دو نشست معنادار توسط قالیباف و حاجی بابایی/ حیاط خلوت نمایندگان دوره دهم/ دلیل حمایت اصلاح‌طلبان از ظریف برای انتخابات ریاست جمهوری

گروه سیاسی الف،   3990306118 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

دو نشست معنادار توسط قالیباف و حاجی بابایی/ حیاط خلوت نمایندگان دوره دهم/ دلیل حمایت اصلاح‌طلبان از ظریف برای انتخابات ریاست جمهوری

آخرین آمار کرونا در ایران

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص آخرین آمار ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۶ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۷۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با شناسایی این موارد، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۳۹ هزار و ۵۱۱ نفر رسید.

جهانپور اظهار داشت: از بین مبتلایان جدید، ۳۵۲ مورد بستری و یک هزار و ۴۳۵ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

جهانپور با بیان اینکه متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، ادامه داد: مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۷ هزار و ۵۰۸ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

شناسایی ۱۷۸۷ مبتلا و ۵۷ فوتی جدید کرونا در کشور

***

مقصد برخی نمایندگان بازمانده از مجلس یازدهم

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی، نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در سازمان تامین اجتماعی و شرکت شستا دخالت های بیجا می‌کند، گفت: حتی مدیران و روسای این مجموعه با فشار دولت منصوب می شوند.

وی افزود: در همین راستا تعدادی از نمایندگان مجلس دهم که از ورود به مجلس یازدهم بازماند، در روزهای آینده در شستا و سازمان تامین اجتماعی مشغول بکار می شوند.

منتخب محلات در مجلس یازدهم با بیان اینکه این عده از نمایندگان رابطه خوبی با دولت دارند، اظهار داشت: یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان بزودی بعنوان عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی منصوب می شود. همچنین یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی در این سازمان پست مهمی می گیرد.

بیشتر بخوانید:

حیاط خلوت دولت برای انتصاب برخی نمایندگان مجلس دهم

***

تشریح جزئیات جلسه افتتاحیه مجلس یازدهم

غلامرضا نوری، معاون اجرایی مجلس گفت: براساس مدارک واصله آقای تقوی منتخب تهران رئیس هیات رئیسه سنی، آقای میرسلیم نایب رئیس هیات رئیسه سنی، آقای نجابت منتخب شیراز به عنوان جوان ترین منتخب دبیر هیات رئیسه سنی و آقای فتحی منتخب استان کردستان به عنوان جوان ترین منتخب دبیر دوم هیات رئیسه سنی خواهند شد که این ترکیب فردا صبح در محل هیات رئیسه مستقر خواهند شد و جلسه را اداره می‌کنند.

معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منتخبین همچنین فردا پیش از ظهر یا بعد از ظهر بسته به تصمیم هیات رئیسه سنی در شعب ۱۵ گانه حضور می‌یابند. و برای دومین جلسه رسمی مجلس آن طوری که هیات رئیسه سنی تصمیم گرفته به صورت استمزاجی در جلسه فردا رای گیری خواهد شد که در صورت موافقت منتخبان روز پنجشنبه برگزار شود. در جلسه دوم همچنین باید انتخاب رئیسه دایم صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید:

زمان مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم

انتخاب هیئت رئیسه موقت مجلس حذف شد

***

جهت گیری مجلس جدید کدام سو باشد

روزنامه ایران مصاحبه هایی با برخی شخصیت های سیاسی درباره مجلس یازدهم داشته که در ادامه بخشی از گفته های آنها آمده است: 

اکبر ترکان، فعال سیاسی اعتدال‌گرا: کارهای زیادی برای انجام دادن و به سرانجام رساندن پیش روی مجلس یازدهم است که می‌توان لیستی بلند از آن را برشمرد. اما در رأس همه اینها شاید بحث اعاده حیثیت از قوه مقننه باشد. در ادوار اخیر به شکل مشهودی شأنیت این قوه درگیر یک سیر نزولی شد. بازگشت شأنیت مجلس به‌موقعیت پیش‌بینی شده برای آن در قانون اساسی نیازمند اصرار تک‌تک نمایندگان بر شأنیت جایگاه نمایندگی‌شان است... مجلسی که ابزارهای نظارتی خود را قربانی برخی منافع محدود جناحی یا منطقه‌ای نکرده باشد به راحتی می‌تواند کارنامه نظارتی قابل قبولی از خود به جای بگذارد.

ناصر ایمانی، تحلیل گر اصولگرا: آنچه مجلس باید در دستور کار قرار دهد، مسلماً بیشتر در حوزه اقتصاد است. اقدامات کوتاه مدتی که البته انتظار نمی‌رود بلافاصله اثرگذار باشد و اقدامات بلندمدتی که در حکم ریل‌گذاری دارند. با این وجود شرایط کشور به گونه‌ای است که از هیچ مجلس و هیچ دولتی نمی‌توان انتظار گشایش‌های زیادی داشته باشیم اما می‌توان به سمت اصلاح شرایط در حد مقدور پیش رفت. یکی از مسائلی که ورود مجلس به آن می‌تواند کمک کننده باشد اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس است. به نحوی که از ارتباطات مخرب و فسادزای نمایندگان با اعضای قوه مجریه جلوگیری کند. 

***

تحلیل رسانه ها از رقابت های سیاسی برای هیئت رئیسه مجلس

روزنامه اعتماد نوشت: براساس اخبار و پيگيري‌ها، حاجي‌بابايي تنها درصورتي از حمايت نيكزاد براي رياست مجلس برخوردار خواهد بود كه از نيكزاد براي تصاحب كرسي نايب‌رييسي اول مجلس تمام‌قد حمايت كند. علي نيكزاد... گفته قرار بر آن است كه حاجي‌بابايي از او براي نايب‌رييسي حمايت كند. با اين حال اما هنوز نمي‌توان اتحاد ميان ياران رييس‌جمهوري سابق در مجلس را تمام شده در نظر گرفت؛  كمااينكه برخي شنيده‌ها در همين راستا از رايزني وزير آموزش و پرورش دولت احمدي‌نژاد با چهره‌هايي چون عبدالرضا مصري، سيدمحمدرضا ميرتاج‌الديني و حتي اميرحسين قاضي‌زاده هاشمي براي ورود به هيات رييسه و تصاحب كرسي نايب‌رييسي مجلس حكايت دارد.

اين رايزني‌ها در شرايطي صورت مي‌گيرد كه حاجي‌بابايي روز عيد فطر و در جريان حضور نيكزاد در دفترش، رسما به او گفته كه براي تصاحب كرسي نايب‌رييسي اول مجلس حمايتش خواهد كرد؛ چراكه معتقد است «مجلس يازدهم بايد از خدمات نيكزاد بهره‌مند شود.» اين ميان و باتوجه به اختلافات پنهان احمدي‌نژادي‌ها، نبايد از مصطفي ميرسليم و اصولگرايان سنتي در پارلمان غافل شد. آنان تاكنون به‌طور رسمي نه به احمدي‌نژادي‌ها و جبهه پايداري‌ها پيوسته‌اند و نه به همراهي با نواصولگرايان و ياران قاليباف تن داده‌اند تا آراي‌شان همچون اصلاح‌طلبان و مستقلان تاثيرگذارتر از هميشه باشد.

پيش‌بيني مي‌شود ميرسليم حدود 40 راي داشته باشد كه درصورت اعطا به حاجي‌بابايي يا قاليباف، مي‌تواند نقش تاثيرگذاري در دستيابي يكي از اين 2فرد به كرسي رياست داشته باشد؛ البته مشروط به آنكه توافق احمدي‌نژادي‌ها تا آخر پابرجا بماند و نيكزاد راسا براي تصاحب كرسي رياست وارد رقابت نشود.

شرق نوشت: ... گفته می‌شود که حسینی ریاست کمیسیون برنامه‌وبودجه را در اختیار می‌گیرد و نیکزاد نیز از گزینه‌های نایب‌رئیسی مجلس خواهد بود. اما نکته دیگر اینجاست که حاجی‌بابایی برخلاف دو گزینه دیگر ریاست، سابقه پنج دوره نمایندگی مجلس را دارد و روی رأی نمایندگان زاگرس‌نشین نیز حساب باز کرده است... به نظر می‌رسد ائتلاف پایداری‌های مجلس دهم با حاجی‌بابایی و پیوستن طیف اصولگرایان سنتی؛ یعنی حامیان میرسلیم می‌تواند او را به نزدیکی کرسی ریاست مجلس یازدهم برساند. البته این احتمال نیز وجود دارد که میرسلیم تا آخر از گود رقابت کنار نکشد و رأسا در این رقابت باقی بماند...

باشگاه خبرنگاران نوشت: تاکنون محمد باقر قالیباف، حمید رضا حاجی بابایی، سید مصطفی آقا میرسلیم و فریدون عباسی چهار نفر داوطلب ریاست مجلس هستند و در نایب رئیسی پارلمان هم حدود ۹ نفر نامزد شده‌اند. در میان نامزد‌های نایب رئیسی، بعضی تجربه امور اجرایی در وزارتخانه‌ها و سفارت‌ها و برخی هم سابقه حضور در ادوار مجلس را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند. از میان این افراد می‌توان به محمد مهدی زاهدی، الیاس نادران، سید رضا تقوی، علی نیکزاد، علیرضا منادی، فرهنگی، محمدرضا میرتاج‌الدینی هم اشاره کرد که هر کدام داوطلبی خود را اعلام کرده‌اند.

شمس‌الدین حسینی، منتخب مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد نیز گفت: با اشاره به مشورت‌های خود با نیکزاد، حاجی بابایی و سایر منتخبین مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در مجموع با عموم دوستان که صحبت کردیم پیشنهاد دادند که از میان ما سه نفر یک نفر نامزد ریاست مجلس شود و فضا و شرایط را برای انتخاب سخت‌تر نکنند و با توجه به جمع‌بندی به این نتیجه رسیدیم که آقای حاجی‌بابایی این مسئولیت را به عهده بگیرند.

حسینی افزود: همچنین آقای نیکزاد صلاح دیدند که به‌رغم همه فشار‌ها در جمع افرادی که نامزد نائب رییسی هستند قرار گیرند. البته افرادی مثل آقای مصری، فرهنگی، زاهدی و مرادی برای نایب رییسی حضور دارند.

علی نیکزاد، منتخب مجلس یازدهم در جلسه هم‌اندیشی تراز انقلاب اسلامی گفت: تکلیف انقلابی همه این بود که یکی شویم، بر همین اساس نامزد نایب رئیسی مجلس شدم اما این استمزاج را درست نمی‌دانم اما آن را پذیرفتم و زیر آن نخواهم زد، ما با حضور آقای حاجی بابایی در یک کشتی هستیم، مردم با کسی عقد اخوت نبسته‌اند اگر درست عمل نکنیم واکنش منفی نشان می‌دهند.

نیکزاد با بیان اینکه آقای حسینی را از خودم بهتر می‌دانم اما وی قبول نکرد که در هیات رییسه باشد، افزود: هیات رییسه باید خادم نمایندگان باشد و باید بیرون از مجلس اقتدار داشته باشد و از کیان و شأن و جایگاه مجلس دفاع کند. باید بدانند که نظر خودشان به نمایندگان ارجحیت ندارد، تواضع و توکل داشته باشند.

جلسه هم‌اندیشی «مجلس تراز انقلاب اسلامی» که به دعوت حمیدرضا حاجی بابایی انجام شده بود در مسجد امام صادق(ع) تهران با حضور منتخبان مجلس یازدهم برگزار شد. در این جلسه حدود ۷۰ تا ۸۰ منتخب مجلس یازدهم از جمله افراد شاخصی چون حمیدرضا حاجی‌بابایی، شمس‌الدین حسینی، علی نیکزاد، علیرضا سلیمی، سید محمد موحد و... حضور دارند.

***

آخرین تحرکات نمایندگان یک روز مانده به آغاز مجلس یازدهم

تابناک نوشت: ... در آستانه آغاز بکار مجلس یازدهم و در فاصله یک روز به آغاز بکار پارلمان حکایت از این دارد که بخش قابل توجهی از نمایندگان مجلس پیش رو میل به ریاست «قالیباف» دارند و اگر عدد رأی دهندگان را همین جمع حاضر امروز در نشست «هم افزایی برای مجلس قوی کارامد و انقلابی» فرض بگیریم؛ شاید از همین حالا هم بتوان گفت که ردای ریاست قوه مقننه پس از 12 سال پوشیده شدن توسط «علی لاریجانی» به تن «محمدباقر قالیباف» خواهد نشست.

نکته قابل توجه و پیش بینی دیگر هم این است که با توجه به حضور چهره هایی نظیر عبدالرضا مصری، الیاس نادران، امیرحسین قاضی زاده هاشمی و حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی که همگی گزینه کسب کرسی نایب رئیسی اول و دوم مجلس یازدهم هستند، در نشست با قالیباف؛ این فرض را ایجاد می کند که در صورت جداکردن راه حاجی بابایی و اطرافیانش از قالیباف و حامیانش؛ باید نواب رئیس، اعضای هیات رئیسه و حتی روسای کمیسیون ها را در بین یاران منتخب اول مردم تهران در مجلس جست و جو کرد... در صورتی که قالیباف رئیس مجلس بشود، چهره هایی مثل سید مصطفی میرسلیم، حمیدرضا حاجی بابایی و علیرضا زاکانی می توانند، کاندیدای تصدی کرسی ریاست فراکسیون انقلاب اسلامی در پارلمان پیش رو باشند.

بیشتر بخوانید:

قالیباف: تحول باید از درون مجلس اتفاق بیفتد

***

ظریف، نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 می‌شود؟

شرق نوشت: ... چند وقتی است که گمانه‌هایی درباره سیاست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح می‌شود و در میان این گمانه‌زنی‌ها نام محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، به عنوان نامزد نهایی اصلاح‌طلبان شنیده می‌شود. موافقان حضور او باور دارند که به‌دلیل محبوبیت این شخصیت سیاسی در میان نخبگان سیاسی و عموم مردم او شخصا دارای سرمایه‌ اجتماعی است. در واقع این حدس و گمان مبتنی بر آن است که او در عین حال که رسما در جریان اصلاحات تعریف نمی‌شود، اما وجوه مشترک زیادی با این جریان دارد و ممکن است که اصلاح‌طلبان بتوانند با او به یک توافق نهایی دست یابند.

از سوی دیگر، اصلاح‌طلبان هم افزون بر ازدست‌دادن سرمایه اجتماعی خود، همچنان خطر ردصلاحیت نیروهای شاخص خود را احساس می‌کنند؛ بنابراین شاید برایشان مناسب باشد از فردی حمایت کنند که علاوه بر آنکه خودش دارای سبد رأی بالایی است، احتمال تأیید صلاحیتش به‌مراتب بیشتر از اصلاح‌طلبانی است که حتی در انتخابات مجلس هم تأیید صلاحیت نشدند.

به گزارش الف، برخی معتقدند مانور تبلیغاتی اصلاح طلبان درباره نامزد شدن محمدجواد ظریف در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده با توجه به تکذیبیه های متعدد وی در راستای ایجاد فضای مساعد برای تحمیل نامزد مورد نظرشان است.

بیشتر بخوانید:

نامزد اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری

***

تخلف ۸ نماینده منتخب دیگر در مدرک حوزوی و دانشگاهی محرز شد

اسدالله عباسی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس دهم در رابطه با ایرادات در مدرک تحصیلی برخی منتخبین مجلس یازدهم گفت: مدارک برخی منتخبین مجلس یازدهم خدشه‌دار است. به نظر می‌رسد با توجه به حجم زیاد منتخبین مراجع ذی‌صلاح که بایستی مدارک تحصیلی منتخبین را بررسی می کردند در آن زمان امکان بررسی دقیق را نداشتند اما باید سامانه‌ای طراحی و تعریف شود، زیرا این موضوع یکی از ایراد در انتخابات است.

عباسی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از منتخبین مدارک‌شان دچار ایراد است گفت: حدود ۸ مورد از منتخبین به طور قطع مدرک حوزی و دانشگاهی آنها دچار مشکل است و تخلف آنها محرز است. به‌جای فرافکنی شفاف‌سازی شود. انتظار برخورد قاطع از سوی شورای نگهبان داریم زیرا به آنها اطلاع داده شده است.

بیشتر بخوانید:

مدارک برخی منتخبین مجلس یازدهم خدشه‌دار است

ستاد انتخابات: گزارشی از جعلی بودن مدرک تحصیلی منتخب فومن دریافت نکرده‌ایم

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۶۰۴۰۳۲۰:۴۳:۳۸ ۱۳۹۹/۳/۶
ظریف باید پاسخگو باشد که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۱۴۶۰۵۰۷۲۲:۴۷:۲۶ ۱۳۹۹/۳/۶
نرخ حق بیمه اختیاری واقعا وحشتناک شده. بنده که یک کارگر روزمزد هستم از کجا بیاورم ماهیانه 615 هزار تومان حق بیمه بپردازم؟؟
ناشناس۱۴۶۰۵۱۱۲۲:۴۹:۴۴ ۱۳۹۹/۳/۶
چادر حجاب برتر است چرا باید با این قیمت‌های بسیار بالا و کمرشکن در نمایشگاه حجاب و عفاف و فروشگاه‌ها عرضه شود؟ بسیاری از خانواده‌ها با این ،تورم و بیکاری از تهیه آن ناتوان هستند.
دیده بان بدون دوربین و بدون توپچی۱۴۶۰۵۵۹۲۳:۳۴:۴۵ ۱۳۹۹/۳/۶
لاریجانی باید پاسخگو باشد چرا طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در صحن مجلس تصویب شده ولی عملیاتی نشده است در ضمن باید پاسخگوی وجود این همه نماینده رد صلاحیت شده که فساد اقتصادی داشته اند . روی کارشان نظارت نداشته است
ناشناس۱۴۶۰۴۰۵۲۰:۴۴:۵۸ ۱۳۹۹/۳/۶
انتصاب برخی نمایندگان مجلس دهم توسط دولت مایه تاسف و شرمساری است.
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۴۶۰۵۳۸۲۳:۱۹:۲۷ ۱۳۹۹/۳/۶
واقعا از این افتضاح تر دیگر نمی تواند وجود داشته باشد که رییس یک کمیسیون مجلس 65 میلیارد تومان دریافت کند تا تحقیق و تفحصی را مسکوت بگذارند مدعی العموم باید ورود کند و نمایندگان رد صلاحیت شده مفسد اقتصادی را به چهار میخ بکشد
ناشناس۱۴۶۰۵۴۷۲۳:۲۶:۰۰ ۱۳۹۹/۳/۶
بخصوص رد صلاحیت شده ها که باید مورد محاکمه واقع شوند
ناشناس۱۴۶۰۵۸۶۰۰:۰۴:۴۲ ۱۳۹۹/۳/۷
افتضاح کاری عیان است
ناشناس۱۴۶۰۶۴۹۰۱:۰۱:۳۰ ۱۳۹۹/۳/۷
این موضوع یک رویه قانونی و در همه ادوار بوده و هست چون حقوق مادم العمر می گیرن باید شغلی متناسب با اون‌حقوق بهشون داده بشه
ناشناس۱۴۶۰۴۰۷۲۰:۴۶:۲۸ ۱۳۹۹/۳/۶
اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری نمایند.
ناشناس۱۴۶۰۵۰۸۲۲:۴۸:۰۱ ۱۳۹۹/۳/۶
سه سال است که کارت ملی را برای تعویض تحویل داده‌ام ولی هیچ خبری از صدور آن نیست. چرا؟ فقط می‌خواستند هزینه‌ها را از مردم بگیرند؟
ناشناس۱۴۶۰۷۸۴۰۷:۰۳:۲۸ ۱۳۹۹/۳/۷
همینطور هم اصولگرایان
ناشناس۱۴۶۰۹۰۰۰۹:۱۱:۱۷ ۱۳۹۹/۳/۷
توراست ميگي زمان احمدي نژاد گل وبلبل بود ومردم بیکار بودن به روحانی رای بدهند
ناشناس۱۴۶۰۴۲۴۲۱:۰۳:۲۷ ۱۳۹۹/۳/۶
ظریف 35 میلیون رای دارد...
ناشناس۱۴۶۰۵۱۴۲۲:۵۳:۰۶ ۱۳۹۹/۳/۶
اونی که رای حتی بیشتر از ۳۵ میلیون داره احمدی نژاده
ناشناس۱۴۶۰۶۱۰۰۰:۲۲:۱۹ ۱۳۹۹/۳/۷
اگمجلس ده درصدی حتماً رای ریاست‌جمهوری ظریف ۳۵میلیون است
ناشناس۱۴۶۰۷۹۸۰۷:۲۰:۴۹ ۱۳۹۹/۳/۷
منهای این ۳۴ میلیون و ۹۹۹۰۰۰ نفر حداکثر ۱۰۰۰ نفر با جمیع اون جماعت
ناشناس۱۴۶۰۸۸۹۰۸:۵۶:۴۸ ۱۳۹۹/۳/۷
35 میلیون رای داره اما نه در ایران بلکه در آمریکا ... !!!
حسنعلی سبد سبد گل یاس۱۴۶۰۴۲۵۲۱:۰۳:۵۳ ۱۳۹۹/۳/۶
ملت باید هوشیار باشند در انتخابات ریاست جمهوری هیچ احد وابسته به دولت فعلی رای لازم را نیاورد زیرا تمامی فسادها و تخلفات این 8 سال لاپوشانی میشود
ناشناس۱۴۶۰۴۳۰۲۱:۱۳:۴۵ ۱۳۹۹/۳/۶
از ریاست مجلس جدید هر که شد درخواست داریم تصویب قانون جامع از کجا اورده ای را تعدیل ثروت های حرام در الویت تصویب قرار دهند
ناشناس۱۴۶۰۵۴۸۲۳:۲۶:۲۱ ۱۳۹۹/۳/۶
بنده رای نمیدهم. بیخود سعی نکنید مردمو بازی بدید. ظریف هم کاندید نمیشه.
ناشناس۱۴۶۰۵۵۴۲۳:۲۸:۴۸ ۱۳۹۹/۳/۶
ظریف و روحانی زیر نظر احمدی نژاد مذاکرات هسته ای اوایل دهه 80 رو کلید زدند و زیر نظر احمدی نژاد تازه تجربه کسب کردند و 8 سال هم بر مسند کار بودن که نتیجه برای همه مشخصه الانم اگر کسی بتونه اوضاع را درست کنه فقط و فقط دکتر احمدی نژاده مذاکره کنندگان طرح کادی برای ریاست جمهوری مناسب نیستند.
ناشناس۱۴۶۰۵۹۳۰۰:۱۳:۵۳ ۱۳۹۹/۳/۷
اين مجلس اول بايد تكليف نمايندگان متخلف را روشن كند سپس به ادامه كار فكر كند وقتي نماينده با مدرك تقلبي تمام مراحل انتخابات را بدون مشكل پشت سر گذاشته يعني سيستم كنترل ونظارت در كشورصفر است
ناشناس۱۴۶۰۸۰۹۰۷:۳۸:۴۹ ۱۳۹۹/۳/۷
ظریف نهایتش خیلی رای بیاره پانصدهزار تاست
ناشناس۱۴۶۰۸۴۹۰۸:۱۲:۱۷ ۱۳۹۹/۳/۷
نمايندگان مجلس كار بجايي رسانده اند كه آيين نامه داخلي آن به علت فساد آنها تغيير كند ،عجب نمايندگان به ملت هم گل مي زنند يعني كار بجايي رسيده كه بايد نمايندگان را مواظب باشيم
ناشناس۱۴۶۰۸۸۰۰۸:۴۷:۰۹ ۱۳۹۹/۳/۷
تخلف ۸ نماینده منتخب دیگر در مدرک حوزوی و دانشگاهی محرز شد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. به تنهایی نمی توانست

  17. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  18. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  19. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  20. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  21. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  22. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  23. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  24. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  25. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

آخرین عناوین