزیر کشور ما روحیه ای خشن و بقول معروف «امنیتی» دارد. مسبب همه حوادث آبانماه، همین طرز تفکر بود. آیا شما هرگز در ظاهر آقای رحمانی فضلی اثری از عطوفت و مهربانی دیده اید؟
ناشناس۱۴۶۷۴۳۵۰۹:۳۶:۱۱ ۱۳۹۹/۳/۱۲
40 نفر با گلوله های ناشناس بقیه هم توسط نیروهای نظامی کشته شدن. البته این چیزیه که خودشون میگن. اما باز هم آمار بسیار بالاست. این همه ریختن تو آمریکا ماشین و پاسگاه آتیش زدن چقدر کشته داد؟
ناشناس۱۴۶۷۵۳۵۱۱:۰۱:۴۲ ۱۳۹۹/۳/۱۲
مگه شما آمار کشته های آمریکا رو داری؟!! بعضیا فقط میخوان یه حرفی زده باشن....!!!
ناشناس۱۴۶۷۶۶۴۱۲:۲۸:۴۲ ۱۳۹۹/۳/۱۲
نه اما امریکائی ها مثل ما مسلمان شیعه نیستن که توصیه شده باشند به کرامت و رافت!حتی یک شهید تو اعتراضات خیابونی برای نظام دینی ما نمره منفیه
ناشناس۱۴۶۷۴۶۹۱۰:۰۶:۱۱ ۱۳۹۹/۳/۱۲
در کشور 220 نفر کشته شدند! واقعا نباید به قصور عوامل آن رسیدگی شود؟
ناشناس۱۴۶۷۴۹۶۱۰:۴۱:۴۸ ۱۳۹۹/۳/۱۲
الان نفت اینقدر ارزان است بنزین هنوز 3هزاتومان است!
ناشناس۱۴۶۷۵۲۲۱۰:۵۶:۵۵ ۱۳۹۹/۳/۱۲
"رحمانی فضلی مطابق آنچه گفته شد مسئول اجرای پروژه افزایش قیمت بنزین بود..." در کوتاهی رحمانی فضلی شکی نیست....اما در اینکه مسئول اجرای این پروژه به این شکل هم رحمانی فضلی نبود هم شکی نیست...
ناشناس۱۴۶۷۶۵۴۱۲:۲۳:۵۹ ۱۳۹۹/۳/۱۲
بايد ببينيد كي به اقاي وزير كشور دستورداده.ايشون خود سر اين كارو كرده؟يا دستور داشته؟اميدوارم منتشر كنيد.
ناشناس۱۴۶۷۶۶۵۱۲:۳۰:۲۶ ۱۳۹۹/۳/۱۲
کلیپ هایی که از تعدی چماقداران به خودروی شخصی افراد هم وجود داره چی؟رسیدگی میشه؟پلیس باید نماد آرامش خاطر باشه نه اینکه حضورش بدتر جو رو ملتهب کنه
شلمانی۱۴۶۷۶۷۲۱۲:۳۵:۵۲ ۱۳۹۹/۳/۱۲
اصلاح مدل حکمرانی واداره کشور واصلاح وبه روزرسانی قانون اساسی به عدالت وتشکیل نظام علوی کمک خواهدگرفت.وزیرکشور بک وسیله است .اختیاررییس جمهورهم اندک.همه قوای سه گانه ودستگاهای نظام نیاز به کارآمدی واصلاح دارند.
ناشنناس۱۴۶۷۶۸۳۱۲:۴۰:۳۷ ۱۳۹۹/۳/۱۲
والا الان هر روز قیمت ها بال میره کسی نیست جواب بده.
ناشناس۱۴۶۷۷۴۸۱۳:۲۷:۱۵ ۱۳۹۹/۳/۱۲
تغییر قانون اساسی در حال حاضر یک الزام هست
000۱۴۶۷۷۵۵۱۳:۳۳:۰۶ ۱۳۹۹/۳/۱۲
حالا با توجه به قانون قیمت بنزین بر اساس FOB خلیج فارس که الان حسابی پایین اومده قیمت بنزین باید الان لیتری 700 بشه یعنی میشه یا باز اونو با دلار 20 هزار تومان محاسبه میکنندعایا؟
ناشناس۱۴۶۸۳۷۰۲۲:۴۳:۵۳ ۱۳۹۹/۳/۱۲
آن پل صراط مثل پل طبیعت نیست که روش مثل قدم زدن در کره ماه براحتی از روی آن بگذری. حالا آقایون باید جواب این همه کشتار ها رو بدن.
مهدی۱۴۶۹۳۸۳۱۸:۲۵:۴۸ ۱۳۹۹/۳/۱۳
دولت ضعیف! وزاری خواب! مدیران بی تدبیر!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. به تنهایی نمی توانست

  17. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  18. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  19. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  20. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  21. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  22. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  23. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  24. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  25. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

آخرین عناوین