راهنمای سفر به شهر باکو و کشور آذربایجان

گزارش بازرگانی،   3990304066

برای سفر به باکو چند روز مناسب است؟

شهر زیبای باکو جاذبه های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است  که هر یک از اوقات خوشی را برای گردشگران رقم می‌زند طبق تجربه گردشگرانی که تاکنون به باکو سفر کردند حداقل سه روز زمان مناسب برای گشت و گذار در باکو می باشد که می توانید حداقل از اکثر جاذبه های گردشگری که در باکو و یا در چند کیلومتری باکو واقع شده است استفاده کنید.دیدنیهای فراوانی نیز در اطراف شهر باکو قرار دارد که اگر زمان کافی برای گذراندن در باکو داشته باشید می توانید به آن مکان ها سر بزنید و از طبیعت زیبا و منحصر به فرد و فضاهای تاریخی  از جمله معبد باستانی زرتشتیان و کوه های سوزان وجود دارد که می توانید از آنها دیدن کنید.

چه فصلی برای سفر به باکو مناسب است

بهترین زمان برای سفر به باکو فصل بهار و فصل پاییز می‌باشد که دما تا حدودی متعادل بوده و گرما و سرمای شدید  در سفر شما اختلال ایجاد نمی کند.تابستان های باکو گرم و خشک و گاهی شرجی می باشد.اگر از فصل سرما خوشتان می آید زمستان فصل مناسبی برای سفر به باکو و همچنین رفتن به اسکی در اطراف باکو می باشد.اما زمستان های باکو با اینکه بارش برف را به همراه ندارد اما هوا بسیار سرد است.اگر در این فصل به باکو سفر می‌کنید حتماً لباس گرم به همراه داشته باشید.

چگونه ویزای آذربایجان بگیریم

تقریبا  گردشگران با همه ملیت ها می توانند برای دریافت ویزای آذربایجان (الکترونیکی) از طریق وب‌سایت آن ثبت درخواست کنند اگر ثبت درخواست از طریق وبسایت برایشان مقدور نمیباشد میتوانید از هتل و یا هاستلی که قصد اقامت در آنجا را دارند،درخواست کنید که برای ویزای شما اقدام کنند و یا از آژانس های مسافرتی یا کارگزار باکو نیز می توانید کمک بگیرید.

زبان رسمی باکو و آذربایجان

مردم باکو عمدتاً به دو زبان آذری و روسی صحبت می کنند. گردشگران بسیاری برای صرف اوقات فراغت و یا حتی زندگی شهر باکو را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می کنند.اگرچه زبان انگلیسی به صورت گسترده در باکو صحبت نمی‌شود اما گردشگران می توانند برای رفع نیازهای اساسی خود از زبان انگلیسی استفاده کنند و تا حد زیادی مغازه داران،رستوران ها و کافی شاپ ها می توانند پاسخگوی شما باشند.

واحد پول آذربایجان

واحد پول رسمی کشور آذربایجان و شهر باکو منات می باشد پیشنهاد می شود که برای پرداخت خرید ها و یا پرداخت به رستورانها پول خورد همراه داشته باشید.چراکه مبالغی همچون 100 و یا حتی ۵۰ منات برای خریدهای کوچک مناسب نمی باشد و ممکن است که مغازه داران و یا رستوران ها مبلغ مورد نظر شما را به همراه نداشته باشد.

هزینه روزانه در باکو

بطور کلی باکو شهر گران‌قیمتی نیست اما اگر مایلید هزینه کمتری را برای سفر خود صرف کنید در هنگام رزرو هتل در باکو می توانید در هاستل های ارزان قیمت اقامت داشته باشید و در رستوران هایی ارزان قیمت و غذای خود را صرف کنید به این ترتیب شما می توانید با روزی کمتر از ۳۰ دلار در باکو زندگی کنید.

بهترین راه سفر در داخل باکو

محبوب ترین فضای گردشگری شهر باکو خیابان نظامی،میدان فواره‌ها و شهر قدیمی باکو میباشد که هر یک با اندک فاصله از هم قرار گرفتند و این مکان ها مختص پیاده روی می باشد.از سوی دیگر پیشنهاد های ما به شما این است که در تور باکو زمان زیادی را برای پیاده روی و لذت بردن از ساختمان ها معماری ها مغازه ها و دیدنی های تاریخی و باستانی شهر قدیمی باکو  سپری کنید .

اما اگر قصد دارید به مکان هایی که در دوردست قرار دارند بروید،می توانید از انواع تاکسی هایی که برای گردشگران در نظر گرفته شده استفاده کنید.اگر به زبان آذری و روسی مسلط نیستید و نمی توانید مستقیم با راننده تاکسی صحبت کنید و مقصد مورد نظرتان را تفهیم کنید،به راحتی می‌توان از انواع تاکسی های اینترنتی از جمله اوبر و بولت استفاده کنید و تنها با فشار دادن یک دکمه مقصد مورد نظرتان را انتخاب کنید.اگر مایل به صرف هزینه زیاد برای تاکسی نیستید،تاکسی های اینترنتی از نظر هزینه ارزان قیمت ترین است و انتخاب مناسب تری بر گردشگرانی است که میخواهند هزینه کمتری را صرف سفر خود کند.

اتوبوس، مترو و حمل و نقل عمومی باکو بسیار پیشرفته است و  در بدو ورود از ایران به باکو می توانید یک باکو کارت تهیه کرده و آن را به میزان دلخواه شارژ کنید.در تور باکو با استفاده از باکو کارت می توانید از اتوبوس های مختلفی که در سراسر باکو در حال رفت و آمد هستند و همچنین از سیستم مترو بهره مند شوید.

 برای اطلاع از مسیرهای حرکت اتوبوس ها می توانید با کوباس را در گوگل سرچ کرده و اتوبوس مورد نظر خود را پیدا کنید.همچنین در پلتفرم های مختلف مقصد اتوبوس ها و شماره های مختلف بر روی نمایشگر به شما کمک می کند تا مسیر مورد نظرتان را پیدا کنید.استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در باکو بسیار آسان می باشد و هزینه بسیار اندکی را در بر دارد.در برخی موارد اگر مایل  هستید به مرکز تجاری همچون گنجلیک مال و یا ۲۸ می سفر کنید در نزدیکی این دو مرکز خرید بزرگ ایستگاه مترو و اتوبوس برای رفاه حال گردشگران در نظر گرفته شده است و شما با هزینه بسیار اندک می تواند به مقصد مورد نظر برسید.

باکو شهر امنی است. باکو از نظر امنیت زبانزد خاص و عام است.میزان جرایم در این شهر بسیار پایین می باشد و هرگز شکایتی از گردشگرانی که تاکنون به باکو سفر کردند به دست نرسیده است.قوانین خاصی که دولت تعیین کرده با مجرمان برخورد شدیدی می شود و به همین دلیل تقریبا می توان گفت که هیچ گونه جرم و جنایتی در این شهر رخ نمی دهد.

بانوان زیادی به تنهایی به شهر باکو سفر می کنند و حتی در شب از پیاده‌روی خود بدون آزار و اذیت دیگران لذت می برند با اینکه باکو شهر مسلمانان است. شما به هیچ عنوان مورد آزار و اذیت مردم بومی قرار نمی‌گیرید و مردم بومی تا حد زیادی به مردم با ملیت‌های مختلف احترام می گذارند.هیچ گونه محدودیت پوشش در شهر باکو وجود ندارد و شما می توانید با هر نوع پوششی که مایل هستید در فضای عمومی ظاهر شوید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین