استاندار خوزستان: رهبری با اختصاص ۵۰ میلیون یورو برای رفع مشکل آب و فاضلاب اهواز موافقت کردند

گروه اجتماعی الف،   3990308008

استاندار خوزستان ضمن تشکر از توجه خاص مقام معظم رهبر در خصوص رفع مشکل آب و فاضلاب اهواز گفت: ایشان با تخصیص ۵۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی برای رفع مشکل آب و فاضلاب اهواز موافقت کردند.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی چهارشنبه شب در گفت‌وگوی زنده با شبکه ۲ سیما اظهار داشت: در سه روز گذشته توفیق پیدا کردیم به خدمت مقام معظم رهبری برسیم و ایشان دستور لازم برای حل مشکلات فاضلاب اهواز را صادر کردند.

وی افزود:رهبری توجه خاصی نسبت به مسئله فاضلاب اهواز داشتند و دستور دادند این مبلغ  از صندوق توسعه ملی در سال جاری اختصاص یابد و در سال آینده نیز ۵۰ میلیون یورو دیگر اختصاص داده شود.

شریعتی به توجه خاص دولت برای رفع مشکلات استان  خوزستان به خصوص ریزگردها اشاره کرد و گفت: دولت در استان خوزستان اقدامات خوبی برای کاهش ریزگردها در چند سال اخیر انجام داده  است.

وی افزود: در سه سال گذشته به ترتیب ۱۰۰ میلیون دلار ، ۷۰ میلیون دلار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای مهار ریزگردها اختصاص داد.

شریعتی افزود:۳۰ هزار هکتار از کانون‌های اصلی ریزگردهای  خوزستان به زیر کشت رفت و به واسطه احداث کانال ۱۰ هزار هکتار از کانون‌های ریزگردمرطوب سازی، بوته سازی و بیش از ۱۰۰ هزار هکتار نیز مدیریت شد.

وی به آبگیری بیش از ۹۰ درصد از تالاب هورالعظیم به دلیل بارش خوب در ۲ سال گذشته و تامین حقآبه  آن به منظور مهار یکی از  مهمترین مراکز کانون‌های ریزگرد در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون منشا اکثر ریزگردها در استان خارجی است و دولت در حال رایزنی جهت رفع آن است.

استاندار خوزستان گفت: به منظور حفظ پایداری برق در موقع  ایجاد پدیده ریزگرد در خوزستان در سه سال گذشته بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در صنعت برق برای احداث خطوط انتقال، توزیع و فوق توزیع سرمایه گذاری شد و این مهم باعث شد که برق خوزستان به پایداری بالایی برسد.

وی گفت:پیش از این ۲هزار دقیقه در سال قطعی برق داشتیم که این زمان به کمتر از ۶۰۰ دقیقه رسیده که  نیاز به کاهش زمان قطعی برق داریم ولی با توجه به اقلیم خاص استان خوزستان قطعی برق باید بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ دقیقه باشد که برای تحقق این هدف کارهای اساسی و زیربنایی خوبی در حال انجام است.

شریعتی به نصب دستگاههای سنجش هوا در خوزستان اشاره کرد و  گفت: در مرز بستان- آبادان دستگاه‌های سنجش هوا و ثبت ریزگردها خریداری و در حال نصب هستند.

استاندار خوزستان گفت: ۳۰ درصد آبهای شیرین کشور در خوزستان قرار دارند و به همین دلیل بیشترین تولیدات کشاورزی در این استان کشت می‌شود.

شریعتی افزود: خوزستان بیشترین تولید ناخالص ملی را دارد و به نسبتی که به کشور خدمات می دهد انتظار بودجه و منابع بیشتر داریم هر چند دولت و شخص رییس جمهوری و مقام معظم رهبری در بحث صندوق توسعه واقعا در اختصاص منابع به خوزستان هیچ دریغی نداشته اند.

منطقه آزاد اروند باید مسئولیت‌ها را در قبال خدمت‌رسانی به مردم آبادان و خرمشهر برعهده گیرد

استاندار خوزستان گفت:منطقه آزاد اروند باید مسئولیت‌ها در قبال خدمت‌رسانی به مردم  را به تدریج  برعهده گیرد.

شریعتی افزود:برای واگذاری مسوولیت ها به منطقه ازاد و عقب نشینی اداره‌های کل استان در این منطقه کمک خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: فولاد کاوه اروند، فولاد جهان آرا و واحدهای صنعتی مختلف در این منطقه شکل گرفته و رغبت در منطقه آزاد اروند برای سرمایه گذاری بالاتر رفته و تجارت در منطقه رونق بیشتری پیدا کرده است.

استاندار خوزستان به ظرفیت‌های گردشگری در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و اظهار داشت: پیش از ورود ویروس کرونا گردشگران عراقی به این منطقه سفر می‌کردند و گردش مالی را در این منطقه ایجاد شده بود.

کمبود آب شرب در منطقه غیزانیه اهواز و اعتراض مردم این منطقه به کمبود آب در هفته گذشته بازتاب های فراوانی در رسانه های داخلی و خارجی داشت. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین